
Jedan od Nissanovih evropskih premijera na salonu automobila u Ženevi jeste i novi crossover Murano. Iako agresivniji i sportskiji, izgled novog Murana se ipak ne razlikuje drastično od aktuelne verzije, tako da bi moglo reći da se ovde više radi o evoluciji dosadašnjeg modela (predstavljenog 2003.), uz dodatak nekih stilističkih detalja viđenih na Nissanu Rogue. Najveće promene su zadesile prednji deo automobila (nova svetla, maska, branik, hauba), dok se pozadi prvo primećuju nova LED svetla (nisu više ni onako vertikalna), a potom i modifikovani poklopac prtljažnika. Treba pomenuti i nove aluminijumske točkove i proširenja blatobrana (sa naglašenijim lukovima). Unutrašnjost je detaljno redizajnirana (izgleda ozbiljnije i kvalitetnije), udobnija i prostranija, a od opreme (bilo standardne bilo opcione) treba istaći dugme za start motora, DVD navigacioni sistem sa inkorporiranim muzičkim hard drive-om od 9.3GB, Bose audio sistem, Intelligent Key, priključak za iPod, kameru za vožnju unazad, grejana sedišta napred i pozadi, detalje od aluminijuma i drva, stakleni panoramski krov koji se proteže i iznad drugog reda sedišta...Standardna bezbednosna oprema obuhvata ABS, ESP (elektronska kontrola stabilnosti), traction control, frontalne i bočne vazdušne jastuke, kao i vazdušne zavese. Pokreće ga 3,5 litarski V6 benzinski motor (ima 4 ventila po cilindru) sa 265KS i 325Nm obrtnog momenta, uparen sa Xtronic CVT kontinualnom transmisijom (zaslužnom za brže promene stepena prenosa i manju potrošnju). Novitet je i tzv. Scratch Shield boja, koja sama sebe može da "isceli" od manjih ogrebotina. Inače, prodaja novog Murana na evropskom tržištu počinje u oktobru ove godine.

Osim modela TT sa 2,0 litarskim TDI dizelašem (o njemu više OVDE), Audi će na ženevskom salonu automobila predstaviti i dugoočekivanu serijsku verziju Audija Q7 V12 TDI, koji je u formi koncept vozila poznat već neko vreme. Novi Q7 V12 TDI quattro pokreće izuzetni 6,0 litarski TDI bi-turbo dizel motor sa svih 368kW/500KS i 1000Nm obrtnog momenta (dostupan već od 1750 obrt./min.). To će mu omogućiti ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 5,5 sekundi, ali će maksimalna brzina biti ograničena na "samo" 250 km/h. Motor već sada zadovoljava nove Euro5 norme, dok prosečna potrošnja iznosi 11,9 litara dizela na 100 km (menjač je šestostepeni automatik sa komandama za ručno menjanje brzina na trokrakom upravljaču). U odnosu na standardni Q7, ovaj V12 TDI quattro ima i agresivniji aero body paket, gde se pre svega ističe novi prednji branik sa većim otvorima za vazduh, dorađena single-frame maska, novi zadnji branik sa integrisana dva ovalna završetka i aluminijumski točkovi od 20 inča (kao opcija nudiće se i oni od 21 inča). U paketu su još i Audijevo podešavajuće vazdušno vešanje i karbon-keramičke kočnice (napred su 8-klipna klešta, a pozadi 4-klipna), dok je pogon naravno quattro na sva četiri točka (odnos napred/nazad je 40:60, a kada zatreba veći deo snage se prenosi na osovinu sa boljom trakcijom). Što se interijera tiče, on je urađen u tipičnom Audijevom stilu, a ističu se sportska sedišta sa el. podešavanjem i grejanjem (presvučena Verano kožom u kojoj su i naslon za ruku i oplate vrata), multifunkcionalni sportski kožni volan, aplikacije od aluminijuma i karbona (drvo je opcija), pedale i odmorište za nogu od nerđajućeg čelika, DVD navigacioni sistem i Bose Surround Sound sistem (kao opcija u ponudi će biti i veliki panoramski stakleni krov, adaptivni cruise control, Audijev parking system sa kamerom za vožnu unazad, kao i sistemi Audi lane assist i Audi side assist). Audi najavljuje da će Q7 V12 TDI quattro moći da se kupi u drugoj polovini ove godine, ali se cena za sada ne saopštava.

Bez obzira na mnogobrojne "sitnije" novosti (o njima više OVDE), najznačajniji novitet koji je Volkswagen pripremio za salon automobila u Ženevi (6. – 16. mart), bez ikakve sumnje je svetska premijera potpuno nove generacije legendarnog kupea Scirocco. Ovde i podsećanje da je i prvi Scirocco svoju premijeru imao takođe na salonu u Ženevi, i to 1974. godine. Posle prve dve zvanične slike, koje su pre vremena procurele na internet, evo i nekoliko novih, uključujući i prvu fotografiju unutrašnjosti ovog četvoroseda. Najavu izgleda novog Scirocca mogli smo inače da vidimo kroz studiju Iroc, predstavljenu 2006. godine na salonu u Parizu, kada su Volkswagenovi čelnici najavili da će novi Scirocco ličiti na Iroc, koji je izazvao pozitivne reakcije i novinara i potencijalnih kupaca. Ipak, uprkos privlačnom izgledu, serijski Scirocco nije toliko stilski atraktivan kao VW Iroc, budući da su dizajneri morali da "spuste loptu" i ublaže agresivnost kojom se odlikovao Iroc. To se pre svega odnosi na izostanak karakterističnog okvira maske hladnjaka i drugačije rešenog izgleda otvora za vazduh u prednjem braniku, kao i konvencionalnog duplog završetka izduvnog sistema, umesto daleko privlačnijeg rešenja na Irocu (po jedan trapezoidni završetak sa obe strane automobila). Još veći "rezovi" su napravljeni u interijeru, gde od izuzetnog izgleda Iroca nije ostalo ništa, pa bez obzira na sav kvalitet materijala, sportska sedišta i visok nivo završne obrade, unutrašnjost Sciroccoa u poređenju sa Irocom izgleda previše konvencionalno. Što se motorizacije tiče, Scirocco će (bar u početku) pokretati sledeći motori : 1,4 TSI sa 90kW/122KS i 200 Nm (ubrzanje do 100 km/h je 9,7 sekundi, maksimalna brzina 200 km/h, potrošnja 6,1 litar), sledi 1,8 TSI sa 118kW/160KS i 240 Nm (ubrzanje 8 sekundi, 217 km/h, potrošnja 6,5 litara), 2,0 TFSI od 147kW/200KS i 280 Nm (postiže 235 km/h, do 100 km/h mu treba 7,2 sekunde i troši 7,7 litara), kao i 2,0 TDI dizelaš sa 103kW/140KS i 320 Nm (do 100 km/h ubrzava za 9,3 sekunde, može do 207 km/h i troši 5,4 litre na 100 km). Novi Scirocco je inače dugačak 4,26 metra, širok 1,81 m, visok 1,40 m (međuosovinsko rastojanje iznosi 2,60 m), dok zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji iznosi 292 litre (sa oborenim zadnjim sedištima raste na 755 litara). U standardnoj opremi će se (između ostalog) nalaziti i ESP elektronska kontrola stabilnosti, ABS, aluminijumski točkovi od 17 inča, climatronic, kožni volan, a u ponudi će biti i DSG menjač sa duplim kvačilom i panoramski krov. Proizvodnja će se odvijati u VW-ovoj fabrici u Palmeli (Portugal), a u prodaji će se pojaviti ovog leta (cena u Nemačkoj će iznositi 21.750 evra za osnovni model).

Korejski Ssangyong (nama najviše poznat po terenskim vozilima originalnog dizajna) je objavio još nekoliko novih zvaničnih fotografija i video o svojoj novoj luksuznoj limuzini Chairman W, koja zamenjuje dosadašnji Chairman. Na slikama se primećuje prilična sličnost bokova novog automobila sa modelima BMW-a, što verovatno i nije slučajno, budući da na domaćem, korejskom tržištu Ssangyong namerava da konkuriše automobilima kao što su BMW serije 7, Lexus LS430, Mercedes S klase i Audi A8. Kako kažu u korejskoj kompaniji, "naš cilj je da konkurišemo ovim automobilima svetske klase, a ne velikim domaćim modelima." Pritom se pod pojmom "veliki domaći model" misli pre svega na novi Hyundai Genesis, koji se od januara ove godine prodaje u Južnoj Koreji. Biće zanimljivo videti kako će Chairman W proći "u sudaru" sa pomenutim BMW-om, Lexusom, Mercedesom i Audijem na tržištima izvan domaće Koreje, jer se planira komercijalizacija i u Americi. Chairman W je inače dugačak 5,11 metra, širok 1,90 metra, visok 1,50 metra, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2,97 metra (postojaće i produžena Limousine varijanta sa 5,41 metara dužine i međuosovinskim rastojanjem od 3,27 metara). Što se motorizacije novog Chairmana W tiče, Ssangyong će u njega ugraditi i 5,0 litarski V8 benzinac, uparen sa 7-stepenom 7G-TRONIC automatskom transmisijom, a pogon je 4-Tronic na sva četiri točka (u ponudi će biti i manji 3,6 litarski V6 motor). Chairman W će u opremi imati 10 vazdušnih jastuka, Harman-Kardon audio sistem i aktivni cruise control.
VIDEO : Ssangyong Chairman W

Švajcarski maloserijski proizvođač Peraves će domaći salon automobila u Ženevi (6.-16. mart) iskoristiti da javnosti ponovo prikaže svoj Monotracer, zanimljivo vozilo na dva točka, koje po navodima fabrike može da postigne 250 km/h, dok mu ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 4,8 sekundi. Monotracer ima mesta za dve osobe (koje naravno sede jedna iza druge), dok se vrata otvaraju u vis kako bi se obezbedilo dovoljno mesta za nesmetani ulazak/izlazak oba putnika. Peraves je Monotracer inače prvi put predstavio prošle godine, takođe na salonu u Ženevi, samo što je taj model još uvek bio u ranoj fazi razvoja. Ovu konačnu verziju Monotracera pokreće četvorocilindrični benzinski motor sa 96kW/130KS pri 8750 o/min. i 117 Nm obrtnog momenta pri 6000 o/min., čija potrošnja iznosi 3,6 litra goriva na 100 km (emisija CO2 je 85 g/km). Peraves se nada da će uspeti da plasira 100 primeraka Monotracera godišnje, i to po ceni od 52.000 evra.

Ariel Atom je i dosad bio poznat po odličnom odnosu snaga/težina, ali nova verzija sa 2,4 litarskim V8 kompresorskim motorom od 500KS (pri 10.000 o/min.) i težinom od jedva 500 kg (!) prevazilazi sve do sada viđeno. Drugim rečima, odnos snaga/težina kod novog Ariela iznosi fantastičnih 1000KS po toni! Motor je uparen sa sekvencijalnom šestostepenom transmisijom, a pomenuta težina automobila je ostvarena zahvaljujući, pre svega, karoseriji od karbon fibera. Ariel Atom V8 karakterišu i sistem za kontrolu proklizavanja, sistem launch control, veliko zadnje krilo, Dymag točkovi i Alcon 4-klipna kočiona klešta. Za sada nema podataka o performansma, ali ako Atom u verziji sa 300 konja postiže ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) za samo tri sekunde, lako je zamisliti šta može sa 500KS...U Arielu planiraju da proizvedu samo malu seriju ovog modela, čija cena će biti objavljena uskoro.

Salon automobila u Ženevi (6. – 16. mart) biće i mesto promocije tri nove ekonomične verzije Mercedesove C klase sa zajedničkim imenom BlueEFFICIENCY. Iza ovog imena se krije tehnologija zaslužna za smanjenje potrošnje goriva i redukovanje emisije CO2 kod modela C180 KOMPRESSOR, C200 CDI i C350 CGI. Tako Mercedes C200 CDI BlueEFFICIENCY sa 100kW/136KS i 270 Nm troši samo 5,1 litar goriva na 100 km (emituje 135 grama CO2 po km), a Mercedes C180 BlueEFFICIENY sa 115kW/156KS i 230 Nm se zadovoljva sa 6,5 litara benzina na 100 km i ima emisiju CO2 od 156 g/km (to u praksi znači da ova dva modela troše za 12% manje goriva u odnosu na svoju standardnu braću). Treći BlueEFFICIENCY model Mercedes C350 CGI ima novi 3,5 litarski V6 benzinac od 215kW/292KS i 365 Nm (sa direktnim ubrizgavanjem), a njegova potrošnja na svakih 100 km puta iznosi 8,4 litra goriva (oko 10% manje od standardnog modela C350 koji ima 20KS i 15 Nm manje). C350 CGI BlueEFFICIENCY od 0 do 100 km/h stiže za 6,2 sekunde, dok mu je najveća brzina limitirana na 250 km/h. Da bi se postigli ovi rezultati, u Mercedesu su smanjili težinu ovih modela za 19 do 32 kg (između ostalog novo lakše vetrobransko staklo i lakši točkovi), poboljšali aerodinamiku automobila (Cd količnik je smanjen sa 0,27 na 0,25), spustili ogibljenje za 15 mm, ugradili Michelin gume sa manjim otporom kotrljanja, dok se u kokpitu nalazi poseban displej koji poručuje vozaču kada je najoptimalnije promeniti stepen prenosa kako bi uštedeo gorivo.

Mazda je objavila novi set zvaničnih fotografija trovratne verzije nove Mazde2, čija će svetska promocija biti održana na predstojećem 78. salonu automobila u Ženevi (6. -16. mart 2008.). Ovo će inače biti i prvi put da će Mazda2 biti dostupna i u verziji sa troja vrata. I ovu varijantu će pokretati 1,3 i 1,5 litarski benzinci, kao i 1,4 litarski dizel agregat, svi već poznati iz Mazde2 sa petora vrata (i performanse i potrošnja će ostati na istom nivou). 1,3 litarski benzinac se nudi u verzijama sa 55kW/75KS i 63kW/86KS (oba troše po 5,4 litra na 100 km i emituju 129 grama CO2 po km), dok najsnažniji 1,5 litarski benzinac raspolaže sa 76kW/103KS, troši 5,9 litara i emituje 140 grama CO2 po km. 1,4 litarski common-rail dizelaš razvija 50kW/68KS pri 4000 o/min. i 160 Nm obrtnog momenta pri 2000 o/min., a na svakih 100 km potroši 4,3 litre goriva (emisija CO2 je 114 g/km). Inače, svi motori se standardno opremaju petostepenim manuelnim menjačem. I Mazda2 sa troja vrata je teška manje od 1000 kg, ali se očekuje da i ovaj model dobije maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost odraslih putnika na Euro NCAP crash testu, koje je u decembru prošle godine osvojila verzija sa 5 vrata (zavisno od verzije, ova trovratna Mazda2 u opremi ima ABS, EBD, BAS, DSC, 6 vazdušnih jastuka). Međuosovinsko rastojanje iznosi relativno velikih 2490 mm, dok je zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji 250 litara (sa oborenim zadnjim sedištima raste na 787 litara) Mazda će na pomenutom salonu u Ženevi evropskoj publici premijerno predstaviti i obnovljeni model RX-8, zatim Taiki concept i Mazdu5 Hydrogen RE Hybrid.

I švedski Koenigsegg je pripremio dve premijere za nastupajući salon automobila u Ženevi, koji se ove godine održava od 6. do 16. marta. Tačnije, radi se o limitiranim Edition verzijama modela CCX (biće napravljeno 14 primeraka) i CCXR (u seriji od svega šest komada). Prvi iz 4,8 litarskog V8 bi-kompresorskog motora izvlači 888KS, a drugi raspolaže sa svih 1018KS pri 7200 o/min. i 1060 Nm obrtnog momenta pri 6100 o/min., a za pogon koristi bioetanol (otuda i zeleno slovo slovo R u imenu). Ovaj snažniji dvosed sa 1018KS od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 2,9 sekunde, dok se za maksimalnu brzinu tvrdi da prelazi 250 milja na sat, odnosno 400 km/h. Uz ovoliku snagu i brzinu ide i podatak o zaustavnom putu, koji od 100-0 km/h iznosi 31 metar. Automobili su dobili spušteno i tvrđe podešeno ogibljenje, veliko podešavajuće krilo pozadi, veći prednji spojler, točkove jedinstvenog dizajna, Inconell izduvni sistem, kao i doteranu unutrašnjost (u opremi se nalaze i kamera za vožnju unazad, satelitska navigacija, Bluetooth konekcija). Ekskluzivnost mora da se plati, pa CCX Edition košta 1.330.000 evra, a CCXR Edition svih 1.500.000 evra.

Britanski Lotus je objavio detalje o svom doteranom modelu Exige S za 2008. godinu, koji sa Performance Pack paketom (i uz pomoć Magnuson/Eaton M62 kompresora) umesto dosadašnjih 163kW, sada raspolaže sa 179kW (ili 240KS) pri 8000 o/min. i 230Nm obrtnog momenta pri 5500 o/min. Rezultat je ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,2 sekunde, sprint od 0 do 100 milja na sat (161 km/h) od 9,9 sekundi i maksimalna brzina od 245 km/h (kombinovana potrošnja po fabričkim podacima iznosi samo 9,1 litara goriva na 100 km). Exige S je takođe dobio i nove instrumente na komadnoj tabli, novi alarm/imobilajzer, bogatiju opremu, a pomenuti Performance Pack, između ostalog, podrazumeva i ventilirajuće AP Racing diskove od 308 mm, povećani otvor za vazduh na krovu i sisteme kao što su launch control i traction control.

Novi član Audijeve TT porodice je verzija sa 2,0 litarskim četvorocilindričnim common-rail TDI turbo-dizel motorom, koji raspolaže sa snagom od 125kW/170KS pri 4200 o/min. i 350 Nm obrtnog momenta (u rasponu od 1750 do 2500 o/min.). Motor je uparen sa manuelnim šestostepenim menjačem, a kupcima će TT 2,0 TDI quattro biti na raspolaganju i u Coupe i otvorenoj Roadster verziji. TT 2,0 TDI Coupe quattro po fabričkim podacima troši 5,3 litre dizela na 100 km, ubrzanje od 0 do 100 km/h mu traje 7,5 sekundi, a najveća brzina je 226 km/h, dok TT 2,0 TDI Roadster quattro troši 5,5 litara na 100 km, do stotke stiže za 7,6 sekundi i može do maksimalnih 223 km/h (emisija CO2 kod Coupea je 140, a kod Roadstera 145 grama po kilometru). U standardnoj opremi Audija TT 2,0 TDI quattro se, između ostalog, nalaze i aluminijumski točkovi od 16 inča (gume 255/55 R16), ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti, kožni sportski volan, Chorus audio sistem i aluminijumski detalji u interijeru.

Britanski Caterham Cars je u saradnji sa kompanijom RS Performance napravio do sada svoj najluđi model RST-V8 Levante (baza je Caterham Seven), koji iz 2,4 litarskog V8 kompresorskog motora izvlači svih 500KS pri 10.000 o/min. i 406Nm obrtnog momenta pri 8500 o/min. (u paru sa šestostepenim sekvencijalnim menjačem). Imajući u vidu malu težinu automobila od samo 520 kg (što je ionako karakteristika Caterhama), to u praksi znači da mu odnos snaga/težina iznosi 1000KS po toni, odnosno više nego kod Bugattija Veyron (da bi se smanjila težina, obilato je korišćen karbon fiber, dok se za prenos snage na podlogu brinu napredni elektronski sistemi, uključujući traction control i launch control). Zato i ne iznenađuje podatak da ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) traje ispod tri sekunde, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 150 milja na sat (nešto preko 240 km/h). Za zaustavljanje se brine kočioni sistem sa diskovima od 280 mm napred, 260 mm nazad, dok su točkovi veličine 15 inča sa Avon CR500 gumama, dimenzija 195/45-15 napred i 245/40-15 pozadi. Caterham RST-V8 Levante je inače dugačak 3530 mm, širok 1685 mm, visok 1140 mm, a međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2305 mm. Za one kojima je 500KS previše, Caterham će ponuditi i nešto slabiju varijantu, koja nema kompresor i koja raspolaže sa 400 konja i 257Nm. Cena za ovaj Caterham iznosi najmanje 115.000 funti (152.700 evra), a rok isporuke je 12 nedelja.

Imajući u vidu komercijalni uspeh prošlogodišnjeg modela Clio Exception (preko 35.000 prodatih primeraka širom Evrope), Renault je odlučio da i ove godine kupcima ponudi posebnu seriju, nazvanu Clio Exception2 (u verzijama sa troja i petora vrata). Novi Exception2 se bazira na Cliu Dynamique, a akcenat je stavljen na "dinamičke performanse, rafinirani komfor i bezbednost." Lista standardne opreme, između ostalog, sadrži i aluminijumske točkove od 16 inča, delimično kožni interijer (uključujući tu i kožni volan), belu pozadinu instrumenata, posebne patosnice napred i pozadi, zatamnjena zadnja bočna stakla i zadnje staklo, prednja svetla sa crnim kućištem i cruise control sa limiterom brzine (kupci će moći da biraju između deset boja, od toga su devet metalik). Od motora su na raspolaganju benzinci sa rasponom snage od 100 do 140KS, a dizelaši sa snagom od 85 i 105 konja. Prodaja Clia Exception2 u Francuskoj startuje sledećeg meseca, a cene se kreću od 16.150 pa do 20.250 evra.

Dva nova automobila iz palete General Motorsa (veoma zanimljiva i za naše kupce) su nedavno predstavljena specijalizovanim automobilskim novinarima na prezentaciji održanoj u Marseju. Radi se o drugoj generaciji Opelovog mikrovena Agila i novom Chevrolet Aveu u hatchback verziji (oba su inače svetskoj javnosti predstavljena još u septembru prošle godine na salonu automobila u Frankfurtu). Što se Agile II tiče, odmah treba napomenuti da je ona nastala kao plod saradnje Opela i japanskog Suzukija, koji svoju verziju ovog zajedničkog malog gradskog automobila prodaje kao Suzuki Splash. U odnosu na stari model, dimenzije Agile II su narasle pa sada dužina iznosi 3720, širina 1680, visina 1590 mm, a međuosovinsko rastojanje 2360 mm (18 cm duža, 6 cm šira ali i 10 cm niža u odnosu na staru Agilu). Spoljašnji dizajn nove Agile sadrži mnoštvo dizajnerskih elemenata aktuelnih Opelovih modela Corsa i Meriva, pa deluje znatno svežije i privlačnije u odnosu na istoimeni kockasti model koji zamenjuje (koji je takođe napravljen u saradnji sa Suzukijem). Iako malih dimenzija, Opel tvrdi da je Agila II dovoljno prostrana da se u nju smesti pet odraslih osoba, koje će zahvaljujući većoj dužini i širini imati dovoljno mesta na komfornijim sedištima. U kabini se ističe ručica menjača smeštena na centralnoj konzoli (slično Fiat Pandi), dok se visoka pozicija sedenja brine za bolju preglednost. Sama unutrašnjost je dizajnerski daleko privlačnija u odnosu na stari model, sa boljom ergonomijom, kvalitetnijim materijalima i višim nivoom završne obrade. Ovde i podatak da volumen prtljažnika iznosi 180 litara, a sa oborenim zadnjim sedištima zapremina istog raste na 918 litara (naravno, pri tome se dobija i potpuno ravan pod). S druge strane, pomenute male dimenzije su idealne za gradske gužve i parkiranje na malom prostoru, pa će nova Agila (uostalom kao i stara) najveći deo životnog veka provoditi u urbanim sredinama. Pomenuti novinari su jedinu veću zamerku novoj Agili uputili previše tvrdo podešenom ogibljenju, koje ipak nije primereno ovakvom gradskom automobilu. Novu Agilu pokreću tri motora; dva benzinca i jedan dizelaš. Manji 1,0 litarski benzinac ima 3 cilindra, 48kW/65KS i 90Nm (postiže 160 km/h, do 100 km/h ubrzava za 14,7 sekunde, troši 5 litara na 100 km), veći benzinac od 1,2 litra razvija 63kW/86KS i 114Nm (do stotke ubrzava za 12,3 sekunde, može do 175 km/h, troši 5,5 litara na 100 km), dok ekonomičan turbo-dizel agregat (sa filterom čađi) iz 1,3 litra razvija 55kW/75KS i 190Nm obrtnog momenta (do 100 km/h ubrzava za 13,9 sekundi, postiže 165 km/h, a troši 4,5 litara dizela na 100 km). Standardno uz sve Agile ide ručni menjač sa pet stepeni, samo je kod jačeg benzinca ostavljena mogućnost doplate za automatsku transmisiju sa četiri brzine. Agila će se serijski opremati ABS-om i sa četiri vazdušna jastuka, dok će elektronska kontrola stabilnosti (ESP) i vazdušne zavese moći da se dobiju kao opcija. Opel planira da u Evropi proda između 60.000 i 80.000 komada nove Agile godišnje, a cene u Nemačkoj izgledaju ovako: osnovni 1,0 litarski benzinac košta 9990 evra, model sa 1,2 litarskim benzincem staje 13.700 evra, a bazna Agila sa 1,3L dizelašem ima cenu od 16.010 evra.
Novi Chevrolet Aveo
U Marseju je General Motors organizovao i prezentaciju novog, odnosno kompletno prerađenog Chevrolet Avea u hatchback verziji. Najvažnije promene u odnosu na prethodnika čine njegov agresivni eksterijer (naročito prednji kraj), unapređena unutrašnjost i novi 1,2 litarski benzinski motor. Najviše pažnje naravno privlači napadni prednji deo, i to pre svega zahvaljujući ogromnoj saćastoj maski hladnjaka, koja je podeljena na dva dela horizontalnom prečkom (na kojoj se nalazi i veliki znak Chevroleta). Tu su i nova zakošena prednja svetla, drugačiji branici i hauba, dok je zadnji deo osvežen drugačije oblikovanim svetlima. Uopštev uzev, Aveo hatchback sada deluje mnogo dinamičnije i atraktivnije (u stilu većih modela Captiva i Epica), a da sve ne bi ostalo samo na izgledu, tu je i novi 1,2 litarski benzinac sa 62kW/84KS, kome društvo pravi i već postojeći 1,4 litarski agregat, ali koji je malo pojačan pa sada razvija 74kW/101KS (uz ovaj snažniji motor se može dobiti i automatska transmisija). Veliki napredak je učinjen i u prostranijoj unutrašnjosti, i to ne samo na polju dizajna, već i unapređenom ergonomijom, kvalitetom upotrebljenih materijala i završnom obradom. Prvi utisak novinara je da je osnovni benzinac sa 84KS dovoljno živahan u gradskim uslovima, ali da Aveu naravno boje pristaje jači agregat. Ipak, da bi utisak bio kompletan nedostaju kraći i precizniji hodovi menjača, dok je upravljač dovoljno precizan. Kočnice su pojačane, dok ogibljenje meko i bez buke upija neravnine. Što se dimenzija tiče, novi Aveo je duži, širi i viši u odnosu na prethodnika (dužina sada iznosi 3920 mm, širina 1680 mm, visina 1510 mm), jedino je međuosovinsko rastojanje ostalo neizmenjeno i iznosi 2480 mm. Zapremina prtljažnika je 220 litara u osnovnoj konfiguarciji, dok sa preklopljenom zadnjom klupom raste na 980 litara.

Nissanov luksuzni brend Infiniti postoji već skoro 20 godina, a svojim nastupom na predstojećem 78. salonu automobila u Ženevi (6. - 16. mart) najavljuje zvaničan dolazak i u Zapadnu Evropu. Kako bi pokazao koliki značaj pridaje evropskom tržištu, Infiniti će pomenuti salon u Ženevi iskoristiti za svetsku prezentaciju nove, druge generacije crossover modela Infiniti FX, što će inače biti prvi put da je ova fabrika premijerno predstavlja neki svoj model izvan SAD-a. Društvo na Infinitijevom izložbenom prostoru u Ženevi će mu praviti još nekoliko modela prilagođenih evropskom tržištu. Tačnije, to su manji crossover EX37, G37 sedan i G37 Coupe koji će zajedno sa pomentim FX-om, činiti okosnicu Infinitijeve ponude na Starom kontinentu. Novi kompaktni crossover EX37 (kao i već ranije promovisani EX35) predstavljaju serijsku verziju Infinitijevog EX Concepta, koga su prvi mogli da vide posetioci salona u Njujorku aprila prošle godine. Serijska varijanta ovog crossovera "zavodljivog dizajna, elegantnog interijera i inovativnih tehnologija" verno prati linije EX Concepta (dugačka hauba, kratki prepusti karoserije, linije krova), što znači da i EX37 (sa 5 sedišta) predstavlja fuziju luksuznog coupea sa četiri vrata i nekog sportskog SUV automobila (zato i pripada crossover kategoriji). Za izgled je inače bio zadužen Infinitijev dizajn centar u Japanu. Novi EX37 koristi FM platformu, dok je za pogon zadužen 3,7 litarski V6 benzinac sa 310KS i 350Nm obrtnog momenta, uparen sa 7-stepenim automatskim menjačem, koji ima i manuelni mod za ručno menjanje brzina (pogon je naravno na sva četiri točka). Od opreme (bilo standardne bilo opcione) izdvajaju se napredni Around View Monitor (AVM) sistem za pomoć pri parkiranju (kome pomažu četiri male kamere), zatim Lane Departure Prevention sistem (vozača upozorava kada prelazi liniju na putu bez uključenih žmigavaca), Scratch Shield boja, koja sama sebe može da "isceli" od manjih ogrebotina (tu sposobnost zadržava tri godine od dana proizvodnje automobila), Bi-Xenon prednja svetla, LED zadnja svetla, dupli završetak izduvnog sistema, 18-inčni alu točkovi, zadnji krovni spojler, VDC elektronska kontrola stabilnosti, Cruise Control, Bluetooth Hands-Free sistem, prednji i zadnji parking senzori, Bose Premium Audio sistem sa 11 zvučnika, iPod konekcija, satelitska navigacija, vozačevo sedište koje se pomera u 8 smerova (sa opcijom grejanja istih), dok se elektronski sistemi kao što su ABS, EBD i BAS jednostavno podrazumevaju.
Infiniti G37 sedan
Ovo je još jedan novitet Infinitija za ženevski salon automobila, koga takođe pokreće pomenuti 3,7 litarski V6 benzinac sa 310KS i 350Nm (ovaj agregat inače pokreće i Infiniti G37 Coupe namenjen prodaji u Americi, samo što ta američka varijanta ovog motora raspolaže sa 330KS). Evropljani će G37 sedan dobiti sa šestostepenom manuelnom transmisijom ili sa opcionim sedmostepenim automatikom, dok pogon može biti ili na zadnjim točkovima ili na sva četiri točka (Infiniti G37x). U standardnoj opremi G37 sedana nalazi se 6 vazdušnih jastuka, pomenuta Scratch Shield boja, ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), BAS (pomoć pri naglom kočenju), ESP (elektronska kontrola stabilnosti), Infiniti I-key (za otvaranje i startovanje automobila bez vađenja ključa iz džepa), CD audio sistem sa sedam zvučnika, Bluetooth konekcija, Cruise Control, el. podesiva sedišta, parking senzori napred i pozadi, automatsko paljenje svetala i brisača, aluminijumski točkovi od 18 inča... Infiniti G37 sedan, između ostalog, karakteriše i prilično veliko međuosovinsko rastojanje od 2850 mm (direktna posledica je više mesta u interijeru), kao i aluminijumske komponente vešanja, kako bi se težina smanjila što je moguće više.
Infiniti G37 Coupe
Pored sedana, Infiniti će u Ženevi Evropljanima predstaviti i G37 u Coupe varijanti, koji takođe koristi 3,7 litarski V6 motor sa 310 konja i 350Nm. Iako i G37 Coupe ima međuosovinsko rastojanje od 2850 mm, njegova dužina je za 100 mm manja od sedana, pogon je na zadnjim točkovima, a kupcima će na raspolaganju biti izbor od dva menjača : manuelni sa 6 ili automatik sa 7 brzina. Kao i kod sedana, i G37 Coupe ima bogatu standardnu i široku listu dodatne opreme. To u praksi znači serijski ABS, EBD, BAS, ESP, 6 vazdušnih jastuka, Infiniti I-key, Bose audio sistem sa sedam zvučnika, Bluetooth konekcija, Cruise Control, el. podesiva sedišta, parking senzore napred i pozadi, automatsko paljenje svetala i brisača, aluminijumske točkove od 18 inča i Scratch Shield boju.