General Motors je objavio jednu fotografiju Chevroleta Cobalt SS sedan (modelske godine 2009), koji će se na tržištu SAD-a pojaviti nekoliko meseci posle početka prodaje njegove Coupe varijante (ovaj potonji startuje u drugom kvartalu ove godine). Cobalt SS sedan će pokretati isti motor kao i Cobalt SS Coupe, što znači četvorocilindrični 2,0 litarski Ecotec agregat sa 260KS i 352Nm obrtnog momenta, poreklom iz Opela. Ovaj turbo motor se već nalazi u Pontiacu Solstice GXP, Chevroletu HHR SS i Saturnu Sky, a po najnovijim glasinama, navodno će ga koristiti i novi Chevrolet Camaro. Ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) bi trebalo da bude slično Cobaltu SS Coupe, što znači oko 5,7 sekundi. To isto važi i za cenu, koja za Cobalt SS Coupe iznosi 22.995 dolara.
Buick Excelle (prodaje se samo u Kini) upravo je osvežen za novu prodajnu sezonu i imaće premijeru na predstojećem salonu automobila u Pekingu. Najvažnije promene se odnose na doteranu spoljašnjost (inspirisanu većim Buickom Park Avenue), mada je ova limuzina dobila i redizajnirani interijer. Novi Excelle će pokretati 1,6 litarski agregat, poznat iz prethodne generacije ovog modela, kao i nešto veći motor zapremine 1,8 L. Ono što je nama najzanimljivije, jeste prosta činjenica da je Buick Excelle u stvari dobro poznati Chevrolet Lacetti sedan, samo sa modifikovanim eksterijerom i bogatijom opremom. U principu ništa neobično za General Motors, koji je i te kako poznat po pravljenju bezbrojnih modela - klonova različitih marki koje se nalaze unutar ove američke kompanije. U vezi s tim, i pomenuti Buick Park Avenue nije nešta drugo nego australijski Holden Statesman sa znakom Buicka.
Posle nedavnog blagog osvežavanja modela C3 Pluriel (o tome više OVDE),
na
red za doterivanje bora došao je i Citroen C2, koji je publici prvi put
predstavljen
još u septembru 2003. godine na salonu automobila u Frankfurtu (od tada
je prodato
skoro pola miliona primeraka ovog automobila, tačnije nešto preko
480.000). Za
razliku od pomenutog C3 Pluriela, estetske modifikacije na C2 su ipak
nešto
veće i najviše vidljive na restlizovanom prednjem kraju, koji je dobio
novi
izgled maske hladnjaka (oivičena hromom i sa većim znakom Citroena) i
drugačije
oblikovani branik. Promene zaokružuju doterana zadnja svetla, kao i
bogatija
paleta boja, novi dizajn aluminijumskih točkova i kvalitetniji
materijali u unutrašnjosti.
U paleti motora obnovljenog C2 se posebno ističu 1,6 litarski HDi
dizelaš (sa
80kW/110KS pri 4000 o/min. i 240Nm obrtnog momenta pri 1750 o/min.),
koji po fabričkim tvrdnjama troši 4,4 litara goriva na 100 km
(emisija CO2 iznosi 119 grama po kilometru), kao i 1,4 litarski 16V
benzinac od
66kW/90KS sa Citroenovim Start & Stop sistemom za smanjenje
potrošnje
goriva. Paletu još čine : benzinci 1.1i (61KS), 1.4i (75KS), 1.6 16V (110KS) i 1.6 16V sa 125 konja, kao i dizelaš HDi 70.
Posle Aurisa SR180, Toyota je u Velikoj Britaniji kupcima
ponudila još jednu posebnu varijantu svog modela C segmenta – novi Auris SR. U
ponudi su dva motora, tačnije 1,6 Dual VVT-i benzinac i 2,0 D-4D 130 dizelaš, a
u oba slučaja standardna oprema podrazumeva aluminijumske točkove od 17 inča,
spušteno sportsko ogibljenje (by Toyota Motorsport), zadnji krovni spojler,
zatamnjena stakla, kvake na vratima i retrovizore u boji karoserije, svetla za
maglu, automatski klima uređaj, kožni volan sa audio komandama, devet vazdušnih
jastuka i audio sistem sa šest zvučnika. Auris SR se nudi u verzijama sa troja
i petora vrata, a cene u Velikoj Britaniji startuju od 14.495 funti, pa naviše.
Fiat je lansirao doterani MPV model Idea za 2008. godinu (modifikovani gril sa novim Fiat logom, bogatija paleta boja, drugačiji alu točkovi, kvalitetniji materijali u interijeru), a istovremeno je svetlost dana ugledala i posebna edicija ovog automobila, nazvana Idea BlackStar. Ovu specijalnu Ideu BlackStar karakterišu, između ostalog, crna sedišta presvučena alkantarom, aluminijumski točkovi, Fiatov inovativni Blue & Me sistem (između ostalog omogućava upotrebu telefona tokom vožnje na jednostavan i bezbedan način), kao i poseban BlackStar logo na zadnjem stubu. U paleti pogonskih agregata Idee BlackStar se nalaze tri benzinca (1.2 16v sa 80KS, 1.4 8v od 77KS i 1.4 16v sa 95KS) i dva Multijet dizelaša (1.3 sa 70 konja i 1.3 Multijet 16v sa 90KS). Cene se kreću od 14.400 evra za model 1.4 sa 77KS BlackStar do 19.800 evra za Ideu BlackStar 1.3 Multijet 16v od 90 konja.
Seat je danas objavio prve zvanične fotografije i video nove generacije svog modela Ibiza, čiju najavu smo mogli da vidimo kroz studiju Bocanegra SportCoupe, predstavljenu na nedavno završenom salonu automobila u Ženevi. Novu Ibizu (ne bez razloga) španski proizvođač opisuje kao najvažniji model u svojoj novijoj istoriji, čiji je primarni zadatak da se uhvati u koštac sa rivalima, kao što su nova Ford Fiesta, Opel Corsa, VW Polo, Škoda Fabia, Fiat Grande Punto, Renault Clio i Peugeot 207. Jedan od aduta je svakako svež i dopadljiv izgled, za koji je zaslužan bivši Lamborghinijev dizajner Luc Donckerwolke. U svakom slučaju, ovakva Ibiza, nabijena snagom i emocijama (snažni bokovi, "namršten" pogled, veliki prednji otvor za vazduh, moderniji i kvalitetniji interijer sa jednostavnim i čistim linijama) biće izuzetno opasan konkurent pomenutim automobilima B segmenta. Kako što je to već običaj, nova Ibiza je veća od svog istoimenog prethodnika, pa tako dužina iznosi 4052 mm (dosadašnji model ima 3953 mm), širina 1693 mm, visina 1445 mm, međuosovinsko rastojanje je 2469 mm, zapremina prtljažnika je narasla na 292 litra (ranije 267 litara), širi je i trag točkova, dok će putnici na zadnjim sedištima imati više mesta za noge. Kupci će na početku moći da biraju između benzinskih motora, zapremine 1,2 (sa 51kW/70KS), 1,4 (63kW/85KS) i 1,6 litra sa 75kW/102KS (svi standardno upareni sa manuelnim petostepenim menjačem). Paletu pogonskih agregata će naravno dopuniti i dizelaši, tačnije 1,4 TDI (80KS), 1,9 TDI (90KS) i 1,9 TDI (105KS). Kasnije se očekuje i sportska Cupra varijanta sa 1,4 TSI agregatom od 170 konja. Seat će kupcima u novoj Ibizi ponuditi i sedmostepeni DSG menjač sa duplim kvačilom i sistem Hill Hold Assist. Inače, zvanična svetska premijera nove generacije Ibize biće održana 23. maja na domaćem terenu salonu automobila u Madridu (Salón del Automóvil de Madrid).



VIDEO : nova Seat Ibiza
Posle nedavne promocije Chevroletovog retro modela HHR E85, koji sem benzina može da koristi i etanol E85 gorivo (mešavina 85% etanola i 15% benzina), General Motors je najavio da će u ponudu svojih modela na E85 gorivo tokom 2009. godine uvrstiti i Hummer H2 SUT (pokreće ga 3,6 litarski V6 motor sa direktnim ubrizgavanjem, dok ostali podaci još nisu saopšteni). GM će inače tokom ove godine predstaviti 11 novih tzv. FlexFuel modela (koji mogu da koriste i benzin i etanol E85), za 2009.- tu ih planira još 15, dok se do 2012. nada da će polovina svih proizvedenih automobila imati FlexFuel motore. Međutim, prepreka ovim planovima je činjenica da se za sada na manje od 1% pumpi u SAD-u može dobiti E85 gorivo.
Posetioci predstojećeg međunarodnog Top Marques salona superautomobila u Monaku (od 24. do 27. aprila) biće u prilici da, između ostalog, vide i sportski auto britanske kompanije Virago Cars, prosto nazvan Virago Coupe. Ovaj sportski dvosed pokreće 3,0 litarski V6 Duratec motor u verzijama sa 230 (bazna varijanta) i 280KS (model Virago Coupe Sports), u paru sa manuelnom šestostepenom transmisijom. Po navodima fabrike, Virago Coupe od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za manje od 5,5 sekundi, dok mu maksimalna brzina prelazi 150 milja na sat, odnosno 240 km/h (drugi podaci, uključujući i one vezane za dimenzije i težinu još nisu saopšteni). Virago Coupe po navodima ljudi iz ove fabrike nije namenjen kupcima koji žele ultimativni supersportski automobil, već onima koji traže pouzdan i praktičan ali istovremeno i brz i zabavan sportski kupe za svaki dan. Proizvodnja treba da počne u prvom kvartalu 2009. godine, a cena će se kretati oko 70.000 funti.
Audi je nedavni salon automobila u Ženevi iskoristio za svetsku prezentaciju novog Audija A4 u Avant, odnosno karavan verziji (A4 u limuzinskoj varijanti je inače predstavljen još u septembru prošle godine na salonu u Frankfurtu), a sada je dostupan i novi zvaničan fabrički video ovog modela. Kao i A4 sedan, i A4 Avant od napred poprilično liči na Audijev kupe A5, dok sa strane i pozadi deluje kao umanjeni A6 Avant. Drugim rečima, Audi ponovo ne rizikuje, pa i novi A4 Avant zadržava već poznati korporativni look nemačke marke. Ipak, u odnosu na svog prethodnika, novi A4 Avant deluje sportskije, čemu doprinose i kratki prednji prepusti karoserije, dugačka hauba motora i veće međuosovinsko rastojanje. Takođe, prednja osovina je pomerena unapred, što je omogućilo inžinjerima da motor pomere više unazad u odnosu na prednju osovinu. Rezultat svega ovoga je bolja distribucija težine automobila i poboljšanje njegovih voznih osobina. Dužina novog Avanta inače iznosi 4,70 metara (skoro 12 cm više od starog modela), a karoserija je znatno kruća nego ranije, ali je i za 10% lakša nego kod starog modela. Zapremina prtljažnika od samo 490 litara (A4 limuzina ima 480 litara) u osnovnoj konfiguraciji govori da je A4 Avant pre svega lifestyle automobil, a ne karavan u klasičnom smislu, mada se situacija popravlja obaranjem zadnjih sedišta, kada volumen raste na svih 1430 litara. U unutrašnjosti, zahvaljujući dužem međuosovinskom rastojanju, putnici imaju više mesta u odnosu na prethodnu generaciju ovog automobila (to posebno važi za glavu i ramena putnika pozadi), a već na prvi pogled je jasno da su u kabini upotrebljeni materijali viskog kvaliteta i da su nivo završne obrade, komfor i ergonomija na nivou, koji se od Audija i očekuje. Naravno, fabrika navodi da je novi A4 u svakom pogledu bolji od istoimenog prethodnika, pa su tako poboljšane i vozne osobine, bolja je zvučna izolacija, standardna oprema je bogatija, bezbednost putnika je na višem nivou (šest vazdušnih jastuka, ABS, EBD, EBA i ESP sistemi su standard), a tu je i novi Audi Lane Assist, odnosno sistem, koji upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključenih žmigavaca. Preko novog Audi Drive Select sistema, vozač ima mogućnost da podesi odziv motora, menjača, upravljanja i ogibljenja po svom nahođenju. Osim toga, upravljački sistem se prilagođava brzini kretanja, a kompletan sistem amortizacije je podesiv. Visoki kvalitet, prostranija i komfornija kabina, kao i bolja ergonomija su već pomenuti. Što se motora tiče, novi A4 Avant će u početku u svojoj paleti imati dva benzinca i dva dizelaša. Najslabiji benzinac je zapremine 1,8 litra i raspolaže sa 118kW/160KS i 250Nm (od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,9 sekundi), a najjači je 3,2 litarski V6 sa 195kW/265KS i 330Nm (do stotke ubrzava za 6,4 sekunde, postiže 250 km/h, a ima Quattro integralni pogon). Od dizelaša su za sada na raspolaganju četvorocilindrični 2,0 TDI od 105kW/143KS i 320Nm (do 100 km/h stiže za 9,7 sekundi, može do 208 km/h), kao i šestocilindrični 3,0 TDI sa 176kW/240KS i 500Nm, koji do stotke ubrzava za 6,3 sekundi. Kasnije će paletu dopuniti i 2,0 litarski TDI sa 125kW/170KS (od 0 do 100 km/h stiže za 8,6 sekundi, a najveća brzina mu iznosi 222 km/h), kao i bazni model sa 1,8 litarskim benzincem sa 88kW/120KS. Ovaj poslednji će se pojaviti na jesen ove godine, a koštaće 27.550 evra.
Citroen je upravo lansirao specijalnu prolećnu Cachet kolekciju svojih
modela C2, C3 i C4, koji se odlikuju
bogatom standardnom opremom i posebnom paletom boja. Cachet edicija ova tri
modela podrazumeva i aluminijumske točkove, prednja svetla za maglu, klima
uređaj i CD/MP3 plejer, kao i centralno daljinsko zaključavanje, el. prednja
stakla i četiri vazdušna jastuka. Maleni Citroen C2 Cachet se nudi sa dva benzinska
motora i u četiri boje: black, arctic
steel, poseidon blue i sport red. Citroen C3 Cachet se oprema sa dva benzinska
i jednim dizel agregatom (1,4 HDi sa 70KS), dok su na raspolaganju sledeće
boje: arctic steel, tuscan blue, passion red i iron grey. I na kraju C4 Cachet
(na slici), koji pored sve navedene opreme ima i fiksni panoramski krov, a potencijalni
kupci mogu da biraju između četiri boje: arctic steel, wicked red, iron grey i
oriental blue. Cene za C4 Cachet u Velikoj Britaniji se kreću od 14.395 funti
(verzija 1,6i) do 16.595 funti za model 1,6 HDi.
Audi je proširio paletu pogonskih agregata u svom modelu TT, i to baznim 1,8 litarskim četvorocilindričnim TFSI motorom, koji razvija 118kW/160KS. Po fabričkim podacima, Audi TT sa ovim motorom do 100 km/h ubrzava za 7,2 sekunde, dok mu potrošnja iznosi 6,7 litara benzina na 100 km. Novi TT 1,8 TFSI će imati svetsku premijeru već za neki dan na predstojećem AMI (Auto Mobil International) salonu automobila u nemačkom Lajpcigu, a cena u Nemačkoj iznosi 29.400 evra (TT 1,8 TFSI Coupe), odnosno 30.500 evra (TT 1,8 TFSI Roadster).
Fiat je upravo proširio ponudu svog lakog komercijalnog vozila Fiorino novom varijantom, nazvanom Adventure (premijera dostavne Cargo verzije je inače bila u oktobru prošle godine na salonu komercijalnih vozila u Amsterdamu, a putnički model je ugledao svetlost dana na nedavnom ženevskom salonu). Kao što je već dobro poznato, Fiorino je nastao kao plod dugogodišnje saradnje italijanskog Fiata i francuske grupacije PSA (Peugeot i Citroen) u segmentu komercijalnih vozila, a najnoviji rezultat te saradnje, sem Fiorina, su i modeli Peugeot Bipper i Citroen Nemo. Radi se o vozilima koja se međusobno veoma teško razlikuju, jer se razlike svode samo na oznake proizvođača, a i proizvode se u istoj fabrici, tačnije u pogonima kompanije Tofas, Fiatovog turskog partnera. Fiorino Adventure se od ostalih modela u gami razlikuje po povećanom klirensu za 20 mm, zaštiti motora u prednjem braniku, standardnim krovnim nosačima i nešto robusnijem izgledu spoljašnjosti (najveća zasluga za to pripada širokim bočnim zaštitnim lajsnama). Sve verzije Fiorina se inače odlikuju kompaktnim dimenzijama, visokim krovom i bočnim kliznim vratima. Upravo pomenute kompaktne dimenzije Fiorinu znatno olakšavaju kretanje i parkiranje u urbanim sredinama, a prema rečima ljudi iz Fiata, Fiorino objedinjuje parktičnost, pouzdanost i robusnost, ali ne na račun estetike. Pored mesta za pet putnika, Fiorino Adventure raspolaže sa prtljažnikom od 330 litara u osnovnoj konfiguraciji (650 litara mereno do krova), dok obaranjem zadnjih sedišta i suvozačevog sedišta, korisna zapremina raste na svih 2800 litara. Dužina Fiorina iznosi 3,96 metra, širina 1,71 m, a visina 1,72 m, dok paleta obuhvata 1,3 litarski Multijet 16v dizelaš sa 55kW/75KS pri 4000 o/min. i 190Nm pri 1750 o/min., kao i benzinac zapremine 1,4 litra sa 54kW/73KS pri 5200 o/min. i 118Nm pri 2600 o/min. Dizelaš se standardno oprema petostepenim manuelnim ili šestostepenim automatskim menjačem, dok je benzinac u paru samo sa ručnim menjačem. Inače, dizelaš postiže 155 km/h, troši 4,5 litara na 100 km (fabrički podatak), emituje 120 grama CO2 po km, ima autonomiju od 1000 km, dok benzinac troši 7 litara benzina na 100 km, a postiže takođe 155 km/h. U zavisnosti od tržišta i verzije, Fiorino može biti opremljen ABS-om, EBD-om, servo upravljačem, frontalnim i bočnim vazdušnim jastucima, klima uređajem sa filterom za polen, kožnim volanom i istom takvom ručicom menjača, aluminijumskim felnama od 16 inča...
Kako je od novembra 2006. godine, kada je na tržište lansirana nova generacija Land Rovera Freelander, bilo mnogo zahteva za njegovom komercijalnom verzijom, u britanskoj fabrici (sada u vlasništvu indijskog Tata Motorsa) su odlučili da udovolje tim zahtevima. Tako će na predstojećem salonu komercijalnih vozila u Birmingemu (Birmingham Commercial Vehicle Show, od 15. do 17. aprila) biti promovisan Freelander 2 Commercial, odnosno dostavna varijanta ovog kompaktnog 4x4 vozila, koja je u odnosu na standarni model "izgubila" zadnja sedišta i bočne vazdušne jastuke. Freelander 2 Commercial će se nuditi u dva paketa opreme, tačnije kao S i XS, pri čemu ovaj potonji ima aluminijumske točkove od 17 inča, el. retrovizore, parking senzore, automatsku klimu, delimično kožnu unutrašnjost, rezervni točak pune veličine i Land Roverov Terrain Response sistem za off-road vožnju. Prodaja ovog Freelandera u Velikoj Britaniji počinje još ovog meseca, i to po ceni od 20.775 funti pa naviše.