Fiat je upravo proširio ponudu svog lakog komercijalnog vozila Fiorino novom varijantom, nazvanom Adventure (premijera dostavne Cargo verzije je inače bila u oktobru prošle godine na salonu komercijalnih vozila u Amsterdamu, a putnički model je ugledao svetlost dana na nedavnom ženevskom salonu). Kao što je već dobro poznato, Fiorino je nastao kao plod dugogodišnje saradnje italijanskog Fiata i francuske grupacije PSA (Peugeot i Citroen) u segmentu komercijalnih vozila, a najnoviji rezultat te saradnje, sem Fiorina, su i modeli Peugeot Bipper i Citroen Nemo. Radi se o vozilima koja se međusobno veoma teško razlikuju, jer se razlike svode samo na oznake proizvođača, a i proizvode se u istoj fabrici, tačnije u pogonima kompanije Tofas, Fiatovog turskog partnera. Fiorino Adventure se od ostalih modela u gami razlikuje po povećanom klirensu za 20 mm, zaštiti motora u prednjem braniku, standardnim krovnim nosačima i nešto robusnijem izgledu spoljašnjosti (najveća zasluga za to pripada širokim bočnim zaštitnim lajsnama). Sve verzije Fiorina se inače odlikuju kompaktnim dimenzijama, visokim krovom i bočnim kliznim vratima. Upravo pomenute kompaktne dimenzije Fiorinu znatno olakšavaju kretanje i parkiranje u urbanim sredinama, a prema rečima ljudi iz Fiata, Fiorino objedinjuje parktičnost, pouzdanost i robusnost, ali ne na račun estetike. Pored mesta za pet putnika, Fiorino Adventure raspolaže sa prtljažnikom od 330 litara u osnovnoj konfiguraciji (650 litara mereno do krova), dok obaranjem zadnjih sedišta i suvozačevog sedišta, korisna zapremina raste na svih 2800 litara. Dužina Fiorina iznosi 3,96 metra, širina 1,71 m, a visina 1,72 m, dok paleta obuhvata 1,3 litarski Multijet 16v dizelaš sa 55kW/75KS pri 4000 o/min. i 190Nm pri 1750 o/min., kao i benzinac zapremine 1,4 litra sa 54kW/73KS pri 5200 o/min. i 118Nm pri 2600 o/min. Dizelaš se standardno oprema petostepenim manuelnim ili šestostepenim automatskim menjačem, dok je benzinac u paru samo sa ručnim menjačem. Inače, dizelaš postiže 155 km/h, troši 4,5 litara na 100 km (fabrički podatak), emituje 120 grama CO2 po km, ima autonomiju od 1000 km, dok benzinac troši 7 litara benzina na 100 km, a postiže takođe 155 km/h. U zavisnosti od tržišta i verzije, Fiorino može biti opremljen ABS-om, EBD-om, servo upravljačem, frontalnim i bočnim vazdušnim jastucima, klima uređajem sa filterom za polen, kožnim volanom i istom takvom ručicom menjača, aluminijumskim felnama od 16 inča...
Kako je od novembra 2006. godine, kada je na tržište lansirana nova generacija Land Rovera Freelander, bilo mnogo zahteva za njegovom komercijalnom verzijom, u britanskoj fabrici (sada u vlasništvu indijskog Tata Motorsa) su odlučili da udovolje tim zahtevima. Tako će na predstojećem salonu komercijalnih vozila u Birmingemu (Birmingham Commercial Vehicle Show, od 15. do 17. aprila) biti promovisan Freelander 2 Commercial, odnosno dostavna varijanta ovog kompaktnog 4x4 vozila, koja je u odnosu na standarni model "izgubila" zadnja sedišta i bočne vazdušne jastuke. Freelander 2 Commercial će se nuditi u dva paketa opreme, tačnije kao S i XS, pri čemu ovaj potonji ima aluminijumske točkove od 17 inča, el. retrovizore, parking senzore, automatsku klimu, delimično kožnu unutrašnjost, rezervni točak pune veličine i Land Roverov Terrain Response sistem za off-road vožnju. Prodaja ovog Freelandera u Velikoj Britaniji počinje još ovog meseca, i to po ceni od 20.775 funti pa naviše.
Audi Allroad Quattro
Audi A3 Cabriolet "Elements" promo
Još jedan automobil (posle modela BS6, BS4 i BC3 Coupe) kojim će kineski proizvođač Brilliance Motors pokušati da se nametne evropskim kupcima, biće i ovaj BS2 (poznat i pod imenom Zhonghua FRV). Priliku da vide BS2 (praktično u formi koncepta) imali su u septembru prošle godine i posetioci salona u Frankfurtu, dok će u svojoj definitivnoj, serijskoj verziji zvanično biti izložen na aprilskom salonu automobila u Pekingu (ovaj serijski primerak se od automobila izloženog u Frankfurtu praktično razlikuje samo po nekoliko manjih detalja). Pod haubom ovog hatchback automobila sa petora vrata se nalazi četvorocilindrični 1,6 litarski 16V motor sa 79kW/107KS i predstavlja ovu kinesku fabriku u popularnom, ali i prenatrpanom C segmentu (tzv. Golf Klasa). BS2 je inače postavljen na novu platformu međuosovinskog rastojanja 2570 mm (8 mm manje od pomenutog Golfa), dugačak je 4180 mm (Golf 4204 mm), širok 1755 mm, a visok 1460 mm.
Aston Martin Racing je pustio u opticaj prve zvanične slike svog novog trkačkog automobila u GT2 kategoriji, nazvanog prosto Vantage GT2, koji se bazira na postojećem modelu Aston Martin V8 Vantage. Pojavljivanje novog Vantagea GT2 (i to na prvoj trci Le Mans serije u Barseloni 5. aprila) znači da ova britanska fabrika sada ima trkački automobil u svakoj GT kategoriji. U kategoriji GT1 fabriku predstavlja Aston Martin DBR9, u GT2 kategoriji to je ovaj Vantage GT2, u GT3 kategoriji se nalazi model DBRS9, a u GT4 kategoriji model Vantage N24. Inače, novi Vantage GT2 kao gorivo može da koristi ili standardno gorivo ili E85 bioetanol, što će mu omogućiti da se takmiči i u sve većem broju takmičenja na kojima se koristi E85 gorivo.
Italijanski Iveco je proširio svoju ponudu terencem Massif, koji u stvari predstavlja samo modifikovanu verziju španskog modela Santana PS10 (a koji je opet derivat Land Rovera Defender). Kako bilo, pod haubom Iveco Massifa (u formi koncepta predstavljen je još prošle godine na salonu komercijalnih vozila u Amsterdamu) nalazi se 3,0 litarski četvorocilindrični turbo-dizel motor u dve verzije : slabijoj sa 107kW/146KS i 350Nm obrtnog momenta (u rasponu od 1400 do 2800 o/mni.) i jačoj od 129kW/176KS i 400Nm u rasponu od 1250 do 3000 o/min. (u paru sa ZF manuelnim šestostepenim menjačem). Massif nema ništa zajedničko sa pomodnim SUV automobilima, on je terenac u pravom smislu te reči, a budući da je osnova Land Rover Defender, za off-road sposobnosti ne treba brinuti (klirens mu iznosi 200 mm, može da zagazi u vodu do pola metra dubine, pogon na sva četiri točka može da se uključi u pokretu). Kupci će u početku moći da biraju između kraće verzije sa troja vrata (SW 3D), duže sa petora vrata (SW 5D), a kasnije će ponudu dopuniti i Pick-up varijanta sa dvoja vrata, kao i Chassis cab varijanta sa otvorenom šasijom sa kabinom (za raznorazne nadogradnje). Verzije sa petora vrata, Pick-up i Chassis cab imaju međuosovinsko rastojanje od 2768 mm, a kraća SW 3D varijanta sa troja vrata 2452 mm. Ostale dimenzije izgledaju ovako : dužina verzije SW 5D iznosi 4720 mm, visina 2050 mm, varijanta SW 3D je dugačka 4248 mm, visoka takođe 2050 mm, Pick-up je dužine 4548 mm, visine 2000 mm, dok je Chassis cab dugačak 4445 mm i visok 2000 mm (širina je ista za sve verzije i iznosi 1750 mm). U zavisnosti od modela, težina praznog vozila se kreće od 1860 do 2140 kg.
Francuska PSA grupacija (Peugeot i Citroen) i Venturi Automobiles su pre neki dan na EVER 2008 (Electric Vehicles and Renewable Energies show) salonu u Monaku publici prikazali prototip Citroena Berlingo First sa elektropogonom, za koga je interesovanje već pokazala francuska pošta (planiraju da kupe 500 primeraka ovog Berlinga). Berlingo First sa Venturi elektromotorom inače ima autonomiju od oko 100 kilometara, što je (iako skromno) ipak dovoljno za svakodnevne poštanske rute u Francuskoj.
Nakon restilizacije modela SLK, SL, CLS, ML i B klase, red je došao i na najmanji Mercedes A klase, koji je dobio blago revidiran spoljašnji izgled, doterani interijer, ECO stop-start tehnologiju za smanjenje potrošnje goriva u modelima A150 i A170, a tu je i nova ekonomična verzija A150 BlueEfficiency. Ovaj potonji (ima 95KS) zahvaljujući poboljšanoj aerodinamici, gumama sa manjim otporom kotrljanja i uštedama na težini, troši samo 5,8 litara benzina na 100 km, a emituje 139 grama CO2 po kilometru (standardni A150 troši 6,3 litra goriva i emituje 148 grama CO2). Ipak, najekonomičniji je i dalje model A160 CDI sa 82KS koji se zadovoljava sa samo 4,5 litre dizela na svakih 100 km (emisija CO2 mu iznosi 119 grama po kilometru). Ostatak palete obuhvata modele A170 (ima 116KS), A200 (136KS), A200 Turbo (193KS), A180 CDI (109KS) i A200 CDI (140KS). Što se vizuelnih promena tiče, njih nema mnogo i odnose se, pre svega, na prednja i zadnja svetla, gril hladnjaka, modifikovane branike, nove aluminijumske felne, a u kabini na nove materijale za sedišta i oplate vrata, kao i opcione detalje od aluminijuma i drva. Inače, obnovljena A klasa će premijeru imati na predstojećem salonu automobila u Lajpcigu (5. - 13. april), a na tržištu će se naći u drugoj polovini ove godine.


Obeležavajući početak ovogodišnje sezone BTCC šampionata (British Touring Car Championship), koja počinje trkom u Brends Hatchu 30. marta, Seat je u Velikoj Britaniji kupcima ponudio novu limitiranu FR550 ediciju svog modela Leon (kao što mu i ime kaže, biće ponuđeno samo 550 primeraka ovog automobila). Poenta svega je u bogatijoj opremi (sportska sedišta sa integrisanim naslonima za glavu, aluminijumski Draco točkovi od 18 inča, USB konekcija za iPod, MP3, posebne FR550 oznake), dok je motor standardni 2,0 litarski TDI dizelaš sa 170KS, kakav se već nalazi pod haubom Leona FR TDI. Leon FR550 od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,2 sekunde, postiže maksimalnih 217 km/h, emituje 161 gram CO2 po kilometru, a troši 6 litara goriva na 100 km (fabrički podatak). U ponudi su četiri boje, i to Candy White, Black Magic, Emocion Red i Citrus, a cena za Leon FR550 u Velikoj Britaniji iznosi 18.405 funti (400 funti više u odnosu na standradni Leon FR 2,0 TDI).
U Cirbinu su rešili da spoje prednosti automobila i motocikla i tako je nastao Cirbin V13R sa tri točka, koji će svoje buduće vlasnike olakšati za 39.995 američkih dolara (oko 25.700 evra). Ovaj zanimljivi dvosed pokreće Harley-Davidson motor sa 90kW/125KS (u paru sa sekvencijalnim menjačem), i mada fabrika ne navodi njegove performanse, jasno je da je V13R dovoljno brz (težina mu iznosi samo 475 kg) da svog vlasnika uvali u neprilike sa zakonom. V13R je inače dugačak 3,53 metra, širok 1,99 m, visok 1,07 m, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2,45 m, a klirens (rastojanje od tla) samo 11 cm. Napred su točkovi od 17 inča (gume 205/45 ZR17), a pozadi je smešten točak od 18 inča (295/35 ZR18).
O Suzukiju Swift u obliku klasične limuzine sa četiri vrata govorilo se i ranije, ali sem nekoliko crteža nije bilo nekih konkretnijih informacija o ovom modelu. Sada je automobil konačno gotov i ovo su prve zvanične slike Maruti Suzukija Swift DZire u konačnoj, serijskoj verziji, čije lansiranje je najavljeno za 29. mart (bar za indijsko tržište, dok ćemo na dolazak u Evropu ipak sačekati još neko vreme i to naravno pod uslovom da se Suzuki uopšte odluči da ga komercijalizije i na Starom kontinentu). U Indiji će inače Swift DZire zameniti stari Maruti Suzuki Esteem, a glavne konkuretne će imati u modelima kao što su Mahindra-Renault Logan i Tata Indigo. Swift DZire je od Swifta hatchback duži za 465 mm (4160 umesto 3695 mm), dok su ostale dimenzije ostale iste, uključujući klirens i međuosovinsko rastojanje od 2390 mm. Naravno, veći je i prtljažnik, čija zapremina sada iznosi 440 litara. Težina je inače samo za 30 kg veća u odnosu na Swift hatchback, tako da nema promena u pogledu performansi, a i odnos snaga/težina je ostao praktično identičan. Za pogon su izabrana dva agregata : 1,3 litarski benzinac sa 16 ventila i 87KS pri 6000 o/min. i 113Nm obrtnog momenta pri 4500 o/min., kao i DDiS dizelaš sa 75KS pri 4000 o/min. i 190Nm pri 2000 o/min.

VIDEO : Maruti Suzuki Swift DZire
Italijanski Lamborghini je objavio novi zvaničan video o novoj verziji svog najmanjeg modela Gallardo, koji je svetsku premijeru imao na nedavno završenom salonu automobila u Ženevi. Novi Gallardo je dobio dodatak LP560-4 u imenu, gde broj 560 označava snagu motora u KS, a broj 4 pogon na sva četiri točka (snaga se raspodeljuje u odnosu 30% napred i 70% pozadi). Za pogon je zadužen novi 5,2 litarski V10 FSI agregat sa direktnim ubrizgavanjem, sa pomenutih 560 konja (412kW) pri 8000 o/min. i 540 Nm obrtnog momenta pri 6500 o/min. (za poređenje, aktuelni 5,0 litarski V10 agregat ima 520KS i 510Nm). Zahvaljujući smanjenju težine od 20 kg (sada 1420 kg) i snažnijem motoru, Gallardo LP560-4 ima bolji odnos težina/snaga, tačnije on iznosi 2,5 kg po KS, maksimalna brzina je 325 km/h, ubrzanje do 100 km/h traje 3,7 sekundi, a do 200 km/h mu treba samo 11,8 sekundi. Gallardo LP560-4 ima takođe poboljšanu trakciju, upravljivost i stabilnost pri velikim brzinama, kao i novo ogibljenje i optimizovanu aerodinamiku. Gallardo LP560-4 će biti dostupan sa manuelnom i opcionom e-gear sekvencijalnom transmisijom, koje su modifikovane kako bi prenele veću snagu i obrtni moment lakšem i efikasnijem sistemu pogona na sva četiri točka. Ovaj novi Gallardo se i vizuelno razlikuje od dosadašnje verzije, što je zasluga doteranog prednjeg (nova svetla i branik sa tri otvora za vazduh) i zadnjeg dela automobila (drugačija svetla, crni gril koji se prostire celim zadnjim delom, četiri izduvne cevi i veliki difuzor), kao i novih 19-inčnih točkova sa Pirelli P-Zero gumama (napred 235/35 ZR 19, pozadi 295/30 ZR 19). Ovaj dvosed je inače dugačak 4345 mm, širok 1900 mm, visok 1165 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2560 mm, a raspored težine je 43% napred i 57% nazad. Što se kočnica tiče, standardno se ugrađuju diskovi od 365 m napred i 356 mm pozadi, dok se kao opcija nude karbon-keramičke kočnice sa diskovima od 380 mm napred, odnosno 356 mm nazad. Serijska oprema (između ostalog) podrazumeva prednje i bočne vazdušne jastuke, dvozonski klima uređaj, Lamborghini Multimedia System (uključujući i USB konektor), sportska sedišta sa el. podešavanjem, Bi-Xenon prednja svetla i LED dnevna svetla.
Hyundai je na salonu u
Njujorku konačno i zvanično promovisao novi Genesis Coupe, koji je u obliku
koncept automobila predstavljen još u novembru prošle godine na salonu
automobila u Los Anđelesu. Novi Hyundaijev sportski 2+2 kupe (dužine 4,63
metra) ima pogon na zadnjim točkovima, a u korejskoj kompaniji napominju da je
Genesis Coupe "najuzbudljiviji" Hyundai do sada. Tome doprinose niska
linija krova, široka "ramena", petokraki aluminijumski točkovi, dva
velika završetka izduvnog sistema i spuštena donja linija zadnjih bočnih
stakala. Ukratko, dovoljno agresivan izgled, bez obzira na ugao posmatranja
(naročito u poređenju sa sadašnjim Hyundai Coupeom/Tiburonom). Pod haubom se
krije 3,8 litarski V6 benzinac sa snagom od 310KS, koja se na zadnje točkove
prenosi preko šestostepenog manuelnog menjača (opcija je automatik sa takođe 6
stepeni). Maksimalna brzina ovog V6 modela (teškog 1590 kg) je 240 km/h, a
ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi ispod 6 sekundi. Ponudu će
upotpuniti i 2,0 litarski turbo četvorocilindraš sa 223KS, a kasnije možda i V8
agregat. Verzija sa 223 konja može do 220 km/h, a standardno se oprema
manuelnim menjačem sa 6 stepeni, dok je petostepena automatska transmisija
opcija. Prodaja Genesisa Coupe u SAD-u treba da počne početkom 2009. godine, i
to po (nezvaničnoj) ceni od samo 19.900 dolara, koliko će koštati osnovni model
sa 223 konja.