home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

VIDEO : Mercedes CLC

1 Feb 2008 - 01:18 Noviteti Link

Više o novom Mercedesu CLC možete pročitati OVDE





Kao što smo već pisali, zvanična promocija serijske verzije novog Dodge Challengera SRT8 biće održana sledeće nedelje na salonu automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show). Iako bi njegov izgled trebalo da ostane dobro čuvana tajna sve do prezentacije, zahvaljujući procurelim oficijelnim fotografijama od pre sedam dana već smo bili u prilici da pre vremena vidimo konačan izgled ovog automobila. Doduše, falila je zvanična slika zadnjeg dela, koja je sada ipak konačno pred nama. Challenger SRT8 inače pokreće 6,1 litarski V8 HEMI motor od 425KS i 569Nm (uparen sa šestostepenim automatskim menjačem), dok mu ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi nešto više od pet sekundi. Što se opreme tiče, Challenger SRT8 biće opremljen aluminijumskim točkovima od 20 inča, audio sistemom sa 13 zvučnika, svetlima za maglu, zatvaračem diferencijala, otvorima za vazduh na haubi motora, zadnjim spojlerom, kožnim volanom i kožnom ručicom menjača (opcije će biti MyGig Multimedia Infotainment sistem sa navigacijom i el. sunčani krov). Nakon Challengera SRT8 uslediće i jeftinije verzije sa slabijim motorima, čije cene tek treba da bude objavljene. Ostale slike i više detalja o drugim verzijama novog Challengera možete potražiti OVDE.



VIDEO : Hummer H3T

1 Feb 2008 - 00:58 Noviteti Link

Na predstojećem salonu automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show), koji počinje sledeće nedelje, Hummer će konačno i zvanično publici predstaviti novi Hummer H3T, odnosno pick up varijantu postojećeg Hummera H3. Tačnije, radi se o pick up modelu sa duplom kabinom (crew cab), četiri vrata i manjim sandukom za teret, iako je originalni koncept H3T od pre neku godinu bio pick up sa samo 2 vrata i većim sandukom iza kabine. U odnosu na standardni H3, novi H3T ima za 558 mm duže međuosovinsko rastojanje, tačnije ono iznosi 3403 mm. Ponuda pogonskih agregata će obuhvatati redni petocilindrični motor od 3,7 litara sa 180kW/242KS i 328Nm, kao i novi 5,3 litarski V8 sa 224kW/300KS i 434Nm, prikazan prvi put u modelu Hummer H3 Alpha (na slikama se inače i nalazi H3T Alpha). Oba motora će moći da se dobiju ili uz manuelni petostepeni ili automatski menjač sa četiri brzine. Hummer će kupcima ponuditi i dva različito podešena ogibljenja, jedno podešeno za off road uslove vožnje, a drugi za kupce koji retko silaze sa asfaltiranih puteva. Što se interijera tiče, nema razlika u odnosu na H3 SUV, a treba napomenuti da će zadnja sedišta u H3T moći da se sklope, kako bi se dobio dodatni prostor za prtljag. Proizvodnja H3T počinje u oktobru 2008. godine, a GM (vlasnik Hummera) planira godišnju prodaju od oko 35.000 komada ove varijante H3.

 



Nedavno smo objavili par špijunskih slika prototipa sportskog Renaulta Twingo RS (RenaultSport), a od danas su nam konačno dostupne i zvanične fotografije ovog dugoočekivanog modela, koji će proširiti postojeću prodicu RenaultSport modela (Clio RS i Megane RS). Kao što vidite, novi Twingo RS izgleda veoma slično studiji Twingo Concept, predstavljenoj 2006. godine na salonu automobila u Parizu (2006 Paris Motor Show). To u praksi znači agresivniji aerodinamički paket (sadrži novi prednji branik sa velikim otvorom za vazduh, "moćnije" pragove, proširenja blatobrana, drugačiji zadnji branik sa difuzorom, zadnji krovni spojler i veće aluminijumske točkove), doterano ogibljenje i kočioni sistem. To se uostalom i očekuje od ovakvih gradskih jurilica, ali više privlači pažnju ono što se krije pod poklopcem motora. Twingo RS će naime pokretati 1,6 litarski agregat sa 133KS, odnosno imaće 33KS više od trenutno najsnažnijeg Twinga GT, koji iz 1,2 litarskog turbo benzinca izvlači ravno 100 konja i postiže 189 km/h. To je sve što je u ovom trenutku poznato, a francuski proizvođač je potvrdio da će svetska premijera Twinga RS biti početkom marta ove godine na predstojećem salonu automobila u Ženevi.

 

VIDEO : Renault Twingo RS




Pre tačno deset dana su na internet pre vremena procurele prve fotografije redizajniranog Mercedesa SL, a danas je nemačka fabrika konačno i sama zvanično objavila slike i tehničke detalje ovog modela. Oficijelna svetska premijera ovog roadstera će inače biti održana početkom marta ove godine na salonu automobila u Ženevi (prodaja u Evropi počinje 5. aprila). Kao što se vidi sa fotografija, najveće promene u odnosu na dosadašnji model su izvršene na prednjem kraju automobila, koji je dobio novi oblik svetala, modernizovanu masku hladnjaka, drugačiji branik, haubu i blatobrane, dok pozadi nema većih promena (doterani branik sa novim difuzorom i integrisanim završecima izduvnog sistema). Tu su i veći retrovizori, novi trokraki obruč upravljač, doterana instrument tabla, kvalitetniji materijali u interijeru i atraktivniji dizajn alu točkova. Modeli SL280 i SL350 imaju felne od 17 inča (sa gumama dimenzija 255/45 R 17), SL500 raspolaže sa točkovima od 18 inča (gume 255/40 R 18), dok SL600 ima 18-inčne felne sa gumama 255/40 R 18 napred, odnosno 285/35 R 18 nazad. Redizajnirani SL je dobio i novi direktni upravljački sistem sa varijabilnom servo asistencijom (zaslužna za prvoklasno upravljanje i veću agilnost u vožnji), a kao deo standardne opreme svi modeli će imati bi-xenon prednja svetla, Airscarf sistem grejanja i Mercedesov COMAND multimedija sistem. Paleta modela novog SL-a će obuhvatati verzije SL 280 (3,0 litarski V6 sa 170kW/231KS i 300Nm), SL 350 (3,5 litarski V6 sa 232kW/316KS), SL 500 sa 285kW/388KS i SL 600 sa 380kW/517KS.



VIDEO : Hyundai i30 CW

31 Jan 2008 - 00:45 Noviteti Link

Novi Hyundai i30 CW (CrossWagon) je karavan varijanta već poznatog Hyundaija i30 hatchback. U odnosu na pomenuti i30 hatchback, i30 CW ima za 50 mm duže međuosovinsko rastojanje (sada 2700 mm), dok je dužina porasla za svih 230 mm, pa sada iznosi 4475 mm (i30 CW je širok 1775, a visok 1530 mm). Naravno, i zapremina prtljažnika prelazi vrednosti i30 hatchbacka; konkretnije u osnovnoj konfiguraciji i30 CW raspolaže sa 415 litara korisne zapremine (i30 hatchback 340 litara), a sa oborenim zadnjim sedištima ta vrednost raste na 1395 litara. Prednji kraj novog i30 CW je identičan hatchback modelu, dok produženje karoserije (gledano u celini) nije naškodilo izgledu, odnosno može se reći da je pretvaranje i30 u karavan uspešno rešeno (za razvoj je inače bio zadužen Hyundaijev razvojni centar u nemačkom Riselshajmu). Paleta motora obuhvata sledeće agregate : benzince od 1,6 i 2,0 litra sa 122, odnosno 143KS, dok dizelaše predstavljaju 1,6 litarski CRDi (u dve verzije; sa 90KS i 115KS) i veći 2,0 litarski CRDi VGT, koji razvija 140KS.



BMW će paletu svoje serije 3 u kabriolet izdanju, sem novim M3 modelom, na salonu automobila u Ženevi početkom marta proširiti i dizel verzijom 320d Cabrio. Ovaj potonji pokreće common-rail turbo-dizel agregat zapremine 1995 kubika sa DPF filterom čestica čađi, snage 130kW/177KS i 350Nm obrtnog momenta (već poznat iz ostalih 320d modela iz serije 3), a nudiće se u varijantama SE i M Sport. U Velikoj Britaniji recimo, novi BMW 320d SE Cabrio će koštati 33.110, a BMW 320d M Sport Cabrio 35.735 funti (prodaja u toj zemlji inače počinje već u martu). Sa ovim motorom BMW 320d Cabrio od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,6 sekundi, postiže maksimalnu brzinu od 223 km/h, a emituje 140 grama CO2 po kilometru. Inače, metalni sklopivi krov na ovom modelu se spušta/podiže za samo 22 sekunde, a od pozicije pomenutog krova zavisi i zapremina prtljažnika. Naime, kad je krov podignut, volumen istog iznosi 350 litara, a kad je spušten 210 litara.  

BMW 125i Coupe


U Ženevi će ova bavarska kompanija promovisati još jednu (četvrtu po redu) verziju svoje nove serije 1 u kupe izdanju – model 125i Coupe. Iako ime automobila navodi da auto pokreće neki 2,5 litarski agregat, pod poklopcem se ipak skriva 3,0 litarski šestocilindrični motor sa 160kW/218KS, odgovoran za ubrzanje od  0 do 100 km/h u trajanju od 6,4 sekunde i maksimalnu brzinu od 245 km/h. U Velikoj Britaniji će se 125i Coupe nuditi u varijantama SE i M Sport, čije cene iznose 23.195, odnosno 25.050 funti. Ovde i podsećanje da se do sada se serija 1 Coupe nudila u verzijama 120d (sa 177KS), 123d (204KS) i 135i, koji raspolaže sa 306KS.



Opel će tokom februara krenuti sa prodajom blago restilizovane verzije svog MPV modela Zafira (aktuelna generacija je inače predstavljena početkom 2005. i do sada prodata u preko 450.000 primeraka). U osnovi, obnovljena Zafira donosi tek nešto osveženi izgled, poboljšanu aerodinamiku, tri nova motora, manju potrošnju i ... to je to. Dizajnerske promene na spoljašnjosti se vide tek na drugi ili treći pogled, a podrazumevaju modifikovane branike, nove pragove, letvice u maski hladnjaka su hromirane, kao i kućišta prednjih svetala, a tu su i nova grafika svetala pozadi i novi dizajn točkova. Više hroma ima i u kabini, tačnije oko klime i radia, a Zafira sa Cosmo opremom ima centralnu konzolu sa efektom klavirskog laka. Uz novi infotainment sistem, to je opet to (Zafira i dalje raspolaže sa varijabilnim Flex7 sistemom sklapanja sedišta i velikim prtljažnikom od 645 litara, koji se može proširiti na svih 1820 litara). Najveće novine se ipak skrivaju ispod poklopca motora. Radi se o tri nova agregata, koji su nam poznati iz Opel Astre. To su 1,6 litarski Twinport Ecotec benzinac sa 85kW/115KS i 155Nm (10KS više nego ranije) i dva 1,7 litarska CDTi dizelaša sa 81kW/110, odnosno 92kW/125KS, čime je paleta motora u Zafiri narasla na ukupno 9 pogonskih agtregata. Pomenutu paletu čine benzinci od 1,6 litra (115KS), zatim 1,8 L (140KS), 2,2 L (150KS), 2,0 turbo (200KS) i najjači 2,0 L sa 240KS (pokreće sportsku OPC verziju), dok su ljubiteljima dizelaša na raspolaganju novi 1,7 CDTi motori sa 110 i 125KS i 1,9 CDTi sa 150KS. U ponudi je i 1,6 litarski agregat sa 94KS (1,6 CNG), koji koristi komprimovani prirodni gas, odnosno metan.



Kao što je to već običaj kod Mercedesa u poslednje vreme, doterivanje nekog modela na polovini njegovog života ne donosi neke velike estetske promene, pa je to slučaj i sa redizajniranim modelom CLS. Prema prvim zvaničnim fotografijama i ovom videu, obnovljeni CLS se dizajnerski od dosadašnje verzije razlikuje najviše po nešto dinamičnijem prednjem delu, što je zasluga modifikovane maske hladnjaka i saćastog grila u donjem delu branika. Spoljašnje estetske promene se nastavljaju novim retrovizorima (sa žmigavcima u LED tehnologiji), atraktivnijim aluminijumskim točkovima (modeli CLS 280, CLS 320 CDI, CLS 350 CGI imaju felne veličine 17 inča, model CLS 500 od 18 inča, a CLS 63 AMG od 19 inča), doteranim zadnjim branikom, zadnjim LED svetlima i modifikovanim završecima izduvnog sistema (unutrašnjost je osvežena novim trokrakim multifunkcionalnim volanom, modifikovanom instrument tablom i novim bojama). Što se palete motora tiče, ona izgleda ovako: novi osnovni model CLS 280 ima 3,0 litarski V6 benzinac sa 170kW/231KS i 300Nm (do 100 km/h stiže za 7,7 sekundi, postiže 245 km/h, troši 9,8 litara na 100 km), model CLS 350 CGI raspolaže sa V6 benzincem od 215kW/292KS (do 100 km/h stiže za 6,7 sekundi i može do 250 km/h), CLS 500 ima 5,5 litarski V8 agregat sa 285kW/388KS, V6 dizelaš u modelu CLS 320 CDI razvija 165kW/224KS i 540Nm, dok najjači CLS 63 AMG pokreće 6,3 litarski V8 sa 378kW/514KS i 630Nm obrtnog momenta. Sve verzije novog CLS-a se standardno opremaju 7G-TRONIC sedmostepenom automatskom transmisijom, koja u manuelnom "M" modu omogućava vozaču ručno menjanje brzina komandama na volanu (CLS 63 AMG ima AMG-ovu SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC transmisiju). Sportski CLS 63 AMG odlikuju još AMG sportsko ogibljenje, AMG izduvni sistem sa hromiranim duplim završecima, nova maska hladnjaka (sa dve umesto tri lamele), atraktivni AMG petokraki točkovi od 19 inča (gume dimenzija 255/35 R 19 napred, 285/30 R 19 nazad), zadnja LED svetla, blago modifikovani branici (pozadi sa difuzorom i četiri završetka izduvnog sistema), mali spojler na poklopcu prtljažnika (od karbona), ekskluzivna AMG sporstka sedišta u kombinaciji  Nappa kože i alkantare i ergonomski oblikovan sportski volan (sa aluminijumskim polugicama za ručno menjanje brzina). Ubrzanje CLS-a 63 AMG od 0 do 100 km/h traje samo 4,5 sekunde, dok je najveća brzina elektronski limitirana na 250 km/h. Prema fabričkim podacima, prosečna potrošnja ovog modela iznosi 14,5 litara benzina na 100 km, a emisija CO2 345 grama po km. Ukratko, impresivne performanse, dinamičan dizajn i ekskluzivna oprema. Inače, sve verzije obnovljenog CLS-a mogu se opremiti AMG paketom, koji uključuje (između ostalog) drugačije branike, nove pragove i alu točkove od 19 inča. Zvanično tržišno lansiranje revidiranog CLS-a je planirano za mart ove godine, a cene u Nemačkoj izgledaju ovako:

CLS 280: €55,692.00
CLS 320 CDI: €59,321.50
CLS 350 CGI: €61,404.00
CLS 500: €75,053.30
CLS 63 AMG: €106,624.00



Suzuki Equator

30 Jan 2008 - 00:57 Noviteti Link

Suzuki je objavio prvi zvaničan rendering svog novog pick up modela Equator, koji će imati svetsku premijeru sledeće nedelje na salonu automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show). Ipak, Equator i nije baš potpuni novitet, jer se ovde u stvari radi o Nissanu Frontier, samo sa značkom Suzukija i sa promenjenim izgledom prednjeg dela (i proizvodnja će se inače odvijati u Nissanovim pogonima u Tenesiju). Za sada sem ove slike nema drugih podataka, ali se pretpostavlja da će Equator koristiti istu paletu motora, koji se već ugrađuju u Nissan Frontier (veruje se da će Equator biti i nešto jeftiniji u odnosu na svog brata iz Nissana).



Seat Leon Ecomotive

29 Jan 2008 - 01:10 Noviteti Link

Posle Ibize 1,4 TDI Ecomotive, Leon 1,9 TDI Ecomotive (ima 105KS i 250Nm) je još jedan Seatov model koji se odlikuje redukovanom potrošnjom goriva i smanjenom emisijom CO2. Na njemu je Seat primenio znanje velikog tate Volkswagena, koje ovaj ima sa modelima BlueMotion. Dakle, poboljšana aerodinamika vozila, modifikovana elektronska kontrolna jedinica TDI dizel motora sa DPF filterom za čestice čađi, duži prenosni odnosi u menjaču, manja težina (1320 umesto standardnih 1405 kg) i gume sa smanjenim otporom kotrljanja; zaslužni su da emisija CO2 ovog Leona iznosi 119 grama po kilometru (standardni Leon 1,9 TDI emituje 135 g/km), a prosečna potrošnju samo 3,7 litara na 100 km (naravno, ovo je fabrički podatak). Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 10,9 sekundi, dok je maksimalna brzina 186 km/h.  



Obnovljeni Nissan Tiida

29 Jan 2008 - 01:02 Noviteti Link

Posle nedavnog blagog redizajna manjeg MPV modela Note (o tome više OVDE), Nissan je juče u Japanu startovao i sa prodajom blago obnovljenog modela Tiida (i u hatchback i u sedan verziji, nazvanoj Tiida Latio). Kao i u slučaju redizajniranog Note-a, i obnovljena Tiida ne donosi neke epohalne promene u dizajnu eksterijera i interijera, ali svaka promena na ovom automobilu (predstavljenom prvi put 2004. godine) je i te kako dobrodošla. Konkretno, najveće promene su zadesile prednji kraj automobila (maska hladnjaka, branik, svetla), dok je hatchback varijanta dobila i osveženi izgled zadnjih svetala i branika. Uz novi dizajn poklopaca točkova, to je to. Što se unutrašnjosti tiče, redizajnirana je instrument tabla i centralna konzola, kvalitet materijala i završne obrade je na višem nivou, a tu je i novi dizajn presvlaka za sedišta. Novost je i poboljšani el. servo upravljač, kao i dva opciona paketa : NISMO S-tune Aero Package i NISMO S-tune Performance Package, koji su zaslužni za atraktivniji izgled i poboljšanje performansi ovog modela.




Renault Sandero Sport

28 Jan 2008 - 23:31 Noviteti Link

Kako stvari sada stoje, na predstojećem salonu automobila u Ženevi (4. – 16. mart 2008.) Renault će izložiti sportsku verziju svog novog low cost modela Sandero (reč sport u ovom slučaju ipak treba uzeti sa velikom dozom rezerve). Prve fotografije Sandera Sport su se pojavile na internetu pre nekoliko dana, a prema njima ovaj Sandero karakteriše nešto atraktivniji spoljašnji izgled (slika interijera još nema), što je zasluga novih detalja, kao što su modifikovani branici sa integrisanim spojlerima, ispupčeniji pragovi, zadnji krovni spojler i zatamnjena stakla. Zvaničnih podataka o motoru koji će pokretati Sandero Sport još nema (kao ni informacija o eventualnim doradama ogibljenja i kočionog sistema), ali automobil na slikama pozadi ima pločicu sa oznakom 1.6 16V, što znači da je u njega ugrađen četvorocilindrični 1,6 litarski benzinac sa 16 ventila, koji u standardnoj verziji Sandera raspolaže sa 105KS pri 5750 o/min. i 148Nm obrtnog momenta pri 3750 o/min. Inače, Renault će Sandero, osim u Brazilu, proizvoditi i u Južnoj Africi, Argentini, Rumuniji (kao Dacia), Iranu, Indiji, Maroku, Kolumbiji i Rusiji. Prodaja je već startovala u Brazilu, dok će Evropljanima biti predstavljen u martu na pomenutom salonu automobila u Ženevi (prodaja na Starom kontinentu počinje u julu 2008.). Sandero bi kratko mogao da se opiše kao Renault/Dacia Logan u verziji kombi-limuzine sa petora vrata, mada sa drugačijim dizajnom, koji podseća na ostale modele u gami Renault (napred na Clio III i Koleos SUV). Naravno, Sandero je kraći od Logana (402 naspram Loganovih 425 cm), a i prtljažnik je u osnovnoj konfiguraciji manji za skoro 200 litara (Sandero 320, Logan 510 litara). U Brazilu se Sandero oprema 1,0 i 1,6 litarskim Flexi Fuel motorima pokretanim bioetanolom sa 60 odnosno 105KS, kao i 1,5 litarskim dCi dizelašem u dve verzije : sa 70 i 85KS. Prema prvim najavama, Evropljani će dobiti 1,4 i 1,6 16V benzince sa 75, 90 i 105KS, kao i 1,5 dCi dizelaše sa 70 i 85KS.




Francuska PSA grupacija (Peugeot i Citroen) je u Španiji za specijalizovane novinare održala promociju nove generacije modela Citroen Berlingo i njegovog klona Peugeota Partner. Francuzi su prvi Berlingo i Partner inače promovisali još daleke 1996. godine, čime su praktično stvorili potpuno novu klasu automobila, ali su stvorili i mnogo ljutih konkurenata, tako da se vreme za zamenu odavno primaklo. Oba modela su osvežena 2002. godine ali je i konkurencija u međuvremenu izbacila brojne nove modele, kao što su Renault Kangoo, Fiat Doblo, Ford Connect, Opel Combo, VW Caddy i drugi, pa se novi Berlingo/Partner već dugo željno iščekuje kod kupaca, a i prodavaca Citroena i Peugeota. Ipak, zaintersovani kupci će na novi Berlingo morati da sačekaju maj ove godine, kada će zvanično početi njegova prodaja (kao i ranije, na raspolaganju će biti i putnička i dostavna varijanta). A da ima zaintersovanih kupaca pokazuje i podatak da je od 1996. do danas prodato preko 1.760.000 primeraka Berlinga prve generacije. Dolazak novog Berlinga ne znači i gašenje aktuelnog modela, jer će ovaj potonji nastaviti da živi kao tzv. entry (ulazni, osnovni) model pod imenom Berlingo First. Velikih iznenađenja u pogledu dizajna i nema, odnosno novi Berlingo prati aktuelni stil francuske fabrike (prednji deo recimo veoma liči na Citroen C4 Picasso). Novi Berlingo ima naravno veće dimenzije od svog istoimenog prethodnika, kako zbog većeg unutrašnjeg prostora, tako i zbog proste činjenice da je i konkurentski Renault nedavno promovisao novi Renault Kangoo sa značajno povećanim dimenzijama. Konkretnije, Berlingo je sada dugačak 4,38 metra, širok 1,81 m, ima međuosovinsko rastojanje od 2,73 m (od prethodnika je duži za 24 cm, širi 8 cm, a rastojanje između osovina je veće za 3,5 cm), pa putnička verzija kombinuje komfor neke limuzine i praktičnost MPV vozila (kao uostalom i pomenuti Renault Kangoo, najveći Berlingov konkurent). Ukratko, putnički Berlingo i dalje predstavlja odličan porodični automobil sa mnogobrojnim praktičnim rešenjima (recimo staklo na vratima prtljažnika može da se otvori nezavisno od samih vrata, a tu su i tri nezavisna sedišta u drugom redu, koja mogu da se izbace iz vozila, bočna klizna vrata, kao i Modutop krov sa mnogobrojim ostavama za sitnice). Sve to uz poboljšane vozne osobine, kvalitenije materijale u interijeru, bolju zvučnu izolaciju, poboljšanu ergonomiju, veću bezbednost i moderniji i dinamičniji stajling. Od opreme, između ostalog, treba izdvojiti ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, servo volan podesiv po visini i dubini i Hill Start Assist, koja pomaže pri startovanju vozila na uzbrdici (drži "vagu"). Što se motora tiče, u putnički Berlingo će se ugrađivati 1,6 litarski HDi dizelaš u verzijama sa 75, 90 i 110KS, kao i 1,6 litarski benzinac sa 90 i 110 konja, dok će dostavna verzija raspolagati sa HDi dizelašima od 75 i 90KS i benzincem od 90 konja. Dostavna verzija Berlinga inače ima tovarni prostor zapremine 3,3 kubna metra, nosivost iznosi 850 kg, a može da preveze predmete dugačke do 1,8 metra. Kome to nije dovoljno, u ponudi će biti i tzv. Extenso modularna kabina, koja može da primi 3,7 kubna metra tereta i predmete dugačke do 3 metra. Sa novim Berlingom ponuda Citroena u MPV segmentu je sada zaista bogata, pa svako može pronaći model za sebe. Tako paletu čine Citroen Nemo, stari Berlingo (sada kao Berlingo First), ovaj novi Berlingo, C4 Picasso, Grand C4 Picasso, Citroen C8, pa i putničke verzije većih modela Jumpy i Jumper (ovoj listi će se pridružiti i buduća MPV verzija novog Citroena C3 sa imenom Streetlounge o kome je nedavno već bilo reči).


Novi Peugeot Partner i Partner Tepee


Istovremeno sa novim Berlingom, i Peugeot je promovisao novu generaciju modela Partner, koji će se poput Berlinga kupcima nuditi u putničkoj (nosi ime Partner Tepee) i dostavnoj verziji. Partner se u odnosu na Berlingo razlikuje pre svega po izmenjenom prednjem delu, što je zasluga drugačijih svetala, maske i branika. Za kupce koji žele nešto više, Peugeot će novi Partner Tepee ponuditi i u (polu)terenskoj varijanti nazvanoj Partner Tepee Outdoor. Poput Citroena sa Berlingom First, i Peugeot će i dalje zadržati stari Partner u proizvodnji, koji će se od sada zvati Partner Origin (ali samo na određenim tržištima). Sve što je rečeno za novi Berlingo praktično važi i za novi Partner. Dakle, i Partner je dugačak 4,38 metra, koji u putničkoj Tepee varijanti predstavlja komforan i prostran porodični automobil sa mnogobrojnim praktičnim rešenjima (staklo na vratima prtljažnika može da se otvori nezavisno od samih vrata, tri nezavisna sedišta u drugom redu, bočna klizna vrata, tzv. Zenith panoramski krov zaslužan za svetliju unutrašnjost). Poboljšane vozne osobine, kvalitetniji materijali u interijeru, viši nivo završne obrade, bolja zvučna izolacija, poboljšana ergonomija, veća bezbednost i moderniji i dinamičniji stajling se popdrazumevaju. Kao i kod Berlinga, i u Partner će se ugrađivati 1,6 litarski HDi dizelaš sa 75, 90 i 110KS (sa DPFS fileterom čestica čađi), kao i benzinci sa 90 i 110 konja. Komercijalna verzija Partnera takođe ima tovarni prostor zapremine od 3,3 ili 3,7 kubna metra, nosivost od 850 kg i može da preveze predmete dugačke od 1,8 do 3 metra.



Mercedes je posle promocije obnovljenog modela SLK i koncept vozila GLK Freeside/Townside na salonu u Detroitu, kao i objavljivanja prvih fotografija i detalja restilizovanih modela CLS i SL, danas i zvanično predstavio još jedan novitet – novi Mercedes CLC. Zvanična prezentacija je održana u Berlinu, na događaju Mercedes-Benz Fashion Week, koji se ove godine održava po drugi put, i to u periodu od 27. do 31. januara 2008. Novi CLC je manji kupe, koji će zameniti dosadašnji model C Sport Coupe, a treba da predstavlja atraktivan i pristupačan ulazak u Mercedesovu kupe porodicu modela, ciljajući pre svega na mlađe kupce. Iako se bazira na platformi odlazeće C klase Sport Coupe, novi CLC prema navodima nemačke fabrike ima oko 1100 delova koji su potpuno novi ili značajno modifikovani u odnosu na C Sport Coupe. Tako novi CLC i dalje ima međuosovinsko rastojanje od 2715 mm, dok nova C klasa ima rastojanje između osovina, koje iznosi 2761 mm (CLC je inače dugačak 4452 mm, širok 1728, a visok 1405 mm). Ovde i podatak da zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji iznosi 310 litara, a sa oborenim zadnjim sedištima ta vrednost raste na 1100 litara. Što se izgleda tiče, tu iznenađenja nema. Prednji deo je preslikan sa aktuelne Mercedesove C klase (serija W204), bokovi su praktično isti kao i na prethodniku C Sport Coupe (serija W203), jedino je zadnji kraj dobio novi izgled, na kome se pre svega ističu velika svetla. CLC je dobio i novi direktni upravljački sistem sa varijabilnom servo asistencijom (zaslužna za prvoklasno upravljanje i veću agilnost u vožnji), moderan informacioni i zabavni sistem sa displejom u boji, kao i bogatu paletu pogonskih agregata. Ponuda agregata počinje 1,8 litarskim četvorocilindarskim benzinskim motorom (za model CLC 180 Kompressor), koji raspolaže sa 143KS i 230Nm. Sledi model CLC 200 Kompressor (ima 4 cilindra, 184KS i 250Nm), CLC 230 (sa 2,5 litarskim V6 agregatom od 204KS i 245Nm) i najjači CLC 350, koji iz 3,5 litarskog V6 motora izvlači 272KS i 350Nm (CLC 350 do 100 km/h stiže za 6,3 sekunde i postiže maksimalnih 250km/h). Za ljubitelje dizelaša na raspolaganju će biti modeli CLC 200 CDI (sa 122KS i 270Nm) i CLC 220 CDI sa 150KS i 340Nm (oba su zapremine 2,2 litra i sa 4 cilindra). Kasnije će se pojaviti i bazni model CLC 160 sa 1,8 litarskim četvorocilindrašem od 122KS, a možda i sportski AMG sa 6,2 litarskim V8 agregatom od 457KS. Zavisno od modela, novi CLC se standardno oprema šestostepenim manuelnim ili 5-stepenim automatskim menjačem, dok su V6 modeli dostupni sa sedmostepenom automatskom transmisijom i sa komandama za ručno menjanje brzina na upravljaču. Na slikama se nalazi CLC opremljen Mercedesovim Sport paketom, što podrazumeva 18-inčne aluminijumske felne, prednja svetla sa zatamnjenim kućištem, sportsko i spušteno ogibljenje, kao i hromirane detalje. Osnovni CLC 180 Kompressor će u Nemačkoj koštati 28.113 evra (prodaja počinje u maju), a budući CLC 160, koji će se pojaviti u prodaji sledeće godine, imaće cenu od oko 26.000 evra.