Samo nekoliko sati posle prve slike obnovljenog Mercedesa SL 63 / SL 65 AMG, iz ove nemačke fabrike stižu i prve dve zvanične fotografije restilizovanog sportskog Mercedesa CLS 63 AMG za 2008. godinu. Dok je za novi model SL 63 AMG Mercedes pustio u opticaj samo sliku njegovog zadnjeg kraja, za CLS 63 AMG je dostupna i fotografija prednjeg dela automobila. Sudeći prema ovim slikama, nekih velikih vizuelnih promena na ovom kupeu sa četvora vrata baš i nema; tek, tu su nova maska hladnjaka (sa dve umesto tri lamele), atraktivni AMG petokraki točkovi od 19 inča (u stilu Porshea 911 Turbo), zadnja LED svetla, blago modifikovani branici (pozadi sa difuzorom i četiri završetka izduvnog sistema) i mali spojler na poklopcu prtljažnika (od karbona). Doterani CLS 63 AMG odlikuju još AMG sportsko ogibljenje, AMG sportska sedišta (u kombinaciji Nappa kože i alkantare), ergonomski oblikovan sportski volan (sa aluminijumskim polugicama za ručno menjanje brzina), V8 motor zapremine 6,2 litra sa 378kW/514KS i 630Nm obrtnog momenta (toliko je imao i dosadašnji model) i AMG SpeedShift Plus 7G-Tronic menjač sa komandama na volanu za ručno "šaltovanje." Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 4,5 sekunde, dok je najveća brzina elektronski limitirana na 250 km/h. Prema fabričkim podacima, prosečna potrošnja ovog modela iznosi 14,5 litara benzina na 100 km, a emisija CO2 345 grama po km. Ukratko, impresivne performanse, dinamičan dizajn i ekskluzivna oprema.
Pošto je pre nekoliko dana objavio zvanične slike i karakteristike obnovljenog modela SLK 55 AMG, Mercedes je danas pustio u opticaj i prvu oficijelnu fotografiju još jednog redizajniranog automobila sa AMG oznakom. Ovog puta radi se o modelu Mercedes SL AMG, koji istovremeno najavljuje i dolazak restilizovane verzije standardnog Mercedesa SL. Koliko može da se vidi sa ove prve slike, zadnji kraj Mercedesa SL 63 AMG je dobio modifikovani branik sa novim difuzorom i integrisana dva dupla završetka izduvnog sistema, kao i nešto veći spojler na poklopcu prtljažnika, bok je praktično isti kao i na dosadašnjem modelu, dok se o izgledu prednjeg dela za sada može samo nagađati (ako je verovati nekim ranijim špijunskim fotografijama upravo su najveće promene izvršene na prednjem kraju automobila). Za pogon novog Mercedesa SL 63 AMG je zadužen 6,2 litarski V8 motor sa 386kW/525KS i 630Nm obrtnog momenta. Ovde je zanimljivo primetiti da još uvek aktuelni Mercedes SL 55 AMG (sa 5,4 litarskim V8 agregatom) ima 8KS manje (517KS) ali i 90Nm više !? S druge strane, za SL 65 AMG je i dalje predviđen 6,0 litarski V12 bi-turbo agregat sa 450kW/612KS i 1000Nm obrtnog momenta. Inače, oba motora su uparena sa AMG SpeedShift MCT sedmostepenim menjačem, maksimalna brzina kod oba modela je već tradicionalno ograničena na 250 km/h, dok ubrzanje do 100 km/h kod SL 63 AMG iznosi 4,7 sekunde, a kod SL 65 AMG je 4,2 sekunde (aktuelni SL 55 AMG do 100 km/h treba 4,5 sekunde). Uz ovoliku snagu, prosečna potrošnja se i ne čini toliko visokom. Po fabričkim podacima SL 63 AMG na 100 km popije 13,9 litara goriva (emituje 330 g CO2 po kilometru), dok se snažniji SL 65 AMG zadovoljava sa 15,1 litara na 100 km (emisija CO2 iznosi 362 g/km). Cene za sada nisu objavljene, a više detalja i novih slika možemo očekivati već u januaru 2008.
Lamborghini je svoj novi model Reventon predstavio u septembru ove godine na salonu automobila u Frankfurtu, kada je saopšteno da će biti napravljeno samo 20 primeraka ovog zaista ekskluzivnog superautomobila (svaki po ceni od milion evra) za čiji izgled je inspiracija pronađena u aeronautici. Prema poslednjim (nezvaničnim) informacijama moglo bi se desiti da proizvodnja ipak bude nešto veća, tačnije spominje se cifra od 100 primeraka. Reventon se u osnovi bazira na Lamborghiniju Murcielago LP640, ima karoseriju od karbon fibera, bi-xenon prednja svetla, LED dnevna svetla i LED žmigavce, kočione diskove od karbona, modifikovani sistem hlađenja motora, podešavajući zadnji spojler, a u unutrašnjosti materijale kao što su alkantara, aluminijum, karbon i naravno koža. Kao i kod modernih aviona, i instrumenti u Reventonu se sastoje od tri TFT displeja od tečnog kristala. Pokreće ga 6,5 litarski V12 motor sa 471kW/650KS pri 8000 o/min. i 660Nm obrtnog momenta pri 6000 o/min., a snaga se na sva četiri točka prenosi na podlogu preko Lamborghinijeve robotizovane e-gear transmisije. Reventon od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 3,4 sekunde, postiže maksimalnu brzinu od 340 km/h, troši u proseku 21,3 litre goriva na 100 km (u gradu 32,3 litre), dok emisija CO2 iznosi svih 495 g/km.

Od 17. do 27. januara 2008. godine u Briselu se održava već 86. po redu međunarodni salon automobila (Brussels International Motorshow), a na njemu će Lancia, osim obnovljenog modela Musa (koga smo već videli na salonima u Frankfurtu i Bolonji), prikazati i doteranu verziju svog najvećeg MPV modela – Phedra. Ovaj luksuzni MPV (koji prema fabričkom saopštenju predstavlja najbolji primer "italijanske umetnosti življenja") je za novu prodajnu sezonu dobio restilizovan eksterijer i interijer, kao i novi 2,2 litarski Multijet dizel agregat sa 170KS (dolazi u paru sa 6-stepenim manuelnim ili automatskim menjačem). Motor pomenutih 170 konja razvija pri 4000 o/min., a 370Nm obrtnog momenta pri 1500 o/min. (naravno, ima i DPF filter čestica čađi). Sa manuelnim menjačem postiže najveću brzinu od 200 km/h, dok ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 10 sekundi (u poređenju sa 11,4 sekunde koliko treba modelu sa 2,0 litarskim Multijetom sa 136KS, i to pri praktično istoj potrošnji goriva). Što se izgleda tiče, promene nisu velike, i kao kod nedavnog redizajna Lancije Musa, odnose se na "rafiniraniji" izgled prednjeg dela, koji je dobio modifikovani gril, hromirane lajsne na doteranim branicima i novi logo ove italijanske firme (koji se nalazi i na stubovima bočnih vrata i poklopcu prtljažnika). U luksuznoj unutrašnjosti se ističu poboljšana sedišta, doterani prednji panel sa dve velike zatvorene pregrade, nove boje, kao i koža, alkantara i drvo. Uz novi dizajn aluminijumskih točkova i proširenu paletu boja za karoseriju (ima ih ukupno 11), to je u principu to. Phedra je inače zajednički proizvod francuske grupacije PSA i italijanskog Fiata, i sem pod značkom Lancije, prodaje se i kao Citron C8, Peugeot 807 i Fiat Ulysse. Radi se o 4,75 metra dugačkom vozilu, koje putnicima (prima do 7 putnika) pruža komfornu i sigurnu vožnju (ima 5 zvezdica na EuroNCAP crash testu), a prema saopštenju fabrike, Phedra se nalazi na vrhu svoje klase zahvaljujući "savršenom balansu stila, komfora i izuzetnog uživanja u vožnji." Dodajmo ovome i ogroman prtljažnik koji sa oborenim sedištima ima zapreminu od skoro 3000 litara (u osnovnoj konfiguraciji zapremina iznosi 324 litra). Od opreme (bilo serijske ili opcione) treba istaći ABS, ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, najmanje 6 vazdušnih jastuka, cruise control, 16-inčne alu felne, parking senzore, automatski klima uređaj, radio/CD, grejana prednja sedišta (koja mogu i da se rotiraju za 180 stepeni), automatsko paljenja brisača i svetala, xenon svetla, kožni volan i ručicu menjača, bluetooth konekciju, satelitsku navigaciju i grejanje spoljnih retrovizora.
Kao što smo već pisali prošle nedelje, posle tri i po godine provedene na tržištu, Mercedes je svoj uspešan model SLK podvragao blagoj kuri podmlađivanja, koja ovom dvosedu treba da pomogne u borbi sa konkurentima kao što su Audi TT Roadster, BMW Z4 i Porsche Boxster. Tom prilikom smo objavili i prvu, pre vremena procurelu sliku njegove sportske SLK 55 AMG varijante, a danas je nemački proizvođač konačno objavio i zvanične fotografije i detalje o tom sportisti. Ipak, nekih velikih promena i nema. Naime, kao što je to već običaj kod Mercedesa u poslednje vreme, doterivanje nekog modela na polovini njegovog života ne donosi neke velike estetske promene, pa je to slučaj i sa SLK 55 AMG (kao uostalom i sa standardnim SLK, mada u Mercedesu napominju da SLK za 2008. godinu ima 650 novih delova). Obnovljeni SLK 55 AMG se dizajnerski od dosadašnje verzije razlikuje najviše po nešto dinamičnijem prednjem delu (nos je naravno ostao u prepoznatljivom F1 stilu), što je zasluga novog prednjeg branika sa drugačije oblikovanim otvorima za vazduh, niže i šire maske hladnjaka, blago zatamnjenih svetala, novih svetala za maglu, dok se zadnji kraj od standardnog modela razlikuje po dizajnu branika, diskretnom spojeru na poklopcu prtljažnika, AMG bočnim "suknjicama" i naravno po dva dupla završetka izduvnog sistema. Spoljašnje promene zaokružuju i veći retrovizori, kao i nove aluminijumske felne od 18 inča. Većih promena nema ni u interijeru, gde je SLK 55 AMG dobio doteranu instrument tablu, novi sportski trokraki volan (sa aluminijumskim polugicama za ručno menjanje brzina 7G-Tronic menjača), poboljšana sportska sedišta (sada još bolje drže telo u krivinama) i nekoliko novih boja interijera. Novitet je i unapređeni upravljački sistem sa varijabilnom servo asistencijom, koja je zaslužna za prvoklasno upravljanje i veću agilnost u vožnji. Što se motora tiče, u Mercedesu su se odlučili da SLK 55 AMG i dalje pokreće 5,5 litarski V8 agregat sa 265kW/360KS i 510Nm obrtnog momenta, koji je uparen sa sedmostepenim AMG SpedShift 7G-Tronic automatskim menjačem (sada sa još bržim menjanjem brzina). Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 4,9 sekunde, do 200 km/h stiže za 17,5 sekundi, dok je maksimalna brzina već tradicionalno elektronski limitirana na 250 km/h. Za zaustavlajnje se brinu diskovi veličine 345 x 30 mm napred i 300 x 22 mm nazad. Za one vozače koji žele još više, Mercedes za SLK 55 AMG nudi i tzv. Performance package, koji podrazumeva AMG performance ogibljenje, veće kočnice (360 x 32 mm napred, 330 x 26 mm pozadi), AMG performance sportski upravljač sa manjim prečnikom i zaravnjenim donjim delom, alu točkove od 18 inča sa gumama 225/40 R 18 napred i 240/35 R 18 nazad, kao i interijer sa detaljima od karbon fibera. Prodaja obnovljenog SLK 55 AMG počinje u martu 2008. godine, i to po ceni od 69.050 evra.

Hummer H2 je za novu prodajnu sezonu dobio novi V8 motor, novi šestostepeni automatski menjač sa opcijom ručnog menjanja brzina na volanu, obnovljenu i kvalitetniju unutrašnjost, kao i više luksuznih i bezbednosnih elemenata opreme. Osim toga, poboljšane su i vozne osobine, kako one na asfaltu, tako i van njega. Novi motor je aluminijumski V8, zapremine 6,2 litra, a raspolaže sa 293kW/393KS i 574Nm obrtnog momenta. Kabina je dobila novu intrument tablu i elemente na centralnoj konzoli, novi multimedijalni sistem, nova sedišta, uključujući tu i novi treći red sedišta za dva putnika (zanimljivo da i ta sedišta mogu imati grejanje). Tu su i nove oplate vrata, krovni i bočni vazdušni jastuci, ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, dorađen izduvni sistem itd. U Evropi prodaja doteranog Hummera H2 počinje sredinom januara 2008. godine, i to po ceni od nepunih 70.000 evra.
U Kini je na tržište lansirana limitirana edicija BMW-ove serije 7, nazvana BMW 7 Series 30th Anniversary, a napravljena je u čast 30 godina od promocije prve generacije ovog prestižnog modela bavarske fabrike. Slavljenički model se bazira na BMW-u 750Li (ima 4,8 litarski V8 motor sa 270kW/367KS i 490Nm), a karakteriše ga personalizovana oprema poput novih aluminijumskih pedala, kožnog sportskog upravljača, obloga krova od alkantare i naziv "BMW 7 Series 30th Anniversary" izgraviran na iDrive tasteru i naslonima za glavu. Kina je za BMW seriju 7 inače drugo najveće tržište na svetu.
Da se podsetimo : BMW je pre tačno tri decenije promovisao prvu generaciju svog najluksuznijeg modela, seriju 7 (fabrička oznaka E23), koju je u početku pokretao redni 6-cilindrični motor sa oznakom M30. Taj model nosio je oznaku 728, a kasnije su paletu upotpunili 730 i 733i. Prva serija 7 je veliki deo izgleda pozajmila od serije 6, za koji je zaslužan tadašnji prvi čovek BMW dizajna Paul Bracq. "Sedmica" je veoma brzo postavila nove standarde luksuza među velikim limuzinama, a u tom probranom društvu uspela je da se održi praktično čitavu narednu deceniju, sve do pojave druge generacije krajem 1986. godine (model E32), koja je 1987. dobila (i danas fantastičan) 5,0 litarski V12 motor sa okruglo 300 konja. Prva "sedmica" je u svoje vreme bila opremljena tada najsavremenijim cakama poput direktnog ubrizgavanja goriva, klima uređaja, ABS-a, putnog kompjutera, a kasnije je dobila i vazdušne jastuke. Treća generacija (model E38) je ugledala svetlost dana 1994. dok je aktuelna, četvrta generacija (model E65), predstavljen u jesen 2001., a obnovljen 2005. godine. Sa tom serijom 7 iz 2001. stigao je i novi dizajnerski rečnik bavarske marke, za koju je zaslužan novi šef dizajna, Amerikanac Chris Bangle. Iako se nova serija 7 rešila konzervativnog stila prethodnih modela i značajno povećalu prodaju u odnosu na prethodnike (naročito izvan Evrope), ogroman broj starijih fanova i dalje ne može da "svari" izgled novijih modela BMW-a. Kako bilo, aktuelna "sedmica" predstavlja jedan od tehnički-tehnološko najnaprednijih automobila današnjice, što je nešto što čak i najzadrtiji fanovi starih BMW-a ne mogu da opovrgnu.
Posle bezbrojnih špijunskih slika, Subaru je danas konačno objavio prve zvanične fotografije i detalje o novoj, trećoj generaciji svog modela Forester (eng. šumar, gorštak, brđanin), koji će debitovati na januarskom NAIAS (North American International Auto Show) salonu automobila u Detroitu. Budući da su još ranije u javnost procurele slike ovog CUV modela (Crossover Utility Vehicle), koje su u potpunosti razotkrile njegov definitivan izgled, od nekog iznenađenja ovom prilikom nije bilo ništa. U svakom slučaju, novi Forester je dizajnerski nesumnjivo daleko prihvatljiviji i privlačniji u odnosu dosadašnji model (to isto važi i za moderniju unutrašnjost sa boljom ergonomijom i kvalitetnijom plastikom), odnosno sada je više nalik standardnim SUV modelima. Sem toga, novi Forester je napravio veliki korak napred i u pogledu bezbednosti, komfora, rafiniranosti i voznih osobina. Poboljšana je i prostranost kabine (naročito za putnike pozadi), što je zasluga većeg međuosovinskog rastojanja (2615 mm, +90 mm), visine (+110 mm), širine (+45 mm) i ukupne dužine vozila (sada 4560 mm, +75 mm). Inače, klirens (rastojanje od tla) iznosi 225 mm, a točkovi su veličine 16 ili 17 inča (sa gumama 215/65 R16, odnosno 225/55R17). Kao što se i najavljivalo proteklih meseci, nova generacija Forestera koristi potpuno novu platformu, a tu su i kruća karoserija, VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti, disk kočnice sa svim točkovima, BAS sistem (za pomoć pri naglom kočenju) i neizostavni pogon na sva četiri točka (Subaru Symmetrical All-Wheel Drive). U novi Forester će se (bar u početku) ugrađivati 2,0 litarski benzinski bokser motor, i to u atmosferskoj verziji sa 148KS, dok će se kasnije pojaviti i turbo verzija sa 230KS, a u Americi i 2,5 litarski benzinac (ne pominje se njegova snaga ali će se i taj motor nuditi u verziji sa ili bez turbo punjača). U Evropi možemo očekivati i dizel agregat, čime će Forester konačno postati daleko konkurentniji na tržištu Starog kontinenta. U saopštenju se pominje da će modeli sa ručnim menjačem imati ugrađen Subaruov Incline Start Assist, odnosno sistem za pomoć pri startu na uzbrdici. Što se automatske transmisije tiče, u početku će novi Forester koristiti poznati 4-stepeni automatik (ali sa SportShift opcijom ručnog menjanja brzina na volanu), a očekuje se da će kasnije biti zamenjen ili 5-stepenim automatikom ili CVT transmisijom.


Nemački BMW je proširio paletu agregata u svojoj seriji 3 sedan, i to sa najmanjim benzinskim motorom zapremine 1,6 litra (1597 kubika), koji nam je već poznat iz modela BMW 116i. Novi BMW 316i sedan tako raspolaže sa snagom od 90kW/122KS i 160Nm obrtnog momenta pri 4250 o/min., što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h u trajanju od 10,3 sekunde i za najveću brzinu od 204 km/h. Zahvaljujući BMW-ovoj EfficientDynamics tehnologiji, prosečna potrošnja nove "trojke" iznosi 5,9 litra goriva na 100 km (fabrička tvrdnja), a emisija CO2 iznosi 142 grama po kilometru. Cena za novi BMW 316i, recimo u Holandiji, iznosi 32.450 evra, što je za 2500 evra manje od modela BMW 318i.
Nova specijalna serija Range Rovera nosi naziv Westminster Edition i namenjena je isključivo kupcima u Severnoj Americi, a biće napravljeno samo 500 primeraka ovog luksuznog i ekskluzivnog modela. Za pogon je izabran V8 benzinac sa kompresorom i 400KS, a sem novih 20-inčnih desetokrakih točkova, karakteriše ga i unutrašnjost u kojoj preovlađuju (pravo) drvo i koža, a tu su i "java black" kožna sedišta. Cena ? 105.600 američkih dolara.
Novi top model Toyote Auris zove se Auris SR180 i na tržište stiže na samom početku sledeće godine (tačnije već u januaru). Poenta svega je nešto sportskiji nastup za šta se brinu spušteno ogibljenje (by Toyota Motorsport), zadnji krovni spojler, zatamnjena zadnja stakla, atraktivnije petokrake aluminijumske felne od 17 inča i nova boja u ponudi - Pure White bela. Za pogon je zadužen najjači motor u ponudi Aurisa, što znači 2,2 litarski D-4D turbo-dizel. Pomenuti motor nije diran, pa i dalje raspolaže sa 130kW/177KS i 400Nm obrtnog momenta (raspoloživ pri 2000 o/min.), a uparen je sa šestostepenim manuelnim menjačem. Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 8,1 sekundu, a maksimalna brzina 210 km/h. Auris SR180 u serijskoj opremi, između ostalog, ima i Toyotin VSC sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, TRC (traction control), automatski dvozonski klima uređaj, cruise control i automatsko paljenje svetala i brisača. Toyota će Auris SR180 ponuditi u verzijama sa troja i petora vrata, a njihove cene u Velikoj Britaniji iznose 17.995, odnosno 18.495 funti.
Pošto je do sada prodao oko milion svojih automobila opremljenih šestostepenim DSG menjačem (sa duplim kvačilom), Volkswagen je objavio da je u ponudu uvrstio i DSG (Direct Shift Gearbox) menjač sa sedam stepeni prenosa. Novi menjač će prvo dobiti modeli Golf i Golf Plus, i to u verzijama sa 1,4 TSI benzincem (90kW/122KS) i 1,9 TDI dizelašem (77kW/105KS). Novi DSG menjač se može nositi sa većim obrtnim momentom (sada do 250Nm), a za njegovu ugradnju nemački proizvođač će kupcima Golfa i Golfa Plus naplaćivati 1750 evra. U ovu cenu je uključen i hill-start assist sistem, koji olakšava polazak vozila na uzbrdici (drži "vagu"), a takođe štedi i gorivo. Naime kod modela Golf/Golf Plus sa 1,9 litarskim TDI agregatom, potrošnja sa novim sedmostepenim DSG menjačem je za 0,7 litra manja u odnosu na isti model sa šestostepenim DSG-om.
Posle tri i po godine provedene na tržištu, Mercedes je svoj uspešan model SLK podvragao blagoj kuri podmlađivanja, koja ovom dvosedu treba da pomogne u borbi sa konkurentima kao što su Audi TT Roadster, BMW Z4 i Porsche Boxster. Kao što je to već običaj kod Mercedesa u poslednje vreme, doterivanje nekog modela na polovini njegovog života ne donosi neke velike estetske promene (tako je bilo i prošle godine sa promocijom osvežene E klase), pa je to slučaj i sa ovim modelom (mada u Mercedesu napominju da SLK za 2008. godinu ima 650 novih delova). Prema prvim zvaničnim fotografijama, obnovljeni SLK se dizajnerski od dosadašnje verzije razlikuje najviše po nešto dinamičnijem prednjem delu, što je zasluga novog prednjeg branika, vizuelno podeljenog u dva dela, koji imitira izgled bolida Formule 1 tima McLaren-Mercedes. Spoljašnje estetske promene se nastavljaju blago doteranim zadnjim svetlima (zatamnjena u stilu AMG modela), većim retrovizorima sa LED indikatorima, zadnjim branikom sa donjim delom u obliku difuzora, trapezoidnim završecima izduvnog sistema, a završavaju se novim dizajnom aluminijumskih točkova. Što se tiče metalnog sklopivog krova, tu promena nema (otvara/zatvara se za 22 sekunde). Većih promena nema ni u interijeru; ipak, SLK je dobio doteranu centralnu konzolu, novi sportski trokraki volan i nekoliko novih boja interijera (recimo opcionu crvenu "gullwing red" kožu), dok su skuplje verzije dobile unapređeni satelitski navigacioni sistem kao standard (kao opcija nudi se i harman kardon Logic7 sound system). Bez obzira na sve pomenute estetske korekcije na eksterijeru i interijeru, najzanimljivije promene se kriju pod poklopcem motora. To se pre svega odnosi na novi 3,5 litarski V6 motor (u modelu SLK 350) i pojačani četvorocilindrični agregat u modelu SLK 200 Kompressor. Pomenuti 3,5 litarski V6 raspolaže sa 224kW/305KS pri 6500 o/min. i 360Nm obrtnog momenta pri 4900 o/min., što je za 24kW/33KS i 10Nm više u odnosu na prethodnika. Model SLK 200 Kompressor je dobio dodatnu snagu od 21KS, pa sada razvija 135kW/184KS i 250Nm (+10Nm). Bez obzira na povećanje snage, oba motora sada imaju redukovanu potrošnju goriva i manju emisiju CO2. Ovom prilikom je "preskočeno" povećanje snage motora u sportskom modelu Mercedes SLK 55 AMG (na trećoj slici), koji i dalje iz 5,5 litarskog V8 motora izvlači 265kW/360KS i 510Nm. To je dovoljno za ubrzanje od 0 do do 100 km/h u trajanju od 4,9 sekunde i elektronski limitiranu maksimalnu brzinu od 250 km/h (i ovaj model je naravno diskretno estetski doteran). Što se menjača tiče, modeli SLK 200, 280 i 350 se standardno opremaju šestostepenim manuelnim menjačem, dok je SLK 55 AMG uparen sa 7G-Tronic sedmostepenom automatskom transmisijom. Prodaja obnovljenog SLK počinje u aprilu naredne godine, a cene će startovati od 36.500 evra za model SLK 200 Kompressor, a završavaju se sa cifrom od 69.000 evra, koliko će biti potrebno izdvojiti za SLK 55 AMG.

General Motors je posle godina raznih špekulacija, glasina i
špijunskih slika konačno i zvanično objavio prve fotografije i detalje o toliko
nestrpljivo očekivanoj Chevrolet Corvetti ZR1, koja će zvaničnu svetsku
premijeru imati na predstojećem januarskom NAIAS salonu automobila u Detroitu.
Kratko rečeno, ovo je najsnažniji i najskuplji model Corvette ikada napravljen.
Naime, njen potpuno novi LS9 V8 motor, zapremine 6,2 litra, uz pomoć kompresora
razvija 462kW/620KS pri 6500 o/min. (100KS po litri zapremine) i 823Nm obrtnog
momenta pri 4000 o/min. Za zaustavljanje ovolike sile (i težine od 1519 kg)
brinu se karbon keramičke kočnice (diskovi od 394 mm napred, 380 mm nazad) sa klještima
u plavoj boji, dok je motor uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem. Iako
još nisu saopštene konkretne brojke vezane za performanse, ljudi iz GM-a
priznaju da je maksimalna brzina od 200 milja na sat (322 km/h) veoma
verovatna. Što se ubrzanja tiče, budući da aktuelni model Corvette Z06 sa 115KS manje
do 60 milja na sat (96 km/h) stiže za 3,6 sekinde, realno je očekivati da ova
nova Corvetta ZR1 istu brzinu dostiže mnogo bliže vremenu od 3 sekunde.
Zvanične brojke će inače biti saopštene tek u martu naredne godine. Sudeći po
ovim ciframa, očigledno je da su Porsche 911 GT2, Ferrari 599 GTB i Lamborghini
Murcielago LP640 dobili dostojnog konkurenta iz Amerike. Corvette ZR1 ima delove od karbon fibera (odbojnici,
hauba, krov, prednji spojler), kao i od polikarbonata, koji je iskorišćen za
"prozor" na haubi motora, kroz koji se vidi vrh interkulera motora na
kome je izgravirano "LS9 Supercharged." Corvette ZR1 ima i najveće
točkove ikada ugrađene na neku serijsku verziju Corvete : napred od 19, a
pozadi od 20 inča. Gume su Michelin Sport 2 dimenzija P285/30ZR19 napred i
P335/25ZR20 pozadi. Što se ogibljenja tiče, ZR1 je dobio GM-ov Magnetic
Selective Ride Control (MSRC) sistem podešavanja ogibljenja, što u praksi znači
automatsko podešavanje amortizera prema uslovima vožnje. Od dodatne opreme za
Corvettu ZR1 su predviđeni hromirani točkovi, sportska kožna sedišta sa
električnim podešavanjem, kožni interijer (uključujući i prednji panel),
navigacioni sistem i Bluetooth konekcija. Očekuje se cena od oko 100.000 američkih dolara.
