Volvo je pre nekoliko dana objavio da njihova najluksuznija limuzina, model S80, dobija dva nova motora i AWD integralni pogon. Najveći novitet je ugradnja benzinskog 6-cilindričnog turbo agregata (gotovo u celosti izrađenom od aluminijuma) i fabričke oznake T6, koji iz zapremine 3,0 litra izvlači 210kW/285KS i 400Nm obrtnog momenta. Pomenuti maksimalni moment dostupan je već pri veoma niskih 1500 obrt./min. Performanse su u skladu sa snagom pa Volvo S80 T6 postiže maksimalnih 240 km/h dok ubrzanje do stotke iznosi 7,2 sekunde. Uz novi motor ide i AWD (All Wheel Drive) pogon na sva četiri točka, koji će se moći dobiti i u kombinaciji sa novim 5-cilindričnim, D5 turbo-dizel motorom snage 136kW/185KS i takođe 400Nm. Nova, dopunjena paleta motora kao i integralni pogon, trebali bi da učine S80 daleko konkurentnijim nemačkim modelima ove klase i da naravno poboljšaju prodaju ovog automobila.
Za marku Perodua verovatno nikad niste ni čuli a radi se o malezijskom proizvođaču i partneru japanskog Daihatsua. Svi modeli u paleti Perodua se baziraju na automobilima japanske marke pa se recimo Daihatsu Sirion u Maleziji proizvodi kao Perodua Myvi. I novi model Perodua Viva, koji je upravo predstavljen, nije ništa drugo do aktuelni Daihatsu Cuore sa malo promenjenim izgledom (nova maska, branici, svetla, hauba) i značkom malezijske kompanije. Perodua naglašava da ja Viva kompaktan, pristupačan i kvalitetno izrađen auto sa prostranom kabinom. Koliko je prostran vidi se već iz podataka o veličini prtljažnika čija zapremina iznosi jedva 149 litara (sa oborenom klupom 449 litara). Zanimljiv je takođe podatak da se vrata otvaraju pod uglom od 90 stepeni (!) što znatno olakšava ulazak putnika u automobil. U Vivu se ugrađuju 3 motora (svi sa 3 cilindra i 12 ventila) zapremine 660, 850 i 1000 kubika. Motor od 660 kubika razvija 47KS pri visokih 7200 obrt./min. i 58Nm obrtnog momenta pri 4400 obrt./min. Nešto veći agregat od 850 ccm ima 52KS i 76Nm dok motor od 1,0 litra raspolaže sa 60KS i 90Nm. Sve verzije se serijski opremaju sa ručnim 5-stepenim menjačem, jedino se kod najvećeg motora od 1000 ccm može doplatiti i za 4-stepeni automatik. Ovaj poslednji ima i ABS kočnice i 2 vazdušna jastuka. Zanimljiva je i veličina točkova. Naime modeli sa 660 i 850 ccm imaju točkove od 12 (!) inča dok se verzija sa najjačim agregatom hvali 13-inčnim felnama. Garancija iznosi 3 godine a Perodua planira prodaju od 6500 komada Vive mesečno
Fordovi dileri u Nemačkoj će od 12. maja konačno početi sa prodajom dugo najavljivanog i od strane kupaca željno očekivanog Focusa u CC (Coupe-Cabriolet) varijanti odnosno u verziji sa sklopivim metalnim krovom. Focus CC je naime kao koncept sa imenom Vignale predstavljen još na salonu automobila u Parizu 2004. godine dok je njegova serijska verzija promovisana na prošlogodišnjem sajmu u Ženevi. Zašto je moralo da prođe toliko vremena da se Focus CC konačno pojavi u salonima prodavaca, kada su konkurenti sa svojim CC modelima već odavno prisutni, pitanje je za neku drugu priliku ali je važno da Focus CC dolazi tačno na vreme pred početak letnje sezone. Da bi nadoknadio zaostatak za rivalima poput Opel Astre TT, Renault Megane-a CC, VW Eos-a ili Peugeota 307 CC, Focus CC, osim elegantnog i dimaničnog dizajna (daleko privlačnijeg nego u običnoj hatchback formi) nastalog u saradnji sa italijanskim studiom Pininfarina, raspolaže i bogatom serijskom opremom, komfornom kabinom, velikim prtljažnikom (534 litara kada je krov podignut), odličnim voznim osobinama (po čemu je Focus ionakao poznat) i prihvatljivom cenom. Krov je dvodelni i uz pomoć električnog mehanizma automatski se spušta ili podiže za 29 sekundi. Za unutrašnjost se kratko može reći da je komforna i dovoljno prostrana za 4 odrasla putnika. Zamerka se može uputiti samo izgledu interijera jer je isti kao i u hatchback verziji mada su u Fordu pokušali da novim bojama presvlaka i nekih detalja malo ožive unutrašnjost. Kvalitet završne obrade i upotrebljenih materijala kao i ergonomija, na nivou su standardnih verzija. Za bezbednost se brine do 8 vazdušnih jastuka i Fordov IPS sistem (Intelligent Protection System), koji u slučaju prevrtanja vozila podiže zaštitne profile iznad zadnjih naslona. Inače, dimenzije ovog Focusa izgledaju ovako : dužina 4509, širina 1834, visina 1448 dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2640 mm. Focus CC nudi se sa paletom od dva benzinska i jednim dizel motorom a svi su sa 4 cilindra. Manji benzinac je zapremine 1,6 litara i ima tačno 100KS (postiže 182 km/h i ubrzava do 100 km/h za 13,6 sekundi) dok snažniji dvolitarski razvija 145KS (postiže 209 km/h i ubrzanje do stotke za 10,3 sekunde). Paletu motora zaokružuje 2,0 TDCi dizelaš sa 136KS (maksimalna brzina 204 km/h, ubrzanje 10,3 sekunde i prosečna potrošnja od 5,9 litara na 100 km). Dizelaš ima manuelni menjač sa 6 brzina dok se benzinci standardno opremaju 5-stepenim ručnim menjačem samo je kod jačeg 2,0 litarskog agregata moguće doplatiti za automatsku transmisiju. Auto će se proizvoditi u pogonima Pininfarine u Torinu i to u tiražu od oko 20.000 automobila godišnje. Cene u Nemačkoj počinju od 23.575 evra, koliko košta verzija sa najmanjim benzincem od 1,6 litra i osnovnim Trend paketom opreme. Kod nas će se verovatno pojaviti tek kada ovo leto već bude prošlo...
Ne radi o nekim velikim i drastičnim promenama da bi moglo da se kaže da se radi o novoj R klasi ali u Mercedesu veruju da će malo doterana spoljašnjost, dva nova benzinska motora, ponuda varijanti sa pogonom samo na zadnjoj osovini (do sada se R klasa nudila samo sa integralnim 4Matic pogonom) kao i uvođenje u program verzija sa 5 i 7 sedišta, konačno pomoći R klasi da zauzme poziciju na tržištu, koju su ljudi iz Mercedesa i planirali. Dosad je naime prodaja R klase bila daleko ispod svih očekivanja. Možda su najveća novost ustvari dva nova benzinska motora. U ponudu su ubačeni V6 agregat sa 170kW/231KS, koji će pokretati model R280 i V8 mašina zapremine 5,5 litara sa 285kW/388KS i 530Nm, namenjen modelu R500 4Matic. Pomenuli smo na početku da se uvode i verzije sa pogonom pozadi a sve da bi se smanjila cena najjeftinijih modela u paleti R klase i time poboljšala prodaja. Mogućnost pogona na zadnjoj osovini imaće benzinci R280 i R350 kao i dizelaš R280CDI. Na spoljašnjosti nema velikih promena ali se ipak ističu doterani branici napred i pozadi (u AMG stilu) i nova kružna svetla za maglu. Dok će svi V6 modeli imati 18-inčne točkove, najjači R500 4Matic opremaće se felnama od 19-inča. Kao šlag na tortu dolazi i proširena paleta boja. Naime, dodate su tri nove boje i to Calcite White, Sanidine Beige i Periclase Green.
Da bi obeležio prvu godišnjicu od lansiranja sportskog Colta u varijanti Ralliart Version-R, Mitsubishi je promovisao novu specijalnu Recaro ediciju tog Colta, koji se nudi samo u Japanu. Kao što mu i ime kaže, Colt Ralliart Version-R Recaro Edition ima Recaro sportska sedišta kao standardni deo opreme i još nekoliko sportskih detalja. Naravno tu su i Version-R značke na nekoliko mesta po karoseriji ovog modela. Ostali detalji spoljašnjosti (proširenja blatobrana i pragova, novi otvori za vazduh na poklopcu motora, novi branici, zadnji krovni spojler, alu točkovi) ostali su isti kao i kod običnog Colta Ralliart Version-R. Zanimljiv detalj ove posebne edicije je vrh ručice menjača, koji je isti kao i u Mitsubishi-ju Lancer Evolution IX a u ponudi su 4 boje karoserije, uključujući tu i novu Aqua Blue plavu (interijer je uvek u crnoj boji). Motor je 1,5 litarski turbo benzinac sa 154KS. Cena za Colt Ralliart Version-R Recaro Edition u Japanu iznosi 17.000 dolara.
Universal Electric Vehicle ili U.E.V. je kalifornijska kompanija specijalizovana za dizajniranje, razvoj i proizvodnju vozila na alternativni pogon kakav je i elektro roadster Electrum Spyder. Ovaj dvosed (sa sklopivim tvrdim krovom) je prvi put predstavljen u decembru prošle godine a košta 70.000 dolara ili oko 51.000 evra. Autonomija sa jednim punjenjen nikl-cink baterija iznosi 150 milja (242 km) dok se sa litijum-jonskim baterijama može preći skoro dupla veća razdaljina. Maksimalna brzina, koju može da postigne je oko 100 milja na sat ili oko 161 km/h.
Ovo na slici jeste novi Ford I-MAX, koji će se proizvoditi na Tajvanu, iako se ovde u stvari radi o aktuelnoj Mazdi5 kojoj je samo nalepljena Fordova značka. Ovo je još jedan lep primer kloniranja automobila i primer kako se radi u velikim kompanijama (Mazda se nalazi pod Fordovom kontrolom). Ford I-MAX će se proizvoditi u Fordovoj fabrici na Tajvanu, koje je počela sa radom 1972. godine a u kojoj se proizvode i Mazdini modeli. Ford je vlasnik 70 odsto kapitala dok ostatak pripada lokalnim investitorima. U šturim vestima, koje se mogu naći na internetu, nema podataka o pogonskim agregatima ovog modela. Kako se ovde radi samo o kozmetičkim promenama (nova je maska, doterani branici, izmenjene prednje i zadnje svetlosne grupe), dimenzije su ostale nepromenjene u odnosu na Mazdu5 pa dužina ovog praktičnog porodičnog vozila iznosi 4505, širina 1755, visina 1615 mm dok je međuosovinsko rastojanje 2750 mm. Ovo nije prvi put da Ford neki Mazdin MPV model na Tajvanu proizvodi pod svojim znakom. Prethodnik Mazde5, model Premacy, se na Tajvanu takođe proizvodio kao Ford i to pod nazivom MAV.
Renault je od 2000. do 2003. godine već nudio "terensku" varijantu tadašnjeg Scenica nazvanu RX4. Posle nekoliko godina pauze, u Renaultu su odlučili da ponovo ponude sličan model i to Scenic Qonquest koji je svoju svetsku premijeru imao početkom marta na salonu u Ženevi. Sada su poznate i cene ovog Scenica, čija prodaja u Francuskoj zvanično počinje u junu. Cene se kreću od 24.550 do 27.200 evra, zavisno od motora i paketa opreme. Kao i ranije, ni novi proterenski Scenic nije pravi SUV automobil. Reč je, pre svega, o praktičnom minivenu kome je omogućeno da ponekad siđe sa asfalta i to povišenim klirensom za 20 mm i povećanim alu točkovima. I izgled je doteran (tu su novi, moćniji branici i blatobrani, pragovi, krovni nosači i sl.) odnosno sada je mnogo robusniji, skoro u maniru pravih terenaca. Motori koje se nude u Francuskoj su 2,0 litarski benzinac sa 16 ventila od 135KS i 1,9 litarski dCi dizelaš sa 130KS. Na nekim tržištima u ponudi će biti i benzinac 1,6 16v sa 110KS i manji dizel agregat 1,5 dCi (105KS). U serijskoj opremi, sem pomenutih 17 inčnih alu točkova, su i ESP sistem, krovni nosači i parking senzori. Kao opcija se nude i ksenon svetla. Sa ovim modelom, Renault planira da konkuriše, pre svega, VW-u koji u ponudi ima 2 slična modela - CrossGolf i CrossTouran.
Najavili smo ga protekle nedelje sa onim špijunskim slikama a danas je Porsche i zvanično objavio prve fotografije nove 911-ice Turbo u kabriolet verziji. Otvorena verzija i dalje nudi sportske performanse Coupe-a ali sada u kombinaciji sa užitkom vožnje automobila bez limenog krova. Za izuzetne vozne osobine i sigurnost u vožnji brinu se Porsche-ovi sistemi poput PASM (Porsche Active Suspension Management), PSM (Porsche Stability Management) i integralni pogon. Kao i Coupe, i ovaj Cabrio je opremljen istim biturbo 3,6 litarskim, 6-cilindričnim boxer motorom sa 353kW/480KS i 620Nm obrtnog momenta (sa overboostom raste na 680Nm a zahvaljujući varijabilnoj geometriji lopatica turbine, ispručuje se u širokom pojasu od 1950 do 5000 obrt./min.). Možda najvažnije jeste da je uprkos pojačanoj šasiji i zaštiti od prevrtanja iza sedišta putnika, 911 Turbo Cabrio samo za 70 kg teži od Coupe-a pa su performanse praktično iste. Za bezbednost se brinu i ojačani ram vetrobrana i standardnih 6 vazdušnih jastuka kao i keramički kočioni sistem (ovo poslednje doduše kao opcija). Prema fabričkim podacima, 911 Turbo Cabrio do 100 km/h ubrzava za 4 sekunde (verzija sa manuelnim menjačem) a sa Tiptronic S transmisijom za 3,8 sekundi. Obe verzije postižu maksimalnu brzinu od 310 km/h koliko može i Coupe. Automatski (meki) krov se kompletno spušta ili podiže za 20 sekundi. Zanimljiva je samohvala Porsche-a o maloj potrošnji goriva, koja prema zvaničnim, fabričkim podacima iznosi samo 12,9 litara na 100 km. Prodaja počinje 8. septembra po osnovnoj ceni od 126.600 evra a sa porezom u Nemačkoj košta 150.862 evra. Za te pare se u standardnoj opremi dobijaju (između ostalog) Bi-Xenon prednji farovi, 19-inčni točkovi, automatska klima, navigacija (sa 5,8 inčnim kolor monitorom), Bose muzički sistem i još mnogo toga.
Mercedes je upravo objavio zvanične slike novog modela SLR McLaren Roadster, koji će, na žalost boljestojećih kupaca (bar onih u Evropi), biti u prodaji tek u septembru ove godine, dakle posle završetka sezone otvorenih automobila na Starom kontinentu. Na otvoreni SLR McLaren se željno čekalo godinama, još od predstavljanja koncepta 1999. godine. U međuvremenu je 2003. Mercedes počeo sa proizvodnjom Coupe varijante SLR-a a sada evo konačno stiže i otvorena verzija, koja će takođe biti beskompromisna sportska mašina sa izuzetnim voznim karakteristikama. Serijska verzija SLR Roadstera je zadržala otvaranje vrata uvis, u Lamborghini stilu iako se poslednjih meseci nezvanično govorilo da će zbog jednostavnije i jeftinije proizvodnje imati klasično otvaranje vrata. Ipak, za razliku od Mercedesa SL i SLK, novi SLR Roadster imaće meki sklopivi krov a ne metalni, koji je sada u modi. Krov se otvara i zatvara poluautomatski za manje od 10 sekundi i nudiće se u tri boje. Mercedes tvrdi da će razgovor u kabini biti moguć i pri brzini 200 km/h zbog dobre zvučne izolacije. Manje razočaranje se krije ispod poklopca motora. Iako se govorilo da će novi SLR Roadster dobiti V8 motor sa 650KS kao u verziji SLR McLaren 722 Special Edition, taj V8 agregat u SLR Roadsteru ipak ima samo 460kW/626KS i 780Nm kao i "običan" SLR. Menjač je automatski AMG Speedshift R sa 5 stepeni prenosa. Najlepše je da Roadster ipak ubrzanje do 100 km/h ostvaruje za 3,8 sekundi, dakle u istom vremenskom periodu kao i Coupe varijanta što baš i nije običaj. Maksimalna brzina Roadstera iznosi 332 km/h dok Coupe postiže 334 km/h. Naravno Mercedes je ojačao šasiju sa novim elementima od karbon fibera a tu su i ojačani A stubovi i zaštitni rol barovi iza glava putnika za zaštitu u slučaju sudara. Tu je i sva sila vazdušnih jastuka, uključujući i onaj za kolena vozača kao i sistem za kontrolu pritiska u pneumaticima. Unutrašnjost je opremljena sportskim sedištima, dvozonskim automatskim klima uređajem, BOSE muzičkim sistemom, multifunkcionalnim sportskim volanom, navigacionim sistemom itd itd. Kao i Coupe, i novi SLR Roadster će se proizvoditi u McLaren-ovoj engleskoj fabrici u gradu Woking.
Jeep je odlučio da za model Compass ponudi novi Rally paket. Ipak, bez obzira na ime ove edicije, nema nekog iznenađenja jer se radi samo o paketu namenjenom za poboljšanje izgleda i ništa više. Compass Rally Edition se nudi u verzijama sa 4x2 i 4x4 pogonom, u dva paketa opreme (Limited i Sport) i 5 boja karoserije (crvena, srebrna, crna, zelena i plava). Kit već može da se naruči a košta 1850 dolara (sa Limited opremom) i 1985 dolara za model sa Sport opremom. I šta sve sadrži ovaj paket ? Između ostalog : 18-inčne alu felne u crnoj boji, krovni spojler, dodatna svetla napred, body kit (moćniji branici i pragovi), novi završetak izduvne cevi i hromirane Rally značke.
Corolla Verso, jedan od značajnijih modela u Toyotinoj evropskoj paleti automobila (među najpopularnijim kompaktnim MPV-ovima u Evropi), upravo je dobio svežiji izgled, nekoliko novih elemenata opreme (dvozonski klima uređaj i novi audio sistem) i filter čestica (DPF) za 2,2 D-4D dizel motor sa 100kW/136KS i 310Nm, koji smanjuje emisiju štetnih sastojaka u životnu sredinu. Bez obzira na doterani izgled (novi branici, maska), glavne karakteristike Corolle Verso i dalje su fleksibilnost (Easy Flat-7 sistem za jednostavno sklapanje sedišta) i prostranost unutrašnjosti (ima mesta za 7 osoba), visok kvalitet i zadovoljstvo u vožnji (bar se tako tvrdi u fabričkom press saopštenju). Zbog pomenutih novih branika Corolla Verso je duža za tačno 1 cm pa sada dužina iznosi 437 cm. Ova Toyota je i jedan od lidera u segmentu kada se radi o bezbednosti. Svih 5 zvezdica za bezbednost odraslih putnika i 4 za sigurnost dece na EuroNCAP testu kao i poseban vazdušni jastuk za zaštitu kolena vozača, dovoljno govore o tome. Obnovljena Corolla Verso (proizvodi je Toyotina fabrika u turskom gradu Adapazari) imaće premijeru 7. juna na auto show-u u Barseloni a prodaja startuje tokom juna i jula meseca, zavisno od tržišta, po cenama koje su u proseku veće za 500 evra u odnosu na aktuelnu verziju. Tako će bar biti na zapadu Evrope a kod nas o tome kad se "nova" Corolla Verso pojavi na našem tržištu.
Indijski elektroauto Greeny AC1 naći će se u prodaji u Nemačkoj već ovog leta po ceni od 13.000 evra. Ovaj četvorosed je dugačak 2,64 metra a njegove zadnje točkove pokreće elektromotor sa 18KS. Naravno sa ovakvom snagom ne treba ni očekivati čuda pa 680 kg težak auto do 50 km/h ubrzava ta 11 sekundi dok je najveća brzina 80 km/h. Autonomija sa jednim punjenjem iznosi skromnih 80 kilometara.
Ima li kraja novim i novim verzijama Fordovog Mustanga ? U proteklih mesec dana predstavljene su čak tri nove varijante ovog modela. Prvo je na salonu u New Yorku promovisan Shelby GT500 KR (King of the Road) pa Mustang GT500 Red Stripe i sada Shelby GT500 Super Snake. Doduše najnovija verzija pojaviće se u prodaji tek krajem ove godine i to naravno u limitiranom broju primeraka. Novi Super Snake se spolja jedva razlikuje od pomenutog Shelby-a GT500 KR. Osim očiglednih znački Shelby i Super Snake (nalaze se na prednjoj haubi, poklopcu prtljažnika, blatobranima, sedištima i tepisima u kabini), ostale razlike se svode na nedostatak bočnog prozora (između B i C stuba) i novu (crnu) liniju koja se proteže preko cele karoserije od prednjeg branika, haube, krova pa do zadnjeg branika. I ništa drugo. Ono najvažnije krije se ispod poklopca motora. Naime, Shelby GT500 Super Snake iz 5,4 litarskog V8 motora sa Ford Racing Supercharger kitom za povećanje snage (SuperPack600) izvlači 600KS. Zašto onda nisu promenili i ime u GT600 ? Zato što će se Super Snake nuditi i u verziji sa svih 725 konja ! Ovde napomena da će motor od 600 konja imati fabričku garanciju dok će se onaj sa 725KS prodavati bez garancije ! Menjač je manuelni sa 6 brzina. Ostalo što je karakteristično za Super Snake jeste Ford Racing Handling Pack, što podrazumeva doterano ogibljenje sa podešavajućim amortizerima, kraćim oprugama i većim stabilizatorima. Naravno tu su i veće kočnice, Ford Racing izduvni sistem i 20-inčni točkovi jedinstvenog Shelby dizajna.