home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Sportska divizija GM-a, Pontiac, na salonu u Detroitu predstavlja se sa performantnim GXP verzijama modela G6 i SUV-a Torrent. G6 ce, i kao sedan i kao coupe, dobiti tu GXP oznaku a sa njom i novi 3,6 litarski V6 motor sa 188Kw (252KS) i 341Nm, kao i novi 6-stepeni automatik. Pogon je napred a osim agresivnog fabrickog aero body kita, koji ukljucuje dodatne spojlere napred i pozadi kao i jedinstvene 18 incne tockove, ovaj G6 GXP ima i preradjeno ogibljenje. Torrent GXP imace isti V6 motor kao i G6 GXP ali sa vecom snagom i to 196Kw (263KS). Pogon ili napred ili integralni a ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) 6,9 sekundi. I za Torrent je predvidjen fabricki body kit i tockovi od 18 inca.





Juznokorejski proizvodjac nije slucajno izabrao salon u Detroitu za mesto premijere svog novog i velikog SUV-a Veracruz sa 3 reda sedista za ukupno 7 putnika. SAD predstavljaju glavno trziste ovakvih full-size "terenaca" i Hyundai ne sme sebi da dozvoli da u tom segmentu nema predstavnika. Kao konkurenciju ovom SUV-u, u Hyudaiju cak pominju etablirane modele poput Lexusa RX350, Mazdu CX-9, Nissan Murano i Hondu Pilot. Sto se dizajna tice fabrika napominje kako su koristili "fluidne i organske forme da bi kreirali rafiniranu i luksuznu pojavu" automobila. Od opreme Veracruz ima sitnice poput pomoci pri parkiranju, keyless go kartice i naravno mocni muzicki sistem. Motor je 3,6 litarski V6 sa 250KS uparen sa 6-stepenim automatikom. I motor i menjac su iz drugog Hyundaija, modela Azera. Za bezbednost se brinu, izmedju ostalog, serijski ESP ( elektronska kontrola stabilnosti ) i bocne vazdusnei zavese, koje pokrivaju sva tri reda sedista. Prodaja pocinje na prolece.  



Novi Dodge Magnum

9 Jan 2007 - 19:39 Noviteti Link

Osim Avengera, iz Dodgea stize i novi Magnum, odnosno restilizovana verzija za 2008. godinu. Prvo o najatraktivnijoj varijanti novog Magnuma-verziji SRT8, koja je takodje obnovljena. Spolja se primecuje, pre svega, novi prednji deo sa jos agresivnijim i opakijim izgledom cemu doprinose nova prednja maska, svetla, branici a posebno nanovo oblikovana hauba  sa povecim otvorima za vazduh. Ali izgled ipak nije sve. To znaju i u Dodgeu pa SRT8 ima 6,1 litarski V8 HEMI motor sa 425KS i 569Nm obrtnog momenta sto mu omogucava ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h ) za manje od 5 sekundi. I "obican" Magnum je doziveo spoljasnje i unutrasnje estetske korekcije za novu prodajnu sezonu. Kao i kod SRT8 varijante, i ovde su dodata nova svetla ( Xenon kao opcija ), doterani branici sa malo hroma kao ekskluzivnim detaljem. Hroma ima i na novom prednjem grilu a tu su i nova svetla za maglu i novi dizajn tockova. Iznutra velikih promena nema tek sezonsko doterivanje za poboljsanje utiska. Paleta motora obuhvata sledece agregate : 2,7 litarski (190KS), 3,5L sa 250KS i 5,7L sa 340KS. Prodaja u SAD-u pocinje na jesen. Na slikama SRT8 je crvene boje.



Avenger je prosle godine predstavljen na salonu u Parizu kao koncept koji ce krenuti u proizvodnju. Od danas su dostupne i zvanicne slike verzije namenjene serijskoj proizvodnji koja se ne razlikuje od pomenutog proslogodisnjeg koncepta. U okviru Chryslera, Dodge ima zadatak da proizvodi sportskije i misicavije automobile pa je Avenger snadbeven dovoljno snaznim motorima da opravda reputaciju Dodgea. Doduse to se pre svega odnosi na R/T model koji ima 3,5 litarski V6 motor sa 235KS dok su ostali, a to su 2,4 litarski 4-cilindras sa 173KS i 2,7 V6 sa 189KS, ipak slabiji. Za Evropu ce biti na raspolaganju i sa VW-ovim 2,0 litarskim dizelasem sa 140KS. Dizajn Avengera, u Dodgeu sami cene kao napredan i smeo, a koliko su realni procenite sami po slikama. Avenger se najavljuje kao konkurent BMW-u seriji 3 a da bi to bilo realno, sem konkurentne cene, Avenger nudi i komfornu kabinu sa vecim kvalitetom upotrebljenih materijala, bolje vozne osobine i sredjeno ogibljenje. Naravno sve to u odnosu na model Stratus koji nasledjuje. Izmedju ostalog, u opremi se nalaze i ESP i Traction control. Kako ce Avenger proci u "sukobu" sa BMW-om, videcemo od sredine godine kada stigne u Evropu i dopuni paletu Dodgea na Starom kontinentu. U SAD-u prodaja pocinje vec u prvom kvartalu ove godine i to po ceni od 18895 dolara pa navise. Nudice se u 4 verzije : SE, SXT, R/T i R/T AWD. Ova poslednja je sa integralnim pogonom. Kolika ce cena biti u Evropi jos se ne saopstava.



Najavili smo M5 Touring, pa evo i prvih zvanicnih slika. Ostaje samo da ponovimo podatke o ovoj Petici : Ispod haube je poznati 10-cilindricni motor sa 5,0 litara zapremine sa 373Kw(507KS) i 520 Nm. Ubrzanje iznosi samo 4,8 sekundi do stotke a maksimalna brzina je ogranicena na 250 km/h. Menjac je sedmostepeni sekvencijalni SMG. Bez obzira na svoju snagu i performanse, M5 Touring je i dalje upotrebljiv karavan sa 500 litara osnovne zapremine u prtljazniku odnosno svih 1650 kada se obori i zadnja klupa. Pojavice se 26. maja ove godine. 



 

Nova generacija Cadillaca CTS ne donosi nista novo na dizajnerskom planu odnosno novi Cadillac srednje klase ( u pocetku samo verzija sa pogonom pozadi ), sledi vec zacrtane dizajnerske smernice vecih modela u gami ove marke. Da to i nije lose, pokazuje i povecano interesovanje kupaca koji su prihvatili ovakav dizajn. Naime podaci pokazuju povecanje prodaje ovog modela od 2002. godine, kada je prodato 38000 komada, pa do 2005. kada je udomljeno 61000 primeraka i to samo u SAD-u. Zato u Cadillacu ocekuju porast traznje i za novim modelom, upravo predstavljenom na salonu u Detroitu. Mada je novi CTS porastao u svim pravcima, medjuosovinsko rastojanje je ostalo identicno prethodniku i iznosi 2870mm. Osnovna verija ima 3,6 litarski V6 motor sa 258KS, zatim sledi nesto jaci sa 300KS a krajem godine ocekuje se i sportski CTS-V model sa V8 motorom i preko 400KS. Prema nekim informacijama, Cadillac radi i na coupe i karavan verzijama ovog modela, koji bi se mogli pojaviti vec krajem ove godine s tim sto bi prodaja pocela tokom 2008. godine. Kupci mogu da biraju izmedju rucnog menjaca i automatika sa 6 stepeni a krajem godine, kada pocinje prodaja novog CTS-a, ocekuje se i promocije verzije sa pogonom na sva cetiri tocka.



 

Nedavno smo pisali da BMW sprema prvi ristajling svoje serije 5 ( predstavljene 2003. ) i da istovremeno radi i na M5 Touring varijanti. Evo i potvrde te informacije. U poslednjih nekoliko sati na netu su se pojavile prve zvanicne slike te nove Petice ali opet (!) ne voljom BMW-a vec su, kako se to kaze, nepaznjom iscurile ! Slike su trebale biti objavljene tek u februaru sto znaci da je premijera u Zenevi pocetkom marta. A i za M5 Touring se vec zna datum kada ce se pojaviti. To je 26. maj ove godine. Pored estetskih promena, koje vidite na slikama, najvece promene su na motorima, sada jos savremenijih sa neposrednim ubrizgavanjem. BMW 550i ima 270Kw(367KS) a 540i 225Kw(306KS). Prosecna potrosnja za 550i iznosi 10,9 litara, a 540i 10,5 litara. Obnovljeni su takodje i redni sestocilindrasi: 523i, 525i i 530i, a zajednicko im je novo direktno ubrizgavanje HPI (High Precision Injection ). Jos je doradjeno i ubrizgavanje kod svih dizelasa; 535d, 530d i 525d. U septembru ce se pojaviti jos 520d sa 177KS. Elektronika ostaje na nivou BMW-a, tu su aktivno upravljanje, Night Vision i Head-Up display. Dodati su jos aktivni radarski cruise control i opomena pri promeni trake. Pomenuli smo estetske promene. Nista revolucionarno ali tu su nova prednja i zadnja svetla, vise hroma na bubrezima, promenjeni branici i LED zadnji zmigavci. U unutrasnosti su upotrebljeni novi materijali, a promene je doziveo i iDrive. A sada najlepse ! M5 Touring. Ispod haube je naravno poznati 10-cilindricni motor sa 5,0 litara zapremine i 373Kw(507KS) i 520 Nm. Ubrzanje iznosi samo 4,8 sekundi do stotke. Menjac je sedmostepeni sekvencijalni SMG. Bez obzira na svoju snagu i performanse, M5 Touring je i dalje upotrebljiv karavan sa 500 litara u prtljazniku odnosno svih 1650 kada se obori i zadnja klupa. Podaci o motorima : avtomanija.com. Zvanicne slike M5 Touringa tek slede.



Osim koncepta Ryuge, Mazda za Detroit sprema jos potpuno novu generaciju SUV-a Tribute, koji je, kao sto smo pisali, ustvari samo klon Forda Escapea. Iako od Mazdine Zoom-zoom filozofije dizajniranja automobila ovde nema nista ( sem mozda karakteristicne prednje maske ) u Mazdi veruju da ce ovim modelom postici ipak bolje prodajne rezultate od jos diskretnije dizajniranog istoimenog prethodnika. Prodaja u SAD-u pocinje sredinom godine a kada ce stici u Evropu jos se na zna. Mazda u Detroitu osim obicnog Tribute-a izlaze i ekoloski prihvatljivi hidridni model Tribute HEV sa kombinacijom benzinskog i elektromotora i ukupno raspolozivih 155KS. Elektromotor pri punoj snazi razvija 70Kw(94KS), sa kojim se Tribute HEV moze samostalno kretati sa maksimalnom brzinom od 25 milja na sat odnosno 40 km/h, a benzinski motor je 2,3 litra zapremine. Snaga se prenosi na prednje tockove preko elektronski kontrolisane CVT transmisije sa mogucnoscu ukljucenja integralnog pogona.



 

Prvo novi Focus. Naravno ne radi o novom evropskom Focusu vec o verziji namenjenoj Severnoj Americi a koja upravo dozivljava svoju premijeru na salonu u Detroitu. Osim standardne verije limuzine sa 4 vrata, Ford u americku ponudu vraca coupe verziju Focusa ( mada vise lici na, u Evropi zaboravljenu, karoserijsku verziju limuzine sa 2 vrata ) a iz programa izbacuje, zbog slabe prodaje station wagon odnosno karavan varijantu. Model za 2008. godinu donosi unapredjen spoljasnji i unutrasnji dizajn, doterano ogibljenje i poboljsanu upravljivost. Osnovni motor je 2,0 litarski sa136KS. 

Fordov sedan srednje klase, model Five Hundred ( 500 ), je upravo doziveo prvi veci restyling za novu prodajnu sezonu. U Fordu napominju da se radi o cak 500 izmena a ono sto se prvo vidi jeste novi spoljasnji dizajn mada samo od A stuba pa napred. Tu je novi korporativni look buducih Fordova, tacnije prednja maska, odnosno bolje receno hromirani gril sa 3 horizontalne linije. Ono sto se ne vidi je novi 3,5 litarski V6 motor sa 260KS i novi 6-stepeni menjac. Osim toga i u kabini ima promena pre svega u kvalitetu materijala i poboljsanoj zvucnoj izolaciji. Na polju bezbednosti u Fordu isticu ojacanu strukturu karoserije i njihov AdvanceTrac stability control system. U nastavku jos nekoliko slika novog Focusa.

 

 (Dalje)

Predstavljen u Zenevi prosle godine kao koncept ali odmah uz napomenu da ulazi u serijsku proizvodnju tokom 2007. godine, Opel GT je izazvao veliku paznju zaljubljenika u otvorene automobile, koji su zaista tesko podneli proteklu godinu u cekanju na ovaj atraktivni dvosed. Ali kao sto to obicno biva cekanje se isplatilo. Opel GT, koji bi mogao da se okarakterise i kao naslednik Speedstera, bice promovisan kao auto spreman za prodaju vec pocetkom marta ove godine naravno opet u Zenevi a prodaja pocinje na prolece, taman na vreme kada oni zaljubljenici u lepo vreme izvlace svoje kabriolete na sunce. Mnogi medju njima pozelece da promene svoj prevoz a sa najavljenom cenom od 30675 evra u EU, Opel GT sa 2,0 litarskim turbo motorom od 264KS predstavlja zaista primamljivu ponudu posebno ako se uporedi sa cenama kokurenata poput BMW Z4 (150-231KS), Audija TT roadster (200-250KS), Honde S2000 (240KS) i drugima, koji svi odreda ili staju vise ili imaju slabije motore. Doduse BMW za Z4 nudi snazniju M varijantu sa 343KS ali je cenom jos vise u oblacima. Jedino Mazda sa manjom cenom (ali i manjom snagom od 126 do 160KS) ozbiljno konkurise ovom Opelu. Naravno ovde govorimo o konkurentnosti cena a vozne osobine i uzitak u voznji su ono sto se kod ovakvih automobila posebno racuna. Tu i Mazda ali i svi ostali pomenuti automobili imaju sta da pokazu dok Opel tek treba da dokaze koliko vredi. A da ima cime, vidi se vec iz suvoparnih tehnickih podataka,  koji glase : motor 1998 ccm sa turbo punjacem razvija 194Kw(264KS) i 353Nm. Ubrzanje do stotke za 5,7 sekundi a maksimalna brzina 230 km/h. Zahvaljujuci odlicnom rasporedu tezine od 1395 kg na prednju i zadnju osovinu i koncepciji motor napred, pogon pozadi, GT pruza zaista zabavnu voznju. Tockovi su 18 incni sa gumama 245/45 R18. Da pomenemo i dimenzije koje iznose : DxSxV 4091mm x 1813mm x 1274mm i jos medjuosovinsko rastojanje 2415mm. Ovaj Opel je lep ( i uspesan ) primer kako se radi u velikim auto kompanijama. Naime GT nije sasvim Opelov proizvod vec samo jedan od klonova koji su nastali unutar GM-a, kome pripadaju i Saturn sa modelom Sky, Pontiac Solstice i ( mozda ) buduci Vauxhall GT. Ovde treba podsetiti da je americki rodjak Opela GT, Pontiac Solstice posle 17 (!) godina prosle godine konacno skinuo Mazdu MX5 Miatu sa trona najprodavanjeg roadstera u SAD-u. Tako da se sa razlogom u Opelu nadaju da ce i u Evropi, sad evropski rodjak tog Pontiaca, slicno proci na trzistu odnosno da ce ponoviti uspeh prve verzije Opela GT izmedju 1968. i 1973. godine. Usput, na ovim zvanicnim slikama, obratite paznju na kombinaciju crvene boje karoserije i broja na registarskoj tablici !! Slucajnost ili ...
 

 

 



Medju masom americkih noviteta spremnih za salon u Detroitu, nekako se provukla zvanicna najava novog modela iz Citroena, koji je ipak nama blizi i znacajniji novitet. Nakon sto je C4 Picasso sa 7 sedista predstavljen i na nasem trzistu, Citroen dakle sprema i kracu verziju tog MPV-a, ovoga puta za 5 putnika. Osim manjih ukupnih dimenzija ( kraca verzija ima 4470mm a duza 4590mm ) ova se varijanta od starijeg brata razlikuje i po drugacijem dizajnu zadnjeg kraja, pre svega se primecuju nova zadnja svetla i polozenije zadnje staklo. Osim toga stariji brat ima ravnu liniju donjeg dela bocnih stakala a kratki Picasso izlomljenu nasred zadnjih vrata. Zbog svega toga kao i pomenutih kompaktnijih dimenzija, ova kraca verzija cak mozda izgleda privlacnije i dinamicnije i vise nalik nekom obicnom karavanu a ne nekakvom nezgrapnom minivanu. Napred nema dizajnerskih promena odnosno i C4 sa 5 sedista raspolaze sa vec cuvenim velikim vetrobranskim staklom a za paletu motora se najavljuje da ce biti ista kao i kod duze verzije za 7 putnika tj. u rasponu od 109 do 143KS iz 1,8 i 2,0 litarskih benzinaca i 1,6 i 2,0 litarskih dizelasa.  



Peugeot 207 RC

4 Jan 2007 - 16:53 Noviteti Link

Posle Opel Corse OPC sa 192 KS i najave o Fiatovom Puntu Abarth ( sa preko 200 konja) evo i prve slike gotovog Peugeota 207RC. Ali iako je na ovoj slici prikazan definitivni izgled ovog Peugeota fotka nije zvanicno stigla iz samog Peugeota vec su je se dokopali odredjeni holandski auto portali. Tako da sve sto sledi je samo nezvanicno ali prilicno uverljivo. Prvo jos oko imena. Naime Holandjani pisu da ce ime RC ( kao prethodnik 206 RC ) biti upotrebljeno samo u nekim evropskim drzavama a u drugim ce poneti ime GTI kao nekada model 205 GTI. Motor je isti kao u Miniju Cooper S ( zajednicki razvoj BMW-a i PSA grupacije ), 1,6 litarski turbo ali sa "samo" 175KS i 240Nm ( sa overboostom privremeno skace na 260Nm ). Rec samo jer pomenuti konkurenti sa pocetka teksta raspolazu ili ce raspolagati sa vise snage pod haubom a tu je naravno i Renault Sport Clio197 sa, kako mu ime kaze, 197KS. Ipak ubrzanje do 100 km/h je 7,1 sekundi a najveca brzina koju moze da postigne-220 km/h. Tockovi su 17-incni, premijera na salonu u Zenevi, u martu,  a prodaja u EU od aprila dalje. Cena se jos ne zna.



Zasto znaci uzvika ? Prosto. Opet su ove ekskluzivne slike pre vremena procurele i to ovaj put skoro pet dana pre roka. Naime slike su bile pod embargom za objavljivanje sve do nedelje 7.januara ali kao sto je to obicaj proteklih dana (!) sa novitetima spremnih za salon u Detroitu, i ove su pustene, ko zna kako, u opticaj bez znanja Chryslera. Osim slika Chryslera Voyager ( U SAD-u Town&Country ) i brata mu blizanca Dodgea Caravan, evo i podataka o motorima i dimenzijama. Za amerikance ce 4,0 litarski benzinski motor V6 biti bazna motorizacija uparen sa automatikom od 6 stepeni. Za evropljane ce biti zanimljiviji 2,5 i 2,8 litarski CRDi dizalasi sa 143 odnosno 150KS. Drugi motori su jos benzinci od 2,4 i 3,3 litre sa 152 odnosno 174KS. Osim novog dizajna, koji lici malo na model Pacificu i malo na 300C ( bar napred ), novi Voyager ce se nuditi u 2 verzije; sa kracim ( ukupna duzina automobila 4800mm ) i duzim medjuosovinskim razmakom ( Ukupna duzina 5100mm ). Ova nova generacija Voyagera treba da nastavi uspesnu tradiciju prethodnih, koji su svi od prvog iz 1983. godine bili zlatna koka za Chrysler. Za 2008. i VW ce na osnovi ovog novog Voyagera napraviti novi MPV auto ali ce biti namenjen samo Severnoj Americi. Na prvoj slici je Voyager a na drugoj Dodge Caravan.



Samo nekoliko sati posle nase najave o novoj Corsi OPC i slika sa testiranja, Opel je jutros i zvanicno pustio slike OPC verzije Corse i najavio promociju vec na salonu u Zenevi pocetkom marta ove godine. Zna se vec i cena-15595 funti. Cena je u funtama posto je informacija prvo objavljena u Britaniji kroz najavu nove Vauxhall Corse VXR sto je samo britansko ime za Corsu OPC. Sama Corsa OPC ima, kao sto smo i najavili, 1,6 litarski turbo motor sa 192KS i 230Nm kao i ubrzanje od 0 do 100km/h za samo 7,2 sekunde, sto je daleko bolje od prvih najava. Pritom maksimalna brzina je 225 km/h. Menjac je sa 6 stepeni. OPC varijanta se, kao sto se vidi, zasniva na Corsi sa 3 vrata, a nije potvrdjeno da li ce mozda biti i verzije sa 5 za one koji vole i prakticnost i sportske osobine. Naravno da je i spoljasnjost dodatno zacinjena sportskim dodacima kao sto su poveci prednji spojler sa velikim otvorima za vazduh i zanimljivo oblikovanim svetlima za maglu, agresivnija maska, novi retrovizori, pragovi, zadnji spojler sa difuzorom, centralno smesteni zavrsetak izduvne cevi, alu tockovi od 18 inca, krovni spojler i sl. Iznutra; tu su Recaro sedista, sportski volan sa metalnom aplikacijom. Na slikama Opel Corsa OPC i Vauxhall Corsa VXR. U nastavku jos vise slika. 

 (Dalje)

Citroen C1 Chrono

2 Jan 2007 - 00:16 Noviteti Link

Citroen je spremio jos jednu posebnu seriju svog najmanjeg modela C1 sa imenom Chrono. C1 se pojavio u prodaji u junu 2005. i otada je prodat u 119000 primeraka. Ovom ogranicenom serijom od samo 800 komada, Citroen nudi personalizovani izgled svog malise ali samo Francuzima. Kao i dosad naglasak je na estetici i dodatnoj opremi a ne na motorima i ostaloj mehanici. Motor je 3-cilindricni benzinac od 1,0 litra sa 68KS. Spolja se odmah primecuju dodatne aplikacije na karoseriji u race look fazonu a tu su i novi 14-incni alu tockovi i beli retrovizori. Iznutra je najveci "novitet' ustvari serijski ugradjen obrtoimer (!), po cemu je ova Chrono serija ustvari dobila ime a koga inace u obicnoj serijskoj verziji treba doplatiti 60 evra. I taj obrtomer je bele boje valjda da se uklopi sa istim takvim retrovizorima. RDS radio sa CD plejerom zaokruzuje unutrasnju dodatnu opremu. Boje, koje se specijalno nude za ovu varijantu, su Carlinite grey, Caldera black, Damas blue, Argon blue, Skarlet red i Ra yellow. Cene se krecu od 10950 do 11850 evra.