Evo kako izgleda sportski auto napravljen u Turskoj. Nazvan je Etox Zafer i trenutno prolazi kroz poslednju fazu testova dok se zvanična premijera očekuje 30. avgusta ove godine. Ima mesta za četiri osobe, a pokretaće ga tri motora; dizelaši od 1500 i 3000 kubika sa 92kW/125 odnosno 162kW/220KS i 6-cilindrični benzinac sa 200kW/272KS. U prvoj seriji biće izrađeno 20 komada a planirano je ukupno 500 primeraka. Zafer je težak 1420 kg, dugačak 4215 mm, širok 1980 mm, visok 1290 mm, a međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2575 mm. Što se "uspešnosti" dizajna tiče, možda je najbolje da prosudite sami.
Pošto je juče pre vremena na internet procurela njihova zvanična brošura modela 911 GT2, u Porscheu su shvatili da više nemaju šta da kriju pa su brže-bolje odlučili da i sami objave zvanične slike tog sportiste, koji će premijeru imati na skorašnjem salonu automobila u Frankfurtu (13. – 23. septembar). Zvanični podaci izgledaju ovako : Porsche 911 GT2 pokreće redni 6-cilindrični bokser motor, zapremine 3,6 litra sa dva turbo punjača (sa VGT promenljivom geometrijom lopatica turbine) i snagom od 390kW/530KS pri 6500 obrt./min. Maksimalni obrtni moment iznosi 680Nm, dostupan u rasponu od 2200 do 4500 obrt./min. dok se snaga preko manuelnog menjača sa 6 stepeni prenosi na zadnje točkove (točkovi su veličine 19 inča). Novi GT2 je težak 1440 kg pa mu ubrzanje do 100 km/h iznosi 3,7 sekundi, ubrzanje do 100 milja na sat (160,9 km/h) traje 7,4 sekunde dok je maksimalna brzina 204 milje na sat ili 328 km/h. Možda je najzanimljivija fabrička tvrdnja o prosečnoj potrošnji od samo 12,5 litara na 100 km !! Prodaja počinje u novembru, a osnovna cena u Nemačkoj iznosi 159.100 evra (sa porezom 189.496).
Da bi obeležio deset godina od početka proizvodnje modela ML u svojoj fabrici u gradu Taskaluza u američkoj saveznoj državi Alabama, Mercedes će tržištu ponuditi ograničenu seriju tog modela nazvanu Edition 10. Ova specijalna edicija dobila je posebne 20-inčne točkove, prednja i zadnja svetla sa zatamnjenom pozadinom (prednja svetla su pri tom bi-xenon), masku hladnjaka u Titanium look-u, zatamnjena stakla, hromirane detalje, Edition 10 oznake, jedinstvene boje karoserije, četvrtaste izduvne cevi, dvobojnu kožnu unutrašnjost (kombinacija bež i crne boje), pedale od nerđajućeg čelika i posebne Edition 10 patosnice. Edition 10 će se nuditi sa dva benzinska (ML 350, ML 500) i tri dizel motora (ML 280 CDI, ML 320 CDI, ML 420 CDI 4Matic), a prodaja počinje na jesen ove godine. Inače, pomenuta Mercedesova fabrika u Alabami (kapaciteta 160.000 automobila godišnje), pored ML-a proizvodi i modele R i GL klase. Prvi Mercedes ML je iz ove fabrike izašao u februaru 1997. godine, a do danas je sa fabričkih traka sišlo skoro milion Mercedesovih automobila.
Bez obzira na katastrofalne rezultate na crash testovima bezbednosti, koje su postigli prvo Landwind a nedavno iBrilliance BS6, kineski proizvođači ne odustaju od namere da svoje automobile prodaju na Starom kontinentu. Najnoviji automobil, koji će iz Kine stići u Evropu jeste SUV model Shuanghuan Sceo. Njegovu distribuciju će preuzeti novi auto diler iz Francuske, firma AZ Motors, koja je dobila ovlašćenje da Sceo prodaje na tržištima Francuske, Holandije i Belgije. Osim pitanja bezbednosti, Shunaghuan Sceo ima još jedan problem – izgled. Naime, njegov oblik je čista kopija prethodne generacije BMW-a X5 (od napred i sa strane) i Toyote Land Cruiser (prednji kraj). Sceo pokreće benzinski 2,4 litarski motor sa 92kW/125KS pri 5250 obrt./min. i 190Nm obrtnog momenta. Snaga se na sva četiri točka (od 17 inča) prenosi preko manuelnog 5-stepenog menjača ili opcione automatske transmisije dok maksimalna brzina jedva dostiže 150 km/h. Dužina mu iznosi 4710, širina 1871, visina 1820 a međuosovinsko rastojanje 2850 mm.
Nedavno smo objavili špijunske slike novog Porschea 911 GT2, koji će svoju oficijelnu svetsku premijeru imati na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu ali to ne znači da ćemo na zvanične tehničke podatke i slike morati da čekamo još dva meseca. Zahvaljujući (za sada) nepoznatom insajderu, na internetu je pre vremena objavljena kompletna zvanična brošura novog GT2. Ukratko, Porsche 911 GT2 pokreće redni 6-cilindrični bokser motor, zapremine 3,6 litra sa dva turbo punjača (sa VGT promenljivom geometrijom lopatica turbine) i snagom od 390kW/530KS pri 6500 obrt./min. (aktuelni 911 Turbo ima 480KS). Maksimalni obrtni moment iznosi 684Nm u rasponu od 2200 do 4500 obrt./min. dok se snaga preko manuelnog menjača sa 6 stepeni prenosi na zadnje točkove. Novi GT2 je težak 1440 kg pa mu ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi 3,6 sekundi, ubrzanje do 100 milja na sat (160,9 km/h) traje 7,4 sekunde dok je maksimalna brzina 204 milje na sat ili 328 km/h (911 Turbo postiže 310 km/h). Spoljašnjost karakteriše naglašena agresivnost (naročito mnogobrojni otvori za vazduh i zadnje krilo) i točkovi od 19 inča.
Subaru je pripremio finalnu (i naravno limitiranu) verziju odlazeće Impreze WRX 2,5 i to u obe karoserijske varijante - kao sedan i kao Sports Wagon. Nazvana GB270, ova Impreza WRX ima Prodrive-ov Performance Pack, koji podiže snagu 2,5 litarskog bokser motora na 266 konja i 420Nm obrtnog momenta. Rezultat je ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) od 5,3 sekunde (umesto 5,9) a od 0 do 100 milja na sat (skoro 161 km/h) za 13,9 umesto standardnih 14,4 sekunde. Impreza WRX GB270 sedan ima zadnji spojler u WRC stilu, prednji gril od nerđajućeg čelika i srebrne alu točkove od 18 inča. Sports Wagon takođe se takođe ponosi prednjim grilom od nerđajućeg čelika ali i zadnjim krovnim spojlerom, crnim točkovima (takođe od 18 inča), zatamnjenim zadnjim bočnim staklima... Zajedničko za obe karoserijske verzije jesu spušteno ogibljenje, specijalne patosnice, GB270 zaštitni logo kao i pločica sa serijskim brojem koja se nalazi u kabini automobila. Kao opcija će se nuditi i unutrašnjost u kombinaciji alkantara/koža. Biće proizvedeno tačno 300 komada u sedan varijanti a samo 100 primeraka Sports Wagona. Isporuka srećnim kupcima počinje 1. septembra po ceni od 22.995 funti.
Mitsubishi će na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu, osim novog Lancera, evropskoj publici predstaviti i MPV model Delica D5, koji se u Japanu prodaje od početka ove godine. Kao i novi Lancer i Outlander, i Delica D5 koristi novu, tzv. globalnu Mitsubishijevu platformu, na kojoj će u budućnosti nastati još nekoliko novih modela ovog japanskog proizvođača. Ime Delica nije novo u programu Mitsubishija, jer je prva generacija automobila sa tim nazivom predstavljena javnosti još 1968. godine a ova najnovija je već peta po redu (zato i ono D5 u imenu). U Evropi bi Delica D5 trebalo da nasledi nekadašnji Mitsubishijev model Space Gear, a radi se o praktičnom MPV automobilu (naravno sa kliznim zadnjim bočnim vratima), koji bi trebao da objedini "komfor minivena sa mogućnostima SUV-a". Delicu D5 karakterišu prostran i funkcionalan interijer za 7 osoba (rezultat veoma kockastog oblika), čvrsta struktura karoserije i dobre vozne osobine, kako na putu tako i van njega (nudiće se varijante sa elektronski kontrolisanim 4WD pogonom na sva četiri točka kao i sa 2WD pogonom samo na prednjoj osovini). U Japanu se u Delicu ugrađuje 2,4 litarski benzinski motor sa 16 ventila, snage 125kW/170KS pri 6000 obrt./min. i 226Nm obrtnog momenta pri 4100 obrt./min., uparen sa CVT transmisijom (prosečno troši 9,6 litara goriva na 100 km). Društvo u Evropi bi trebalo da mu pravi i jedan dizel agregat (ili VW-ov 2,0 litarski sa 140KS ili 2,2 litarski sa156KS iz PSA grupacije). Dužina Delice iznosi 4730, širina 1795 a visina 1870 mm.
Pred vama su prve zvanične slike superbrzog i supersnažnog Mercedesa C 63 AMG, novog rivala BMW-u M3, Audiju RS4 i budućem Lexusu IS-F. Prvo ono najvažnije – motor. Pod poklopcem C 63 se skriva 6,2 litarski V8 agregat sa 336kW/457KS i 600Nm obrtnog momenta (500Nm je dostupno u rasponu od 2000 do 6250 obrt./min.), koji ovom automobilu omogućava ubrzanje do 100 km/h za samo 4,5 sekunde dok je nažalost maksimalna brzina već tradicionalno ograničena na 250 km/h (dosadašnji C 55 AMG je raspolagao sa 270kW/367KS i 510Nm, a do stotke je ubrzavao za 5,2 sekunde).C 63 je opremljen AMG-ovom Speedshift Plus 7G-TRONIC automatskom transmisijom, koja omogućava i manuelno menjanje brzina. Pomenuti konkurenti takođe raspolažu sa preko 400 konja (BMW M3 i Audi RS4 sa 420KS a i Lexus IS-F će imati preko 400 konja). Vizuelni promene na C 63, koji se brinu za distanciranje ove verzije C klase u odnosu na standardni model, svode se na nove branike sa dodatnim otvorima za vazduh, moćnije pragove, spojler na poklopcu prtljažnika, dve "grbe" na prednjoj haubi, izražajniju masku hladnjaka sa dve horizontalne lajsne i trokrakom zvezdom u sredini, nižu siluetu, 35 mm širu karoseriju, četiri izduvne cevi a iznutra na kožna sportska sedišta i ergonomski oblikovan sportski volan (takođe kožni). Standardno će se C 63 opremati točkovima od 18 inča, a 19-inčni će biti opcija. Zvanična premijera se očekuje već na salonu automobila u Frankfurtu, u septembru ove godine dok proizvodnja počinje u prvoj polovini 2008. Ovo su samo prve informacije o novom C 63 AMG (više detalja tek sledi) ali je i ovo sasvim dovoljno za početak.
VW Bora je još uvek živa ! Iako se u Evropi ovaj VW-ov model više ne može kupiti (osim kao polovnjak naravno !), u Meksiku se i dalje nalazi u ponudi ali kao Jetta. E, ta Jetta je za novu prodajnu sezonu dizajnerski osvežena (i spolja i iznutra) i to u stilu VW Passata prethodne generacije, što je naviše vidljivo po novom prednjem delu (svetla, hromirana maska, branici). Ovakva obnovljena Jetta se inače već nekoliko meseci prodaje i u Kini ali je tamo zadržala ime Bora. Osim od napred, obnovljena meksička Jetta ima vizuelno promenjen i zadnji deo, što je postignuto novim, većim svetlima, koja se protežu i na poklopac prtljažnika i drugačijim branicima (sada i sa mestom za registarsku tablicu, koja se ranije nalazila na poklopcu prtljažnika). U svakom slučaju veoma zanimljiv dizajnerski miks, koji bi možda mogao da nađe kupce i u Evropi, naročito u centralnim i istočnim delovima našeg kontinenta, gde su limuzine i te kako popularne. Još ako su sa VW znakom... Kako bilo, Volkswagen de Mexico je Meksikancima od 2. jula ponudio ovu novu Jettu i to sa 2,0 litarskim benzincem (115KS i 165Nm), kao i 1,9 litarski TDI model sa 100KS i 240Nm (u Kini su na raspolaganju i 1,6 i 1,8 litarski benzinci). Kupcima se nudi mogućnost izbora između manuelnog 5-stepenog i automatskog menjača sa 6 brzina. I unutrašnjost je modifikovana drugačijom instrument tablom i novim upravljačem, kao i doteranim otvorima za vazduh i sa još par sitnica, pa kabina sada više liči na najnovije modele nemačke marke.
Nissan obeležava pojavljivanje četvrtog nastavka filma Umri Muški i to limitiranom edicijom (samo 444 komada) pick up modela Navara, nazvanom DIE HARD 4.0. Naravno ono 4.0 u imenu ne označava zapreminu motora, već četvrti deo pomenutog filma, a konkretna Navara DIE HARD 4.0 ima ugrađen 2,5 litarski dCi turbo-dizel motor sa 128kW/174KS. Jedinu razliku ovakve Navare u odnosu na standardni model, čine bogatija oprema (satelitska navigacija sa 7-inčnim ekranom u boji, audio/MP3 sistem, kožna unutrašnjost, zaštitni profili od nerđajućeg čelika iza kabine) i šarene aplikacije na bokovima kao i logo edicije na zadnjem delu vozila. Navara DIE HARD 4.0 u Velikoj Britaniji košta 28.200 evra (sa manuelnim menjačem) a 29.800 evra sa automatskom transmisijom.
Volvo je pre nekoliko dana predstavio ekskluzivni fabrički R-Design paket, namenjen kupcima, koji žele individualniji i rafiniraniji izgled svog automobila. R-Design će od ove jeseni biti dostupan na modelima C30, S40 (na slikama) i V50, a sam paket je ponuđen jer je današnjim kupcima mogućnost personalizacije automobila postala izuzetno važna stavka prilikom izbora svog novog vozila. Takvi kupci mogu da biraju između deset boja karoserije, a osim značke R-Design na maski hladnjaka, čitav ovaj fabrički kit za individualizaciju prati i niz specijalno dizajniranih detalja na eksterijeru i interijeru. Spoljašnjost je bogatija za doterane branike (napred sa integrisanim spojlerom), izraženijim pragovima, krovnim ili spojlerom na poklopcu prtljažnika, srebrnim kućištem retrovizora i petokrakim aluminijumskim felnama od 17 inča (kao opcija u ponudi su i 18 - inčni). Unutrašnjost je oplemenjena sedištima u kombinaciji crne i bež boje (sedišta naravno imaju utisnut R-Design logo), kožnim volanom (takođe ima R-Design logo), ekskluzivnim patosnicama, aluminijumskim pedalama kao i sa još nekoliko aluminijumskih detalja raspoređenih po kabini. R-Design paket će moći da se dobije u kombinaciji sa svim motorima, koji se ugrađuju u modele C30, S40 i V50, sem sa 2,4 litarskim benzincem.
Na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu, Cadillac će i zvanično promovisati BLS u Wagon verziji (karavan) i to sa paletom motora, koja uključuje tri benzinca i jedan turbo-dizel kao i verziju pokretanu bioetanolom. Prodaja ovog Cadillacovog modela na evropskom tržištu počinje u novembru (sa četiri paketa opreme – Business, Elegance, Sport i Sport Luxury) dok će se varijanta na bioetanol (2,0 litarski turbo motor sa okruglo 200KS) naći kod dilera najverovatnije tek početkom naredne godine. Već i osnovni Business paket opreme je dovojno bogat i sadrži (između ostalog) 16-inčne alu felne, elektronsku kontrolu stabilnosti, šest vazdušnih jastuka, putni kompjuter, trokraki kožni volan (sa komandama za radio), Cruise Control, klima uređaj, audio sistem sa CD plejerom i sedam zvučnika. Inače, BLS Wagon je prvi Cadillacov karavan u njegovoj 104-godišnjoj istoriji. Kao i BLS sedan, i ovaj Wagon je baziran na Saabu 9-3 što znači da ima pogon na prednjoj osovini (i Cadillac i Saab su deo GM-a). Od benzinskih motora (svi turbo) u ponudi će biti 2,0 agregat u dve verzije (sa 129kW/175KS i sa 154kW/210KS) kao i veći 2,8 litarski V6 sa 188kW/255KS. Najveći novitet predstavlja novi Twin-Stage dizel motor, zapremine 1,9 litara, koji raspolaže sa 132kW/180KS pri 4000 obrt./min. i 400Nm obrtnog momenta pri 2000 obrt./min. Motor se odlikuje izuzetnim odnosom snage i zapremine (skoro 100KS po litri zapremine), elastičnošću (300Nm je dostupno već pri 1250 obrt./min.), štedljivošću i ekološkom podobnošću (motor već zadovoljava Euro5 standarde, koji će stupiti na snagu 2009. godine). To je postignuto ugradnjom dva turbo punjača, jednog manjeg (radi pri nižim obrtajima motora) i jednim većim, koji se uključuje pri višim režimima rada motora (čime je eliminisana tzv. turbo rupa). Kupcima će na raspolaganju biti ručni menjač sa 6 i automatski sa 5 i 6 stepeni prenosa. Dužina Cadillaca BLS Wagon je 4716 mm, što je za 36 mm više od sedan verzije dok širina iznosi 2038 mm (sa retrovizorima), a visina 1543 (sa krovnim nosačima). Ah, da. Prtljažnik je zapremine 419 litara (1285 kada se preklope zadnja sedišta). Cena Wagona će biti viša za 1900 evra u odnosu na postojeći BLS sedan.
Japanci će od 13. septembra moći da kupe do sada najžešći Civic Type R. Ionako potentni Civic Type R prošao je obradu japanske kompanije Mugen i nastala je Honda Civic Mugen RR, koja predstavlja ultimativni sportski automobil sa motorom i pogonom napred. U odnosu na standardni Civic Type R sedan, koji se prodaje u Japanu, Mugen RR ima smanjenu težinu za 10 kg a snaga motora je povećana za dodatnih 15KS, na ukupno 240KS pri 8000 obrt./min. (za poređenje evropska verzija Civica Type R ima 201KS i to u hatchback karoseriji sa 3 vrata). Pored veće snage i manje težine, Mugen je dodao i kompletan aero body kit, jače kočnice, nove točkove i gume i Recaro sportska sedišta, tzv. kadice. Biće proizvedeno samo 300 komada i to u crvenoj boji a cena u Japanu iznosi 38.750 dolara.
Kompanija Castagna iz Milana je još pre nekoliko meseci najavila svoj novi superautomobil a sada smo konačno u prilici da vidimo i konačan rezultat njihovog rada. Automobil agresivnog dizajna zove se Castagna Aznom i predstavlja kombinaciju italijanskog stila i američke tehnike. Naime, ispod karoserije od karbon fibera krije se 7,0 litarski V8 motor iz Corvette Z06 ali je za ovu priliku pojačan na čitavih 750KS i 980Nm obrtnog momenta. Aznom je težak 1400 kg, dugačak 4444 mm, točkovi su veličine 20 inča, a prema tvrdnjama ljudi iz Castagne, do 100 km/h ubrzava za 3,4 sekunde dok maksimalna brzina iznosi 350 km/h. Nezvanično se pominje i cena od 270.000 evra.