Hyundai je danas u Južnoj Koreji konačno i zvanično predstavio svoj novi luksuzni model Genesis, ali je ta ekskluzivna prezentacija u Hyundai-Kia Namyang R&D centru bila zatvorenog tipa, na koju su pozvani samo određeni novinari, analitičari, doktori i advokati (ovi potonji su očigledno i ciljna grupa novog automobila). Prisutni su takođe mogli da na licu mesta uporede novi Genesis sa modelima Mercedesa i BMW-a, kojima korejski proizvođač želi da otme bar deo kolača luksuznih limuzina. Dovde sve u redu, ali ono što bode oči je Genesisov spojašnji dizajn, naročito njegovih bokova. Kao što se vidi, primetna je (ne)namerna sličnost sa aktuelnim BMW-om serije 5 (model E60). Genesis namenjen prodaji na domaćem, korejskom tržištu pokretaće dva V6 Lambda benzinska motora, i to 3,3 litarski sa 265KS i 3,8 litarski sa 305KS (standardno upareni sa šestostepenim automatskim menjačem). Što se Amerikanaca tiče, oni će dobiti Genesis opremljen pomenutim 3,8 L V6 agregatom, kao i 4,6 litarski V8 Tau agregat, koji raspolaže sa 380KS. Od opreme, Genesis će imati Xenon svetla, Bluetooth konekciju, Smart Cruise Control (tempomat), DIS (Driver Information System) informativni sistem za vozača, satelitsku navigaciju, Harman/Becker Lexicon Audio System, dugme za start motora, ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti i najmanje 8 vazdušnih jastuka. Podsećamo da je pre neki dan Hyundai Motor Co. objavio i zvaničan logo koji će Genesis nositi na tržištima Južne Koreje i Kine (što znači da će na tržištima "ostatka" sveta Genesis zadržati standardni Hyundai logo). Sam amblem i nije nešto posebno, tek crni štit sa srebrnim krilima i natpisom Genesis. Inače, Hyundai je istoimeni koncept automobil promovisao još u aprilu ove godine na salonu automobila u Njujorku, a ova serijska verzija će biti predstavljena i na predstojećem NAIAS salonu u Detroitu u januaru 2008. godine. Genesis najavljuje Hyundaijev ambiciozan plan da se ozbiljnije umeša u borbu za kupce luksuznih limuzina, pre svega u Severnoj Americi, a osnovna verzija u SAD-u bi trebalo da košta oko 30.000 američkih dolara ili 20.340 evra.
Toyota je novi Land Cruiser V8 (naslednik Land Cruisera 100) u Evropi premijerno predstavila krajem oktobra ove godine na salonu automobila u Sankt Peterburgu, a na tržište Starog kontinenta stiže u martu naredne godine (u Nemačkoj recimo prodaja startuje 8. marta). Novi Land Cruiser V8 (razvijen pod motom "The King of Four-Wheel Drives"), sem novog dizajna, donosi i povećane dimenzije (dužina 4950 mm, širina 1970 mm, visina od 1865 do 1910 mm; zavisno od verzije), više mesta u kabini (tri reda sedišta i mesta za osam osoba), novu platformu, novi KDSS (Kinetic Dynamic Suspension System) hidraulični sistem vešanja, smanjenje vibracija i buke, unapređeni pogon na sva četiri točka (snaga se raspodeljuje između prednjih i zadnjih točkova preko Torsenovog centralnog diferencijala) i poboljšanju upravljivost i stabilnost. Paletu motora čine 4,7 litarski V8 VVT-i benzinac sa 288KS pri 5400 o/min i 445Nm pri 3400 o/min. (uparen sa 5-stepenim automatskim menjačem, potrošnja 14,4 litara na 100 km) i 4,5 litarski D-4D V8 turbo-dizel motor sa 286KS pri 3600 o/min. i 650Nm u rasponu od 1600 do 2800 o/min. Dizelaš ide u paru sa novim 6-stepnim automatskim menjačem, postiže 210 km/h, do 100 km/h ubrzava za 8,2 sekunde, a prosečna potrošnja mu iznosi 10,2 litara dizela na 100 km (fabrički podatak). Za bezbednost putnika se brine 10 vazdušnih jastuka (uključujući i one za kolena vozača i suvozača), ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), BA (pomoć pri naglom kočenju), VSC (elektronska kontrola stabilnosti), A-TRAC (Active-Traction Control), aktivni nasloni za glavu i Pre-crash Safety sistem, a od ostale opreme treba još izdvojiti satelitsku navigaciju, Smart Entry i Smart Start sistem i Bluetooth konekciju. Kao što je napomenuto na početku, prodaja novog Land Cruisera startuje u martu 2008., a cene u Nemačkoj izgledaju ovako : za 4,5 litarski V8 dizelaš cena iznosi 69.900, a za 4,7 litarski VVT-i benzinac 79.900 evra.
Mazda će novinarima 5. decembra na salonu automobila u Bolonji (za širu publiku se otvara 7. 12. i traje do 16. 12. 2007.) promovisati restilizovanu verziju svog kompaktnog MPV modela Mazda5. Vizuelnih promena i nema mnogo; ipak tu su redizajnirani prednji i zadnji branik, modifikovana prednja svetla, novi gril, novi aluminijumski točkovi od 16 i 17 inča i daljinsko otvaranje bočnih kliznih vrata (opcija). Manjih promena ima i u unutrašnjosti (osvežena centralna konzola sa novom DVD navigacijom i audio sistemom, nove boje i materijali, novi dizajn presvlaka za sedišta), bogatija je i paleta boja za karoseriju, a tu su i doterane kočnice i revidirano ogibljenje, koje se brine za veću stabilnost i komfor (osim toga poboljšana je i zvučna izolacija). Dvolitarski benzinski MZR motor (sa 147KS i 184Nm) je modernizovan (ima S-VT sekvencijalni sistem upravljanja ventilima), pa sada (uz manju potrošnju i redukovanu emisiju CO2) maksimalni obrtni moment postiže pri manjem broju obrtaja nego ranije (i dalje su u ponudi 1,8 litarski benzinac sa 116KS i 2,0 L dizel agregat u verzijama sa 110 i 143KS). Takođe, u doteranoj Mazdi5 Japanci su predstavili dve nove transmisije, tačnije 6-stepeni manuelni menjač (kao standard), dok je 5-stepena automatska transmisija dostupna kao opcija. Obnovljena Mazda5 će inače na evropsko tržište stići početkom 2008. godine.
Fiat je nedavno i zvanično predstavio svoje novo lako komercijalno vozilo, nazvano Fiorino, koje je razvijeno u saradnji sa Peugeotom i Citroenom (logičan nastavak višedecenijske saradnje PSA grupacije i Fiata na razvoju i proizvodnji dostavnih vozila). Francuzi će svoje verzije ovog vozila prodavati kao Citroen Nemo i Peugeot Bipper, a Fiat je ponovo upotrebio ime Fiorino, koje je nekada već koristio za teretnu verziju nekadašnjeg Fiata Uno. Novi Fiorino će se proizvoditi u Turskoj (u pogonima kompanije Tofas, tamošnjeg Fiatovog partnera), a nudiće se i u komercijalnoj (Cargo – prva slika) i u putničkoj varijanti (Combi – druga slika). Svojim kompaktnim dimenzijama, visokom linijom krova, bočnim kliznim vratima i dvokrilnim vratima prtljažnika, novi Fiatov komercijalac nudi veliku prilagodljivost i cilja kako na manje firme za dostavu robe u gradskim sredinama, tako i na mlađe kupce kojima treba auto za sportske aktivnosti. Fiorino je dugačak 3,86 metra, širok 1,71 metra, visok 1,72 metra, prostor za teret kod dostavne Cargo varijante je dužine 1,5 metara, korisna zapremina istog iznosi 2,5 kubna metra, a ukupna nosivost ovog komercijalca je 610 kg (zajedno sa vozačem). Putnička Combi verzija ima i sedišta pozadi, pa nudi mesta za ukupno pet putnika + 270 kg nosivosti (ima naravno i stakla na bočnim kliznim vratima, kao i modifikovan prednji branik). Unutrašnjost novog Fiorina Fiat kratko opisuje kao prostranu, komfornu i ergonomičnu, a deo serijske opreme čine servo volan, ABS, EBD, vazdušni jastuk i točkovi od 15 inča, dok će se uz doplatu, između ostalog, moći dobiti i uvek korisni parking senzori. Ugrađivaće se jedan benzinski (1,4L 16v sa 73KS) i jedan dizel motor (1,3L Multijet sa 75KS), a Fiat naročito ističe njihovu ekonomičnost i ekološku podobnost, što ilustruje podatakom da dizel motor prosečno troši 4,5 litara goriva na 100 km i da emituje 119 grama CO2 po kilometru (ovaj dizelaš postiže maksimalnu brzinu od 157 km/h). U paru sa benzincem ide manuelni menjač sa 5 stepeni, dok je dizelaš osim sa tim manuelnim, moguće dobiti i sa 6-stepenim robotizovanim menjačem. Prodaja novog Fiorina u Italiji počinje u decembru ove godine, a početkom 2008. godine i na ostalim tržištima.

Češka Škoda će uskoro u Velikoj Britaniji proširiti paletu svog najmanjeg modela Fabia, i to verzijom Fabia Sport. Ovde odmah i napomena da se iza oznake Sport u stvari krije standardna Fabia sa malo više šminke, a da nema ni govora (nažalost) o nekim promenama na motorima i ostaloj mehanici, čime bi naziv Sport bio opravdan. Naime, Fabia Sport se ističe novim prednjim spojlerom, 16-inčnim aluminijumskim točkovima, zadnji krovnim spojlerom, hromiranim završetkom izduvnog sistema, zadnjim difuzorom i bogatijom opremom. I to je to. Kako bilo, od kraja januara naredne godine, kupci Fabije Sport u Velikoj Britaniji će moći da biraju između četiri pogonska agregata : benzinskih motora 1,2 12V (70KS) i 1,6 16V (105KS), a od dizelaša će na raspolaganju biti 1,4 TDI sa 80KS i 1,9 TDI sa 105KS.
Posle bezbroj špijunskih slika, koje su se vrtele po internetu u poslednjih nekoliko meseci, nemački Audi je danas konačno i zvanično predstavio Audi A3 u kabrio izdanju. Novi A3 Cabriolet ima meki, platneni umesto sada veoma popularnog metalnog sklopivog krova, čime je krovni mehanizam daleko jednostavniji i lakši, samim tim i jeftiniji za proizvodnju. Audi će inače ponuditi kupcima poluautomatsku i potpuno automatsku verziju krova, koji se otvara za samo devet sekundi (može da se otvara/zatvara pri brzinama do 30 km/h). U odnosu na Audi A3 u hatchback formi, A3 Cabriolet ima promenjen izgled prednjeg i zadnjeg dela. Napred se ističe velika "single frame" maska hladnjaka, doterana svetla (dnevna svetla u LED tehnologiji) i drugačiji branik, a pozadi nova svetla (u stilu novog Audija A4) i modifikovani branik. Drugim rečima, i A3 Cabriolet prati već poznati korporativni stil nemačke fabrike, tačnije stil novog Audija A4 i kupea A5. Očigledno je takođe da A3 Cabriolet najavljuje i redizajnirani A3 u hatchback i Sportback varijantama, koji će se pojaviti tokom naredne godine. Unutrašnjost Audi kratko opisuje kao sportsko elegantnu, sa atraktivnim dizajnom, vrhunskim materijalima i odličnom ergonomijom. A3 u toples verziji ima mesta za četiri odrasla putnika, prtljažnik od 260 litara (čija zapremina raste na 674 litra kada se obore zadnja sedišta, deljiva u odnosu 50:50), dugačak je 4278 mm, širok 1765 mm, visok 1424 mm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2578 mm, a pokretaće ga četiri motora; dva benzinca i dva dizelaša (svi sa turbo punjačima, četiri cilindra i direktnim ubrizgavanjem). Benzinci su 1,8 TFSI sa 118kW/160KS (ima 250Nm) i 2,0 TFSI sa 147kW/200KS (280Nm), a ljubiteljima dizelaša su namenjeni 1,9 TDI sa 77kW/105KS (250Nm) i 2,0 TDI sa 103kW/140KS (320Nm). Svi, osim najslabijeg 1,9 TDI dizelaša, standardno dolaze u kombinaciji sa manuelnim šestostepenim menjačem (pomenuti 1,9 TDI ima 5-stepenu manuelnu transmisiju). Kao opciju Audi za A3 Cabriolet nudi i S tronic transmisiju sa duplim kvačilom. Najslabiji 1,9 TDI postiže maksimalnu brzinu od 185 km/h, ubrzava do 100 km/h za 12,3 sekunde i troši samo 5,1 litar dizela na 100 km (fabrički podatak). Jači 2,0 TDI postiže 204 km/h, do 100 km/h mu treba 9,9 sekundi, a troši 5,3 litre goriva na 100 km. Slabiji 1,8 TFSI benzinac može do maksimalnih 218 km/h, do stotke stiže za 8,3 sekunde i u proseku troši 7,3 litre benzina na 100 km. Najsnažniji 2,0 TFSI benzinac ima najveću brzinu od 231 km/h, do stotke mu treba 7,3 sekunde, a troši 7,6 litara benzina na 100 km (opet fabrički podatak). Ovde i napomena da sve verzije A3 Cabrioleta za sada imaju pogon samo na prednjim točkovima. Novi A3 Cabriolet će se nuditi sa dva paketa opreme, tačnije Attraction i Ambition, a ovaj poslednji paket u standardnoj opremi ima, između ostalog, aluminijumske točkove od 17 inča sa gumama 225/45 (Attraction ima one od 16 inča sa gumama 205/55), sportsko ogibljenje, svetla za maglu, sportska sedišta i trokraki sportski kožni volan. Naravno, kao i kod drugih modela ove marke, i za A3 Cabriolet će biti na raspolaganju Audijev S line paket za doterivanje eksterijera i interijera. Što se boja tiče, Audi za ovaj model nudi 15 boja za karoseriju i tri boje za krov (crvena, crna i plava). Naravno, Audi navodi kako A3 Cabriolet ima dinamične vozne osobine, bezbednost na visokom nivou (između ostalog, prednje disk kočnice su ventilirajuće, a ABS, EBD, EBA i ESP sistemi su standard) i veoma dobru zvučnu izolaciju krova. Sa spiska dodatne opreme treba pomenuti multifunkcionalni volan, kožnu unutrašnjost, grejana sedišta, pomoć pri parkiranju, Bose audio sistem, vrhunski automatski klima uređaj, Xenon plus prednja svetla...Inače, u Audiju kao glavnog konkurenta za svoj novi otvoreni model vide u BMW-ovoj seriji 1 u kabrio varijanti. A3 Cabriolet će se proizvoditi u Audijevoj fabrici u mađarskom Đeru, gde se već proizvode Audi TT Coupe i TT Roadster. Kako je najavljeno, A3 Cabriolet u Nemačkoj kreće u prodaju u februaru 2008. godine, a cene za sada nisu saopštene.



VIDEO : Audi A3 Cabriolet
Chevrolet je proširio ponudu svog kompaktnog SUV modela Captiva novom verzijom, nazvanom Captiva Sport, koju odlikuju, pre svega, bogatija standardna oprema i atraktivniji vizuelni nastup. Od estetskih promena treba izdvojiti zatamnjena prednja svetla, prozirna zadnja svetla, atraktivne petokrake aluminijumske točkove od 18 inča, modifikovan prednji branik, nove završetke izduvnog sistema, krovne nosače, okvire prednjih svetala za maglu i kvake na vratima u srebrnoj boji, kao i detalje poput bočnih zaštitnih lajsni i lajsne iznad registarske tablice pozadi, koje su sada u boji karoserije. Unutrašnjost je u kombinaciji crne i crvene kože, a tu su i detalji u vidu sedišta i volana prošivenih crvenih koncem i aplikacije od karbona. Kupcima Captive Sport su na raspolaganju dva motora, i to 2,0 litarski turbo-dizel sa 150KS i 3,2 litarski V6 benzinac sa 169 konja. Inače, od prošle godine, kada je počela prodaja Captive na Starom kontinentu, za ovaj model se odlučilo već 43.000 Evropljana.
Iako se karijera aktuelne Alfe 147 približava svom kraju, Alfa Romeo će početkom decembra na skorašnjem salonu automobila u Bolonji (Bologna Motor Show), promovisati još jednu specijalnu ediciju ovog modela, nazvanu Ducati Corse. Automobil je napravljen u saradnji sa Ducatijem kako bi se obeležila ovogodišnja titula Ducatijevog vozača Kejsija Stonera u Moto GP šampionatu. Alfu 147 Ducati Corse pokreće 1,9 litarski JTDM turbo-dizel agregat, koji raspolaže sa 125kW/170KS i 330Nm obrtnog momenta. To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za osam sekundi i najveću brzinu od 215 km/h. 147-ica u Ducatijevom dresu takođe ima i Alfin Q2 diferencijal sa zatvaračem (za poboljšanje trakcije i stabilnosti i smanjenje podupravljanja), kao i nekoliko estetskih detalja koji je odvajaju od standardnih modela. Tako se za agresivniji izgled brinu ekskluzivni aluminijumski točkovi od 18 inča, dekorativne šare na bokovima, zadnji spojler, hromirani završetak izduvnog sistema, crvena kočiona klješta i tri posebne boje za karoseriju (crvena, crna i bela). U unutrašnjosti se izdvajaju sportska sedišta, aluminijumske pedale i naravno Ducati Corse oznake (uključujući i one na prednjim naslonima za glavu). U opremi se, između ostalog, nalaze još i automatski klima uređaj, radio CD plejer i MP3, kao i Alfin VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti.
Peugeot je objavio prve oficijelne fotografije putničke varijante svog nedavno promovisanog lakog komercijalnog vozila Bipper. Novi model je dobio dodatak Tepee u imenu, sedišta za putnike pozadi, blago modifikovan prednji branik, kao i prozore na zadnjim bočnim vratima (ali ne i na zadnjem bočnom delu vozila, što zaista kvari vizuelni doživljaj, a pre svega umanjuje preglednost). Kao i dostavna verzija, i Bipper Tepee se odlikuje kompaktnim dimenzijama, visokom linijom krova, bočnim kliznim vratima i dvokrilnim vratima prtljažnika. Pored mesta za pet putnika, Peugeot Bipper Tepee raspolaže sa prtljažnikom od 365 litara u osnovnoj konfiguraciji, dok obaranjem zadnjih sedišta korisna zapremina raste na 884 litra. Dužina novog Peugeota iznosi 3,96 metra, širina 1,82 m, visina 1,71 m, dok paleta motora ostaje ista kao i kod komercijalne verzije. To znači 1,4 litarski benzinac (sa 75KS i 118Nm obrtnog momenta) i HDi dizelaš iste zapremine, koji razvija 70KS i 160Nm. Peugeot Bipper Tepee se standardno oprema petostepenim manuelnim menjačem, a kao opcija kupcima se nudi i 2Tronic poluautomatski menjač. Kupci će moći birati između tri paketa opreme (bazni model ima vazdušni jastuk za vozača, ABS, servo volan i točkove veličine 14 inča) i 10 boja karoserije. Francuzi će Bipper Tepee zvanično predstaviti početkom decembra na predstojećem salonu automobila u Bolonji. Inače, Peugeot je Bipper razvio u saradnji sa italijanskim Fiatom, a najnoviji rezultat te saradnje su modeli Peugeot Bipper, Citroen Nemo i Fiat Fiorino. Radi se o vozilima koja se međusobno veoma teško razlikuju, jer se razlike svode samo na oznake proizvođača, a i proizvode se u istoj fabrici, tačnije u pogonima kompanije Tofas, Fiatovog turskog partnera.
Nova generacija Citroenovog modela C5 imaće zvaničnu svetsku premijeru na salonu automobila u Briselu (počinje 15. januara 2008.), a na tržištu će se naći u martu (berlina), odnosno aprilu (karavan) naredne godine. Novi C5 će se (kao i dosad) proizvoditi u varijantama berlina (limuzina) i Break (karavan), a njihove dimenzije izgledaju ovako : dužina berline iznosi 4,78, širina 1,86 i visina 1,45 metra, dok je Break dugačak 4,83, širok 1,86 i visok 1,48 metra (međuosovinsko rastojanje iznosi 2,82 metra). Od motora će na raspolaganju biti dizelaši 1.6HDiF (81kW/110KS i 240Nm), 2.0HDiF (101kW/138KS i 320Nm), 2.2HDiF (127kW/173KS i 370Nm), kao i 2.7HDiF sa 153kW/208KS i 440Nm., a benzinski motori su 1.8i 16V (93kW/127KS i 170Nm), 2.0i 16V (105kW/143KS i 200Nm) i 3.0 V6 sa 158kW/215KS. U svakom slučaju, novi C5 donosi daleko atraktivniji izgled u odnosu na istoimenog prethodnika, prostraniju i komforniju unutrašnjost (više mesta za noge putnika pozadi zahvaljujući i izostanku centralnog tunela), već famozni upravljač sa nepokretnim centralnim delom upravljača, bolje vozne osobine (skuplje verzije imaju Citroenovo Hydractiv 3 ogibljenje), veću bezbednost (kruća karoserija, ABS, EBD, EBA i ESP sistemi kao standard, do 9 vazdušnih jastuka u opremi) i već pomenute moderne motore. Od opreme treba izdvojiti još i Cruse control sa limitatorom brzine, elektronsku parkirnu kočnicu, novu generaciju NaviDrive sistema (uključuje 7-inčni displej, GSM telefon, audio sistem i satelitsku navigaciju), Hill Start Assist (za pomoć pri polasku na uzbrdici), parking senzore napred i pozadi, Lane Departure Warning System (LDWS), odnosno sistem koji upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključivanja žmigavaca, xenon prednja svetla i AFS (Adaptive Front Lighting System) svetla, koja "prate krivinu". Da podsetimo, prvi Citroen C5 je predstavljen još krajem 2000. godine na salonu automobila u Parizu, karavan tokom sledeće 2001., dok su oba doživela redizajn 2004.
Porsche će predstojeći salon automobila u italijanskoj Bolonji (Bologna Motor Show, 5. – 16. 12. 2007.) iskoristiti za promociju nove limitirane verzije svog modela Boxster S. Novitet je nazvan Boxster RS 60 Spyder, a inspirisan je klasičnim Porscheom Type 718 RS 60 Spyder iz šezdesetih godina prošlog veka. Najveća promena u odnosu na standardni Boxster S (pored jedinstvenog prednjeg spojlera i 19-inčnih Porsche SportDesign aluminijumskih točkova) u stvari predstavlja modifikovani sportski izduvni sistem (sa duplim završetkom), koji je odgovoran za povećanje snage motora na ukupno 226kW/303KS. Boxster RS 60 Spyder se nudi u GT srebrnoj metalik boji karoserije, crvenim krovom i crvenom Carrera Red kožom u unutrašnjosti, a moguće je izabrati i krov u crnoj boji, a unutrašnjost u tamno sivoj koži. Tu su i drugi novi detalji poput okvira vetrobrana u crnoj boji, kućišta zadnjih svetala u crvenoj boji, zaštitni lukovi iza glava putnika, pozadina sedišta i sigurnosni pojasevi u srebrnoj boji, kao i detalji od nerđajućeg čelika u kabini. Porsche će od marta naredne godine ponuditi kupcima 1960 primeraka Boxstera RS 60 Spyder, i to po ceni od 63.873 evra (cena u Nemačkoj).
Za tri i po godine provedene na evropskom tržištu, u Evropi je prodato preko 250.000 primeraka Kije Picanto, a sa novim licem i doteranom kabinom, te brojke bi trebalo da se značajno uvećaju. Ipak, to neće biti lako budući da je konkurencija u ovoj klasi izuzetna, a naročito je situacija zaoštrena dolaskom novog Renault Twinga i Fiata 500. Dizajnerske promene na spoljašnjosti počinju novim prednjim svetlima, branicima, blatobranima, haubom, novom maskom a la Kia Ceed, a završavaju se novim svetlima i blago korigovanim izgledom branika pozadi. Tu su i žmigavci u retrovizorima (kod skupljih verzija) i novi poklopci točkova. Osim osveženog lica, Picanto je nešto duži, tačnije za 40 mm, pa sada dužina iznosi 3535 mm ali je međuosovinsko rastojanje ostalo isto, odnosno 2370 mm. Unutrašnjost je podmlađena novim trokrakim upravljačem, redizajniranom centralnom konzolom (sa novim radio-CD plejerom) kao i svetlo-narandžastom iluminacijom instrument table. Ovaj poslednji detalj je preuzet sa modela Ceed, kao uostalom i puno ostalih sitnih detalja, koji se na prvi pogled i ne vide, a sve sa ciljem ugodnijeg boravka putnika u kabini. U ponudi motora nema promena, pa se i dalje nude benzinci zapremine 1,0 i 1,1 litra sa 62KS i 86Nm, odnosno 64KS i 97Nm, kao i 1,1 litarski dizelaš sa 75KS. Jači benzinac se može kombinovati i sa četvorostepenom automatskom transmisijom, naravno kao opcijom. Što se cena tiče, recimo u Velikoj Britaniji, one startuju od 5995 funti (8316 evra) za bazni model, a završavaju sa cifrom od 7995 funti (11090 evra), koliko košta model u sportskom looku, Picanto 3. Ovaj poslednji Picanto karakterišu novi vizuelni detalji (saćasti gril, crna kućišta prednjih svetala, posebne 15-inčne alu felne, retrovizori sa žmigavcima) i bogata oprema (uključuje i prednja svetla za maglu, grejane i el. podesive retrovizore, aluminijumske pedale, iPod priključak, audio sistem), a pokreće ga benzinac sa 64KS. Dok čekamo da obnovljeni Picanto stigne i u Srbiju, domaći uvoznik ovih korejskih automobila (Kia Auto d.o.o., internet : www.kia.co.yu) za dosadašnji model odobrava priličan popust, pa se osnovni model kod nas prodaje po ceni od 6990 evra sa PDV-om.

Suzuki je blago redizajnirani Swift predstavio u Japanu još pre nekoliko meseci, a sada je stigla i najava da će uskoro biti dostupan i evropskim kupcima. Zaista minorne vizuelne promene (vidljive tek na treći ili četvrti pogled) podrazumevaju doterane branike (drugačiji otvori za vazduh u donjem delu i deo oko svetala za maglu), izmenjenu grafiku zadnjih svetala, kao i nove ukrasne poklopce točkova i novi dizajn 15-inčnih aluminijumskih točkova. Tu su i žmigavci u retrovizorima kod skupljih verzija (uključujući tu i Sport varijantu sa 125KS), a unutrašnjost je dobila kvalitetnije materijale. Ove sitne estetske korekcije svog popularnog modela Suzuki je iskoristio i za promociju pojačanog 1,3 litarskog DDiS dizel agregata (sa filterom čestica čađi), koji umesto 69KS, sada razvija 75KS pri 4000 o/min. i 190Nm obrtnog momenta (ranije 170Nm). I dalje su tu i 1,3 i 1,5 litarski benzinci sa 92, odnosno 102KS, kao i 1,6 litarski agregat sa 125KS, koji pokreće Swift Sport. U Japanu je Suzuki u doterani Swift ugradio i novi 1,2 litarski benzinac od 63kW/86KS (pokreće i novi Suzuki Splash), a za sada nema najava da li će se ovaj motor pojaviti i u evropskoj ponudi. Po prvim najavama, cene za obnovljeni Swift bi trebalo da ostanu na nivou dosadašnjeg modela.

Novi konkurent Bugattiju Veyron (postiže 407 km/h) i američkom SSC-u Ultimate Aero Twin-Turbo (411,76 km/h) stiže iz Švedske i zove se Koenigsegg CCXR Special Edition. O ovom modelu je bilo reči još u martu ove godine kada su na salonu automobila u Ženevi objavljeni prvi detalji, a sada su tu i zvanični renderinzi konačne serijske verzije. Kao što je ranije saopšteno, CCXR Special Edition pokreće 4,7 litarski V8 agregat sa 1018KS pri 7200 o/min. i 1060Nm obrtnog momenta pri 6100 o/min. Motor pokreće biogorivo (bioetanol), ima dva Rotrexova kompresora (1,5 bara), četiri ventila po cilindru i sekvencijalno multipoint ubrizgavanje goriva, a kombinovana potrošnja mu iznosi 22 litra goriva na 100 km (na autoputu 18 litara/100 km). Ubrzanje ovog dvoseda od 0 do 100 km/h traje samo 2,9 sekunde, dok se za maksimalnu brzinu tvrdi da prelazi 250 milja na sat, odnosno 400 km/h (ovo su i dalje fabrički podaci, zvanični tek slede). Uz ovoliku snagu i brzinu ide i podatak o zaustavnom putu, koji od 100-0 km/h iznosi tek 31 metar. Cena ? Tačno 1.575.000 evra.
Subaru je ovih dana počeo da prodaje novi Justy, koji predstavlja najmanji model u evropskoj paleti ovog proizvođača. Novi Justy je inače evropskoj publici prvi put prikazan na nedavnom salonu automobila u Frankfurtu, a kako napominju u ovoj japanskoj fabrici, nova generacija Justy-a nudi prostranu kabinu, izuzetne manevarske sposobnosti (minimalni prečnik zaokreta je 9,4 metra), ekonomičan motor i malu emisiju CO2 (118 g/km). Međutim, više privlači pažnju ono što nema nego ono što ima. Naime, novi Justy nema pogon na sva četiri točka i nema bokser motore; dakle upravo ono po čemu je Subaru i najviše poznat. To i nije čudno, budući da je ovaj Justy samo klon već nekoliko godina dobro poznatog Daihatsua Sirion (Daihatsu će i proizvoditi novi Justy, i to u svojoj glavnoj Ikeda fabrici, u japanskoj Osaki). Razlike između dva Japanca se svode samo na drugačiju prednju masku i znak proizvođača, dok je sve ostalo praktično isto. Za Subaru saradnja sa drugim brendovima u proizvodnji malih automobila nije nikakva novost. Tako je Justy predstavljen 1995. bio samo brat blizanac tadašnjeg Suzukija Swift, a i prethodni Justy GX3 iz 2003. je klon aktuelnog Suzukija Ignis (da sve bude zamršenije, oba Subarua je i proizvodio Suzuki u svojoj mađarskoj fabrici). Sada je mesto Suzukija zauzeo Daihatsu, odnosno Toyota, budući da je ova poslednja vlasnik Daihatsua. Novi Subaru Justy je tako kraći, širi i niži od svog prethodnika, budući da su mu dimenzije ovakve : dužina 3610 mm, širina 1665 mm i visina 1550 mm. Ovde i podatak da zapremina prtljažnika iznosi 225 litara, a sa preklopljenim zadnjim sedištima raste na 630 litara. Novi Justy će, bar u početku, pokretati samo jedan trocilindrični benzinski 1,0 litarski motor sa 12 ventila i snagom od 69KS pri 6000 o/min. i 94Nm obrtnog momenta pri 3600 o/min. (u kombinaciji sa manuelnim 5-stepenim menjačem). Maksimalna brzina mu iznosi 160 km/h, a ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) je 13,6 sekundi. Standardna oprema za ovako mali automobil je zaista bogata, a podrazumeva ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), frontalne i bočne vazdušne jastuke, vazdušne zavese, aluminijumske felne, klima uređaj, radio/CD plejer, alarm, centralno daljinsko zaklučavanje i el. podizače sva četiri stakla. Ova oprema se konkretno odnosi na Justy 1,0 R, koji se prodaje u Velikoj Britaniji, gde cena ovog automobila iznosi 8495 funti ili oko 11.800 evra (u cenu je uključena i garancija u trajanju od 5 godina ili 60.000 milja – 96.000 km). Subaru planira prodaju 1000 Justy-a u V. Britaniji godišnje, dok se u celoj Evropi očekuje prodaja od 6000 komada na godišnjem nivou.