home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Fiat proširuje gamu motora za svoj Grande Punto i to 1,4 litarskim T-Jet turbo benzincem, poznatim iz modela Bravo a koji razvija 88kW/120KS pri 5000 obrt./min. i 206Nm obrtnog momenta. Ovde i napomena da je svih 200Nm na raspolaganju već pri samo 2000 obrt./min. Ovako motorizovan Punto do stotke stiže za 8,9 sekundi, maksimalna brzina mu je 195 km/h dok prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 6,6 litara na 100 km. Cena u Italiji od 15.200 evra pa naviše.





 

Indijski proizvođač automobila, Tata Motors, početkom sledeće godine startuje sa proizvodnjom automobila Air Car, koga pokreće komprimovani vazduh a zasluge za njegov razvoj pripadaju bivšem inženjeru Formule 1, Guy Negre-u. Tata planira da godišnje proizvede oko 6000 ovih automobila, koji će imati autonomiju od 200 do 300 dok mu je maksimalna brzina oko 68 milja na sat ili 110 km/h. Motor Air Cara koristi komprimovani vazduh za pokretanje klipova dok se rezervoar (od karbon fibera) puni preko posebno prilagođenih kompresora. Navodno je za punjenje jednog rezervoara sa 340 litara vazduha i pri pritisku od 300 bara, potrebno između 2 do 3 minuta a to će koštati oko 2 dolara ili 1,45 evra. Ukoliko vlasnici nisu u prilici da se posluže prikladnim kompresorom mogu iskoristiti i onaj ugrađeni, koga je dovoljno priključiti na običnu kućnu utičnicu. Predviđena je i ugradnja malog agregata pokretanog fosilnim gorivima, koji bi opskrbljivao kompresor strujom kako bi mogao puniti ispražnjene rezervoare. Ova "hibridna" verzija će samim korišćenjem goriva, naravno proizvoditi određenu emisiju štetnih gasova, ali će to biti zanemarjivo malo u odnosu na obične automobile. Kada se pojavi na tržištu sledeće godine, Tata Air Car bi trebao da košta oko 10.000 evra a predviđena je prodaja u bar 12 zemalja, uključujući tu i Nemačku, Izrael i Južnu Afriku.

Izvor : autonet.hr 

 



VW CrossFox za 2008.

29 Maj 2007 - 01:32 Noviteti Link

U Evropi znamo za kvazi-terenske modele VW CrossGolf i CrossTouran a u brazilskoj filijali nemačke fabrike, od 2005. godine proizvodi se i robusna proterenska Cross varijanta mališana Fox, čija se trovratna verzija prodaje i u Evropi (nažalost ne i kod nas). I upravo je sada taj CrossFox doživeo veoma blage izmene za nastupajuću sezonu 2007/2008. a ovo je prva slika te doterane verzije. Ništa spektakularno se nije desilo, tek minorne promene zadesile su prednji kraj, tačnije svetla i donji deo prednjeg branika (otvori za vazduh i predeo oko svetala za maglu) dok su unutrašnjost i motor ostali neizmenjeni. Uostalom auto je tek dve godine na tržištu pa nije ni bilo preke potrebe za većim izmenama. CrossFox, poput evropske braće CrossGolfa i CrossTourana, ima pogon samo na prednjoj osovini a ratnički izgled i dodatna ukrasna plastika (ali i rezervni točak na vratima prtljažnika u maniru "pravih" terenaca) više služe za privlačenje pažnje i robusniji nastup nego što nagovešatavaju neke vanasfaltne mogućnosti. Jedino što je promenjeno u odnosu na običnu varijantu Foxa (pored pomenute kozmetike naravno) jeste nešto povišeni klirens (rastojanje od tla), koji sada iznosi 1640 umesto standardnih 1544 mm. Ostale dimenzije su ovakve : dužina 4080 mm a širina 1640 mm. Motor je benzinac, zapremine 1,6 litara sa 74kW/101KS pri 5500 obrt./min. i 140Nm pri 3250 obrt./min. Menjač je ručni sa 5 stepeni prenosa dok maksimalna brzina iznosi 180 km/h a 11 sekundi traje ubrzanje do 100 km/h. Postoje neke najave da bi se VW mogao odlučiti na prodaju ovog modela i u Evropi ali su to zasad samo nezvanične (polu)informacije.



Suzuki je u Japanu predstavio blago redizajnirani model Swift, koji je osim estetskih doterivanja dobio i novi 1,2 litarski benzinski motor sa 86KS. Vizuelne promene podrazumevaju doterane branike (drugačiji otvori za vazduh u donjem delu i deo oko svetala za maglu), izmenjenu grafiku zadnjih svetala, blago promenjenu saćastu masku kao i nove poklopce točkova i novi dizajn aluminijumskih točkova. Tu su i žmigavci u retrovizorima kod skupljih verzija (uključujući tu i Sport varijantu sa 125KS) a unutrašnjost je dobila kvalitetnije materijale. Nova je i Style verzija, koja se od ostalih, osim po bogatijoj opremi, razlikuje i po jedinstvenoj masci hladnjaka sa horizontalnim hromiranim lajsnama. Sitne estetske korekcije svog popularnog modela, Suzuki je iskoristio i za proširenje palete pogonskih agregata. U Swift se od sada ugrađuje i novi 1,2 litarski benzinac od 63kW/86KS, koji će se naći i u novom malom modelu Splash. Novi motor ispušta 140 grama CO2 po kilometru dok aktuelni 1,3 litarski motor sa 92KS u evropskom Swiftu emituje 152 grama CO2/km. U Japanu se Swift, pored ručnog menjača, nudi i sa CVT transmisijom kao i klasičnim automatikom sa 4 brzine. Novi, tačnije obnovljeni Swift, bi se na evropskom tržištu trebao naći početkom 2008. godine a ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, nalaziće se u standardnoj opremi.

   



K-1 Attack Roadster

28 Maj 2007 - 00:42 Noviteti Link

Poslednjih dana veliku pažnju auto portala sa zapada Evrope, privlači slovački automobil K-1 Attack Roadster, firme K-1 Engineering iz Bratislave. Auto je doduše star već nekoliko godina (koncept promovisan u maju 2002.) ali je nedavno počela i njegova prodaja po zemljama EU pa otuda i toliko interesovanje za ovaj sportski model. Osim oštrog i nesumnjivo atraktivnog dizajna sa sve Lambo vratima (otvaraju se uvis), pažnju medija je K-1 Attack Roadster privukao verzijom sa hibridnim pogonom. V6 agregat sa 360KS (uparen sa ručnim 6-stepenim menjačem) naime pokreće biodizel u kombinaciji sa elektromotorom a prema tvrdnjama samog proizvođača, troši samo 4 litre na 100 km. Osnovni K-1 Attack inače pokreće V6 motor od 3000 kubika sa 240KS (takođe sa ručnim 6-stepenim menjačem) što je uz malu težinu od samo 992 kg (karoserija od karbon fibera), dovoljno za maksimalnih 250 km/h i ubrzanje do 100 km/h od 4,9 sekundi. Raspored težine je skoro savršenih 49/51 odsto a točkovi su od 17 inča napred i 18 inča pozadi sa gumama 215/45 ZR 17 napred odnosno 265/35 ZR 18 pozadi. Automobil ima kožna sedišta, automatsku klimu a uz doplatu se dobija i GPS navigacija. Kupcima se nude verzije Attack Roadster SX standard equipment i Attack JD-R Racing Edition sa 320 konja i 335Nm. Cene se kreću oko 59.000 evra a garancija iznosi 2 godine.




Hyundai je pre nekoliko dana kupcima u Nemačkoj ponudio posebnu Vanilla White ediciju svog uspešnog SUV modela Santa Fe. Specijalitet ove serije jeste upravo Vanilla White bela boja automobila (po kojoj je cela serija i dobila ime), bogatija oprema i par privlačnih vizuelnih detalja na karoseriji poput crno istaknutih rubova blatobrana, pragova i bočnih zaštitnih lajsni u donjem delu vrata kao i rubova branika. Tu je i istaknutiji otvor za vazduh u sredini prednjeg branika (takođe u crnoj boji) a ispod tog istog branika se vidi i dodatna zaštita ogibljenja, koju možete naći i ispod zadnjeg odbojnika. Sve ovo, uz hromirane kvake na vratima, predstavlja idealan vizuelni kontrast beloj boji karoserije. Unutrašnjost je bogatija za kožna (i grejana) sedišta, kožni upravljač i kožne ručice menjača i ručne kočnice, cruise control i zatamnjena bočna stakla. Za bolji kontakt sa podlogom, brinu se 20-inčni točkovi sa gumama dimenzija 265/45. Naglasak cele Vanilla White serije je na estetici pa mehanika nije dirana odnosno motor je i dalje CRDi dizelaš od 2,2 litra sa 110kW/150KS uparen sa 5-stepenim manuelnim menjačem dok se uz doplatu od 1740 evra može dobiti i automatska transmisija. Cena Santa Fe-a iz Vanilla White serije inače u Nemačkoj iznosi 43.273 evra.



Volkswagen Golf GT Sport

27 Maj 2007 - 15:24 Noviteti Link

Nemački Volkswagen će zameniti sadašnje modele Golf GT i Golf Sport sa novom jedinstvenom verzijom, nazvanom (a kako drugačije ?) Golf GT Sport, koji će dobiti par jedinstvenih detalja i bogatiju opremu u odnosu na modele koje zamenjuje. Prvi detalj je zatamnjeni centralni deo prednjeg branika, koji se nadovezuje na masku i to novi Golf GT Sport estetski usklađuje sa GTI i R32 modelima. Zatamnjena su i prednja svetla a na maski se nalazi novi GT Sport logo, koji se može naći i na zadnjem delu automobila. Ostali detalji, koji odvajaju ovaj Golf od Golfa GT i Golfa Sport su još i hromirani završetak izduvnog sistema sa dve cevi i 17-inčni alu točkovi sa gumama dimenzija 225/45 R 17. U opremi se nalaze trokraki kožni volan, kožna ručica menjača i ista takva ručna kočnica, prednja sportska sedišta, automatska klima, CD stereo sistem sa 8 zvučnika, 6 vazdušnih jastuka, električni podizači stakala, ABS, ESP sistem kao i senzori za kišu i automatsko paljenje svetala. Ispod haube nalaze se benzinski 1,4 TSI motor (sa kompresorom i turbo punjačem) u varijantama od 140 i 170 konja kao i 2,0 TDI dizelaš, takođe u verzijama sa 140 i 170KS. Od menjača su u ponudi ručni sa 6 stepeni prenosa i DSG transmisija sa duplim kvačilom. Golf GT Sport kreće u prodaju krajem ovog leta u varijantama hatchbacka sa 3 i 5 vrata.



Irmscher Roadster 7Turbo

26 Maj 2007 - 00:38 Noviteti Link

Legendarni Lotus Super Seven (predstavljen još 1957. godine) i dalje nastavlja da živi i to kroz nemački Irmscher Roadster, koji je upravo predstavljen u snažnijoj Roadster 7Turbo verziji. Model pokreće Opelov turbo benzinac sa 195kW/265KS a imajući u vidu da je Roadster 7Turbo (poput engleskog originala) veoma lagan (masa iznosi samo 725 kg), ne iznenađuju sportske performanse ovog ekskluzivnog dvoseda. Maksimalna brzina naime iznosi 240 km/h a ubrzanje do 100 km/h samo 4,2 sekunde. Snaga se preko manuelnog menjača sa 5 brzina prenosi na zadnje točkove. Da bi zadržao duh originalnog Lotusa Super Seven, (mala masa, veliko uživanje u vožnji i odlične vozne osobine), Irmscher svoj Roadster 7turbo ne oprema savremenim elektronskim sistemima poput ASR-a (protiv proklizavanja pogonskih točkova) ili ESP-a (elektronska kontrola stabilnosti) već je sve prepušteno umeću vozača. Jedino što Roadster 7Turbo ima od elektronike jeste ABS. Unutrašnjost može biti oplemenjena kožom, karbonom i drvenim aplikacijama sa sjajem klavirskog laka. Cena u Nemačkoj se kreće od 54.900 evra pa naviše.

 



Ovo je Peugeot 308 !

24 Maj 2007 - 22:12 Noviteti Link

 

Pre samo nekoliko dana objavili smo par špijunskih slika novog Peugeota 308 bez ikakve maske a danas su se konačno pojavile i prve zvanične slike toliko očekivanog naslednika već prilično umorne 307-ice. Ovo jesu zvanične slike ali su stigle iz nezvaničnog izvora. Naime, po ko zna koji put slike su opet procurele na internet bez odobrenja same fabrike tako da u ovom trenutku, sem slika, nema nikakvih zvaničnih informacija. Valjda će ih ove slike naterati da pre vremena objave i potpuno press saopštenje. Da podsetimo, premijera 308-ice je bila zakazana tek za septembar na salonu autombila u Frankfurtu a prodaja za kraj godine. Kao što smo ranije pisali, iznenađenja u pogledu dizajna i nema jer nova 308-ica predstavlja mešavinu stilova 207-ice i odlazećeg 307 odnosno više liči na ugojenu 207-icu ili kako je neko lepo primetio na "atletu u tesno skrojenom odelu". Sličnost sa modelom 207 se nastavlja i u unutrašnjosti gde su dizajneri upotrebili neke poznate dizajnerske elemente 207-ice ali dovoljno vešto promenjene da u 308-ici izgledaju različito. Nezvanično se čuje da je dužina povećana za 70 mm, na ukupno 4280 mm, širina na ukupno 1800 mm (plus 54 mm) dok je visina malo smanjena ali se ne zna na koliko (307-ica ima visinu od 1514 mm). Međuosovinsko rastojanje 308-ice bi trebalo da ostane isto kao i kod 307, dakle 2610 mm. Pošto nema zvaničnih informacija o novom 308, ponavljamo deo onoga što smo napisali pre nekoliko dana. Dakle, prvo će se pojaviti hatchback verzija sa 3 i 5 vrata a kasnije (krajem 2008. ili početkom 2009.) i karavan (Break/SW) i CC (Coupe-Cabrio) varijante karoserije. Navodno je u pripremi i MPV model nazvan 3008. Očekuje se da će buduća verzija sa 3 vrata imati daleko atraktivniji izgled od ove varijante sa 5 vrata na slikama i da će biti više u stilu coupea, poput Opel Astre GTC ili Citroena C4 Coupe. Prema sadašnjim informacijama ponuda motora će obuhvatati 1,6 litarski benzinac sa 120KS kao i 1,6 litarski turbo u dve verzije : sa 150 i 175 konja. Od dizelaša će na raspolaganju biti 1,6 HDi u dve varijante; sa 90 i sa 109KS, sledi 2,2HDi sa 170 konja a tokom 2008. stiže i 2,0 HDi sa 138KS kao i sportska RC varijanta sa 2,0 litarskim turbo motorom od 220KS. Na samom kraju 2008. u ponudi će biti i hibridna verzija (kombinacija dizel motor/elektromotor), koja bi trošila 3,4 litra goriva. Za sada, to je to a više kada se oglasi i sam Peugeot.

UPDATE : Peugeot je 5. juna objavio i kratko zvanično saopštenje za javnost u kome se bukvalno kaže samo ovo : "Prodaja Peugeota 308 hatchback će u Evropi krenuti početkom jeseni. Model 308 zamenjuje 307 hatchback, koji je sa preko 3 miliona prodatih primeraka širom sveta bio važan automobil u gami Peugeota. 308-ica će se proizvoditi u Sošou i Miluzu a u ponudi će biti varijante sa 3 i 5 vrata. Takođe, 308 će biti veoma prijateljski prema životnoj sredini ". I to je to !  Nikakvih podataka o motorima i ostaloj mehanici, dimenzijama, opremi, ceni čak ni kada i gde će uopšte biti zvanična promocija !! U press saopštenju od 5. juna se nalaze i ove zvanične slike, koje smo objavili još pre skoro dve nedelje. 



Nova Kia Picanto

23 Maj 2007 - 22:47 Noviteti Link

Dobro, ne radi se baš o potpuno novom Picantu ali su promene ipak dovoljno velike da se kaže da je auto doživeo veoma ozbiljan redizajn i to posle tri i po godine provedene na tržištu. Za to vreme je samo u Evropi prodato 250.000 primeraka ovog malog Korejca a sa novim licem i doteranom kabinom, te brojke bi trebalo da se značajno uvećaju što naravno neće biti lako budući da je konkurencija u ovoj klasi izuzetna a naročito će situacija biti zaoštrena dolaskom novog Renault Twinga i Fiata 500. Toga su svesni i u Kia-ji pa je premijera obnovljenog Picanta zakazana već za salon automobila u Barseloni, koji počinje 7. juna. Dizajnerske promene na spoljašnjosti počinju novim prednjim svetlima, branicima, blatobranima, haubom, novom maskom a la Ceed a završavaju se novim svetlima i blago korigovanim izgledom branika pozadi. Tu su i žmigavci u retrovizorima (verovatno samo u skupljim verzijama) i novi poklopci točkova. Osim osveženog lica, Picanto je nešto duži, tačnije za 40 mm pa sada dužina iznosi 3535 mm ali je međuosovinsko rastojanje ostalo isto odnosno 2370 mm. U prvim informacijama ne pominje se eventualno povećanje zapremine prtljažnika, koja je dosad iznosila skromnih 157 litara Unutrašnjost je podmlađena novim trokrakim upravljačem, redizajniranom centralnom konzolom (sa novim radio-CD plejerom) kao i svetlo-narandžastom iluminacijom instrument table. Ovaj poslednji detalj je preuzet sa modela Ceed kao uostalom i puno ostalih sitnih detalja, koji se na  prvi pogled i ne vide a sve sa ciljem ugodnijeg boravka putnika u kabini. U ponudi motora nema promena pa se i dalje nude benzinci zapremine 1,0 i 1,1 litra  sa 61 odnosno 65KS kao i 1,1 litarski dizelaš sa 75KS. Jači benzinac se može kombinovati i sa automatskom transmisijom, naravno kao opcijom. Cene za sada nisu poznate mada neki auto portali iz zapadne Evrope najavljuju da će cena biti za oko 500 evra viša u odnosu na odlazeći model. 



Seat je najavio svoj prvi off-road model sa 4x4 pogonom još početkom marta na salonu u Ženevi kroz studiju Altea Freetrack Concept, čija će serijska varijanta biti predstavljena javnosti na skorašnjem salonu u Barseloni (7.- 17. jun) dok prodaja počinje u septembru po zasad nepoznatoj ceni. Altea Freetrack se bazira na dužoj verziji postojeće Altee, modelu XL a pokreću je dva motora : 2,0 litarski TFSI benzinac sa 200KS (214 km/h, 7,5 sekundi do 100 km/h i potrošnja od 9,4 litra) i turbo-dizel, takođe zapremine 2,0 litra, koji raspolaže sa 170KS i postiže maksimalnih 204 km/h, ubrzava za 8,7 sekundi dok mu prosečna potrošnja, prema fabričkim podacima, iznosi 6,8 litara dizela na 100 km. Nažalost nekoliko atraktivnih detalja sa koncepta neće se naći i na serijskoj verziji. To se, pre svega, odnosi na visok klirens od 310 mm, koji je imala studija u Ženevi kao i na rezervni točak zakačen na zadnjim vratima, kojim bi Altea Freetrack koketirala sa pravim terencima. Od estetsko-vizuelnih dodataka, koje je imala studija malo je toga ostalo na varijanti spremnoj za proizvodnju. Tek, tu su masivniji i robusniji branici (napred sa velikim otvorima za vazduh), zaštita pragova i blatobrana kao i dupli završetak izduvne cevi, svetla za maglu i krovni nosači. Branici, pragovi i blatobrani nisu ofarbani u boju karoserije kao na konceptu, sve sa ciljem da se dobije agresivniji i dinamičniji izgled. Klirens je za 40 mm viši od standardne Altee XL (koncept u Ženevi je imao klirens veći za 60 mm) dok su točkovi veličine 17 inča (studija imala one od 19 inča). Ipak, Freetrack verzija Altee ima integralni pogon za razliku od rođaka iz VW koncerna poput modela CrossGolf i CrossTouran, koji raspolažu samo sa pogonom na prednjoj osovini. Altea Freetrack je opremljena VW-ovim integralnim pogonskim sistemom, koji u normalnim okolnostima pokreće prednje točkove a u slučaju potrebe Haldex spojnica prebacuje do 50 % snage i na zadnju osovinu. S druge strane, Altea Freetrack je zadržala sve pozitivne strane obične Altee XL, tačnije prostranu i fleksibilnu unutrašnjost kao i prtljažnik zapremine 593 litra dovoljan za sve porodične potrebe. Putnici pozadi imaju dovoljno mesta kako za noge tako i za glavu a zadnja sedišta mogu i da se pomeraju za 160 mm po dužini, omogućavajući na taj način različite kombinacije sa veličinom prtljažnika i mestom za noge u drugom redu sedišta. Za putnike na tim zadnjim sedištima Seat je, kao serijski elemenat opreme, ugradio multimedijalni sistem sa 7-inčnim TFT ekranom i RCA konekciju, koja dozvoljava povezivanje sa DVD plejerom, video igricama, laptop računarima i MP3 plejerima. Ostatak standardne opreme Altee Freetrack obuhvata dvozonsku automatski klimu, parking senzore i senzore za kišu i mrak, cruise control, putni kompjuter, komande za CD MP3 radio na upravljaču, 6 vazdušnih jastuka, ESP sistem, kontrolu pritiska u pneumaticima i još mnogo toga.  



Peugeot 207 SW i Break

20 Maj 2007 - 13:36 Noviteti Link

Špijunske slike novog Peugeota 207 u karavan verziji se već nekoliko meseci vrte po internetu a sada su se konačno pojavile i prve zvanične slike ovog modela. Ipak, fotografije iako zvanične, nisu stigle iz Peugeota nego su opet "procurele" pre vremena i bez volje francuske fabrike. Kako se čuje, premijera će biti već 7. juna na salonu automobila u Barseloni a prodaja počinje na leto po, zasad, nepoznatoj ceni. Novi 207 karavan će se poput starijeg brata, modela 307, nuditi u dve varijante; kao Break sa limenim krovom i kao varijanta SW sa staklenim panoramskim krovom. Kao što smo ranije pisali, iznenađenja u pogledu dizajna nema jer smo najavu izgleda ovog modela mogli videti kroz studiju 207 Outdoor, koju je Peugeot izložio još na salonu u Ženevi početkom marta. Kao i tada tako i sad, mišljenja o izgledu zadnjeg dela su totalno suprostavljena. Jednima smetaju neobična i prevelika zadnja svetla, drugima se ne sviđa oblik i rešenje C stuba dok neki pozdravljaju hrabar iskorak Peugeota u dizajnu svog malog karavana. Videćemo kako će ga prihvatiti kupci. Inače, koncept 207 Outdoor je dugačak 4156 mm, širok 1748 a visok 1555 mm a serijska verzija u pogledu dimenzija ne bi trebalo mnogo da odstupa. Ako tako i bude, karavan će biti za 126 mm duži od aktuelne hatchback verzije ali će zadržati isto međuosovinsko rastojanje, koje iznosi 2,540 mm dok će zapremina prtljažnika biti oko 400 litara (kod prethodnika 206 SW iznosi 313 litara). U 207 SW će se ugrađivati benzinski motori od 1,4 litra (95KS), 1,6 (120KS) i 1,6 THP (150KS) kao i dizelaši 1,6 HDi sa 90KS i 1,6 HDiF (sa filterom čađi) od 110 konja. 



Skoro četvrt veka posle originalnog Golfa I u GTI Pirelli verziji, predstavljenog maja 1983. godine (inače prodat u 10.500 primeraka za samo šest meseci !), VW nudi njegovog duhovnog naslednika, aktuelni Golf V u GTI Pirelli Edition varijanti. Novi, snažan, brz i ekskluzivan Golf GTI Pirelli ima promociju ovih dana u Austriji, na tjuning okupljanju Worthersee 2007. gde su proteklih dana premijerno promovisani i Audi TT Clubsport Quattro i Golf GTI W12 sa 650 konja. Očigledno VW zna kako da iskoristi prisustvo nekoliko desetina hiljada zagriženih ljubitelja Golfa GTI, koliko će ih posetiti ovaj događaj. Uostalom bolje mesto za prezentaciju još jedne verzije Golfa GTI teško da bi moglo da se nađe. Golf GTI Pirelli bazira se na Golfu GTI Edition 30 pa poput njega iz 2,0 litarskog TFSI motora izvlači 169kW/230KS. Postiže 245 km/h dok ubrzanje do stotke traje 6,8 sekundi (sa DSG menjačem 6,6 sekundi uz potrošnju od samo 7,9 litara). Iako u osnovi Golf GTI Pirelli zadržava isti body kit kao GTI Edition 30 (dakle sa prednjim spojlerom i suknjicama sa strane u boji karoserije), Pirelli verzija se spolja ipak ističe sa nekoliko jedinstvenih elemenata. Tu su, pre svega, gume Pirelli P-Zero (dimenzija 225/40) navučene na 18-inčne petokrake točkove u titanium look-u. Naravno tu je i Pirelli logo na zadnjim vratima. I to je to. Bar spolja. Unutrašnjost je oplemenjena sportskim sedištima sa grejanjem i električnim podešavanjem lumbalnog dela, kožnim i ergonomski oblikovanim upravljačem (sa Pirelli aplikacijom), kožnim naslonom za ruke i par Pirelli znački na nekoliko mesta po kabini. Sedišta, volan i ručna kočnica su još i prošarani žutim koncem kao savršen kontrast crnoj boji interijera. Volkswagen najavljuje početak prodaje Golfa GTI Pirelli za septembar ove godine a nudiće se u 4 boje karoserije : žutoj, srebrnoj, crnoj i plavoj.




Mastretta MXT iz Meksika

18 Maj 2007 - 12:42 Noviteti Link

Još jedan novi sportski coupe ali ovoga puta iz Meksika ! Model na slikama se zove Mastretta MXT a razvijen je u firmi Mastretta Design, specijalizovanoj za industrijski dizajn (osnovanoj inače 1987. godine u Meksiko Sitiju). MXT će zvanično biti promovisan u decembru ove godine na međunarodnom meksičkom Auto Show-u dok će prodaja početi u prvom kvartalu 2008. godine (cena još nije poznata mada se nezvanično pominje cifra od 55.000 dolara). Ekskluzivnost je zagrantovana produkcijom od samo 150 primeraka godišnje. Mastretta MXT ima aluminijumsku šasiju a centralno smešten 4-cilindrični motor je zapremine 2,3 litra i razvija tačno 200KS, koje isporučuje na zadnje točkove. Brojke, koje se tiču performansi možda nisu impresivne ali izgledaju ovako : ubrzanje do 100 km/h za 6 do 7 sekundi a maksimalna brzina ovog sporttiste, teškog samo 1000 kg, iznosi 230 km/h.

 



Stiže i Suzuki Splash

14 Maj 2007 - 14:24 Noviteti Link

Odmah posle prvih slika nove Opel Agile stižu i zvanične fotografije njenog brata blizanca iz Suzukija, koji nosi ime Splash. I ime i izgled ovog novog modela su preuzeti sa koncepta Splash, koji je Suzuki izložio prošle godine na salonu u Parizu. Splash ima praktično iste dimenzije kao i nova Agila. Dakle, dugačak je 3740, širok 1680 a visok 1590 mm i, kao i nova Agila, koristi novu platformu i iste pogonske agregate. U ponudi su 2 benzinca (od 1,0 i 1,2 litra sa 65 i 86KS) i 1,3 litarski turbodizel sa 75 konja. Sve ono što smo rekli za novu Agilu važi i za Splash. Dakle, male dimenzije omogućuju olakšano manevrisanje i parkiranje u gradu a povećana dužina i širina pristojan komoditet u unutrašnjosti (imajući naravno u vidu dimenzije ovog automobila!). Prtljažnik se obaranjem zadnje klupe može povećati na svih 1100 litara a kockasti oblik karoserije i povišeno sedenje poboljšavaju preglednost. Naravno, Suzuki se pobrinuo da što više vizuelno odvoji svoju verziju svog mikrovena od Opelovog pa je Splash dobio karakterističan Suzukijev prednji kraj sa bademastim svetlosnim grupama, novu haubu, drugačiju masku, koja se nastavlja i u donji deo prednjeg branika kao i drugačiju grafiku zadnjih svetala i nova vrata prtljažnika. Sam Suzuki opisuje dizajn kao svež, energičan, mladalački i emocionalan. Splash će se proizvoditi u susednoj Mađarskoj dok će se produkcija 1,3 litarskog dizel agregata odvijati u Suzukijevoj fabrici u Indiji. Prodaja počinje posle septembarskog salona automobila u Frankfurtu gde će Splash, kao i Agila, imati svetsku premijeru. Suzuki planira da godišnje u Evropi proda 60.000 primeraka ovog modela.