Malezijski Proton, koji je ovih dana pod posebnom paznjom javnosti i strucnjaka zbog namere VW-a da ga stavi pod svoju kontrolu, predstavio je novi, bolje reci detaljno obnovljen model Waja koji se negde zove i Impian kao sto je to slucaj u Velikoj Britaniji, jedinoj zemlji u Evropi gde Proton za sada prodaje svoje automobile. Prvo sto upada u oci jeste nova hromirana prednja maska koja sa ostalim dizajnerskim promenama na prednjem delu ( nova svetla, novi branici sa uvecanim otvorima za vazduh, svetla za maglu, prednja hauba i sl. ) doprinosi daleko privlacnijem izgledu inace prilicno kockaste Waje. I pozadi promene su skromne i svode se na novu grafiku zadnjih svetala, hromiranu lajsnu iznad registarske tablice i promenjene branike. Novi izgled tockova i retrovizora zaokruzuju vidljive promene na spoljasnjosti. Redizajnirana Waja za 2007. godinu je dostupna i u 5 novih boja karoserije a doterani interijer ( u dve nijanse crne i sive boje ) osim novog volana, centralne konzole i poboljsanih sedista donosi i novi, znatno visi kvalitet obrade i upotrebljenih materijala. Od standardne opreme izdvaja se serijski ABS, EBD i dva frontalna vazdusna jastuka u svakoj verziji nove Waje. Uz doplatu tu su i radio/CD pleyer sa Bluetooth konekcijom, kozna unutrasnjost, automatski menjac i senzori za parkiranje. Motor je 1,6 litarski sa 110KS.
Ferrari ove godine slavi tacno 60 godina postojanja pa je red da se to proslavi na pravi nacin. Za tu priliku napravljena je limitirana specijalna serija od simbolicnih 60 komada njihovog modela 612 Scaglietti sa logicnom oznakom 612 Scaglietti 60th Anniversary. Ferrari 612 je i dosad bio poznat po izuzetnim performansama (5,8 litarski V12 motor sa 540KS, ubrzanje 4,2 sekunde do stotke i maksimalnih 320 km/h) i superiornoj upravljivosti. Nova verzija sada to jos vise podvlaci. Automobili iz ove ekskluzivne serije ce se nuditi u dvobojnim tonovima karoserije (crna i tamno siva), kombinujuci klasicne Ferrarijeve boje koje su koriscene na nekim od najpoznatijih modela ove marke. Unutrasnjost je oblozena kozom sa "sofisticiranim kombinacijama boja" i novom generacijom staklenog krova sa podesavanjem stepena zatamnjenja po zelji putnika. Tu su još 19-incni alu tockovi, hromirane izduvne cevi, F1 menjačka kutija, Bose Media System, cruise control i kamera za vožnju unazad. Kao dokaz pripadnosti ovoj seriji, svaki Ferrari 612 Scaglietti 60 th Anniversary ce na centralnoj konzoli imati plocicu sa serijskim brojem.
Jos jedan u nizu clanova VW-ove porodice Cross vozila je i CrossGolf nastao na osnovi Golfa Plus ali kao i CrossPolo i CrossTouran nije pravo terensko vozilo vec ga vise karakterise proterenski look i odgovarajuca sminka. Da bi bar malo opravdao ime, VW je CrossGolfu podario za 20 mm visi kliren ( odstojanje od tla ), vece tockove, plasticne i robusne zastitne elemente po karoseriji sa vise hromiranih delova, krovne nosace i sl. Ali CrossGolf bez obzira na atraktivniji izgled u stilu nekog SUV-a ipak nije dobio jedan od najvaznijih karakteristika "terenaca"-pogon na sva cetiri tocka. I dalje je dakle pogon samo na prednjoj osovini. Sto samo dokazuje da i sam VW nema iluzije da je ovo nesto vise od sminkerskog gradskog auta za one koje vole izgled SUV-ova ali se istovremeno zgrazavaju nad njihovom velicinom i potrosnjom. Za one koji zele pravi SUV tu je Touareg a ako je on prevelik ili preskup krajem godine stize pravi mali SUV iz VW-a sa imenom Tiguan i to na osnovi Golfa. U medjuvremenu tu je CrossGolf. VW ga nudi za 2100 evra skuplje od Golfa Plus Sportline a oprema ga sledecim motorima : prvo najjeftiniji benzinac od 1,6 litara sa 75Kw/102KS i 148Nm, ubrzanjem do 100 km/h za 12,2 sekunde, najvecom brzinom od 173 km/h i potrosnjom od 7,7 litara. Kao sto je receno to je najjeftinija verzija CrossGolfa i u Nemackoj ga treba platiti 22851 evro. Sledi 1,4 TSI benzinac koji iako manje zapremine izvlaci 103Kw/140KS i 220Nm, ubrzava za 9,5 sekundi, dostize maksimalnu brzinu od 195 km/h i trosi 7,2 litra goriva. Kosta 25031 evro. Opet u Nemackoj. Tu su i dizelasi; prvo 1,9 litarski sa 77Kw/105KS i 250Nm, ubrzanjem od 12,1 sekunde i maksimalnom brzinom od 176 km/h. Trosi 5,6 litara dizela na 100 km puta po fabrickim podacima i ceni se na 25544 evra. I na kraju 2,0 litarski turbodizel sa 103Kw/140KS i 320Nm, ubrzanjem za 9,9 sekundi, najvecom brzinom od 195 km/h i potrosnjom od 6 litara. Cena u Nemackoj 27801 evro. VW ce ga izloziti na Salonu u Beogradu od 22. marta kada bi trebalo da bude poznata i cena za nasu zemlju i termin pocetka prodaje.
Kineska verzija Citroenovog kompaktnog MPV modela Xsara Picasso, koji se proizvodi u pogonima kineskog Citroenovog partnera, firme Dongfeng, dozivela je mali facelift, pre svega prednjeg dela. Dongfeng nam je inace poznat po proizvodnji Peugeota 206 sa imenom Dongfeng Citroen C2 i Citroena C4 sedan sa imenom Triomphe. Dakle malo doterivanje u vidu nove prednje maske u stilu novijih modela Citroena poput C4 i C6, koje treba da produzi zivotni vek ovog vec prilicno starog modela. Kinezima se nude 2 varijante ovog automobila : 1,6 16v litarski motor sa 110Ks i 2,0 16v sa 138KS. Od opreme moguce je, izmedju ostalog, doplatiti za bluetooth konekciju i panoramski krov.
Nissan je jos prosle godine na salonu u Parizu prvi put predstavio novi kompaktni crossover model za evropsko trziste sa tesko izgovorljivim imenom Qashqai ( ime nomadskog plemena u Iranu ). Sada je taj auto konacno na raspolaganju i evropskim novinarima a veoma skoro ce biti ponudjen i kupcima na Starom kontinentu. Kod nas verovatno stize tek krajem marta bas na vreme za nas salon automobila u Beogradu kad ce biti poznate i cene za nasu zemlju. Qashqai je nastao na osnovi istoimenog koncepta predstavljenog na salonu automobila u Zenevi jos 2004. godine. Auto je novo Nissanovo oruzje predvidjeno za evropsko trziste i to ne samo kao jos jedan novi model u nizu. To ne. Namenjen je kupcima koji zele dinamican dizajn, razlicit od onog koji nude automobili tradicionalnog C segmenta ali ih ne privlace velika i robusna vozila kao sto su kompaktna SUV vozila. Dizajn automobila potpisuje Nissan Design Europe (NDE) i to je prvi novi automobil predvidjen za proizvodnju koji je dizajnirao NDE od njihovog preseljenja u London 2003. godine. Razvojni program predvodio je Nissanov evropski tehnicki centar u Cranfieldu u Engleskoj a Qashqai ce se i proizvoditi u Engleskoj, u Nissanovoj fabrici u Sunderlandu. Uz proizvodnju namenjenu evropskom trzistu, fabrika u Sunderlandu ce proizvoditi i vozila za Japan, gde ce se ovaj automobil zvati Dualis. Qashqai mozemo opisati kao crossover jer kombinuje prednosti putnickog vozila sa prednostima terenskog vozila. Unutrasnjost, u kojoj je vozac jasno odvojen od ostalih putnika, dizajnirana je tako da je vozac usmeren iskljucivo na voznju. Duboko uvuceni instrumenti daju sportski osecaj u voznji koji dodatno naglasava povisena centralna konzola. Sve u svemu, prostor za vozaca i ostale putnike osmisljen je kako bi se svi osecali udobno i opusteno u prostranoj putnickoj kabini. S obzirom na velicinu, Qashqai je pozicioniran izmedju automobila C segmenta i SUV-a. Medjuosovinski razmak je 2630mm, visina 1610mm, sirina 1780mm i duzina 4310mm. Oko 100mm je duzi od tradicionalne kombi limuzine ali i 150mm kraci od tipicnog SUV-a. Isto tako, od konkurentskih je kombi limuzina visi za 100 -150mm, a opet 130mm nizi od SUV-a. Na raspolaganju su cetiri motora, dva dizela i dva benzinska. Benzinski motor 1,6L snage 115 KS i obrtnog momenta 160Nm, te 2,0 litarski motor snage 140 KS i obrtnog momenta od 200Nm. Dizel motori ( od 1.5 i 2.0 litara ) pruzaju snagu od 106 i 150 KS, te obrtni moment od 240, odnosno 320Nm. Zavisno od motora, nudi se nekoliko menjaca medju kojima su rucni menjač s 5 i 6 brzina, novi automatski menjac sa 6 brzina i opcija stalno promenljivog prenosa (CVT - Continuously Variable Transmission) sa rucnim nacinom promene stepena prenosa. Oba 2.0 litarska motora dostupna su sa Nissanovim unapredjenim ALL-MODE 4x4 sistemom koji pruza dodatnu sigurnost i stabilnost u losim uslovima. Ocekuje se da ce najvise paznje privuci upravo dizel verzije a cena za osnovnu verziju modela sa 1,5 litarskim dizelom od 106 konja iznosi tacno 20680 evra u EU. Najjeftiniji benzinac 1,6L sa 115KS treba platiti 18680 evra. Konkretne cene vaze za Spaniju. U Nemackoj bazni model sa 1,6 L beizincem kosta 19790 evra. Mi cemo jos popricekati na tacnu cenu za nasu zemlju.
Iako smo o novom Aurisu pisali vec nekoliko puta, zbog velikog interesovanja evo jos jednog teksta o toj novoj Toyoti; ovoga puta izvestaj sa evropske promocije u Barseloni. U Japanu se Auris inace prodaje vec nekoliko meseci. Toyotin novi predstavnik u C segmentu je na promociji, kao sto je i red, bio prepusten novinarima na milost i nemilost. U pohod na evropska trzista krece vec u februaru, a u sve zemlje bi trebao stici do aprila. U Srbiji se automobil stvaran posebno za Evropu ocekuje u martu, odnosno oko salona automobila u Beogradu koji pocinje 22. marta. Prve isporuke medjutim pocinju aprila meseca. Cene kod nas jos nisu poznate ali bi se npr. u susednoj Hrvatskoj trebale kretati od 16 do 27 hiljada evra. Dakle, ostace na razini Corolle.
(Dalje)Jedva da je proslo deset dana od zvanicnih informacija iz BMW-a o novoj seriji 1 sa 3 vrata a evo sada vec stize posebna i limitirana verzija tog BMW-a sa imenom Limited Sports Edition. U osnovi radi se o "Jedinici" sa M sportskim paketom koji ukljucuje 18 incne felne, M aero-body kit za karoseriju, tvrdji trim ogibljenja i sportska sedista u kabini. Sa M paketom najmanji BMW izgleda daleko atraktivnije od obicne verzije pa je zaista steta sto ce biti ponudjen samo u 2000 primeraka. Doplata za Limited Sports Edition paket kosta od 3360 do 4660 evra zavisno o kojoj se verziji BMW-a "Jedinice" radi.
Iza ovog poduzeg imena krije se "obicni" Clio197 RS ali u specijalnom izdanju kojim se obelezava predstavljanje novog Renaultovog bolida Formule 1 za sezonu 2007. sa imenom R27 pa i ova verzija Clia197 RS ima ono R27 u imenu. Publika ce ovaj posebni Clio imati prilike da vidi na salonu u Zenevi pocetkom marta. Kao i Clio197 RS i ovaj Clio197 RS Team F1 R27 napravljen je u Renault Sport-u a cast da otkriju ovaj model imace naravno vozaci Renaultovog F1 tima. U odnosu na serijski Clio197 RS ova verzija ne donosi povecanje snage 2,0 litarskog 4-cilindrasa pa tako i dalje razvija 197KS. Ali zato su doterani ogibljenje, dodati novi tockovi od 17 inca, auto je ofarban u zutu Sirius boju a unutrasnjost je dobila Recaro sedista kao standardni deo opreme ove edicije. Sve to treba da pruzi uzitak sportske voznje srecnim vlasnicima.
U Italiji je upravo odrzana svetska premijera Logana MCV ( karavan verzija ) a u Renaultu, vlasniku Dacije, ne sede skrstenih ruku. Kao logican korak predstavljena je nova Van varijanta Logana na osnovi pomenutog Logana MCV. Van je vec treca verzija Logana ali nece biti i poslednja posto je u najavi i kombilimuzina sa 5 vrata. Proizvodnja ove komercijalne varijante bice u Pitestiju u Rumuniji a prodaja pocinje u februaru, prvo u maticnoj zemlji i, zanimljivo, u Bugarskoj. Do kraja 2007. godine bice dostupna i u ostatku sveta. Kao sto se vidi Logan Van namenjen je pre svega malim privrednicima i trgovcima a za pocetak nudi se sa 3 motora : 1,4 litarski benzinac sa 55Kw i 1,6 litarski sa 64Kw i dizelas od 1,5 litara sa 50Kw, naravno svi su Renaultovog porekla. Kod ovakvih vozila su najvaznije zapremina tovarnog prostora koja iznosi do 2,5 kubna metra ( zasluga pripada 20 cm vecoj duzini u odnosu na Logan limuzinu, dakle ukupno 4445mm duzine ) i mogucnost da duzina tereta bude do 1,94 metra. Za olaksano ubacivanje tereta brinu se zadnja vrata podeljena u odnosu 1/3 i 2/3. I cena, koja je jedan od aduta Dacije, za ovu Van verziju pocinje od 6700 evra, u Rumuniji naravno dok se za nase trziste jos ne zna ni cena ni pocetak prodaje.
U Japanu su upravo predstavljeni Suzuki Landy i Nissan Pino, dva "nova" modela nastala razmenom gena vec postojecih automobila ovih marki. Novi Nissan Pino naime nije nista drugo do Suzuki Alto sa znackom Nissana, a koji Suzuki u Japanu prodaje vec vise od dve godine. Kao i Alto, i Nissan Pino je duzine 3,4 metra i opremljen je 3-cilindricnim motorom zapremine 658 ccm od 40Kw/55KS. Nudi se sa pogonom samo na prednje tockove ili, uz doplatu, sa integralnim pogonom. Zavisno od pogona tezina iznosi 730kg odnosno 780kg za 4WD. Od menjaca na raspolaganju su rucni sa 5 brzina i dva automatska sa 3 odnosno 4 brzine. Da ne zaboravimo da i Mazda prodaje Alto sa svojim znakom kao Mazdu Carol o cemu smo vec pisali. Nissan je uzvratio uslugu Suzukiju tako sto se Nissan Serena sada prodaje i sa amblemom Suzukija i imenom Landy. Radi se o minivenu kakav Suzuki jos nije imao u svojoj ponudi a opremljen je 2,0 litarskim motorom i CVT menjacem i, opciono, integralnim pogonom. Auto ima 3 reda sedista i mesta za ukupno 8 osoba.
Ponuda Fiata Doblo prosirena je novom Malibu verzijom koja nudi izuzetan estetski nastup i dobru opremu svima kojima je potreban visenamenski auto za porodicnu ili rekreativnu upotrebu. Na Malibu varijanti se spolja odmah primecuju hromirani prednji kraj ( maska i centralni deo branika ), branici u boji karoserije, nova svetla za maglu, zatamnjena stakla, alu tockovi od 15 inca a tu su i hromirani retrovizori i krovni nosaci. Logo Malibu serije, kao zastitni znak, nalazi se na zadnjim vratima dok su za karoseriju predvidjene 2 posebne boje. U kabini; sedista i oplata vrata presvuceni su novim materijalom ( plave ili sive boje) sa novim sarama koje unutrasnjosti daju elegantniji i kvalitetniji izgled. Standardna oprema ove varijante obuhvata manuelnu klimu, radio sa CD plejerom i 6 zvucnika, zadnja sedista podesiva po duzini kao i naslone za glavu za sva sedista. Doblo Malibu oprema se sa 3 motora i to 1,4 litarski benzinac sa 77 KS i dva dizelasa : 1,3L Multijet sa 85KS i 1,9L Multijet u dve varijante, jedna sa 105 a druga sa 120 KS. Cene u Italji se krecu od 17400 evra za 1,4 litarski benzinac pa do 21230 evra za najsnazniji dizelas sa 120KS. Malibu se proizvodi, kao i ostale verzije Dobla, u Turskoj, u fabrici Tofas.
Ovaj roadster jednosed, cudnog izgleda je kreacija danskog entuzijaste sa imenom Mikkel Steen Pederesen a bio je izlozen na nedavno odrzanom Autosport International Show-u u Velikoj Britaniji. Sa imenom RoadRazer, ovaj roadster male tezine ( zasluga obilato koriscenog karbon fibera kao i tockova od lakih legura ) pokrece 1,3 litarski 4-cilindricni motor iz motocikla Suzuki Hayabusa sa 180KS. To, po prvim procenama, omogucuje ubrzanje do 100 km/h za manje od 3 sekunde. Pomenuta tezina iznosi samo 302 kg (!) sto u nasoj jedinici mere za tezinu ne pokazuje pravu djavolsku narav RoadRazera kao sto to pokazuje tezina merena u funtama a koja iznosi tacno 666 funti (!) Menjac je sekvencijalni sa 6 stepeni pri cemu se brzine menjajuju polugama na volanu. Iako je u osnovi ovaj auto namenjen voznji po trkackim stazama, RoadRazer je ustvari registrovan i za voznju po obicnim putevima a cena se krece oko 50000 funti.
Prvo o novom 1,6 litarskom motoru za model 207. Radi se o benzincu sa 120 KS koji se dosad ugradjivao samo u Mini Cooper ( zajednicka saradnja BMW i PSA grupacije koja je vec dovela do razvoja 1,6 litarskog turbo benzinca sa 150KS ) a koji zamenjuje dosadasnji sa 10 KS manje iz iste zapremine. Osim novog motora, kao opcija, Peugeot 207 se od sada moze naruciti sa 4-stepenim automatskim menjacem sa sekvencijalnim promenama brzina. Drugi novitet iz Peugeota je specijalna verzija modela 107 sa imenom Sport XS namenjenog prodaji u Velikoj Britaniji. Radi se o verziji sa 3 vrata, koja ce od februara biti na raspolaganju mladjim kupcima koji cene individualnost i trkaci izgled automobila. Sport XS se nudi u 4 boje : Diamond White sa crvenim trakama na karoseriji, Laser Red ( bele trake ), Raven Black ( sa crvenim trakama ) i Zircon Grey i grafitnim trakama na karoseriji. Osim palete posebnih boja, ova specijalna verzija ima i 14 incne alu tockove, obrtomer, dodat spojler na prednjem braniku, pomenute ukrasne trake na karoseriji, dupli zavrsetak izduvne cevi ... Unutra se primecuju novi kozni volan prosiven crvenim koncem, crveni vrh rucice menjaca, kao i prstenovi oko otvora za ventilaciju iste crvene boje. Na slici Peugeot 107 Sport XS.
U zapadnoj Evropi je pocela prodaja dizel verzije najveceg Hyudaijevog modela Grandeur. Motor je zapremine 2,2 litra sa 155KS i 343Nm obrtnog momenta. Sa njim Grandeur postize maksimalnih 202 km/h uz ubrzanje do 100 km/h od 11,9 sekundi.I najvaznije kod dizelasa; potrosnja. Ona, po tvrdnjama iz Hyundaija, iznosi prosecno 7,9 litara na 100 km. Za cenu od 44995 evra ( ogromna suma za jedan Hyundai ! ) standardno se dobija automatska klima, cruise control, 17 incne alu felne i jos mnogo toga sto bi nam oduzelo mnogo prostora ali je pitanje koliko ce kupaca u Evropi biti spremno da odvoji toliku sumu pored jake konkurencije iz Mercedesa, BMW-a, Audija i ostalih bez obzira na njihovu vecu cene. U Evropi, u ovoj klasi, sama povoljna cena jednostavno nije dovoljna za uspeh. Kako ce dakle proci Grandeur dizel pokazace vreme.
Engleski X Works Automotive doradjuje Mitsubishijeve EVO modele i stvara sopstvene i originalne automobile slicno Prodrive-u koji modifikuje Subaru i stvara svoj model P2 na osnovi Impeze. X Works Automotive, kao sto je napomenuto, koristi Mitsubishi EVO kao osnovu za svoj X1 cija je sasija napravljena od kompozitnih materijala. Motor je naravno Mitsubishi i to 4-cilindricni 2,0 litarski turbo sa 350KS s tim sto je moguca i varijanta sa svih 500 konja ! Upotreba ovih materijala je omogucila da auto ima malu tezinu ( 1180 kg ) ali istovremeno zadrzava cvrstu platformu. Ovaj coupe ( dvosed naravno ! ), krece uskoro u prodaju po ceni od 70000 evra i to u Velikoj Britaniji posto za sada nema planova za prodaju van Ujedinjenog Kraljevstva.