home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Prošle godine je Citroen počeo sa prodajom modela C4 u obliku klasične troprostorne limuzine sa 4 vrata na velikom kineskom tržištu a sada će se taj model naći i na tržištu Južne Amerike. Proizvodnja u argentinskom gradu Palomar je upravo započela a prodaja počinje tokom jula meseca. Inače, ova treća varijanta modela C4 u Južnoj Americi će nositi ime C4 sedan dok je u Kini komercijalizovan kao C-Triomphe. Od juna prošle godine u Kini je dosad prodato preko 30.000 komada ovog modela. Kako se navodi, C4 sedan je odgovor na očekivanja kupaca sa različitih tržišta Južne Amerike, pre svega zbog produženih linija klasičnog limuzinskog oblika karoserije. U Citroenu očekuju i da ojača poziciju marke na argentinskom tržištu gde je prošle godine zabeležen porast prodaje Citroena za 30 odsto. U odnosu na hatchback varijantu C4, ova sedan verzija, osim duže karoserije, ima i produženo međuosovinsko rastojanje, koje je sada 2700 mm. Dužina je 4802 mm, širina 1773 mm a visina 1512 mm. Naravno i prtljažnik je veći a zapremina mu iznosi 513 litara. Običan hatchback model ima 4,26 metra dužine i zapreminu prtljažnika od 320 litara. Nema nikakvih nagoveštaja da bi C4 sedan mogao da se nađe i u Evropi.

 





Mercedes je ponudio posebnu ediciju svog CLK modela (i u coupe i u kabrio verziji) pod nazivom Sport Edition. Za atraktivniji spoljašnji izgled brinu se 18-inčne felne originalnog dizajna, AMG elementi eksterijera i bi-xenon prednja svetla. U unutrašnjosti je posebnost ove serije naglašena AMG-ovim sportskim upravljačem i aluminijumskim sportskim pedalama. Sport Edition serija je inače skuplja od običnog CLK za 3332 evra. Kao što smo rekli AMG elementi se brinu za dinamičniju pojavu a obuhvataju novi prednji branik sa spojlerom i povećim otvorima za vazduh a tu su i "suknjice" sa strane, spojler na poklopcu prtljažnika i hromirani završetak izduvne cevi. Pomenute 18-inče felne su sa gumama dimenzija 225/40 R 18 napred i 255/35 R 128 nazad. Menjač je automatski 7G-Tronic sa 7 stepeni prenosa.




Leopard 6 Liter Roadster

19 Apr 2007 - 13:59 Noviteti Link

Ovaj ručno izrađen roadster u retro look-u je plod rada švedske kompanije Leopard (ali se proizvodi u Poljskoj) a ima masu od samo 1150 kg i motor sa 405 konja. Sa ovakvim podacima ne čudi ubrzanje do 100 km/h za samo 4 sekunde dok je maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Motor je 6,0 litarski (otuda i ime automobila), V8 konfiguracije sa 542Nm obrtnog momenta poreklom iz Chevrolet Corvette. Menjač je naravno manuelni, sa 6 stepeni prenosa. Zahvaljujući aluminijumskoj karoseriji, masa je pomenutih 1150 kg pa potrošnja po navodima proizvođača iznosi samo 10 litara. Unutrašnjost je u koži, uključujući i volan marke Momo. Leopard je postavljen na 16 inčne točkove (napred) a pozadi od 17 inča (gume 225/40 ZR 16 napred i 255/45 ZR 17 nazad). Cena u ovog dvoseda u Nemačkoj iznosi 127.000 evra.




Chery A6

19 Apr 2007 - 00:49 Noviteti Link

Novi Chery A6 (mogli su malo da povedu računa o tome da ovo ime već koristi Audi) je naslednik prethodne limuzine više srednje klase Chery Oriental Son/Eastar, koja nije bila ništa drugo do klon Daewoo Evande. Novi A6 će prvi put biti promovisan na predstojećem salonu u Šangaju a u početku će se u njega ugrađivati dva benzinska motora. To su 2,0 TCI 16v (sa turbo punjačem) i veći 3,0 V6 24v. Kasnije će ponudu dopuniti i dizel 1,9 TDCI sa 93kW/126KS. Drugih podataka zasad nema. Da podsetimo da će Chery na salonu u Šangaju izložiti i CC verziju novog A6 o kome smo takođe već pisali pre neki dan.



Fiat Uno Flex

18 Apr 2007 - 13:57 Noviteti Link

U Evropi smo možda već i zaboravili na njega ali stari, dobri Fiatov mališan Uno se i dalje proizvodi u Brazilu. Naravno vremenom je auto nekoliko puta dizajnerski osvežen da bi danas izgledao kao na našim slikama. Verovatno i nije najlepši auto na svetu (daleko od toga) ali je važno da je relativno pristupačan kupcima u Brazilu a sad je Fiat rešio da njegovu Flex verziju (kao pogon može koristiti ili benzin ili etanol ili mešavinu oba goriva) ponudi i kupcima u Južnoj Africi. Uno Flex će kupcima u Južnoj Africi biti dostupan od jula u obe varijante, dakle kao hatchback sa 3 ili 5 vrata. Motor je 1,2 litarski sa 54kW/71KS pri 5500 obrt./min. i 102Nm obrtnog momenta prti 2500 obrt./min. uparen sa manuelnom 5-stepenom transmisijom. Kako će afrički kupci prihvatiti Uno pogonjen i etanolom, ostaje pitanje ali Fiat čak 95 % svih svojih automobila u Brazilu prodaje u Flex varijantama ! Drugim rečima Fiatova fabrika u brazilskom gradu Belo Horizonte (odakle će se Uno Flex slati u Južnu Afriku) godišnje proizvede 400.000 automobila, koji kao gorivo koriste i etanol.    



Brilliance A1

18 Apr 2007 - 00:46 Noviteti Link

O modelima BS4, BS6 i BC3 coupe kineskog proizvođača Brilliance smo već pisali a sada su pred vama prve fotografije njihovog predstavnika u popularnom C segmentu (tzv. Golf Klasa), koji će poneti pomalo nemaštovito ime A1. Premijera će naravno biti za neki dan na salonu u Šangaju a Kinezi i ne kriju velike ambicije sa ovim modelom. U ovom trenutku informacije o ovom automobilu su sledeće : postavljen je na novu platformu međuosovinskog rastojanja 2600 mm (22 mm više od Golfa), dužina mu iznosi 4180 mm (Golf 4204 mm), širina 1755 mm a visina 1460 mm. Motor je 1,6 litarski benzinac sa 79kW/107KS. Proizvodnja modela A1 startuje u septembru kada počinje i prodaja u Kini dok se dolazak u Evropu planira za drugu polovinu 2008. godine.




BYD Auto F3-R

17 Apr 2007 - 13:55 Noviteti Link

Evo još jednog kineskog noviteta i još jedne kopije već postojećih automobila. Auto na slikama je nastao u kineskoj kompaniji BYD Auto i nosi oznaku F3-R. Radi se o hatchback modelu niže srednje klase koga pokreće 1,5 litarski benzinac sa 16 ventila i 78kW/106KS. Dovde sve u redu. Ali dizajn je (napred i sa strane) ukraden od prethodne generacije Toyote Corolle dok je zadnji kraj samo prekopiran sa Chevrolet Lacetti-ja. Osim ove kombilimuzinske verzije postoji i sedan varijanta sa oznakom F3 i motorom od 1600 kubika i tačno 100 konja.  




Great Wall i7 i Peri SUV

17 Apr 2007 - 01:02 Noviteti Link

I kineski Great Wall (poznat po kopiranju Fiat Pande o čemu smo već pisali) ima nekoliko premijera na salonu u Šangaju. Jedna od njih je i manji auto B segmenta i7, koji odmah prepoznajemo kao kinesku verziju aktuelne Toyote Yaris (prva slika). U odnosu na pomenutu Toyotu, kineski i7 ima promenjen prednji deo, koji je prilično agresivan i, zašto da ne, privlačan. Kinezi i7 opisuju kao prostoran i komforan auto za 5 osoba. Pokreću ga benzinci od 1,3 i 1,5 litra zapremine. Drugi novitet za salon u Šangaju je SUV verzija modela Peri a koji je čista kopija Fiat Pande Cross 4x4. Nažalost drugih informacija o ovoj kineskoj Pandi nema sem da je pokreće 1,3 litarski benzinski motor.




Obnovljena Kia Magentis

14 Apr 2007 - 16:44 Noviteti Link

Evo i prvih slika obnovljene korejske limuzine Kia-e Magentis (na nekim tržištima poznata i kao Optima). Radi se o blagom i finom doterivanju spoljašnjosti i unutrašnjosti dok promena na mehanici i dimenzijama nema. Iako nekima možda ovaj diskretni ristajling dolazi prerano i predstavlja iznenađenje (Magentis se u Evropi prodaje jedva godinu dana), konkurencija u D segmentu je itekako brojna i žilava tako da svako doterivanje ima smisla. Uglavnom, doterani Magentis donosi blage promene na prednjem i zadnjem kraju, koje uključuju novu masku, svetla napred sa bistrim staklom, promenjen dizajn prednjeg branika u donjem delu (otvori za vazduh), žmigavce u retrovizorima, novu grafiku zadnjih svetala i unapređenu unutrašnjost. Paletu motora sačinjavaju benzinci od 2,0 i 2,7 litara sa 106kW/145 i 138kW/188KS a dizelaš je zapremine 2,0 litara sa 103kW/140KS. I dalje je to udobna porodična limuzina dimenzija D x Š x V : 4735 mm/1805 mm/1480 mm, međuosovinskog rastojanja od 2720 mm i prtljažnika zapremine 420 litara. Naravno ne treba zaboraviti ni dobar odnos uloženo/dobijeno (aktuelnu verziju sa 2,0 litarskim dizelašem kod nas treba platiti privlačnih 21.990 evra sa PDV-om). U ovom trenutku još je rano govoriti koliko će koštati ovaj "novi" Magentis. 


 
 

Spada Codatronca

14 Apr 2007 - 00:45 Noviteti Link

Novi italijanski superauto Spada Codatronca je rezultat rada dizajnera Ercole Spada iz kompanije SpadaConcept i tjuning kuće UK Garage. Inače, Ercole Spada je bivši šef dizajnera u Zagatu i radio je na razvoju automobila kao što su Aston Martin DB4, Alfa Romeo TZ i Lancia Fulvia Zagato Sport. I upravo je Alfa Romeo TZ iz 1965. godine poslužio kao inspiracija za ovaj najnoviji superauto. Glavne karakteristike Spada Codatronca-e su lagana konstrukcija, aerodinamičnost i agilnost u vožnji. Cilj je bio napraviti superautomobil u najboljoj italijanskoj tradiciji. Da li su u tome uspeli svako može sam da proceni prema ovima slikama ali reakcije na netu baš i nisu najpovoljnije (da ne upotrebimo neku jaču reč). Codatronca koristi šasiju i ostalu mehaniku Chevrolet Corvette (motor i ogibljenje su sredili u UK Garage-u) a nudiće se u 3 varijante : TS, TSV i TSS. Poslednji TSS raspolaže sa 700 konja i 950Nm obrtnog momenta i ubrzava do 100 km/h za manje od 3 sekunde a postiže 355 km/h. Naravno ovo su sve tvrdnje samog konstruktora.



Poslednjih meseci izuzetnu pažnju javnosti privukao je Argentinac Joan Ferci, koji je (bog zna kako) dobio ekskluzivno pravo da svoje automobile prodaje pod imenom Lamborghini i da koristi i fabrički logo italijanske marke ! Prema prvim najavama pomenutog gospodina, njegov Lamborghini Alar je trebao da pokreće V12 motor sa 700 konja a postizao bi 360 km/h. Iako su mnogi sumnjali da će se Alar ikada pojaviti i da će najave ostati samo najave, Joan Ferci je ipak u Buenos Airesu predstavio svoj Lamborghini u konačnoj verziji. Alar je napravljen na osnovi starog Lamborghini-ja Diablo a sada se u njega ugrađuje veći i to Lamborghinijev 7,7 litarski V12 motor sa 750KS. Ono što je još lepše i izaziva nepoverenje (blago rečeno !) u verodostojnost jeste da Alar (težak 1200 kg) navodno postiže čitavih 410 km/h, dakle 3 km/h više od Bugatti-ja Veyron (sa 1007 konja) ! Ubrzanje do 100 km/h iznosi 3,2 sekunde ali i to tek treba da se dokaže. O dizajnu nema potrebe trošiti reči. Svako za sebe može da donese zaključak da li OVO vredi platiti 750.000 američkih dolara. Inače, reakcije na izgled alara su na netu izuzetno negativne što uopšte ne čudi.  



Alfa Romeo 147 Amica

12 Apr 2007 - 13:30 Noviteti Link

Na salonu automobila u nemačkom Lajpcigu (14.-22. april), Alfa će promovisati specijalno i veoma ograničeno izdanje modela 147 pod imenom Amica. Biće ponuđeno samo 100 (sto) komada ove posebne serije. U odnosu na standardne modele 147-ice, Amica se razlikuje posebnom belom bojom (Polar White), 17 inčnim felnama, kožom u unutrašnjosti u dve boje i električno pokretanim šiberdahom. U ponudi su varijante sa 3 i 5 vrata a motori su benzinci od 1,6 litra sa 77kW/105 i 88kW/120KS kao i 1,9 litarski dizel sa 88kW/120KS. Cene se kreću od 21.460 do 25.870 evra.



Japanski Suzuki od ovog meseca kupcima u Nemačkoj nudi dve posebne i limitirane verzije malog terenca Jimny Cabrio. To su Daktari (zebra look) i Camouflage (military look). Osim zanimljivih boja karoserije, karakteristika ove serije je i bogata osnovna oprema dok je motor ostao 1,3 litarski benzinac sa 63kW/86KS, koji dozvoljava Jimny-ju Cabrio maksimalnu brzinu od 140 km/h. Cena u Nemačkoj iznosi 17.700 evra.



Prošle nedelje smo pisali o novom Daewoo-u L4X i rekli da je to samo klon australijskog automobila Holden Caprice/Statesman sa značkom Daewoo-a i ništa više. Takođe smo napomenuli da nije ništa neobično da GM (u čijem su sastavu i Daewoo i Holden) obilato koristi svoje resurse i iste automobile prodaje pod različitim imenima na različitim delovima sveta. Nova potvrda tome stiže nam iz Kine. Naravno i tamo GM ima svoju filijalu (automobili se proizvode u Šangaju i prodaju pod imenom Buick), koja će na salonu u Šangaju (22.- 28. april) predstaviti "novi" Buick Park Avenue, još jednu verziju pomenutih Holdena Caprice/Statesman i Daewoo-a L4X. Dakle porodica istog automobila sa različitim imenima se baš širi. Ipak za Kineze ovo nije ništa novo jer je i prethodni Buick Royaum, koji se prodavao u Kini, bio ustvari samo stari Holden Caprice/Statesman sa značkom Buick-a. U ovom trenutku i dalje nema nikakvih informacija da li će i sami Amerikanci konačno dobiti svoju varijantu ovog automobila. Malo neobično ali je tako. Možda odgovor leži u tome da su Kinezi prošle godine kupili više Buick-a od samih Amerikanaca ! Kinezima se Buick Park Avenue nudi sa dva benzinska V6 motora. To su 2,8 litarski sa 150kW/201KS pri 6000 obrt./min. i 265Nm obrtnog momenta. Drugi agregat je nešto veći odnosno zapremine 3,6 litra sa 187kW/250KS pri 6500 obrt./min. i 340Nm. U odnosu na rođake iz Holdena i Daewoo-a, kineski Buick Park Avenue ima drugačiju prednju masku kao i redizajniranu centralnu konzolu i drugačija sedišta. I Park Avenue ima pogon pozadi a dugačak je 5175 mm, širok 1899 mm, visok 1480 mm a međuosovinsko rastojanje mu iznosi impresivnih 3009 mm.


 

P.S. upravo ste pročitali jubilarni, 1000-ti članak na AutoBlogu. Zahvaljujemo se na ukazanom poverenju.  



Renault Clio RS Luxe

11 Apr 2007 - 00:57 Noviteti Link

U maju stiže još jedna specijalna verzija Renault-ovog sportiste Clio RS197 sa dodatnim Luxe u imenu. Auto je napravljen da zadovolji kupce, koji traže kombinaciju visokih performansi, komfora, rafiniranosti i bezbednosti. Naravno kao i svaka posebna serija, i Clio RS Luxe je bogato opremljen. Tako su deo opreme kožna sedišta (sa zaštitnim znakom Renault Sport na naslonima), klima uređaj, senzori za kišu i svetla, 17 inčni točkovi i hromirani detalji na spoljašnjosti poput retrovizora i bočnih usisnika za vazduh na prednjem blatobranu. Kako je RS Luxe napravljen na osnovi Clio-a RS197, motor je isti 2,0 litarski sa 197KS pa RS Luxe postiže 215 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 6,9 sekundi. Clio RS Luxe se nudi u 4 boje : Dark Black i Monaco Blue (metalik) kao i Toro Red i Dynamo Blue.