home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Huanghai NCV

23 Apr 2007 - 00:44 Noviteti Link

Još jedan kineski "novitet" sa salona u Šangaju i još jedan plagijat postojećih automobila. Ovo je Huanghai NCV ali se odmah prepoznaje prednji kraj skinut sa Pontiac-ovog modela Torrent (svetla, maska, hauba, blatobrani, branici) dok je ostatak izuzetno dobra kopija Lexus-a RX350 (da nema znaka kineske marke zadnji kraj bi veoma lako mogao i da prođe kao Lexus). Doduše ovakav dizajnerski hibrid dva različita automobila čak i ne izgleda loše. Naprotiv. A koliko će se to dopasti ljudima iz Pontiac-a i Lexus-a, ostaje da se vidi. Ne treba zaboraviti da ovo i nije prvi put da Huanghai klonira neke od aktuelnih modela. Prošle godine su iskopirali Kia-u Sorento, kojoj su nakalemili prednji deo Hyundai-ja Santa Fe i tako je nastao Huanghai CUV o kome smo tada pisali. Inače, ovaj novi Huanghai NCV pokreće motor snage 85kW/103KS i 170Nm obrtnog momenta. 





Nova i naravno limitirana serija Forda Mustang Shelby GT500, nosi dodatni naziv Red Stripe i predstavlja, pre svega, jedinstvenu vizuelnu "nadogradnju" poznatog modela mada su određene promene učinjene i na ogibljenju (novi amortizeri, opruge i stabilizatori). V8 motor, zapremine 5,4 litra, ostao je nepromenjen pa i dalje ima 500 konja u paru sa manuelnim 6-stepenim menjačem. Ime Red Stripe opravdavaju dve crvene linije, koje se protežu celom dužinom automobila a u ponudi su crna i bela boja karoserije ali su linije naravno uvek crvene. Red Stripe paket u kabini podrazumeva crno/crvena kožna sedišta i tepihe sa Cobra logom. Ista Cobra značka, ali ovog puta sa crvenom podlogom kao zaštitni znak Red Stripe edicije, nalazi se i na masci hladnjaka i prednjim blatobranima. Ford Mustang Shelby GT500 košta 41.675 dok doplata za Red Stripe paket iznosi 1650 dolara.




Kineska kompanija Great Wall je domaći salon automobila u Šangaju iskoristila za promociju nekoliko novih automobila. O modelima i7 i Peri SUV smo već pisali a sada malo i o modelima Florid, Coolbear i Cowry. Florid (na prve dve slike) je ustvari serijska varijanta prošlogodišnjeg prototipa sa istim nazivom, koji je predstavljen na salonu u Pekingu. Pokreću ga 1,3 litarski benzinac i 1,2 litarski dizel motor. Ipak kao i mnogi drugi kineski automobili i Florid nema originalni kineski dizajn već je "pozajmljen" od nekog već postojećeg modela. Konkretno Florid je čista kopija (pozadi i sa strane) Toyotinog modela Ist ili Sciona Xa, kako se model zove u SAD-u mada je prednji kraj prekopiran sa nove Toyote Yaris a svetla neodoljivo liče na malu Toyotu Aygo. Podaci za ovaj model su: dužina 3907 mm, rastojanje među osovinama 2368 mm, volumen prtljažnika 330 litra a težina (zavisno od verzije), od 1050 do 1080 kg. Model je registrovan za 5 putnika a ugrađivaće se tri motora. Npr. najjači od 1498 kubika ima 74 Kw/100KS najveće snage pri 5600 obrtaja, a po tvrdnji fabrike ovaj motor zadovoljava Euro IV norme. Drugi novi model Coolbear (treća slika) je takođe serijska varijanta istoimenog prototipa predstavljenog prošle godine na salonu u Pekingu. I poput Florid-a i Coolbear predstavlja jos jednu kopiju i to Toyote BB ili u SAD-u Sciona Xb (samo je prednji kraj prilično promenjen). Evo nekoliko podataka i za ovaj model dužine 3951 mm i međuosovinskog rastojanja od 2499 mm. I u ovaj model Great Wall ugrađuje 3 motora, a kao i kod Florid-a najjači je onaj od 1498 kubika i 74Kw/100KS. Auto je registrovan za 5 osoba i budući da je veći od Florid-a i kockastog oblika, veći mu je i prtljažnik pa volumen istog iznosi okruglih 600 litara. Težina, zavisno od verzije, iznosi od 1125 do 1155kg. I za kraj i model s imenom Cowry (četvrta slika). Radi se o MPV automobilu (prvom u proizvodnom programu Great Wall-a), koga pokreće 2,0 litarski motor. Inače, Cowry je minivan sa 5 vrata i mesta za 7 osoba.



Dongfeng JingYi

22 Apr 2007 - 01:13 Noviteti Link

Dongfeng, jedan od najvećih proizvođača vozila u Kini, na salonu u Šangaju izlaže svoj prvi samostalno razvijen model JingYi. Tako se bar kaže u fabričkom saopštenju. Ipak ta tvrdnja se bar delimično može dovesti u pitanje ako se zna da je u razvoju ovog MPV automobila sarađivala evropska kompanija EDAG kao i to da ga pokreće Mitsubishi-jev 1,8 litarski motor a ne neki agregat iz sopstvenog razvoja. Još je veći problem izgled. Umesto da ponude svoj ("samostalno razvijen") dizajn, Dongfeng je prednji i zadnji kraj JingYi modela "pozajmio" od Mitsubishi-ja Grandis a bočni deo (tačnije vrata) od aktuelnog Renault Scenica ! Kako bilo ovaj dizajnerski hibrid čak i dobro izgleda za ovu klasu vozila. JingYi je inače minivan sa 5 sedišta za koga fabrika tvrdi da ima dovoljno mesta za glave i noge putnika. Dugačak je 4320 mm, širok 1800 mm, visok 1644 mm a međuosovinsko rastojanje iznosi 2685 mm. Auto kreće u prodaju krajem ove godine a u serijskoj opremi, prema navodima fabrike, biće i frontalni vazdušni jastuci i disk kočnice na sva četiri točka.



Jianghuai C926

21 Apr 2007 - 13:29 Noviteti Link

Jianghuai, koji je jedan od najvećih kineskih proizvođača komercijalnih vozila, na salonu automobila u Šangaju predstavlja svoj prvi putnički auto. Model je razvijen pod kodnom oznakom C926 a odluka o početku projekta je doneta tek 26. septembra 2006. godine. Ovo pominjemo zbog ilustracije koliko malo vremena je ustvari Kinezima bilo potrebno za razvoj ovog automobila. Ipak da bi uštedeli na vremenu, u Jianghuai-ju su "pozajmili" dobar deo dizajna od drugih proizvođača pa je tako bočna silueta C926 kopija Kia-je Magentis, prednja maska kao da je skinuta sa Lexus-a LS a zadnji kraj podseća na aktuelni Mercedes E klase (svetla i poklopac prtljažnika). Dimenzije iznose : dužina/širina/visina 4830/1820/1424 mm. Ponuda motora će obuhvatati 2,0 litarski benzinac, poreklom iz Mitsubishi-ja kao i dva motora iz Hyundai-ja : od 2,0 i 2,4 litra zapremine. Auto kreće u prodaju u julu kada će dobiti i pravo ime.



Byd Auto F6

21 Apr 2007 - 13:27 Noviteti Link

Na salonu u Šangaju kompanija Byd Auto izlaže dva nova modela. O jednom od njih, modelu F3-R smo već pisali pre neki dan a sada malo o većem F6. Ovaj model je inače kao koncept predstavljen još pre nekoliko godina tako da je ovo njegovo pojavljivanje u Šangaju ustvari premijera njegove serijske varijante, koja će se uskoro naći u prodaji. F6 je dugačak 4850, širok 1822 a visok 1465 mm. Ovu luksuznu limuzinu (tako je reklamira sam proizvođač) pokreće 2,0 litarski motor (iz sopstvenog razvoja) uparen sa manuelnim menjačem (ne pominje se broj brzina) kao i Mitsubishi-jev 2,4 MIVEC litarski agregat. U serijskoj opremi se nalaze ABS, EBD, elektro paket, elektro-pomična sedišta itd.



Prošle godine je Citroen počeo sa prodajom modela C4 u obliku klasične troprostorne limuzine sa 4 vrata na velikom kineskom tržištu a sada će se taj model naći i na tržištu Južne Amerike. Proizvodnja u argentinskom gradu Palomar je upravo započela a prodaja počinje tokom jula meseca. Inače, ova treća varijanta modela C4 u Južnoj Americi će nositi ime C4 sedan dok je u Kini komercijalizovan kao C-Triomphe. Od juna prošle godine u Kini je dosad prodato preko 30.000 komada ovog modela. Kako se navodi, C4 sedan je odgovor na očekivanja kupaca sa različitih tržišta Južne Amerike, pre svega zbog produženih linija klasičnog limuzinskog oblika karoserije. U Citroenu očekuju i da ojača poziciju marke na argentinskom tržištu gde je prošle godine zabeležen porast prodaje Citroena za 30 odsto. U odnosu na hatchback varijantu C4, ova sedan verzija, osim duže karoserije, ima i produženo međuosovinsko rastojanje, koje je sada 2700 mm. Dužina je 4802 mm, širina 1773 mm a visina 1512 mm. Naravno i prtljažnik je veći a zapremina mu iznosi 513 litara. Običan hatchback model ima 4,26 metra dužine i zapreminu prtljažnika od 320 litara. Nema nikakvih nagoveštaja da bi C4 sedan mogao da se nađe i u Evropi.

 



Mercedes je ponudio posebnu ediciju svog CLK modela (i u coupe i u kabrio verziji) pod nazivom Sport Edition. Za atraktivniji spoljašnji izgled brinu se 18-inčne felne originalnog dizajna, AMG elementi eksterijera i bi-xenon prednja svetla. U unutrašnjosti je posebnost ove serije naglašena AMG-ovim sportskim upravljačem i aluminijumskim sportskim pedalama. Sport Edition serija je inače skuplja od običnog CLK za 3332 evra. Kao što smo rekli AMG elementi se brinu za dinamičniju pojavu a obuhvataju novi prednji branik sa spojlerom i povećim otvorima za vazduh a tu su i "suknjice" sa strane, spojler na poklopcu prtljažnika i hromirani završetak izduvne cevi. Pomenute 18-inče felne su sa gumama dimenzija 225/40 R 18 napred i 255/35 R 128 nazad. Menjač je automatski 7G-Tronic sa 7 stepeni prenosa.




Leopard 6 Liter Roadster

19 Apr 2007 - 13:59 Noviteti Link

Ovaj ručno izrađen roadster u retro look-u je plod rada švedske kompanije Leopard (ali se proizvodi u Poljskoj) a ima masu od samo 1150 kg i motor sa 405 konja. Sa ovakvim podacima ne čudi ubrzanje do 100 km/h za samo 4 sekunde dok je maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Motor je 6,0 litarski (otuda i ime automobila), V8 konfiguracije sa 542Nm obrtnog momenta poreklom iz Chevrolet Corvette. Menjač je naravno manuelni, sa 6 stepeni prenosa. Zahvaljujući aluminijumskoj karoseriji, masa je pomenutih 1150 kg pa potrošnja po navodima proizvođača iznosi samo 10 litara. Unutrašnjost je u koži, uključujući i volan marke Momo. Leopard je postavljen na 16 inčne točkove (napred) a pozadi od 17 inča (gume 225/40 ZR 16 napred i 255/45 ZR 17 nazad). Cena u ovog dvoseda u Nemačkoj iznosi 127.000 evra.




Chery A6

19 Apr 2007 - 00:49 Noviteti Link

Novi Chery A6 (mogli su malo da povedu računa o tome da ovo ime već koristi Audi) je naslednik prethodne limuzine više srednje klase Chery Oriental Son/Eastar, koja nije bila ništa drugo do klon Daewoo Evande. Novi A6 će prvi put biti promovisan na predstojećem salonu u Šangaju a u početku će se u njega ugrađivati dva benzinska motora. To su 2,0 TCI 16v (sa turbo punjačem) i veći 3,0 V6 24v. Kasnije će ponudu dopuniti i dizel 1,9 TDCI sa 93kW/126KS. Drugih podataka zasad nema. Da podsetimo da će Chery na salonu u Šangaju izložiti i CC verziju novog A6 o kome smo takođe već pisali pre neki dan.



Fiat Uno Flex

18 Apr 2007 - 13:57 Noviteti Link

U Evropi smo možda već i zaboravili na njega ali stari, dobri Fiatov mališan Uno se i dalje proizvodi u Brazilu. Naravno vremenom je auto nekoliko puta dizajnerski osvežen da bi danas izgledao kao na našim slikama. Verovatno i nije najlepši auto na svetu (daleko od toga) ali je važno da je relativno pristupačan kupcima u Brazilu a sad je Fiat rešio da njegovu Flex verziju (kao pogon može koristiti ili benzin ili etanol ili mešavinu oba goriva) ponudi i kupcima u Južnoj Africi. Uno Flex će kupcima u Južnoj Africi biti dostupan od jula u obe varijante, dakle kao hatchback sa 3 ili 5 vrata. Motor je 1,2 litarski sa 54kW/71KS pri 5500 obrt./min. i 102Nm obrtnog momenta prti 2500 obrt./min. uparen sa manuelnom 5-stepenom transmisijom. Kako će afrički kupci prihvatiti Uno pogonjen i etanolom, ostaje pitanje ali Fiat čak 95 % svih svojih automobila u Brazilu prodaje u Flex varijantama ! Drugim rečima Fiatova fabrika u brazilskom gradu Belo Horizonte (odakle će se Uno Flex slati u Južnu Afriku) godišnje proizvede 400.000 automobila, koji kao gorivo koriste i etanol.    



Brilliance A1

18 Apr 2007 - 00:46 Noviteti Link

O modelima BS4, BS6 i BC3 coupe kineskog proizvođača Brilliance smo već pisali a sada su pred vama prve fotografije njihovog predstavnika u popularnom C segmentu (tzv. Golf Klasa), koji će poneti pomalo nemaštovito ime A1. Premijera će naravno biti za neki dan na salonu u Šangaju a Kinezi i ne kriju velike ambicije sa ovim modelom. U ovom trenutku informacije o ovom automobilu su sledeće : postavljen je na novu platformu međuosovinskog rastojanja 2600 mm (22 mm više od Golfa), dužina mu iznosi 4180 mm (Golf 4204 mm), širina 1755 mm a visina 1460 mm. Motor je 1,6 litarski benzinac sa 79kW/107KS. Proizvodnja modela A1 startuje u septembru kada počinje i prodaja u Kini dok se dolazak u Evropu planira za drugu polovinu 2008. godine.




BYD Auto F3-R

17 Apr 2007 - 13:55 Noviteti Link

Evo još jednog kineskog noviteta i još jedne kopije već postojećih automobila. Auto na slikama je nastao u kineskoj kompaniji BYD Auto i nosi oznaku F3-R. Radi se o hatchback modelu niže srednje klase koga pokreće 1,5 litarski benzinac sa 16 ventila i 78kW/106KS. Dovde sve u redu. Ali dizajn je (napred i sa strane) ukraden od prethodne generacije Toyote Corolle dok je zadnji kraj samo prekopiran sa Chevrolet Lacetti-ja. Osim ove kombilimuzinske verzije postoji i sedan varijanta sa oznakom F3 i motorom od 1600 kubika i tačno 100 konja.  




Great Wall i7 i Peri SUV

17 Apr 2007 - 01:02 Noviteti Link

I kineski Great Wall (poznat po kopiranju Fiat Pande o čemu smo već pisali) ima nekoliko premijera na salonu u Šangaju. Jedna od njih je i manji auto B segmenta i7, koji odmah prepoznajemo kao kinesku verziju aktuelne Toyote Yaris (prva slika). U odnosu na pomenutu Toyotu, kineski i7 ima promenjen prednji deo, koji je prilično agresivan i, zašto da ne, privlačan. Kinezi i7 opisuju kao prostoran i komforan auto za 5 osoba. Pokreću ga benzinci od 1,3 i 1,5 litra zapremine. Drugi novitet za salon u Šangaju je SUV verzija modela Peri a koji je čista kopija Fiat Pande Cross 4x4. Nažalost drugih informacija o ovoj kineskoj Pandi nema sem da je pokreće 1,3 litarski benzinski motor.




Obnovljena Kia Magentis

14 Apr 2007 - 16:44 Noviteti Link

Evo i prvih slika obnovljene korejske limuzine Kia-e Magentis (na nekim tržištima poznata i kao Optima). Radi se o blagom i finom doterivanju spoljašnjosti i unutrašnjosti dok promena na mehanici i dimenzijama nema. Iako nekima možda ovaj diskretni ristajling dolazi prerano i predstavlja iznenađenje (Magentis se u Evropi prodaje jedva godinu dana), konkurencija u D segmentu je itekako brojna i žilava tako da svako doterivanje ima smisla. Uglavnom, doterani Magentis donosi blage promene na prednjem i zadnjem kraju, koje uključuju novu masku, svetla napred sa bistrim staklom, promenjen dizajn prednjeg branika u donjem delu (otvori za vazduh), žmigavce u retrovizorima, novu grafiku zadnjih svetala i unapređenu unutrašnjost. Paletu motora sačinjavaju benzinci od 2,0 i 2,7 litara sa 106kW/145 i 138kW/188KS a dizelaš je zapremine 2,0 litara sa 103kW/140KS. I dalje je to udobna porodična limuzina dimenzija D x Š x V : 4735 mm/1805 mm/1480 mm, međuosovinskog rastojanja od 2720 mm i prtljažnika zapremine 420 litara. Naravno ne treba zaboraviti ni dobar odnos uloženo/dobijeno (aktuelnu verziju sa 2,0 litarskim dizelašem kod nas treba platiti privlačnih 21.990 evra sa PDV-om). U ovom trenutku još je rano govoriti koliko će koštati ovaj "novi" Magentis.