home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Jeep-ov model Liberty (u Evropi se prodaje kao Cherokee) na salonu u New Yorku dobija zamenu u obliku istoimenog naslednika. Prvo što upada u oči je sličnost novog Liberty-a/Cherokee-a sa Jeep Commander-om (prednji kraj, svetla, maska) i Dodge Nitro-om (sa strane i pozadi) a cela karoserija je sada mnogo više kockastija i robusnija, više u stilu Cherokee-ja iz osamdesetih godina što je valjda i bila namera. Osim novog dizajna novi Liberty/Cherokee donosi i unapređenu bezbednost i bogatiju serijsku opremu kao što je elektronska kontrola stabilnosti, pomoć pri kočenju (BAS), brisače sa senzorima za kišu i bočne vazdušne zavese. Posebno je zanimljiv Sky Slider platneni krov, koji se proteže celom dužinom istog. Za bolje vozne karakteristike i upravljivost Liberty/Cherokee je dobio novo prednje i zadnje vešanje (napred nezavisno). Motor je benzinac, 3,7 litarski V6 sa 157kW/210KS i 319Nm (u Jeep-u tvrde da je sada i ekonomičniji) a menjači mogu biti ili ručni sa 6 ili automatski sa 4 stepena. Prodaja počinje u trećem kvartalu ove godine a Jeep se nada da će naći kupce među mlađim parovima i mladim samcima između 30 i 40 godina starosti.






Ali zasad samo u Rusiji. Naime AutoVAZ (poznatiji u Evropi samo kao Lada) je saopštio cenu za novi model 2170 Priora, koji će se u prodaji naći već tokom ovog meseca. Osnovna verzija nove Priore će u Rusiji koštati 10.860 dolara ili 8125 evra a prvo u prodaju kreće klasična limuzina sa 4 vrata mada je Lada već predstavila i hatchback i coupe varijante ovog novog modela. Inače Priora je u definitivnoj serijskoj verziji promovisana još prošle godine na salonu automobila u Moskvi gde je naišla na zaista veliko interesovanje publike i,što je važnije, kupaca. Iako na prvi pogled Priora liči na aktuelnu gamu 110/111/112 reč je ipak o različitim automobilima a posebno je veliki napredak ostvaren u kabini. Za pomoć u oblikovanju modernije i atraktivnije unutrašnjosti Rusi su koristili usluge italijanske firme AE. U Ladi su za Prioru predvideli frontalne vazdušne jastuke, automatski klima uređaj, podesivi servo upravljač, električne podizače stakala, centralno daljinsko zaključavanje vrata, parking senzore, brisače sa senzorom za kišu, ABS.. Naravno svi ovi elementi opreme neće se naći na spisku standardne opreme ali pokazuju očigledan napredak Lade i pokušaj hvatanja priključka za evropskim markama. Prioru pokreće 4-cilindrični 1,6 litarski motor sa 16 ventila, snage 72kW/98KS i 145Nm obrtnog momenta uparen sa manuelnim 5-stepenim menjačem. Dimenzije ovog modela su : DxŠxV 4400 mm/1680 mm/1420 mm, međuosovinsko rastojanje je 2492 mm a zapremina prtljažnika 430 litara. Auto je težak 1095 kg i postiže maksimalnih 185 km/h a ubrzava do 100 km/h za 11,5 sekundi. Još i podaci o potrošnji (ali uz napomenu da je reč o fabričkim podacima), po kojima Priora pri 90 km/h troši 5,6 pri 120 km/h 7,2 a u gradskoj vožnji 9,8 litara na 100 km. Kada će Priora poćeti da se prodaje izvan Rusije odnosno kada bi eventualno mogla da stigne kod nas, može samo da se nagađa. Ali ako je suditi po primeru Kaline, koja se pojavila u Srbiji tek 2 godine posle početka prodaje u Rusiji, preostaje nam samo čekanje i nada da će Priora ipak brže stići na naše puteve nego što je to bio slučaj sa Kalinom.   



Samo nekoliko nedelja posle promocije koncepta M3 u coupe verziji na salonu u Ženevi, iz BMW-a stižu i zvanične slike serijske verzije tog modela. Kao i pomenuti koncept, i serijski auto ima V8 motor zapremine 4,0 litra sa 420KS, sportsko ogibljenje, manuelni 6-stepeni menjač, krov od karbon fibera i spoljašnjost u tipičnom M look-u. V8 motor, koji će pokretati novi M3, nastao je iz 5,0 litarskog V10 motora, koji već pokreće M5 i M6 modele. Iz 4,0 litra zapremine (tačnije 3999 ccm) novi V8 razvija snagu od 420KS (105 konja po litri zapremine) pri visokih 8300 obrt./min. dok je maksimalni obrtni momenat 400Nm pri 3900 obrt./min. Ono što je važno jeste da je 85% obrtnog momenta dostupno već od 2000 obrt./min. odnosno da će V8 raspolagati sa 340Nm već pri 2000 obrt./min. Budući da je motor napravljen od aluminijuma i kompozitnih materijala, težak samo 202 kg pa su u BMW-u veoma ponosni na to da je ovaj agregat najlaški V8 motor na svetu, lakši čak (za 15 kg) i od rednog 6-cilindraša iz prethodne generacije modela M3. Nova generacija M3 je opremljena sa varijabilnim sistemom upravljanja bregastim vratilima (duplim Vanos-om) i novim zadnjim vešanjem. Novi M3 biće zvanično predstavljen na domaćem terenu salona automobila u Frankfurtu, u septembru ove godine a konkurenciju će imati u obliku Lexus-a IS-F, Audi-ja RS5 i Mercedesa CLK63 AMG. Na slikama je auto sa 18 inčnim točkovima mada se očekuje da BMW ponudi i 19 inčne, iste onakve kakve je imao prototip na salonu u Ženevi. Maksimalna brzina mu i dalje iznosi 250 km/h, ubrzanje do 100 km/h traje 4,8 sekundi a prosečna potrošnja po fabričkim tvrdnjama iznosi 12,8 litara na 100 km. Posle coupe-a, BMW će ponuditi i limuzinsku i kabrio verziju novog M3.



Novi Subaru B9 Tribeca

3 Apr 2007 - 13:42 Noviteti Link

Veliki SUV model B9 Tribeca u prvoj generaciji izdvajao se od konkurencije po karakterističnom dizajnu prednjeg dela, koji baš i nije bio po volji mnogih zainteresovanih kupaca ovakvih vozila. Zato Subaru na salonu u New Yorku, pored nove Impreze, izlaže i novu, detaljno obnovljenu verziju ovog velikog SUV-a sa promenjenim dizajnom, naročito prednjeg dela na koga je i letelo najviše kritika. Nova maska, svetla, hauba i branici su od Tribece napravili privlačan SUV model sa moćnim izgledom, koji i dalje zadržava sportski i dinamičan karakter odlazeće varijante. Promene pozadi nisu toliko drastične kao napred odnosno iako su vrata prtljažnika, svetla i branici potpuno novi zadržavaju stil prethodnika pa se promene možda neće videti na prvi pogled. Da pomenemo i da je u sklopu svih ovih dizajnerskih doterivanja i treće bočno staklo dobilo novi oblik. Tribeca se nudi u verzijama za 5 ili za 7 osoba pri čemu je sada olakšan pristup trećem redu sedišta. Nije novi dizajn sve što je novo na novoj Tribeca-i. Nov je i motor, sada sa 3,6 litra zapremine i 256KS, koje ostvaruje pri 6000 obrt./min. Kao i ranije radi se o 6-cilindričnom bokser motoru uparenim sa 5-stepenom automatskom transmisijom sa mogućnošću ručnog menjanja brzina. Iako veće zapremine i nešto veće snage od prethodnika, novi motor emituje manju emisiju štetnih sastojaka i čak i troši nešto manje. Pored novog motora, Tribeca se može pohvaliti i doteranim zadnjim vešanjem pa Subaru obećava udobniju vožnju nego ranije dok klirens (rastojanje od tla) iznosi 213 mm. Dimenzije nove Tribece sada izgledaju ovako : D x Š x V 4865 mm/1870 mm/1686 mm a međuosovinsko rastojanje 2749 mm. I još veličina točkova : 18-inčni sa gumama 255/55 R18.  



Na salonu u New Yorku, koji počinje 6. aprila, Mercedes (tačnije AMG) izlaže novu putnu verziju "sejfti kara" (Safety Car) Formule 1 sa dugačkim imenom CLK63 AMG Black Series. Ovaj model (težak 1760 kg) pokreće motor snage 507 konja i 630Nm sa 7G-Tronic automatskim menjačem. Sa takvom snagom ne iznenađuju ubrznja od 0 do 100 km/h za 4,3 sekunde i od 0 do 200 km/h za 13,8 sekundi. Iako bi mogao da postigne i više, AMG je elektronski ograničio maksimalnu brzinu na tačno 300 km/h (bar nije na 250 km/h). U cenu od 119.000 evra uključene su i tehničke cake kao što su Distronic, Parktronic i Keyless-Go.




Pre nekoliko dana objavili smo par slika nove Impreze WRX u hatchback verziji sa 5 vrata, koja će svetsku premijeru imati na skorašnjem salonu automobila u NewYorku (6.-15. april). Sada su objavljene nove, još bolje fotografije nove Impreze uključujući i slike klasične limuzine sa 4 vrata čiji izgled do sada nije bio poznat. Na ovim slikama nova Impreza izgleda daleko bolje pa će bar malo ublažiti kritike, koje su proteklih dana letele na račun dizajna nove Impreze. Da podsetimo da su se kritike kretale od ocena da je ovo najružniji auto godine do mišljenja u stilu da OVO nije pravi Subaru a da ni u kom slučaju ne može biti legitimni naslednik legendarne Impreze WRX. Kao i ranije i nova generacija Impreze nudiće se u 2 karoserijske varijante : kao hatchback (dužine 4,42 metra) i klasična limuzina sa dužinom od 4,59 metra. Osim novog dizajna Impreza je, po navodima fabrike, sada daleko bezbednija i kvalitetnija. Može se pohvaliti i novim zadnjim vešanjem, nižim težištem, krućom karoserijom, VDC elektronskim sistemom za kontrolu stabilnosti i 6 vazdušnih jastuka u standardnoj opremi u svim verzijama. Nova Impreza WRX biće brža od istoimenog prethodnika i to zahvaljujući 2,5 litarskom turbo motoru sa 225KS i nešto nižoj težini automobila. Naravno novi WRX imaće i bolje vozne osobine zbog pomenute kruće karoserije, nižeg težišta i doteranog ogibljenja. Kasnije dolazi još jača varijanta Impreze. To je WRX STi sa oko 300KS. Naravno bokser motori i integralni pogon i dalje ostaju karakteristika ovog modela i tu nema promena. Motor od 2,5 litra nudiće se i bez turbo punjača a u Evropi će paletu agregata dopuniti i manji 1,5 i 2,0 litarski benzinci i novi turbo dizel sa 180KS. Prodaja se najavljuje za jesen ove godine.



Jeep je objavio prve slike doteranog Grand Cherokee-ja, koji će svoju svetsku premijeru imati na salonu u New Yorku (6.-15. april). Osim malih, ali zaista malih vizuelnih promena spoljašnjosti i unutrašnjosti, najveća novina je ustvari potpuno novi benzinski 4,7 litarski V8 motor, koji zamenjuje postojeći iste zapremine ali ima 24% više snage i 6% više obrtnog momenta. Tačnije sada raspolaže sa 217kW/291KS i 437Nm obrtnog momenta. Uz povećanje snage ide i veća ekonomičnost ovog motora. Malo nelogično ali je tako mada Jeep nije objavio za koliko je smanjena potrošnja. Uz to novi motor može da koristi etanol E85 kao pogonsko gorivo. U Grand Cherokee se ukupno ugrađuje 5 motora, 4 benzinca i jedan dizel. Osim pomenutog novog 4,7 litarskog V8, od benzinaca su u ponudi i 3,7 litarski V6, 5,7 L HEMI V8 i 6,1 litarski HEMI V8, koji pokreće model SRT8 a tu je i 3,0 L common-rail dizel. Pomenuli smo i vizuelne promene na karoseriji obnovljenog Grand Cherokee-ja ali su one toliko male da ih nećete ni zapaziti na prvi pogled. Na drugi pogled primetićete malo povećani gril hladnjaka, više zaobljena prednja svetla, nove branike i svetla za maglu a pozadi i promenjenu grafiku zadnjih svetala. U Jeep-u navode da sve ove sitne promene samo još više naglašavaju autentični Jeep-ov karakter. I unutrašnjost je doživela promene ali Jeep još nije objavio slike kabine da se u to uverimo mada se pominju i veći kvalitet upotrebljenih materijala, bolja završna obrada...



Pre nekoliko dana objavili smo prve slike gotove verzije nove Impreze WRX, koje je objavio američki Motor Trend ali koje nisu bile najboljeg kvaliteta jer se radilo o fotografijama skeniranim iz pomenutog magazina. Ipak i te slike su bile dovoljne da se na Subaru obruši lavina kritika za dizajn nove Impreze. Da podsetimo kritike su se kratale od ocena da je ovo najružniji auto godine do mišljenja u stilu da OVO nije pravi Subaru a da ni u kom slučaju ne može biti legitimni naslednik legendarne Impreze WRX. U međuvremenu je drugi američki auto magazin, Road and Track, objavio nove slike, ovoga puta zvanične, koje su malo stišale strasti i bar malo poboljšale prvi negativan utisak o novoj Imprezi. Na osnovu slika iz Road and Track-a, koje prenosimo možete i sami proceniti da li su sve kritike bile na mestu ili ne. Kako bilo, dugo i željno očekivana Nova Impreza WRX biće predstavljena sledeće nedelje na salonu automobila u New Yorku u dve karoserijske verzije ; kao hatchback dužine 4,42 metra (na slikama) i klasična limuzina sa 4 vrata (4,59 metra dužine), čijih slika još nema. Nova Impreza, bar po ovim slikama, kao da je izgubila oštrinu odnosno postala je "mirniji" i komforniji automobil sa prostranom kabinom u kojoj udobno može da se smesti 5 osoba. Ipak bez obzira na neatraktivan izgled, nova Impreza WRX biće brža od istoimenog prethodnika i to zahvaljujući 2,5 litarskom turbo motoru sa 225KS i nešto nižoj težini automobila. Zbog toga se očekuje da će novi WRX ubrzavati do 100 km/h bar desetinku sekunde bolje od prethodnika. Naravno novi WRX imaće i bolje vozne osobine zbog kruće karoserije i doteranog ogibljenja. Cene još nisu poznate ali se prodaja najavljuje za jesen ove godine.



Ford i Shelby će na salonu u New Yorku promovisati najjači Mustag do sada, model Mustang Shelby GT500KR (KR-King of the Road). Inspiracija za najnoviji Mustang je pronađena u istoimenom modelu iz 1968. godine a najnovija reinkarnacija ima 5,4 litarski V8 motor sa oko 397kW/540KS i 692Nm. Auto je napravljen na bazi postojećeg Shelby Mustanga GT500 a dodatnih 40 konja je spakovano pod poklopac haube od kompozitnih materijala. Pogon je na zadnje točkove preko 6-stepenog manuelnog menjača, koji ima skraćene prenosne odnose u odnosu na pomenuti Shelby Mustang GT500. Na doteranom ogibljenju Mustanga GT500KR radili su zajedno i Ford SVT i Ford Racing i Shelby. Izloženi primerak na štandu Forda na salonu u New Yorku će imati, samo za tu priliku, 20 inčne felne od poliranog aluminijuma dok će se serijska verzija morati zadovoljiti sa 18 inčnim točkovima.



Nissan 350 Z NISMO

30 Mar 2007 - 13:24 Noviteti Link

Nissan će od jula meseca kupcima ponuditi novu, NISMO verziju svog sportiste 350 Z. Najočiglednija razlika u odnosu na standardnu verziju jeste aerodinamički paket, koji uključuje novi prednji spojler, pragove, ogromno zadnje krilo i zadnji difuzor. Tome treba dodati originalne NISMO alu točkove veličine 18 inča napred i 19 inča pozadi sa gumama Bridgestone Potenza. 350 Z NISMO ima i specijalno tjunirano ogibljenje, velike Brembo kočnice i novi NISMO izduvni sistem. Sve u cilju bolje stabilnosti i upravljivosti automobila. U kabini se izdvajaju crna sedišta prošarana crvenim šavovima i aluminijumske pedale. Sa spiska standardne opreme treba spomenuti bi-xenon prednja i LED zadnja svetla. Naravno ABS, EBD i BAS elektronski sigurnosni sistemi se podrazumevaju. Motor V6 nije menjan pa iz 3,5 litra zapremine i dalje raspolaže sa 306KS pri 6800 obrt./min. Menjač je ručni sa 6 stepeni. Premijera na salonu u New Yorku za nekoliko dana kada i trebalo da bude poznata i cena.



Honda Civic Type R sedan

29 Mar 2007 - 13:26 Noviteti Link

Honda će od sutra, 30. marta, japanskim kupcima ponuditi i klasičnu limuzinsku verziju sportskog modela Type R, koji se dosad prodavao samo kao hatchback sa 3 vrata. Ovu sedan varijantu pokreće atmosferski 2,0 litarski motor sa 4 cilindra i oko 225KS pri 8000 obrt./min. uparen sa 6-stepenim ručnim menjačem. Da podsetimo da evropska verzija Type R ima 201KS. Pogon je na prednje točkove, a točkovi su veličine 18 inča sa gumama Bridgestone Potenza. Sportska priroda ovog Civic-a je dodatno naglašena agresivnim branicima (napred sa velikim otvorima za vazduh a pozadi sa difuzorom) i ogromnim zadnjim krilom. Honda se nada da će u Japanu svakog meseca naći 400 kupaca za ovaj Civic.



Cadillac STS za 2008.

29 Mar 2007 - 13:24 Noviteti Link

Cadillac će na salonu u New Yorku predstaviti osveženi model STS, koji osim spoljašnjih vizuelnih promena, donosi i novi V6 motor i poboljšanu unutrašnjost. Spolja odmah upada u oči novi, ogroman gril (koji se delimično nastavlja i u prednji branik) u stilu drugih modela Cadillac-a kao što su Escalade i novi CTS. Zanimljivi su i novi, polirani 18 inčni alu točkovi sa Michelin gumama 235/50 R18 napred i 255/45R18 nazad. I unutrašnjost je obnovljena; tu je novi volan, koji ima i grejanje kao opciju a u ponudi je i HUD sistem, koji projektuje podatke na vetrobransko staklo. STS je i prvi auto iz GM-a, koga pokreće novi 3,6 litarski V6 motor sa direktnim ubrizgavanjem. Ovaj osnovni motor u STS-u ima 222kW/298KS i 371Nm a uparen je sa 6-stepenom automatskom transmisijom. 



I Hummer ima nekoliko noviteta za salon u New Yorku, koji počinje u aprilu. To su obnovljeni Hummer H2 za 2008. godinu i specijalni H3 Alpha. H2 za 2008. godinu ima novi motor, novi 6-stepeni automatski menjač, obnovljenu unutrašnjost i više luksuznih i bezbednosnih elemenata opreme. Motor je aluminijumski V8, zapremine 6,2 litra sa 293kW/393KS i 574Nm obrtnog momenta. Kabina je dobila potpuno novu intrument tablu i nova sedišta, uključujući i treći red sedišta za 2 putnika. Tu su i nove oplate vrata, krovni i bočni vazdušni jastuci, ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, dorađen izduvni sistem itd. Hummer H3 Alpha (na drugoj slici) je posle Hummer-a H1, drugi pripadnik ekskluzivne Alpha porodice ovih američkih terenaca, koja predstavlja ono najbolje iz Hummer-a u pogledu putnih i off-road kapaciteta. Hummer H3 Alpha ima 5,3 litarski V8 motor sa 295KS i 438Nm u paru sa 4-stepenim automatskim menjačem. Kako kažu u Hummer-u, H3 Alpha je ultimativni Hummer H3 sa naglašenim off-road mogućnostima, koji zadovoljava različite potrebe svojih vlasnika. Estetski se Alpha serija ovog Hummer-a od sabraće razlikuje po hromiranim detaljima, 16 inčnim točkovima i naravno Alpha zaštitnim logom.





Ford Focus CNG

28 Mar 2007 - 13:56 Noviteti Link

Ford je kupcima upravo ponudio Focus CNG sa pogonom na komprimovani prirodni gas (na engleskom CNG-compresed natuaral gas a kod nas poznat i kao zemni gas ili prosto metan). Osim manjeg zagađenja životne sredine, CNG je sve popularniji u Evropi zbog niske cene, niže i od (kod nas veoma popularnog) tečnog naftnog gasa (TNG). Inače, Focus CNG će zvaničnu premijeru imati na predstojećem salonu automobila u nemačkom Leipzig-u, koji se održava od 14. do 22. aprila. Focus CNG (sa 55 litarskim rezervoarom za benzin i onim za gas od 18 kg) ima autonomiju od preko 1000 km. Auto pokreće 4-cilindrični 2,0 litarski benzinac sa 145KS i 185Nm obrtnog momenta a kada se auto vozi na gas snaga pada na 126 konja i 166Nm. I performanse se naravno razlikuju od zavisnosti od vrste goriva. Kada ide na benzin, Focus CNG postiže 206 km/h a na gas 195 km/h. Najjeftiniji Focus CNG u Nemačkoj (sa 3 vrata i Titanium opremom) treba platiti 24.650 evra.



Changan CV11

28 Mar 2007 - 00:27 Noviteti Link

Ovo je Changan CV11, prvi samostalno razvijen MPV model kineske kompanije Changan, koja je poznata i kao partner japanskog Suzukija u Kini. Prvi primerak modela CV11 je sišao sa proizvodne trake 26. marta a kao prototip je debitovao još na salonu automobila u Šangaju, aprila 2003. godine. Changan tvrdi da je CV11 u pogledu stajlinga, performansi a naročito bezbednosti i voznih osobina daleko napredniji u odnosu na ostala vozila ovog tipa, koja se trenutno proizvode u Kini. Dimenzije ovog MPV-a sa 7 sedišta su : DxŠxV 4445 mm/1768 mm/1640 mm. Motor, za koga Changan tvrdi da je i ekonomičan i ekološki podoban, je 4-cilindrični, zapremine 2,0 litra sa 102kW/139KS i 186Nm.