home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Gumpert Apollo Sport

28 Feb 2007 - 00:47 Noviteti Link

Nemački proizvođač superautomobila Gumpert, na skorašnjem salonu u Ženevi, promovisaće novu, Sport verziju svog poznatog modela Apollo. Ogromni otvori za vazduh na krovu i sa strane već nagoveštavaju o čemu se ovde radi. A radi se o automobilu sa twin-turbo motorom od 800KS, smeštenim centralno, a poreklom je Audijev 4,2 litarski V8. Po tvrdnjama Gumperta, Apollo Sport ( težak 1200 kg ) postiže 360 km/h i ubrzanje do 100 km/h za samo 3 sekunde. Sport verzija Apollo-a se od standardne varijante, koja inače raspolaže sa 650KS, razlikuje po potpunom aero body paketu, koji uključuje niži prednji spojler i ogromno zadnje GT krilo, čime se poboljšavaju ležanje i aerodinamika. Unutrašnjost je bogatija za klima uređaj, CD plejer, satelitsku navigaciju pa čak i kameru za vožnju unazad. Cena iznosi 299.500 evra plus porez.   





Da bi obeležio nedavnu, ubedljivu pobedu svog Pajera EVO na Dakar reliju ( ko zna koju već ! ), Mitsubishi je ponudio ( i to samo japanskim kupcima ) specijanu, limitiranu verziju modela Pajero pod punim nazivom Pajero Dakar Rally Replica Edition. Kao što smo rekli, nudiće se samo japanskom kupcima po ceni od 32200 američkih dolara a biće napravljeno samo 20 komada.



Artega GT

27 Feb 2007 - 23:22 Noviteti Link

Evo i prvog, i to sportskog, modela nove nemačke marke Artega. Nosi odgovarajuće ime Artega GT ali ono što je zanimljivo jeste, pre svega, njegova kompaktna dužina od samo 3950 mm, koliko ima i jedan VW Polo. Usput, širina iznosi 1870 a visina samo 1180 mm. Dizajn potpisuje Herman Fisker, koji je radio i za Aston Martin. Osim veličine, pažnju privlači i izbor motora. To je VW-ov 3,6 litarski V6 sa 300KS, koji Artegu GT tera do 270 km/h maksimalne brzine  (nama podataka o ubrzanju do stotke). Planira se proizvodnja od 500 komada godišnje po ceni od 75.000 evra.



Porsche je, preko svoje oficijelne dilerske mreže, ponudio fabrički Aerokit za modele Cayman i Cayman S. Taj aerodinamički paket sadrži, pre svega, prednji spojler sa krilcima i fiksirano zadnje krilo. Porsche je ovaj Aerokit razvio u svom Development centru, a osim nešto agresivnijeg izgleda, ovi dodaci, koji su testirani u vazdušnom tunelu, pri visokim brzinama značajno smanjuju sile na prednju i stražnju osovinu. Cena Aerokit paketa u Nemačkoj je 3500 evra.



Vauxhall VXR8

27 Feb 2007 - 12:28 Noviteti Link

Opelov britanski rođak, Vauxhall, predstavio je svoj novi model VXR8 koji je poreklom iz Australije. Naime, VXR8 nije ništa drugo do Holden HSV clubsport R8 proizveden u Australiji a koji je, kao i Vauxhall, deo General Motorsa. Što je još zanimljivije, Pontiac će isti auto prodavati u SAD-u kao Pontiac G8. Inače, prvi primerci će u Veliku Britaniju stići u aprilu ove godine. Ipak, za razliku od američkog Pontiaca G8 sa 362KS, Vauxhallov model će iz 6,0 litraskog motora izvlačiti čak 419KS pri 6000 obrt./min. i 550Nm obrtnog momenta. Sa tim motorom, Vauxhall VXR8 dostiže 100 km/h za tačno 4,92 sekunde. Menjač može biti obični 6-stepeni manuelni ili automatski sa takođe 6 stepeni prenosa. Naravno, sa povećanjem snage motora, dorađeno je i ogibljenje i pojačane kočnice. Aero body kit za karoseriju sa 4 izduvne cevi pozadi kao i 19-inčne alu felne, zaokružuju vizuelni nastup nove, "evropske" sportske limuzine. Za sada nema vesti o eventualnoj Opelovoj verziji ovog modela za kontinentalni deo Evrope, jer ne treba zaboraviti, Opel je takođe deo američkog GM-a.



Doterivanje Alfe GT

27 Feb 2007 - 00:46 Noviteti Link

Na salonu u Ženevi, Alfa će pored modela 159 TI, promovisati i blago ali zaista blago doteranu Alfu GT, spremnu za novu prodajnu sezonu. Ovaj prelepi coupe star tek 3 godine, sa ovim doterivanjem treba da ostane u proizvodnji bar još dve. Kako nije bilo veće potrebe za korenitim promenama, obnovljenu Alfu GT je moguće prepoznati samo po malo više aluminijuma na nosu a u unutrašnjosti samo po novim brojčanicima na komandnoj tabli kao i po aluminijumskoj papučici za gas. Na zadnjem kraju automobila, jedino što je novo jeste nova dupla izduvna cev. Uz nekoliko novih boja za karoseriju, hromirane retrovizore za neke verzije i novi dizajn alu točkova, to bi bilo sve. Skoro sve. Naime sada se nude i nove, posebne verzije i to Collezione, BlackLine i Q2. Motori su isti : 1,8 TS sa 140KS, 2,0 JTS ( 165KS ), 3,2 V6 24V ( 240KS, 300Nm, 243 km/h ) a tu je i dizel 1,9 JTDm 16v sa 150KS. Na kraju da pomenemo da u Ženevi Alfa predstavlja i novi Spider sa dizel motorom od 2,4 litra sa tačno 200KS.



Kineski Hummer

27 Feb 2007 - 00:45 Noviteti Link

Kineski proizvođači su poznati po tome da "inspiraciju" za svoje modele traže u već postojećim modelima raznih automobila tako da nije nikakvo čudo da većina njihovih automobila ( čast izuzecima ! ) predstavlja samo klonove raznih automobila poznatih svetskih marki. Tako ni ovaj slučaj kopiranja američke ikone, Hummera, ne treba ni najmanje da čudi. Ovu sliku kineskog Hummera objavio je China Car Times a radi se o proizvodu kineske fabrike Dongfeng Motors. Kao što se vidi sa slike, jedinu razliku u odnosu na Hummer, predstavlja malo promenjena maska i znak Dongfenga na istoj. Ipak, da ne bude sve tako crno po Kineze, treba reći da je Dongfeng, navodno, u pregovorima sa AM Generalom ( koji proizvodi originalne Hummere ), oko snadbevanja kineske fabrike određenim komponentama za njihov Hummer. U ovom trenutku nije poznato da li je ovo na slici prvi primerak eventualne licence ili su Kinezi "samoinicijativno" napravili svoj auto bez odobrenja AM Generala ( koji je inače u vlasništvu General motorsa ).



Dugo se već prenose glasine da Lamborghini sprema novu, specijalnu seriju svog modela Gallardo, koji će najverovatnije biti nazvan Superleggera (super lagani)  a biće prikazan i na salonu u Ženevi početkom marta. Kao što ime daje naslututi, glavna odlika ovog Gallarda će biti smanjena težina i to tako što će se u njegovoj proizvodnji obilato koristiti karbon fiber kao i to da će iz njegove kabine biti izbačene sve "nepotrebne" sitnice, koje imaju veze sa komforom.  Gallardo Superleggera je lakši za oko 100 kg odnosno težak je 1330 kg. I ovaj Gallardo će zadržati integralni pogon, a njegov 5,0 litarski V10 motor će dobiti još 10 KS ( ukupno dakle 530 konja ), što će uz redukovanu težinu, omogućiti sprint do 100 km/h za 3,8 sekunde ( 0,4 sekunde bolje od standardne verzije Gallarda ). Naravno, Gallardo Superleggera će i vizuelno biti različit u odnosu na običan Gallardo i to dodatnim spojlerima, drugačijim zadnjim difuzorom i večim točkovima. Cena se još ne zna kao ni početak prodaje.




Alfa 159 TI

26 Feb 2007 - 16:09 Noviteti Link

Na toliko pominjanom Ženevskom salonu i Alfa će imati nekoliko sitnijih noviteta među kojima i ovu Alfu 159 sa oznakom TI (Turismo Internazionale), koja označava program individualizacije, koji Alfa nudi za svoje modele. Tačnije, time kupci dobijaju mogućnost da svoju Alfu učine rafiniranijom i ekskluzivnijom. Konkretno, Alfa 159 TI je napravljena da zadovolji posebno zahtevne mušterije po pitanju performansi, dinamičkih osobina i sportskog izražaja njihovih automobila. Ono što se kod 159 TI odmah primećuje, jesu 19-inčni alu točkovi kroz koje se jasno naziru crvena kočiona klješta kao i posebne boje za karoseriju (crna, crvena i siva) sa kojima se idealno uklapa zanimljiv  detalj-hromirani retrovizori. Tu je i sportski podešeno i spušteno ogibljenje, Brembo kočnice kao i novi pragovi i dve izduvne cevi, po jedna na svakom kraju automobila. Logo TI, kao zaštitni znak edicije, nalazi se na zadnjim vratima. Unutrašnjost je naravno sva u crnoj koži, uključujući sportska sedišta i volan kao i panele na vratima sa kojima se idealno dopunjuju hromirani i aluminijumski detalji u kabini. Na raspolaganju su 3 motora; 2,4 litarski JTDm dizel sa 200KS,  2,2 JTS benzinac sa 185KS i benzinski 3,2 V6 od 260KS. Prodaja, kako je saopšteno, počinje za nekoliko meseci.



Pre mesec dana objavili smo špijunske slike aktuelnog Golfa V u karavan verziji sa kojim se vrše poslednje test vožnje negde na severu Švedske. Kako je zadnji kraj bio maskiran ostalo je samo da sačekamo na Ženevski salon u početku marta da bi videli šta su to u Wolfsburgu uradili. I evo par dana pred početak salona u Ženevi, VW je objavio prve dve zvanične slike tog novog Golfa u Variant verziji, kako u fabrici zovu svoje karavane. Mišljenja o dizajnu novog zadnjeg kraja već su podeljena i to samo nekoliko sati pošto je VW pustio u opticaj ove slike. Po jednima, zadnji kraj nije "najsrećnije" rešen ( ovo je blago rečeno ! ) a po drugima važnija od izgleda jeste veličina i funkcionalnost prtljažnika. Ovde se postavlja i pitanje zašto je VW odlučio da tek sada predstavi Golfa V u karavan varijanti kada već krajem 2008. ili početkom 2009. stiže potpuno novi Golf VI. Valjda u stilu "bolje ikad nego nikad". U svakom slučaju slike su tu a evo i nekoliko prvih informacija o ovom Golfu. Dužina mu iznosi 4560 mm ( skoro 1 cm više od Jette ) i što je samo 10 mm kraće od Passata B3 ( onog predstavljenog 1988. i koji se često i dalje viđa na našim putevima ) dok zapremina prtljžnika iznosi 690 litara a sa oborenim sedištima 1550 litara. Od motora na raspolaganju su benzinci od 1,6 litra i 102KS kao i 1,4 litarski TSI sa 140 konja a od dizelaša se najavljuju 1,9 TDI sa 105KS i 2,0 TDI sa 140KS. Golf V Variant će se proizvoditi u VW-ovoj fabrici u Meksiku gde se već proizvodi nova Jetta. U prodaju kreće na leto, bar na zapadu Evrope, kada će biti poznata i cena.   



 

O novom Cadillacu CTS pisali smo još početkom januara kada je imao svetsku premijeru na salonu u Detroitu. Uskoro stiže i na Stari kontinent a svoju zvaničnu, evropsku premijeru imaće na salonu u Ženevi (8.-18. mart). Nova generacija Cadillaca CTS ( na slici ta evropska verzija ) ne donosi ništa epohalno novo na dizajnerskom planu odnosno novi Cadillac srednje klase ( u početku samo verzija sa pogonom pozadi ), samo sledi već zacrtane dizajnerske smernice većih modela u gami ove marke ( dakle oštre i agresivne linije karoserije ). Da to i nije loše, pokazuje i povećano interesovanje kupaca koji su prihvatili ovakav dizajn. Naime podaci pokazuju povećanje prodaje ovog modela od 2002. godine, kada je prodato 38000 komada, pa do 2005. kada je udomljeno 61000 primeraka i to samo u SAD-u. Ukupno je Cadillac prodao 275.000 komada prve generacije CTS-a. Zato u Cadillacu očekuju porast tražnje i za novim modelom. Mada je novi CTS porastao u svim pravcima, međuosovinsko rastojanje je ostalo identično prethodniku i iznosi 2870 mm. Verzija namenjena evropskim kupcima ima benzinski 3,6 litarski V6 motor sa 223kW/300KS i 366Nm, ( u Americi se nudi i varijanta sa 258KS ) a u drugoj polovini godine se u SAD-u očekuje i sportski CTS-V model sa V8 motorom i oko 400KS. Krajem godine, u Evropi će se u prodaji pojaviti i varijanta sa 3,0 litarskim motorom i 245KS. To je neophodno jer je tokom prošle godine u Evropi prodato samo 464 (!) primeraka starog CTS-a koji inače u ponudi nije imao dizel agregat. Prema nekim informacijama, Cadillac radi i na coupe i karavan verzijama ovog modela, koji bi se mogli pojaviti već krajem ove godine s tim što bi prodaja počela tokom 2008. godine. Zasad, kupci će moći da biraju između ručnog menjača i automatika ( oba sa po 6 stepeni ) a kada tokom ove jeseni počne i prodaja novog CTS-a, očekuje se i promocija verzije sa pogonom na sva četiri točka. Uz novi CTS, Cadillac će u Ženevi predstaviti i doterani SRX, bogato opremljeni SUV model kao i novi Escalade o kome smo takođe nedvno pisali. I model STS u Ženevu dolazi sa novitetima odnosno biće izložena varijanta sa pogonom na sve točkove, kao i sa novim 6-stepenim automatskim menjačem. Cadiilac u Ženevu dovodi i sportsku verziju modela BLS kao i atraktivne XLR-V i STS-V modele. Ovi poslednji dolaze u Evropu u aprilu.  



Mazda AZ Wagon

26 Feb 2007 - 00:41 Noviteti Link

Pojavila se i nova Mazda AZ Wagon. Kao i istoimeni prethodnik i nova verzija je jednostavno Suzuki Wagon R samo sa značkom Mazde. U ovom slučaju, "donator" je novi Suzuki Wagon R Stingray o kome smo nedavno pisali. Kako je dakle Mazda AZ Wagon samo Suzuki sa drugom značkom, sve što važi za taj Suzuki važi i za ovu Mazdu osim što je kod Mazde ponuda motora sužena na 2 motora dok su kod Suzukija na raspolaganju 3 mašine. Mazdu pokreću 4-cilindrični agregat sa direktnim ubrizgavanjem i 64KS kao i 3-cilindrični VVT motor sa 54KS. Menjač je u oba slučaja 4-stepeni automatik a može se birati između pogona na sva 4 točka ( 4 WD ) ili samo sa 2 WD pogonom.   



Chrysler će u Ženevi, na skorašnjem salonu automobila, imati i evropsku premijeru Sebringa u Coupe-Cabrio verziji (dakle sa metalnim sklopivim krovom). U Evropi će se nuditi sa 2 motora ( jedan benzinac i jedan dizelaš ), 3 menjača i 2 paketa opreme ( Touring i Limited ). Uz prostranu kabinu i veliki prtljažnik kao i dobar odnos cena-dobijeno, to su glavne karakteristike ovog noviteta. Naravno novi Sebring CC ima povećane dimenzije u odnosu na model koji zamenjuje a u Chrysleru najavljuju i veću aktivnu i pasivnu bezbednost. Tako su u serijskoj opremi, osim prednjih i bočnih vazdušnih jastuka, i ABS, EBD, ESP i Traction Control elektronski bezbednosni sistemi. Pomenute veće dimenzije sada izgledaju ovako : D x Š x V  4922 mm/1815 mm/1485 mm uz međuosovinsko rastojanje od 2765 mm. Zapremina prtljažnika iznosi 320 litara. Što se dizajna tiče, u Chrysleru oblik Sebringa CC opisuju kao "izražajan, atletski i rafiniran". Koliko su u pravu pokazaće prodaja a ona u Evropi počinje u drugoj polovini godine kada će se znati i cene. Rekosmo da će se nuditi sa 2 motora. Prvi je poznati 2,7 litarski V6 benzinac sa tačno 2736 ccm zapremine sa138Kw/188KS i 256Nm obrtnog momenta. Dizel je zapremine 1998 ccm i razvija 103Kw/140KS i 310Nm. Usput da kažemo da je ovaj Sebring CC sa dizel motorom i prvi ikada Chryslerov cabrio sa dizel mašinom. Ponuda menjača sastoji se od manuelnog sa 6 stepeni prenosa i dva automatska; jedan sa 4 a drugi sa šest "brzina".



Mercedes je saopštio da radi na novoj generaciji limuzine Pullman koja će se bazirati na sadašnjoj dužoj varijanti Mercedesa S600. Naravno Pullman će imati i značajno produženo međuosovinsko rastojanje. U prošlosti, u Pullman limuzinama, vozili su se najvažniji svetski lideri a Mercedes sa ovim novim modelom planira da nastavi tu tradiciju. Kao i ranije, u zadnjem delu automobila ima mesta za 4 osobe a sedišta su okrenuta licem u lice. Tehnički, novi Pullman koristi kao bazu aktuelni Mercedes S600L Guard. Motor je 5,5 litarski V12 biturbo sa 380kW/517KS i masivnim obrtnim momentom od 830Nm. Naravno šasija je dodatno pojačana da bi se obezbedila krutost automobila uprkos povećanom međuosovinskom rastojanju. I Pullman varijanta može biti opremljena sigurnosnim sistemima kao i blindirani S600 Guard. U tom slučaju oklop automobila je otporan na metke i fragmente od ručnih granata i ostalih eksplozivnih naprava. Tako zaštićen auto ima i run-flat pneumatike. Prvi primerci nove Mercedesove Pullman limuzine biće isporučeni krajem 2008. godine.



KTM X-Bow i zvanično

23 Feb 2007 - 00:42 Noviteti Link

O KTM-u X-Bow smo pisali već dva puta ali se tada samo radilo ili o oficijelnim crtežima ili o maketama tog roadstera. Sada su konačno dostupne zvanične fotografije modela X-Bow i to u akciji, na trkačkoj stazi. Da se podsetimo o čemu se ovde radi. Austrijski KTM, drugi po veličini proizvođač motocikala u Evropi, za Ženevski salon početkom marta, sprema roadster X-Bow, izuzetno lagane konstrukcije, koga pokreće Audijev TFSI turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem i snagom od 162Kw/220KS. Motor je zapremine 2,0 litra sa 4 ventila po cilindru i 300Nm obrtnog momenta koje razvija u opsegu od 2200 do 4000 obrtaja. Sa takvom snagom i težinim od samo 700 kg, uopšte nije teško poverovati fabričkim tvrdnjama o ubrzanju do 100 km/h za manje od 4 sekunde i maksimalnoj brzini od 217 km/h. Za bezbedno zaustavljanje brinu se Brembo kočnice, prečnika diskova 305mm napred i 262mm nazad. Pogon je na zadnjim točovima  a menjač 6-stepeni manuelni. Kasnije se planira i snažnija verzija sa 300 konja. Mnogoma će se svideti i odsustvo danas sve prisutnijih elektronskih pomagala kao i to da ovaj roadster nema ni krov, ni vrata pa čak ni vetrobransko staklo. Ipak je ovo proizvod fabrike motocikala... Zahvaljujući ovakvom dizajnu, vozač ima utisak kao da vozi motocikl ali sa stabilnošću automobila.