U Italiji je upravo odrzana svetska premijera Logana MCV ( karavan verzija ) a u Renaultu, vlasniku Dacije, ne sede skrstenih ruku. Kao logican korak predstavljena je nova Van varijanta Logana na osnovi pomenutog Logana MCV. Van je vec treca verzija Logana ali nece biti i poslednja posto je u najavi i kombilimuzina sa 5 vrata. Proizvodnja ove komercijalne varijante bice u Pitestiju u Rumuniji a prodaja pocinje u februaru, prvo u maticnoj zemlji i, zanimljivo, u Bugarskoj. Do kraja 2007. godine bice dostupna i u ostatku sveta. Kao sto se vidi Logan Van namenjen je pre svega malim privrednicima i trgovcima a za pocetak nudi se sa 3 motora : 1,4 litarski benzinac sa 55Kw i 1,6 litarski sa 64Kw i dizelas od 1,5 litara sa 50Kw, naravno svi su Renaultovog porekla. Kod ovakvih vozila su najvaznije zapremina tovarnog prostora koja iznosi do 2,5 kubna metra ( zasluga pripada 20 cm vecoj duzini u odnosu na Logan limuzinu, dakle ukupno 4445mm duzine ) i mogucnost da duzina tereta bude do 1,94 metra. Za olaksano ubacivanje tereta brinu se zadnja vrata podeljena u odnosu 1/3 i 2/3. I cena, koja je jedan od aduta Dacije, za ovu Van verziju pocinje od 6700 evra, u Rumuniji naravno dok se za nase trziste jos ne zna ni cena ni pocetak prodaje.
U Japanu su upravo predstavljeni Suzuki Landy i Nissan Pino, dva "nova" modela nastala razmenom gena vec postojecih automobila ovih marki. Novi Nissan Pino naime nije nista drugo do Suzuki Alto sa znackom Nissana, a koji Suzuki u Japanu prodaje vec vise od dve godine. Kao i Alto, i Nissan Pino je duzine 3,4 metra i opremljen je 3-cilindricnim motorom zapremine 658 ccm od 40Kw/55KS. Nudi se sa pogonom samo na prednje tockove ili, uz doplatu, sa integralnim pogonom. Zavisno od pogona tezina iznosi 730kg odnosno 780kg za 4WD. Od menjaca na raspolaganju su rucni sa 5 brzina i dva automatska sa 3 odnosno 4 brzine. Da ne zaboravimo da i Mazda prodaje Alto sa svojim znakom kao Mazdu Carol o cemu smo vec pisali. Nissan je uzvratio uslugu Suzukiju tako sto se Nissan Serena sada prodaje i sa amblemom Suzukija i imenom Landy. Radi se o minivenu kakav Suzuki jos nije imao u svojoj ponudi a opremljen je 2,0 litarskim motorom i CVT menjacem i, opciono, integralnim pogonom. Auto ima 3 reda sedista i mesta za ukupno 8 osoba.
Ponuda Fiata Doblo prosirena je novom Malibu verzijom koja nudi izuzetan estetski nastup i dobru opremu svima kojima je potreban visenamenski auto za porodicnu ili rekreativnu upotrebu. Na Malibu varijanti se spolja odmah primecuju hromirani prednji kraj ( maska i centralni deo branika ), branici u boji karoserije, nova svetla za maglu, zatamnjena stakla, alu tockovi od 15 inca a tu su i hromirani retrovizori i krovni nosaci. Logo Malibu serije, kao zastitni znak, nalazi se na zadnjim vratima dok su za karoseriju predvidjene 2 posebne boje. U kabini; sedista i oplata vrata presvuceni su novim materijalom ( plave ili sive boje) sa novim sarama koje unutrasnjosti daju elegantniji i kvalitetniji izgled. Standardna oprema ove varijante obuhvata manuelnu klimu, radio sa CD plejerom i 6 zvucnika, zadnja sedista podesiva po duzini kao i naslone za glavu za sva sedista. Doblo Malibu oprema se sa 3 motora i to 1,4 litarski benzinac sa 77 KS i dva dizelasa : 1,3L Multijet sa 85KS i 1,9L Multijet u dve varijante, jedna sa 105 a druga sa 120 KS. Cene u Italji se krecu od 17400 evra za 1,4 litarski benzinac pa do 21230 evra za najsnazniji dizelas sa 120KS. Malibu se proizvodi, kao i ostale verzije Dobla, u Turskoj, u fabrici Tofas.
Ovaj roadster jednosed, cudnog izgleda je kreacija danskog entuzijaste sa imenom Mikkel Steen Pederesen a bio je izlozen na nedavno odrzanom Autosport International Show-u u Velikoj Britaniji. Sa imenom RoadRazer, ovaj roadster male tezine ( zasluga obilato koriscenog karbon fibera kao i tockova od lakih legura ) pokrece 1,3 litarski 4-cilindricni motor iz motocikla Suzuki Hayabusa sa 180KS. To, po prvim procenama, omogucuje ubrzanje do 100 km/h za manje od 3 sekunde. Pomenuta tezina iznosi samo 302 kg (!) sto u nasoj jedinici mere za tezinu ne pokazuje pravu djavolsku narav RoadRazera kao sto to pokazuje tezina merena u funtama a koja iznosi tacno 666 funti (!) Menjac je sekvencijalni sa 6 stepeni pri cemu se brzine menjajuju polugama na volanu. Iako je u osnovi ovaj auto namenjen voznji po trkackim stazama, RoadRazer je ustvari registrovan i za voznju po obicnim putevima a cena se krece oko 50000 funti.
Prvo o novom 1,6 litarskom motoru za model 207. Radi se o benzincu sa 120 KS koji se dosad ugradjivao samo u Mini Cooper ( zajednicka saradnja BMW i PSA grupacije koja je vec dovela do razvoja 1,6 litarskog turbo benzinca sa 150KS ) a koji zamenjuje dosadasnji sa 10 KS manje iz iste zapremine. Osim novog motora, kao opcija, Peugeot 207 se od sada moze naruciti sa 4-stepenim automatskim menjacem sa sekvencijalnim promenama brzina. Drugi novitet iz Peugeota je specijalna verzija modela 107 sa imenom Sport XS namenjenog prodaji u Velikoj Britaniji. Radi se o verziji sa 3 vrata, koja ce od februara biti na raspolaganju mladjim kupcima koji cene individualnost i trkaci izgled automobila. Sport XS se nudi u 4 boje : Diamond White sa crvenim trakama na karoseriji, Laser Red ( bele trake ), Raven Black ( sa crvenim trakama ) i Zircon Grey i grafitnim trakama na karoseriji. Osim palete posebnih boja, ova specijalna verzija ima i 14 incne alu tockove, obrtomer, dodat spojler na prednjem braniku, pomenute ukrasne trake na karoseriji, dupli zavrsetak izduvne cevi ... Unutra se primecuju novi kozni volan prosiven crvenim koncem, crveni vrh rucice menjaca, kao i prstenovi oko otvora za ventilaciju iste crvene boje. Na slici Peugeot 107 Sport XS.
U zapadnoj Evropi je pocela prodaja dizel verzije najveceg Hyudaijevog modela Grandeur. Motor je zapremine 2,2 litra sa 155KS i 343Nm obrtnog momenta. Sa njim Grandeur postize maksimalnih 202 km/h uz ubrzanje do 100 km/h od 11,9 sekundi.I najvaznije kod dizelasa; potrosnja. Ona, po tvrdnjama iz Hyundaija, iznosi prosecno 7,9 litara na 100 km. Za cenu od 44995 evra ( ogromna suma za jedan Hyundai ! ) standardno se dobija automatska klima, cruise control, 17 incne alu felne i jos mnogo toga sto bi nam oduzelo mnogo prostora ali je pitanje koliko ce kupaca u Evropi biti spremno da odvoji toliku sumu pored jake konkurencije iz Mercedesa, BMW-a, Audija i ostalih bez obzira na njihovu vecu cene. U Evropi, u ovoj klasi, sama povoljna cena jednostavno nije dovoljna za uspeh. Kako ce dakle proci Grandeur dizel pokazace vreme.
Engleski X Works Automotive doradjuje Mitsubishijeve EVO modele i stvara sopstvene i originalne automobile slicno Prodrive-u koji modifikuje Subaru i stvara svoj model P2 na osnovi Impeze. X Works Automotive, kao sto je napomenuto, koristi Mitsubishi EVO kao osnovu za svoj X1 cija je sasija napravljena od kompozitnih materijala. Motor je naravno Mitsubishi i to 4-cilindricni 2,0 litarski turbo sa 350KS s tim sto je moguca i varijanta sa svih 500 konja ! Upotreba ovih materijala je omogucila da auto ima malu tezinu ( 1180 kg ) ali istovremeno zadrzava cvrstu platformu. Ovaj coupe ( dvosed naravno ! ), krece uskoro u prodaju po ceni od 70000 evra i to u Velikoj Britaniji posto za sada nema planova za prodaju van Ujedinjenog Kraljevstva.
Mala manufaktura za proizvodnju sportskih automobila, firma GTM (iz engleskog Coventry-a ), potvrdila je, da ce povodom svoje 40-godisnjice, proizvesti novi mali auto za trkacku stazu sa imenom 40TR ( Track and Race ) a postojace i verzija koju ce pokretati biogorivo i time biti ekoloski prihvatljivija. Motor je 2,0 litarski sa 220KS iz Honde i sa njim ovaj ultra laki sportista sa 2 sedista dostize ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 4 sekunde i maksimalnu brzinu preko 240 km/h. Auto je za sada namenjen trkackim stazama ali ako interesovanje kupaca bude dovoljno veliko, bice i verzije registrovane za obicne puteve. Prema procenama cena ce se kretati izmedju 14-16000 funti a prve probne voznje se ocekuju sredinom sledeceg meseca. Iz GTM-a porucuju da sa ovim modelom ultra lake konstrukcije nude trkacim entuzijastima nesto drugacije sto je ekstremno brzo i vredi ulozenih para.
Za salon u Zenevi pocetkom marta Mini sprema dve nove varijante. To su bazna One i dizel Cooper D verzija. Ta osnovna One varijanta raspolaze sa benzincem od 1,4 litra zapremine i 95KS ( ranije 90 konja ) i 140Nm obrtnog momenta. Sa ovim motorom Mini One prosecno trosi 5,7 litara goriva na 100 km, naravno po fabrickim tvrdnjama uz ubrzanje do 100 km/h za 10,9 sekundi. Drugi novitet, Cooper D ima 1,6 L dizel motor sa 110KS i 260Nm uz prosecnu potrosnju od 4,4 litra dizela, naravno opet po fabrickim podacima uz ubrzanje do 100 km/h za 10 sekundi. Prodaja obe nove verzije pocinje u aprilu.
Pisali smo o novoj seriji 1 sa 3 vrata a evo sada i zvanicnih fabrickih slika ove najmanje BMW-ove serije. Osim trovratnog modela istovremeno se predstavlja i blago obnovljena verzija sa 5 vrata. Publici ce ovi BMW-i prvi put biti javno prikazani na salonu u Zenevi a prodaja pocinje na prolece. Kupcima u Evropi nudice se 6 motora dok je dolazak ove trovratne verzije u SAD jos uvek neizvestan. Kao sto smo pisali serija 1 ( vazi i za verziju sa 3 i sa 5 vrata ) je dozivela manje estetske korekcije pre svega na prednjim i zadnjim svetlima, branicima sa doteranim spojlerima i povacanim otvorima za vazduh, prednjim bubrezima sa vise hroma i jos nekim detaljima kao i u unutrasnjosti gde je jos povisen kvalitet upotrebljenih materijala. Dimenzije se lagano razlikuju od dosadasnje verzije pa sada duzina iznosi 4240 mm ( pre 4227 ), sirina 1740mm i visina 1420 mm ( podaci vaze i za verzije sa 3 i sa 5 vrata ). Motori su pojacani i sa direktnim ubrizgavanjem ( High-Precision Direct Injection ) kao kod upravo obnovljene serije 5. A redom motori su ( od vrha na dole ) : 130i sa 265KS i 315Nm i ubrzanjem do stotke za 6 sekundi, 120i sa 170KS i 210Nm i ubrzanjem od 7,7 sekundi, sledi 118i sa 143KS i 190Nm i vremenom od 8,7 sekundi do 100 km/h i 116i sa 116KS i 150Nm i ubrzanjem od 10,9 sekundi ( mada je za 116i najavljeno povecanje na 122KS to se nije desilo ). Dizelasi su 120d sa 177KS i 350Nm i ubrzanjem do 100 km/h za 7,5 sekundi i konacno 118d sa 143KS i 300Nm i 8,9 sekundi do stotke. Navedena ubrzanja su za verziju sa 3 vrata za za varijantu sa 5 vrata dodaje se po 0,1 sekunde za sve modele. Za sada nema zvanicnih informacija o mogucoj ugradnji 3,0 litarskog bi-turba sa 306KS. Steta. U serijskoj opremi svih modela se pored mase vazdusnih jastuka nalaze i DSC i DTC; dinamicka kontrola stabilnosti i dinamicka kontrola trakcije.
(Dalje)

Apex Motorsport i Jaguar su predstavili trkacki Jaguar XKR GT 3 koji ce se takmiciti u GT3 evropskom sampionatu. Da bi se XKR transformisao u trkacku verziju, bilo je neophodno nekoliko izmena. Pre svega, u odnosu na serijski XKR, dodat je sigurnosni roll bar, kao i novi tockovi i spojleri, doterano ogibljenje, pojacane kocnice ali u Apexu isticu da je veci deo automobila ustvari ostao prakticno netaknut (!?). Inzenjeri se nadaju da ce uspeti da iz 4,2L V8 motora izvuku 475KS i to pre naredne faze testiranja, koja ce se odrzati u Monzi sledeceg meseca.

Kineska kompanija SAIC ( Shanghai Automotive Industry Corporation ), vlasnik prava na proizvodnju Rovera 75, koja je osnovala novu automobilsku marku pod imenom Roewe da bi pravila svoju verziju tog Rovera pod imenom Roewe 750e, sada radi i na ekoloski prihvatljivom automobilu sa gorivnim celijama koje pokrece vodonik. Gorivne celije su ugradjene upravo u taj Roewe 750e i sa ovim pogonom auto moze dostici maksimalnu brzinu od 150 km/h uz autonomiju od 300 km. Fabrika napominje da je komfort voznje jednak automobilu koga pokrece klasicni benzinski motor. Treba napomenuti da Roewe vec ima u ponudi hibridni model 750e cija se pogonska grupa sastoji od kombinacije benzinski/elektromotor. Sa modelom na vodonik (verovatno vec tokom 2008. godine), Roewe bi samo dopunio svoju paletu ekoloskih vozila ali se tu javlja problem slabo ili nikako razvijenih pumpnih stanica za vodonik.


Nissan je upravo prezentovao 3 nove verzije svog sportiste, modela 350 Z. Prva je Nismo verzija ( fabricki tuner ) namenjena prodaji u Japanu, gde se inace 350 Z zove Fairlady Z. Velike promene u odnosu na obicnu varijantu 350 Z se odnose pre svega na novu, snazniju generaciju 3,5 litarskog V6 motora, novu haubu, aerodinamicke dodatke u trkacem stilu, doterano ogibljenje i novu paletu boja za karoseriju. Unutrasnjost Nismo verzije sadrzi nova sportska sedista, doterani dizajn oplate vrata i instrument table i, opcionalno, aluminijumske pedale. Nismo 350 Z se nalazi na nasoj prvoj slici. Druga nova, jos snaznija varijanta je verzija 380RS-Competition, namenjena privatnim trkackim timovima ali je registrovana i za obicni putnicki saobracaj. Auto ima 3,8 litarski V6 motor sa 395KS, koji je inace svoju pouzdanost dokazao kroz trke. Ovaj, zaista impresivan Nissan 350 Z RS-Competition raspolaze sa 6-stepenim menjacem, Brembo kocnicama, vratima i haubom od karbon fibera, roll barom i trkackim sedistima. Proizvesce se samo 300 komada ove verzije a cena iznosi 221332 dolara. I na kraju i treca nova verzija 350 Z, koja je ustvari obicna serijska varijanta ovog modela ali doterana za novu prodajnu sezonu. Najveca promena je ipak 3,5L V6 motor, koji ima cak 80 % razlicitih delova od dosadasnjeg V6 motora iste zapremine. Sada taj motor razvija 313KS i 358Nm obrtnog momenta. Od estetskih promena, najznacajnija je promena prednje haube, koja sada vizuelno podseca na prvu generaciju ovoh modela kao i 3 nove boje. Kao i dosad, nudice se kao coupe i kao roadster ( na nasoj drugoj slici ).


Mala svajcarska kompanija, bolje reci manufaktura, Beck engineering, sa sedistem blizu Berna, predstavila je 10. januara u Becu, na salonu "luxury motor show", svoj najnoviji proizvod. Radi se o vrhunskom supersportskom automobilu Beck LM800, cija je glavna odlika velika aerodinamicnost i laka konstrukcija, odnosno mala tezina zbog upotrebljenih materijala poput aluminijuma, magnezijuma, titanijuma i kevlara. Sama konstrucija je inace veoma slicna tehnologiji bolida formule 1.Ukratko auto treba da pruzi cisto zadovoljstvo sportske voznje sa svojim optimalnim voznim karakteristikama i enormnim zalihama snage, koje ostvaruje zbog svoje male tezine. Motor je 4,2 litarski V8 sa 650KS uparen sa 7-stepenim sekvencijalnim menjacem. I cena. Tacno 750000 svajcarskih franaka.


U Detroitu je Mitsubishi vec predstavio novu ( EVO X ) generaciju svog sportiste ali prethodnik EVO IX ne odlazi tek tako u istoriju. Kao poslednji pozdrav toj seriji, Mitsubishi je spremio ogranicenu, specijalnu ediciju sa poduzim imenom Evolution IX MR FQ-360 Final Edition ali sa motorom snage 366 konja i 492Nm obrtnog momenta. Motor je 4-cilindricni turbo, zapremine 2,0 litra, koji je doradjen u tuning kompaniji HKS a ima dovoljno snage da ovu "Micu" potera do 100 km/h za 3,9 sekunde (!) dok je maksimalna brzina ogranicena na 250 km/h. Poboljsanje je dozivelo i ogibljenje sa novim Eibach oprugama i Bilstein amortizerima. Dakle, ovako sredjena, ova verzija EVO IX, na pravi nacin se oprasta i najavljuje novu EVO X evoluciju ovog legendarnog modela. Ali kako je ovo ipak ogranicena verzija, u njoj nece moci da uziva bas svako ko ima 51340 evra, koliko staje, vec ce morati da ima i puno srece da je se dokopa jer joj tiraz iznosi samo 200 komada a i to samo za odredjena trzista.