home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Obnovljeni Volvo S40/V50

10 Apr 2007 - 15:50 Noviteti Link

Volvo je ponovo obradio svoje modele srednje klase S40 (limuzina) i V50 (karavan), koji ovako doterani treba da izdrže još neko vreme na tržištu do pojave potpuno nove generacije. Naravno ristajling je bio veoma blag ali ipak da spomenemo promene na nosu (nova prednja maska sa većim Volvo znakom), doterane branike, novu grafiku zadnjih svetala (u LED tehnologiji) kao i lagano osveženje kabine u vidu obnovljene centralne konzole i nešto više mesta za odlaganje sitnica. Sve u svemu, S40 i V50 sada bar malo izgledaju kao umanjena verzija novih, najvećih modela u gami, modela S80 i V70. Promena u paleti motora nema sem blagog povećanja snage za benzinski model T5, koji sada iz 2,5 litra zapremine umesto 220 ima 230KS. Ostali agregati su : benzinci (1,6 sa 100KS, 1,8 L sa 125KS, 2,0 L sa 145KS i 2,4 L sa 170KS) i dizelaši 1,6D sa 109KS, sledi 2,0D sa 136KS i na kraju 2,4 litarski D5 sa 180KS. Proizvodnja restilizovane serije S40/V50 počinje u maju. 






Brazilski VW Golf IV

10 Apr 2007 - 00:41 Noviteti Link

Brazilska filijala nemačkog VW-a predstavila je novi model Golfa namenjenog tržištu ove najveće države Južne Amerike a koji nije ništa drugo do restilizovana varijanta prethodne, četvrte generacije ovog modela. U odnosu na dobro poznati Golf IV, ovaj brazilski je dobio nov dizajn prednjeg i zadnjeg kraja odnosno nove svetlosne grupe, branike, prednju masku i još neke detalje u nameri da se dizajn približi nekim aktuelnim modelima VW-a. Opšte je mišljenje da je pokušaj davanja novog identiteta loše izveden a da ovaj Golf, prosto rečeno, izgleda dosadno i jeftino. Kako će reagovati kupci, videćemo uskoro kada stignu prvi rezultati prodaje. Da pomenemo da je i unutrašnjost pretpela izmene, koja je daleko privlačnije urađena nego spoljašnjost. U međuvremenu da vidimo šta donosi novi brazilski Golf IV. Osim novog dizajna, ovaj Golf ima i delimično promenjene dimenzije, koje sada izgledaju ovako- D x Š x V : 4204 mm/1735 mm/1458 mm a međuosovinsko rastojanje iznosi 2515 mm. To znači da je nešto duži i viši u odnosu na nama poznati Golf IV, čije su dimenziije- D x Š x V : 4149 mm/1735 mm/1444 mm. Pored iste širine i prtljažnik je identičan tj. zapremina istog u osnovnoj konfiguraciji iznosi 330 litara. U Brazilu će se novi Golf IV prodavati sa širokom paletom benzinskih i dizel agregata uključujući i Flexfuel verziju, koja koristi alkohol kao pogonsko gorivo. Benzinci su 1,4 litarski sa 55kW/75KS sledi 1,6 litarski (75kw/102KS), 2,0 litarski (85kW/115KS), 2,3 L sa 125kW/170KS i sportski agregat od 1781 ccm sa 142kW/193KS pri 5500 obrt./min., koji pokreće model GTI. Ta GTI varijanta (na slikama) postiže maksimalnih 209 km/h i ubrzava do 100 km/h za tačno 8 sekundi. Dizelaši su zapremine 1,9 litra sa rasponom snage od 66kW/90 KS do 110kW/150KS. 

 



Nissan Livina za Kinu

9 Apr 2007 - 13:46 Noviteti Link

Nissan je objavio da će na salonu automobila u Šangaju (22.-28. april) izložiti novi, već drugi model iz njegove porodice globalnog automobila. Novitet se zove Livina a prodaja u Kini počinje krajem aprila. U julu 2006. Nissan je objavio plan po kome će predstaviti čitavu paletu novih automobila namenjenih tržištima u razvoju (pre svega se misli na Kinu i zemlje jugoistočne Azije) a prvi model iz te porodice globalnog automobila bila je Livina Geniss, predstavljena u Kini u novembru prošle godine. U planu je prodaja 200.000 vozila a upravo je promovisana i Grand Livina namenjena Indoneziji. Nova Livina (dizajnirana i razvijena u Japanu) po navodima fabrike predstavlja agilan i komforan auto sa prostranim interijerom kao i smelim i elegantnim dizajnom. Lepo rečeno ali nama odmah upada u oči prevelika sličnost sa modelom Note, koji se prodaje u Evropi. Uostalom to isto važi i za ranije predstavljeni Livina Geniss, koji se, bar dizajnerski, može opisati kao Note u XL pakovanju. I tu se sva sličnost i završava. U Kini če se Livina opremati 1,6 litarskim benzinskim motorom dok se izbor menjača svodi na 4-stepenu automatiku ili 5-stepeni manuelni menjač. Livinu će u Kini proizvoditi Dongfeng Motor Co. u gradu Guangzhou.



Daewoo G2X

9 Apr 2007 - 01:22 Noviteti Link

Na slikama nije novi Opel GT. Nije ni Saturn Sky. Ni Pontiac Solstice. Pa šta je onda? Novi Daewoo G2X, sportski model, koji korejska marka u vlaništvu GM-a upravo promoviše na salonu u Seulu i koji u prodaju na domaćem, korejskom tržištu kreće tokom ovog leta. Ono što smo napisali pre neki dan za novi Daewoo L4X (klon Holden Caprice/Statesman-a) važi i za ovaj G2X tj. da GM obilato koristi svoje resurse i potojeće modele da bi štancovao klonove odnosno pravio "nove" modele i iste automobile prodavao na različitim tržištima pod različitim imenima. Dakle ništa novo pod kapom velikog GM-a. Tako je i u slučaju Daewoo-a G2X, koji nije ništa drugo do samo još jedna varijacija sportskog roadstera napravljenog na Kappa platformi (ostali su već nabrojani Opel GT, Pontiac Solstice i Saturn Sky). Daewoo G2X pokreće 2,0 litarski turbo motor sa 194kW/260KS i 353Nm, smešten napred, koji ovom modelu omogućuje maksimalnu brzinu od 227 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 5,5 sekundi. Menjač je 5-stepeni automatik a pogon pozadi. Prema rečima ljudi iz Daewoo-a, G2X je "klasičan roadster sa velikom snagom i ubrzanjima, koja oduzimaju dah. On nudi performanse pravog sportskog automobila i izuzetno vozačko iskustvo. Ovim modelom Daewoo će korejskim kupcima ponuditi ono što nijedan drugi korejski proizvođač nema u svom prodajnom salonu." Dizajnerski gledano, ono što važi za Opel GT važi i za Daewoo G2X. Dakle, roadster sa zanimljivim i dinamičnim izgledom, prilično oštrih ivica, dugačke haube, kratkog repa i kratkih prepusta. Tipično za ovu klasu. Ostalo što karakteriše Daewoo G2X (naravno i njegove nabrojane blizance) jesu široki trag točkova, dugačko međuosovinsko rastojanje (2415 mm), nisko težište i raspored težine 51/49 odsto napred/nazad. U serijskoj opremi se nalaze neizbežni ABS kao i ESP (elektronska kontrola stabilnosti) i Traction Control, pri čemu se poslednja dva sistema mogu i isključiti.




Rolls Royce će kupcima uskoro ponuditi i blindiranu verziju svog modela Phantom, koji će imati najveću moguću balističku zaštitu. U Rolls Roycu ponosno ističu da se ova varijanta Phantom-a vizuelno uopšte ne razlikuje ni spolja ni iznutra u odnosu na standardnu. Zbog dodatnih ojačanja, automobil je naravno teži, tako da su i  aluminijumska šasija i komponente ogibljenja takođe ojačani. S druge strane V12 motor nije pretpeo modifikacije odnosno i dalje iz 6,75 litara zapremine raspolaže sa 338kW/460KS i 720Nm obrtnog momenta. Prvi kupci blindiranog Phantom-a biće sa Bliskog Istoka a cena nije saopštena.



Povodom 35 godina njihovog automobila Formule 1, modela Type 72D, Lotus je spremio specijalnu i naravno limitiranu seriju aktuelnog modela Elise da bi se proslavila titula Emersona Fittipaldija, koji je te 1972. godine za volanom Lotusa Type 72D osvojio šampionat Formule 1 sa 16 poena više od Jackie Stewarta. Specijalni Lotus Elise Type 72D Collectible Edition biće napravljen u samo 50 primeraka a moći će da se prepozna po zlatnim točkovima i crnoj boji karoseriji. Uz svaki primerak ovog Elise-a dobija se kaciga i prateća numerisana dokumentacija, koja potvrđuje autentičnost pripadnosti ovoj specijalnoj seriji. Cena ovog Lotusa je nešto manje od 60.000 američkih dolara. 



Mercedes će od septembra kupcima ponuditi novu C klasu 4Matic sa integralnim 4x4 pogonom, koji snagu prenosi u odnosu 45/55 % na prednju/zadnju osovinu. 4Matic pogon će dobiti modeli sa motorima od 6 cilindara, tačnije benzinske verzije C280 (sa 231KS), C350 (272KS) i dizelaš C320CDI (224KS). U serijskoj opremi Mercedesa C sa 4Matic pogonom biće elektronski sistemi ESP (elektronska kontrola stabilnosti) i 4ETS (traction control). Da pomenemo i fabričke podatke o potrošnji ovih modela. C280 troši prosečno 9,6 litara na 100 km, C350 10,1 litara a C320CDI 7,7 litara. Na slici Mercedes C350 4Matic.    



SsangYong Kyron II

7 Apr 2007 - 00:43 Noviteti Link

Pre neki dan pisali smo o obnovljenom Kyron-u i objavili prve nezvanične slike a ovih dana taj Kyron II već ima svetsku premijeru na salonu u Seulu, koji je upravo u toku. Kao što smo ranije napomenuli, korejski SsangYong je, osim po svojim terenskim i pick up modelima, poznat i po jedinstvenom i originalnom dizajnu istih. To je nekoliko puta pokrenulo lavinu kritika na neke od njihovih modela a posebno je u sećanju ostalo zgražavanje javnosti na modele Rodius/Stavic a kritika nije bio pošteđen ni novi Actyon a ni prva generacija Kyron-a. Zato su u SsangYong-u požurili sa predstavljanjem novog Kyron-a za koga se Korejci nadaju da će biti bliži ukusu kupca nego do sada. Za to ima sve šanse jer su vizuelne promene (nova maska, svetla i branici napred kao i kompletno prerađen zadnji kraj) učinile da novi model izgleda daleko privlačnije i "pristojnije" bez većih dizajnerskih egzibicija, koje bi mogle da odbiju potencijalne kupce. Osim novog spoljašnjeg dizajna, novi Kyron II dobiće i novi motor odnosno 2,7 litarski XDI dizelaš (poreklom Mercedesov) sa 165KS i unapređenu unutrašnjost. Drugi motor u paleti je već poznati 2,0 litarski dizelaš sa 141KS.     




Daewoo L4X

7 Apr 2007 - 00:42 Noviteti Link

Kod nas već pomalo zaboravljeni korejski Daewoo (u vlasništvu GM-a pa se ti automobili kod nas prodaju kao Chevrolet) na salonu u Seulu ima svetsku premijeru nove luksuzne limuzine L4X čija prodaja počinje sledeće godine. Ipak treba reći da L4X i nije sasvim svetski novitet jer se ovde ustvari radi o modelu Holden Caprice samo sa Daewoo značkom i novom maskom. Naime i australijski Holden kao i Daewoo pripadaju GM-u pa ovakvo kloniranje modela sa različitim imenima nije nikakvo iznenađenje. U L4X je ugrađen 3,6 litarski V6 benzinac sa 190kW/258KS pri 6500 obrt./min. a sa njim ova limuzina postiže 227 km/h. Pogon je na zadnje točkove, što po navodima fabrike obezbeđuje maksimalni komfor i prostranu unutrašnjost. Od opreme se izdvajaju kamera za olakšanu vožnju unazad, bi-xenon svetla napred, (pozadi LED tehnologije) i bočne vazdušne zavese. U ovom trenutku nema nikavih indicija da bi se ovaj model mogao pojaviti i u Evropi.  




VW Jetta Sportwagen

6 Apr 2007 - 13:43 Noviteti Link

Evo jedne zanimljive premijere salona automobila u New Yorku, koji je u toku. Iako auto na slikama izgleda kao Golf V Variant, predstavljen pre mesec dana u Ženevi, ovde se ipak radi o Jetta-i u karavan verziji namenjenoj Amerikancima. Pri svemu tome je zanimljivo i ime, koje je VW upotrebio za ovu karoserijsku verziju. Umesto klasičnih imena Variant ili Sport Wagon, Nemci su Jetta-u karavan prozvali Sportwagen (sportski auto !) što je zaista pretenciozno imajući u vidu da je ovo ipak praktičan i funkcionalan model a ne neki sportski coupe. Ako ništa drugo bar su izborom imena privukli pažnju javnosti jer dizajnom sigurno neće. Naime Jetta Sportwagen je u dlaku ista kao pomenuti Golf Variant. Ipak, da bi bar malo opravdali ime, u Jetta-u će se ugrađivati i snažan 2,0 litarski turbo benzinac sa 203KS kao i nešto slabiji 2,5 litarski 5-cilindrični agregat sa 173 konja. Od januara sledeće godine će u ponudi biti i 2,0TDI dizelaš. Naravno i dimenzije ove Jetta-e su iste kao kod Golfa Variant odnosno dužina iznosi 4,56 metra što je za 6 mm više od klasične limuzinske varijante Jetta-e sa 4 vrata. Kao i Golf Variant i Jetta Sportwagen će se proizvoditi u Meksiku a cena bi trebalo da bude viša za oko 1000 dolara u odnosu na standardnu Jetta-u. Prodaja u SAD-u inače treba da počne u septembru ove godine.




Pre nekoliko dana smo objavili prve nezvanične slike novog Mercedesa CLK63 AMG Black Series a u međuvremenu je auto i zvanično predstavljen novinarima na salonu u New Yorku pa su pred vama prve fabričke fotografije ovog modela. Zato, pored ovih novih slika, ponavljamo najznačajnije tehničke karakteristike. CLK63 AMG Black Series (koji predstavlja drumsku verziju safety car-a Formule 1) pokreće 6,3 litarski V8 motor snage 373kW/507 konja i 630Nm sa 7G-Tronic automatskim menjačem. Sa takvom snagom ne iznenađuju ubrzanja od 0 do 100 km/h za 4,3 sekunde i od 0 do 200 km/h za 13,8 sekundi. Iako bi mogao da postigne i više, AMG je elektronski ograničio maksimalnu brzinu na tačno 300 km/h (bar nije na 250 km/h). Dizajnerski gledano, CLK63 AMG Black Series donosi agresivan aero body kit, koji obuhvata modifikovane branike sa većim otvorima za vazduh napred, difuzor pozadi, šire blatobrane, točkove od 19 inča (gume Pirelli P Zero Corsa 265/30 R 19 napred i 285/30 R 19 nazad) itd. Tu su i sportsko ogibljenje, novi kočioni sistem, širi trag točkova a u kabini upravljač za 15 mm manjeg prečnika u odnosu na standardni.   

 



Hyundai i30 CrossWagon

5 Apr 2007 - 23:27 Noviteti Link

Evo još jedne svetske premijere sa salona u Seulu. Posle hatchback varijante novog modela niže srednje klase i30, Hyundai je na domaćem terenu promovisao i njegovu karavan verziju sa imenom CrossWagon. Naravno karavan je duži od standardne varijante i to za lepih 24 cm pa sada meri 4,48 metra u dužinu, širok je 1,73 a visok 1,53 metra. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2700 mm odnosno 50 mm više od kombi-limuzine. Od napred je novi i30 CrossWagon identičan hatchback-u dok produženje karoserije (gledano u celini) nije naškodilo izgledu odnosno može se reći da je pretvaranje i30 u karavan uspešno rešeno što se može konstantovati i za zadnji kraj. Paleta motora obuhvata benzinske i dizel agregate snage od 90 do 140KS. 




Ford Flex

5 Apr 2007 - 13:34 Noviteti Link

Na salonu u New Yorku Ford predstavlja novi crossover model nazvan Flex. Radi se o velikom porodičnom automobilu za 7 osoba, koji, prema Fordu, postavlja nove standarde u pogledu stila, funkcionalnosti i komfora u ovom segmentu. Glavni adut i jeste prostorna kabina sa tehničkim spravicama, koje pomažu da dugo putovanje lakše i brže prođe. Sa ovim modelom Ford prati trend potražnje za ovakvim vozilima, koja bi do kraja decenije trebala da rezultira prodajom od 3 miliona ovakvih automobila na godišnjem nivou. Sa novim Flex-om i ranije predstavljenim modelima Edge i Taurus X, Ford je spreman da odgovori zahtevima kupaca ovog segmenta. Kako bilo, Flex pokreće 3,5 litarski V6 motor sa 260KS. Pogon je integralni (AWD) a menjač 6-stepeni. Prodaja Flex-a počinje u leto 2008. godine.




Honda S2000 CR

5 Apr 2007 - 00:39 Noviteti Link

Ova, verovatno poslednja, verzija aktuelnog modela S2000 pred penzionisanje, imaće svetsku premijeru na salonu u New Yorku za neki dan a prodaja počinje u septembru. Lakša, čvršća i agresivnijeg dizajna, CR (Club Racing) varijanta ima zadatak da u potpunosti iskoristi potencijal modela S2000 na trkačkoj stazi a da istovremeno bude i auto za svaki dan. Za to će se brinuti tvrđe podešeno ogibljenje (uz nove opruge i amortizere), kruća karoserija, smanjena masa automobila (raspored težine savršenih 50/50), šire gume pozadi (Bridgestone Potenza RE070) i kompletan aero body kit (obratite pažnju na veliki prednji i ogroman zadnji spojler) uključujući i novi dizajn 17 inčnih alu točkova u tamno sivoj boji. Uz sve to, zbog dodatnog smanjenja težine, CR ima i aluminijumski krov umesto serijskog platnenog. Naravno u standardnoj opremi nema CD plejera, klime ili sličnog mada se ta oprema može naručiti kao opcija. Još je lepše da se VSA (elektronska kontrola stabilnosti) može, pritiskom na dugme, u potpunosti isključiti. Motor je 4-cilindrični, zapremine 2,2 litra sa 16 ventila i razvija 237KS pri 7800 obrt./min. uparen sa preciznim manuelnim menjačem sa 6 brzina. Ukratko, beskompromisna mašina za entuzijaste, odličnih voznih osobina i upravljanja, preciznog menjača i isto takvog upravljača, sportskog ogibljenja i velikog užitka za vozača.




Lexus LX570

5 Apr 2007 - 00:37 Noviteti Link

Više snage, bolje vozne osobine i prostranija unutrašnjost, to su glavne osobine novog Lexusa LX570, koji će svetsku premijeru imati na salonu u New Yorku. LX570 predstavlja odgovor konkurenciji poput Cadillaca Escalade ili Mercedes GL. Motor je 5,7 litarski V8 sa 381KS što je 113 konja više od Lexusa LX470 koga nasleđuje. U paketu sa novim motorom ide i 6-stepeni automatski menjač iz Toyote Tundra. Za redukovanje naginjanja karoserije i bolji komfor brine se elektrohidraulično ogibljenje. Novi Lexusov SUV model ima mesta za 8 putnika, koji sada imaju više mesta (10 cm po dužini i 2,5 po širini) u luksuznijoj i udobnijoj kabini. Ocenu "uspešnosti" dizajna je najbolje da donesete sami. Ipak je ovo model namenjen pre svega Amerikancima pa ne čudi ni veličina točkova od 20 inča. Prodaja startuje početkom 2008. godine.