home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Mercedes je posle promocije obnovljenog modela SLK i koncept vozila GLK Freeside/Townside na salonu u Detroitu, kao i objavljivanja prvih fotografija i detalja restilizovanih modela CLS i SL, danas i zvanično predstavio još jedan novitet – novi Mercedes CLC. Zvanična prezentacija je održana u Berlinu, na događaju Mercedes-Benz Fashion Week, koji se ove godine održava po drugi put, i to u periodu od 27. do 31. januara 2008. Novi CLC je manji kupe, koji će zameniti dosadašnji model C Sport Coupe, a treba da predstavlja atraktivan i pristupačan ulazak u Mercedesovu kupe porodicu modela, ciljajući pre svega na mlađe kupce. Iako se bazira na platformi odlazeće C klase Sport Coupe, novi CLC prema navodima nemačke fabrike ima oko 1100 delova koji su potpuno novi ili značajno modifikovani u odnosu na C Sport Coupe. Tako novi CLC i dalje ima međuosovinsko rastojanje od 2715 mm, dok nova C klasa ima rastojanje između osovina, koje iznosi 2761 mm (CLC je inače dugačak 4452 mm, širok 1728, a visok 1405 mm). Ovde i podatak da zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji iznosi 310 litara, a sa oborenim zadnjim sedištima ta vrednost raste na 1100 litara. Što se izgleda tiče, tu iznenađenja nema. Prednji deo je preslikan sa aktuelne Mercedesove C klase (serija W204), bokovi su praktično isti kao i na prethodniku C Sport Coupe (serija W203), jedino je zadnji kraj dobio novi izgled, na kome se pre svega ističu velika svetla. CLC je dobio i novi direktni upravljački sistem sa varijabilnom servo asistencijom (zaslužna za prvoklasno upravljanje i veću agilnost u vožnji), moderan informacioni i zabavni sistem sa displejom u boji, kao i bogatu paletu pogonskih agregata. Ponuda agregata počinje 1,8 litarskim četvorocilindarskim benzinskim motorom (za model CLC 180 Kompressor), koji raspolaže sa 143KS i 230Nm. Sledi model CLC 200 Kompressor (ima 4 cilindra, 184KS i 250Nm), CLC 230 (sa 2,5 litarskim V6 agregatom od 204KS i 245Nm) i najjači CLC 350, koji iz 3,5 litarskog V6 motora izvlači 272KS i 350Nm (CLC 350 do 100 km/h stiže za 6,3 sekunde i postiže maksimalnih 250km/h). Za ljubitelje dizelaša na raspolaganju će biti modeli CLC 200 CDI (sa 122KS i 270Nm) i CLC 220 CDI sa 150KS i 340Nm (oba su zapremine 2,2 litra i sa 4 cilindra). Kasnije će se pojaviti i bazni model CLC 160 sa 1,8 litarskim četvorocilindrašem od 122KS, a možda i sportski AMG sa 6,2 litarskim V8 agregatom od 457KS. Zavisno od modela, novi CLC se standardno oprema šestostepenim manuelnim ili 5-stepenim automatskim menjačem, dok su V6 modeli dostupni sa sedmostepenom automatskom transmisijom i sa komandama za ručno menjanje brzina na upravljaču. Na slikama se nalazi CLC opremljen Mercedesovim Sport paketom, što podrazumeva 18-inčne aluminijumske felne, prednja svetla sa zatamnjenim kućištem, sportsko i spušteno ogibljenje, kao i hromirane detalje. Osnovni CLC 180 Kompressor će u Nemačkoj koštati 28.113 evra (prodaja počinje u maju), a budući CLC 160, koji će se pojaviti u prodaji sledeće godine, imaće cenu od oko 26.000 evra.





Na predstojećem salonu automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show), koji se održava početkom februara, Hummer će konačno i zvanično publici predstaviti novi Hummer H3T, odnosno pick up varijantu postojećeg Hummera H3. Tačnije, radi se o pick up modelu sa duplom kabinom (crew cab), četiri vrata i manjim sandukom za teret, iako je originalni koncept H3T od pre neku godinu bio pick up sa samo 2 vrata i većim sandukom iza kabine. U odnosu na standardni H3, novi H3T ima za 558 mm duže međuosovinsko rastojanje, tačnije ono iznosi 3403 mm. Ponuda pogonskih agregata će obuhvatati redni petocilindrični motor od 3,7 litara i 180kW/245KS, kao i novi 5,3 litarski V8 sa 295KS i 438Nm, prikazan prvi put u modelu Hummer H3 Alpha (na slikama se inače i nalazi H3T Alpha). Oba motora će moći da se dobiju ili uz manuelni petostepeni ili automatski menjač sa četiri brzine. Hummer će kupcima ponuditi i dva različito podešena ogibljenja, jedno podešeno za off road uslove vožnje, a drugi za kupce koji retko silaze sa asfaltiranih puteva. Što se interijera tiče, nema razlika u odnosu na H3 SUV, a treba napomenuti da će zadnja sedišta u H3T moći da se sklope, kako bi se dobio dodatni prostor za prtljag. Proizvodnja H3T počinje u oktobru 2008. godine, a GM (vlasnik Hummera) planira godišnju prodaju od oko 35.000 komada ove varijante H3. Cena još nije poznata.



Škoda je objavila još nekoliko zvaničnih fotografija (uključujući i prvu sliku unutrašnjosti), kao i detalje o pogonskim agregatima, koji će pokretati novu generaciju Škode Superb, inače najvećeg modela u ponudi ove češke marke (oficijelna svetska premijera će biti održana u martu ove godine na salonu automobila u Ženevi). Prvo podaci o dimenzijama : novi Superb je dugačak 4838 mm, širok 1817 mm, visok 1462 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2761 mm. Drugim rečima, novi Superb je 35 mm duži, 52 mm širi i niži za 7 mm od istoimenog prethodnika (i međuosovinsko rastojanje je kraće za 42 mm). Za razliku od dosadašnje generacije Superba koji se od Volkswagenovog Passata razlikovao samo po znaku Škode na drugačijoj maski hladnjaka i po svetlima, novi Superb donosi originalniji dizajn koji se ugleda na studiju Joyster iz 2006. godine. To je vidljivo pre svega napred, gde su svetla, maska, branici i hauba veoma slični pomenutoj studiji. U kabini se očekuje veći kvalitet upotrebljenih materijala i viši nivo završne obrade, a kako je već ranije najavljeno, novi Superb će nuditi veoma prostran interijer sa brojnim pametnim rešenjima i tehnologijama. Prostran je i prtljažnik, jer njegova zapremina u osnovnoj konfiguraciji iznosi 565 litara, a sa oborenim zadnjim sedištim raste na svih 1670 litara. Novi Superb će pokretati paleta od tri benzinska i tri dizel motora sa rasponom snage od 77kW/105 do 191kW/260KS. Kod benzinskih motora najmanji je 1,4 TSI, koji ima snagu od 92kW/125KS i 200Nm (postiže 201 km/h, do 100 km/h ubrzava za 10,5 sekundi i troši 6,6 litara na 100 km), Superb 1,8 TSI ima 118kW/160KS i 250Nm (222 km/h, ubrzanje 8,6 sekundi, potrošnja 7,6 litara), dok najjači model 3,6 V6 FSI 4Motion raspolaže sa 191kW/260KS i 350Nm (može do 250 km/h, do 100 km/h ubrzava za 6,5 sekundi i troši 10 litara na 100 km). Kod dizelaša najslabiji je Superb 1,9 TDI, koji razvija 77kW/105KS i 250Nm (postiže 190 km/h, ubrzanje do stotke traje 12,5 sekundi, troši 5,7 litara dizela na 100 km), a u ponudi će biti i Superb 2,0 TDI u verzijama sa 140 i 170KS. Slabija varijanta ima 103kW/140KS i 320Nm (može do 207 km/h, ubrzanje do 100 km/h iznosi 10,2 sekunde, potrošnja 5,9 litara), a snažnija raspolaže sa 125kW/170KS i 350Nm, što je dovoljno za maksimalnu brzinu od 222 km/h, ubrzanje do 100 km/h traje 8,8 sekundi, dok prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 6 litara na 100 km. Novi Superb će se inače proizvoditi u Škodinoj fabrici u češkom mestu Kvasiny.

 

 



 

Audi je obogatio ponudu pogonskih agregata u svojim modelima A4 i A5 novim 1,8 litarskim TFSI turbo benzincem. U modelu A4 ovaj agregat razvija 88kW/120KS i 230Nm obtnog momenta, raspoloživog između 1500 i 3650 o/min. To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,5 sekundi i maksimalnu brzinu od 208 km/h, dok je prosečna potrošnja po fabričkim podacima 7,1 litar goriva na 100 km. Novi A4 1,8 TFSI u Nemačkoj ima cenu od 25.900 evra. S druge strane, ovaj motor u modelu A5 raspolaže sa 125kW/170KS i 250Nm (u rasponu od 1500 do 4800 o/min.), a to je dovoljno za najveću brzinu od 218 km/h, ubrzanje do 100 km/h u trajanju od 8,6 sekundi i prosečnu potrošnju od 7,4 litara benzina na 100 km (fabrički podatak). Cena za baznu verziju Audija A5 1,8 TFSI iznosi 34.900 evra.




Suzuki Palette

25 Jan 2008 - 01:16 Noviteti Link

Suzuki je juče i zvanično promovisao serijsku verziju svog novog modela Palette, koji je u formi koncept vozila prvi put viđen na prošlogodišnjem salonu automobila u Tokiju. Dizajn je tipično japanski (liči na Daihatsu Tanto), a radi se malom MPV automobilu sa četiri sedišta i praktičnim zadnjim bočnim kliznim vratima. Dimenzije izgledaju ovako - dužina/širina/visina/međuosovinsko rastojanje : 3395 mm/1475 mm/1735 mm/2400 mm. Pokreće ga maleni 3-cilindrični agregat sa samo 658 kubika zapremine (u verzijama sa 53 i 59KS), a namenjen je samo japanskim kupcima, i to pre svega mlađim porodicama, koji žele nešto prostraniji automobil od Suzukija Wagon R. U ponudi su verzije sa manuelnim i automatskim menjačima, kao i varijanta sa pogonom na sva četiri točka. Cene u Japanu će se kretati od nepunih 7300 do 10.940 evra.



Iako će zvanična promocija serijske verzije novog Dodge  Challengera biti održana početkom februara meseca na salonu automobila u Čikagu (Chicago Motor Show), zahvaljujući procurelim zvaničnim fotografijama u prilici smo da pre vremena vidimo konačan izgled ovog toliko željno očekivanog automobila. Serijski primerak se tek neznatno razlikuje od koncet automobila, odnosno reazlike se svode na jednostavniji prednji gril, veće retrovizore, doterane kvake na vratima i na modifikovana zadnja svetla (ovo poslednje je vidljivo na špijunskim slikama koje smo nedavno objavili jer za sada još nema zvaničnih slika zadnjeg dela ovog automobila). Chrysler (vlasnik Dodgea) je inače već krajem prošle godine obelodanio cenu za model Challenger SRT8 (u SAD-u iznosi 37.995 dolara), čija je pretprodaja već počela 3. decembra 2007. (ponuđena je limitirana serija od 5000 primeraka). Koliko je interesovanje Amerikanaca za ovaj model pokazuje i podatak da je već prvog dana prodaje čak 4300 kupaca položio depozit za kupovinu Challengera (isporuka će inače početi ove jeseni). Pomenuti kupci će biti u prilici da svoj primerak Challengera SRT8 (sa 6,1 litarskim V8 HEMI motorom od 425KS i 569Nm) dobiju u tri boje: crnoj, srebrnoj i HEMI narandžastoj (bez obzira na izabranu boju, svi primerci će na karoseriji imati dekorativne trkačke trake). Challenger SRT8 ima 6-stepeni automatski menjač, a ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) bi trebalo da iznosi nešto više od pet sekundi. Nakon Challengera SRT8 slediće i jeftinije verzije sa slabijim motorima, čije cene tek treba da bude objavljene (to se očekuje sredinom ove godine). Kako bilo, Dodge će paletu Challengera naknadno proširiti i 3,5 litarskim V6 (u paru sa 4-stepenim automatikom) i 5,7 litarskim V8 motorom (ovaj potonji sa 5-stepenim automatikom i 6-stepenim manuelnim menjačem). Pomenuti 3,5L V6 agregat bi za nekoliko godina trebalo da bude zamenjen Chryslerovim 4,0 litarskim V6 agregatom, a SRT bi već u modelu za 2010. godinu mogao da dobije veći i jači 6,4 litarski motor sa 450 do 500KS. Modeli sa manuelnim menjačem dobiće i novi HSA sistem (Hill Start Assist) za pomoć prilikom starta na uzbrdici. Planovi dalje predviđaju i promociju kabriolet verzije, i to već u 2009. godini. Što se opreme tiče, Challenger SRT8 biće opremljen aluminijumskim točkovima od 20 inča (sa gumama širine 245 mm), audio sistemom sa 13 zvučnika, svetlima za maglu, zatvaračem diferencijala, otvorima za vazduh na haubi motora, zadnjim spojlerom, kožnim volanom i kožnom ručicom menjača (opcije će biti MyGig Multimedia Infotainment sistem sa navigacijom i el. sunčani krov).

 





Toliko dugoočekivani novi Audi RS6 Avant je konačno pred nama, tačnije njegova prodaja startuje u aprilu ove godine, a cena osnovnog modela u Nemačkoj iznosi 106.900 evra. Kao što smo ranije pisali, ovo je Audijev odgovor BMW-u M5 i Mercedesu E63 AMG, a ne treba zaboraviti ni najavu Lexusa GS-F sa V10 motorom i više od 500 konja. Međutim Audijev RS6 Avant prešišaće i BMW i Mercedes i Lexus, bar kada je snaga motora u pitanju. Naime, novi RS6 Avant ima V10 bi-turbo agregat sa direktnim ubrizgavanjem, zapremine 5,2 litara, koji raspolaže sa 426kW/580KS !! Maksimalni obrtni moment novog RS6 iznosi 650Nm i na raspolaganju je u rasponu od 1500 do 6250 obrt./min. A sada najlepše – ubrzanja. Do 100 km/h RS6 Avant se katapultira za samo 4,6 sekunde, do 200 km/h mu treba 14,9 sekunde, dok je maksimalna brzina nažalost ograničena na 250 km/h. Uz ovoliku snagu, ni prosečna potrošnja od 13,9 litara na 100 km (naravno po fabričkim tvrdnjama) ne izgleda preterano. Snaga se preko 6-stepene Tiptronic transmisije naravno prenosi na sva četiri točka (40 % napred, a 60 % nazad). RS6 će se naravno i vizuelno razlikovati od drugog sportiste u Audijevoj gami, modela S6 (veći otvori za vazduh u agresivnijem prednjem braniku, širi blatobrani, difuzor pozadi, modifikovana "Single Frame" maska, masivniji pragovi, novi točkovi, novi završeci izduvnog sistema) da bi i laiku bilo jasno koliki se potencijal skriva u karoseriji jednog praktičnog i porodičnog karavana (zapremina prtljažnog prostora sa oborenim zadnjim sedištima iznosi 1660 litara). RS6 se standardno oprema desetokrakim točkovima od 19 inča (gume 255/40), a kao opcija na raspolaganju će biti i veći od 20 inča sa gumama 275/35 i keramičkim kočionim diskovima. Od opreme treba izdovojiti (između ostalog) Bi-Xenon farove u LED tehnologiji, ESP (sistem elektronske kontrole stabilnosti), DRC (Dynamic Ride Control), sportska sedišta (presvučena kožom i alkantarom), trokraki multifunkcionalni kožni volan, Audijev MMI sistem, alu pedale, Bose Sound system itd, itd.

VIDEO : Audi RS6 Avant




Hyundai Elantra Touring

24 Jan 2008 - 01:07 Noviteti Link

Prvi put je Hyundai novu Elantru Touring pokazao javnosti na prošlogodišnjem SEMA salonu tjunera u Las Vegasu u obliku zanimljive studije "Beach Cruiser" Concept (rad kalifornijske firme K-Daddyz-Kustomz), a ovih dana je na salonu automobila u Montrealu zvanično promovisana i serijska varijanta ovog modela namenjenog Severnoj Americi, koga mi u Evropi znamo pod imenom Hyundai i30 CrossWagon (korejski proizvođač je istovremeno na salonu u Montrealu proslavio i 25 godina prodaje svojih automobila u Kanadi). Kako bilo, ovu Elantru Touring pokreće četvorocilindrični DOHC 2,0 litarski benzinac sa 141KS, standardno uparen sa manuelnim petostepenim menjačem, dok se četvorostepeni automatik nudi kao opcija. U standardnoj opremi se nalaze ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), ESC sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, 6 vazdušnih jastuka, a od opcija kupcima su na raspolaganju kožni interijer i 17-inčne aluminijumske felne. Prodaja Elantre Touring će početi ovog proleća, a cene će biti objavljene naknadno.   



Mazda je najavila da će na predstojećem salonu automobila u Ženevi (6.-16. mart 2008.) promovisati trovratnu verziju svoje nove Mazde2 (ovo će inače biti prvi put da će Mazda2 biti dostupna i u verziji sa 3 vrata). I ovu varijantu će pokretati 1,3 i 1,5 litarski benzinci, kao i 1,4 litarski turbo-dizel agregat, svi već poznati iz Mazde2 sa 5 vrata (i performanse i potrošnja će ostati na istom nivou). I Mazda2 sa troja vrata je teška manje od 1000 kg, ali se očekuje da i ovaj model dobije maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost odraslih putnika na EuroNCAP testu, koje je u decembru prošle godine osvojila verzija sa 5 vrata. Mazda će na pomenutom salonu u Ženevi evropskoj publici premijerno predstaviti i obnovljeni model RX-8, zatim Taiki concept i Mazdu5 Hydrogen RE Hybrid.   



Lotus Exige Sprint

23 Jan 2008 - 01:29 Noviteti Link

Lotus je predstavio još jedan specijalni (i naravno limitirani) model. Ovoga puta radi se o Lotusu Exige Sprint, za koga je inspiracija pronađena u modelu Elise Sprint sa početka sedamdesetih godina prošlog veka (proizvodio se između 1971. i 1973.). To se pre svega odnosi na posebnu kombinaciju boja, tačnije radi se o kombinaciji Aspen White bele boje na donjem delu i Solar Yellow žute na gornjem delu automobila, razdvojenih zlatnom trakom sa natpisom "Exige Sprint" (umesto pomenute žute, moguće je dobiti i tzv. Persian Blue plavu boju). U paketu se nalaze još Lotusov Sport Pack paket, posebni aluminijumski točkovi, automatski klima uređaj, kožna sportska sedišta, dok je za pogon zadužen motor sa 243KS, odgovoran za ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) u trajanju od 4 sekunde i za maksimalnu brzinu od 235 km/h. Lotus će proizvesti ograničenu seriju od 40 primeraka Exiga Sprint, a biće dostupan samo kupcima u Velikoj Britaniji i Irskoj (po ceni od 42.550 funti).



Nekoliko dana posle zvaničnih slika i detalja o obnovljenom Mercedesu CLS (o tome više OVDE) stižu i prve fotografije redizajniranog Mercedesovog roadstera SL, čija će zvanična svetska premijera biti 6. marta ove godine na salonu automobila u Ženevi. Ovde i podsećanje da je još krajem decembra prošle godine na internet procurela jedna slika obnovljenog SL-a u AMG verziji, na kojoj je bio vidljiv samo zadnji deo automobila. Sada smo međutim konačno u prilici da vidimo i prednji kraj ovog automobila na kome su upravo i izvršene najveće promene. Dakle, nova su prednja svetla, maska hladnjaka, branik, hauba i blatobrani, dok pozadi nema većih promena (doterani branik sa novim difuzorom i integrisanim završecima izduvnog sistema). Paleta modela novog SL-a će obuhvatati verzije SL 280 sa 170kW/231KS, SL 350 sa 232kW/316KS, SL 500 sa 285kW/388KS, SL 600 sa 380kW/517KS, kao i dve sportske AMG verzije : SL 63 i SL 65 AMG. Za pogon novog Mercedesa SL 63 AMG (zamenjuje SL 55 AMG) zadužen je V8 motor sa 386kW/525KS i 630Nm obrtnog momenta, dok je za najsnažniji SL 65 AMG i dalje predviđen 6,0 litarski V12 bi-turbo agregat sa 450kW/612KS i 1000Nm obrtnog momenta. Inače, oba motora kod SL 63 i SL 65 AMG su uparena sa AMG SpeedShift MCT sedmostepenim menjačem, dok je maksimalna brzina kod oba modela već tradicionalno ograničena na 250 km/h. Uz ovoliku snagu, prosečna potrošnja se i ne čini toliko visokom. Po fabričkim podacima SL 63 AMG na 100 km popije 13,9 litara goriva (emituje 330 g CO2 po kilometru), dok se snažniji SL 65 AMG zadovoljava sa 15,1 litara na 100 km (emisija CO2 iznosi 362 g/km).

 



 

 

Da Kinezi vole da "pozajmljuju" dizajn uspešnih i poznatih automobila, poznata je stvar. Ova vest samo to potvrđuje. Naime, jedna od najvećih kineskih automobilskih kompanija Lifan Auto juče je zvanično promovisala svoj novi model Lifan 3-series, koji međutim u dizajnerskom smislu ne predstavlja ništa drugo nego produženu verziju aktuelnog Minija, koji je dobio i dodatni par vrata. Kinezi su ovom Minijevom klonu podarili i izmenjena prednja svetla, ali su zato svi ostali karakteristični detalji (maska, hauba, krov, kompletan zadnji deo sa svetlima, branikom i zadnjim krovnim spojlerom) bukvalno preslikani od engleskog originala. Kinezi se tu nisu zaustavili, pa su "pozajmili" i ime, jer oznaku 3-series (odnosno serija 3) već odavno koristi bavarski BMW (koji je usput i vlasnik Minija, pa će biti zanimljiva njihova reakcija povodom ovog slučaja). Inače, Lifan 3-series će se na domaćem, kineskom tržištu naći u prodaji u prvoj polovini ove godine.




Mazda je nedavno promovisala restilizovanu verziju svog MPV modela Mazda5, koji se na tržištu Starog kontinenta nalazi od 2005. godine. Vizuelnih promena i nema mnogo; ipak, tu su redizajnirani prednji i zadnji branik, modifikovana prednja i zadnja svetla, novi gril, novi aluminijumski točkovi od 16 i 17 inča i daljinsko otvaranje bočnih kliznih vrata (opcija). Manjih promena ima i u unutrašnjosti (osvežena centralna konzola sa novom DVD navigacijom i audio sistemom, nove boje i materijali, novi dizajn presvlaka za sedišta), bogatija je i paleta boja za karoseriju, a tu su i doterane kočnice i revidirano ogibljenje, koje se brine za veću stabilnost i komfor (osim toga poboljšana je i zvučna izolacija). Dvolitarski benzinski MZR motor (sa 107kW/146KS pri 6500 o/min. i 184Nm pri 4000 o/min.) je modernizovan (ima S-VT sekvencijalni sistem upravljanja ventilima), pa sada (uz manju potrošnju i redukovanu emisiju CO2) maksimalni obrtni moment postiže pri manjem broju obrtaja nego ranije. I dalje su u ponudi 1,8 litarski benzinac sa 85kW/115KS pri 5300 o/min. i 165Nm pri 4000 o/min., kao i 2,0 litarski dizel CITD agregat u dve verzije : slabijoj sa 81kW/110 i 310Nm i jačoj sa 105kW/143KS i 360Nm. Takođe, u doteranoj Mazdi5 Japanci su predstavili dve nove transmisije, tačnije 6-stepeni manuelni menjač (kao standard), dok je 5-stepena automatska transmisija dostupna kao opcija. Od standardne bezbednosne opreme treba izdvojiti frontalne i bočne vazdušne jastuke, vazdušne zavese, ABS, EBD, BAS, dok su DSC i TCS sistemi u serijskoj ili opcionoj opremi u zavisnosti od verzije. Ovde i podsećanje da je na EuroNCAP testu Mazda5 osvojila maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost odraslih putnika.

VIDEO : Mazda5

 



Nekoliko modela Alfa Romea će uskoro ponovo dobiti legendarnu Quadrifoglio Verde oznaku (zelena detelina sa četiri lista), koju su u prošlosti koristili Alfini fabrički trkački timovi, kao i najsportskiji i najsnažniji Alfini modeli tokom osamdesetih i devedestih godina prošlog veka (počev od Alfasuda TI, pa preko Alfe Spint, Alfe 33 do Alfe 75, 145, 146 i 164). Najnovije Alfe koje su dobile znak deteline sa četiri lista su modeli 147 i GT, a oba pokreće 1,9 litarski JTDM dizel motor, kakav se već nalazi u Alfi 147 Ducati Corse, koja je predstavljena u decembru prošle godine povodom titule Ducatijevog vozača Kejsija Stonera u Moto GP šampionatu. Motor razvija 125kW/170KS i 330Nm obrtnog momenta, a kako se najavljuje Alfa 147 i GT Quadrifoglio Verde će imati slične performanse kao i pomenuti 147 Ducati Corse, koji do 100 km/h stiže za 8 sekundi i postiže maksimalnih 215 km/h. Sem 1,9 JTDM motora, Alfe 147 i GT Quadrifoglio Verde će raspolagati i Alfinim Q2 diferencijalom sa zatvaračem (za poboljšanje trakcije i stabilnosti i smanjenje podupravljanja), spuštenim ogibljenjem, kao i sa nekoliko novih elementa opreme koji će ih odvajati od standardnih modela (između ostalog tu su 18-inčni aluminijumski točkovi, hromirani završeci izduvnih cevi i isti takvi retrovizori, kočiona klješta u crvenoj boji, aluminijumske pedale i aluminijumski vrh ručice menjača, dvozonski automatski klima uređaj, sportski volan, stereo sistem sa CD i MP3 plejerom, Alfin VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti i zadnji spoljer kod modela 147).