Američki Dodge je juče konačno i zvanično objavio cenu za svoj novi potentni model Caliber SRT4, koji već neko vreme zaokuplja pažnju ljubitelja sportskih modela C segmenta, odnosno još od kada je promovisan u formi koncepta sa tačno 300 konja. Kao što se vidi iz naslova, cena počinje od 22.995 američkih dolara ili nepunih 17.000 evra (za te pare se kod nas ne može dobiti ni bazni model Calibera sa 150 konja). Nažalost, umesto ranije najavljivanih svih 300 konja, 2,4 litarski DOHC 4-cilindrični turbo motor razvijaće "samo" 285KS i 375Nm obrtnog momenta (dostupnog u rasponu od 2000 do 5600 obrt./min.). Ipak, i to je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za samo 6,2 sekunde i limitiranih 250 km/h (za poređenje Mazda3 MPS sa 260KS i 380Nm do stotke stiže za 6,1 sekundu, Opel Astri OPC sa 240KS i 320Nm treba 6,4 sekunde, a Seat Leonu Cupri sa 240KS i 320Nm 6,8 sekundi). Usput, Caliber SRT-4 prelazi četvrt milje (402 metra) za 14,6 sekundi. Menjač je manuelni Getrag DMT-6, sa šest stepeni prenosa. Dodge je za ovaj Caliber predvideo četiri boje karoserije (Brilliant black,Sunburst orange, Bright silver, Inferno red), kompletan aero body kit za borbeniji izgled (novi branici sa većim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerima, moćniji pragovi, zadnji krovni spojler, difuzor pozadi, otvori za vazduh na haubi motora), spušteno ogibljenje (napred za 22 mm, nazad za 28 mm), 19-inče petokrake alu felne, pojačane kočnice (diskovi od 340 x 28mm napred i 302 x 10mm nazad), kao i modifikovanu unutrašnjost.
Jedan od zanimljivijih eksponata (pored Clia Grandtour) na Renaultovom izložbenom prostoru na predstojećem salonu automobila u Frankfurtu (11. – 23. septembar), biće i nova ekonomična i ekološka eco2 verzija nove Renault Lagune, koja se odlikuje skromnom potrošnjom i malom emisijom CO2. Ova Laguna pod poklopcem motora ima 1,5 litarski 4-cilindrični dCi dizel agregat, koji razvija 81kW/110KS i 240Nm obrtnog momenta, koji zahvaljujući, između ostalog i doteranoj aerodinamici, prosečno troši 5,1 litar dizela na 100 km (fabrički podatak), a emituje 136 grama CO2 po kilometru. Sa ovakvim karakteristikama, Laguna 1,5 dCi eco2 konkuriše Volkswagenovom Passatu 1,9 TDI BlueMotion sa 77kW/105KS, koji, pazite sad ovo, takođe prosečno troši 5,1 litar dizela na 100 km i ispušta istovetnih 136 grama CO 2 po kilometru. Ubrzanje Renault Lagune 1,5 dCi eco2 do 100 km/h iznosi 12,1 sekundu (verzija GrandTour odnosno karavan 12,3 sekunde), dok je maksimalna brzina 197 km/h (Grandtour 192 km/h). Za poređenje Volkswagen Passat 1,9 TDI BlueMotion postiže 193 km/h (Variant odnosno karavan 190 km/h). Usput, Renault će za novu generaciju Lagune odobravati garanciju u trajanju od tri godine ili 150.000 km (pa šta pre istekne), a prodaja u Francuskoj inače počinje 12. oktobra ove godine.
O novoj Kiji Pro_ceed je već bilo reči, ali budući da je korejska fabrika danas objavila nekoliko novih fotografija i informacija o ovom novitetu, ponovo jedan kraći osvrt na ovaj model. Pro_ceed je posle hatchbacka sa petora vrata i karavana, već treća karoserijska verzija ovog Kijinog modela C segmenta (u njemu se nalaze VW Golf, Renault Megane, Citroen C4, Audi A3, Opel Astra, Peugeot 308, Seat Leon, Fiat Bravo, Toyota Auris i drugi). Pro_ceed je duži (+ 15 mm), niži (- 30 mm) i lakši u odnosu na verziju sa petora vrata i, kako fabrika naglašava u press saopštenju, "donosi više stila u evropski C segment" i nudi kupcima "senzacionalni izgled sa istinskim sportskim osećajem u vožnji, uz zadržavanje praktičnosti i funkcionalnosti popularnog Ceeda sa petora vrata." Inače, Pro_ceed se bazira na istoimenom konceptu sa prošlogodišnjeg salona u Parizu (od koga se skoro i ne razlikuje), a za izgled se pobrinuo Kijin evropski dizajn studio na čelu sa Peterom Schreyerom (radio je 25 godina za VW i Audi a od septembra 2006. za Kiu). Sa dužinom od 4250 mm (međuosovinsko rastojanje je ostalo 2650 mm), Pro_ceed uprkos svom sportskom izgledu i nižoj visini, nudi veliki unutrašnji prostor za putnike kao i izdašan prtljažnik (zadnja klupa je deljiva u odnosu 60/40), dok je ulazak na zadnja sedišta olakšan vratima, koja se otvaraju pod uglom od 70 stepeni i koja su za 276 mm duža u odnosu na prednja vrata Ceeda sa petora vrata. Pro_ceed ima modifikovan prednji kraj (plići gril hladnjaka, 10 mm duži nos, širi i niži prednji branik sa spojlerom, dublji centralni otvor za vazduh i veća kučišta za svetla za maglu) i potpuno novi zadnji kraj automobila (novi C stub, zadnji bočni prozor, krovni spojler, svetla, vrata prtljažnika), koji je mnoge podsetio na Audi A3. Kao i kod već poznatih varijanti Ceeda sa pet vrata i karavana, i novi Pro_ceed će pokretati paleta benzinskih (1,4 i 1,6 litarski) i dizel (1,6 litarski) agregata, koji razvijaju od 90 do 143KS. Kia će Pro_ceed nuditi sa tri paketa opreme i 12 boja karoserije, kao i širokim izborom dodatne opreme, u koju spada i tzv. Sports Pack, koji podrazumeva 17-inčne alu felne (gume 225/45 R17), kruće amortizere i sportskiji izgled unutrašnjosti (alu pedale, detalji od nerđajućeg čelika i presvlake sedišta sa izgledom otiska gume). Kia će Pro_ceed zvanično promovisati 11. septembra ove godine na salonu automobila u Frankfurtu, proizvodnja počinje u novembru, u novoj Kijinoj fabrici u Slovačkoj, dok će se na tržištu naći početkom 2008. godine.
Honda je danas konačno i zvanično objavila fotografije i karakteristike nove, već osme generacije svog modela Accord. Odmah i jedna napomena. Ovde se radi o američkoj verziji Accorda, dok prezentacija evropske varijante tek sledi. Kako bilo, novi Accord (u verziji sedan i Coupe) donosi potpuno novi dizajn eksterijera i interijera, snažnije motore, prostraniju unutrašnjost, poboljšanu bezbednost i bogatiju standardnu opremu. Svi motori, koji će se ugrađivati u ovaj Accord za 2008. godinu, imaju povećanu snagu, smanjenu potrošnju goriva i emisiju CO2. Novi Accord pokreću 2,4 litarski 4-cilindraši sa 180 (+ 14KS u odnosu na prethodnika) i 200KS (+ 34KS), kao i 3,5 litarski V6 sa 204kW/273KS (+ 29KS) i 339Nm obrtnog momenta. Motori sa 4 cilindra dolaze u kombinaciji sa 5-stepenim manuelnim i 5-stepenim automatskim menjačem, dok se V6 agregat kombinuje ili sa 5-stepenim automatikom ili 6-stepenim manuelnim menjačem. Novi 3,5 litarski V6 motor koristi Hondin najnoviji i-VTEC sistem sa inkorporiranim VCM-om (Variable Cylinder Managament), koji dozvoljava motoru da radi ili sa 6, ili sa 4, ili sa samo 3 cilindra, čime se štedi na gorivu. Elektronski sistemi kao što su ABS+EBD, BA i VSA (elektronska kontrola stabilnosti), zatim prednji i bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavese, kao i disk kočnice na sva četiri točka, sada su standard za sve modele Accorda. Modeli sa 4 cilindra su postavljeni na alu točkove od 17 inča, dok su za model V6 rezervisani oni od 18 inča. Što se dimenzija tiče, stvari stoje ovako. Accord sedan je dugačak čak 4930 mm, širok 1847 mm, visok 1476 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2799 mm. Accord Coupe je dugačak 4844 mm, širok 1847 mm, visok 1415 mm, a međuosovinsko rastojanje je 2740 mm. Iako je Accord za 2008. veći u odnosu na prethodnika, torziona čvrstoća je porasla za 20 %.
Posle Peugeota 307 SW BioFlex, sada i Citroen za septembar ove godine najavljuje svoj model C4 BioFlex, pokretan istim 1,6 litarskim motorom, koji kao pogonsko gorivo koristi i običan benzin i bioetanol E85, odnosno mešavinu 85 % bioetanola (u stvari alkohol dobijen fermentacijom šećera iz žitarica; u Evropi najčešće iz kukuruza i šećerne repe) i 15 % benzina. Spolja nema nikakvih razlika u odnosu na standardni Citroen C4 1,6i 16V, pa se sve svodi "samo" na razlike ispod poklopca motora. A pomenuti 1,6 litarski motor sada razvija 82kW/113KS i 153Nm obrtnog momenta, troši 9,8 litara bioetanola na 100 km, dok emisija CO2 iznosi 160 g/km. Za poređenje običan C4 1,6i 16V ima snagu od 80kW/110KS i 147Nm, emituje 169 grama CO2 po kilometru i troši 7,1 litar benzina na 100 km. Iako na prvi pogled zbog veće potrošnje bioetanola u odnosu na benzin ne izgleda tako, vožnja Citroena C4 BioFlex vlasnika košta manje u odnosu na običan C4. Naime, 1 km vožnje sa C4 BioFlexom u Francuskoj košta 7,84 evro centi, a 1 km sa standardnim 1,6i 16V benzincem 9,23 evro centi (pri tom naravno ne treba zaboraviti na činjenicu da BioFlex ispušta manju emisiju CO2 po km, a ni to da se bioetanol dobija iz obnovljivih izvora za razliku od fosilnih goriva). Usput, cena E85 goriva u Francuskoj trenutno iznosi 0,80 evra, a benzina 1,30 evra. Još jedan adut na strani C4 BioFlexa je i njegova cena, koja je ista kao kod običnog C4 1,6i 16V. U Francuskoj C4 BioFlex tako košta od 18.650 pa do 22.150 evra (zavisno od paketa opreme). Prodaja prvo počinje u Francuskoj i Švedskoj (već u septembru ove godine), a kasnije će se C4 BioFlex naći i na tržištu Holandije.
Osim što se bavi razvojem modela sa pogonom na bioetanol ili na hibridni pogon, švedski Volvo takođe radi na usavršavanju svojih već postojećih pogonskih agregata, posebno na smanjenju njihove potrošnje i emisije CO2. Tako će od sledeće godine kupcima biti na raspolaganju dve inovacije, tačnije novi Volvo C30 Efficiency sa smanjenom emisijom CO2 i novi Powershift automatski menjač za modele C30, S40 i V50. Volvo C30 Efficiency (na slikama) će zvaničnu svetsku premijeru doživeti 11. septembra na predstojećem salonu automobila u Frankfurtu, a radi se o modelu koji pokreće 1,6 litarski turbo-dizel motor sa 77kW/105KS i kome potrošnja iznosi 4,5 litara na 100 km(smanjenje od 0,4 litra u odnosu na običan Volvo C30 1,6D), a emisija CO2 je smanjena za 9 g/km, pa iznosi tačno 120 g/km. Ovo je postignuto serijom izmena na aerodinamici automobila i otporu kotrljanja, kao i dužim prenosnim odnosima menjača. Novitet za 2008. je i Powershift automatska transmisija sa duplim kvačilom, čime je takođe smanjena potrošnja goriva (u poređenju sa klasičnim automatskim menjačem). Powershift automatik će se ugrađivati u modele C30, S40 i V50, koje pokreće 2,0 litarski turbo-dizel agregat.
Iza ovog "šifrovanog" imena krije se nova specijalna edicija najmanje Toyote, koja će se od septembra naći u prodaji u Nemačkoj, i to po ceni od 12.450 evra. Ono ck su inicijali kompanije Calvin Klein (jednog od vodećih svetskih brendova u dizajnu i marketingu ekskluzivnih dobara), pa se ime ove edicije izgovara ck-into-you. Aygo ckIN2U u standardnoj opremi ima bež metalik boju, klima uređaj, MP3 plejer, originalne 14-inčne ckIN2U alu točkove, sedišta u kombinaciji koža/alkantara, kožni volan i kožnu ručicu menjača. Za pogon se brine 1,0 litarski trocilindrični benzinac sa 50kW/68KS, uparen sa 5-stepenim ručnim menjačem ili automatskom transmisijom.
Lexus je predstavio ograničenu Pebble Beach Edition seriju svog Coupe-Cabrio modela SC 430 (krov mu se inače spušta/podiže za 25 sekundi). Ova, već peta specijalna edicija Lexusa SC 430, biće proizvedena u svega 360 primeraka, a u prodaji će se pojaviti krajem avgusta. Odlikuje se jedinstvenim dizajnom eksterijera i elegantnom kombinacijom boja, ekskluzivnih za ovu Pebble Beach Edition verziju. Konkretnije, karoserija je ofarbana u Smoky Granite Mica boju, dok je unutrašnjost u ekskluzivnoj dvobojnoj Camel i Ecru koži. Da se ovde radi o posebnoj seriji, potvrđuju i javorovo drvo u kabini i specijalni hromirani logo ove serije, koji se nalazi na blatobranima i kabini automobila (na centralnoj konzoli). Specijalitet ove serije su i šestokraki, 18-inčni hromirani točkovi (sa run flat pneumaticima). Inače, SC 430 pokreće 4,3 litarski V8 motor sa 288KS, dok se snaga na zadnje točkove prenosi preko sekvencijane 6-stepene ECT-i transmisije. Ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) traje 5,8 sekundi, a maksimalna brzina je limitirana na 240 km/h. Lexus SC 430 je opremljen elektronskim sistemima kao što su ABS, EBD, BAS, TRAC (traction control) i VSC (elektronska kontrola stabilnosti). Osim toga, svaki SC 430 ima kao standardni deo opreme i Mark Levinson Premium Sound System sa devet strateški pozicioniranih zvučnika, koji ovaj Lexus pretvaraju u privatnu koncertnu dvoranu.
Osim potpuno novog crossover modela EX35, Infiniti je istovremeno predstavio i obnovljenu verziju svoje limuzine M serije za 2008. godinu. Ako za trenutak ostavimo po strani manja kozmetička doterivanja spoljašnjosti i unutrašnjosti, najveću novost u stvari predstavlja uvođenje verzije sa pogonom na sva četiri točka u varijantu sa 4,5 litarskim V8 motorom od 325KS, koji sada nosi oznaku M45x. Tako sada oba modela Infinitijeve M serije imaju u programu i verzije sa AWD integralnim pogonom (ranije je već postojao model M35x sa manjim 3,5 litarskim V6 motorm). Estetski posmatrano, M za 2008. je dobio doterani izgled prednjeg i zadnjeg dela (maska, branici, svetla pozadi, hromirani detalji, novi alu točkovi od 18 i 19 inča i nove boje za karoseriju), dok je unutrašnjost osvežena novom centralnom konzolom, novim osvetljenjem instrument table, revidiranim navigacionim sistemom i novim bojama. I ovaj restilizovani Infiniti M je poput pomentog EX35 dobio LDP sistem (Lane Departure Prevention), koji upozorava vozača kada je izašao iz kolovozne trake bez uključenja žmigavaca. Takođe, prethodna Sport verzija je zamenjena novom verzijom nazvanom Sport Package, koja uključuje jedinstveni stajling eksterijera i interijera (između ostalog, tu su drugačiji branici, pragovi, tamnija kućišta prednjih svetala i 19-inčne alu felne).
BMW je najavio da će u prvoj polovini naredne godine na tržište lansirati seriju 3 Coupe (model E92) sa pogonom na sva četiri točka, koji se inače već neko vreme ugrađuje u limuzinsku verziju serije 3 (model E90). BMW 335Xi Coupe će pokretati isti 3,0 litarski 6-cilindrični biturbo motor sa 225kW/306KS kao i aktuelni 335i Coupe, ali će verzija sa pogonom na sva četiri točka imati za nijansu bolja ubrzanja od svog brata sa pogonom samo na zadnjoj osovini. Naime, od ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h), novi BMW 335Xi Coupe sa manuelnim menjačem će postizati za 5,2 sekunde, a sa automatskim za 5,3 sekunde, što je za 0,1 sekunde bolje od BMW-a 335i sa ručnim menjačem, odnosno za 0,2 sekunde brže od BMW-a 335i sa automatskom transmisijom. Po nezvaničnim informacijama, BMW 335Xi Coupe koštaće 42.600 dolara pa naviše, što je za 1800 dolara više u odnosu na verziju sa samo zadnjim pogonom (cena važi za SAD).
Evo konačno i zvaničnih slika novog kompaktnog EX35 crossover modela japanskog Infinitija (u vlasništvu Nissana), čiju najavu su kroz EX Concept mogli da vide posetioci salona u Njujorku (aprila ove godine). Serijska verzija verno prati linije EX Concepta (dugačka hauba, kratki prepusti karoserije, linije krova), što znači da EX35 (sa 5 sedišta) predstavlja fuziju luksuznog coupea sa četiri vrata i nekog sportskog SUV automobila (zato i pripada crossover kategoriji). Za izgled je inače bio zadužen Infinitijev dizajn centar u Japanu. Novi EX35 koristi već postojeću FR-L platformu kao i Infiniti M, FX i G modeli, dok je za pogon zadužen 3,5 litarski V6 benzinac sa 290KS, uparen sa 5-stepenim automatskim menjačem, koji ima i mogućnost ručnog šaltovanja (pogon je naravno na sva četiri točka). Zahvaljujući dužini od 4631 mm (međuosovinsko rastojanje 2800 mm) i širini od 1803 mm, prema fabričkom saopštenju novim Infinitijem se i dalje lako upravlja u gradskim sredinama, dok je visina od 1589 mm (bez krovnih nosača) zaslužna za niže težište i dinamičnije vozne osobine ovog modela u odnosu na ostale 4x4 automobile. Od opreme (bilo standardne bilo opcione) izdvajaju se napredni Around View Monitor (AVM) sistem za pomoć pri parkiranju (kome pomažu četiri male kamere), zatim Lane Departure Prevention sistem (vozača upozorava kada prelazi liniju na putu bez uključenih žmigavaca), Schratch Shield boja, koja sama sebe može da "isceli" od manjih ogrebotina (tu sposobnost zadržava tri godine od dana proizvodnje automobila), Bi-Xenon prednja svetla, LED zadnja svetla, dupli (hromirani) završetak izduvnog sistema, 17 ili 18-inčni alu točkovi (sa gumama 225/60R17, odnosno 225/55R18) zadnji krovni spojler, VDC elektronska kontrola stabilnosti sa TDC sistemom (Traction Control), inteligentni Cruise Control, Bluetooth Hands-Free sistem, prednji i zadnji parking senzori, Bose Premium Audio sistem sa 11 zvučnika, iPod konekcija, satelitska navigacija, vozačevo sedište koje se pomera u 8 smerova (sa opcijom grejanja istih), dok se elektronski sistemi kao što su ABS, EBD i BAS jednostavno podrazumevaju. Inače, prodaja ovog crossovera "zavodljivog dizajna, elegantnog interijera i inovativnih tehnologija" u SAD-u počinje krajem ove godine. EX35 je takođe vitalan model za Infinitijev "napad" na Evropu, jer od jeseni sledeće godine japanski luksuzni brend konačno stiže i na tržište Starog kontinenta, a EX35 će biti jedan od aduta (evropska premijera Infinitija EX35 održaće se na salonu u Ženevi narednog proleća). Pored EX35, Evropljani će biti u mogućnosti da kupe i modele G sedan, G Coupe i naslednika aktuelnog FX-a, koga viđamo i na našim putevima.
Peugeot je nedavno proširio ponudu agregata za svoj elegantni 407 Coupe, i to novim 2,0 litarskim HDi dizelašem (naravno ima i nezaobilazni filter čestica čađi). Motor razvija 100kW/136KS i 320Nm obrtnog momenta (sa overboost funkcijom ta vrednost kratkotrajno raste na 340Nm), a uparen je sa manuelnim menjačem sa šest stepeni. 1600 kg težak 407 Coupe do 100 km/h ubrzava za 10,1 sekundu, postiže maksimalnih 208 km/h, prosečno troši 5,9 litara dizela na 100 km, dok emisija CO2 iznosi 156 g/km. Cene u Francuskoj se kreću od 32.400 evra za verziju Sport, pa do 39.850 evra za 407 Coupe sa Feline opremom. Već i Sport donosi 16-inčne alu felne, xenon prednja svetla, cruise control sa limitatorom brzine, pomoć pri parkiranju, dvozonsku klimu, ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, senzore za nadgledanje pritiska u gumama, automatsko uključivanje svetala i brisača itd.
Britanski Aston Martin je konačno objavio oficijelne fotografije serijske verzije svog izuzetnog modela DBS, koji je "igrao" i u poslednjem filmu o tajnom agentu Jamesu Bondu (Casino Royal). Od početka 2008. godine ovaj prelepi auto izuzetnih proporcija će konačno biti dostupan i ljudima, koji nisu tajni agenti Njenog Veličanstva, ali koji opet nisu običan svet, jer DBS naravno neće biti jeftin. Pod haubom se nalazi isti 6,0 litarski V12 motor kao i u modelu DB9, ali koji je pretrpeo veliki broj modifikacija (pre svega, agregat u DBS-u dobija daleko više vazduha u odnosu na onaj u DB9), a uparen je sa manuelnom 6-stepenom transmisijom, koja snagu prenosi na zadnje točkove od 20 inča. Agregat razvija 380kW/517KS i 570Nm obrtnog momenta, koji su zaslužni za sprint do 100 km/h za 4,3 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi preko 300 km/h, tačnije 302 km/h. U poređenju sa Aston Martinom DB9 sa manuelnim menjačem, težina DBS-a (1695 kg) je manja za oko 65 kg, što je zasluga obilate upotrebe karbon fibera. DBS je dugačak 4721 mm (međuosovinsko rastojanje 2740 mm), visok 1280 mm, a širok 1905 mm (bez retrovizora), odnosno 2060 mm sa retrovizorima. Ovako snažan i brz auto zaslužuje i vrhunski kočioni sistem, pa je DBS prvi Aston Martin, koji ima karbon-keramičke kočnice.
Američki Chevrolet će 18. avgusta u Detroitu i zvanično promovisati najnovijeg člana svoje sportske SS porodice, model HHR SS. Ovaj hot rod auto je razvio GM-ov Performance Division, čiji tim inžinjera i dizajnera radi isključivo na razvoju vozila visokih performansi. Prednje točkove Chevroleta HHR SS pokreće novi četvorocilindrični 2,0 litarski ECOTEC turbo motor (sa intercooler-om), koji razvija 194kW/260KS i 353Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) za 6,3 sekunde, maksimalna brzina je veća od 150 milja na sat (240 km/h), dok četvrt milje (402 metra) prelazi za 14,8 sekundi (podaci važe za verziju sa manuelnim 5-stepenim menjačem, dok je varijanti sa automatskim 4-stepenim menjačem snaga smanjena na 175kW/235KS). Osim jedinstvenog SS stajlinga eksterijera i interijera (novi 18-inčni polirani alu točkovi sa Michelin Pilot Sport MXM4 P225/45R18 gumama, aero paket, saćasta maska, sportska SS sedišta, sportski upravljač i SS značke), HHR SS se hvali i FE5 sportskim ogibljenjem, koje je podešeno na stazi Nirburgring, kao i pojačanim kočnicama. U standardnoj opremi ovog modela se nalaze i StabiliTrak elektronska kontrola staboilnosti i disk kočnice na sva četiri točka sa ABS-om. Kuci će moći birati između pet boja : Victory Red, Black, Light Tarnished Silver Metallic, Mystique Blue Flash Metallic i Sunburst Orange II Metallic, a prodaja počinje u četvrtom kvartalu ove godine.
O novoj limuzini malezijskog Protona se priča i nagađa već mesecima, a sada je konačno i sama fabrika objavila prve zvanične slike svog noviteta, koji je poneo ime Persona. Ovo ime nije novo u programu Protona, jer se tako zvala verzija modela Wira, namenjana prodaji u Velikoj Britaniji. U osnovi, Persona predstavlja sedan verziju već postojećeg Protona Gen-2, od koga se osim po obliku karoserije, razlikuje i po dimenzijama i unapređenom interijeru. Persona je od Gen-2 naime duža za 167 mm (448 umesto 431 cm), a ima i više mesta za glave putnika na zadnjim sedištima (za dodatnih 43 mm), i to zahvaljujuću redizajniranom krovu. Prtljažnik je zapremine 430 litara, čijoj funkcionalnosti pridonosi i deljiva zadnja klupa u odnosu 60/40 (doduše samo u skupljim verzijama). Unutrašnjost je u odnosu na Gen-2 temeljno prerađena (novi dizajn sedišta, drugačije oplate vrata), i iako plastika nije na nivou nekih evropskih automobila, mnogo je bolja nego ranije. Za Personu je za sada predviđen 1,6 litarski benzinac sa 82kW/111KS pri 6000 obrt./min. i 148Nm obrtnog momenta pri 4000 obrt./min. Na raspolaganju su manuelni 5-stepeni menjač i automatik sa četiri stepeni prenosa. Bazni model ima u serijskoj opremi centralno zaključavanje vrata, el. podizače za sva 4 stakla, alarm sa imobilizatorom, 15-inčne čelične felne, CD plejer sa dva zvučnika, ali nema ni jedan vazdušni jastuk ! Tek srednji paket dobija i airbag za vozača, alu točkove, deljivu zadnju klupu, 4 zvučnika, el. retrovizore i svetla za maglu. Najviši paket je bogatiji još za ABS+EBD kočnice, disk kočnice na sva četiri točka i vazdušni jastuk i za suvozača. Ovo je specifikacija opreme za Maleziju, a ako se pojavi u Evropi, oprema će morati da bude daleko bogatija, naročito što se tiče bezbednosti.