Novi Mercedesov 1,8 litarski benzinski motor, nazvan DiesOtto, kombinuje performanse benzinca sa visokim obrtnim momentom i štedljivošću vrhunskog dizelaša a sve to uz ekstremno čistu emisiju izduvnih gasova. Jednostavno, Mercedes je kombinovao sve prednosti oba tipa motora i nastao je DiesOtto, čiji tehnološki paket sadrži direktno ubrizgavanje goriva, turbo punjač i varijabilnu kompresiju. Poenta svega je kontrolisano automatsko paljenje i visoko efikasni proces sagorevanja, sličan dizelašima. Rezultat je 4-cilindrični motor, koji iz samo 1,8 litra zapremine razvija 175kW/238KS i 400Nm obrtnog momenta (132KS po litri zapremine), a po tvrdnji fabrike troši ispod šest litara benzina na 100 km. I to ne u nekom manjem Mercedesu A ili B klase, već u velikoj i luksuznoj S klasi ! DiesOtto je za sada samo koncept, i mada u Mercedesu još nisu precizirali kada će se ovaj revolucionarni motor naći u proizvodnji, iz fabrike poručuju da će se to desiti u razumnom periodu.
Kia Motors Corporation je objavila i prvu zvaničnu fotografiju modela Cee´d u verziji sa troja vrata, koji će svetsku premijeru imati na predstojećem salonu automobila u Frankfurtu (11. – 23. septembar). Ono što je zanimljivo jeste da su se u rukovodstvu korejske fabrike odlučili da ovu verziju Cee´da nazovu Pro-cee´d. Posle hatchback modela sa petora vrata i Sporty Wagona (karavan), ovo je već treća karoserijska varijanta Kijinog modela u C segmentu. Pro-cee´d se bazira na konceptu pro_ceed sa prošlogodišnjeg salona u Parizu, a u odnosu na brata sa petora vrata, Pro-cee´d se, osim naravno po paru vrata manje, razlikuje i po izmenjenom prednjem braniku sa većim otvorom za vazduh i atraktivnom "rezu" na donjem delu boka automobila. Za izgled se inače pobrinuo Kijin evropski dizajn studio na čelu sa Peterom Schreyerom (radio je 25 godina za VW i Audi a od septembra 2006. za Kiu). Rezultat je zaista odličan. Kia nažalost nije objavila sliku zadnjeg dela Pro-cee´da, kao ni dimenzije automobila; u saopštenju za medije se samo navodi da je Pro-cee´d duži, niži i lakši u odnodu na Cee´d sa petora vrata, čije dimenzije iznose : D x Š x V - 4235/1790/1480 mm. U Kiji se nadaju da će Pro-cee´d oduševiti postojeće Kijine kupce ali i da će privući novu grupu evropskih kupaca, koji dosad nisu razmišljali o modelima ove marke. Proizvodnja Pro-cee´da počinje u novembru u Slovačkoj dok će prvi kupci sesti za upravljač ovog automobila u prvim mesecima naredne godine. Cena ovom prilikom nije saopštena kao ni podaci o motorima, koje će pokretati Pro-cee´d ali treba očekivati istu ili sličnu paletu agregata kao i kod varijante sa 5 vrata.
Prošle godine je Honda na sajmu tjunera SEMA u Las Vegasu izazvala veliko interesovanje publike svojim konceptom Civic Si Mugen. Interesovanje Amerikanaca je bilo dovoljno da Honda najavi početak prodaje serijske verzije ovog Civica za oktobar ove godine. Nažalost, tokom prodajne sezone 2008., Amerikancima će biti ponuđeno samo 1000 komada Civica Si Mugen (i samo u Fiji Blue Pearl boji) ali po veoma prihvatljivoj ceni od nepunih 30.000 dolara ili negde oko 22.000 evra. Civic Si Mugen predstavlja rezultat zajedničkog rada Honde i njenog kućnog tjunera, firme Mugen. Iako atraktivna spoljašnjost nagoveštava da se ispod poklopca motora krije neki monstrum od bar 300 konja (čime bi opako konkurisao novom Mitsubishiju EVO X), realnost je da Civic Si Mugen pokreće serijski 2,0 litarski 4-cilindrični motor sa 197KS pri 7800 obrt./min. Snaga se na prednje točkove prenosi preko manuelnog menjača sa šest stepeni prenosa. Na pomenutoj atraktivnoj spoljašnjosti izdvajaju se novi prednji spojler i maska hladnjaka, atraktivniji pragovi, difuzor pozadi kao i veliko krilo na poklopcu prtljažnika. Vizuelne promene na eksterijeru zaokružuju novi alu točkovi od 18 inča (27 odsto lakši od serijskih dimenzija 7.5 J x 17) sa gumama BFGoodrich 215/40 ZR 18. Bez promena na ogibljenju i izduvnom sistemu nije moglo da prođe, pa Civic Si Mugen ima novi sportski izduvni sistem i tvrđe podešeno ogibljenje, koje je i 15 mm bliže asfaltu. Zbog novih aerodinamičkih dodataka, i karoserija ovog Civica je za 28 mm duža u odnosu na običan serijski Civic sedan. Ni unutrašnjost nije izbegla promene. Osim kože i aluminjuma, kabina je oplemenjena i novim sportskim sedištima kao i Mugen značkama.
Za dve godine u prodaji će se pojaviti prvi Porscheov SUV model Cayenne sa hibridnim pogonom (kombinacija 3,6 litarski V6 FSI benzinski motor sa 213kW/290KS i elektromotor sa 38kW/52KS). Zanimljivo je da Cayenne Hybrid, ako se vozi samo na elektropopgon, može postići čak 120 km/h. U saopštenju fabrike se navodi da je glavni cilj smanjiti emisiju štetnih gasova i potrošnju goriva. Aktuelni Cayenne sa 6-cilindričnim benzinskim motorom troši prosečno 12,9 litara benzina na 100 km (što ovaj SUV od dve tone čini jednim od najvećih emitera CO2), dok Cayenne Hybrid (pritom teži za 150 kg) troši oko 30 odsto manje goriva odnosno 8,9 litara. Emisija CO2 je inače smanjena na 216g/km. U saopštenju Porschea se još navodi da je njihova odluka da razviju hibridni motor u stvari reakcija na žestoku debatu o klimatskim promenama i sve većoj zabrinutosti među vlasnicima o ekološkoj podobnosti njihovih automobila. Cena za sada nije poznata.
Mitsubishijev Colt je za novu prodajnu sezonu upravo prošao kroz blagu (ali zaista blagu) kuru podmlađivanja, koja podrazumeva proširenu paletu metalik boja (Sparkling Black, Cranberry Red i Glamour Grey), blago doteranu unutrašnjost (nove boje i dezeni), nove 15 i 16-inčne alu točkove i bogatiju standardnu opremu (skuplje verzije su dobile senzor za kišu i automatsko paljenje svetala). Osim toga, u ponudi će biti i pan-Evropska specijalna edicija ovog modela (u verziji sa 3 i 5 vrata a zvaće se različito, u zavisnosti od zemlje do zemlje). Ovaj pan-evropski specijalac se od ostalih Coltova izdvaja po crnim kućištima prednjih svetala, zatamnjenim zadnjim svetlosnim grupama, crnim A, B i C stubovima i crnim pragovima i donjim delovima branika. I u unutrašnjosti preovlađuje crna boja (prednji panel i oplata vrata), a tu su i kožni volan i kožna ručica menjača (naravno opet u crnoj boji). Presvlake sedišta su u crnoj i sivoj boji ili u kombinaciji crna/crvena. Spisak standardne opreme ove specijalne edicije Colta obuhvata i farove za maglu, MP3 plejer, 16-inčne alu felne kao i zadnji krovni spojler (samo verzija sa troja vrata) i dodatno zatamnjena stakla (samo za varijantu sa 5 vrata). Paleta motora ostaje kao i dosad, odnosno Colt za 2008. godinu i dalje pokreću benzinci od 1,1 L (75KS), 1,3 L (95KS), 1,5 L (109KS) i 1,5 litarski turbo sa 150 konja kao i 1,5 litarski DiD dizelaš sa 95KS. U Mitsubishiju se nadaju da će osveženi Colt kao i njegova specijalna verzija, pomoći u održavanju sadašnje dobre prodaje u Evropi. Naime, Colt predstavlja 30 % celokupne prodaje japanske fabrike na Starom kontinentu. Inače, ova generacija Colta je od proleća 2004. pa do kraja maja ove godine, u Evropi prodata u tačno 205.561 primeraka.
Iz Amerike nam stiže još jedan zanimljiv supersportski automobil. Callaway C16 Speedster je (posle C16 Coupea i C16 Cabria) već treći model u ponudi Callawaya, a biće predstavljen 19. avgusta ove godine na događaju Pebble Beach Concours d'Elegance. Kao i pomenuti C16 Coupe i Cabrio, i Speedster se bazira na Chevrolet Corvetti, a pokreće ga supercharged 6,2 litarski V8 motor sa tačno 700 konja (84KS više nego u C16 Coupeu i Cabriu) i 895Nm obrtnog momenta. Ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) traje samo 3,2 sekunde a maksimalna brzina iznosi 210 milja na sat ili 338 km/h. Ono što se odmah primećuje jeste odsustvo klasičnog vetrobranskog stakla (umesto toga vozač i suvozač svaki zasebno imaju po manji vetrobran ispred sebe). Callaway je za C16 Speedster predvideo i dorađeno ogibljenje (u odnosu na C16 Coupe i Cabrio), StopTech kočioni sistem sa diskovima od 355 mm i 19-inčne točkove napred a pozadi od 20 inča. C16 Speedster će se u prodaji pojaviti na jesen i to po ceni od 305.000 dolara.
Konačno su se pojavile i definitivne specifikacije novog top modela u gami Dodgea Caliber, sportske SRT-4 verzije. Nažalost, umesto ranije najavljivanih svih 300 konja, 2,4 litarski 4-cilindrični turbo motor razvijaće "samo" 280KS i 375Nm obrtnog momenta (dostupnog u rasponu od 2000 do 5600 obrt./min.). Ipak, i to je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za samo 6,2 sekunde i limitiranih 250 km/h (za poređenje Mazda3 MPS sa 260KS i 380Nm do stotke stiže za 6,1 sekundu, Opel Astri OPC sa 240KS i 320Nm treba 6,4 sekunde, a Seat Leonu Cupri sa 240KS i 320Nm 6,8 sekundi). Usput, Caliber SRT-4 prelazi četvrt milje (402 metra) za 14,6 sekundi. Dodge je za ovaj Caliber predvideo četiri boje karoserije (brilliant black, sunburst orange, bright silver, inferno red), kompletan aero body kit za borbeniji izgled, 19-inče petokrake felne i modifikovanu unutrašnjost.
Za dizajn Lavazze GT-X (prilično liči na Pagani Zondu), odgovorna je firma Simbol Design, koja nam je poznata i po originalnom modelu Covini C6W sa šest točkova. Ovog novog sportistu pokreće 5,3 litarski V12 motor (poreklom iz BMW-a) sa 294kW/400KS, koji omogućava maksimalnu brzinu od 315 km/h. Zanimljive su i dimenzije Lavazze GT-X. Naime, auto je dugačak samo 4,19 metra, širok 2 a visok samo 1,05 metra (međuosovinsko rastojanje iznosi 2,65 metra). U maniru pravih sportista, i ovaj dvosed ima vrata koja se otvaraju u vis, u Lamborghini stilu. U ovom trenutku postoji samo jedan prototip ali je u planu da se uskoro proizvede i manja, ograničena serija po zasad nepoznatoj ceni.
Modeli južnokorejskog Ssangyonga su, između ostalog, poznati i po krajnje nekonvencionalnom i diskutabilnom dizajnu, tako da oštre kritike, koje su se odnosile na njihov izgled uopšte nisu bile iznenađujuće. Naročito je na tapetu bio model Rodius (odnosno Stavic na nekim tržištima, uključujući i naše). Da bi bar malo ublažili te kritike i ponovo zainteresovali potencijalne kupce, fabrika je Rodius upravo podvrgla manjem ristajlingu, koji je najviše promena doneo prednjem kraju automobila (odbojnik i maska). Izmena ima i na zadnjim svetlosnim grupama kao i u unutrašnjosti (pre svega veći kvalitet upotrebljenih materijala). Novi točkovi i zadnji krovni spojler zaokružuju paket promena na ovom modelu, koje ipak nisu toliko korenite da bi kritičari ublažili svoje nezadovoljsto izgledom ovog modela. Dimenzije praktično nisu promenjene pa je dužina Rodiusa 5125, širina 1915, visina 1820 dok međuosovinsko rastojanje iznosi tačno 3000 mm. Ugrađuju se dva motora : 2,7 litarski dizelaš sa 121kW/164KS i 342Nm obrtnog momenta, kao i 3,2 litarski redni 6-cilindraš sa 162kW/220KS i 310Nm. U ponudi su manuelni i automatski menjač, oba sa 5 stepeni prenosa. Benzinac se kupcima nudi samo sa pogonom na zadnjoj osovini dok dizelaš ima i verziju sa 4x4 pognom.
Novi, 1,4 litarski TFSI motor sa 4 cilindra i turbo punjačem se od sada može dobiti i u Audijevim modelima A3 i A3 Sportback. Novi TFSI agregat (uparen sa 6-stepenom manuelnom transmisijom) razvija 92kW/125KS pri 5000 obrt./min. i tačno 200Nm obrtnog momenta, koji je na raspolaganju u rasponu od 1500 do 4000 obrt./min. (80% maksimalnog momenta je dostupno već pri 1250 obrt./min.). Motor se odlikuje "ekstremno efikasnim sagorevanjem" i redukovanom emisijom štetnih izduvnih gasova i pruža "superiorne performanse". A3 1,4 TFSI postiže maksimalnih 203 km/h i ubrzanje do stotke za 9,6 sekundi (podaci za verziju sa troja vrata) dok prosečna potrošnja po fabričkim tvrdnjama iznosi 6,5 litara benzina na 100 km. Audi A3 sa ovim novim motorom će se pojaviti u prodaji u septembru ove godine po ceni od 21.350 evra (koliko u Nemačkoj treba platiti baznu verziju Attraction sa troja vrata).
Na predstojećem septembarskom salonu automobila u Frankfurtu, Ferrari će izložiti dugoočekivanu olakšanu verziju modela F430 ali se neće zvati Challenge Stradale, kako se očekivalo, već F430 Scuderia. Pojava ove drumske varijante trkačkog modela F430 Challenge uopšte ne dolazi kao veliko iznenađenje jer su prototipovi viđani mesecima unazad. Poenta cele priče oko F430 Scuderie jeste veća snaga (510 naspram 490 konja) i težina manja za 100 kg (sada na "suvo" 1250 kg) u odnosu na standardni F430. Iako zvanični podaci o performansama Scuderie nisu objavljeni, zbog veće snage 4,3 litarskog V8 motora i manje mase (odnos 2,45 kg po 1 KS) svakako na tom polju treba očekivati znatno poboljšanje (običan F430 postiže 315 km/h i ubrzava do 100 km/h za 4 sekunde). Spolja su standardni otvori za vazduh u prednjem braniku zamenjeni većim i agresivnijim, koji se daleko bolje uklapaju sa linijama automobila. Novi su i zadnji branik, difuzor, novi izduvni sistem sa samo dve izduvne cevi (umesto standardnih četiri) kao i retrovizori od karbon fibera. I u unutrašnjosti se primećuje velika upotreba karbon fibera (sedišta, volan). Dve uzdužne dekorativne trake, koje se protežu celim automobilom su samo tačka na i. Snaga se na zadnje točkove (od 19 inča i u zlatnoj boji) prenosi preko unapređenog 6-stepenog F1 menjača (nazvanog Superfast), koji brzine menja za samo 60 milisekundi. Osim toga, F430 Scuderia je dobio i novi traction control, koji po prvi put kombinuje E-Diff elektronski diferencijal i F1-Trac traction i stability control u jedinstveni integrisani sistem. Kako je najavljeno, čast da 11. septembra u Frankfurtu medijima predstavi novi F430 Scuderia, imaće lično Michael Schumacher.
Ford će tokom 2008. godine obogatiti svoju paletu novim modelom nazvanim Kuga (izgleda da marketinški stručnjaci ove kompanije nisu obratili šta reč kuga znači na našem i na srodnim jezicima !). Ako ostavimo nesrećno ime po strani, Kuga u stvari predstavlja serijsku verziju SUV koncepta Iosis-X sa prošlogodišnjeg salona automobila u Parizu, a Ford će predserijsku verziju Kuge izložiti na uvid medijima i publici već na salonu u Frankfurtu ove godine (11. – 23. septembar) dok će prodaja početi na proleće sledeće godine. Dakle, Kuga je Fordov novi kompaktni Crossover model sa 4x4 pogonom, koji treba da pruži izuzetne vozne karakteristike kao i kakve-takve off-road mogućnosti. Naravno, i na ovom modelu Ford je primenio svoj tzv. kinetički dizajn, kojim se već ponose novi Mondeo, S-MAX (aktuelni automobil godine u Evropi) i Galaxy. Osim ove slike (u stvari kompjuterski crtež) Ford za sada nije objavio nikakve tehničke detalje o ovom modelu tako da nam preostaje samo da strpljivo sačekamo salon u Frankfurtu. Ipak, treba očekivati ugradnju benzinaca od 1,6 i 2,0 litra zapremine sa 125 odnosno 140KS kao i 1,8 i 2,0 litarskih dizelaša sa takođe 125 i 140 konja. Najsnažniji u paleti bi trebalo da bude 2,5 litarski turbo motor sa 225KS. Prema ovoj slici, Kuga poseduje atraktivan i dinamičan izgled na kome se posebno ističe moćan prednji kraj sa ogromnim otvorom za vazduh u prednjem braniku a tu su i veliki lukovi blatobrana (i isti takvi točkovi) kao i relativno mali klirens (razdaljina najniže tačke vozila od tla) čime automobil dobija i snažnu sportsku notu. Da podsetimo, pre izvesnog vremena pisali smo o ovom modelu ali se tada smatralo da će dobiti ime X-MAX. Kako bilo, Kuga će popuniti rupu u ponudi ovog proizvođača u rastućem SUV segmentu (Toyota RAV4, Honda CRV, novi VW Tiguan), a nudiće mesta za 5 osoba, fleksibilnu i praktičnu unutrašnjost kao i bogatu standardnu opremu. Ford će Kugu, osim u 4x4 verziji, nuditi i u varijanti sa pogonom samo na prednjoj osovini.
Volvo je ponudu agregata u svom Coupe-Cabrio modelu C70 obogatio novim 2,0 litarskim 4-cilindričnim turbodizel motorom sa 100kW/136KS i 320Nm obrtnog momenta. Volvo C70 2,0D sa ovim motorom postiže 205 km/h, do 100 km/h ubrzava za tačno 11 sekundi, a prosečno troši 6,1 litru dizela na 100 km (fabrički podatak). Standardno se ugrađuje i DPF filter protiv čađi. Volvo očekuje da će prodaja modela C70 sa ovim dizelašem na globalnom nivou dostići 2000 komada godišnje odnosno 10 % svih prodatih Volvoa C70 (u Evropi se očekuje da taj procenat bude 20 %). Po rečima ljudi iz Volvoa, ovaj dizelaš predstavlja "atraktivnu kombinaciju štedljivosti i uživanja u vožnji". Prodaja Volvoa C70 2,0D počinje na jesen ove godine.
Ford je napravio još jednu WRC verziju svog Focusa da bi obeležio titulu u WRC šampionatu, osvojenu prošle 2006. Da podsetimo da je Ford nedavno na salonu u Barseloni predstavio specijalni Focus WRC-S, koji je pokretao 2,0 litarski dizelaš sa 136KS, a sada je fabrika odlučila da WRC oznaku dodeli i pravom sportisti, modelu ST sa 2,5 litarskim turbo benzincem od 225 konja. U paru sa manuelnim menjačem sa 6 stepeni, Focus ST WRC Edition do 100 km/h ubrzava za 6,8 sekundi i postiže maksimalnih 241 km/h, čime daleko bolje opravdava WRC oznaku u odnosu na pomenuti WRC-S sa dizel agregatom. Zanimljivo je pri tom da je Focus ST WRC Edition namenjen samo austrijskom tržištu, gde će biti ponuđeno samo 50 primeraka po ceni od 36.982 evra (8042 evra više od običnog Focusa ST) i to isključivo u beloj boji. Osim po rally nalepnicama, Focus ST WRC Edition se od običnog ST rođaka razlikuje po novom body paketu (prednji spojler, pragovi, zadnji dufuzor), 20-inčnim OZ felnama u beloj boji i Eibachovom ogibljenju, koje je ovaj Focus spustilo za dodatnih 15 mm. U unutrašnjosti se kao znak raspoznavanja nalazi i aluminijumska pločica na centralnoj konzoli sa potpisom Fordovih WRC vozača Marcusa Gronholma i Mikke Hirvonena.
Posle Spykera, Donkervoorta i Carvera, Holandija će se uskoro ponositi još jednim domaćim automobilom i to supersportskim modelom firme Hansen. Naime, Hansen je upravo objavio detalje o svom novom automobilu GT-R, namenjenom trkama ali će osim njega uskoro ponuditi i njegovu putnu verziju nazvanu prosto GT. GT-R je dvosed sa centralno smeštenim 5,0 litarskim V10 motorom (sa 500KS i 500Nm obrtnog momenta) uparenim sa 6-stepenim menjačem, koji snagu prenosi na zadnje točkove (od 18 inča). Šasija je izrađena od aluminijuma, čelika i kompozitnih materijala (da bi se smanjila težina a istovremeno očuvala čvrstoća) dok je za izradu karoserije upotrebljen karbon i fiberglas. Rezultat je težina automobila od samo 1100 kg. Jedan od ciljeva konstruktora je bio da stvore automobil bez uobičajenih elektronskih pomagala i sa što manje kompromisa. Kompletiranje prvog prototipa treba da se desi krajem ove godine dok se za narednu godinu već najavljuje prva serija od pet komada po ceni od oko 225.000 evra.