
Osim prototipa Mixim concept, Nissan je za salon u Frankfurtu spremio i
zanimljivu studiju na bazi Micre C+C, nazvanu Colour + Concept (prva slika),
kao i blago modifikovanu standardnu Micru za 2008. (druga slika). Micra C+C Colour
+ Concept je osmišljena i dizajnirana u Nissanovom evropskom dizajnerskom
centru u Londonu (Nissan Design Europe), a poenta svega je da se skrene pažnja
kako na obnovljenu Micru za 2008. godinu, tako i na najnoviju tehnologiju u
proizvodnji boja za automobile. Micra C+C Colour + Concept se pre svega ističe
dvobojnom karoserijom, čiji gornji deo je ofarban u tzv. Liquid Metal zlatnu
boju, dok je kao kontrast ostatak karoserije nalazi u beloj boji. Kontrast boja
se nastavlja i u interijeru, pa su tako gornji delovi unutrašnjosti u beloj, a
donji u crnoj boji. Što se tiče pomenute redizajnirane, i kako u Nissanu
napominju, zrelije i sofisticiranije Micre za 2008. godinu, razlike u odnosu na
aktuelni model su zaista minimalne, pa su uočljive tek na drugi ili treći
pogled. Aktuelna Micra inače uskoro slavi svoj peti rođendan, pa su u Nissanu ovaj
trenutak iskoristili za još jedno suptilno zatezanje bora ovog modela, kako bi
ostao u trci sa japanskim konkurentima, kao što su nova Mazda2, obnovljeni Suzuki
Swift, upravo doterana Toyota Yaris, a ne treba zaboraviti i novu Hondu Jazz,
koja će se pojaviti za manje od dva meseca. Ukratko, Micru za 2008. karakterišu
diskretno doterani eksterijer (više diskretnih hromiranih detalja, zatamnjena
kućišta prednjih svetala, B stubovi u crnoj boji i sl.) i interijer (novi
dizajn presvlaka za sedišta, nove boje i materijali u kabini), kao i bogatija
standardna i opciona oprema (između ostalog, tu je i Speed Limit Warning sistem,
koji vozača zvučnim signalom opominje da je "probio" ranije podešenu
maksimalnu brzinu). Ponuda modela je sada pojednostavljena, pa je Micra za
2008. dostupna u četiri osnovna paketa opreme : Visia, Acenta, Tekna i Active
Luxury. Motori ostaju benzinci od 1,2 litra (sa 65 i 80KS), 1,4 L (sa 88KS), 1,6L sa 110 konja i 1,5 litarski dizelaš sa 86KS.

Dok svi proizvođači hrle na salon automobila u Frankfurtu (11. – 23. septembar), u italijanskom Fiatu su se odlučili za drugačiju taktiku, pa će zvaničnu svetsku premijeru restilizovane Lancije Muse održati u Veneciji, na tamošnjem filmskom festivalu, koji se održava od 29. avgusta do 8. septembra. Nova Musa u osnovi ne donosi nikakvu revolucija na polju dizajna, ali će ovim kozmetičkim tretmanom i nešto dinamičnijim izgledom, pokušati, ako ne da pridobije nekog novog kupca, ono bar da zadrži stare (a ti stari kupci su zaslužni za činjenicu da je Musa tokom 2006. i 2007. najprodavaniji kompaktni MPV model u Italiji). Italijani ističu da nova Musa nudi miks elegancije i neformalnosti, kao i unutrašnjost sa tipičnom italijanskom atmosferom. Najveće izmene na prednjem delu Muse se tiču modifikovane maske hladnjaka (sa Lancijinim novim logom), kao i novog branika sa drugačijim otvorima za vazduh, koji je dobio i veliku hromiranu lajsnu. Redizajnirana Musa je inače nešto duža u odnosu na sada već staru verziju, što je posledica modifikovanog zadnjeg dela automobila, koji ima i povećanu zapreminu prtljažnika (sada 390 litara, što je za 70 litara više u odnosu na prethodnika). Uz nova zadnja LED svetla, Musa je pozadi dobila i drugačije oblikovan branik (takođe sa hromiranom lajsnom), a pozitivna posledica promena pozadi je i za 4 cm niži utovarni prag, čime je olakšano ubacivanje prtljaga. Uz nove aluminijumske točkove, nove boje za karoseriju (uključujući i dvobojne kombinacije), bolju zvučnu izolaciju, bogatiju standardnu i opcionu opremu (panoramski stakleni krov, dvozonski klima uređaj, Bose muzički sistem), kao i kvalitetnije materijale u unutrašnjosti, to je to. Što se palete motora tiče, tu nema novina, pa Musu i dalje pokreću već poznati 1,4 litarski benzinci sa 77 i 95 konja, kao i Multijet dizelaši zapremine 1,3 litra (sa 70 i 90 konja) i 1,9 litarski sa 100KS. U ponudi su klasični manuelni menjači i DFN robotizovani sekvencijalni menjač. Kako se navodi u saopštenju, uprkos kompaktnim dimenzijama (dužina nešto preko 4, širina 1,70, visina 1,66 metra), Musa i dalje putnicima nudi visoku bezbednost i maksimalni komfor.

Korejski Chevrolet je kupcima u zemljama zapadne Evrope ponudio novu verziju svog SUV modela Captiva. Naime, pored već poznatog 2,0 litarskog VCDi dizelaša sa 110kW/150KS i 320Nm, Captiva je sada dobila i oslabljenu verziju tog motora sa 93kW/127KS pri 4000 obrt./min.i 295Nm obrtnog momenta. Sa ovim motorom, Captiva postiže maksimalnih 179 km/h, ubrzanje do 100 km/h traje 11,7 sekunde, dok je prosečna potrošnja po fabričkim podacima 7,2 litra dizela na 100 km. Cena za ovu Caprivu 2,0 VCDi u Francuskoj iznosi 25.700 evra. Chevrolet u Captivu inače ugrađuje i 2,4 i 3,2 litarske benzince sa 136, odnosno 230 konja.

Kao što smo već pisali pre nekoliko dana, Peugeot će na salonu u
Frankfurtu
(11. – 23. septembar), osim 207-ice SW u Outdoor verziji, prikazati i
model 207
SW RC, odnosno sportsku varijantu ovog malog karavana dužine 4,16
metara. Tada
međutim (osim jedne slike) nisu bile
dostupne i preciznije informacije o ovom automobilu. Ipak, juče je
francuski
proizvođač konačno objavio i tehničke podatke za 207-icu SW RC i par
novih
slika. Pod haubom se skriva već poznati 1,6 litarski THP (Turbo High
Pressure) motor,
razvijen u saradnji sa bavarskim BMW-om (koriste ga i Mini Cooper S i
Peugeot
207 RC u varijanti sa troja vrata), a uparen je sa 5-stepenim manuelnim
menjačem. Ovaj četvorocilindraš sa turbo punjačem i 16 ventila razvija
128kW/175KS
i 240Nm obrtnog momenta (dostupan u rasponu od 1600 pa do 4500
obrt./min., a sa
overboost funkcijom privremeno raste na 260Nm). To je dovoljno za
maksimalnu
brzinu od 220 km/h, ubrzanje do stotke za 7,6 sekundi, prosečnu
potrošnju od
7,4 litara benzina (fabrički podatak) i emisiju CO2 od 175 grama po
kilometru. Da
se radi o sportskijoj verziji 207-ice SW, govore detalji poput
17-inčnih alu
felni sa gumama Bridestone Potenza (dimenzija 205/45 R17), hromiranih
retrovizora, duplog završetka izduvne cevi, panoramskog staklenog
krova, zadnjeg krovnog
spojlera, kožnog volana, aluminijumskih pedala, a tu je i niže i tvrđe
podešeno ogibljenje, kao i diskovi kočnica od 302 mm na prednjim
točkovima, a pozadi od 249 mm. U standardnoj opremi se nalazi i šest
vazdušnih jastuka, kao i elektronski bezbednosni sistemi kao što su
ABS, EBD, EBA i ESP.

Mercedesov najnoviji SLK 55 AMG Black Series je i zvanično upravo krenuo u prodaju, i to po ceni od 92.500 evra. Pokreće ga nova verzija 5,4 litarskog V8 motora, koji sada razvija 298kW/400KS, što mu omogućava maksimalnu brzinu od 278 km/h i ubrzanje do 100 km/h za samo 4,5 sekunde. Pored snažnijeg motora, novi SLK 55 AMG Black Series je dobio i fiksni tvrdi krov (izrađen od karbona), modifikovana prednja krila (takođe od karbon fibera), restilizovani prednji spojler, kao i novi AMG-ov sportski filter za vazduh i novi izduvni sistem sa četiri završetka (po dva na levoj i desnoj strani). Da bi se snaga ovog automobila adekvatno prenela na podlogu, inžinjeri AMG-a su između ostalog za ovaj SLK predvideli vešanje, koje se podešava po visini i nove 19-inčne alu točkove, dok se za zaustavljanje brinu kočioni diskovi prečnika 360 mm napred, odnosno 330 mm nazad. U unutrašnjosti je SLK 55 AMG Black Series bogatiji za nova AMG sedišta ("kadice"), upravljač presvučen kožom i alkantarom, kao i detaljima od karbon fibera. Kome to nije dosta, na raspolaganju je i široka paleta dodatne opreme, koja uključuje i kompletnu kožnu unutrašnjost (sedišta, armaturna ploča, centralna konzola, nasloni za ruke i oplate vrata), a tu je i poseban AMG karbon paket i za kabinu i za eksterijer.
Audi je konačno i zvanično objavio prve fotografije i specifikacije
svog novog modela A4 za 2008. godinu, čija se premijera inače planira
za salon automobila u Frankfurtu (održava se od 11. do 23.
septembra). Ovog puta,
u prilici smo da
konačno u celosti vidimo i zadnji kraj, kao i unutrašnjost novog A4.
Ipak, bez
obzira na nove slike, prvi utisak i dalje važi. Naime, čisto
dizajnerski
posmatrano, novi A4 praktično predstavlja samo Audi A5 sa parom vrata
više i
višim krovom (naročito zadnji kraj veoma liči na pomenuti A5, što važi
i za tipičnu
Audijevu instrument tablu, koja je takođe slična onoj iz A5, ali ima i
elemente
iz modela A6 i Q7). Jednostavno, iznenađenje je izostalo, pa i novi
Audi A4
zadržava već poznati korporativni look nemačke marke. Zato je možda
zanimljivije šta se krije ispod limenog odela. Pre svega, prednja
osovina je
pomerana unapred za 154 mm, što je omogućilo inžinjerima da motor
pomere više unazad
u odnosu na pomenutu prednju osovinu. Rezultat svega ovoga je bolja
distribucija težine automobila i poboljšanje njegovih voznih osobina.
Inače,
novi A4 se bazira na platformi, koju koristi i A5 i prilično je veći od
aktuelnog modela, odnosno dugačak je 4703 mm, a širok 1830 mm (sadašnji
A4 je dugačak 4586 mm, a širok 1805 mm). U unutrašnjosti, zahvaljujući
dužem međuosovinskom rastojanju od 2808 mm, putnici imaju više mesta u
odnosu
na prethodnu generaciju ovog automobila (putnici na zadnjim sedištima
su
dobili dodatnih 36 mm više za kolena, a više je mesta i za glavu i
ramena). Već
na prvi pogled je jasno da su u kabini upotrebljeni materijali viskog
kvaliteta
i da su kvalitet završne obrade, komfor i ergonomija na nivou, koji se
od Audija i očekuje. Inače, zapremina
prtljažnika iznosi 480 litara, a Cw količnik otpora vazduha 0,27.
Naravno, fabrika navodi da je novi A4 u svakom pogledu bolji od
istoimenog prethodnika (šteta što se od njega i dizajnerski ne
razlikuje mnogo), pa su tako poboljšane i vozne osobine, bolja je
zvučna izolacija, standardna oprema je bogatija, bezbednost putnika je
na višem nivou (šest vazdušnih jastuka, ABS, EBD, EBA i ESP sistemi su
standard), a tu je i novi Audi Lane Assist, odnosno sistem, koji
upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključenih žmigavaca.
Preko novog Audi Drive Select sistema, vozač ima mogućnost da podesi
odziv motora, menjača, upravljanja i ogibljenja po svom nahođenju. Osim
toga, upravljački sistem se prilagođava brzini kretanja, a kompletan
sistem amortizacije je podesiv.
Visoki kvalitet, prostranija i komfornija kabina, kao i bolja
ergonomija su već pomenuti. Uprkos tome
što za izradu karoserije nije korišćen aluminijum, osnovni model A4 1,8
TFSI je
ipak težak samo 1410 kg. Aluminijum je s druge strane iskorišćen pri
razvoju potpuno
novog vešanja, koji je napravljeno uglavnom od ovog laganog materijala.
Što se
motora tiče, u početku će se A4 opremati sa dva benzinca i tri
dizelaša. To su
1,8 litarski TFSI benzinac od
118kW/160KS i 250Nm, sledi 3,2 litarski V6 benzinac sa 195kW/265KS i
330Nm
obrtnog momenta (standardno sa Quattro integralnim pogonom), dok
dizelaše
predstavljaju 2,0 TDI sa 105kW/143KS i 320Nm, 2,7 TDI sa 140kW/190KS i
400Nm,
kao i 3,0 TDI od 176kW/240KS i 500Nm obrtnog momenta. Najsnažniji A4
3,2 FSI
Quattro do 100 km/h ubrzava za samo 6,2 sekunde i postiže elektronski
ograničenih 250 km/h (troši 9,2 litra goriva na 100 km), dok osnovni
benzinac 1,8 TFSI stiže do stotke za 8,6
sekunde i postiže maksimalno 225 km/h (potrošnja mu iznosi 7,1 litar).
Kod dizelaša najbrži je naravno 3,0 TDI,
koji do 100 km/h stiže za 6,1 sekundu, a postiže maksimalnu brzinu od
250 km/h (troši 6,9 litara dizela na 100 km).
Srednji 2,7 TDI model postiže 226 km/h, ubrzava do 100 km/h za 7,7
sekundi, a prosečno troši 6,6 litara. I na kraju, najslabiji 2,0 TDI
postiže maksimalnih 215 km/h, ubrzanje do stotke traje 9,4 sekunde, a
potrošnja iznosi samo 5,5 litara dizela (fabrička tvrdnja). Iako se u
početku neće nuditi DSG menjač sa duplim kvačilom (pojaviće se za oko
godinu dana), kupci će ipak moći birati između tri transmisije, odnosno
na
raspolaganju će biti klasičan 6-stepeni manuelni menjač, automatski
tiptronic i
CVT multitronic. Prvi primerci novog Audija A4 će se kod nemačkih
prodavaca
naći krajem novembra ove godine (cena od 26.000 evra pa naviše), dok se
prodaja na ostalim tržištima očekuje na
samom početku naredne godine. Za kraj smo dodali i zvaničan fabrički video novog A4.

Italijanski Maserati (koji je konačno ove godine ostvario prvi profit posle sušnih 17 godina otkako je pod vlašću Fiata) će na skorašnjem salonu automobila u Frankfurtu sredinom septembra predstaviti novu verziju svoje elegantne limuzine Quattroporte, za koju u Maseratiju napominju da je i najsportskija do sada. Novi Quattroporte Sport GT S se bazira na već poznatoj Sport GT verziji Quattroportea, a ono slovo S je tu da naglasi "izuzetno dinamičko ponašanje i beskompromisno upravljanje." Za to se između ostalog brine i spušteno ogibljenje (napred za 10 mm, a pozadi za 25 mm). Tu su i nove kočnice razvijene zajedno sa poznatom kompanijom Brembo, a napravljene su od gvožđa i aluminijuma. Ono po čemu se prepoznaje ovaj Quattroporte jeste pre svega crna boja, na kojoj se nije štedelo. Tako su u crnoj boji karoserija, saćasta maska hladnjaka, stakla, izduvne cevi, a i kvake na vratima su u boji karoserije. Unutrašnjost se bogatija za sportska prednja sedišta (kombinacija koža/alkantara) i detalje od karbona. Auto je postavljen na sedmokrake tamno hromirane točkove veličine 20 inča sa Pirelli gumama, a snaga se na točkove prenosi preko automatske transmisije sa 6 stepeni prenosa. Očekuje se cena od oko 90.000 funti ili skoro 135.000 evra.

Opel je upravo promovisao novu specijalnu (i naravno limitiranu) verziju sportske Astre OPC, nazvanu Astra OPC Nurburgring Edition (po slavnoj nemačkoj trkačkoj stazi). Zahvaljujući beloj boji karoserije (sa kariranim šarama), velikom zadnjem krovnom spojleru, retrovizorima i B stubu u karbon look-u, kao i već poznatom OPC aerodinamičkom paketu (branici, spojleri, pragovi, centralno smešteni završetak izduvne cevi), ova Astra privlači pažnju gde god da se pojavi, a kupcima će na raspolaganju biti od prvog kvartala naredne godine. I unutrašnjost se razlikuje u odnosu na običnu Astru OPC (kabina u potpunosti u koži, detalji od karbona i logo serije na naslonima za glavu, kao i na ostavi za sitnice, gde se nalazi i ugravirani serijski broj). Tu nije kraj jer Astra OPC Nurburgring Edition raspolaže i gumama za visoke performanse, olakšanim točkovima u beloj boji, kao i za 2 mm širim tragom točkova, šro je sve zajedno odgovorno za još bolje vozne osobine. Motor je i dalje poznati 2,0 litarski 4-cilindrični turbo benzinac sa 177kW/240KS, koji Astru OPC do 100 km/h ubrzva za 6,4 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi 244 km/h. Snaga se na prednje točkove prenosi preko sportski podešenog manuelnog menjača sa 6 stepeni.

Lotus je objavio da će na oktobarskom salonu automobila u Sidneju (Australian International Motor Show) debitovati najbrži Exige u istoriji kompanije. Nazvan je Exige Sport 240, a kako mu i ime kaže, njegov 1,8 litarski VVTL 4-cilindrični kompresorski motor (poreklom Toyotin) raspolaže snagom od 240KS (ili176kW) i 230Nm obrtnog momenta. To je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 4,2 sekunde, ubrzanje do 160 km/h (100 milja na sat) traje 9,9 sekundi, dok je maksimalna brzina 249 km/h. Exige Sport 240 u opremi, pored klima uređaja, ima i elektronski launch control i podešavajući traction control (sličan onome u Formuli 1). Auto je razvio Lotus Cars Australia i namenjen je samo australijskom tržištu, gde će se naći odmah posle pomenutog salona u Sidneju. Cena iznosi 149.990 australijskih dolara ili 124.586 američkih.

Ford je objavio nekoliko slika nove posebne edicije svog sportskog
Focusa ST
sa punim nazivom X-Ray Focus ST Black Edition. Biće proizveden u
tiražu od samo 50 komada, a namenjen je
isključivo kupcima u Švajcarskoj. Osim bogatije opreme, ovaj Focus
karakteriše
pre svega crna boja karoserije (sa narandžastim detaljima), u kojoj su
i atraktivni
19-inčni OZ Superturismo alu točkovi sa gumama Dunlop SP Sportmaxx
225/35. Pod poklopcem motora nema promena, pa tako 2,5 litarski
5-cilindrični turbo agregat i dalje razvija 165kW/225KS, što je
dovoljno za sprint do
100 km/h za 6,8 sekundi i maksimalnu brzinu od 241 km/h. U skladu sa
ovim performansama je i snažan kočioni sistem, pa su tako prednji
diskovi prečnika 320 mm, a oni pozadi 280 mm. Za bezbednost se brinu i
elektronski sistemi kao što su ABS, EBD i ESP.


Ni Audi nije uspeo da do samog kraja sakrije izgled nove generacije svog modela A4 za 2008. godinu. Naime, iako će nemački proizvođač prve zvanične fotografije svog novog modela D segmenta objaviti tek za neki dan (a premijera će biti tek sredinom septembra na salonu u Frankfurtu), internetom se u poslednjih nekoliko sati "probijaju" ove fotografije novog A4 u svom definitivnom i konačnom obliku. Dizajnerski posmatrano, novi A4 praktično predstavlja samo Audi A5 sa parom vrata više i višim krovom, dok prednji, i naročito zadnji kraj, veoma liče na pomenuti A5 Coupe. To isto važi i za instrument tablu, koja je takođe prenesena iz A5 (sa elementima iz modela A6 i Q7), pa ostaje utisak blagog razočarenja, jer smo od Audija ipak očekivali nešto originalnije i uzbudljivije. Novi A4 se bazira na platformi, koju koristi i A5 i prilično je veći od aktuelnog modela, odnosno dugačak je 4,70 metara, a širok 1,83 metra (sadašnji A4 je dugačak 4586 mm, a širok 1805 mm). Veličina prtljažnika iznosi 460 litara, a Cw količnik otpora vazduhu 0,27. Što se motora tiče, u početku će se A4 opremati sa dva benzinca i tri dizelaša. To su 1,8 litarski TFSI benzinac od 1118kW/160KS, sledi 3,2 litarski V6 benzinac sa 195kW/265KS (standardno sa Quattro integralnim pogonom), dok dizelaše predstavljaju 2,0 TDI sa 105kW/143KS, 2,7 TDI sa 140kW/190KS i 3,0 TDI od 176kW/240KS i 500Nm obrtnog momenta. Za sada, to je to, a više kada Audi objavi zvanično press saopštenje.

Posle onih "procurelih" fotografija novog Jaguara XF u njegovoj definitivnoj i konačnoj formi od pre nekoliko dana, sada su se konačno pojavile i zvanične slike i kompletni tehnički podaci ovog automobila, koji se već mesecima nestrpljivo očekuje (još od predstavljanja koncepta C-XF u januaru ove godine na salonu u Detroitu) i koji istovremeno donosi i novi pravac u dizajniranju Jaguarovih modela. Kao što smo ranije već pisali, novi XF je kao budući konkurent Audiju A6, Mercedesu E klase i BMW-u serije 5 (da nabrojimo samo neke) izuzetno važan model za problematičnu britansku marku, pa je velika pažnja poklonjenu izgledu automobila, koji je veoma sličan pomenutom konceptu C-XF (a koji je izgledom coupea sa četiri vrata oduševio kako publiku, tako i stručnjake). I serijski model, uprkos modifikacijama, deluje izuzetno privlačno (obratite pažnju na nisku liniju krova, napadnu saćastu masku, grbu na haubi motora, otvore za vazduh na prednjim blatobranima), onako kako pravi Jaguar i treba da izgleda. Uostalom, cilj dizajnera je i bio da XF bude "hrabar, napadan i savremen sportski sedan, automobil sa 4 vrata i 5 mesta za sedenje, koji kombinuje performanse sportskih automobila i luksuz i komfor klasičnih limuzina". U unutrašnjosti preovlađuju elegantne linije i kvalitetni materijali, a u kabini ima više drva nego u bilo kom Jaguaru još od modela Mk2. XF odlikuje veliki broj naprednih tehničkih rešenja, kao što su LED svetla, nova shift-by-wire elektronska kontrola transmisije (omogućava bržu promenu stepena prenosa), Bowers&Wilkins stereo sistem, glasovne komande za veliki broj funkcija automobila, elektronska ručna kočnica i start dugme za paljenje motora. Putnici na prednjim sedištima imaju nisku poziciju sedenja, a razdvojeni su viskom centralnom konzolom, dok je menjač automatski sa 6 stepeni prenosa i ima komande za ručno menjanje brzina (nijedan XF nema klasičan manuelni menjač). Za razliku od modela XK i XJ, novi XF nema karoseriju od aluminijuma, već je upotrebljen ojačani čelik, kao i materijali poput aluminijuma, legura magnezijuma i kompozitnih materijala. Međuosovinsko rastojanje XF-a iznosi isto kao i kod odlazećeg S-Typa, odnosno 2908 mm, dok su ostale dimenzije ovakve : dužina 4960 mm, širina 1877 mm i visina 1461 mm. Zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguarciji iznosi okruglo 500 litara, a sa preklopljenim zadnjim sedištima 920 litara. Na raspolaganju će biti paleta od četiri motora; tri benzinca i jedan dizelaš. Najslabiji je V6 dizelaš od 2,7 litra, koji razvija 154kW/210KS i 435Nm obrtnog momenta (težak je 1771 kg, postiže 229 km/h, ubrzava do 100 km/h za 8,2 sekunde, prosečno troši 7,5 litara dizela na 100 km). Osnovni benzinac (u V6 konfiguraciji) ima 3,0 litra zapremine, razvija 176kW/240KS i 293Nm (težak je 1682 kg, dostiže 237 km/h, ubrzava do stotke za 8,3 sekunde, prosečno troši 10,5 litara), a ponudu zaokružuje 4,2 litarski V8 agregat sa 221kW/300KS (u atmosferskoj verziji) i sa 309kW/420KS u SV8 verziji sa kompresorom. Slabiji sa 300KS ima 411Nm obrtnog momenta, težak je 1749 kg, može do maksimalnih (elektronski limitiranih) 250 km/h, do 100 km/h ubrzava za 6,5 sekundi, a troši 11,1 litara na 100 km. Jača SV8 varijanta sa 420KS ima 1849 kg, ubrzava do stotke za samo 5,4 sekunde, postiže 250 km/h (takođe limitiranih), dok po fabričkim podacima troši 12,6 litara benzina na 100 km. Kasnije se očekuje i najsportskija verzija XF-R sa oko 500 konja, koja će konkurisati BMW-u M5, Mercedesu E 63 AMG i budućem Audiju RS6. Što se kočionog sistema tiče, svi Jaguari XF, osim najsnažnijeg sa 420KS, imaju ventilirajuće diskove prečnika 326 mm, dok 4,2 L SV8 raspolaže sa diskovima od 355 mm, što je i neophodno zbog njegove težine i brzine. Taj SV8 model ima i bogatiju standardnu opremu, u kojoj se zmeđu ostalog, nalaze i Bi-Xenon prednja svetla sa automatskom nivelacijom, grejanje i hlađenje prednjih sedišta, alu točkovi od 20 inča i CATS vešanje (Computer Active Techology suspension). Za bezbednost su zaduženi i brojni elektronski sitemi kao što su ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), EBA (pomoć pri naglom kočenju), DSC (Dynamic Stability Control ili elektronska kontrola stabilnosti) i CBC (Cornering Brake Control). Jaguar će XF zvanično prikazati na septembarskom salonu u Frankfurtu, dok je prodaja zakazana za mart 2008. godine. Cene za Veliku Britaniju su već saopštene i izgledaju ovako : 2,7 litarski dizelaš i osnovni 3,0 V6 benzinac koštaju isto, odnosno 33.900 funti (oko 49.000 evra), slabiji 4,2 litarski V8 model zapada 45.500 funti (67.000 evra), a najsnžniji SV8 je naravno i najskuplji, pa za njega treba izdvojiti 54.900 funti ili 80.840 evra. Ako to prevazilazi vaše finansijske mogućnosti, uživajte bar u videu, za koji su zaslužni ljudi iz britanskog Car Magazina.

Land Roverov novi Freelander (u Americi se jednostavno zove LR2) je specijalno za tržište SAD-a dobio novu, sportskiju verziju nazvanu HSE, koja se odlikuje branicima i pragovima u potpunosti u boji karoserije, 19-inčnim alu felnama, zadnjim krovnim spojlerom i titanijumskim kvakama na vratima, dok je unutrašnjost obogaćena prednjim sedištima, koji imaju veću mogućnost podeševanja, kao i modifikovanom centralnom konzolom. U britanskoj firmi naglašavaju kako je HSE model sa ovim suptilnim promenama namenjen kupcima, koji žele nešto drugačiji izgled njihovog LR2/Freelandera. Pod haubom kuca redni šestocilindraš, zapremine 3,2 litra snage 169kW/230KS, koji HSE verziju ovog automobila "tera" do 100 km/h za 8,9 sekundi. Motor je uparen sa novom automatskom transmisijom sa 6 stepeni, koji nudi i mogućnost ručnog sekvencijalnog menjanja brzina. LR2/Freelander HSE je opremljen tehnologijom, koja je zadužena za bolje putne i off-road karakteristike, poput novog permanentnog i inteligentnog AWD sistema pogona na sva četiri točka i jedinstvenog sistema Terrain Response (standardna oprema). Prodaja počinje 1. novembra, a cena još nije saopštena, mada se očekuje da će biti za oko 2000 dolara veća u odnosu na model LR2 SE.
Dodge će na skorašnjem salonu u Frankfurtu (11. – 23. septembar) predstaviti svoj novi crossover model nazvan Journey, koji u sebi sjedinjuje karakteristike MPV i SUV vozila i predstavlja odgovor Dodgea, odnosno Chryslera na Ford Edge, Saturn Outlook i ostale slične modele iz porodice GM-a. Journey je nastao na već poznatoj platformi, koju koriste i Dodge Avenger i Chrysler Sebring, a nudiće se u verzijama sa 5 i sa 7 sedišta (5+2 konfiguracija). Estetski posmatrano, novi Journey (bar od napred) podseća na pomenuti Avenger, a prema press saopštenju, Dodgeovi dizajneri su posebnu pažnju posvetili interijeru, koji je do sada bio možda i najslabija tačka ovih automobila. U Dodgeu naravno obećavaju i veći kvalitet upotrebljenih materijala u kabini, kao i bolji kvalitet završne obrade, što naravno tek treba da se proveri u praksi. Iako Journey koristi platformu Avengera, njegovo međuosovinsko rastojanje je za 124 mm veće, pa iznosi 2890 mm, što je bilo neophodno da bi se dobilo mesta za 7 putnika i veći prtljažni prostor (inače, Journey je dugačak 4890 mm). Za olakšani ulazak putnika na drugi i treći red sedišta, zadnja bočna vrata se otvaraju pod uglom od svih 90 stepeni. Bezbednost putnika je takođe bio jedan od prioriteta, pa tako Journey raspolaže sa frontalnim i bočnim vazdušnim jastucima, vazdušnim zavesama, disk kočnicama na sva četiri točka i ABS i ESP elektronskim sistemima. Kao opcija se nudi i kamera za vožnju unazad i AWD pogon na sva četiri točka. Paleta motora obuhvata tri benzinca i jedan dizelaš, tačnije benzince od 2,4 litra (4 cilindra, 127kW/173KS i 225Nm, potrošnja 9 litara na 100 km, ručni menjač sa 5 brzina), sledi 2,7 litarski V6 sa 137kW/186KS i 259Nm (troši 10 litara, a menjač je automatski sa 6 stepeni), najjači benzinac je 3,5 litarski V6 sa 175kW/235KS i 315Nm (standard za R/T verziju je automatik sa 6 brzina, a za SXT automatik sa 4 stepena), dok će ljubiteljima dizelaša na raspolaganju biti i 2,0 litarski dizel agregat sa 103kW/140KS i 310Nm obrtnog momenta (po fabričkim podacima prosečno troši oko 7 litara na 100 km). Prodaja Journeya u Severnoj Americi počinje u prvom kvartalu 2008. godine, a na ostalim tržištima sredinom naredne godine.
Na internetu su se pojavile prve prave fotografije novog Jaguara XF u njegovoj definitivnoj i konačnoj formi; jednog od onih automobila, koji se već mesecima nestrpljivo očekuju (još od predstavljanja koncepta C-XF u januaru ove godine na salonu u Detroitu). Jaguar je objavljivanje prvih zvaničnih fotografija i kompletnog press saopštenja inače najavio za utorak 28. avgust, a kao što vidite, ponovo je došlo do objavljivanja slika i informacija pre vremena i bez dozvole same fabrike. Sam XF je kao budući konkurent Audiju A6, Mercedesu E klase i BMW-u serije 5 (da nabrojimo samo neke) izuzetno važan model za problematičnu britansku marku, pa je velika pažnja poklonjenu izgledu automobila, koji je veoma sličan pomenutom konceptu C-XF (a koji je izgledom coupea sa četiri vrata oduševio kako publiku, tako i stručnjake). I serijski model, uprkos modifikacijama, deluje izuzetno privlačno (obratite pažnju na nisku liniju krova, napadnu saćastu masku, grbu na haubi, otvore za vazduh na prednjim blatobranima), onako kako pravi Jaguar i treba da izgleda. Uostalom, cilj dizajnera je i bio da XF bude "hrabar, napadan i savremen sportski sedan, automobil sa 4 vrata i 5 mesta za sedenje, koji kombinuje performanse sportskih automobila i luksuz i komfor klasičnih limuzina". U unutrašnjosti preovlađuju elegantne linije i kvalitetni materijali, a u kabini ima više drva nego u bilo kom Jaguaru još od modela Mk2. Putnici na prednjim sedištima imaju nisku poziciju sedenja, a razdvojeni su viskom centralnom konzolom, dok je menjač automatski sa 6 stepeni prenosa i ima komande za ručno menjanje brzina (nijedan XF nema klasičan manuelni menjač). Tu su i elektronska ručna kočnica i start dugme za paljenje motora. Za razliku od modela XK i XJ, novi XF nema karoseriju od aluminijuma, već je upotrebljen ojačani čelik, kao i materijali poput aluminijuma, legura magnezijuma i kompozitnih materijala. Međuosovinsko rastojanje XF-a iznosi isto kao i kod odlazećeg S-Typa, odnosno 2909 mm, dok su ostale dimenzije ovakve : dužina 4960 mm, širina 1877 mm i visina 1461 mm. Na raspolaganju će biti paleta od četiri motora; tri benzinca i jedan dizelaš. Najslabiji je V6 dizelaš od 2,7 litra, koji razvija 154kW/210KS (XF sa ovim motorom je težak 1771 kg). Osnovni benzinac (u V6 konfiguraciji) ima 3,0 litra zapremine, razvija 176kW/240KS (ovaj XF je težak je 1682 kg), a ponudu zaokružuje 4,2 litarski V8 agregat sa 300KS (u atmosferskoj verziji) i sa 420KS u SV8 verziji sa kompresorom. XF sa V8 motorom od 300 konja je težak 1749 kg, a jača SV8 varijanta sa 420KS ima 1849 kg. Najmanju maksimalnu brzinu ostvaruje naravno 2,7 L V6 dizelaš (230 km/h), dok je najbrži SV8 sa 420KS, koji postiže maksimalnih (i limitiranih) 250 km/h. Najslabije ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) ima benzinski 3,0 litarski V6 model (7,9 sekundi), a najbolji je opet SV8 model sa 420KS i vremenom od 5,4 sekunde. Kasnije se očekuje i najsportskija verzija XF-R sa oko 500 konja, koji će konkurisati BMW-u M5, Mercedesu E 63 AMG i budućem Audiju RS6. Što se kočionog sistema tiče, svi Jaguari XF, osim najsnažnijeg sa 420KS, imaju ventilirajuće diskove prečnika 326 mm, dok 4,2 L V8 raspolaže sa diskovima od 355 mm, što je i neophodno zbog njegove težine i brzine. Jaguar će XF prikazati na septembarskom salonu u Frankfurtu, dok je prodaja zakazana za proleće 2008. godine.