
Luksuzni Toyotin brend Lexus je na ovogodišnji salon automobila u Čikagu dovezao specijalne Pebble Beach edicije svojih modela RX 350 i ES 350 (što je inače prvi put da su u paletu ovih modela uvršetene Pebble Beach edicije), a oba će biti izrađena u limitiranoj seriji od po 6000 primeraka. SUV model RX 350 Pebble Beach (sa 3,5 litarskim V6 agregatom od 270KS) karakterišu 18-inčni aluminijumski točkovi jedinstvenog dizajna, hromirani gril, zadnji spojler u boji karoserije, atraktivnija unutrašnjost (uključujući tu i posebne patosnice), a nudiće se u tri boje : Classic Silver Metallic, Obsidian Black i Truffle Mica (svaki primerak ima i posebne Pebble Beach Edition oznake na prednjim blatobranima). Kupcima će Lexus RX 350 Pebble Beach inače biti na raspolaganju u verzijama sa pogonom samo na prednjim točkovima (FWD) i na sva četiri točka (AWD). Prodaja ovog modela počinje već sredinom februara, a kupca će Pebble Beach paket koštati 3.880 američkih dolara. S druge strane, Lexus ES 350 Pebble Beach (ima V6 motor od 3,5 litra zapremine i 272KS) je bogatiji za sedmokrake aluminijumske felne od 17 inča, kožni interijer i upravljač sa drvom i kožom (u ponudi su boje Truffle Mica, Tungsten Pearl Silver i Obsidian Black). Naravno, i ES 350 Pebble Beach ima posebne Bebble Beach Edition oznake na prednjim blatobranima, a ovde i podatak da prodaja ove limuzine počinje sredinom marta. Inače, Lexus će ovog leta promovisati i šestu po redu Pebble Beach ediciju svog modela SC 430, a na jesen stiže i Lexus LS 600h L u Pebble Beach izdanju.

Nedavno smo pisali da je Fiat dopunio paletu pogonskih agregata u modelu Bravo novim četvorocilindričnim 1,6 litarskim MultiJet 16v turbo-dizelašem sa direktnim ubrizgavanjem goriva, koji se kupcima nudi u verzijama sa 105 i 120KS. Ono što je sada novo jeste da je italijanski proizvođač za varijantu ovog motora od 105KS i 290Nm obrtnog momenta ponudio i poseban Eco paket, zaslužan za smanjenje potrošnje i redukovanje emisije CO2 (slično Volkswagenovim BlueMotion modelima). To u praksi znači da Bravo 1,6 MultiJet 16v ima modifikovanu elektronsku kontrolnu jedinicu motora (tu je naravno i DPF filter čestica čađi), duže prenosne odnose u manuelnom 6-stepenom menjaču i gume sa smanjenim otporom kotrljanja. Rezultat je emisija CO2 redukovana za 10 grama CO2 po km (sada 119 g/km) i prosečna potrošnja manja za 0,3 litra (na otvorenom putu umesto 4,1 sada troši 3,8 litara na 100 km) u odnosu na isti motor bez Eco paketa. Ovaj Bravo inače od 0 do 100 km/h ubrzava za 11,3 sekunde, a postiže najveću brzinu od 186 km/h.

Kao što joj i samo ime kaže, Panda Rossignol je specijalna edicija ovog malog 4x4 vozila, nastala u saradnji italijanskog Fiata i proizvođača sportske opreme Rossignol. Auto je ofarban u posebnu Grey Sfrenato sivu boju (u kojoj su i branici i kvake na vratima), a od opreme treba izdvojiti par B78 Rossignol Bandit skija, krovne nosače, aluminijumske točkove od 14 inča (sa zimskim gumama dimenzija 185/65), ABS, EBD, frontalne vazdušne jastuke i svetla za maglu (tu je i poseban "Rossignol Pure Mountain Company" logo). Za pogon je zadužen 1,3 litarski Multijet 16v agregat sa 70KS pri 4000 o/min. i 145Nm obrtnog momenta pri 1500 o/min. Kupcima će biti ponuđena limitirana serija od samo 200 ovih Pandi 4x4, a cena počinje od 17.500 evra.
I subaru je najavio svoje premijere za 78. salon automobila u Ženevi, koji se ove godine održava od 4. do 16. marta (prva dva dana su namenjena novinarima, a za javnost se salon otvara 6. marta). Nesumnjivo, glavni novitet je premijera Subaruovog prvog dizel motora, mada će pažnju publike sigurno privući i nova generacija modela Forester, koncept automobil G4e i Subaru R1e sa elektropogonom.
Subaru Legacy/Outback 2,0D
Subaru će svoj prvi dizel motor ("Subaru Boxer Diesel") u početku ugrađivati u modele Legacy i Outback, a kasnije i u Imprezu i Forester. Radi se o četvorocilindričnom turbo-dizel common-rail agregatu sa 16 ventila i filterom čestica čađi, zapremine 2,0 litra (tačnije 1998 kubika), koji razvija 110kW/150KS pri 3600 o/min. i 350Nm pri 1800 o/min. (oba modela naravno imaju Subaruov symmetrical AWD pogon na sva četiri točka). Motor emituje 148 grama CO2 po kilometru, dok njegova potrošnja u modelu Legacy sedan 2,0D iznosi 5,6 litara na 100km (maksimalna brzina ovog modela iznosi 208 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 8,9 sekunde).
Novi Subaru Forester
Nova, treća generacija Subaru Forestera (eng. šumar, gorštak, brđanin) je dizajnerski nesumnjivo daleko prihvatljivija i privlačnija u odnosu dosadašnji model (to isto važi i za moderniju unutrašnjost sa boljom ergonomijom i kvalitetnijom plastikom), odnosno sada je više nalik standardnim SUV modelima. Sem toga, novi Forester je napravio veliki korak napred i u pogledu bezbednosti, komfora, rafiniranosti i voznih osobina. Poboljšana je i prostranost kabine (naročito za putnike pozadi), što je zasluga većeg međuosovinskog rastojanja (2615 mm, +90 mm), visine (+110 mm), širine (+45 mm) i ukupne dužine vozila (sada 4560 mm, +75 mm). Kao što se i najavljivalo proteklih meseci, nova generacija Forestera koristi potpuno novu platformu, a tu su i kruća karoserija, VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti, disk kočnice sa svim točkovima, BAS sistem (za pomoć pri naglom kočenju) i neizostavni pogon na sva četiri točka (Subaru Symmetrical All-Wheel Drive). U novi Forester će se (bar u početku) ugrađivati 2,0 litarski i 2,5 litraski benzinski bokser motori, dok će se kasnije pojaviti i dugoočekivati 2,0 litarski dizel agregat sa 150KS, čime će Forester konačno postati daleko konkurentniji na tržištu Starog kontinenta.
Subaru G4e Concept
Studija Subaru G4e (predstavljena prvi put na prošlogodišnjem salonu u Tokiju) je maleni gradski automobil za pet osoba, izrađen od aluminijuma i sa elektropogonom (ima litijum-jonske baterije smeštene ispod poda automobila). Cilj dizajnera je bio da u ovom konceptu (sa međuosovinskim rastojanjem od 2,65 metra) dobiju automobil sa prostranim interijerom i sportskim eksterijerom, a sve to upakovano u kompaktne dimenzije. Subaru G4e sa jednim punjenjem baterija ima autonomiju od oko 200 kilometara, pri čemu je zanimljivo da je za samo 15 minuta moguće napuniti 80% kapaciteta.baterija (u stanicama za punjenje na lokacijama u gradu, kao što su supermarketi, bolnice ili javne zgrade). Da bi se ove baterije u potpunosti napunile preko kućne utičnice potrebno je osam sati. Inače, prostrana i komforna unutrašnjost je u kombinaciji crvene i bele boje, dok je osvetljenje instrumenata u plavoj boji (sve sa ciljem da se dobije živopisna atmosfera).
Subaru R1e
Subaru je najavio da će proizvodnja modela R1e sa elektropogonom (ima litijum-jonske baterije) početi 2009. godine, odnosno tačno godinu dana ranije nego što je bilo planirano. Subaru R1e je razvijen zajedno sa kompanijom Tokyo Electric Power Company i sa jednim punjenjem baterija ima autonomiju od 50 milja (80 km), dok mu maksimalna brzina iznosi skromnih 100 km/h. Iako autonomija od 80 km nije baš imprsivna, stvar popravlja činjenica da se 80% kapaciteta baterija može napuniti za samo 15 minuta. Cena za ovaj model još nije određena, ali u Subaruu se nadaju da ona za ovaj automobil (namenjen samo kupcima u Japanu) do 2012. ili 2013. godine pasti na 17.500 američkim dolara (masovnija produkcija pomenutih litijum-jonskih baterija bi mogla da spusti cenu automobila na oko 13.000 dolara ili 8815 evra). Subaru inače planira da 2009. godine u Japanu plasira 100 primerka modela R1e.

Japanska kompanija Mitsuoka je uglavnom poznata po svom sportskom modelu Orochi i preradama pojedinih Nissanovih modela, koji su posle njihovog "tretmana" ličili na neke evropske klasične modele (pre svega na Jaguar), a njihov najnoviji rad, model Galue 204, bazira se na aktuelnoj Toyoti Corolli Axio. Najveće promene su ustvari na prednjem i zadnjem kraju, dok su bokovi automobila praktično ostali neizmenjeni. Napred Galue 204 liči na dosadašnje prerade Mitsuoke (karakterističan hladnjak i okrugla svetla), dok je uzor za rešenje zadnjeg dela verovatno bio neki od modela Cadillaca. Za pogon su i dalje zaduženi Toyotini 1,5 i 1,8 litarski motori, a kupci sem verzije sa pogonom napred, mogu dobiti i varijantu sa pogonom na sva četiri točka.
Nissan GT-R
Kao što smo ranije pisali, novi Nissan GT-R (više se ne zove Skyline GT-R) je japanski odgovor na sportske automobile poput Porschea 911 Turbo i Corvette Z06, a ostavljajući po strani njegov atraktivan izgled, najviše pažnje naravno privlači twin-turbo 3,8 litarski V6 agregat sa 353kW/480KS pri 6400 o/min. i 588Nm obrtnog momenta u rasponu od 3200 do 5200 o/min. Snaga se na sva četiri točka prenosi preko "GR6" automatskog šestostepenog menjača sa duplim kvačilom i komandama za menjanje brzina na volanu. Performanse izgledaju ovako : od mirovanja do 100 km/h novi GT-R ubrzava za 3,6 sekunde, četvrt milje (402 metra) prelazi za 11,7 sekundi, dok je maksimalna brzina 192 milje na sat ili 309 km/h. Ovde i podatak da je Nissan GT-R nemačku stazu Nirburgring prešao za 7 minuta i 38 sekundi, što je bolje od Mercedes McLarena SLR (7 min i 40 sec), Porschea 911 Turbo (takođe 7 min i 40 sec) i Corvette Z06, kojoj treba 7 minuta i 42 sekunde. O izuzetnim voznim osobinama uopšte ne treba trošiti reči... Inače, novi GT-R je dugačak 4655 mm, širok 1895 mm, visok 1370 mm, težak 1750 kg (u konstrukciji su obilato korišćeni aluminijum i karbon fiber), prtljažnik je veličine 315 litara, količnik otpora vazduhu Cd iznosi 0,27, dok su točkovi veličine 20 inča sa gumama dimenzija 255/40ZR20 napred, odnosno 285/35ZR20 nazad. Oosnovni Nissan GT-R Base u Japanu košta 7.770.000 jena ili nepunih 48.000 evra. Nažalost, cena u Evropi će sigurno biti daleko viša od pomenute cifre (biće saopštena na salonu u Ženevi).
Novi Nissan Murano
Iako agresivniji i sportskiji, izgled novog Murana se ipak ne razlikuje drastično od aktuelne verzije, tako da bi moglo reći da se ovde više radi o evoluciji dosadašnjeg modela (predstavljenog 2003.), uz dodatak nekih stilističkih detalja viđenih na Nissanu Rogue. Najveće promene su zadesile prednji deo automobila (nova svetla, maska, branik, hauba), dok se pozadi prvo primećuju nova LED svetla (nisu više onako vertikalna), a potom i modifikovani poklopac prtljažnika. Treba pomenuti i nove aluminijumske točkove veličine 20 inča i proširenja blatobrana (sa naglašenijim lukovima). Unutrašnjost je detaljno redizajnirana (izgleda ozbiljnije i kvalitetnije), a od opreme (bilo standardne bilo opcione) treba istaći dugme za start motora, DVD navigacioni sistem sa inkorporiranim muzičkim hard drive-om od 9.3GB, Bose audio sistem, Intelligent Key, priključak za iPod, kameru za vožnju unazad, grejana sedišta napred i pozadi, detalje od aluminijuma i drva, stakleni panoramski krov, koji se proteže i iznad drugog reda sedišta... Standardna bezbednosna oprema obuhvata ABS, elektronsku kontrolu stabilnosti, traction control, frontalne i bočne vazdušne jastuke, kao i vazdušne zavese. Pokreće ga 3,5 litarski V6 benzinski motor sa 265KS i 325Nm obrtnog momenta, uparen sa Xtronic CVT kontinualnom transmisijom. Inače, prodaja novog Murana na evropskom tržištu počinje u oktobru ove godine.
Nissan Pivo 2 Concept
Iako je na prošlogodišnjem 40. salonu automobilu u Tokiju (27.10. – 11.11.2007.) glavna Nissanova premijera bio potpuno novi model GT-R, još jedan novitet iz ove fabrike je privukao veliku pažnju posetilaca (i to ne samo zbog čudnog dizajna i nama zanimljivog imena). To je koncept gradskog automobila Pivo 2, koji u osnovi predstavlja nastavak originalne studije Nissan Pivo, predstavljene 2005. godine. I novi Pivo 2 ima elektropogon (litijum-jonske baterije) ali ono što je najveći "fazon" jeste putnička kabina, koja može da se okreće za svih 360 stepeni, čime se eliminiše potreba za vožnjom u "rikverc" i automobil čini daleko pokretljivijim. Tu nije kraj jer se i točkovi ove studije okreću za 90 stepeni, a time je omogućeno bočno kretanje i olakšano parkiranje. Nissan je u Pivo 2 ugradio još i "by-wire" tehnologiju za kočnice i upravljenje, kao i sistem nazvan "Robotic Agent", koji može da razgovara sa putnicima na japanskom ili engleskom jeziku (sem za zabavu i "druženje", služi i za pružanje informacija o stanju osnovnih funkcija automobila pa do informacija o najbližem slobodnom parking mestu). Drugim rečima, "Robotic Agent" treba da omogući putnicima putovanje bez stresa i da stvori "jedinstven odnos između automobila i vozača".

Salon automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show) je i mesto promocije Chevroletovog retro modela HHR, koji sem benzina može da koristi i etanol E85 gorivo (mešavina 85% etanola i 15% benzina). Chevrolet HHR E85 je istovremeno i prvi automobil sa četvorocilindričnim motorom u Severnoameričkoj paleti General Motrsa, koji kao gorivo može da koristi ili benzin ili etanol E85. Za pogon su inače zadužena dva četvorocilindrična ecotec agregata; jedan zapremine 2,2, a drugi 2,4 litra. Po podacima fabrike, HHR E85 emituje do 23% manje CO2 po kilometru u odnosu na standardni HHR koji kao gorivo koristi benzin. GM će tokom ove godine predstaviti 11 novih tzv. FlexFuel modela (koji mogu da koriste i benzin i etanol E85), a za sledeću ih planira još 15.

Pre nekoliko dana je već bilo reči o dve sportske varijante restilizovanog Mercedesa SL, tačnije o modelima SL 63 AMG i SL 65 AMG, s tim što su bile dotupne samo slike ovog prvog. Konačno, pred nama su sada i prve fotografije snažnijeg SL 65 AMG modela, koga pokreće 6,0 litarski V12 bi-turbo agregat sa 450kW/612KS i 1000Nm obrtnog momenta (u paru sa 5-stepenom SpeedShift automatskom transmisijom). Uz ovoliku snagu, prosečna potrošnja se i ne čini toliko visokom. Po fabričkim podacima SL65 AMG se naime zadovoljava sa 15,1 litara na 100 km (emisija CO2 iznosi 362 g/km), dok je maksimalna brzina već tradicionalno ograničena na 250 km/h (ubrzanje do 100 km/h traje 4,2 sekunde). Oficijelna svetska premijera ovog redizajniranog roadstera sa metalnim sklopivim krovom (podiže/spušta se za 16 sekundi) će biti održana početkom marta ove godine na salonu automobila u Ženevi (prodaja u Evropi počinje već 5. aprila). Najveće promene su izvršene na prednjem kraju automobila, koji je dobio novi oblik svetala, modernizovanu masku hladnjaka, drugačiji branik, haubu i blatobrane, dok pozadi nema većih promena (doterani branik sa novim difuzorom i integrisanim hromiranim završecima izduvnog sistema). Tu su i veći retrovizori, bočne "škrge" za vazduh, sportski trokraki upravljač, doterana instrument tabla, kvalitetniji materijali u interijeru i atraktivniji dizajn alu točkova. Redizajnirani SL je dobio i novi direktni upravljački sistem sa varijabilnom servo asistencijom (zaslužna za prvoklasno upravljanje i veću agilnost u vožnji), AMG sportsko ogibljenje, jači kočioni sistem, a kao deo standardne opreme svi modeli će imati bi-xenon prednja svetla, Airscarf sistem grejanja, AMG aero body kit, AMG sportska kožna sedišta, aluminijumske točkove od 19 inča i Mercedesov COMAND multimedija sistem. O Mercedesu SL 63 AMG možte pročitati više OVDE.

Osim Porschea, koji je juče predstavio trkački model 911 GT3RS Cup S (o njemu više OVDE), i BMW promoviše svoj novi trkački automobil, kojim se od sledeće sezone vraća u Američku Le Man Seriju (ALMS). Novi BMW M3 ALMS je napravljen na bazi četvrte generacije BMW-a M3, a bavarska kompanija je iskoristila salon automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show) da ga po prvi put pokaže javnosti. Pokreće ga modifikovana verzija 4,0 litarskog V8 motora iz standardnog M3, što u praksi znači da ovaj agregat umesto serijskih 309kW/420KS i 400Nm obrtnog momenta, sada raspolaže sa 485KS i 500Nm (u paru sa šestotepenom sekvencijalnom transmisijom). BMW M3 ALMS se od serijskog brata razlikuje i po široj i lakšoj karoseriji (težina automobila iznosi 1150 kg), aerodinamičkom paketu, doteranom ogibljenju, aluminijumskim točkovima od 18 inča, novim kočionim sistemom (diskovi napred od 380 mm, nazad od 332 mm)...

Kao što je nedavno i najavio sa jednim renderingom, Suzuki je danas na salonu automobila u Čikagu i zvanično promovisao svoj novi pick up model Equator. Ipak, Equator i nije baš potpuni novitet, jer se ovde u stvari radi o Nissanu Frontier, samo sa značkom Suzukija i sa promenjenim izgledom prednjeg dela (svetla, gril, hauba, branik). I proizvodnja će se odvijati u Nissanovim pogonima u Tenesiju, a njegova prodaja u Americi počinje u poslednjem kvartalu ove godine. Cena još nije poznata ali bi trebalo da bude jeftiniji od brata iz Nissana. Paleta pogonskih agregata obuhvata 2,5 litarski četvorocilindraš sa 152KS i 231Nm, kao i 4,0 litraski V6 sa 261KS i 380Nm. Equator može biti opremljen i elektronskim zatvaračem zadnjeg diferencijala, Nissanovom VDC elektronskom kontrolom stabilnosti, Hill Descent Controlom (sistem za pomoć pri vožnji nizbrdo) i Hill Start Assistom (pomoć pri startu na uzbrdici), dok se ABS, EBD, frontalni i bočni vazdušni jastuci podrazumevaju. U ponudi će biti dve vrste kabine (Extended Cab i Crew Cab), točkovi od 16 i 17 inča, manuelni menjači sa 5 i 6 stepeni, kao i petostepena automatska transmisija. Kako bilo, i Equator bi trebalo da pomogne Suzukijevoj ekspanziji na tržištu SAD-a, gde je ova japanska kompanija prošle godine ostvarila svoj cilj i prodala preko 100.000 automobila.

Porsche je proširio porodicu svog modela 911 novom GT3 Cup S verzijom, koja je kreirana isključivo za takmičenja (u skladu sa FIA GT3 propisima). GT3 Cup S se bazira na modelu 911 GT3 RS, a karakterišu ga širi blatobrani, veći točkovi (BBS od 18 inča), nešto izmenjen prednji deo, reprogramirana elektronika motora, modifikovani izduvni sistem, delovi ogibljenja preuzeti sa jačeg modela GT3 RSR, pojačane kočnice (diskovi napred su prečnika 380 mm, a pozadi 355 mm) i šire zadnje krilo, koje je postavljeno i nešto više. Za pogon je zadužen šestocilindrični 3,6 litarski bokser motor sa 324kW/440KS pri 8000 o/min. i 430Nm obrtnog momenta pri 7250 o/min. (u paru sa 6-stepenim menjačem). Auto je težak 1170 kg, a pogon je na zadnjim točkovima. Isporuke Porschea 911 GT3 Cup S trkačkim timovima će krenuti u aprilu ove godine, a cena automobila iznosi 250.000 evra (bez poreza).

Acura je danas na salonu automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show) i zvanično prikazala redizajniranu verziju svoje limuzine RL, koja je sem dorađenog izgleda dobila i doterano ogibljenje, poboljšanjo upravljanje, unapređenu unutrašnjost, kao i potpuno novi 3,7 litarski V6 motor. Ovaj agregat razvija 300KS i 367Nm obrtnog momenta, a uparen je sa Hondinom petostepenom Sequential SportShift automatskom transmisijom, koja podrazumeva i komande za ručno menjanje brzina na upravljaču (RL inače i dalje ima Acurin SuperHandling All-Wheel Drive pogon na sva četiri točka). Što se spoljašnjeg izgleda tiče, najveće promene su izvršene na prednjem i zadnjem delu automobila (novi branici, svetla, maska,poklopac prtlažnika), dok su bokovi praktično neizmenjeni. Tačka na i su novi sedmokraki aluminijumski točkovi točkovi od 18 inča (sa Michelin gumama), koji zamenjuju dosadašnje veličine 17 inča, kao i 5 novih boja za karoseriju. Od opreme (bilo standardne bilo opcione) treba izdvojiti (između ostalog) unapređenu verziju Acurinog AcuraLink satelitskog navigacionog sistema, kameru za vožnju unazad, grejanje i hlađenje prednjih (kožnih) sedišta, koja se podešavaju u 10 smerova, AFS prednja svetla, upravljač i ručicu menjača presvučene kožom/drvetom, ACC adaptivni cruise control, Acura/Bose Sound System sa 10 zvučnika, pravo drvo na prednjem panelu, šest vazdušnih jastuka, TPMS sistem za nadgledanje pritiska u pneumaticima... Inače, prodaja redizajniranog RL-a će u SAD-u početi na jesen ove godine, a budući da ovaj model predstavlja brata blizanca Honde Legend koja se prodaje i u Evropi, za očekivati je da i Legend uskoro doživi zatezanje bora.

Ford je za salon automobila u Čikagu pripremio i fabrički doteranu Sport verziju Forda Edge, najprodavanijeg crossover vozila srednje veličine u Americi. U osnovi ovaj Edge Sport je namenjen kupcima koji od svog automobila traže sportskiji i agresivniji izgled, što znači da je ovde naglasak pre svega na estetskom doterivanju, a da promena na motorima i mehanici nema. Edge Sport se standardno oprema aluminijumskim točkovima od 20 inča sa Pirelli Scorpion Zero gumama (kao opcija na raspolaganju su i točkovi opd 22 inča), novim aero body paketom (doterani prednji branik sa velikim otvorom za vazduh, nižim grilom i integrisanim svetlima za maglu, novi pragovi i modifikovani zadnji branik; sve u boji karoserije), dva završetka izduvnog sistema, zatamnjenim svetlima napred i pozadi, doteranim interijerom (kožna sedišta, kožni volan i vrh ručice menjača), kao i posebnim Sport oznakama.
VIDEO : Ford Edge Sport
Novi Chevrolet Traverse, koji će imati svetsku premijeru na salonu
automobila u Čikagu, predstavlja četvrtog člana GM-ove Lambda porodice srednje
velikih crossover modela, u kojoj se već nalaze Buick Enclave, GMC Acadia i
Saturn Outlook. Što se izgleda tiče, odmah se primećuje da novi Traverse karakteriše
oštar prednji kraj, koji velikim delom podseća na rešenje primenjeno na
aktuelnom Chevroletu Malibu. Takođe, velika pažnja je posvećena aerodinamici
vozila kako bi se smanjila potrošnja i šum vetra u kabini, u kojoj u tri reda
sedišta ima mesta za 7 ili 8 osoba (i drugi i treći red sedišta imaju mogućnost
sklapanja u odnosu 60:40). Za pogon je zadužen samo jedan V6 DOHC benzinski
agregat sa direktnim ubrizgavanjem, zapremine 3,6 litra, koji razvija 213kW/286KS
i 345Nm obrtnog momenta (uparen je sa 6-stepenom Hydra-Matic 6T75 automatskom
transmisijom). U ponudi će biti verzije sa pogonom samo na prednjim i pogonom
na sva četiri točka (vešanje je inače nezavisno napred i nazad), dok se u opremi
(bilo standardnoj ili kao opcija) nalazi šest vazdušnih jastuka (uključujući i
bočne vazdušne zavese koje pokrivaju sva tri reda sedišta), elektronska
kontrola stabilnosti, ABS, PBA pomoć pri naglom kočenju, traction control, disk
kočnice na sva četiri točka, točkovi od 17 inča (nude se i oni od 18 i 20
inča), DVD navigacioni sistem i DVD zabavni sistem, Bluetooth konekcija, grejanje
i hlađenje prednjih sedišta, parking senzori, kamera za vožnju unazad, krovni
nosači, žmigavci u retrovizorima (koji imaju grejanje), zadnji krovni spojler,
el. panoramski krov, dva završetka izduvnog sistema, TPMS sistem za nadgledanje
pritiska u gumama... GM nije objavio podatak vezan za potrošnju ovog modela,
jedino se pominje da mu autonomija sa jednim rezervoarom iznosi oko 800 km. Proizvodnja
Traversa počinje u trećem kvartalu ove godine, a cene će biti objavljene
naknadno (trebalo bi da bude najjeftiniji model u pomentoj Lambda porodici).
VIDEO : Chevrolet Traverse