home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Volkswagen Lavida

Posle nekoliko procurelih fotografija novog Volkswagenovog modela srednje klase Lavida, nemačka fabrika je juče konačno i zvanično održala svetsku premijeru ovog automobila na salonu u Pekingu. Peking nije slučajno izabran kao mesto promocije novog Volkswagena, budući da je Lavida prvi Volkswagen dizajniran i razvijen u potpunosti u Kini. Sem toga, i proizvodiće ga kompanija Shanghai Volkswagen (joint venture između nemačkog VW-a i kineske kompanije Shanghai Automotive Industry Corporation). U press saopštenju se navodi da Lavidu karaketeriše dinamičan, ali i elegantan dizajn, pa je tako novi sedan "savršen primer uspešne saradnje kineskih i nemačkih dizajnera". Lavida je inače dugačka 4608 mm, široka 1743 mm, visoka 1465 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2610 mm, a zapremina prtljažnika 472 litra. Lavidu pokreću dva četvorocilindrična motora (oba zadovoljavaju Euro 4 standarde), a u ponudi će biti tri paketa opreme: Trendline, Comfortline i Highline, pri čemu već i osnovni ima ABS, frontalne vazdušne jastuke, klima uređaj, CD-Radio i el. pokretana stakla. Sa luksuznijim paketima u opremi se dobijaju i aluminijumske felne od 16 inča, hrom paket, kožna sedišta, bočni i vazdušni jastuci za glavu, cruise control, parking senzori i automatska klima, dok se u Highline modelu nalazi i navigacioni sistem. Kao opcija na raspolaganju je i Tiptronic šestostepeni automatski menjač.

Volkswagen New Bora

Drugi Volkswagenov novitet sa salonu u Pekingu – New Bora, ima zadatak da bude pravo porodično, praktično i svestrano vozilo za svaki dan. Ukratko, New Bora je nova, specijalno za kinesko tržište razvijena limuzina srednje klase, za čiju proizvodnju će biti zadužena kompanija FAW. Pored Shanghai Volkswagena, FAW VW je još jedan Volkswagenov kineski partner, koji inače već proizvodi modele VW Jetta II, Golf IV, Sagitar (aktuelna evropska Jetta), Magotan (Passat B6) i Caddy. New Bora kupce treba da osvaja prostranim interijerom, visokim stepenom aktivne bezbednosti, komforom, kvalitetom izrade, kao i štedljivim motorima, koji zadovoljavaju Euro 4 norme. U ponudi su inače dva benzinska četvorocilindrična motora, koji opciono mogu da se kombinuju i sa Tiptronic šestostepenim automatskim menjačem. New Bora je dugačka 4540 mm, široka 1775 mm, visoka 1467 mm, međuosovinsko rastojanje je 2610 mm, a volumenn prtljažnika iznosi 450 litara. New Bora se nudi sa Trendline i Comfortline paketima opreme, a već i Trendline podrazumeva ABS, vazdušni jastuk za vozača i suvozača, servo upravljač, el. stakla, klima uređaj i CD-Radio. Uz paket Comfortline se dobijaju i cruise control, parking senzori, hrom paket, alu točkovi od 15 inča i šiberdah. Kao opcija, na raspolaganju su i kožna sedišta, bočni i vazdušni jastuci za glavu i navigacioni sistem.





Nissan Teana i zvanično

21 Apr 2008 - 01:17 Noviteti Link

Nissan je na salonu automobila u Pekingu i zvanično promovisao svoj novi luksuzni model Teana, u osnovi serijsku verziju studije Nissan Intima Concept, koju su mogli da vide posetioci prošlogodišnjeg oktobarskog salona u Tokiju (o tome više OVDE). Naravno, Intima Concept je prilikom transformacije u serijsku Nissan Teanu izgubila tzv. samoubilačka vrata, dok je dizajn prilično smireniji. U kratkom press saopštenju, japanska fabrika navodi da je nova Teana opremljena V6 motorima u kombinaciji sa XTRONIC CVT transmisijom, s napomenom da će kineskim kupcima Teana biti dostupna i sa četvorocilindričnim agregatom. Pored Teane, Nissan na salonu u Pekingu kineskoj publici premijerno predstavlja i novi model Livina C-Gear, kao i svoje studije Pivo 2 i NV200 Concept (ova dva potonja su inače prvi put prikazana na pomenutom salonu u Tokiju).

  



Mini Abbey Road

21 Apr 2008 - 01:14 Noviteti Link

 

BMW je lansirao specijalnu Abbey Road ediciju popularnog Minija, koji je kupcima na raspolaganju u tri boje karoserije : Pepper White beloj, Sparkling Silver srebrnoj i British Racing Green zelenoj. Pod haubom se nalazi 1,4 litarski motor sa 70kW/95KS pri 6000 o/min. i 140Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min., dok se u opremi, između ostalog, nalaze aluminijumske Bridge Spoke felne od 16 inča, Cruise Control, kožni sportski volan i iPod interfejs. Cena za Mini Abbey Road u Zapadnoj Evropi iznosi 19.900 evra.



Ponuda Porscheovog modela Cayenne je upravo proširena novom Turbo S verzijom, koju pokreće 4,8 litarski V8 turbo motor sa 404kW/550KS pri 6000 o/min. i 750Nm obrtnog momenta u rasponu od 2250 do 4500 o/min. (motor je inače uparen sa šestostepenom Tiptronic S automatskom transmisijom). Cayenne Turbo S je u osnovi brz odgovor ove nemačke fabrike na želje kupaca ekskluzivnih SUV modela, posebno onih sa rastućih tržišta Istočne Evrope i Azije. Od 0 do 100 km/h novi Cayenne Turbo S (težak 2355 kg) stiže za samo 4,8 sekundi, najveća brzina je 280 km/h, dok mu potrošnja (po fabričkim podacima) iznosi 14,9 litara na 100 km (emisija CO2 je 358 g/km). Cayenne Turbo S je postavljen na SportPlus aluminijumske točkove od 21 inča sa gumama dimenzija 295/35 R 21, dok se za zaustavljanje brine kočioni sistem sa diskovima od 380 mm napred, odnosno 358 mm nazad. Svaki Cayenne Turbo S ima vazdušno vešanje, Porsche Active Suspension Management (PASM), Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), pogon na sva četiri točka (snaga se raspoređuje u odnosu 38%:62% napred/nazad), Servotronic upravljački sistem, a samo za ovaj model je dostupna i nova "lava grey metallic" boja. Cayenne Turbo S na tržište stiže u avgustu ove godine, i to po ceni od 132.774 evra (u Nemačkoj).



 

Citroen Italia je u saradnji sa italijanskim proizvođačem odeće Pinko kreirao posebnu (i naravno ograničenu) seriju modela C3 i C3 Pluriel Gold by Pinko, za čiju promociju je angažovana i manekenka Naomi Campbell.

 

C3 i C3 Pluriel Gold by Pinko se od standardnih verzija ovih modela razlikuju po svojim elegantnim estetskim detaljima. Tako ova dva Citroena karakterišu kvake na vratima, znak Citroena i retrovizori u zlatnoj boji (kod Pluriela i na stubovima krova koji se skidaju), posebne boje za karoseriju, kožna sedišta sa zlatnim šavovima i dodaci u zlatnoj boji na prednjem panelu, ručici menjača, pragovima vrata, kao i posebne patosnice sa logom Pinko.

VIDEO : Naomi Campbell u reklami za Citroen C3 Gold by Pinko

VIDEO : Citroen C3 Pluriel Gold by Pinko



Kalifornijski HST International je u saradnji sa dizajnerskom kompanijom Tjaarda na osnovi aktuelnog Forda Mustang napravio dva nova automobila na elektro-pogon (baterije su proizvod firme K2 Energy Solution), nazvana Tjaarda EVX Mustang i HST Shelby Cobra EVX. Sa snagom od 300KS, oba automobila od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzavaju za manje od četiri sekunde, dok im autonomija sa jednim punjenjem baterija iznosi preko 100 milja (161 km). Na testovima je Tjaarda EVX Mustang do 60 milja na sat ubrzao za 3,9 sekunde i postigao najveću brzinu od 193 km/h, a HST Shelby Cobra EVX je još bolji : do 60 milja ubrzava za 3,2 sekunde, dok mu je najveća brzina 241 km/h. Cena za Tjaarda EVX Mustang startuje od 80.000, a za HST Shelby Cobru EVX od 125.000 američkih dolara.



Ovo su prve zvanične fotografije novog i dugo očekivanog Audijevog kompaktnog SUV modela Q5 u njegovoj definitivnoj formi, čija će svetska premijera biti održana na salonu automobila u Pekingu (20. – 28. april). Slike pokazuju da je prednji deo Q5 mešavina aktuelnih Audijevih modela A4 i Q7, dok se ostatak karoserije može opisati kao umanjena verzija većeg Q7 (sa izuzetkom zadnjih svetala, koje podsećaju na ona sa prošlogodišnje studije Cross Cabriolet Concept). U svakom slučaju, Q5 predstavlja Audijev odgovor na slične modele iz BMW-a (X3), Mercedesa (GLK), Volvoa (XC60), Land Rovera (Freelander 2), Nissana (Murano), Infinitija (EX37), Mazde (CX-7) i ostalih. Novi Q5 je dugačak 463 cm, širok 188 cm, visok 165 cm, međuosovinsko rastojanje iznosi 281 cm, dok je koeficijent otpora vazduhu 0,33. Q5 se inače bazira na Audijevoj MLP platformi, već upotrebljenoj na modelima A4 i A5, a da bi se što više smanjila težina vozila, u njegovoj konstrukciji je velikim delom iskorišćen aluminijum. U početku će se u Q5 ugrađivati tri motora (svi sa direktnim ubrizgavanjem i turbo punjačem) : 2,0 litarski TFSI četvorocilindrični benzinac sa 155kW/211KS i 350Nm (sa njim Q5 postiže 222 km/h, do 100 km/h ubrzava za 7,2 sekunde, troši 8,5 litara goriva na 100 km), kao i dva dizelaša; 2,0 litarski četvorocilindrični TDI od 125kW/170KS i 350Nm (može do 204 km/h, do stotke mu treba 9,5 sekundi, troši 6,7 litara) i 3,0 litarski V6 TDI agregat sa 176kW/240KS i 500Nm (najveća brzina 225 km/h, ubrzanje 6,5 sekundi, prosečna potrošnja 7,7 litara). Svi imaju Audijev quattro pogon na sva četiri točka, koji u normalnim okolnostima raspoređuje snagu u odnosu 40:60 napred/nazad, a kada je potrebno, na prednju osovinu može da se prebaci do 65%, a na zadnju osovinu do 85% snage. Audi Q5 sa 2.0 TDI motorom ima manuelni šestostepeni menjač, dok su 3.0 TDI i 2.0 TFSI dobilii novi sedmostepeni S-tronic menjač sa duplim kvačilom i komandama za menjanje brzina na volanu. Inače, Amerikanci će novi Q5 dobiti samo sa 3,2 litarskim FSI V6 benzincem sa 265KS i 330Nm, uparenim sa šestostepenom Tiptronic transmisijom. U unutrašnjosti ima mesta za 5 putnika, dok se zapremina prtljažnog prostora obaranjem zadnjih sedišta može povećati sa standardnih 540 na 1560 litara. Interijeri u skupljim verzijama imaće elemente od aluminijuma, kao i drvo, hrom, kožu i alkantaru, dok se od ostalih elemenata opreme (između ostalog) izdvajaju i keyless ulazak u vozilo bez ključa, sistem za nadgledanje pritiska u gumama, LED prednja dnevna svetla, točkovi veličine od 17 do 20 inča, veliki panoramski sunčani krov, klima uređaj u tri zone i adaptivna svetla. Preko Audi Drive Select sistema, vozač će imati mogućnost da podesi set up ogibljenja po svom nahođenju, a tu je i upravljački sistem, koji se prilagođava brzini kretanja. Prema sadašnjim informacijama, prodaja novog Q5 u Evropi počinje u novembru ove godine, a očekuje se da će se raspon cena kretati od 35.000 do 50.000 evra.

VIDEO : Audi Q5



Da Kinezi vole da "pozajmljuju" dizajn poznatih i uspešnih automobila, poznata je stvar. Novi Lifan 320 to ponovo potvrđuje. Naime, jedna od najvećih kineskih automobilskih kompanija -  Lifan Auto - za salon automobila u Pekingu (2008 Auto China show, od 20. do 28. aprila) pripremila je novi model Lifan 320, koji međutim u dizajnerskom smislu ne predstavlja ništa drugo nego produženu verziju aktuelnog Minija, koji je dobio i dodatni par vrata. Kinezi su ovom modelu doduše podarili i izmenjena prednja svetla, ali su zato ostali mnogobrojni karakteristični detalji (maska, hauba, krov, kompletan zadnji deo sa svetlima, branikom i zadnjim krovnim spojlerom) preuzeti od engleskog originala. Kinezi se tu nisu zaustavili, pa su "pozajmili" i ime, jer oznaku 320 već odavno koristi bavarski BMW (koji je usput i vlasnik Minija). Za pogon je odabran 1,3 litarski motor sa 65kW/88KS pri 6000 o/min. i 110Nm obrtnog momenta (u rasponu od 3000 do 5000 o/min.), što je dovoljno za najveću brzinu od 155 km/h. Auto je inače dugačak 3745 mm, širok 1620 mm, visok 1430 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2340 mm. Prodaja u Kini počinje u avgustu ove godine, a u standardnij opremi će se naći ABS, servo volan i dva vazdušna jastuka.

 



Mercedes je još na salonu automobila u Detroitu u januaru ove godine javnosti prikazao dve zanimljive studije (Vision GLK Freeside i Vision GLK Townside), koje su najavile skoro pojavljivanje novog manjeg SUV modela ove marke. Serijska verzija Mercedesa GLK je sada konačno gotova (praktično se i ne razlikuje od dva pomenuta koncept vozila) i biće predstavljena već za nekoliko dana na salonu u Pekingu (20. – 28. april), dok će prodaja u Evropi početi na jesen ove godine (u Americi početkom 2009. godine). Kako bilo, slike prikazuju definitavan izgled ovog novog, možda i previše kockastog SUV-a, koga Mercedes najavljuje kao konkurenta BMW-u X3, Land Roveru Freelander, Nissanu Murano, Mazdi CX-7, Volvou XC60, kao i budućim modelima Saab 9-4X i novom manjem Audiju Q5 (ovaj potonji će takođe imati svetsku premijeru na salonu u Pekingu). GLK u osnovi prilično liči na umanjenu, kompaktniju varijantu većeg Mercedesa GL, a i slovo K u samom imenu GLK znači Kompaktheit (na nemačkom "kompaktnost"). GLK je dugačak 4,53 metra (250 mm manje od Mercedesa ML, ali i 35 mm manje od konkurentskog BMW-a X3), širok 1,84 m, visok 1,69 m, ima mesta za 5 putnika, a postavljen je na točkove od 17 inča (u Sport paketu se dobijaju felne od 19 inča sa tvrđe podešenim i za 20 mm spuštenim ogibljenjem). Paletu pogonskih agregata čine dva benzinca i dva dizelaša : u modelu GLK 280 4Matic je 3,0 litarski V6 benzinac sa 170kW/231KS i 300Nm (po fabričkim podacima postiže 210 km/h, do 100 km/h mu treba 7,6 sekundi, troši 10,2 litra goriva), verziju GLK 350 4Matic pokreće 3,5 litarski V6 benzinac od 200kW/272KS (do 100 km/h stiže za 6,7 sekundi, može do 230 km/h, potrošnja 10,4 litra na 100 km), dok su ljubiteljima dizel motora na raspolaganju modeli GLK 220 CDI 4Matic (četvorocilindraš sa 2,2 litra zapremine, snage 125kW/170KS i 400Nm, ubrzanje 8,8 sekundi, najveća brzina 205 km/h, potrošnja 6,9 litara) i model GLK 320 CDI 4Matic sa 165kW/224KS i 540Nm (do 100 km/h stiže za 7,5 sekundi, najveća brzina iznosi 220 km/h, potrošnja 7,9 litara). Sve verzije novog GLK se inače standardno opremaju 7G-Tronic sedmostepenim automatskim menjačem. Od ostalih Merdesovih caka, GLK ima i Agility Control, dok se 4ETS Dynamic Handling Control, ASR i ESP sistemi brinu za optimalnu trakciju, stabilnost i upravljivost (ne treba zaboraviti ni na poznati Pre Safe sistem bezbednosti). Cene u Nemačkoj izgledaju ovako : GLK 280 staje 43.554 evra, GLK 350 košta 46.053 evra, GLK 220 CDI 40.341 evro, GLK 320 CDI 46.053 evra.



Posle mnogobrojnih crteža, raznoraznih špijunskih i pre vremena procurelih slika gotovog modela, Opel je konačno i zvanično objavio prve fotografije i detalje o svom novom automobilu srednje klase, nazvanom Insignia, koji će svetsku premijeru imati 22. jula ove godine na salonu automobila u Londonu (2008 London Motor Show). Prva teaser fotografija je inače puštena u javnost u novembru prošle godine, kada je nemački proizvođač i zvanično potvrdio da će se naslednik aktuelne Vectre zvati Insignia, što je ime Opelovog atraktivnog koncept automobila iz 2003. godine. Kako se najavljuje, Insignia predstavlja radikalan korak napred u Opelovoj srednjoj klasi, i to u pogledu dizajna, tehnologija, performansi, dinamičnosti, bezbednosti, komfora, aktivne bezbednosti i ekologije. Insignia koristi novu Epsilon2 platformu, koja obezbeđuje veće dimenzije (dužina 4830 mm, širina 1852 mm, visina 1484 mm, međuosovinsko rastojanje 2737 mm, prtljažnik ostaje na 500 litara zapremine), a uz bolje vozne osobine (u ponudi je i 4x4 varijanta), atraktivniji dizajn (daleko privlačniji i dinamičniji u odnosu na odlazeću Vectru), kvalitetniji interijer, bogatiju opremu i povećanu bezbednost, aduti nove Insignie biće i ekonomični, a snažni motori. Insigniu će naime pokretati široka paleta od sedam benzinskih i dizel agregata, a svi zadovoljavaju Euro 5 standarde (upareni su sa šestostepenim manuelnim i automatskim menjačem sa takođe 6 stepeni). Benzinci razvijaju snagu od 85kW/115KS do 191kW/260KS (koliko ima 2,8 litarski V6 benzinac), dok posebno mesto zauzimaju novi 2,0 litarski dizelaši sa 110, 130 i 160KS. Kasnije se očekuju i 2,9 litarski V6 CDTI dizelaš od 250KS i sportska OPC varijanta sa svih 300KS. Insignia će se nuditi u verziji limuzine, hatchbacka i karavana, prodaja će početi pred kraj ove godine (novembar), dok se 2010. godine očekuje i verzija za Severnu Ameriku, koja će naslediti sadašnju Saturn Auru.

 

VIDEO : Opel Insignia



Salon automobila u Pekingu počinje već za neki dan (Auto China 2008 show, od 20. do 28. aprila), tako da je sve više detalja o zaista brojnim novitetima, koji će premijerno biti predstavljeni u kineskoj prestonici. Tako je Roewe (2005. godine kupio prava na proizvodnju modela britanskog MG-Rovera) pripremio premijeru svoje novu limuzine Roewe 550 (na prve tri slike). Ovaj model u osnovi predstavlja serijsku verziju koncept automobila Roewe W2, prikazanog prošle godine na salonu u Šangaju. Od njega se ovaj konačni proizvod razlikuje, pre svega, po potpuno promenjenom prednjem delu automobila. Roewe 550 inače pokreće 1,8 litarski turbo benzinac, kakav već koristi veći MG7/Roewe 750 1.8T. Paletu pogonskih agregata će kasnije najverovatnije upotpuniti i manji 1,6 litarski benzinac, kao i 1,8 litarski motor bez turbo punjača. Roewe 550 je inače dugačak 4624 mm, širok 1827 mm, visok 1480 mm, dok će ostali detalji biti saopšteni na salonu u Pekingu.

Jinaghuai A137/A138 i Jianghuai C Concept

Kineski Jianghuai će u Pekingu izložiti dva nova modela, za čiji dizajn je odgovoran italijanski dizajn studio Pininfarina. U stvari, radi se o jednom automobilu koji će se nuditi u hatchback verziji sa petora vrata (kodne oznake A137) i klasične limuzine sa četiri vrata i oznakom A138. Specifikacije oba modela za sada nisu poznate ali se njihov dolazak u Evropu najavljuje za kraj 2009. godine. Još jedan zanimljivi Jianghuai automobil jeste studija C Concept, koja najavljuje budući luksuzni model ove kompanije (dizajn je urađen u Jianghuaijevom dizajn centru u Torinu).

Changfeng Qi Ling CP1A

Još jedan novitet spreman za salon u Pekingu jeste i ovaj CP1A kineske kompanije Changfeng. CP1A je samo privremena oznaka jer će zvanično ime biti saopšteno 20. aprila na salonu u Pekingu, kada će biti objavljeni i ostali detalji o ovoj kompaktnoj limuzini čiji prednji deo (namerno ili nenamerno) podeća na Subaru Imprezu WRX STI prethodne generacije. Za sada je poznato samo da se pod haubom nalazi 1,8 litarski četvorocilindrični benzinac.



FAW Besturn B50

16 Apr 2008 - 13:11 Noviteti Link

Kineska kompanija FAW (First Automobile Works) će na predstojećem salonu automobila u Pekingu (20. – 28. april) izložiti i novi model Besturn B50, koji se bazira na prethodnoj generaciji Mazde6. Bez obzira na ovu činjenicu, Besturn B50 ima potpuno novi izgled eksterijera i interijera, a i 1,6 litarski četvorocilindrični benzinski motor je iz sopstvene produkcije. Tokom sledeće godine pojaviće se nova varijanta ove limuzine, i to na hibridni pogon (kombinacija benzinskog i elektromotora). Ovo je i prirodan sled stvari, budući da FAW za potrebe kineskog tržišta proizvodi i Toyotin hibridni model Prius.  



Seriji nedavno restilizovanih Mercedesovih modela (posle SLK, CLS, SL, ML, B i A klase) pridružila se i već odavno legendarna G klasa, koja se inače pojavila još pre tri decenije. Kao i kod pomenutih obnovljenih Mercedesovih modela (sa izuzetkom SL-a), estetske promene na G klasi i nisu velike, pa je tako najočiglednija vizuelna promena na spoljašnjosti nova maska hladnjaka sa tri horizontalne lajsne, mada su tu i drugačiji aluminijumski točkovi od 18, odnosno 19 inča (prvi za model G500, a drugi za G55 AMG). Promena ima i u paleti motora, pa je Mercedes G500 dobio novi 5,5 litarski agregat sa 388KS (umesto starog 5,0 litarskog V8 sa 296KS), dok je G55 AMG pojačan na 507 konja. I G500 i G55 AMG će se opremati sa Mercedesovim najnovijim sistemom Command APS, dok će se na listi opcija naći Harman/Kardon Logic 7 surround System od 450 W sa 12 zvučnika, grejanje/hlađenje sedišta za vozača i suvozača i interijer u modelu G55 AMG sa alkantarom.



Reč blago u naslovu zaista treba uzeti bukvalno, jer promene na Land Roverovom modelu Discovery 3 se vide tek na treći ili četvrti pogled. Discovery modelske godine 2009. se naime od dosadašnje verzije razlikuje tek po nešto drugačijim branicima (u potpunosti u boji karoserije), lukovima blatobrana takođe u boji karoserije (u skupljim varijantana) i bočnom otvoru za vazduh, kao i novim sedmokrakim aluminijumskim točkovima od 19 inča. Paket promena zaokružuju i  unapređeni Bluetooth sistem, tri nove metalik boje za karoseriju ("Santorini Black", "Galway Green" i "Bournville"), kao i "almond" boja za interijer. Land Rover će doterani Discovery 3 britanskoj publici predstaviti na salonu automobila u Londonu 23. jula ove godine, prodaja tamo počinje mesec dana kasnije, a cene će startovati od 29.950 funti.