
Dongfeng Citroen, kineski partner francuske PSA grupacije (Peugeot i Citroen) najavio je da će na salonu automobila u Pekingu (20. - 28. april) lansirati novi Dongfeng Citroen C-Elysee, u osnovi obnovljeni dosadašnji Dongfeng Elysee, koji se na tržištu nalazi od 2002. godine (bazira se na starom modelu Fukang ZX, odnosno Citroenu ZX). Najvažnije modifikacije (ima ih preko 300) se odnose na restilizovani izgled, usaglašen sa aktuelnim Citroenovim automobilima (to pre svega važi za prednji deo koji podseća na novi Citroen C5), kao i na doterani interijer (nova prednja sedišta, svetlije boje). Ova mala limuzina se inače oprema četvorocilindričnim 1,6 litarskim benzincem sa 16 ventila, a kineskim kupcima će se nuditi sa tri paketa opreme.
Prošle godine je Porsche zauzeo prva tri mesta na
Transsibirskom reliju (Transsyberia Rally), a kako bi ponovio taj uspeh, u
nemačkoj fabrici su za ovogodišnje izdanje ovog relija pripremili unapređenu
verziju svog modela Cayenne S Transsyberia. Reli počinje 11. jula u Moskvi,
zatim prelazi u Sibir i posle 6200 kilometara 25. jula završava se u Ulan
Batoru, glavnom gradu Mongolije. Cayenne S Transsyberia je opremljen svom
aktuelnom Porscheovom tehnologijom kao što su Porsche Traction
Management (PTM), Porsche Dynamic Chassis Control (PDDC) i Porsche Active
Suspension Management (PASM). Motor je 4,8 litarski V8 sa 283kW/385KS pri 6200
o/min. i 500Nm obrtnog momenta pri 3500 o/min., uparen sa 6-stepenim automatskim
menjačem. Cayenne za ovaj reli, između ostalog, ima i ojačane A i B stubove,
zaštitni kavez, novi električni sistem, pojačanu zaštitu poda, sportski izduvni
sistem od laganih materijala, specijalne BFGoodrich gume za sve terene
(dimenzija 265/65 R18), dodatna svetla na krovu i kabinu opremljenu samo
neophodnim stvarima. Tako se recimo na mestu izbačene zadnje klupe nalazi
dodatni set rezervnih točkova. Ovakav Cayenne inače može da zagazi bez
posledica u vodu duboku 78 cm, ima rezervoar za gorivo zapremine 100
litara, do 100 km/h ubrzava za 6,8 sekundi, dok potrošnja iznosi 13,7 litara na
100 km (emisija CO2 je 329 g/km).
Ono što je najavljivano proteklih nekoliko meseci, sada se i ostvarilo. Naime, Nissanov uspešni crossover Qashqai (negde poznat kao Nissan Dualis) dobio je produženu varijantu sa trećim redom sedišta i mestom za sedam putnika, čija zvanična svetska premijera će biti održana u julu ove godine na salonu automobila u Londonu (2008 London Motor Show). Qashqai+2, kako se zvanično zove ovaj model, ima za 135 mm duže međuosovinsko rastojanje u odnosu na standardni Qashqai sa pet sedišta (pa sada iznosi 2765 mm), dužina je porasla za 211mm (sada 4526 mm), visina za 38 mm (sada 1643 mm), više je mesta za glave putnika u prvom i drugom redu (za 16, odnosno 10 mm), kao i za kolena u drugom redu (za 23 mm). Takođe, i prtljažnik je sa skoro 500 litara zapremine veći za 90 litara nego kod kraćeg brata, dok je težina porasla za oko 100 kg. Dodatna dva sedišta u trećem redu su ipak više namenjana deci, budući da mogu da prime putnike visoke do 1,6 metra. Ova sedišta su deljiva u odnosu 50/50 i mogu da se sklope tako da se pozadi formira ravna površina. Qashqai+2 se i dizajnerski razlikuje u odnosu na već poznati model, tačnije zadnja vrata su povećana, kao i treće bočno staklo, a tu su i drugačiji prednji gril, modifikovani zadnji kraj (staklo i branik), dok su krovni nosači deo standardne opreme. Što se motorizacije tiče, u ponudi će biti dva benzinca (1.6 sa 84kW/115KS i 2.0 sa 103kW/140KS) i dva dizelaša (1.5 dCi sa 78kW/106KS i 2.0 dCi sa 110kW/150KS). Kao i standardni model, i Qashqai+2 će moći da se dobije sa pogonom samo na prednjoj osovini ili sa 4x4 pogonom. U ponudi su petostepeni manuelni menjač (za 1.6 L benzinac), šestostepeni menjač (za 2.0 L benzinac i oba dizelaša), kao i 6-stepeni automatik za model 2.0 dCi 4WD i CVT transmisija za 2.0 litarski benzinac sa 4WD pogonom. Zavisno od verzije, u opremi se nalaze automatsko uključivanje svetala i brisača, cruise control, zatamnjena stakla, parking senzori, el. stakla, Nissanov Intelligent Key, manuelna ili automatska klima, alu točkovi od 16 ili 17 inča, ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti i šest vazdušnih jastuka (frontalni, bočni i vazdušne zavese). Od opcija su na raspolaganju satelitska navigacija, kožna unutrašnjost i kamera za vožnju unazad. Qashqai+2 će se proizvoditi u engleskom Sunderlandu, dok je prodaja najavljena za oktobar ove godine.
Najnovije specijalno izdanje popularnog Opelovog automobila, prosto nazvan Corsa Limited Edition, ima premijeru na AMI salonu automobila (2008 Auto Mobil International), koji se ovih dana održava u nemačkom Lajpcigu. Ovu Corsu karakteriše posebna Casablanca bela boja (sa kontrastom u crnom krovu, retrovizorima, maski hladnjaka i aluminijumskim točkovima od 17 inča), sportski podešeno vešanje, aero body kit (prednji i zadnji spojler, pragovi, zadnji krovni spojler, hromirani završetak izduvne cevi), svetla za maglu, klima uređaj i Radio CD MP3 sa komandama na upravljaču. Za pogon su zaduženi sledeći motori : 1,2 litarski sa 59kW/80KS, 1,4 TWINPORT ECOTEC sa 66kW/90KS i 1,3 CDTI dizelaš koji takođe razvija 66kW/90KS. Corsa Limited Edition će biti napravljena u ograničenoj seriji od samo 1000 primeraka, a u prodaji će se naći u junu ove godine (cene počinju od 15.850 evra, pa naviše).
General Motors je objavio jednu fotografiju Chevroleta Cobalt SS sedan (modelske godine 2009), koji će se na tržištu SAD-a pojaviti nekoliko meseci posle početka prodaje njegove Coupe varijante (ovaj potonji startuje u drugom kvartalu ove godine). Cobalt SS sedan će pokretati isti motor kao i Cobalt SS Coupe, što znači četvorocilindrični 2,0 litarski Ecotec agregat sa 260KS i 352Nm obrtnog momenta, poreklom iz Opela. Ovaj turbo motor se već nalazi u Pontiacu Solstice GXP, Chevroletu HHR SS i Saturnu Sky, a po najnovijim glasinama, navodno će ga koristiti i novi Chevrolet Camaro. Ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) bi trebalo da bude slično Cobaltu SS Coupe, što znači oko 5,7 sekundi. To isto važi i za cenu, koja za Cobalt SS Coupe iznosi 22.995 dolara.
Buick Excelle (prodaje se samo u Kini) upravo je osvežen za novu prodajnu sezonu i imaće premijeru na predstojećem salonu automobila u Pekingu. Najvažnije promene se odnose na doteranu spoljašnjost (inspirisanu većim Buickom Park Avenue), mada je ova limuzina dobila i redizajnirani interijer. Novi Excelle će pokretati 1,6 litarski agregat, poznat iz prethodne generacije ovog modela, kao i nešto veći motor zapremine 1,8 L. Ono što je nama najzanimljivije, jeste prosta činjenica da je Buick Excelle u stvari dobro poznati Chevrolet Lacetti sedan, samo sa modifikovanim eksterijerom i bogatijom opremom. U principu ništa neobično za General Motors, koji je i te kako poznat po pravljenju bezbrojnih modela - klonova različitih marki koje se nalaze unutar ove američke kompanije. U vezi s tim, i pomenuti Buick Park Avenue nije nešta drugo nego australijski Holden Statesman sa znakom Buicka.
Posle nedavnog blagog osvežavanja modela C3 Pluriel (o tome više OVDE),
na
red za doterivanje bora došao je i Citroen C2, koji je publici prvi put
predstavljen
još u septembru 2003. godine na salonu automobila u Frankfurtu (od tada
je prodato
skoro pola miliona primeraka ovog automobila, tačnije nešto preko
480.000). Za
razliku od pomenutog C3 Pluriela, estetske modifikacije na C2 su ipak
nešto
veće i najviše vidljive na restlizovanom prednjem kraju, koji je dobio
novi
izgled maske hladnjaka (oivičena hromom i sa većim znakom Citroena) i
drugačije
oblikovani branik. Promene zaokružuju doterana zadnja svetla, kao i
bogatija
paleta boja, novi dizajn aluminijumskih točkova i kvalitetniji
materijali u unutrašnjosti.
U paleti motora obnovljenog C2 se posebno ističu 1,6 litarski HDi
dizelaš (sa
80kW/110KS pri 4000 o/min. i 240Nm obrtnog momenta pri 1750 o/min.),
koji po fabričkim tvrdnjama troši 4,4 litara goriva na 100 km
(emisija CO2 iznosi 119 grama po kilometru), kao i 1,4 litarski 16V
benzinac od
66kW/90KS sa Citroenovim Start & Stop sistemom za smanjenje
potrošnje
goriva. Paletu još čine : benzinci 1.1i (61KS), 1.4i (75KS), 1.6 16V (110KS) i 1.6 16V sa 125 konja, kao i dizelaš HDi 70.
Posle Aurisa SR180, Toyota je u Velikoj Britaniji kupcima
ponudila još jednu posebnu varijantu svog modela C segmenta – novi Auris SR. U
ponudi su dva motora, tačnije 1,6 Dual VVT-i benzinac i 2,0 D-4D 130 dizelaš, a
u oba slučaja standardna oprema podrazumeva aluminijumske točkove od 17 inča,
spušteno sportsko ogibljenje (by Toyota Motorsport), zadnji krovni spojler,
zatamnjena stakla, kvake na vratima i retrovizore u boji karoserije, svetla za
maglu, automatski klima uređaj, kožni volan sa audio komandama, devet vazdušnih
jastuka i audio sistem sa šest zvučnika. Auris SR se nudi u verzijama sa troja
i petora vrata, a cene u Velikoj Britaniji startuju od 14.495 funti, pa naviše.
Fiat je lansirao doterani MPV model Idea za 2008. godinu (modifikovani gril sa novim Fiat logom, bogatija paleta boja, drugačiji alu točkovi, kvalitetniji materijali u interijeru), a istovremeno je svetlost dana ugledala i posebna edicija ovog automobila, nazvana Idea BlackStar. Ovu specijalnu Ideu BlackStar karakterišu, između ostalog, crna sedišta presvučena alkantarom, aluminijumski točkovi, Fiatov inovativni Blue & Me sistem (između ostalog omogućava upotrebu telefona tokom vožnje na jednostavan i bezbedan način), kao i poseban BlackStar logo na zadnjem stubu. U paleti pogonskih agregata Idee BlackStar se nalaze tri benzinca (1.2 16v sa 80KS, 1.4 8v od 77KS i 1.4 16v sa 95KS) i dva Multijet dizelaša (1.3 sa 70 konja i 1.3 Multijet 16v sa 90KS). Cene se kreću od 14.400 evra za model 1.4 sa 77KS BlackStar do 19.800 evra za Ideu BlackStar 1.3 Multijet 16v od 90 konja.
Seat je danas objavio prve zvanične fotografije i video nove generacije svog modela Ibiza, čiju najavu smo mogli da vidimo kroz studiju Bocanegra SportCoupe, predstavljenu na nedavno završenom salonu automobila u Ženevi. Novu Ibizu (ne bez razloga) španski proizvođač opisuje kao najvažniji model u svojoj novijoj istoriji, čiji je primarni zadatak da se uhvati u koštac sa rivalima, kao što su nova Ford Fiesta, Opel Corsa, VW Polo, Škoda Fabia, Fiat Grande Punto, Renault Clio i Peugeot 207. Jedan od aduta je svakako svež i dopadljiv izgled, za koji je zaslužan bivši Lamborghinijev dizajner Luc Donckerwolke. U svakom slučaju, ovakva Ibiza, nabijena snagom i emocijama (snažni bokovi, "namršten" pogled, veliki prednji otvor za vazduh, moderniji i kvalitetniji interijer sa jednostavnim i čistim linijama) biće izuzetno opasan konkurent pomenutim automobilima B segmenta. Kako što je to već običaj, nova Ibiza je veća od svog istoimenog prethodnika, pa tako dužina iznosi 4052 mm (dosadašnji model ima 3953 mm), širina 1693 mm, visina 1445 mm, međuosovinsko rastojanje je 2469 mm, zapremina prtljažnika je narasla na 292 litra (ranije 267 litara), širi je i trag točkova, dok će putnici na zadnjim sedištima imati više mesta za noge. Kupci će na početku moći da biraju između benzinskih motora, zapremine 1,2 (sa 51kW/70KS), 1,4 (63kW/85KS) i 1,6 litra sa 75kW/102KS (svi standardno upareni sa manuelnim petostepenim menjačem). Paletu pogonskih agregata će naravno dopuniti i dizelaši, tačnije 1,4 TDI (80KS), 1,9 TDI (90KS) i 1,9 TDI (105KS). Kasnije se očekuje i sportska Cupra varijanta sa 1,4 TSI agregatom od 170 konja. Seat će kupcima u novoj Ibizi ponuditi i sedmostepeni DSG menjač sa duplim kvačilom i sistem Hill Hold Assist. Inače, zvanična svetska premijera nove generacije Ibize biće održana 23. maja na domaćem terenu salonu automobila u Madridu (Salón del Automóvil de Madrid).



VIDEO : nova Seat Ibiza
Posle nedavne promocije Chevroletovog retro modela HHR E85, koji sem benzina može da koristi i etanol E85 gorivo (mešavina 85% etanola i 15% benzina), General Motors je najavio da će u ponudu svojih modela na E85 gorivo tokom 2009. godine uvrstiti i Hummer H2 SUT (pokreće ga 3,6 litarski V6 motor sa direktnim ubrizgavanjem, dok ostali podaci još nisu saopšteni). GM će inače tokom ove godine predstaviti 11 novih tzv. FlexFuel modela (koji mogu da koriste i benzin i etanol E85), za 2009.- tu ih planira još 15, dok se do 2012. nada da će polovina svih proizvedenih automobila imati FlexFuel motore. Međutim, prepreka ovim planovima je činjenica da se za sada na manje od 1% pumpi u SAD-u može dobiti E85 gorivo.
Posetioci predstojećeg međunarodnog Top Marques salona superautomobila u Monaku (od 24. do 27. aprila) biće u prilici da, između ostalog, vide i sportski auto britanske kompanije Virago Cars, prosto nazvan Virago Coupe. Ovaj sportski dvosed pokreće 3,0 litarski V6 Duratec motor u verzijama sa 230 (bazna varijanta) i 280KS (model Virago Coupe Sports), u paru sa manuelnom šestostepenom transmisijom. Po navodima fabrike, Virago Coupe od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za manje od 5,5 sekundi, dok mu maksimalna brzina prelazi 150 milja na sat, odnosno 240 km/h (drugi podaci, uključujući i one vezane za dimenzije i težinu još nisu saopšteni). Virago Coupe po navodima ljudi iz ove fabrike nije namenjen kupcima koji žele ultimativni supersportski automobil, već onima koji traže pouzdan i praktičan ali istovremeno i brz i zabavan sportski kupe za svaki dan. Proizvodnja treba da počne u prvom kvartalu 2009. godine, a cena će se kretati oko 70.000 funti.