home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Alfa Romeo Mi.To

15 Mar 2008 - 00:28 Noviteti Link

Posle meseci nagađanja, konačno je poznato zvanično ime i definitivan izgled novog Alfinog sportskog hatchbacka sa troja vrata. Neće se zvati ni Junior, ni Furiosa, već Alfa Romeo Mi.To, što predstavlja kombinaciju prva dva slova italijanskih gradova Milano i Torino. Novi Mi.To inače koristi platformu Fiata Grande Punto, a i dimenzije su im slične, odnosno Mi.To je dugačak 406 cm, širok 172 cm, visok 144 cm, dok je inspiracija za dizajn očigledno došla iz najatraktivnijeg automobila ove italijanske kuće – modela 8C Competizione (to se pre svega odnosi na izgled prednjeg dela, zadnjih LED svetala i stakala na vratima bez okvira). Ovde i napomena da za sada još uvek nema oficijelnih fotografija unutrašnjosti, čiji izgled, po navodima same fabrike, predstavlja ultimativni izraz italijanskog stila sa vrhunskim materijalima i velikom pažnjom posvećenom detaljima. Što se motorizacije tiče, Alfa Romeo navodi da će Mi.To pokretati paleta od četiri benzinska i dizel agregata (svi sa turbo punjačem), sa rasponom snage od 90 do 155KS (kasnije će uslediti i jače motorizovane varijante). Vozaču će na raspolaganju biti Alfin DNA sistem za podešavanje režima rada motora, vešanja, upravljivosti i menjača, i to u tri moda: Dynamic (sportski), Normal (gradski) i All-Weather (za maksimalnu bezbednost čak i pri otežanim uslovima vožnje). Uz odlične performanse i upravljivost, Alfa najavljuje da Mi.To nudi i maksimalnu aktivnu i pasivnu bezbednost, čemu doprinosi i Alfin VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti kao deo standardne opreme. Zvanična promocija za novinare je planirana za jun ove godine, a jedan od glavnih konkurenata novoj Alfi biće izuzetno uspešni BMW-ov Mini.

VIDEO : Alfa Romeo Mi.To

 





Renault Koleos

Renault Laguna GT




Posle tri godine provedene na tržištu (i oko 300.000 isporučenih primeraka), Mercedes je odlučio da svoj uspešni model ML podvrgne kuri podmlađivanja, koja ovom SUV-u treba da pomogne u borbi sa konkurentima kao što su BMW X5 i Audi Q7. Kao što je to već običaj kod Mercedesa u poslednje vreme (sa izuzetkom nedavno redizajniranog roadstera SL), doterivanje nekog modela na polovini njegovog života ne donosi neke velike estetske promene, pa je to slučaj i sa ovim modelom. U svakom slučaju, obnovljeni ML karakteriše modernizovani eksterijer (redizajnirani branici, prednja svetla, veća maska, novi retrovizori, drugačiji aluminijumski točkovi od 17, 18, 19 i 20 inča), doterana unutrašnjost (novi četvorokraki multifunkcionalni volan, nove kombinacije boja, sedišta sa atraktivnijim, sportskijim dizajnom, novi zabavni sistem sa dva 8-inčna ekrana za putnike pozadi), povećana bezbednost (PRE-SAFE i NECK-PRO sistemi kao standard) i motori sa manjom potrošnjom goriva (manjim promenama na izduvnom sistemu i elektronskoj kontrolnoj jedinici motora smanjena je potrošnja u proseku za 0,4 litra na 100 km). Paleta motora inače obuhvata V6 i V8 benzinske i dizel agregate sa rasponom snage od 140kW/190KS do 285kW/388KS, kao i 6,3 litarski V8 sa 375kW/510KS pri 6800 o/min. i 630Nm obrtnog momenta pri 5200 o/min. u modelu ML 63 AMG (na četvrtoj slici). Ovaj potonji od 0 do 100 km/h ubrzava za 5 sekundi, dok mu je maksimalna brzina već tradicionalno elektronski ograničena na 250 km/h. Snaga se kod ML 63 AMG na sva četiri točka prenosi preko AMG SpeedShift 7G-TRONIC automatske transmisije (snaga se raspodeljuje u odnosu 40:60 napred/nazad). ML 63 AMG se odlikuje i AMG aero body paketom, AMG sportskim ogibljenjem, petokrakim točkovima od 20 inča (sa gumama 295/40 R 20), AMG sportskim izduvnim sistemom sa 4 hromirana završetka, LED zadnjim svetlima, AMG sportskim sedištima i AMG volanom.



Oni koji nemaju strpljenja da čekaju 2010. godinu, kada Fiat treba da startuje sa proizvodnjom Giardiniera (karavan) verzije novog retro Fiata 500, rešenje već sada nudi italijanski dizajn studio Carrozzeria Castagna, koji je na salonu u Ženevi predstavio originalni Fiat 500 WoodyWagon. Najkraće rečeno, novi 500 WoodyWagon predstavlja produženu varijantu Fiata 500, čime je milanska firma postala i prva koja je promenila osnovne dimenzije i oblik ovog gradskog mališana. Sem produženog zadnjeg prepusta (čime je povećana i zapremina prtljažnog prostora na 440 litara), WoodyWagon ima i veće zadnje bočno staklo, nova zadnja svetla, stakleni panoramski krov, vrata prtljažnika koja se otvaraju u dva dela, veće aluminijumske točkove i detalje od drveta na karoseriji (time opravdava i ono Woody u svom imenu). Novi Fiat 500 WoodyWagon pokreće modifikovani 1,4 litarski agregat sa mehaničkim kompresorom, koji umesto standardnih 100KS i 131 Nm obrtnog momenta, sada raspolaže sa 156KS i 170 Nm (kakav se već nalazi u Fiatu 500 Castagna Qinquino), što je dovoljno za najveću brzinu od 200 km/h. Naravno, ovako nešto košta, pa Carrozzeria Castagna za svoj rad zahteva 63.000 evra... Međutim, tu nije i kraj planova ove milanske kompanije sa Fiatom 500 WoodyWagonom. Naime, već je u toku razvoj ovog modela sa hibridnim pogonom, kao i verzije sa pogonom na sva četiri točka (sa komponentama Fiatove Pande 4x4).



Španski Seat je upravo proširio paletu pogonskih agregata u svom (pro)terenskom modelu Altea Freetrack, i to 2,0 litarskim TDI dizel motorom od 140KS. Do sada je ponuda obuhvatala 2,0 litarski TFSI benzinac sa 200KS i turbo-dizel, takođe zapremine 2,0 litra, koji raspolaže sa 170KS. Novi 2,0 litarski TDI (naravno sa DPF filterom čestica čađi) dakle raspolaže sa 103kW/140KS i 320 Nm obrtnog momenta pri 2500 o/min., postiže 193 km/h, do 100 km/h ubrzava za 10,1 sekundu (ubrzanje od 80 do 120 km/h u petom i šestom stepenu prenosa inače iznosi 10,3 sec, odnosno 13,1 sekundu). Što se potrošnje tiče, ona po fabričkim podacima i u kombinovanom ciklusu iznosi 6,5 litara na 100 km, a emisija CO2 je 171 g/km. Od estetsko-vizuelnih dodataka, Altea Freetrack 2,0 TDI (kao i ostale Altee Freetrack) ima masivnije i robusnije branike (napred sa velikim otvorima za vazduh), zaštitu pragova i blatobrana, kao i dupli završetak izduvne cevi, svetla za maglu i krovne nosače. Branici, pragovi i blatobrani nisu ofarbani u boju karoserije, a sve sa ciljem da se dobije agresivniji i dinamičniji izgled (klirens je za 40 mm viši od standardne Altee XL). Freetrack verzija Altee ima integralni pogon za razliku od rođaka iz VW koncerna poput modela CrossGolf i CrossTouran, koji raspolažu samo sa pogonom na prednjoj osovini. Altea Freetrack je opremljena VW-ovim integralnim pogonskim sistemom, koji u normalnim okolnostima pokreće prednje točkove, a u slučaju potrebe Haldex spojnica prebacuje do 50 % snage i na zadnju osovinu. S druge strane, Altea Freetrack je zadržala sve pozitivne strane obične Altee XL, tačnije prostranu i fleksibilnu unutrašnjost kao i prtljažnik zapremine 593 litra, dovoljan za sve porodične potrebe. Putnici pozadi imaju dovoljno mesta kako za noge tako i za glavu, a zadnja sedišta mogu i da se pomeraju za 160 mm po dužini, omogućavajući na taj način različite kombinacije sa veličinom prtljažnika i mestom za noge u drugom redu sedišta. Standardna oprema Altee Freetrack obuhvata automatski klimu, parking senzore i senzore za kišu i mrak, cruise control, putni kompjuter, komande za CD MP3 radio na upravljaču, 6 vazdušnih jastuka, ABS, ESP + DSR sistem, EBA, TCS, kontrolu pritiska u pneumaticima i još mnogo toga.  



Jedan od najzanimljivijih (svakako jedan od najlepših) noviteta na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi (6. – 16. mart) jeste i ovaj Alfa Romeo 8C Spider, odnosno otvorena verzija već poznatog Alfinog sportskogkupea 8C Competizione. Kao i pomenuti 8C Competizione, i novi 8C Spider će biti ponuđen u limitiranoj seriji od svega 500 primeraka, a pokretaće ga i isti motor. Tačnije, radi se o 4,7 litarskom V8 agregatu sa 331kW/450KS pri 7000 o/min. i 470Nm obrtnog momenta, čija se snaga preko šestostepene robotizovane transmisije (sa komandama za menjanje brzina na volanu) prenosi na zadnje točkove (veličine 20 inča, sa gumama dimenzija 245/35 napred, a 285/35 pozadi). Inače, karoserija ovog dvoseda je napravljena od karbon fibera, kočnice su karbon-keramičke (diskovi napred od 380 mm, a nazad 360 mm), a tu je i poznat Alfin VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti.



VIDEO : Infiniti FX50

10 Mar 2008 - 22:14 Noviteti Link

Više o Infinitiju FX50 možete pročitati OVDE.



Citroen je odlučio da posle pola decenije provedenih na tržištu blago dotera svoj neobični model C3 Pluriel (neobičan pre svega po mnogobrojnim mogućnostima manipulacije krovom). Promene na ovom skoro četiri metra dugačkom kabrioletu baš i nisu velike i obuhvataju modifikovana prednja i zadnja svetla, žmigavce, doterane branike, veći znak Citroena napred i pozadi, dok je unutrašnjost u crnoj boji doživela modifikacije uz pomoć hroma na otvorima za ventilaciju, kvakama na vratima i menjaču. Što se pogonskih agregata tiče, tu promena nema, odnosno i dalje će se ugrađivati 1,4 i 1,6 litarski benzinski motori sa 75 i 110KS, kao i 1,4 litarski HDi dizelaš od 70KS.



Više o Gallardu LP560-4 možete pročitati OVDE.



BMW je na salonu u Ženevi promovisao i novi BMW Performance Kit za modele svoje serije 1, koji je namenjen poboljšanju izgleda (serija 1 Coupe veoma liči na prošlogodišnji BMW tii Concept), aerodinamike i voznih osobina, dok motori nisu dirani. Tako je serija 1 dobila mnogobrojne delove od karbona (recimo spojler na poklopcu prtljažnika, difuzor pozadi i kućišta retrovizora), novi aero body paket (prednji branik sa velikim otvorom za vazduh, pragovi), aluminijumske točkove od 18 ili 19 inča u trkačkom stilu, BMW Performance sportske kočnice, spušteno BMW Performance vešanje, sportski izduvni sistem, modifikovani interijer (BMW Performance sportska sedišta sa integrisanim naslonima za glavu, hromirani vrh ručice menjača, aluminijumske pedale i odmorište za nogu, detalji od karbona) i detalja poput prednjih "bubrega" u crnoj boji. Posebno je zanimljiv multifunkcionalni sportski volan presvučen kožom i alkantarom i sa LED displejom, koji pokazuje razne informacije, poput temperature ulja i idealno vreme za promenu stepena prenosa. 



Peugeot je za salon automobila u Ženevi, sem premijera modela 308 GT THP i 308 SW (karavan), pripremio i promociju dve nove edicije svoje 207-ice u CC (Coupe-Cabrio) varijanti. Na bazi ovog modela napravljene su naime posebne verzije RC Line (prva slika) i Roland Garros, koje se u odnosu na standardne modele odlikuju brojnim estetskim promenama i bogatijom serijskom opremom. Tako je 207 CC RC Line (košta 22.450 evra) dobio novi saćasti gril, petokrake aluminijumske točkove od 17 inča, prednji i zadnji spojler, hromirani završetak izduvnog sistema, MP3 stereo i grejana sedišta, dok je 207 CC Roland Garros (sa 1,6 litarskim THP motorom od 150KS) bogatiji za jedinstvenu boju karoserije, devetokrake aluminijumske točkove od 17 inča, parking senzore, dvobojnu kožnu unutrašnjost i posebne Roland Garros oznake.




Maserati na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi (6. – 16. mart) publici predstavlja i snažniju "S" varijantu kupea GrandTurismo, koga pokreće veći i snažniji 4,7 litarski V8 agregat sa 323kW/440KS pri 7000 o/min. i 490 Nm obrtnog momenta pri 4750 o/min. Sadašnji, standardni GranTurismo ima takođe V8 motor, ali zapremine 4,2 litra i sa 298kW/405KS, dovoljnih za 285 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,2 sekunde. Novi GranTurismo S će ubrzanje do stotke postizati za samo 4,9 sekunde, dok mu najveća brzina iznosi 295 km/h. Novost je i šestostepeni MC-Shift menjač koji zamenjuje aktuelnu šestostepenu ZF automatsku transmisiju, kao i poboljšani raspored težine automobila, standardne Brembo kočnice sa 6-klipnim aluminijumskim kočionim kleštima (odgovorne za zaustavni put od 35 metara) i manja doterivanja na spoljašnjosti i unutrašnjosti (suptilan aero body kit, novi aluminijumski točkovi, koža i alkantara u interijeru, nova sedišta).



Hyundai na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi, sem koncept vozila i10 blue, i30 blue i HED-5, predstavlja i dva restilizovana serijska modela : Sonatu i manji MPV Matrix. Što se tiče obnovljene Sonate (kojoj je nastup u Ženevi evropska promocija), estetske promene na ovoj 4,8 metara dugačkoj limuzini nisu velike ni epohalne; tek toliko da se sačuva svežina ovog modela srednje klase i održi korak sa konkurencijom. Najznačajnije promene su zadesile prednji kraj, koji sada karakteriše masivnija maska hladnjaka i veća svetla, dok se ostatak spoljašnjih vizuelnih intervencija svodi na modifikovane branike sa hromiranim lajsnama i drugačiji dizajn točkova. Više u stvari i nije bilo potrebno, mada mnogi zameraju korejskom proizvođaču na ovakvom grilu hladnjaka, navodeći da je sada već staro rešenje bilo dopadljivije. Mnogo više pozitivnih reakcija doživela je redizajnirana unutrašnjost, koja je sem novog, savremenijeg izgleda, dobila i kvalitetnije materijale. Promena ima i ispod haube, budući da su svi motori sada raspolažu sa više snage. Najmanji benzinac od 2,0 litra zapremine sada razvija 164KS, veći 2,4 L ima 174KS, najjači je 3,3 litarski V6 razvija 250KS, dok je 2,0 CRDi dizelaš ojačan na 150KS. I MPV model Matrix je osvežen za novu prodajnu sezonu, a to se pre svega odnosi na restilizovan izgled spoljašnjosti (nova prednja svetla, maska, hauba, prednji blatobrani, branici) i blago doterivanje unutrašnjosti, dok je ponuda pogonskih agregata ostala neizmenjena. Tačnije, čine je 1,6 i 1,8 litarski benzinci sa 103 i 123KS (standardno sa 5-stepenim manuelnim menjačem, a kao opcija nudi se i 4-stepeni automatik), kao i 1,5 litarski CRDi dizelaš sa 110KS.

 



Stiže Lightning GT

7 Mar 2008 - 00:53 Noviteti Link

Tesla Roadster dobija novog i opasnog rivala. Naime, britanski Lightning GT je novi predstavnik u kategoriji sportskih automobila na elektro pogon i predstavlja realizaciju ambicioznih planova ove britanske kompanije. Doduše, Lightning Car Company će sportski GT zvanično lansirati početkom naredne godine, ali je zainteresovanim kupcima već sada omogućeno da ga naruče u pretprodaji (uz depozit od 15.000 funti). Lightning GT pokreću četiri elektromotora (po jedan u svakom točku) sa ukupnom snagom od čak 700KS. Zahvaljujući ovolikoj snazi ne iznenađuje ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) u trajanju od tačno četiri sekunde, dok najveća brzina prelazi 200 km/h (tačnije 210 km/h). Ovde i podatak da autonomija ovog automobila, po navodima same kompanije, iznosi 400 km. Kako bi se smanjila težina, za izradu karoserije je upotrebljen karbon fiber, a raspored mase automobila je 48:52 napred/nazad. Lightning GT je inače dugačak 4445 mm, širok 1940 mm, visok 1200 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2590 mm, a aluminijumski točkovi su veličine 20 inča (sa gumama 245/40R 20). Lightning GT u opremi (bilo standardnoj bilo opcionoj) ima ABS, Traction control, alarm, sportska sedišta presvučena kožom/alkantarom, pomenute alu felne, klima uređaj, satelitski navigacioni sistem, sistem za nadgledanje pritiska u gumama...




Škoda je iskoristila salon automobila u Ženevi da publici premijerno predstavi novu generaciju Škode Superb, inače najvećeg modela u ponudi ove češke marke. Za razliku od dosadašnje generacije Superba, koji se od Volkswagenovog Passata razlikovao samo po znaku Škode na drugačijoj maski hladnjaka i po svetlima, novi Superb donosi originalniji dizajn koji se ugleda na studiju Joyster iz 2006. godine. To je vidljivo pre svega napred, gde su svetla, maska, branici i hauba veoma slični pomenutoj studiji. U kabini su upotrebljeni materijali većeg kvalitet (viši je i nivo završne obrade), a kako je već ranije najavljeno, novi Superb će nuditi veoma prostran interijer sa brojnim pametnim rešenjima i tehnologijama. Prostran je i prtljažnik, jer njegova zapremina u osnovnoj konfiguraciji iznosi 565 litara, a sa oborenim zadnjim sedištim raste na svih 1670 litara. Novi Superb je inače dugačak 4838 mm, širok 1817 mm, visok 1462 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2761 mm. Drugim rečima, novi Superb je 35 mm duži, 52 mm širi i niži za 7 mm od istoimenog prethodnika (i međuosovinsko rastojanje je kraće za 42 mm). Novi Superb će pokretati paleta od tri benzinska i tri dizel motora sa rasponom snage od 77kW/105 do 191kW/260KS. Kod benzinskih motora najmanji je 1,4 TSI, koji ima snagu od 92kW/125KS i 200Nm (postiže 201 km/h, do 100 km/h ubrzava za 10,5 sekundi i troši 6,6 litara na 100 km), Superb 1,8 TSI ima 118kW/160KS i 250Nm (222 km/h, ubrzanje 8,6 sekundi, potrošnja 7,6 litara), dok najjači model 3,6 V6 FSI 4Motion raspolaže sa 191kW/260KS i 350Nm (može do 250 km/h, do 100 km/h ubrzava za 6,5 sekundi i troši 10 litara na 100 km). Kod dizelaša najslabiji je Superb 1,9 TDI, koji razvija 77kW/105KS i 250Nm (postiže 190 km/h, ubrzanje do stotke traje 12,5 sekundi, troši 5,7 litara dizela na 100 km), a u ponudi će biti i Superb 2,0 TDI u verzijama sa 140 i 170KS. Slabija varijanta ima 103kW/140KS i 320Nm (može do 207 km/h, ubrzanje do 100 km/h iznosi 10,2 sekunde, potrošnja 5,9 litara), a snažnija raspolaže sa 125kW/170KS i 350Nm, što je dovoljno za maksimalnu brzinu od 222 km/h, ubrzanje do 100 km/h traje 8,8 sekundi, dok prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 6 litara na 100 km. Škoda u Ženevi izlaže i ekološki prihvatljiviju GreenLine verziju Superba sa 1,9 litarskim TDI dizelašem i 105KS, koji se odlikuje potrošnjom od 5,1 litra na 100 km i emisijom CO2 od 136 g/km.

 

 

VIDEO : Škoda Superb