home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Novi Pontiac Vibe GT

10 Okt 2007 - 00:33 Noviteti Link

 


General Motors je pustio u opticaj prvu zvaničnu fotografiju potpuno novog Pontiaca Vibe GT modelske godine 2009., ali nažalost sliku prati i veoma malo propratnih informacija. Ipak, poznato je da će novi Pontiac Vibe prvi put biti predstavljen na salonu automobila u Los Anđelesu krajem ove godine, a da će prodaja startovati početkom 2008.  Osim toga, ponovo će u ponudi biti i GT verzija ovog modela, kao i AWD varijanta sa pogonom na svim točkovima. I to je to. Ah, da. Brat blizanac ovog Pontiaca, buduća Toyota Matrix, biće predstavljena već krajem ovog meseca na SEMA salonu tjunera u Las Vegasu (počinje 30. oktobra).





 


Francuski Renault je upravo objavio prve zvanične slike i par detalja o novom modelu Grand Modus. Drugim rečima, ovo je produžena varijanta već poznatog Renault Modusa, koji se ne prodaje onoliko dobro koliko bi u francuskoj kompaniji to želeli, pa je ovo osveženje game i te kako dobrodošlo. Novi Grand Modus (prva i druga slika) dobija i restilizovani izgled spoljašnjosti (prednja i zadnja svetla, drugačija maska u stilu Clia III, modifikovani branici i vrata prtljažnika), kakav će uostalom krasiti i običan, kratki Modus koji se nalazi na trećoj slici (Grand Modus takođe dobija i treće bočno staklo ispred C stuba). Sem veće dužine (sada 4034 mm), Grand Modus u odnosu na standardni Modus (3874 mm) ima naravno povećano i međuosovinsko rastojanje, koje iznosi 2575 mm (+93 mm), koliko ima i Renault Clio III. Za poređenje, pomenuti Clio III ima zapreminu prtljažnika od 288 litara, a ovaj Grand Modus svih 410 litara (kratki Modus raspolaže sa 293 litra). Funkcionalnosti prostrane i komforne kabine (za ovu klasu) doprinosi i klizna zadnja klupa (pomera se napred/nazad), pri tom i deljiva u odnosu 60:40. Što se palete motora tiče, Grand Modus će pokretati benzinski i dizel agregati već poznati iz standardnog Modusa, odnosno benzinci od 1,2 litra (48 i 55kW), 1,4L (72kW), 1,6L (65 i 82kW), kao i 1,5 litarski dCi dizelaš u tri verzije (sa 50, 63 i 78kW). Grand Modus će se proizvoditi u Renaultovoj fabrici u španskom Valjadolidu, a komercijalizacija startuje početkom 2008. godine po, za sada, nepoznatoj ceni.

 



E, pa bilo je već vreme ! Posle meseci i meseci raznih nagađanja, špijunskih slika, procurelih brošura i zvaničnih teaser slika, toliko nestrpljivo očekivana nova generacija Impreze WRX STi je konačno pred nama. Dakle, Impreza WRX STi za 2008. godinu se odlikuje daleko agresivnijim i moćnijim izgledom (prošireni blatobrani, otvor za vazduh na haubi motora, modifikovani branici sa spojlerima, širi pragovi, veliki zadnji krovni spojler, difuzor pozadi sa četiri izduvne cevi, atraktivni alu točkovi od 18 inča sa gumama 245/40R18), nego nedavno predstavljena obična verzija Impreze sa petora vrata. Najavu izgleda serijske Impreze WRX STi smo inače mogli da vidimo još na salonu u Frankfurtu kroz model Subaru WRC Concept. Naravno, agresivan izgled bez odgovarajućeg motora i mehanike ne znači mnogo, pa Imprezu WRX STi pokreće novi četvorocilindrični DOHC 2,0 litarski turbo motor sa 16 ventila i snagom od 227kW/308KS pri 6400 o/min. i 422Nm obrtnog momenta pri 4400 o/min. Snaga se na sva četiri točka (Subaru Symmetrical AWD) prenosi na podlogu preko manuelnog 6-stepenog menjača, a tu su i DCCD (Drivers´s Control Center Differential - podesivi centralni diferencijal) i VDC (Vehicle Dynamics control – elektronska kontrola stabilnosti), koji se brinu za kontrolu trakcije i stabilnost automobila. Ukratko, prema navodima same fabrike, "ovaj sporstki model sa integralnim pogonom odlikuje maksimalno uživanje u vožnji, zahvaljujući kombinaciji snage, performansi, upravljivosti i voznim karakteristikama". I na kraju još podaci o dimenzijama : dužina Impreze WRX STi iznosi 4415 mm, širina 1795 mm, visina 1475 mm, rastojanje između osovina 2625 mm, dok je težina 1480 kg.



 


Kao što već smo pisali pre nekoliko dana, Volkswagenova sportska R porodica će pored modela Golf R32 i Passat R36 za neki dan dobiti novog, trećeg člana. To je VW Touareg R50, čija svetska premijera je najavljena za predstojeći salon automobila u Sidneju, koji počinje 11. oktobra. Volkswagen u toj prvoj informaciji od prošle nedelje nije objavio konkretne podatke o snazi V10 TDI dizel motora, koji pokreće ovaj Touareg, ali je to konačno učinio tokom jučerašnjeg dana. Dakle, novi VW Touareg R50 pokreće pojačani 5,0 litarski V10 agregat sa 258kW/350KS i 850Nm obrtnog momenta (standardna verzija ovog motora raspolaže sa 230kW/313KS i 750Nm). To je dovolno za maksimalnu brzinu od 235 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 6,7 sekundi, dok je prosečna potrošnja po fabričkim podacima 12,6 litara dizela na 100 km. Sem pojačanog motora, VW Touareg R50 je dobio i agresivniji body paket, veće točkove (od 21 inča) i gume, blago proširenje blatobrana, dorađeno (vazdušno) ogibljenje, kao i sportskiji izgled unutrašnjosti (za promene na eksterijeru i interijeru bilo je zaduženo Volkswagenovo odeljenje Individual GmbH). Kao i pomenuti Golf R32 i Passat R36, i novi Touareg R50 ima naravno VW-ov 4Motion integralni pogon, a menjač je automatski sa 6 stepeni. Prodaja u Nemačkoj počinje u novembru po ceni od 88.260 evra.




Video : BMW M3 sedan

9 Okt 2007 - 00:28 Noviteti Link

Posle prvih slika i tehničkih informacija, BMW je juče pustio u opticaj i zvaničan video novog modela M3 sedan. Da podsetimo, ovu "Trojku" pokreće 4,0 litarski V8 motor sa 309kW/420KS i 400Nm, ubrzanje do 100 km/h postiže za 4,9 sekundi, dok je maksimalna brzina već tradicionalno ograničena na 250 km/h.





FPV (Ford Performance Vehicle), odnosno sportsko odeljenje australijskog Forda, predstavio je novu i naravno limitiranu ediciju Forda Falcon i Forda Ute pod nazivom FPV GT Cobra (limuzina) i FPV Cobra Ute (pick up). Pokreće ih 5,4 litarski "Boss 302" V8 motor (broj 302 ne označava zapreminu agregata u kubnim inčima, već snagu u kilovatima) sa 302kW/404KS i 540Nm obrtnog momenta, a standardno je uparen sa manuelnim 6-stepenim menjačem ili opcionom ZF-ovom sekvencijalnom automatskom transmisijom sa takođe 6 stepeni (ovaj potonji se dobija bez doplate). Svi primerci FPV GT Cobre i FPV Cobre Ute će biti na raspolaganju samo u beloj boji sa plavim trkačim trakama ("any colour you like as long as it´s white, with blue stripes"), a tu su i kožna sedišta (svako sa Cobra logom), jedinstveni petokraki aluminijumski točkovi od 19 inča (gume Dunlop SP Sport Maxx dimenzija 245/35 ZR19), FPV izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa dva završetka, ABS, EBD, Brembo kočnice (napred 355 x 32 mm, pozadi 328 x 26 mm), R-Spec trkačko ogibljenje (samo za FPV GT Cobru) i posebne Cobra oznake (GT Cobra ima naravno i R-Spec oznake). Kao što je napomenuto na početku, FPV GT Cobra i FPV Cobra Ute će biti proizvedeni u limitiranom broju primeraka, i to 400 komada GT Cobre i samo 100 primeraka Cobre Ute. Za GT Cobru u Australiji treba platiti 65.110 tamošnjih dolara, a za Cobru Ute 61.200 dolara.

 




Ford je ponudio novu limitiranu ediciju Fieste, nazvane Black Magic, kao još jedan pokušaj da ponovo privuče pažnju kupaca na ovaj model, koji se nalazi na zalasku svog životnog ciklusa. Poenta serije je, kao uostalom i bezbroj puta do sada, bogata standardna oprema, pa kupci Fieste Black Magic na opremi mogu da uštede do 2275 evra. Naravno ako budu dovoljno brzi, budući da je serija ograničena na samo 1500 primeraka. Pomenuta oprema obuhvata specijalnu Panter Black crnu metalik boju, sedmokrake aluminijumske točkove od 16 inča, nova svetla za maglu napred, jedinstvene prednje i zadnje branike u boji karoserije, zadnji krovni spojler, zatamnjena stakla, kožni volan i ručicu menjača, CD radio, el. podizače stakala, centralnu bravu, el. retrovizore sa grejanjem i naravno klima uređaj. U ponudi su dva benzinska motora : 1,2 litarski sa 70 konja i 1,6L sa 80KS. Cena za verziju sa 70KS i troja vrata u Nemačkoj iznosi 13.980 evra.



 

 
Na salonu automobila u Frankfurtu, koji je završen pre dve nedelje, Chevrolet je evropskoj publici predstavio model HHR, koga su nedavno vozili i specijalizovani automobilski novinari na prezentaciji u Lionu. Chevrolet HHR je zaista izuzetan auto sa privlačnim retro izgledom i praktičnom unutrašnjošću, koji ide stopama Chryslera PT Cruisera. Ipak, bez obzira na atraktivan izgled i bogatu standardnu LT opremu (kožna sedišta, tempomat, klima, el.paket, CD/Radio/MP3, 17-inčni točkovi, ABS, Traction Control, ESP – elektronska kontrola stabilnosti), smeta činjenica da HHR na Stari kontinent dolazi godinama posle pomenutog Chryslera, što bi moglo da predstavlja problem za plasman u Evropi jer je interesovanje i za PT Cruiserom opalo, pa je pitanje koliko će se naći kupaca za dizajnerski veoma sličan automobil. Uostalom, vreme i rezultati prodaje će pokazati koliko su u Chevroletu bili realni kada su planirali da u Evropi godišnje plasiraju od 3000 do 4000 komada. U Severnoj Americi je u protekle dve godine prodato oko 200.000 HHR-a, koji se inače proizvodi u Meksiku. Čisto dizajnerski posmatrano, HHR se ističe velikim i izbačenim blatobranima i tipično velikom Chevroletovom maskom. Neobičana su i prednja i zadnja svetla, kao i izgled vrata i prozora, što sve zajedno čini ovaj auto atraktivnim i pored toga što je Chrysler PT Cruiser sa sličnim dizajnom već godinama među nama pa smo se na takav izgled već odavno navikli. Sam HHR (za izgled može zahvaliti Chevroletu Suburban iz 1949) je nekakav polukaravan-polu hatchback sa visokim krovom (odatle i ime HHR – Heritage High Roof), što se pozitivno odražava na unutrašnji prostor (povišeno sedenje, dobra preglednost, olakšan ulazak/izlazak putnika). HHR je dugačak 4,47 metra, zapremina prtljažnika mu iznosi 638 litara, a sa oborenim zadnjim sedišta ta vrednost raste na svih 1634 litara. Chevrolet HHR pokreće 2,4 litarski benzinac sa 125kW/170KS i 224Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za maksimalnu brzinu od 180 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 9,1 sekundi. Ovaj poslednji podatak važi za verziju sa manuelnim 5-stepenim menjačem, koja u proseku troši 7,8 liatra goriva na 100 km, dok varijanta sa 4-stepenim automatikom do stotke stiže za 10 sekundi i troši 8,6 litara (naravno po fabričkim podacima). Emisija CO2 iznosi 186 g/km, a cena u Nemačkoj je 23.000 evra.




Posle prvih slika koje su juče pre vremena procurele na internet, BMW je danas konačno objavio i zvanične fotografije toliko željno očekivanog modela M3 (serija E90) u sedan verziji. Ovo je prvi M3 u obliku klasične limuzine još od serije E36 i, kao što smo ranije pisali, novi M3 sedan imaće prednji kraj identičan već predstavljenom modelu M3 u Coupe verziji (svetla, branik, gril hladnjaka), a ne onakav kakav se nalazi na običnim limuzinama E90. Rezultat je zaista moćan izgled u tipičnom M look-u, čemu doprinose i upadljivo prošireni blatobrani, dodatni otvori za vazduh, četiri završetka izduvnog sistema i atraktivni točkovi od 18 inča sa gumama 245/40 napred, odnosno 265/40 nazad (kao opcija će se nuditi i veći od 19 inča). Međutim, za razliku od modela M6 i M3 Coupe, novi M3 sedan nema krov od karbon fibera. I M3 sedan će imati isti motor kao M3 Coupe, dakle 4,0 litarski V8 agregat sa 309kW/420KS pri 8300 o/min. i 400Nm obrtnog momenta pri 3900 o/min. Ono što je važno jeste da je 85% obrtnog momenta dostupno već od 2000 o/min., odnosno 340Nm je na raspolaganju već pri 2000 o/min. Maksimalna brzina je i dalje elektronski ograničena na 250 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje 4,9 sekundi. Dok je M3 Coupe odgovor Bavaraca na Mercedes CLK 63 AMG (i na budući Audi RS5), ovaj M3 sedan cilja na Audi RS4, Mercedes C 63 AMG i Lexus IS-F. Snaga njegovog V8 agregata se na zadnje točkove prenosi preko manuelnog menjača sa 6 stepeni ili preko BMW-ove nove sedmostepene M DCT transmisije sa duplim kvačilom. Treba pomenuti da je raspored težine idealnih 50:50, a da se u opremi (bilo standardnoj bilo opcionoj) nalaze i elektronski sistemi kao što su ASC (Automatic Stability Control), DSC (Dynamic Stability Control), CBC (Cornering Brake Control) i EDC (Electronic Damper Control) sa tri moda podešavanja : Sport, Normal i Comfort. BMW za sada još nije objavio ni cene ni termin početka prodaje novog M3 sedana ali se za SAD nezvanično pominje cena od oko 60.000 dolara.

 




Audi je svoj model Q7 opremio dorađenom verzijom 3,0 litarskog šestocilindričnog TDI dizel agregata, koji se odlikuje većom efikasnošću, kao i sa nešto povećanom snagom i obrtnim momentom u odnosu na prethodnika (zahvaljujući novom common-rail sistemu ubrizgavanja sa piezo injektorima visokog pritiska). Novi motor naime razvija 176kW/240KS i 550Nm obrtnog momenta (90 % je raspoloživo u rasponu od 1500 do 3250 o/min.), a da pri tom po fabričkim podacima prosečno troši samo 9,8 litara dizela na 100 km. Kažem samo, jer ne treba zaboraviti da je ovaj Q7 težak 2,3 tone i dugačak 509 cm. Maksimalna brzina mu iznosi 216 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h 8,5 sekundi. Za poređenje, prethodniku sa 171kW/233KS i 500Nm do stotke je trebalo 9,1 sekundi, postizao je 210 km/h, dok mu je prosečna potrošnja iznosila 0,7 litara goriva više, tačnije 10,5 litara na 100 km. Snaga se inače preko 6-stepene Tiptronic transmisije šalje na sva četiri točka, sa raspodelom 40:60. Naravno, cena Audija Q7 sa novim motorom je nešto viša nego ranije, konkretnije za 2300 evra pa u Nemačkoj iznosi 51.200 evra.



Lexus je danas u Japanu i zvanično lansirao novi sportski model IS-F, koga mnogobrojni fanovi ovog brenda već mesecima (ne)strpljivo očekuju još od januarskog salona automobila u Detroitu. Pomenuti fanovi su takođe svih ovih meseci čekali da Japanci konačno objave i detalje u vezi snage njegovog 5,0 litarskog V8 motora, a to je konačno obelodanjeno danas. Dakle, V8 agregat u Lexusu IS-F raspolaže sa konjicom od 311kW/423KS pri 6600 o/min. i 505Nm obrtnog momenta. Ovaj japanski "M3 killer" sa težinom 1690 kg ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 4,9 sekundi, dok Lexus maksimalnu brzinu procenjuje na 185 milja na sat ili skoro 298 km/h. Motor je uparen sa 8-stepenim Sport Direct Shift menjačem, koji ima komande za menjanje brzina na volanu, a bazira se na transmisiji iz modela LS460. IS-F je naravno pretrpeo brojne izmene na ogibljenju (između ostalog novi su amortizeri i opruge), kočionom sistemu, aerodinamici, a tu su i novi BBS točkovi od 19 inča sa gumama dimenzija 225/40R19 napred, odnosno 255/35R19 nazad. Cena za IS-F u Japanu počinje od 7.660.000 jena ili nepunih 47.000 evra, a Lexus planira da godišnje proda 7000 primeraka ovog modela (od čega preko 5000 u SAD-u, a u samom Japanu oko 500). Inače, Lexus će ovog konkurenta BMW-u M3, Audiju RS4 i Mercedesu C 63 AMG Amerikancima predstaviti na SEMA salonu tjunera, koji počinje 30. oktobra u Las Vegasu.

   



Volkswagen Touareg R50

4 Okt 2007 - 12:36 Noviteti Link

Volkswagenova sportska R porodica će pored modela Golf R32 i Passat R36 za neki dan dobiti novog, trećeg člana. To je VW Touareg R50, čija svetska premijera je najavljena za predstojeći salon automobila u Sidneju, koji počinje 11. oktobra. Volkswagen za sada još nije saopštio konkretne podatke o snazi V10 TDI dizel motora, koji pokreće ovaj Touareg, ali se u zvaničnom saopštenju za medije ističe da će brojke biti daleko više od 230kW/313KS i 750Nm obrtnog momenta, koliko ovaj agregat razvija u standardnoj verziji. Sem pojačanog motora, VW Touareg R50 će dobiti i agresivniji body paket, veće točkove i gume, dorađeno ogibljenje, kao i sportskiji izgled unutrašnjosti (za promene na eksterijeru i interijeru bilo je zaduženo Volkswagenovo odeljenje Individual GmbH). Kao i pomenuti Golf R32 i Passat R36, i novi Touareg R50 ima naravno VW-ov 4Motion integralni pogon.  



Francuska PSA grupacija (Peugeot i Citroen) je tokom jučerašnjeg dana objavila prve oficijelne fotografije svoja dva nova laka komercijalna vozila, razvijena u saradnji sa italijanskim Fiatom (sasvim logičan nastavak višedecenijske saradnje PSA grupacije i Fiata na razvoju i proizvodnji dostavnih vozila). U stvari, ovde se radi o jednom jedinom modelu, koji će se od kraja ove godine komercijalizovati pod tri različita imena. O Fiatovom članu ove porodice, modelu Fiorino, pisali smo pre neki dan, a sada su konačno dostupne i prve zvanične slike francuskih blizanaca - modela Peugeot Bipper i Citroen Nemo. Naravno, budući da se ovde radi o blizancima, sva tri modela je međusobno veoma teško razlikovati jer se razlike svode samo na oznake proizvođača, a i proizvodiće se u istoj fabrici, tačnije u pogonima kompanije Tofas, Fiatovog turskog partnera. Kao i Fiat Fiorino, i Citroen Nemo i Peugeot Bipper će se nuditi i u komercijalnoj i u putničkoj varijanti. Sve ono što je rečeno za Fiorino, važi i za Nemo i Bipper. Dakle, svojim kompaktnim dimenzijama, visokom linijom krova, bočnim kliznim vratima i dvokrilnim vratima prtljažnika, novi Citroenov i Peugeotov komercijalac nudi veliku prilagodljivost i cilja kako na manje firme za dostavu robe u gradskim sredinama tako i na mlađe kupce, kojima treba auto za sportske aktivnosti. Ovaj komercijalac je dugačak 3,86 metra, prostor za teret je dužine 1,5 metara, a korisna zapremina istog iznosi 2,5 kubna metra (kada se obori i suvozačko sedišto, zapremina raste na 2,8 kubika, a dužina prostora za teret na 2,5 metra). Nosivost ovog komercijalca (zajedno sa vozačem) inače iznosi 610 kg. Kabina se opisuje kao prostrana, komforna i ergonomična, a deo serijske opreme čine servo volan, ABS, vazdušni jastuk i točkovi od 15 inča, dok će se uz doplatu, između ostalog, moći dobiti i uvek korisni parking senzori. Prodaja Citroena Nemo i Peugeota Bipper počinje krajem ove godine, a paleta motora će (bar u početku) obuhvatati jedan dizelaš i jedan benzinac. To su 1,4 litarski HDI dizel sa 70KS i benzinac iste zapremine ali sa 75KS.



Koliko Renault sa novim Twingom u stvari cilja na mlađe kupce, pokazuje i najnovija specijalna verzija ovog modela, napravljena u saradnji sa kompanijom Nokia. Naime, Twingo Nokia Special Edition je opremljen vrhunskom opremom, koja nije uobičajena za automobil ove kategorije, a podrazumeva MPS kompatibilan radio CD od 140W sa priključkom za USB i iPod i komandama na volanu, zatim mobilni telefon Nokia 6110 sa hands-free Bluetooth kontrolom telefona, kao i GPS navigacioni sistem sa vizuelnim i glasovim navođenjem. Twingo Nokia Special Edition će se nuditi sa dva pogonska agregata, i to 1,2 litarskim benzincem sa 75KS, kao i 1,5 litarskim dCi dizelašem od 65KS. Paleta boja za karoseriju obuhvata dve posebne boje nazvane "Pearl Black" i Opaque White", a tu je i novi estetski detalj u vidu Nokia dekoracije na B stubu. Prodaja u Francuskoj počinje 29. oktobra po ceni od 12.950 evra za benzinski model i 14.450 evra za dCi dizelaš. Osim Francuza, ovaj Twingo Nokia će moći kupiti i kupci u Italiji, Nemačkoj, Sloveniji, Belgiji i Holandiji.



Opel Antara Van

4 Okt 2007 - 00:27 Noviteti Link

Na salonu u Amsterdamu (od 25.10. do 3.11.2007.) nemački Opel će izložiti i komercijalnu, odnosno teretnu verziju svog SUV modela Antara. Opel Antara Van se sem visoke pozicije sedenja, robusnosti i velikog tovarnog prostora (dužine 1,70 metara) odlikuje i nosivošću od 760 kg. Antaru Van pokreće turbo-dizel motor (2,0 CDTi) sa DPF filterom čestica čađi, koji razvija 110kW/150KS.