
Nissan je juče u Japanu lansirao potpuno novu generaciju
kupea Skyline, za koga japanska kompanija tvrdi da je razvijen da postavi
"nova merila u oblasti dinamičnog stajlinga i izuzetnih voznih
osobina" (ima niže težište i širi trag točkova u odnosu na prethodnika),
dok je "dinamična i glamurozna" unutrašnjost osmišljena tako da pruži
pre svega zadovoljstvo u vožnji. Što se performansi tiče, za njih će se
pobrinuti novi VVEL 3,7 litarski V6 motor sa 333KS (90 % obrtnog momenta je
dostupno od 2400 do 7000 o/min.), a uparen je ili sa 6-stepenim manuelni
menjačem ili 5-stepenom automatskom transmisijom. Od opreme (bilo serijske bilo
opcione) je potrebno izdvojiti Bi-Xenon prednja svetla, LED zadnja svetla, Inteligentni
ključ, HDD navigacioni sistem, DVD, Bluetooth Hands-Free sistem, Bose audio
sistem, RearView Monitor sistem (zadužen za praćenje situacije iza vozila preko
kompaktne CCD kamere), ABS, EBD (elektronska raspodela kočione sile), BAS
(pomoć pri naglom kočenju), VDC (elektronska kontrola stabilnosti), progresivni
hidraulički servo upravljač, frontalne i bočne vazdušne jastuke i vazdušne
zavese. Nissan Skyline se od juče japanskim kupcima nudi u četiri verzije
(370GT, 370GT Type P, 370GT Type S i 370GT Type SP), i to po ceni koja startuje
od 3.696.000 jena ili 22.400 evra pa naviše. Nissan inače planira da mesečno u Japanu
proda 200 komada novog Skylinea.

Seat je obogatio ponudu agregata u svojim modelima Leon, Altea i Altea XL, i to sa Volkswagenovim četvorocilindričnim 1,4 litarskim TSI turbo benzincem (tačna zapremina iznosi 1390 ccm). Pomenuti motor razvija snagu od 92kW/125KS i tačno 200Nm obrtnog momenta u rasponu od 1750 do 4000 o/min., a sa njim Seat Leon postiže maksimalnih 197 km/h, prosečno troši 6,4 litara benzina na 100 km (fabrička tvrdnja) i emituje 154 grama CO2 po kilometru.

Fiat će 4. oktobra konačno i zvanično predstaviti svoje novo lako komercijalno vozilo, nazvano Fiorino, čije slike su još pre četiri meseca procurele na internet, tako da je neko veće iznenađenje izostalo (bar što se dizajna tiče). Fiorino je razvijen u saradnji sa Peugeotom i Citroenom (logičan nastavak višedecenijske saradnje PSA grupacije i Fiata na razvoju i proizvodnji dostavnih vozila), koji će svoje verzije ovog vozila prodavati kao Citroen Nemo i Peugeot Bipper. Fiat je inače ime Fiorino već koristio za teretnu verziju nekadašnjeg Fiata Uno. Novi Fiorino će se proizvoditi u Turskoj (u pogonima kompanije Tofas, tamošnjeg Fiatovog partnera), a nudiće se i u komercijalnoj i u putničkoj varijanti. Svojim kompaktnim dimenzijama, visokom linijom krova, bočnim kliznim vratima i dvokrilnim vratima prtljažnika, novi Fiatov komercijalac nudi veliku prilagodljivost i cilja kako na manje firme za dostavu robe u gradskim sredinama, tako i na mlađe kupce kojima treba auto za sportske aktivnosti. Fiorino je dugačak 3,86 metra, širok 1,71 metra, visok 1,72 metra, prostor za teret je dužine 1,5 metara, korisna zapremina istog iznosi 2,5 kubna metra, a ukupna nosivost ovog komercijalca je 610 kg (zajedno sa vozačem). Unutrašnjost novog Fiorina Fiat kratko opisuje kao prostranu, komfornu i ergonomičnu, a deo serijske opreme čine servo volan, ABS, EBD, vazdušni jastuk i točkovi od 15 inča, dok će se uz doplatu, između ostalog, moći dobiti i uvek korisni parking senzori. Ugrađivaće se jedan benzinski (1,4L 16v sa 73KS) i jedan dizel motor (1,3L Multijet sa 75KS), a Fiat naročito ističe njihovu ekonomičnost i ekološku podobnost, što ilustruje podatakom da dizel motor prosečno troši 4,5 litara goriva na 100 km i da emituje 119 grama CO2 po kilometru (ovaj dizelaš postiže maksimalnu brzinu od 157 km/h). U paru sa benzincem ide manuelni menjač sa 5 stepeni, dok je dizelaš osim sa tim manuelnim, moguće dobiti i sa 6-stepenim robotizovanim menjačem. Prodaja novog Fiorina u Italiji počinje u decembru, a početkom 2008. godine i na ostalim tržištima.

Za sve fanove japanskog Lexusa, koji već mesecima nestrpljivo čekaju na
dolazak njihovog "M3 killera", sportskog modela IS-F, japanska
kompanija je rešila da pokrene website posvećen ovom automobilu. Novi website
sadrži fotografije eksterijera i
interijera, video klipove Lexusa IS-F u akciji, kao i detaljne
informacije o
automobilu, uključujući i mogućnost da sami kreirate svoj primerak sa
vašim
izborom boja. Inače, Lexus će Amerikancima predstaviti novi IS-F na
SEMA salonu tjunera, koji
počinje 30. oktobra. Da podsetimo, IS-F pokreće 5,0 litarski V8 agregat
sa snagom od "preko 400 konja", što je dovoljno da ovaj
konkurent BMW-u M3, Audiju
RS4 i Mercedesu C 63 AMG do 100 km/h stigne za samo 4,9 sekunde. Kao
što vidite, Lexus je IS-F opremio agresivnim spoljašnjim aero body
paketom, BBS aluminijumskim točkovima od
19 inča i Brembo kočnicama. Tu se još i sportsko ogibljenje, kao i
8-stepena
transmisija sa
komandama za menjanje brzina na volanu.

Mazda je u Japanu lansirala novu specijalnu ediciju svog uspešnog roadstera MX-5 (negde poznat kao Miata), nazvanu Prestige Edition. MX-5 Prestige Edition, koji se bazira na modelu MX-5 RHT (sa el. sklopivim tvrdim krovom), biće na raspolaganju samo na domaćem, japanskom tržištu, a nudiće se sa manuelnim 6-stepenim ili 6-stepenim automatskim menjačem. Poenta ove edicije, kao i bezbroj ostalih pre nje, ogleda se pre svega u bogatijoj opremi, koja u ovom slučaju podrazumeva grejana crna kožna sedišta (prošivenih sivim koncem), podešavanje visine vozačevog sedišta za 30 mm, 17-inčne aluminijumske točkove firme BBS, Mazdin DSC sistem (elektronska kontrola stabilnosti) i nova svetla za maglu, dok se kao opcija nude i bočni vazdušni jastuci. Kupci Mazde MX-5 Prestige Edition (pokreće je benzinac zapremine 2,0 litra) imaju na raspolaganju sedam boja za karoseriju, a cene se kreću ovako : za verziju sa manuelnim menjačem treba izdvojiti 2.950.000 jena (18.050 evra), a varijanta sa automatskom transmisijom košta 3.050.000 jena ili 18.650 evra.
S druge strane, Mazda u Velikoj Britaniji za sportski model RX-8 nudi novi paket prosto nazvan Sport Pack, koji sadrži Eibach spušteno sportsko ogibljenje, srebrne desetokrake aluminijumske točkove od 18 inča, nove aerodinamičke bočne suknjice u boji karoserije, srebrni poklopac rezervoara za gorivo i RX-8 dekorativne trake na bokovima automobila. Sport Pack je vredan preko 1700 funti ali ga Mazda kupcima u Velikoj Britaniji naplaćuje samo 350 funti (502 evra).

Konačno, posle meseci i meseci čekanja, novi Mitsubishi Lancer Evolution X je od danas moguće naručiti kod Mitsubishijevih dilera u Japanu, dok će Evropljani, Amerikanci i ostatak sveta ovaj model moći kupiti tek sredinom naredne godine (prvo zvanično pojavljivanje u javnosti će inače biti na salonu automobila u Sidneju 11. oktobra). Novi Lancer Evolution X (ili kraće EVO X) se u Japanu za sada nudi u dve verzije : kao GSR i RS, pri čemu RS predstavlja olakšanu varijantu ovog modela. RS varijanta isključivo dolazi uparena sa manuelnim 5-stepenim menjačem, dok će GSR od kraja novembra ove godine Japanci moći dobiti i sa novim Twin Clutch SST 6-stepenim automatizovanim manuelnim menjačem sa duplim kvačilom (u ovom trenutku se i GSR verzija oprema samo pomenutim manuelnim menjačem sa 5 brzina). Novi Twin clutch SST menjač (Sport Shift Tansmission) po navodima fabrike nudi brže "šaltovanje" i manju potrošnju u odnosu na prethodni konvencionalni ručni menjač. U standardnoj opremi se nalaze Recaro sedišta, kožni volan, multifunkcionalni displej, frontalni vazdušni jastuci (bočni i vazdušne zavese su opcija), vazdušni jastuk za kolena vozača, AFS prednja svetla, koja se okreću u smeru vožnje, dok se uz doplatu nudi i tzv. Premuim Package, koji podrazumeva 18-inčne BBS aluminijumske točkove i kožnu unutrašnjost. Novi EVO X raspolaže sa Mitsubishijevim S-AWC (Super All Wheel Control) sistemom za kontrolu trakcije i novom generacijom integralnog AWD (All Wheel Drive) pogona, koji zajedno poboljšavaju upravljanje, kontrolu i stabilnost automobila. I GSR i RS verzije pokreće četvorocilindrični 2,0 litarski DOHC MIVEC turbo motor sa 206kW/280KS (evropska i američka verzija imaće 295KS) pri 6500 o/min. i 422Nm obrtnog momenta pri 3500 o/min., koji se u odnosu na prethodnika odlikuje manjom težinom (za 12 kg), boljim odzivom i manjom emisijom štetnih gasova. U Mitsubishiju napominju da se u odnosu na prethodni EVO IX, novi EVO X odlikuje osetno poboljšanim voznim osobinama, preciznijim upravljanjem i smanjenim vibracijama i bukom. Sem toga, EVO X ima i širi trag točkova, duže međuosovinsko rastojanje (sada 2649 mm), niže težište, za 20 mm skrećen prednji prepust i odličnu distribuciju težine. Dužina novog EVO X iznosi 4496 mm, širina 1811 mm, a visina 1481 mm. Cene u Japanu izgledaju ovako : GSR sa menuelnim 5-stepenim menjačem košta 3.495.450 jena (21.425 evra ili 30.473 američkih dolara), budući GSR sa Twin Clutch SST 6-stepenom transmisijom ima cenu od 3.750.600 jena (22.990 evra ili 32.697 dolara), a RS (na trećoj slici) košta 2.997.750 jena (18.375 evra ili 26.134 dolara).

Brilliance je upravo počeo sa prodajom svog modela BC3 coupe na domaćem, kineskom tržištu, i to po ceni od 15.000 do 21.400 američkih dolara (10.600 do 15.100 evra). Ovaj sportski 2+2 kupe, dužine 4,48 metara, pokreće četvoroclindrični 1,8 litarski turbo benzinac, koji razvija 125kW/170KS i 235Nm obrtnog momenta, a uparen je sa 5-stepenim manuelnim ili 4-stepenim automatskim menjačem. Maksimalna brzina koju postiže je 210 km/h, dok ubrzanje od 0 do 100 km/h po tvrdnji fabrike traje 9,7 sekundi. Brillaince BC3 coupe smo u Evropi po prvi put mogli da vidimo još na ovogdišnjem salonu automobila u Ženevi. Naravno, Kinezi nisu došli u Evropu samo da izlažu ovaj model, već i da ga prodaju, pa je njegovo lansiranje na Starom kontinentu planirano za sledeću godinu (još se nažalost ne zna cena), a moguća je i komercijalizacija u Americi. Sem BC3 coupea, evropska ponuda ove kineske kompanije će naredne godine biti bogatija i za kompaktni model BS2, za koga je u Nemačkoj najavljena osnovna cena od 12.900 evra.
Danas su se konačno pojavile prve zvanične fotografije i detalji BMW-ovog modela
serije 1 u Cabrio verziji koja, bar prema ovim prvim slikama, predstavlja dizajnerski
možda i najuspešniju varijantu ovog najmanjeg modela u ponudi bavarske marke. Da
li će tako misliti i kupci, videćemo već početkom 2008. godine kada krene u
prodaju. Kao što se i pretpostavljalo, kabriolet varijanta serije 1 ipak ima
konvencionalni platneni umesto metalnog sklopivog krova, kakav je ugrađen na
BMW seriju 3 CC (Coupe-Cabrio). Razlog je finansijske prirode (jeftiniji za
proizvodnju), kao i to da platneni krov zauzima manje mesta od metalnog
(prtljažnik je zapremine 240 litara). Pomenuti platneni krov se inače podiže/spušta za 22
sekunde, a tu operaciju je moguće izvoditi do brzine 40 km/h. Auto ima mesta za
četiri osobe, dužina iznosi kao i kod serije 1 Coupe, dakle 4,36 metra, širina
je 1,75 metra, dok je visina 1,41 metar. BMW serija 1 Cabrio će se nuditi u
četiri benzinske verzije, odnosno kao 118i (ima 143KS), 120i (170KS), 125i
(218KS) i 135i sa 306KS, dok je za ljubitelje dizelaša rezervisan model 120d
Cabrio sa 177KS. Naravno, i ovaj BMW ima pogon na zadnjoj osovini. BMW-ov
EfficientDynamics program (obuhvata Brake Energy Regeneration - regeneracija
kočione energije, zatim drugu generaciju High Precision Direct ubrizgavanja kod
135i, kao i Start&Go funkciju) brinuće se za smanjenje potrošnje goriva i
emisije štetnih gasova. Za bezbednost su, između ostalog, zaduženi i elektronski
sistemi kao što su DTC (Dynamic Traction Control) i DSC (Dynamic Stability
Control). A kako novi Cabrio izgleda u vožnji, pogledajte na videu.

Fiat je prošle nedelje sa modelom Abarth Grande Punto i zvanično najavio veliki povratak već odavno legendarnog brenda Abarth. Međutim za one sportske entuzijaste kojima taj Abarth Grande Punto sa 114kW/155KS i 206Nm nije dovoljno snažan, Fiat je pripremio i njegovu SS (Super Sport) verziju, koja iz 1,4 litarskog turbo motora izvlači 132kW/180KS i 272Nm obrtnog momenta. Snaga se inače na prednje točkove prenosi preko manuelnog 6-stepenom menjača, dok mu maksimalna brzina iznosi 215 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje 7,7 sekundi (običan Abarth Grande Punto može do 208 km/h, uz ubrzanje do stotke od 8,2 sekunde). Tako se Abarth Grande Punto SS ravnopravno pridružio probranom društvu malih sportista, u kome se već nalaze Opel Corsa OPC (192KS), Renault Clio RS197 (197KS), Mini Cooper S (175KS) i Peugeot 207RC (takođe sa 175KS). Najavu Abarth Grande Punta SS smo inače mogli da vidimo još na nedavnom salonu automobila u Frankfurtu kroz studiju Grande Punto Abarth SS Concept, a sada su pred nama konačno i prve slike serijskog modela. Sem pojačanog motora, Abarth Grande Punto SS (ili na italijanskom esse-esse) karakteriše i spušteno ogibljenje (za 30 mm u odnosu na standardni Grande Punto), direktnije upravljanje, snažnije kočnice, novi izduvni sistem i bolje vozne osobine. Naravno, Abarth Grande Punto SS se i vizuelno razlikuje od sabraće, i to po novoj saćastoj maski hladnjaka, agresivnijim branicima sa većim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerom, novim svetlima za maglu, proširenim blatobranima (dodatno oivičenim crnom bojom), širem tragu točkova, moćnijim pragovima, duplom završetku izduvnog sistema, kao i već pomenutim spuštenim ogibljenjem. Atraktivni 18-inčni alu točkovi, kao i dekorativna crvena trka sa natpisom Abarth na donjem delu karoserije, zaokružuju vizuelni nastup ovog Punta. Škorpion, Abarthov zaštitni znak, na prednjoj maski, samo je tačka na i. Ni kabina mnogo ne zaostaje, pa je tako Abarth Grande Punto SS, između ostalog, dobio sportska sedišta, kožni volan i ručicu menjača (prošiveni crvenim koncem), kao i par dekorativnih detalja. Abarth Grande Punto SS biće na raspolaganju kupcima u prvoj polovini naredne godine.

Nekadašnji britanski MG ZT je i zvanično startovao u Kini, ali sada pod novim imenom MG 7 Series (ili prosto MG 7), što je posledica promene vlasništva nad ovom markom, koja je sada u kineskim rukama. Naime, Nanjing MG (koji ima prava na proizvodnju ovog modela) je kineskim kupcima upravo ponudio tri različite verzije modela MG 7 (prva slika) sa 1,8 litarskim turbo motorom od 118kW/160KS i 215Nm obrtnog momenta (u rasponu od 2100 i 4000 o/min.), kao i prestižniji MG 7 L sa 2,5 litarskim V6 agregatom od 130kW/177KS i 240Nm (na drugoj slici). Ono L u imenu ove jače verzije ne označava samo snažniji motor, već pre svega za 200 mm veću dužinu ovog automobila u odnosu na standardni MG 7. Inače, cene za MG 7 će se na kineskom tržištu kretati od 25.500 do 45.700 američkih dolara (18.000 do 32.400 evra), dok cene za ostala tržišta kao i datum početka izvoza tek treba da budu objavljeni.

Konačno su poznati podaci o potrošnji dva nova hibridna SUV modela iz General Motorsa, o čijoj ekonomičnosti se poslednjih meseci više puta samo nagađalo. Chevrolet Tahoe Hybrid (kao i njegov brat blizanac GMC Yukon Hybrid) sa 2WD pogonom u gradu troši 11,2 litara goriva na 100 km, a na otvorenom putu 10,7 litara. Verzija sa 4WD pogonom i u gradu i na otvorenom putu troši isto, tačnije 11,8 litara. Za poređenje, standardni Chevrolet Tahoe 2WD sa 5,3 litarskim V8 motorom u gradu "guta" 16,8 litara. Inače, Tahoe Hybrid pokreće 6,0 litarski V8 agregat u kombinaciji sa elektromotorom, čija kombinovana snaga iznosi 244kW/332KS i 498Nm obrtnog momenta. Cena za Tahoe Hybrid startuje od 40.000 dolara.

Obnovljeni MG TF, koji se od nedavno ponovo proizvodi u dobro poznatoj fabrici Longbridge u Birmingemu (ali sada sa novim kineskim vlasnikom), krajem godine će se pojaviti u limitiranoj seriji LE500 (LE - Launch Edition) sa brojnim kozmentičkim promenama (modifikovani stajling eksterijera i interijera). Kao što mu i ime kaže, MG TF LE500 će kupcima u Velikoj Britaniji biti ponuđen u samo 500 primeraka, a svaki će naravno imati pločicu sa serijskim brojem i bogatu standardnu opremu koja, između ostalog, uključuje kožna sedišta, klima uređaj, ABS i EBD elektronske sisteme, hardtop krov u boji karoserije, 16-inčne aluminijumske točkove, kočiona klješta u crvenoj boji, radio CD plejer, klavirski lak u unutrašnjosti, posebne LE500 oznake, a tu je i garancija u trajanju od tri godine. Motor je 1,8 litarski i razvija snagu od 98kW/133KS.

Volkswagen je u prodaju pustio novu Fresh verziju svog najmanjeg modela Fox (dugačak 3,82 metra), koja u Nemačkoj ima cenu od 10.575 evra. Fox Fresh se kupcima nudi sa dva benzinska (1,2L sa 40kW/55KS i 1,4 sa 55kW/75KS) i jednim dizel motorom (1,4 litarski TDI os 51kW/70KS). Spoljašnjost karakterišu branici u boji karoserije i gume dimenzija 185 /60R14 (samo kod benzinaca), dok je unutrašnjost dobila nove "Fresh" presvlake u kombinaciji sive i plave boje, Easy Entry System (sistem za olakšano obaranje prednjeg sedišta sa memory funkcijom), servo volan podesiv po visini i dubini, RCD200 radio sa MP3 plejerom, a tu je i praktična zadnja klupa, koja može da se pomera napred/nazad i koja je simetrično podeljena.

Toyota je danas u Japanu predstavila novi crossover model nazvan Mark X ZiO (na bazi već postojeće limuzine Mark X), koji u zanimljivo dizajniranom pakovanju (oslanja se na dve godine stari Toyotin koncept FSC) putnicima nudi prostran i funkcionalan interijer sa tri reda sedišta i smeštaj za šest ili sedam osoba, dok se za komfornu vožnju brine potpuno novo vešanje. Mark X ZiO je dugačak 4695 mm, širok 1785 mm, visok od 1550 do 1565 mm (zavisno od verzije), dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2780 mm. Pokreću ga dva benzinska motora; slabiji 2,4 litarski VVT-i sa 4 cilindra i 16 ventila, snage 120kW/163KS pri 6000 o/min. i 222Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min., i snažniji 3,5 litarski V6 Dual VVT-i sa 24 ventila, snage 206kW/280KS pri 6200 o/min. i 344Nm pri 4700 o/min. Kupcima su na raspolaganju verzije sa pogonom samo na prednjoj osovini ili 4WD integralni pogon, s tim što je model sa pogonom napred moguće dobiti u paru ili sa CVT transmisijom ili 6-stepenim automatskim menjačem, dok je 4WD varijanta u ponudi samo sa CVT transmisijom. Od pogona zavisi i težina automobila, koja varira od 1570 do 1660 kg. Za bezbednost se pored neizbežnih vazdušnih jastuka i vazdušnih zavesa, ABS-a, EBD-a, BAS-a, brine i Toyotin VSC elektronski sistem kontrole stabilnosti, kao i Pre-crash Safety System sa radarom. Od ostale opreme treba izdvojiti inteligentni Parking Assist system, HDD navigacioni sistem i Smart Entry & Start System (u stvari ključ, koji nije potrebno vaditi iz džepa da bi se otključala/zaključala vrata, a tu je i dugme za startovanje motora). Kako stvari sada stoje, ovaj model nećemo videti u Evropi, dok u Japanu Toyota planira da proda 4000 primeraka mesečno.