
Bugatti je na ženevskom salonu automobila izložio još jednu ekskluzivnu i jedinstvenu ediciju svog već ionako prestižnog supermodela Veyron, koja će se u prodaji pojaviti krajem ove godine. Novi Veyron Fbg par Hermes je nastao u saradnji sa francuskom dizajnerskom kućom Hermes (sa kojom je Bugatti sarađivao još dvadesetih godina prošlog veka) i košta svih 1,55 miliona evra (i to bez poreza). Poenta cele serije je drugačiji vizuelni nastup (jedinstvena kombinacija boja za karoseriju, osmokraki aluminijumski točkovi sa slovom H u sredini, novi gril, poklopac rezervora) i modifikovana unutrašnjost (Hermes koža, dvobojna sedišta, nove ručke na vratima), dok motor nije diran. Tako je za pogon i dalje zadužen 8,0 litarski W16 agregat sa četiri turbo punjača i 64 ventila, koji raspolaže sa svih 1001KS pri 6000 o/min. i 1250 Nm obrtnog momenta (u rasponu od 2200 do 5500 o/min.). Dovoljno za svih 407 km/h i ubrzanje do 100 km/h u trajanju od samo 2,5 sekunde...

Holandski Spyker Cars je na ovogodišnjem salonu u Ženevi premijerno publici predstavio drugu generaciju svoje C serije sportskih modela – novi Spyker C8 Aileron. I ovaj model koristi Audijev 4,2 litarski V8 motor, koji razvija 298kW/400KS i 480 Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za maksimalnu brzinu od tačno 300 km/h. C8 Aileron se standardno oprema šestostepenim Getrag manuelnim menjačem, dok je ZF automatik sa šest stepeni opcija. U odnosu na prethodni model, C8 Aileron ima za 10 cm produženo međuosovinsko rastojanje (i vrata su toliko duža i olakšavaju ulazak/izlazak iz vozila), za 40% veću torzionu čvrstoću (mada težina nije povećana), proširen prednji trag točkova, poboljšano upravljanje i više mesta u unutrašnjosti. Promene su doživeli i zadnji difuzor, gril hladnjaka, retrovizori, kao i prednja Xenon i zadnja LED svetla (kao opcija nude se i karbon-keramičke kočnice). Inače, svaki C8 Aileron će se opremati Kharma sound sistemom, GPS-om, Bluetooth-om i CD plejerom. Spyker za novi C8 Aileron traži 199.990 evra (verzija sa manuelnim menjačem), odnosno 207.990 evra za varijantu sa automatskom transmisijom.

Aston Martin je za salon automobila u Ženevi pripremio blago revidirani model DB9, i to u Coupe i otvorenoj Volante verziji. Sem manjih estetskih korecija na eksterijeru i interijeru (novi aluminijumski točkovi od 19 inča, retrovizori, aluminijumski gril, centralna konzola i dugme za startovanje motora), najvažnija novost se u stvari odnosi na modifikovani 6,0 litarski V12 motor, koji sada raspolaže sa 350kW/470KS pri 6000 o/min., dok maksimalni obrtni moment iznosi 600 Nm pri 5000 o/min. (za 20KS i 30 Nm više nego ranije). Inače, odnos snaga/težina sada iznosi 267KS po toni, što je za 11KS po toni bolje nego ranije. Poboljšano je i ubrzanje, pa tako DB9 sa manuelnim menjačem od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) stiže za 0,1 sekundu brže, a sa automatikom za 0,3 sekunde pre. Tačnije, kod obe verzije ubrzanje do 60 milja sada traje 4,6 sekunde, dok je maksimalna brzina 306 km/h. Ostatak promena se odnosi na poboljšano upravljanje i veću torzionu čvrstoću kod kabriolet verzije (za 10%). Prodaja revidiranog DB9 počinje u drugom kvartalu ove godine, a cene su već objavljene : DB9 Coupe košta 113.950 funti, a DB9 Volante 122.950 funti.

Audi je proširio porodicu TT modela novom, 2,0 TFSI quattro verzijom, koja će se u prodaji naći u aprilu ove godine. Za pogon je zadužen četvorocilindrični 2,0 litarski agregat sa 147kW/200KS i 280 Nm obrtnog momenta, čija se snaga preko S tronic transmisije prenosi na sva četiri točka. TT 2,0 TFSI quattro u Coupe verziji postiže maksimalnu brzinu od 238 km/h, do 100 km/h stiže za 6,2 sekunde, dok otvorenoj Roadster varijanti ubrzanje do stotke traje 6,4 sekunde, a može da postigne 235 km/h

Kao što je i najavio, Renault je na salonu u Ženevi i zvanično promovisao dugoočekivani sportski Twingo RS, koji će proširiti postojeću porodicu RenaultSport modela (Clio RS i Megane RS). Odmah se primećue da Twingo RS izgleda veoma slično studiji Twingo Concept, predstavljenoj 2006. godine na salonu automobila u Parizu (2006 Paris Motor Show). To u praksi znači agresivniji aerodinamički paket (sadrži novi prednji branik sa velikim otvorom za vazduh, "moćnije" pragove, proširenja blatobrana, drugačiji zadnji branik sa difuzorom, zadnji krovni spojler), hromirani završetak izduvnog sistema, veće aluminijumske točkove od 16 ili 17 inča (sa gumama dimenzija 195/45 R16 ili 195/40 R17), doterano ogibljenje (spušteno za 10 mm u poređenju sa Twingom GT), prošireni trag točkova (napred za 60, a pozadi za 59 mm u odnosu na Twingo GT) i pojačani kočioni sistem (ovde i napomena da je ESP sistem elektronske stabilnosti deo standardne opreme). To se uostalom i očekuje od ovakvih gradskih jurilica, ali više privlači pažnju ono što se krije pod poklopcem motora. Twingo RS će pokretati 1,6 litarski atmosferski agregat sa 98kW/133KS pri 6750 o/min. i 160 Nm pri 4400 o/min. (u paru sa manuelnim 5-stepenim menjačem). Da ne zaboravimo na doteranu unutrašnjost, u kojoj se, pre svega, izdvajaju sportska sedišta, kožni volan i aluminijumske pedale. Proizvodnja Twinga RS će se odvijati u fabrici u Novom Mestu u Sloveniji, dok je početak prodaje planiran za oktobar ove godine.
VIDEO : Renault Twingo RS

Nisanov luksuzni brend Infiniti je na salonu u Ženevi konačno prikazao novu, drugu generaciju svog luksuznog crossovera FX, čija najsnažnija verzija zbog novog 5,0 litarskog motora sada nosi zvaničnu oznaku FX50. Ovaj V8 agregat raspolaže sa 287kW/390KS i 500 Nm obrtnog momenta, što je za 70 konja više u odnosu na prethodni FX45 sa 4,5 litarskim motorom. I bazni V6 motor je pretrpeo doterivanja, pa u modelu FX35 (zapremine 3,5 litra, namenjen Amerikancima) raspolaže sa 303KS i 355Nm, a u modelu Infiniti FX37 (3,7 litra zapremine, namenjen Evropljanima) ima 320KS i 360Nm. Novost je i sedmostepeni automatski menjač sa opcijom manuelnog menjanja brzina, koji zamenjuje dosadašnju petostepenu transmisiju (naravno, pogon je na sva četiri točka, koji snagu raspodeljuje u odnosu 50:50 do 0:100 napred/nazad). Što se izgleda eksterijera tiče, FX na tom planu ne donosi radikalne promene, već evoluciju dosadašnjih rešenja sa dodatkom u vidu veće agresivnosti. Izdvajaju se dugačka hauba, kratki prepusti, produženo međuosovinsko rastojanje, opadajuća linija krova, hromirani završeci izduvnih cevi, veliki točkovi od 21 inča (sa gumama dimenzija 265/45 R21) i zanimljiv detalj u vidu bočnih otvora za vazduh odmah iza prednjih točkova. Mnoge veće promene je doživela unutrašnjost, koja je praktično potpuno nova i koja se odlikuje i novim sportskim sedištima i naprednim audio, navigacionim i zabavnim sistemima. U odnosu na dosadašnji FX, novi FX50 ima prednje točkove pomerene za 35 mm unapred i za 50 mm širi trag prednjih točkova. Infiniti obećava i poboljšanu upravljivost (zasluga modifikovanog ogibljenja), veći komfor i unapređenu bezbednost. Za ovo potonje se brinu sistemi kao što su Lane Departure Warning (upozorava vozača kada je prešao liniju na putu bez uključivanja žmigavaca), inteligentni Cruise Control, EBD (elektronska distribucija kočione sile), Brake Assist (pomoć pri naglom kočenju), napredni Around View Monitor (AVM) sistem za pomoć pri parkiranju, ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti, TPMS sistem nadgledanja pritiska u gumama, kočnice sa diskovima od 355x22 mm napred, 350x20 mm nazad i Distance Control Assist System, koji sam koči kako bi održao bezbednu razdaljinu od automobila napred Prodaja novog Infinitija FX će u SAD-u početi u junu, a u Evropi u oktobru ove godine.

Kao što je bilo i najavljeno, Toyota je na salonu automobila u Ženevi (traje do 16. marta) predstavila dva svoja nova modela : serijsku verziju prošlogodišnjeg koncepta iQ i novi mali SUV model iz B segmenta, nazvan Urban Cruiser. Nova Toyota iQ može da se shvati i kao odgovor japanskog giganta na Mercedesov Smart (dakle Toyotin "genijalac" protiv Mercedesovog "pametnjakovića"), a treba da raskrsti sa konvencionalnim shvatanjem dizajniranja i razvoja ultra-kompaktnih, gradskih automobila. Tačnije iQ ima zadatak da reflektuje životni stil svog vlasnika, koji žele da se izraze i kroz dinamičan i provokativan dizajn svog automobila. iQ je dugačak 2985 mm (420 mm kraći od Toyote Aygo i 765 mm manje od Yarisa), ali zahvaljujući fleksibilnom interijeru pruža dovoljno mesta za četiri putnika (tri odrasla i jedno dete), i to u jedinstvenoj 3+1 kombinaciji rasporeda sedenja. iQ je inače visok 1500 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2000 mm. U odnosu na istoimeni koncept, serijski iQ odlikuje nešto izmenjeni prednji i zadnji deo (veća svetla, drugačiji "nos" i novi branici), kao i drugačije oblikovana bočna stakla. Bez obzira na svoju veličinu, iQ će imati aluminijumske točkove od 16 inča, retrovizore sa integrisanim žmigavcima, klima uređaj, a kao ocpiju i satelitsku navigaciju sa 5,8 inčnim ekranom u boji i osetljivim na dodir. Kupcima će na raspolaganju biti dva benzinca i jedan dizel motor, koji će zajedno sa malom težinom i aerodinamičnim oblikom biti zaslužni za malu potrošnju i emisiju CO2 manju od hibridne Toyote Prius (kretaće se oko 100 g/km). Toyota namerava da počne sa proizvodnjom ovog mališana pred sam kraj ove godine, dok će prodaja u Evropi startovati početkom naredne godine. Ipak, bez obzira na veličinu, u Toyoti naglašavaju da je iQ veoma bezbedan automobil, pa očekuju svih 5 zvezdica za bezbednost na Euro NCAP crash testu. Drugi Toyotin novitet za salon u Ženevi je model Urban Cruiser, mali SUV sa petora vrata koji će se pojaviti na tržištu u prvoj polovini naredne godine. S obzirom na njegovo ime i dimenzije (dužina/širina/visina – 3930/1725/1540 mm), jasno je da će Urban Cruiser najveći deo svog života provesti u gradskim uslovima vožnje. U Toyoti naglašavaju da bez obzira na svoju kompaktnost, Urban Cruiser ima dovoljno mesta za 5 putnika i pristojan prtljažnik, dok je izgled dovoljno mišićav (visoka bočna linija, veliki alu točkovi od 17 inča, naglašeni lukovi blatobrana), upravo onako kako se od jednog SUV-a i očekuje.

Jaguar je za salon u Ženevi pripremio novu limitiranu ediciju svog kupea XKR, koji će se na evropskom tržištu naći na leto ove godine (biće napravljena serija od samo 200 komada). Novi XKR-S predstavlja najbrži i najagilniji serijski Jaguar XK, a to je postignuto smanjenjem težine, poboljšanom aerodinamikom, unapređenim upravljenjem i ukidanjem elektronskog ograničenja maksimalne brzine. 4,2 litarski kompresorski motor (u paru sa 6-stepenom sekvencijalnom automatskom transmisijom) razvija 420KS i 560 Nm obrtnog momenta, što je u slučaju Jaguara XKR-S dovoljno za maksimalnu brzinu od 280 km/h (standardni XKR ima blokadu na 250 km/h) i ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 5,2 sekunde. Po fabričkim podacima, kombinovana potrošnja ovog 1665 kg teškog automobila iznosi 12,3 litra goriva na 100 km, a emisija CO2 je 294 g/km. U paketu su još i revidirano ogibljenje (spušteno za 10 mm u odnosu na običan XKR), Alcon R Performance kočnice (6-klipna kočiona klešta napred, 4-klipna pozadi, diskovi od 400 mm napred i 350 mm nazad), Vortex aluminijumski točkovi od 20 inča (sa Pirelli P Zero gumama), posebna Ultimate Black metalik boja, doterani eksterijer (novi prednji spojler, pragovi, zadnji branik sa integrisanim difuzorom, drugačiji zadnji spojler) i interijer (kožna sedišta, revidirana instrument tabla, trokraki kožni volan, alu pedale, 525W Premium Audio sistem, poseban XKR-S logo na naslonima za glavu i patosnicama...).

Nama verovatno najzanimljiviji novitet ovogodišnjeg salona automobila u Ženevi (danas otvoren za novinare, a za publiku počinje 6. marta) jeste ova nova Dacia Sandero, koja u osnovi predstavlja novu, hatchback verziju već nekoliko godina poznatog Logana (baziraju se na istoj B0 platformi i dele oko 70% komponenti). Sandero je inače promovisan još pre nekoliko meseci u Brazilu pod značkom Renaulta, tako da izgled Dacijine verzije ne predstavlja neko iznenađenje. Razlike između Dacije i Renaulta Sandero se pre svega svode na drugačiju masku hladnjaka i malo drugačiju ponudu motora, dok je sve ostalo potpuno isto. Naravno, Sandero je kraći od Logana limuzine (402 naspram Loganovih 425 cm), a i prtljažnik je u osnovnoj konfiguraciji manji za 200 litara (Sandero 320, Logan 510 litara). Zapremina prtljažnika u Sanderu može da se poveća obaranjem zadnjih sedišta, i to na 1200 litara (naslon zadnjih sedišta je deljiv u odnosu 60:40). Sandero je inače širok 175 cm, međuosovinsko rastojanje je 259 cm, dok klirens (rastojanje od tla) iznosi 155 mm. Dacia će u Sandero ugrađivati dva benzinska i dva dizel motora; tačnije radi se o 1,4 i 1,6 litarskim benzincima (sa 75, odnosno 90KS) i 1,5 litarskim dCi dizelašem u dve verzije : sa 68 i 86KS. Što se bezbednosne opreme tiče, Sandero će (u zavisnosti od modela) moći da se dobije sa ABS-om, EBD-om (elektronska distribucija kočione sile), četiri vazdušna jastuka i po prvi put i sa BAS-om (pomoć pri naglom kočenju). Inače, Renault će Sandero, osim u Brazilu i Rumuniji, proizvoditi i u Južnoj Africi, Argentini, Iranu, Indiji, Maroku, Kolumbiji i Rusiji. Prodaja je već startovala u Brazilu, dok će Evropljanima biti dostupan od juna ove godine. Ovde i napomena da će Dacia (kao i za ostale svoje modele) i za Sandero odobravati garanciju u trajanju od tri godine.
VIDEO : Dacia Sandero

Posle verzije sa troja vrata, Ford je danas promovisao i potpuno novu generaciju svoje Fieste u praktičnijoj varijanti sa petora vrata. Za nju važi praktično sve ono što je rečeno za trovratnu verziju (i dimenzije su im iste). Dakle, nova Fiesta je u stvari serijska verzija koncept automobila Verve iz septembra prošle godine, što znači da Fiesta napušta konzervativni dizajn prethodnika i dobija daleko oštriji i dinamičniji izgled, u skladu sa aktuelnim Fordovim "kinetičkim" dizajnerskim rečnikom (već primenjen na modelima kao što su S-MAX i novi Mondeo). Najupečatljiviji je prednji deo automobila, koga karakteriše veliki trapezoidni centralni otvor za vazduh u braniku, veoma uska maska i izdužena svetla. U svakom slučaju, ovakva Fiesta ima sve šanse da preuzme veliki deo tržišta već etabliranim igračima B segmenta, poput Fiata Grande Punto, Renault Clia, Peugeota 207, VW Pola, Opel Corse, Škode Fabije itd. U Fordu najavljuju i da nova Fiesta putnicima nudi prostraniju i komforniju unutrašnjost sa kvalitetnijim materijalima i višim nivoom kvaliteta obrade. Fiestu će (u početku) pokretati paleta od tri benzinska i dva dizel motora sa rasponom snage od 68 do 115KS. Najmanji benzinac ima zapreminu od 1,25 litra i dolazi u verzijama sa 60 i 80KS, sledi 1,4 litarski agregat sa 91KS, a na vrhu je 1,6 litarski Ti-VCT motor sa 115KS. Od dizelaša na raspolaganju će biti 1,4 i 1,6 litarski TDCi motori sa 68, odnosno 90KS (kasnije stiže i ECOnetic verzija Fieste sa emisijom CO2 ispod 100 g/km i potrošnjom od 3,8 litara dizela na 100 km). Što se menjača tiče, za sada se najavljuju Durashift 5-stepena manuelna i Durashift 4-stepena automatska transmisija (ovaj potonji u kombinaciji sa 1,4L benzincem od 91KS). Proizvodnja nove Fieste počinje ove jeseni u nemačkom Kelnu, a od sledeće godine proizvodiće se i u Valensiji. Slike nove Fieste sa troja vrata možete pogledati OVDE.

Kao što je bilo i najavljeno, Italijanski Lamborghini je objavio detalje o novoj verziji svog najmanjeg modela Gallardo, koja svetsku premijeru ima na salonu automobila u Ženevi (6. – 16. mart). Novi Gallardo je dobio dodatak LP560-4 u imenu, gde broj 560 označava snagu motora u KS, a broj 4 pogon na sva četiri točka (snaga se raspodeljuje u odnosu 30% napred i 70% pozadi). Za pogon je zadužen novi 5,2 litarski V10 FSI agregat sa direktnim ubrizgavanjem, sa pomenutih 560 konja (412kW) pri 8000 o/min. i 540 Nm obrtnog momenta pri 6500 o/min. (za poređenje, aktuelni 5,0 litarski V10 agregat ima 520KS i 510Nm). Zahvaljujući smanjenju težine od 20 kg (sada 1420 kg) i snažnijem motoru, Gallardo LP560-4 ima bolji odnos težina/snaga, tačnije on iznosi 2,5 kg po KS, maksimalna brzina je 325 km/h, ubrzanje do 100 km/h traje 3,7 sekundi, a do 200 km/h mu treba samo 11,8 sekundi. Uprkos povećanju snage, fabrika tvrdi da novi Gallardo ima za 18% manju potrošnju goriva i emisiju CO2. Gallardo LP560-4 ima takođe poboljšanu trakciju, upravljivost i stabilnost pri velikim brzinama, kao i novo ogibljenje i optimizovanu aerodinamiku. Gallardo LP560-4 će biti dostupan sa manuelnom i opcionom e-gear sekvencijalnom transmisijom, koje su modifikovane kako bi prenele veću snagu i obrtni moment lakšem i efikasnijem sistemu pogona na sva četiri točka. Ovaj novi Gallardo se i vizuelno razlikuje od dosadašnje verzije, što je zasluga doteranog prednjeg (nova svetla i branik sa tri otvora za vazduh) i zadnjeg dela automobila (drugačija svetla, crni gril koji se prostire celim zadnjim delom, četiri izduvne cevi i veliki difuzor), kao i novih 19-inčnih točkova sa Pirelli P-Zero gumama (napred 235/35 ZR 19, pozadi 295/30 ZR 19). Ovaj dvosed je inače dugačak 4345 mm, širok 1900 mm, visok 1165 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2560 mm, a raspored težine je 43% napred i 57% nazad. Što se kočnica tiče, standardno se ugrađuju diskovi od 365 m napred i 356 mm pozadi, dok se kao opcija nude karbon-keramičke kočnice sa diskovima od 380 mm napred, odnosno 356 mm nazad. Serijska oprema (između ostalog) podrazumeva prednje i bočne vazdušne jastuke, dvozonski klima uređaj, Lamborghini Multimedia System (uključujući i USB konektor), sportska sedišta sa el. podešavanjem, Bi-Xenon prednja svetla i LED dnevna svetla.

Chevrolet je u svoju limuzinu Epica ugradio potpuno novi šestostepeni automatski menjač, koji može da se kombinuje sa sva tri motora : 2,0 i 2,5 litarskim benzincima (sa 143 i 156KS), kao i 2,0 litarskim turbo-dizel agregatom od 150KS. Po navodima same fabrike, novi menjač omogućava brže menjanje stepeni prenosa i manju potrošnju goriva u odnosu na njegovog petostepenog prethodnika. Chevrolet to ilustruje i podatkom da Epica 2,5 sa novim automatikom troši do 15% manje goriva pri konstantnoj brzini od 90-120 km/h u poređenju sa starim 5-stepenim automatskim menjačem. Takođe, i ubrzanje od 0 do 60 km/h je poboljšano za 10%.

Vulca V12 je nova kreacija italijanske kompanije Faralli & Mazzanti (F&M Auto), koja nam je od ranije poznata pre svega po svom modelu Antas V8. Ovog puta su se odlučili za ugradnju V12 agregata, koji u zavisnosti od zapremine razvija snagu u rasponu od 450 do 600KS. Za osnovnu verziju Vulce V12 je predviđen 6,0 litarski V12 sa 445KS i 600 Nm obrtnog momenta, sledi varijanta od 7,1 litra zapremine i sa 520KS i 730 Nm, dok je za one najzahtevnije na raspolaganju 7,5 litarski motor sa 600KS i 800 Nm. U osnovi, Vulca V12 predstavlja sportski 2+2 coupe sa aluminijumskom karoserijom, koja se odlikuje "modernim, elegantnim i agresivnim stajlingom." F&M Vulca V12 je inače dugačak 4,83 metra, širok tačno dva metra i visok 1,35 metra. F&M auto će Vulcu V12 (ručno) proizvesti u ograničenoj seriji od samo deset komada, i to po sledećim cenama : verzija 6,0 V12 sa 450KS koštaće 280.000 evra, snažniji 7,1 V12 od 520KS staje 320.000 evra, dok najsnažniji model 7,5 V12 sa 600KS ima cenu od 340.000 evra.

Pored Lotusa Exige 270E Tri-fuel concept (o njemu više OVDE), Lotus će na 78. salonu automobila u Ženevi promovisati i doterani model Europa za 2008. godinu. Modifikovani Lotus Europa će se od juna ove godine evropskim kupcima nuditi u dve verzije; baznoj sa cenom od 37.500 evra i bogatijoj SE varijanti sa cenom od 41.500 evra (cene su bez poreza i ostalih troškova). Obe verzije se odlikuju većim nivoom komfora, kao i bogatijom opremom, odnosno i Europa i Europa SE sada imaju vazdušni jastuk za vozača i suvozača, dugme za start motora, kožna sportska sedišta i stereo sistem kao deo standardne opreme. Europa SE na sve to ima i nove aluminijumske točkove sa širim gumama (napred su 17, a pozadi od 18 inča) i AP Racing kočnice sa diskovima od 308 mm. Za pogon se brine centralno smešteni 2,0 litarski četvorocilindrični turbo motor, koji u Europi SE sada raspolaže sa 225KS i 300 Nm obrtnog momenta, dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,7 sekundi (do 160 km/h mu treba samo 13 sekundi) i najveću brzinu od 230 km/h.