home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Volkswagen je premijeru novog modela Transporter Sportline Kombi održao juče na salonu komercijalnih vozila u Birmingemu, a istog dana je počela i njegova prodaja u Velikoj Britaniji. Ovaj Transporter pokreće petocilindrični 2,5 litarski TDI PD dizelaš sa 174KS i 400Nm obrtnog momenta pri 2000 o/min., što je dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 12,2 sekunde, a najveća brzina 188 km/h. Što se opreme tiče, Transporter Sportline Kombi ima interijer u crnoj koži, aluminijumske točkove od 18 inča, spušteno ogibljenje, hromirane pragove i hromirani gril, prednji i zadnji spojler i branike, kvake i retrovizore u boji karoserije. A boje karoserije mogu da budu Tornado Red, Diamond Black i Reflex Silver. Cena u Velikoj Britaniji za ovaj VW iznosi 24.595 funti, i to bez poreza.





Mercedes A klasa

Mercedes B klasa



Honda je novu generaciju svog crossover modela Pilot u formi koncept vozila predstavila javnosti na ovogodišnjem januarskom salonu automobila u Detroitu, kada je najavljeno da će se serijska verzija pojaviti već za nekoliko meseci. To se danas i desilo, a kao što se i očekivalo, serijski primerak se praktično i ne razlikuje od koncept automobila. Japanska marka novi Pilot inače najavljuje kao crossover utility vehicle model, koji nudi kombinaciju najboljih osobina automobila i SUV-a. Kako bilo, novi Pilot karakteriše prostran i praktičan interijer, visok nivo bezbednosti (VSA elektronska kontrola stabilnosti, ABS, EBD, Traction Control, prednji i bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavese), manja potrošnja goriva, bolje vozne osobine i veća udobnost (za osam putnika u tri reda sedišta, pri čemu drugi i treći red imaju mogućnost sklapanja u odnosu 60/40%). Honda Pilot pokreće nešto pojačani 3,5 litarski benzinski V6 i-VTEC motor sa 250KS pri 5700 o/min. i 343Nm pri 4800 o/min. (u paru sa automatskim petostepenim menjačem), koji raspolaže sa Hondinom VCM (Variable Cylinder Management) tehnologijom za smanjenje potrošnje goriva (drugim rečima, sistem isključuje dva ili tri cilindra kada se želi postići manja potrošnja). Novi Pilot je inače dugačak 4849 mm, širok 1994 mm, visok 1847 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2774 mm, a postavljen je na točkove od 17 inča (sa gumama dimenzija 245/65/R17).

VIDEO : nova Honda Pilot



Posle mnogobrojnih crteža, raznoraznih špijunskih i fabričkih teaser slika, evo konačno i prvih pravih fotografija novog Opelovog automobila srednje klase, nazvanog Insignia, koji će svetsku premijeru imati u julu ove godine na salonu automobila u Londonu (2008 London Motor Show). Ovde ipak i napomena da iako ovo jesu zvanične slike konačnog izgleda Insignie, one nisu došle iz samog Opela, već su pre vremena procurele na internet. Prva teaser fotografija je inače puštena u javnost u novembru prošle godine, kada je nemački proizvođač i zvanično potvrdio da će se naslednik aktuelne Vectre zvati Insignia, što je ime Opelovog atraktivnog koncept automobila iz 2003. godine. Kako se najavljuje, Insignia će predstavljati radikalan korak napred u Opelovoj srednjoj klasi, i to u pogledu dizajna, tehnologija, performansi, dinamičnosti, bezbednosti, komfora, aktivne bezbednosti i ekologije. Insignia će koristiti novu Epsilon2 platformu, koja obezbeđuje veće dimenzije (dužina 483 cm, međuosovinsko rastojanje 273,5 cm, prtljažnik ostaje na 500 litara zapremine), a uz bolje vozne osobine (najavljuje se i verzija sa 4x4 pogonom), atraktivniji dizajn, kvalitetniji interijer i bogatiju opremu, aduti nove Insignie biće i ekonomični, a snažni motori. Kako sada stvari stoje, Insigniu će pokretati široka paleta benzinskih i dizel agregata sa snagom i do 250 konja (koliko će razvijati 2,8 litarski V6 benzinac), a u toj paleti posebno mesto zauzeće 1,9 litarski dizelaši sa 120, 150 i 180KS. Kasnije se očekuju i 2,9 litarski V6 dizelaš i sportska OPC varijanta sa svih 300KS. Insignia će se nuditi u verziji limuzine, hatchbacka i karavana, prodaja će početi pred kraj ove godine (oktobar), dok se 2010. godine očekuje i verzija za Severnu Ameriku, koja će naslediti sadašnju Saturn Auru. Inače, Opel je prvu generaciju Vectre predstavio još 1988. godine (nasledila je Opel Asconu) i od tada je prodato preko 5,5 miliona primeraka automobila sa ovim imenom.



Alfa Romeo je za nemačke kupce pripremio novu specijalnu "Edizione" seriju svojih modela Brera i Spider. Oba ova sportska modela karakteriše posebna "Bianco Ghiaccio" bela boja karoserije, Bi-Xenon svetla, Brembo kočnice, Bose audio sistem, navigacioni sistem ("Blue&Me Nav"), el. podešavanje kožnih sportskih sedišta, aluminijumska centralna konzola i "Sky View" krov kod Brere. Alfa Spider Edizione ima 18-inčne "8C Design" alu felne, a Brera Edizione "ti-Design" točkove od 19 inča. I Brera i Spider Edizione se opremaju benzincima 2.2 JTS 16V (136kW/185KS) i 3.2 V6 24V (191kW/260KS), kao i 2.2 JTDM dizelašem od 154kW/210KS. Alfa Brera Edizione će u Nemačkoj koštati 39.675 evra, a Spider Edizione ima cenu od 39.905 evra.



Toyota će sutra na salonu komercijalnih vozila u Birmingemu (2008 Birmingham Commercial Vehicle Show) publici predstaviti jaču i limitiranu verziju svog pick up modela Hilux. Radi se o varijanti sa 3,0 litarskim D-4D dizelašem, ali koji umesto standardnih 171KS i 343Nm, sada razvija 197KS i 430Nm obrtnog momenta (zasluga za to pripada Toyoti Motorsport). Rezultat je ubrzanje do stotke smanjeno sa 13 na 10,5 sekundi (11,4 sekunde u varijanti sa automatskim menjačem). U standardnoj opremi se nalaze aluminijumski točkovi od 15 inča, dvobojni kožni interijer, grejana prednja sedišta, kao i detalj u vidu saćastog prednjeg grila od nerđajućeg čelika. Toyota će britanskim kupcima na leto ove godine ponuditi samo 500 primeraka ovog Hiluxa, dok će cena biti objavljena naknadno.



Opel Corsa One

14 Apr 2008 - 00:48 Noviteti Link

 

Opel je na tržištima Zapadne Evrope lansirao specijalnu Corsu One, opremljenu sistemom za elektronsku kontrolu stabilnostu ESP, klima uređajem, radiom i MP3 plejerom sa USB-om. Kupcima su na raspolaganju dva benzinska motora (trocilindrični 1,0 L sa 60KS i četvorocilindrični 1,2 L sa 80KS) i jedan 1,3 litarski turbo-dizel od 75KS. Cena počinje od 9900 evra, pa naviše.



 

Posle jedne zvanične teaser slike, konačno su se pojavile i prve  fotografije novog Volkswagenovog modela srednje klase Lavida, koji će svoju svetsku premijeru imati na predstojećem salonu automobila u Pekingu (2008 Auto China motor show, od 20. do 28. aprila). Peking naravno nije slučajno izabran kao mesto promocije novog Volkswagena, budući da je Lavida dizajnirana i razvijena u Kini, a i proizvodiće je kompanija Shanghai Volkswagen (joint venture između nemačkog VW-a i kineske kompanije Shanghai Automotive Industry Corporation). Po prvim informacijama, Lavida je dugačka 4608 mm, široka 1743 mm, visoka 1465 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2610 mm. Pokretaće je dva motora, jedan od 1600, drugi od 2000 kubika, dok će se težina, u zavisnosti od modela, kretati od 1245 do 1323 kg.




Audi A4 Avant S-Line

13 Apr 2008 - 00:58 Noviteti Link

Posle Audija A4 sedan, sada je i njegova Avant (karavan) verzija na raspolaganju sa S-Line estetskim paketom, čime je automobil prilično dobio na dinamici i privlačnosti. S-Line paket Audijevoj "četvorci" naime praktično daje kompletan look budućeg Audija S4, samo po daleko nižoj ceni. S-Line paket podrazumeva vizuelno doterivanje standardnog modela bez promena koje se tiču motora i performansi. To konkretno znači nove sedmokrake aluminijumske felne veličine 18 inča (gume 245/40/18), aerodinamički kit (drugačiji branici, pozadi sa donjim delom u obliku difuzora, pragovi, zadnji krovni spojler), za 30 mm spušteno i tvrđe podešeno ogibljenje, bolje vozne osobine, zatamnjena stakla, kao i interijer u sportskom stilu (koža, aluminijumski detalji, tzv. piano lak).



 

 

 

Salon automobila u Pekingu je sve bliže (2008 Auto China motor show, traje od 20. do 28. aprila), pa je i domaća kompanija Chery Automobile najavila neke od svojih noviteta, koje će premijerno promovisati na svom izložbenom prostoru od 2500 kvadrata.

 

Možda i najzanimljivija je serija od pet malih modela pod zajedničkim imenom Faira, koje pokreće ekonomični 1,3 litarski motor. Ukratko, Faira porodica se sastoji od hatchback modela sa troja vrata Faira BB (prva slika), slede sportski crossover Faira JJ (slika 2), sedan Faira HH (slika 3), hatchback sa petora vrata Faira NN (slika 4) i na kraju sportski model Faira YY (slika 5).




 


Tačno četvrt veka posle originalnog Golfa I u GTI Pirelli verziji, predstavljenog maja 1983. godine (inače prodat u 10.500 primeraka za samo šest meseci), VW od sada kupcima i u Velikoj Britaniji nudi njegovog duhovnog naslednika, aktuelni Golf V u GTI Pirelli Edition varijanti. Novi Golf GTI Pirelli se bazira na Golfu GTI Edition 30, pa poput njega iz 2,0 litarskog TFSI motora izvlači 169kW/230KS. Postiže 245 km/h, dok ubrzanje do stotke u verziji sa šestostepenim manuelnim menjačem traje 6,8 sekundi (sa DSG menjačem 6,6 sekundi). Iako u osnovi Golf GTI Pirelli zadržava isti body kit kao GTI Edition 30 (dakle sa prednjim spojlerom, pragovima i zadnjim branikom u boji karoserije), Pirelli verzija se spolja ipak ističe sa nekoliko jedinstvenih elemenata. To se, pre svega, odnosi na gume Pirelli P-Zero (dimenzija 225/40) navučene na 18-inčne petokrake točkove i Pirelli logo na zadnjim vratima. Unutrašnjost je oplemenjena sportskim sedištima sa grejanjem i električnim podešavanjem lumbalnog dela, kožnim i ergonomski oblikovanim upravljačem (sa Pirelli aplikacijom), kožnim naslonom za ruke i par Pirelli znački na nekoliko mesta po kabini. Sedišta, volan i ručna kočnica su još i prošarani žutim koncem kao savršen kontrast crnoj boji interijera. U standardnoj opremi ovog Golfa se nalaze ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti, šest vazdušnih jastuka, CD stereo sistem, dvozonska automatska klima, a kupci će moći da biraju između tri boje karoserije : reflex silver, diamond black i blue graphite. Cene startuju od 22.555 funti (za model sa troja vrata i 6-stepenim manuelnim menjačem), a završavaju se cenom od 24.385 funti, koliko treba platiti verziju sa pet vrata i DSG menjačem. 



Seat Leon Copa Edition

12 Apr 2008 - 00:50 Noviteti Link

Leon Copa je nova specijalna i naravno limitirana edicija ovog Seatovog modela, napravljena povodom starta nove sezone Seat Leon Supercopa. Za pogon je izabran provereni četvorocilindrični 2,0 litarski turbo FSI agregat VW grupacije, koji ovde razvija svih 210kW/285KS i 360Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za najveću brzinu od 254 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,9 sekundi. Potrošnja inače iznosi 8,3 litra goriva na 100 km, dok je emisija CO2 199 grama po kilometru. Leon Copa Edition, sem snažnijeg motora (najsnažniji koji je ikada ugrađen u Leon), ima i Eibach opruge, pojačane kočnice, Seat Sport aero body kit, crne aluminijumske točkove od 18 inča, kožna sportska sedišta, aluminijumske pedale i sportski volan. Seat će napraviti samo 55 primeraka Leona Copa Edition, a prodavaće ga po ceni od 38.500 evra.  



Ford je krenuo sa prodajom limitirane "Black Magic" serije modela Focus CC (Coupe-Cabrio sa metalnim sklopivim krovom), koji će biti napravljen u samo 600 primeraka. U skladu sa svojim imenom, Focus CC "Black Magic" je dostupan samo u crnoj boji, kao i sportski podešenim ogibljenjem, aluminijumskim točkovima od 17 inča (gume 205/50 R17), sportskim kožnim sedištima (naravno u crnoj boji), sportskim volanom, MP3/radiom i posebnim patosnicama. Za pogon su odabrani 2,0 litarski benzinac sa 107kW/145KS i 2,0 litarski dizel od 100kW/136KS. U Nemačkoj Focus CC "Black Magic" u benzinskoj verziji košta 28.100, a sa dizel agregatom 30.100 evra.



 

Mercedes je predstavio novu paletu četvorocilindričnih dizel motora, koji se u odnosu na prethodnu generaciju odlikuju većom snagom i manjom potrošnjom goriva (npr. najsnažnija varijanta sa 150kW/204KS i 500Nm ima za 20% više snage i 25% više obrtnog momenta u odnosu na odlazeći agregat, a troši 0,5 litara manje goriva i emituje 13% manje CO2 po kilometru nego prethodnik). Novi dizelaši (svi zapremine 2143 kubika i sa 16 ventila) će se ove jeseni prvo naći u modelima Mercedesove C klase, i to u varijantama C 250 CDI (150kW/204KS, 500Nm), C 220 CDI (125kW/170KS, 400Nm) i C 200 CDI sa 100kW/136KSi 330Nm. U planu je da se ovi motori ugrađuju i u neka Mercedesova SUV vozila, kao i u hibridne modele ovog proizvođača. C 250 CDI po fabričkim podacima troši samo 5,4 litre dizela na 100 km (emituje 143 grama CO2 po km), dok se C 220 CDI zadovoljava sa 5,1 litrom, a emisija CO2 mu iznosi 136 g/km.