home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

VIDEO : Audi A4 Avant

1 Apr 2008 - 00:51 Noviteti Link

Audi je nedavni salon automobila u Ženevi iskoristio za svetsku prezentaciju novog Audija A4 u Avant, odnosno karavan verziji (A4 u limuzinskoj varijanti je inače predstavljen još u septembru prošle godine na salonu u Frankfurtu), a sada je dostupan i novi zvaničan fabrički video ovog modela. Kao i A4 sedan, i A4 Avant od napred poprilično liči na Audijev kupe A5, dok sa strane i pozadi deluje kao umanjeni A6 Avant. Drugim rečima, Audi ponovo ne rizikuje, pa i novi A4 Avant zadržava već poznati korporativni look nemačke marke. Ipak, u odnosu na svog prethodnika, novi A4 Avant deluje sportskije, čemu doprinose i kratki prednji prepusti karoserije, dugačka hauba motora i veće međuosovinsko rastojanje. Takođe, prednja osovina je pomerena unapred, što je omogućilo inžinjerima da motor pomere više unazad u odnosu na prednju osovinu. Rezultat svega ovoga je bolja distribucija težine automobila i poboljšanje njegovih voznih osobina. Dužina novog Avanta inače iznosi 4,70 metara (skoro 12 cm više od starog modela), a karoserija je znatno kruća nego ranije, ali je i za 10% lakša nego kod starog modela. Zapremina prtljažnika od samo 490 litara (A4 limuzina ima 480 litara) u osnovnoj konfiguraciji govori da je A4 Avant pre svega lifestyle automobil, a ne karavan u klasičnom smislu, mada se situacija popravlja obaranjem zadnjih sedišta, kada volumen raste na svih 1430 litara. U unutrašnjosti, zahvaljujući dužem međuosovinskom rastojanju, putnici imaju više mesta u odnosu na prethodnu generaciju ovog automobila (to posebno važi za glavu i ramena putnika pozadi), a već na prvi pogled je jasno da su u kabini upotrebljeni materijali viskog kvaliteta i da su nivo završne obrade, komfor i ergonomija na nivou, koji se od Audija i očekuje. Naravno, fabrika navodi da je novi A4 u svakom pogledu bolji od istoimenog prethodnika, pa su tako poboljšane i vozne osobine, bolja je zvučna izolacija, standardna oprema je bogatija, bezbednost putnika je na višem nivou (šest vazdušnih jastuka, ABS, EBD, EBA i ESP sistemi su standard), a tu je i novi Audi Lane Assist, odnosno sistem, koji upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključenih žmigavaca. Preko novog Audi Drive Select sistema, vozač ima mogućnost da podesi odziv motora, menjača, upravljanja i ogibljenja po svom nahođenju. Osim toga, upravljački sistem se prilagođava brzini kretanja, a kompletan sistem amortizacije je podesiv. Visoki kvalitet, prostranija i komfornija kabina, kao i bolja ergonomija su već pomenuti. Što se motora tiče, novi A4 Avant će u početku u svojoj paleti imati dva benzinca i dva dizelaša. Najslabiji benzinac je zapremine 1,8 litra i raspolaže sa 118kW/160KS i 250Nm (od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,9 sekundi), a najjači je 3,2 litarski V6 sa 195kW/265KS i 330Nm (do stotke ubrzava za 6,4 sekunde, postiže 250 km/h, a ima Quattro integralni pogon). Od dizelaša su za sada na raspolaganju četvorocilindrični 2,0 TDI od 105kW/143KS i 320Nm (do 100 km/h stiže za 9,7 sekundi, može do 208 km/h), kao i šestocilindrični 3,0 TDI sa 176kW/240KS i 500Nm, koji do stotke ubrzava za 6,3 sekundi. Kasnije će paletu dopuniti i 2,0 litarski TDI sa 125kW/170KS (od 0 do 100 km/h stiže za 8,6 sekundi, a najveća brzina mu iznosi 222 km/h), kao i bazni model sa 1,8 litarskim benzincem sa 88kW/120KS. Ovaj poslednji će se pojaviti na jesen ove godine, a koštaće 27.550 evra. 





Citroen je upravo lansirao specijalnu prolećnu Cachet kolekciju svojih modela C2, C3 i C4, koji se odlikuju bogatom standardnom opremom i posebnom paletom boja. Cachet edicija ova tri modela podrazumeva i aluminijumske točkove, prednja svetla za maglu, klima uređaj i CD/MP3 plejer, kao i centralno daljinsko zaključavanje, el. prednja stakla i četiri vazdušna jastuka. Maleni Citroen C2 Cachet se nudi sa dva benzinska motora i u četiri boje:  black, arctic steel, poseidon blue i sport red. Citroen C3 Cachet se oprema sa dva benzinska i jednim dizel agregatom (1,4 HDi sa 70KS), dok su na raspolaganju sledeće boje: arctic steel, tuscan blue, passion red i iron grey. I na kraju C4 Cachet (na slici), koji pored sve navedene opreme ima i fiksni panoramski krov, a potencijalni kupci mogu da biraju između četiri boje: arctic steel, wicked red, iron grey i oriental blue. Cene za C4 Cachet u Velikoj Britaniji se kreću od 14.395 funti (verzija 1,6i) do 16.595 funti za model 1,6 HDi.



Audi TT 1,8 TFSI

31 Mar 2008 - 13:43 Noviteti Link

Audi je proširio paletu pogonskih agregata u svom modelu TT, i to baznim 1,8 litarskim četvorocilindričnim TFSI motorom, koji razvija 118kW/160KS. Po fabričkim podacima, Audi TT sa ovim motorom do 100 km/h ubrzava za 7,2 sekunde, dok mu potrošnja iznosi 6,7 litara benzina na 100 km. Novi TT 1,8 TFSI će imati svetsku premijeru već za neki dan na predstojećem AMI (Auto Mobil International) salonu automobila u nemačkom Lajpcigu, a cena u Nemačkoj iznosi 29.400 evra (TT 1,8 TFSI Coupe), odnosno 30.500 evra (TT 1,8 TFSI Roadster).



Fiat Fiorino Adventure

31 Mar 2008 - 00:59 Noviteti Link

Fiat je upravo proširio ponudu svog lakog komercijalnog vozila Fiorino novom varijantom, nazvanom Adventure (premijera dostavne Cargo verzije je inače bila u oktobru prošle godine na salonu komercijalnih vozila u Amsterdamu, a putnički model je ugledao svetlost dana na nedavnom ženevskom salonu). Kao što je već dobro poznato, Fiorino je nastao kao plod dugogodišnje saradnje italijanskog Fiata i francuske grupacije PSA (Peugeot i Citroen) u segmentu komercijalnih vozila, a najnoviji rezultat te saradnje, sem Fiorina, su i modeli Peugeot Bipper i Citroen Nemo. Radi se o vozilima koja se međusobno veoma teško razlikuju, jer se razlike svode samo na oznake proizvođača, a i proizvode se u istoj fabrici, tačnije u pogonima kompanije Tofas, Fiatovog turskog partnera. Fiorino Adventure se od ostalih modela u gami razlikuje po povećanom klirensu za 20 mm, zaštiti motora u prednjem braniku, standardnim krovnim nosačima i nešto robusnijem izgledu spoljašnjosti (najveća zasluga za to pripada širokim bočnim zaštitnim lajsnama). Sve verzije Fiorina se inače odlikuju kompaktnim dimenzijama, visokim krovom i bočnim kliznim vratima. Upravo pomenute kompaktne dimenzije Fiorinu znatno olakšavaju kretanje i parkiranje u urbanim sredinama, a prema rečima ljudi iz Fiata, Fiorino objedinjuje parktičnost, pouzdanost i robusnost, ali ne na račun estetike. Pored mesta za pet putnika, Fiorino Adventure raspolaže sa prtljažnikom od 330 litara u osnovnoj konfiguraciji (650 litara mereno do krova), dok obaranjem zadnjih sedišta i suvozačevog sedišta, korisna zapremina raste na svih 2800 litara. Dužina Fiorina iznosi 3,96 metra, širina 1,71 m, a visina 1,72 m, dok paleta obuhvata 1,3 litarski Multijet 16v dizelaš sa 55kW/75KS pri 4000 o/min. i 190Nm pri 1750 o/min., kao i benzinac zapremine 1,4 litra sa 54kW/73KS pri 5200 o/min. i 118Nm pri 2600 o/min. Dizelaš se standardno oprema petostepenim manuelnim ili šestostepenim automatskim menjačem, dok je benzinac u paru samo sa ručnim menjačem. Inače, dizelaš postiže 155 km/h, troši 4,5 litara na 100 km (fabrički podatak), emituje 120 grama CO2 po km, ima autonomiju od 1000 km, dok benzinac troši 7 litara benzina na 100 km, a postiže takođe 155 km/h. U zavisnosti od tržišta i verzije, Fiorino može biti opremljen ABS-om, EBD-om, servo upravljačem, frontalnim i bočnim vazdušnim jastucima, klima uređajem sa filterom za polen, kožnim volanom i istom takvom ručicom menjača, aluminijumskim felnama od 16 inča...



Kako je od novembra 2006. godine, kada je na tržište lansirana nova generacija Land Rovera Freelander, bilo mnogo zahteva za njegovom komercijalnom verzijom, u britanskoj fabrici (sada u vlasništvu indijskog Tata Motorsa) su odlučili da udovolje tim zahtevima. Tako će na predstojećem salonu komercijalnih vozila u Birmingemu (Birmingham Commercial Vehicle Show, od 15. do 17. aprila) biti promovisan Freelander 2 Commercial, odnosno dostavna varijanta ovog kompaktnog 4x4 vozila, koja je u odnosu na standarni model "izgubila" zadnja sedišta i bočne vazdušne jastuke. Freelander 2 Commercial će se nuditi u dva paketa opreme, tačnije kao S i XS, pri čemu ovaj potonji ima aluminijumske točkove od 17 inča, el. retrovizore, parking senzore, automatsku klimu, delimično kožnu unutrašnjost, rezervni točak pune veličine i Land Roverov Terrain Response sistem za off-road vožnju. Prodaja ovog Freelandera u Velikoj Britaniji počinje još ovog meseca, i to po ceni od 20.775 funti pa naviše.



Audi Allroad Quattro

Audi A3 Cabriolet "Elements" promo




Još jedan automobil (posle modela BS6, BS4 i BC3 Coupe) kojim će kineski proizvođač Brilliance Motors pokušati da se nametne evropskim kupcima, biće i ovaj BS2 (poznat i pod imenom Zhonghua FRV). Priliku da vide BS2 (praktično u formi koncepta) imali su u septembru prošle godine i posetioci salona u Frankfurtu, dok će u svojoj definitivnoj, serijskoj verziji zvanično biti izložen na aprilskom salonu automobila u Pekingu (ovaj serijski primerak se od automobila izloženog u Frankfurtu praktično razlikuje samo po nekoliko manjih detalja). Pod haubom ovog hatchback automobila sa petora vrata se nalazi četvorocilindrični 1,6 litarski 16V motor sa 79kW/107KS i predstavlja ovu kinesku fabriku u popularnom, ali i prenatrpanom C segmentu (tzv. Golf Klasa). BS2 je inače postavljen na novu platformu međuosovinskog rastojanja 2570 mm (8 mm manje od pomenutog Golfa), dugačak je 4180 mm (Golf 4204 mm), širok 1755 mm, a visok 1460 mm.




Aston Martin Vantage GT2

29 Mar 2008 - 00:56 Noviteti Link

Aston Martin Racing je pustio u opticaj prve zvanične slike svog novog trkačkog automobila u GT2 kategoriji, nazvanog prosto Vantage GT2, koji se bazira na postojećem modelu Aston Martin V8 Vantage. Pojavljivanje novog Vantagea GT2 (i to na prvoj trci Le Mans serije u Barseloni 5. aprila) znači da ova britanska fabrika sada ima trkački automobil u svakoj GT kategoriji. U kategoriji GT1 fabriku predstavlja Aston Martin DBR9, u GT2 kategoriji to je ovaj Vantage GT2, u GT3 kategoriji se nalazi model DBRS9, a u GT4 kategoriji model Vantage N24. Inače, novi Vantage GT2 kao gorivo može da koristi ili standardno gorivo ili E85 bioetanol, što će mu omogućiti da se takmiči i u sve većem broju takmičenja na kojima se koristi E85 gorivo.

   



Iveco Massif

29 Mar 2008 - 00:51 Noviteti Link

Italijanski Iveco je proširio svoju ponudu terencem Massif, koji u stvari predstavlja samo modifikovanu verziju španskog modela Santana PS10 (a koji je opet derivat Land Rovera Defender). Kako bilo, pod haubom Iveco Massifa (u formi koncepta predstavljen je još prošle godine na salonu komercijalnih vozila u Amsterdamu) nalazi se 3,0 litarski četvorocilindrični turbo-dizel motor u dve verzije : slabijoj sa 107kW/146KS i 350Nm obrtnog momenta (u rasponu od 1400 do 2800 o/mni.) i jačoj od 129kW/176KS i 400Nm u rasponu od 1250 do 3000 o/min. (u paru sa ZF manuelnim šestostepenim menjačem). Massif nema ništa zajedničko sa pomodnim SUV automobilima, on je terenac u pravom smislu te reči, a budući da je osnova Land Rover Defender, za off-road sposobnosti ne treba brinuti (klirens mu iznosi 200 mm, može da zagazi u vodu do pola metra dubine, pogon na sva četiri točka može da se uključi u pokretu). Kupci će u početku moći da biraju između kraće verzije sa troja vrata (SW 3D), duže sa petora vrata (SW 5D), a kasnije će ponudu dopuniti i Pick-up varijanta sa dvoja vrata, kao i Chassis cab varijanta sa otvorenom šasijom sa kabinom (za raznorazne nadogradnje). Verzije sa petora vrata, Pick-up i Chassis cab imaju međuosovinsko rastojanje od 2768 mm, a kraća SW 3D varijanta sa troja vrata 2452 mm. Ostale dimenzije izgledaju ovako : dužina verzije SW 5D iznosi 4720 mm, visina 2050 mm, varijanta SW 3D je dugačka 4248 mm, visoka takođe 2050 mm, Pick-up je dužine 4548 mm, visine 2000 mm, dok je Chassis cab dugačak 4445 mm i visok 2000 mm (širina je ista za sve verzije i iznosi 1750 mm). U zavisnosti od modela, težina praznog vozila se kreće od 1860 do 2140 kg.




 

Francuska PSA grupacija (Peugeot i Citroen) i Venturi Automobiles su pre neki dan na EVER 2008 (Electric Vehicles and Renewable Energies show) salonu u Monaku publici prikazali prototip Citroena Berlingo First sa elektropogonom, za koga je interesovanje već pokazala francuska pošta (planiraju da kupe 500 primeraka ovog Berlinga). Berlingo First sa Venturi elektromotorom inače ima autonomiju od oko 100 kilometara, što je (iako skromno) ipak dovoljno za svakodnevne poštanske rute u Francuskoj.  



Nakon restilizacije modela SLK, SL, CLS, ML i B klase, red je došao i na najmanji Mercedes A klase, koji je dobio blago revidiran spoljašnji izgled, doterani interijer, ECO stop-start tehnologiju za smanjenje potrošnje goriva u modelima A150 i A170, a tu je i nova ekonomična verzija A150 BlueEfficiency. Ovaj potonji (ima 95KS) zahvaljujući poboljšanoj aerodinamici, gumama sa manjim otporom kotrljanja i uštedama na težini, troši samo 5,8 litara benzina na 100 km, a emituje 139 grama CO2 po kilometru (standardni A150 troši 6,3 litra goriva i emituje 148 grama CO2). Ipak, najekonomičniji je i dalje model A160 CDI sa 82KS koji se zadovoljava sa samo 4,5 litre dizela na svakih 100 km (emisija CO2 mu iznosi 119 grama po kilometru). Ostatak palete obuhvata modele A170 (ima 116KS), A200 (136KS), A200 Turbo (193KS), A180 CDI (109KS) i A200 CDI (140KS). Što se vizuelnih promena tiče, njih nema mnogo i odnose se, pre svega, na prednja i zadnja svetla, gril hladnjaka, modifikovane branike, nove aluminijumske felne, a u kabini na nove materijale za sedišta i oplate vrata, kao i opcione detalje od aluminijuma i drva. Inače, obnovljena A klasa će premijeru imati na predstojećem salonu automobila u Lajpcigu (5. - 13. april), a na tržištu će se naći u drugoj polovini ove godine.



Seat Leon FR550

27 Mar 2008 - 00:57 Noviteti Link

Obeležavajući početak ovogodišnje sezone BTCC šampionata (British Touring Car Championship), koja počinje trkom u Brends Hatchu 30. marta, Seat je u Velikoj Britaniji kupcima ponudio novu limitiranu FR550 ediciju svog modela Leon (kao što mu i ime kaže, biće ponuđeno samo 550 primeraka ovog automobila). Poenta svega je u bogatijoj opremi (sportska sedišta sa integrisanim naslonima za glavu, aluminijumski Draco točkovi od 18 inča, USB konekcija za iPod, MP3, posebne FR550 oznake), dok je motor standardni 2,0 litarski TDI dizelaš sa 170KS, kakav se već nalazi pod haubom Leona FR TDI. Leon FR550 od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,2 sekunde, postiže maksimalnih 217 km/h, emituje 161 gram CO2 po kilometru, a troši 6 litara goriva na 100 km (fabrički podatak). U ponudi su četiri boje, i to Candy White, Black Magic, Emocion Red i Citrus, a cena za Leon FR550 u Velikoj Britaniji iznosi 18.405 funti (400 funti više u odnosu na standradni Leon FR 2,0 TDI).



Cirbin V13R

25 Mar 2008 - 22:23 Noviteti Link

 

U Cirbinu su rešili da spoje prednosti automobila i motocikla i tako je nastao Cirbin V13R sa tri točka, koji će svoje buduće vlasnike olakšati za 39.995 američkih dolara (oko 25.700 evra). Ovaj zanimljivi dvosed pokreće Harley-Davidson motor sa 90kW/125KS (u paru sa sekvencijalnim menjačem), i mada fabrika ne navodi njegove performanse, jasno je da je V13R dovoljno brz (težina mu iznosi samo 475 kg) da svog vlasnika uvali u neprilike sa zakonom. V13R je inače dugačak 3,53 metra, širok 1,99 m, visok 1,07 m, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2,45 m, a klirens (rastojanje od tla) samo 11 cm. Napred su točkovi od 17 inča (gume 205/45 ZR17), a pozadi je smešten točak od 18 inča (295/35 ZR18).