home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

 


Tačno četvrt veka posle originalnog Golfa I u GTI Pirelli verziji, predstavljenog maja 1983. godine (inače prodat u 10.500 primeraka za samo šest meseci), VW od sada kupcima i u Velikoj Britaniji nudi njegovog duhovnog naslednika, aktuelni Golf V u GTI Pirelli Edition varijanti. Novi Golf GTI Pirelli se bazira na Golfu GTI Edition 30, pa poput njega iz 2,0 litarskog TFSI motora izvlači 169kW/230KS. Postiže 245 km/h, dok ubrzanje do stotke u verziji sa šestostepenim manuelnim menjačem traje 6,8 sekundi (sa DSG menjačem 6,6 sekundi). Iako u osnovi Golf GTI Pirelli zadržava isti body kit kao GTI Edition 30 (dakle sa prednjim spojlerom, pragovima i zadnjim branikom u boji karoserije), Pirelli verzija se spolja ipak ističe sa nekoliko jedinstvenih elemenata. To se, pre svega, odnosi na gume Pirelli P-Zero (dimenzija 225/40) navučene na 18-inčne petokrake točkove i Pirelli logo na zadnjim vratima. Unutrašnjost je oplemenjena sportskim sedištima sa grejanjem i električnim podešavanjem lumbalnog dela, kožnim i ergonomski oblikovanim upravljačem (sa Pirelli aplikacijom), kožnim naslonom za ruke i par Pirelli znački na nekoliko mesta po kabini. Sedišta, volan i ručna kočnica su još i prošarani žutim koncem kao savršen kontrast crnoj boji interijera. U standardnoj opremi ovog Golfa se nalaze ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti, šest vazdušnih jastuka, CD stereo sistem, dvozonska automatska klima, a kupci će moći da biraju između tri boje karoserije : reflex silver, diamond black i blue graphite. Cene startuju od 22.555 funti (za model sa troja vrata i 6-stepenim manuelnim menjačem), a završavaju se cenom od 24.385 funti, koliko treba platiti verziju sa pet vrata i DSG menjačem. 





Seat Leon Copa Edition

12 Apr 2008 - 00:50 Noviteti Link

Leon Copa je nova specijalna i naravno limitirana edicija ovog Seatovog modela, napravljena povodom starta nove sezone Seat Leon Supercopa. Za pogon je izabran provereni četvorocilindrični 2,0 litarski turbo FSI agregat VW grupacije, koji ovde razvija svih 210kW/285KS i 360Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za najveću brzinu od 254 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,9 sekundi. Potrošnja inače iznosi 8,3 litra goriva na 100 km, dok je emisija CO2 199 grama po kilometru. Leon Copa Edition, sem snažnijeg motora (najsnažniji koji je ikada ugrađen u Leon), ima i Eibach opruge, pojačane kočnice, Seat Sport aero body kit, crne aluminijumske točkove od 18 inča, kožna sportska sedišta, aluminijumske pedale i sportski volan. Seat će napraviti samo 55 primeraka Leona Copa Edition, a prodavaće ga po ceni od 38.500 evra.  



Ford je krenuo sa prodajom limitirane "Black Magic" serije modela Focus CC (Coupe-Cabrio sa metalnim sklopivim krovom), koji će biti napravljen u samo 600 primeraka. U skladu sa svojim imenom, Focus CC "Black Magic" je dostupan samo u crnoj boji, kao i sportski podešenim ogibljenjem, aluminijumskim točkovima od 17 inča (gume 205/50 R17), sportskim kožnim sedištima (naravno u crnoj boji), sportskim volanom, MP3/radiom i posebnim patosnicama. Za pogon su odabrani 2,0 litarski benzinac sa 107kW/145KS i 2,0 litarski dizel od 100kW/136KS. U Nemačkoj Focus CC "Black Magic" u benzinskoj verziji košta 28.100, a sa dizel agregatom 30.100 evra.



 

Mercedes je predstavio novu paletu četvorocilindričnih dizel motora, koji se u odnosu na prethodnu generaciju odlikuju većom snagom i manjom potrošnjom goriva (npr. najsnažnija varijanta sa 150kW/204KS i 500Nm ima za 20% više snage i 25% više obrtnog momenta u odnosu na odlazeći agregat, a troši 0,5 litara manje goriva i emituje 13% manje CO2 po kilometru nego prethodnik). Novi dizelaši (svi zapremine 2143 kubika i sa 16 ventila) će se ove jeseni prvo naći u modelima Mercedesove C klase, i to u varijantama C 250 CDI (150kW/204KS, 500Nm), C 220 CDI (125kW/170KS, 400Nm) i C 200 CDI sa 100kW/136KSi 330Nm. U planu je da se ovi motori ugrađuju i u neka Mercedesova SUV vozila, kao i u hibridne modele ovog proizvođača. C 250 CDI po fabričkim podacima troši samo 5,4 litre dizela na 100 km (emituje 143 grama CO2 po km), dok se C 220 CDI zadovoljava sa 5,1 litrom, a emisija CO2 mu iznosi 136 g/km.



Iako se karijera aktuelne Ibize polako bliži svom kraju (o novoj generaciji više OVDE), Seat je rešio da kupcima u Velikoj Britaniji za rastanak pokloni dve posebne i limitirane varijante ovog modela pod nazivom Freerider i Sportrider. Obe verzije se nude isključivo u varijanti sa troja vrata i sa bogatijom opremom u odnosu na standardne modele. Ibiza Freerider pod haubom ima trocilindrični 1,2 litarski benzinski motor od 70 konja, u kombinaciji sa manuelnim petostepenim menjačem. Od opreme se izdvajaju cruise control, automatska klima, "Galea" aluminijumski točkovi od 15 inča, retrovizori sa grejanjem, el. podešavanje sedišta i za suvozača, DAB stereo radio zabavni sistem, prednja svetla za maglu i naravno posebne Freerider oznake na repu automobila. Ibiza Freerider postiže najveću brzinu od 170 km/h, do stotke ubrzava za 14,2 sekunde, a emituje 139 grama CO2 po kilometru. Cena za Ibizu Freerider u Velikoj Britaniji iznosi 8995 funti. Što se tiče Ibize Sportrider (na slici), kupci će moći da biraju između 1,4 litarskog benzinca sa 100 konja (190 km/h, 11,2 sec do 100 km/h) i 1,9 litarskog TDI dizelaša sa istom snagom (190 km/h, 10,8 sec). U standardnoj opremi se nalaze cruise control, automatska klima, el. podešavanje i suvozačevog sedišta, retrovizori sa grejanjem, svetla za maglu, "Spica" alu felne od 16 inča, sportska sedišta, prednji i zadnji branik sa Ibize FR, kvake i retrovizori u boji karoserije i saćasti prednji gril. Od boja su na raspolaganju Black Magic, Luna Grey, Track Grey, Ada Blue, Emocion Red i Candy White. Ibizu Sportrider sa 1.4 16V benzincem treba platiti 9495, a sa 1.9 TDI dizelašem 10.395 funti.



Hyundai Elantra za Kinu

10 Apr 2008 - 01:17 Noviteti Link

Hyundai će iskoristiti ovogodišnji salon automobila u Pekingu (2008 Auto China motor show, 20. – 28. april) da javnosti prikaže i restilizovanu verziju svog modela Elantra.

U odnosu na američku varijantu ovog automobila, kineska Elantra ima, pre svega, kompletno prerađen prednji deo (po uzoru na evropski Hyundai i30, odnosno američku Elantru Touring), mada su promene zadesile i zadnji kraj (novi branik, svetla i poklopac prtljažnika). Za pogon su zaduženi benzinci od 1600 i 1800 kubika, a za sada nema najava da li će ove dizajnerske promene zadesiti i pomenutu američku verziju, a ni to kada će i da li će se ovakva Elantra eventualno pojaviti i na Starom kontinentu. 




 

Volkswagenov Passat je ovog proleća dobio 2.0 TDI common rail dizel agregat sa 103kW/140KS pri 4200 o/min. i 320Nm obrtnog momenta (u rasponu od 1800 do 2500 o/min.). Zahvaljujući common rail tehnologiji, Passat 2.0 TDI sedan troši do 0,7 litara goriva manje nego ranije (sada 5,8 litara), postiže 209 km/h, a do 100 km/ mu treba 9,8 sekundi (u Variant verziji može do 206 km/h i troši 5,9 litara). 



Nemački maloserijski proizvođač sportskih automobila Wiesmann je svoj najnoviji model GT MF 5 Coupe promovisao još u septembru prošle godine na salonu automobila u Frankfurtu, a tokom ovog meseca će konačno početi i njegova proizvodnja u novoj Wiesmannovoj fabrici, otvorenoj prošle nedelje (tokom godine pojaviće se i kabriolet varijanta ovog modela). U GT MF5 je ugrađen BMW-ov 5,0 litarski V10 motor sa 373kW507KS pri 7750 o/min. i 520Nm obrtog momenta pri 6100 o/min. iz modela BMW M5 i M6. Osim novog motora, GT MF 5 se od standardnog modela razlikuje i po blago izmenjenim dimenzijama (dužina 430 cm, širina 195 cm, visina 117 cm) i aerodinamičkom paketu. Neka vas ne zavara njegov retro izgled, jer sa pomenutim V10 agregatom, ova ala teška 1380 kg (odnos težina/KS je 2,7 kg po KS), može do 310 km/h, dok joj za sprint do stotke treba 3,9 sekunde. Snaga se inače na zadnje točkove (od 19 inča sa BBS RS-GT točkovima) prenosi preko 7-stepene sekvencijalne manuelne transmisije. Sa ovolikom snagom i pomenutim performansama, potrošnja u gradu od 22,7 litara je sasvim očekivana (u kombinovanom ciklusu iznosi 14,8 litara).




Caterham Superlight R500

10 Apr 2008 - 00:59 Noviteti Link

 

Britanski Caterham je objavio jednu teaser fotografiju svog novog modela Superlight R500, koji će se u prodaji pojaviti u drugoj polovini ove godine, i to po ceni od oko 40.000 funti. Drugi detalji za sada nisu poznati, mada se očekuje da Superlight R500 pokreće modifikovani Fordov četvorocilindrični motor sa 250 konja. Imajući u vidu težinu automobila od samo 500 kg, ne iznenađuje procena da će ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosti samo 3,5 sekunde, dok će maksimalna brzina biti oko 150 milja na sat (240 km/h). 

UPDATE : 11. 4. 2008.

U međuvremenu su se pojavile i prve zvanične slike novog Caterhama Superlight R500, kao i podaci o njegovom motoru. Radi se o Fordovom četvorocilindričnom 2,0 litarskom Duratec agregatu sa 263KS pri 8500 o/min. i 240Nm obrtnog momenta (u paru sa šestostepenim manuelnim ili sekvencijalnim menjačem sa takođe 6 brzina). U kombinacijii sa malom težinom od samo 506 kg, to je dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h bude samo 2,88 sekunde!! Cena ovog roadstera će iznositi 37.000 funti.



Volkswagen je u Velikoj Britaniji krenuo sa prodajom Touarega sa revidiranim 3.0 V6 TDI common rail dizel motorom (naravno sa DPF filterom čestica čađi), koji sada ima 15 konja i 50Nm više nego ranije, uglađeniji rad, manju potrošnju goriva i manju emisiju CO2 (iznosi 262 umesto 278 g/km). Tačnije, ovaj V6 agregat (u paru sa šestostepenim tiptronic menjačem) raspolaže sa 176kW/240KS i 550Nm obrtnog momenta, što mu omogućuje da ubrzanje od 0 do 100 km/h bude smanjeno sa 9,2 na 8,3 sekunde. Touareg 3.0V6 TDI će se britanskim kupcima nuditi u tri paketa opreme: Touareg, SE i Altitude, a svaki ima bogatu standardnu opremu (klima, šest vazdušnih jastuka, pomoć pri startu uzbrdo i pomoć pri vožnji nizbrdo) i 4MOTION pogon na sva četiri točka. Osnovni Touareg 3.0 V6 TDI u Velikoj Britaniji košta 33.465 funti, verzija SE staje 36.865 funti, a najskuplji Altitude 39.665 funti.



Toyota TRD HiLux

9 Apr 2008 - 01:12 Noviteti Link

Toyota je objavila detaljne informacije o novoj Toyoti TRD HiLux (namenjenoj prodaji u Australiji), koja je inače u fazi predserijskog vozila izložena još u oktobru prošle godine na salonu automobila u Sidneju. Drugim rečima, TRD HiLux je novi član TRD (Toyota Racing Development) porodice, odnosno sportskih varijanti Toyotinih automobila (Japanci žele da TRD postane nešto kao njihov AMG). Što se nove Toyote TRD HiLux tiče, pokreće je 4,0 litarski V6 motor sa Eaton kompresorom, koji raspolaže sa 225kW/306KS pri 5400 o/min. (28,5% više snage u poređenju sa standardnim modelom), dok je maksimalni obrtni moment porastao sa 376 na 453Nm pri 3400 o/min. (rast od 20,4%). Motor je inače uparen sa petostepenom automatskom transmisijom. Toyota TRD HiLux do 100 km/h ubrzava za 7,2 sekundi i ima potrošnju od 12,9 litar na 100 km (naravno, ovo je fabrički podatak). Sem na motoru, izmena ima i na ogibljenju, kočionom sistemu i izgledu (naročito oko prednjeg grila, sportskog prednjeg branika, nove su šestokrake aluminijumske felne od 17 inča, pragovi, zatamnjeni B stub, posebne TRD oznake, a u kabini kožni volan i ručica menjača, posebne TRD pločice i TRD patosnice). Ukratko, Toyota TRD HiLux bi trebao da ponudi jedinstvenu kombinaciju sportskih performansi i svakodnevne upotrebljivosti.



Nissan je za predstojeći salon automobila u Pekingu (2008 Auto China motor show) najavio promociju novog modela Livina C-Gear, namenjenog pre svega kineskom tržištu, koje je, posle SAD-a i Japana, postalo treće po važnosti za japansku kompaniju. C-Gear je u stvari treća varijanta u seriji modela Livina, koji se sem u Kini, prodaje i u Indoneziji, Maleziji, Tajvanu i u Južnoj Africi (druge dve varijante su Livina hatchback i Livina Geniss). Livina C-Gear se bazira na standardnoj Livini hatchback (sa mestom za 5 putnika i prtljažnikom od 383 litra zapremine), ali je dobila robusniju spoljašnjost (masivniji branici, široke bočne zaštitne lajsne, proširenja blatobrana, krovni nosači) i sportskiji izgled interijera (u kombinaciji crne i srebrne boje). Za pogon je izabran 1,6 litarski benzinac, koji može da se kombinuje sa petostepenim manuelnim, kao i automatskim menjačem sa 4 brzine. Inače, Livina C-Gear je dizajnirana u Nissan Technical Center u Japanu ali će se proizvoditi u DFL Huadu fabrici u kineskoj provinciji Guangdong. Nissan će salon u Pekingu iskoristiti i za promociju svog novog luksuznog modela Teana, u osnovi serijske verzije studije Nissan Intima Concept, koju su mogli da vide posetioci prošlogodišnjeg oktobarskog salona automobila u Tokiju (o tome više OVDE). Prema prvim slikama koje su se pre vremana pojavile na internetu, Intima Concept je prilikom transformacije u Nissan Teanu izgubila tzv. samoubilačka vrata, dok je dizajn naravno prilično smireniji. Pored Livine C-Gear i Teane (za sada o ovom potonjem nema nikakvih drugih detalja), Nissan će na salonu u Pekingu kineskoj publici premijerno prikazati i svoje studije Pivo 2 i NV200 Concept.

  



Hyundai Coupe TSIII

8 Apr 2008 - 00:51 Noviteti Link

Hyundai je kupcima u Velikoj Britaniji ponudio novu limitiranu ediciju svog Coupea sa dodatnom oznakom TSIII u imenu. Ovaj "specijalac" se nudi u četiri boje karoserije (Stone Black, Rose Red, Crystal White i Carbon Grey), sa aluminijumskim točkovima od 17 inča, novim izduvnim cevima, većim spojlerom na poklopcu prtljažnika (sa integrisanim trećim kočionim svetlom), dok je interijer bogatiji za kožna sportska sedišta (sa grejanjem), alu pedale, hromirane detalje, cruise control, automatsku klimu i TSIII oznake. Hyundai nije poradio samo na atraktivnjem izgledu i bogatijoj opremi, pa je Coupe TSIII dobio i spušteno ogibljenje sa Eibach sportskim oprugama. Za pogon se brine standardni 2,0 litarski četvorocilindrični DOHC benzinac sa 16 ventila i 141KS, što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,3 sekunde i najveću brzinu od 207 km/h. U Velikoj Britaniji Hyundai Coupe TSIII inače treba platiti 19.595 funti (oko 24.900 evra).




Dongfeng Citroen, kineski partner francuske PSA grupacije (Peugeot i Citroen) najavio je da će na salonu automobila u Pekingu (20. - 28. april) lansirati novi Dongfeng Citroen C-Elysee, u osnovi obnovljeni dosadašnji Dongfeng Elysee, koji se na tržištu nalazi od 2002. godine (bazira se na starom modelu Fukang ZX, odnosno Citroenu ZX). Najvažnije modifikacije (ima ih preko 300) se odnose na restilizovani izgled, usaglašen sa aktuelnim Citroenovim automobilima (to pre svega važi za prednji deo koji podseća na novi Citroen C5), kao i na doterani interijer (nova prednja sedišta, svetlije boje). Ova mala limuzina se inače oprema četvorocilindričnim 1,6 litarskim benzincem sa 16 ventila, a kineskim kupcima će se nuditi sa tri paketa opreme.



Prošle godine je Porsche zauzeo prva tri mesta na Transsibirskom reliju (Transsyberia Rally), a kako bi ponovio taj uspeh, u nemačkoj fabrici su za ovogodišnje izdanje ovog relija pripremili unapređenu verziju svog modela Cayenne S Transsyberia. Reli počinje 11. jula u Moskvi, zatim prelazi u Sibir i posle 6200 kilometara 25. jula završava se u Ulan Batoru, glavnom gradu Mongolije. Cayenne S Transsyberia je opremljen svom aktuelnom Porscheovom tehnologijom kao što su Porsche Traction Management (PTM), Porsche Dynamic Chassis Control (PDDC) i Porsche Active Suspension Management (PASM). Motor je 4,8 litarski V8 sa 283kW/385KS pri 6200 o/min. i 500Nm obrtnog momenta pri 3500 o/min., uparen sa 6-stepenim automatskim menjačem. Cayenne za ovaj reli, između ostalog, ima i ojačane A i B stubove, zaštitni kavez, novi električni sistem, pojačanu zaštitu poda, sportski izduvni sistem od laganih materijala, specijalne BFGoodrich gume za sve terene (dimenzija 265/65 R18), dodatna svetla na krovu i kabinu opremljenu samo neophodnim stvarima. Tako se recimo na mestu izbačene zadnje klupe nalazi dodatni set rezervnih točkova. Ovakav Cayenne inače može da zagazi bez posledica u vodu duboku 78 cm, ima rezervoar za gorivo zapremine 100 litara, do 100 km/h ubrzava za 6,8 sekundi, dok potrošnja iznosi 13,7 litara na 100 km (emisija CO2 je 329 g/km).