home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Volvo V70 R-Design

9 Maj 2008 - 01:20 Noviteti Link

Fabrički R-Design paket, koji je Volvo namenio kupcima koji žele individualniji i rafiniraniji izgled svog automobila, dostupan je i kupcima karavana V70 (do sada je inače R-Design paket mogao da se dobije uz modele C30, S40, V50 i XC90). Ljudi iz švedske kompanije kažu da su odlučili da ponude ovakav paket jer je današnjim kupcima mogućnost personalizacije automobila postala izuzetno važna stavka prilikom izbora svog novog vozila. U slučaju Volvoa V70, R-Design paket podrazumeva tvrđe podešeno i spušteno ogibljenje (napred za 20, a pozadi za 15 mm), aluminijumske petokrake "Cratus" točkove od 18 inča, prednji gril, retrovizore i prostor oko prednjih svetala za maglu u srebrnoj boji, hromirane izduvne cevi (prečnika po 90 mm), zadnji krovni spojler, izbor od 11 boja za karoseriju, dvobojni kožni interijer sa sportskim sedištima i kožnim sportskim volanom, aluminijumske pedale i aluminijumsku centralnu konzolu, posebne patosnice i naravno R-Design oznake i na spoljašnjosti i u unutrašnjosti vozila (inače, krovni nosači su uklonjeni mada se i dalje mogu dobiti kao opcija).





Mazda je saopštila da će nova, dugo očekivana druga generacija Mazde6 američkim kupcima biti dostupna krajem leta ove godine (Evropljanima je prikazana još u septembru prošle godine na salonu u Frankfurtu), i to po nama veoma primamljivoj ceni, koja za osnovni model iznosi 19.850 dolara (nepunih 13.000 evra !). U ponudi će biti 2,5 litarski četvorocilindrični motor sa 170KS i 3,7 litarski V6 sa 272KS. Uz četvorocilindrični motor Mazda će kupcima ponuditi izbor između šestostepenog manuelnog menjača i petostepenog automatika, a uz V6 model ide šestostepeni automatik sa manuelnim modom za menjanje brzina. Dizajnerski se američka verzija ne razlikuje mnogo od evropske, tačnije najveća razlika se ogleda u modifikovanom zadnjem kraju, koji je dobio drugačija svetla i mali spojler na poklopcu prtljažnika. Ostatak promena se svodi na nešto drugačiji prednji gril i kućišta svetala za maglu (američka Mazda6 je i nešto duža od evropske varijante). Kao i prethodnik, i nova Mazda6 će se proizvoditi u Flat Rocku u Mičigenu, a biće dostupna samo u klasičnoj limuzinskoj verziji.



 

Chevrolet je u Velikoj Britaniji lansirao novi sportski paket namenjen njihovoj limuzini Epica. Novi Sport Package podrazumeva atraktivniji aerodinamički kit (prednji i zadnji spojler, pragovi – sve u boji karoserije), ogibljenje spušteno za 30 mm, atraktivnije aluminijumske točkove od 18 inča, hromirani završetak izduvnog sistema, navigacioni sistem, Epica natpis na ulaznim pragovima i posebne patosnice.



U saradnji sa švajcarskim proizvođačem satova "IWC Schaffhausen", Mercedes je napravio novu ograničenu seriju nedavno restilizovanog modela SL. Tačnije, novi SL 63 AMG Edition IWC će biti ponuđen u seriji od samo 200 primeraka, čija isporuka srećnim kupcima počinje u novembru ove godine. Zajedno sa automobilom kupci će dobiti i jedan primerak IWC Grosser Ingenieur sata, koji će takođe biti napravljen u limitiranoj seriji. Ovaj SL karakteriše i Mercedesova nova Kashmir bela boja (sa kontrastom u AMG Exterior Carbon paketu koji čine spojler na poklopcu prtljažnika, difuzor u zadnjem braniku i bočni otvori za vezduh u prednjem braniku), interijer u Tobago Brown koži, sportski upravljač sa zaravnjenim donjim delom, AMG Performance paket, Mercedesov Active Body Contol i AMG aluminijumski točkovi od 19 inča (sa gumama 255/35 R 19 napred i 285/30 R 19 pozadi). Za pogon Mercedesa SL 63 AMG Edition IWC je zadužen je 6,3 litarski V8 motor sa 386kW/525KS i 630Nm (u paru sa sedmostepenom AMG Speedshift MCT transmisijom), zaslužan za elektronski limitiranih 300 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h u trajanju od 4,6 sekunde.



Daewoo Winstorm Maxx

8 Maj 2008 - 00:49 Noviteti Link

Na salonu automobila u Busanu (Busan International Motor Show 2008), sem obnovljene Honde Legend (o tome više OVDE), još je jedna premijera privukla pažnju Evropljana. Radi se o SUV vozilu Daewoo Winstorm Maxx, odnosno modelu koji je na Starom kontinentu poznat kao Opel Antara. Ovde treba reći da Daewoo u Južnoj Koreji već prodaje i Antarinog rođaka - Chevrolet Captivu, i to kao Daewoo Winstorm. U principu ništa novo i neobično za General Motors, koji je i te kako poznat po pravljenju bezbrojnih modela-klonova različitih marki koje se nalaze unutar ove američke kompanije. Međutim, tu nije kraj jer, kako to već biva kod GM-a, Captiva i Antara se širom sveta prodaju pod raznim imenima pa se tako u Americi Antara plasira kao Saturn VUE, na Bliskom Istoku i kao GMC Terrain, dok Australijanci Chevrolet Captivu znaju kao Holden Captivu, a evropsku Opel Antaru  kao Holden Captivu Maxx! Opet ništa neobično jer je i Holden deo velike GM-ove familije. U svakom slučaju, novi Daewoo Winstorm Maxx će na korejskom tržištu konkurisati domaćim modelima kao što su Hyundai Santa Fe i Samsung QM5 (u Evropi Renault Koleos).



Toyota Aygo Team

8 Maj 2008 - 00:41 Noviteti Link

Od sredine maja će najmanji Toyotin model Aygo kupcima u Nemačkoj biti dostupan i u posebnoj Team verziji. Između ostalog, u standardnoj opremi ove male Toyote se nalaze klima uređaj, šest vazdušnih jastuka, el. podizači stakala, felne od 14 inča, CD-Radio sa iPod konekcijom, dok se uz doplatu dobijaju i sedišta u kombinaciji koža/alkantara i ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti. Aygo Team će se nuditi u verzijama sa troja i petora vrata i sa 1,0 litarskim benzincem od 50kW/68KS, dok cene u Nemačkoj startuju od 11.350 evra.



I Mercedes CLK je doživeo svoje novo specijalno izdanje. Radi se o modelu CLK Grand Edition, posebnoj ediciji ovog modela namenjenog kupcima u Holandiji, koji će moći da biraju između pet novih metalik boja: Palladium Silver, Obsidian Black, Indium Grey, Irridium Silver i Diamond Metallic. U paketu su još i petokraki aluminijumski točkovi od 18 inča (sa gumama 225/40 R18 napred i 255/35 R18 pozadi), kožni interijer (u nekoliko boja), aluminijumske sportske pedale, sportski upravljač, detalji od aluminijuma u kabini i naravno posebne Grand Edition oznake. Grand Edition paket inače može da se dobije uz sve CLK modele (i kao Coupe i kao Cabriolet) izuzev kod sportskog CLK63 AMG.



Hyundai je nemačkim kupcima ponudio novu verziju svog kompaktnog modela i30, nazvanu White Edition, koja će biti proizvedena u limitiranoj seriji od samo 300 primeraka. U skladu sa svojim imenom, ovaj i30 karakteriše Crystal White bela boja karoserije, a u paketu su još i aluminijumski točkovi od 17 inča (sa gumama 225/45 R17), klima uređaj, šest vazdušnih jastuka, putni kompjuter, el. podizači stakala, ABS, BAS i ESP sisteme, kao i radio CD sa USB i iPod konekcijom. Hyundai i30 White Edition inače pokreće 1,4 litarski benzinski motor sa 80kW/109KS (troši 6,1 litara na 100 km), a cena u Nemačkoj iznosi 15.990 evra.



Vauxhall VXR8 LS3

7 Maj 2008 - 00:38 Noviteti Link

Kako se Pontiac G8 GXP i Holden Commodore HSV Clubsport R8 već nude sa GM-ovim novim LS3 V8 motorom, bilo je samo pitanje vremena kada će i njihov evropski rođak Vauxhall VXR8 dobiti taj agregat. Novi V8 motor je zapremine 6162 kubika i razvija 14 konja više u odnosu na svog prethodnika LS2 (imao je 5967 kubika), tačnije Vauxhall VXR sada raspolaže sa 431KS pri 6000 o/min. To je kod modela sa automatskim menjačem dovelo do poboljšanja ubrzanja od 0 do 60 milja na sat (96 km/) sa 5 na 4,9 sekunde, a kod verzije sa manuelnim menjačem do poboljšanja međuubrzanja. Bez obzira na povećanje snage i poboljšanje performansi, VXR8 LS3 ima istu potrošnju i emisiju CO2 kao i odlazeći model sa LS2 motorom. Istovremeno je proširena i paleta boja za ovaj model (dodata je "Heron White" bela), dok se kao opcija nude i točkovi od 20 inča. Inače, u Velikoj Britaniji pojačani VXR8 košta 35.695 funti, odnosno 485 funti više nego prethodnik.   



Ford je u Velikoj Britaniji obogatio ponudu Mondea sa novom Titanium X Sport verzijom, koju pokreće petocilindrični 2,5 litarski turbo benzinac sa 220KS i 2,2 litarski TDCi dizelaš sa 175KS. Sa ovim potonjim, Mondeo Titanium X Sport do 100 km/h ubrzava za 8,4 sekunde i postiže najveću brzinu od 224 km/h, dok mu potrošnja iznosi 6,2 litra dizela na 100 km (fabrički podatak). Ovaj Mondeo se nudi u hatchback verziji sa petora vrata i kao karavan, a od ostalih modela se razlikuje po aluminijumskim točkovima od 18 inča, sa dva hromirana završetka izduvnog sistema, pragovima u boji karoserije, sedištima u kombinaciji koža/alkantara (prošivena crvenim koncem) i kožnim volanom i ručicom menjača. U opremi se nalaze i CD plejer, automatsko paljenje svetala i brisača, dvozonski automatski klima uređaj, aluminijumske pedale, pomoć pri parkiranju, Fordovo Power dugme za start motora, Bluetooth, bi-xenon svetla i sportsko ogibljenje. Cene u Velikoj Britaniji počinju od 23.355 funti (hatchback sa 5 vrata) i od 26.605 funti za Mondeo Titanium X Sport karavan.



Seat je objavio nove zvanične fotografije nove generacije svog modela B klase - Ibize, čiju najavu smo mogli da vidimo kroz studiju Bocanegra SportCoupe, predstavljenu na salonu automobila u Ženevi. Novu Ibizu (ne bez razloga) španski proizvođač opisuje kao najvažniji model u svojoj novijoj istoriji, čiji je primarni zadatak da se uhvati u koštac sa rivalima, kao što su nova Ford Fiesta, Opel Corsa, VW Polo, Škoda Fabia, Fiat Grande Punto, Renault Clio, Citroen C3 i Peugeot 207. Jedan od aduta je svakako svež i dopadljiv izgled, za koji je zaslužan bivši Lamborghinijev dizajner Luc Donckerwolke. U svakom slučaju, ovakva Ibiza, nabijena snagom i emocijama (snažni bokovi, "namršten" pogled, veliki prednji otvor za vazduh, moderniji i kvalitetniji interijer sa jednostavnim i čistim linijama) biće izuzetno opasan konkurent pomenutim automobilima B segmenta. Kako što je to već običaj, nova Ibiza je veća od svog istoimenog prethodnika, pa tako dužina iznosi 4052 mm (dosadašnji model ima 3953 mm), širina 1693 mm, visina 1445 mm, međuosovinsko rastojanje je 2469 mm, zapremina prtljažnika je narasla na 292 litra (ranije 267 litara), širi je i trag točkova, dok će putnici na zadnjim sedištima imati više mesta za noge. Kupci će na početku moći da biraju između benzinskih motora, zapremine 1,2 litra (sa 51kW/70KS, 112Nm obrtnog momenta pri 3000 o/min., postiže 163 km/h, do 100 km/h mu treba 15 sekundi, potrošnja je 5,9 litra na 100 km, emisija CO2 iznosi 139 g/km), zatim od 1,4 litra (63kW/85KS, 132Nm pri 3800 o/min., 175 km/h, 12,2 sec, potrošnja 6,2 litre na 100 km, emisija CO2 je 149 g/km) i 1,6 litra (75kW105KS, 153Nm pri 3800 o/min., 193 km/h, 10,6 sec, 6,9 litara na 100 km, 164 grama CO2 po km). Paletu pogonskih agregata će naravno dopuniti i dizelaši, tačnije 1,4 TDI (59kW/80KS, 195Nm pri 2200 o/min., 176 km/h, 12,9 sec, potrošnja 4,7 litara dizela na 100 km, emisija CO2 je 127 g/km), 1,9 TDI (66kW/90KS – ostali podaci nisu dostupni) i 1,9 TDI (77kW/105KS, 240Nm pri 1900 o/min., 186 km/h, 10,6 sec, troši 4,5 litra na 100 km, emisija CO2 je 119 g/km). Kasnije se očekuje i sportska Cupra varijanta sa 1,4 TSI agregatom od 170 konja. Seat će kupcima u novoj Ibizi ponuditi i  DSG menjač sa duplim kvačilom, Hill Hold Control, Bi-xenon prednja svetla sa AFS (Adaptive Frontlighting System) sistemom, parking senzorima, ESP sistemom elektronske kontrole stabilnosti itd. Cene u Nemačkoj izgledaju ovako : Ibiza 1.2 12V - 12.190 evra, Ibiza 1.4 16V - 13.290 evra, Ibiza 1.6 16V - 15.760 evra, Ibiza 1.4 TDI – 14.790 evra, Ibiza 1.9 TDI (90KS) – 15.390 evra i Ibiza 1.9 TDI (105KS) – 17.660 evra. Inače, zvanična svetska premijera nove generacije Ibize biće održana 23. maja na domaćem terenu salonu automobila u Madridu (Salón del Automóvil de Madrid).



Lada 110 WTCC

6 Maj 2008 - 01:09 Noviteti Link

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ruski tim Bears Motorsport planira da se sa dve Lade 110 oproba u WTCC šampionatu (World Touring Car Championship), i to već na sledećoj trci u Valensiji, koja se održava od 16. do 18. maja. Ladu 110 WTCC inače pokreće Opelov 2,0 litarski motor sa 280 konja, a nedavno je testirana na holandskoj stazi Zandvoort. Kako će Lada proći u WTCC šampionatu videćemo dakle za manje od dve nedelje.

VIDEO : Lada 110 WTCC



Posle redizajnirane verzije Acure RL (brat blizanac evropske Honde Legend), predstavljene pre nekoliko meseci na salonu automobila u Čikagu, postalo je jasno da kura podmlađivanja veoma brzo očekuje i Hondu Legend. To se upravo i desilo, i to na salonu automobila u Busanu, u Južnoj Koreji. Što se spoljašnjeg izgleda tiče, najveće promene su izvršene na prednjem i zadnjem delu automobila (novi branici, svetla, maska, poklopac prtlažnika), dok su bokovi praktično neizmenjeni. Restilizovani Legend je, kao i Acura RL, osim osveženog izgleda, dobio i doterano ogibljenje, poboljšano upravljanje i bezbednost, kao i unapređenu unutrašnjost. Očekuje da i Legend bude opremljen 3,5 litarskim V6 benzincem (kakav ima i američka verzija nove Honde Accord), sa Hondinim VCM sistemom (Variable Cylinder Management), koji dozvoljava motoru da radi ili sa 6, ili sa 4, ili sa samo 3 cilindra, čime se štedi na gorivu i smanjuje emisija CO2. Za sada nema najava da bi i obnovljeni Legend mogao da dobije novi 3,7 litarski V6 motor iz pomenute Acure RL, koji inače razvija 300KS i 367Nm obrtnog momenta. Više podataka biće objavljeno do kraja godine, kada se očekuje zvaničan start prodaje doteranog Legenda (u svakom slučaju, Legend i dalje zadržava Hondin SuperHandling All-Wheel Drive pogon na sva četiri točka).



K1 Roadster

5 Maj 2008 - 00:30 Noviteti Link

Ovaj auto oštrog i nesumnjivo atraktivnog dizajna sa sve Lambo vratima (otvaraju se u vis) je K1 Roadster, prvi superauto napravljen u Slovačkoj. K1 Roadster se proizvodi u tiražu od 30 – 40 komada godišnje, a prodavaće se u celoj Evropi.

Za pogon je zadužen centralno smešten 3,0 litarski V6 motor sa 242KS i 300Nm obrtnog momenta (uparen sa šestostepenim menjačem), mada fabrika kupcima koji žele nešto više, nudi i snažniju verziju sa 320KS. K1 Roadster u osnovnoj varijanti od 0 do 100 km/h ubrzava za 4,9 sekunde i postiže 250 km/h. Jedan od razloga za ovakve rezultate je i mala težina od 992 kg (raspored 48/52% napred/nazad). Automobil ima kožnu unutrašnjost, automatsku klimu, točkove od 17 inča napred (gume 215/45 ZR17), odnosno 18 inča pozadi (gume 265/35 ZR18), a uz doplatu se dobija i GPS navigacija.



Posle limitiranih edicija Pur Sang i Fbg par Hermes, Bugatti je lansirao još jednu ekskluzivnu verziju svog već ionako ekskluzivnog Veyrona. Nova ograničena serija ovog superautomobila je dobila ime Veyron Sang Noir ("Crna krv"), a posvećena je Bugattiju Atlantique 57S iz tridesetih godina prošlog veka.

Ovaj Veyron karakterišu, pre svega, crni eksterijer sa neobojenim panelima od karbon fibera, aluminijumski retrovizori i aluminijumski prednji gril, zatamnjena prednja svetla, novi aluminijumski točkovi i unutrašnjost u koži i alkantari. U ovom trenutku još nema informacije o ceni Veyrona Sang Noir, ali ako pomenuta verzija Fbg par Hermes ima cenu od 1,55 miliona evra (i to bez poreza), zaključak se sam nameće. Bugatti Veyron inače pokreće 8,0 litarski W16 motor sa četiri turbo punjača i 64 ventila, koji raspolaže sa svih 736kW/1001KS pri 6000 o/min. i 1250 Nm obrtnog momenta (u rasponu od 2200 do 5500 o/min.). Dovoljno za svih 407 km/h i ubrzanje do 100 km/h u trajanju od samo 2,5 sekunde.