Britanskim kupcima će od 1. maja biti na raspolaganju restilizovana verzija sportskog Ford Focusa ST, koji zahvaljujući Fordovom kinetičkom dizajnu, svojim izgledom podseća na veći Ford Mondeo. To znači da su najveće promene zadesile, pre svega, prednji deo automobila (nova maska sa lajsnom u boji karoserije, modifikovani branici sa većim otvorima za vazduh, svetla a la Mondeo, nova hauba motora), dok se pozadi ističu novi branik sa difuzorom i drugačija grafika svetala (kabina je dobila novu centralnu konzolu sa Start dugmetom i kvalitetnije materijale). Naravno, ova sportska ST varijanta ima i agresivniji aero body kit (branici sa integrisanim spojlerima i svetlima za maglu, ispupčeniji pragovi, zadnji krovni spojler), atraktivnije aluminijumske točkove veličine 18 inča, dva završetka izduvnog sistema i najjači motor u paleti Focusa. To je 2,5 litarski turbo motor sa 5 cilindara (uparen sa šestostepenim menjačem), snage 166kW/225KS, koji Focusu ST (teškom 1392 kg u verziji sa troja, a 1437 kg sa petora vrata) omogućava ubrzanje do 100 km/h za 6,8 sekundi i maksimalnu brzinu od 240 km/h. Ford će britanskim kupcima Focus ST nuditi u tri varijante : kao ST, ST-2 i ST-3. Osnovni Focus ST raspolaže sa alu felnama od 18 inča, Recaro sportskim sedištima i sportskim volanom, ESP sistemom i Traction Controlom, ST-2 na to dodaje i Sony audio sistem, bi-xenon svetla i LED zadnja svetla, a ST-3 još i potpuno kožni interijer. Zavisno od opreme i broja vrata (tri ili pet), Focus ST u Velikoj Britaniji ima cenu u rasponu od 18.250 do 20.850 funti.
Renault je kupcima u Nemačkoj ponudio dve nove specijalne verzije modela Twingo, nazvane Night i Day. U skladu sa svojim imenom, Twingo Night se nudi samo u crnoj, a Twingo Day u beloj boji. Obe verzije se odlikuju posebnim oznakama i bogatijom standardnom opremom, koja uključuje i 2x20W CD-Radio, el. panoramski krov, zatamnjena stakla, svetla za maglu i klima uređaj. Za pogon oba modela je zadužen 1,2 litarski benzinac sa 75KS, a cene u Nemačkoj startuju od 11.900 evra.
Top model Škode Octavije, verzija RS, dostupna je sa novim 2,0 litarskim TDI common-rail dizel motorom i u kombinaciji sa DSG menjačem sa duplim kvačilom. Motor razvija 125kW/170KS i 350Nm obrtnog momenta (u rasponu od 1750 do 2500 o/min.), što je dovoljno da Octavia RS postigne maksimalnih 225 km/h (Combi verzija 224 km/h), dok ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 8,4 sekunde (Combi 8,5 sec). Potrošnja iznosi 5,7 litara na 100 km (Combi 5,9 litara), a emisija CO2 150 g/km (Combi 155 g/km). Octavia RS 2.0 TDI se standardno oprema šestostepenim menjačem, a kao opcija se dobija i DSG menjač sa duplim kvačilom. Cene u Nemačkoj izgledaju ovako : Octavia RS 2.0 TDI sa 6-stepenim menjačem staje 28.050 evra (sa DSG menjačem 29.750 evra), a Octavia RS Combi košta 29.190 evra (sa DSG menjačem 30.890 evra). U Octaviju RS se inače ugrađuje i 2.0 TFSI benzinski motor sa 147kW/200KS.
Mazda je saopštila da će nova, dugo očekivana druga generacija Mazde6 američkim kupcima biti dostupna krajem leta ove godine (Evropljanima je prikazana još u septembru prošle godine na salonu u Frankfurtu), dok će nešto ranije biti objavljeni i detaljniji podaci o snazi pogonskih agregata, paketima opreme i cenama. Naime, u Mazdinom saopštenju se ne precizira snaga 2,5 litarskog četvorocilindraša i 3,7 litarskog V6 motora, koji će se ugrađivati u američku Mazdu6. Slabiji motor bi trebalo da razvija 175 konja, dok je V6 agregat već poznat iz Mazde CX-9, pa i u Mazdi6 3,7 treba očekivati 265KS. Uz četvorocilindrični motor Mazda će kupcima ponuditi izbor između šestostepenog i petostepenog automatika, a uz V6 model ide šestostepeni automatik sa manuelnim modom za menjanje brzina. Dizajnerski se američka verzija ne razlikuje mnogo od evropske, tačnije najveća razlika se ogleda u modifikovanom zadnjem kraju, koji je dobio drugačija svetla i mali spojler na poklopcu prtljažnika. Ostatak promena se svodi na nešto drugačiji prednji gril i kućišta svetala za maglu (slike interijera inače još nisu objavljene). Kao i stari model, i nova Mazda6 će se proizvoditi u Flat Rocku u Mičigenu, a Amerikancima će biti dostupna samo u klasičnoj limuzinskoj verziji (cena za osnovni model bi trebalo da bude ispod 20.000 dolara).
U lov na svetski rekord u maksimalnoj brzini za serijske automobile, koji trenutno sa 413,83 km/h drži američki SSC Ultimate Aero, krenuo je i britanski Keating. Naime njihov model TKR (koji je doduše još u fazi razvoja) raspolagaće sa motorom od 1500 konja, što treba da bude dovoljno za obaranje pomenutog brzinskog rekorda. Dok TKR ne bude spreman, kupcima je na raspolaganju slabija verzija nazvana Keating SKR, koja je zvanično predstavljena pre nekoliko dana. SKR za pogon koristi Corvettin LS2 6,0 litarski V8 motor u verzijama sa 297kW/404KS i 368kW/500KS, kao i LS7 V8 motor od 7,0 litra zapremine, koji uz pomoć kompresora razvija 482kW/656KS. Snaga se na zadnje točkove prenosi preko petostepenog menjača. I Keating TKR će verovatno imati LS7 agregat, ali će uz pomoć dva turbo punjača raspolagati sa oko 1103kW/1500KS, mada je moguće da snaga bude još i veća jer je auto još uvek u fazi razvoja. Keating SKR je inače dugačak 431 cm, širok 187 cm, visok 115 cm, dok težina osnovnog modela iznosi 1190 kg. Britanski proizvođač već prima narudžbine za ovaj dvosed, isporuke će početi pred kraj ove godine, a proizvodnja će zbog ekskluzivnosti naravno biti ograničena.
Kineski proizvođač automobila Zotye International (osnovan 2005. godine kao deo Zotye Holding Grupe) je na 10. salonu automobilu u Pekingu publici premijerno predstavio svoj novi model Zotye JNJ7160HS, odnosno Fiat Multiplu, čija je licencna proizvodnja upravo počela u ovoj kineskoj kompaniji. Zotye JNJ7160HS se spolja praktično od aktuelne evropske verzije Multiple razlikuje jedino po Zotye logu, koji se nalazi na maski hladnjaka, zadnjem delu i točkovima. Kinezi će u početku u svoju Multiplu ugrađivati samo jedan motor, i to 1,6 litarski benzinac sa 100KS. Zotye International će već ovog leta početi i sa licnecnom proizvodnjom Lancije Lybre, a u skoroj budućnosti i sa proizvodnjom još nekoliko modela iz Fiatove grupacije. Prva Multipla je inače promovisana još pre 10 godina, dok je redizajnirana varijanta ovog modela sa 6 sedišta ugledala svetlost dana na salonu u Ženevi 2004. godine.
Alpina, nemački specijalista za BMW, rešio je da se posle 20 godina vrati u automobilski sport (za Alpinu su svojevremeno vozili Niki Lauda, Jacky Ickx, Hans Stuck i Dieter Quester). Tačnije, povratak će se desiti 2009. u FIA GT3 evropskom šampionatu, i to modelom Alpina B6 GT3 nastalom na bazi BMW-a serije 6. B6 GT3 pokreće Alpina 4,4 litarski V8 agregat iz Alpine B6 S sa 530KS i 725Nm obrtnog momenta. Alpina će inače novi B6 GT3 prodavati i drugim timovima, individualnim kupcima i kolekcionarima.
Pred sam početak sezone otvorenih automobila iz Saaba stiže specijalna Yellow Edition verzija modela 9-3 Cabrio, koji nastavlja tradiciju ranijih Yellow edicija Saabovih automobila, lansiranih 1991. i 1997. godine. 9-3 Cabrio Yellow Edition se od ostalih modela u gami razlikuje po upadljivoj Lynx Yellow boji i bogatijoj standardnoj opremi (između ostalog, tu su petokrake aluminijumske felne od 17 inča, zadnji spojler, XM satelitski radio), dok je za pogon izabran 2,0 litarski turbo četvorocilindraš sa 210KS u kombinaciji sa šestostepenim manuelnim menjačem ili automatikom sa pet brzina. Cena za Saab 9-3 Cabrio Yellow Edition u Americi iznosi 42.830 dolara.
Samo nekoliko dana posle zvanične promocije
na salonu automobila u Pekingu, Audi je objavio prve slike svog novog modela
Q5 i sa opcionim S-line paketom, koji je zaslužan za nešto sportskiji izgled
ovog kompaktnog SUV-a. U osnovi, S-line paket za Q5 podrazumeva tvrđe podešeno ogibljenje, aluminijumske
točkove od 20 inča (sa gumama dimenzija 255/45 R20), polirani gril, crne krovne
nosače, otvore za vazduh oko svetala za maglu u stilu pčelinjeg saća, a u
unutrašnjosti trokraki multifunkcionalni volan presvučen kožom, prednja
sportska sedišta sa utisnutim S-line logom, kožnu ručicu menjača i detalje od
aluminijuma. O standardnom Audiju Q5 više OVDE.
Posle Minija Abbey Road (o tome OVDE), BMW je lansirao još jednu specijalnu verziju aktuelnog Minija. Radi se o Miniju Trigger, koji je za sada namenjen samo italijanskom tržištu, gde kupci mogu da biraju između tri boje karoserije: crnoj, crvenoj ili plavoj, ali uvek u kombinaciji sa duplim trakama bele boje. Uz posebne Trigger oznake, ovaj Mini karakterišu i hromirani gril, dodatna prednja svetla, aluminijumski točkovi od 17 inča, zadnji krovni spojler i hromirani završetak izduvne cevi, a u unutrašnjosti elementi od brušenog aluminijuma i trokraki kožni volan. Mini Trigger pokreće osnovni 1,4 litarski benzinac sa 95KS, odgovoran za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,9 sekundi, dok najveća brzina iznosi 185 km/h.
Već posle promocije Audija A3 Cabriolet (održane krajem prošle godine) postalo je jasno kako će izgledati redizajnirana verzija aktuelnog Audija A3, tako da njegov izgled ne predstavlja neko veliko iznenađenje. Za restilizovani izgled se može slobodno reći da prati već poznati korporativni stil nemačke fabrike, tačnije stil novog Audija A4 i kupea A5. Drugim rečima, redizajnirani A3 dobija oštriji izgled prednjeg kraja, čemu doprinose pre svega karakteristična Audijeva "single-frame" maska hladnjaka, modifikovani branik i doterana svetla. Promene na boku automobila nisu brojne (izdvajaju se retrovizori sa žmigavcima, nove kvake na vratima i atraktivniji točkovi), a pozadi je obnovljeni A3 dobio modifikovana svetla i branik. Kao rezultat ovih promena, Audi A3 u verziji sa troja vrata je sada duži za 2,5 cm (dugačak je 4,24 metra), dok je A3 Sportback ostao na 4,29 metra dužine. Unapređena unutrašnjost se može kratko opisati kao sportsko elegantna, sa atraktivnim dizajnom, vrhunskim materijalima, odličnom ergonomijom, a tu su i bogatiji paketi opreme. Zapremina prtljažnika inače iznosi 350 litara kod trovratnog A3, odnosno 370 litara kod Sportbacka (sa oborenim zadnjim sedištima, korisna zapremina prtljažnika raste na 1080 litara kod verzije sa troja varta, a na 1100 litara kod Sportbacka). Što se pogonskih agregata tiče, redizajnirani A3 će se opremeti sa širokom paletom benzinskih i dizel agragata. Benzinci su 1.6 (75kW/102KS), 1.4 TFSI (92kW/125KS), 1.8 TFSI (118kW/160KS), 2.0 TFSI (147kW/200KS), 3.2 (184kW/250KS) i za sportski S3 model 2.0 TFSI agregat sa 195kW/265KS. Ponuda dizelaša obuhvata sledeće motore : 1.9 TDI sa 77 kW/105KS, 2.0 TDI od 103 kW/140KS i 2.0 TDI sa 125kW/170KS. Benzinac 1.6 se može dobiti i u verziji sa pogonom na etanol E85 gorivo, a dizelaš sa 105 konja u 1.9 TDI e modelu troši samo 4,5 litara dizela na 100 km. Skoro svi modeli se standardno opremaju šestostepenim manuelnim menjačima, sem 1.6 i 1.9 TDI, koji su opremljeni petostepenim ručnim menjačem i Audija A3 3.2, koji je dostupan sa S tronic transmisijom sa duplim kvačilom. S tronic je sada kao opcija dostupan u kombinaciji sa svim motorima (šestostepeni S tronic u modelima sa 6 cilindara, 2.0 TFSI i svim dizelašima, a sedmostepeni u verzijama 1.6, 1.4 TFSI i 1.8 TFSI). Quattro pogon na sva četiri točka se dobija uz modele 1,8 TFSI, 2.0 TFSI, 3.2 (standardno) i obe 2.0 TDI dizel verzije. Tu je i sistem kontrole vešanja Audi Magnetic Ride, koji vozaču dozvoljava da izabere između dva programa : "Normal" i "Sport". Sportski Audi S3 je od sada dostupan i kao Sportback verzija sa petora vrata, za čiji pogon je zadužen 2.0 TFSI motor sa 195 kW/265KS i 350Nm (u paru sa manuelnim šestostepenim menjačem). Audi S3 Sportback (na četvrtoj slici) od 0 do 100 km/h ubrzava za 5,8 sekundi (trovratni S3 5,7 sec), dok je maksimalna brzina elektronski limitirana na 250 km/h. U odnosu na standradne modele Audija A3, sportski S3 modeli se razlikuju po atraktivnijem aerodinamičkom paketu (branici, spojleri, pragovi, zadnji krovni spojler, agresivniji prednji gril, retrovizori u aluminijum look-u), za 25 mm spuštenim sportskim ogibljenjem, aluminijumskim točkovima od 18 inča, sportskim sedištima, aluminijumskim pedalama...Inače, nedavno je posle skoro pet godina proizvodnje, Audijevu fabriku u nemačkom Ingolštatu napustio jubilarni, milioniti primerak Audija A3 druge generacije, a od lansiranja prvog A3 1996. godine, ukupno je napravljeno nešto više od 1,9 miliona komada ovog modela. Proizvodnja druge generacije je počela u junu 2003. godine, 2004. ponudu je proširio A3 Sportback, a ove godine i A3 Cabriolet, koji se pravi u našem komšiluku – u Mađarskoj. Prodaja obnovljenog Audija A3 počinje ovog leta, po ceni koja u Zapadnoj Evropi startuje od 20.350 evra.


U Volkswagenu su pripremili još jednu specijalnu ediciju Nove Bube, ovog puta u čast 40-godišnjice proizvođača maketa automobila Hot Wheels. New Beetle Hot Wheels 40th Anniversary Edition će inače biti dostupan samo kupcima u Meksiku (gde se i proizvodi), mada će i njima biti ponuđena limitirana serija od svega 240 primeraka. Ova specijalna Buba se od standardnih modela razlikuje po novim petokrakim aluminijumskim točkovima, Hot Wheels oznakama na karoseriji, zadnjem spojleru, crvenim retrovizorima, kožnim sedištima (u kombinaciji crne i crvene boje, prošivene crvenim koncem), posebnim patosnicama, aluminijumskim pedalama, prednjim naslonima za glavu sa utisnutim Hot Wheels logom i posebnom pločicom sa serijskim brojem.
Potpuno nova generacija Ford Fieste promovisana je početkom marta na salonu automobila u Ženevi, a ovih dana (od 20. do 28. aprila) je izložena i na salonu u Pekingu. Kinezima je nova Fiesta predstavljena u novoj sportskoj S varijanti, koju karakterišu aluminijumski točkovi od 16 inča (sa gumama dimenzija 195/50), modifikovani zadnji branik sa hromiranim izduvnim cevima, zadnji krovni spojler, zatamnjena prednja svetla, aluminijumska kućišta prednjih svetala za maglu i saćasti otvor za vazduh u prednjem braniku sa aluminijumskim detaljima. I za ovu Fiestu važi praktično sve ono što je rečeno i evropsku varijantu. Dakle, nova Fiesta je u stvari serijska verzija koncept automobila Verve iz septembra prošle godine, što znači da je Fiesta napustila konzervativni dizajn istoimenog prethodnika i da je dobila daleko oštriji i dinamičniji izgled, u skladu sa aktuelnim Fordovim "kinetičkim" dizajnerskim rečnikom (već primenjen na modelima kao što su S-MAX i novi Mondeo). Ford u press saopštenju nije objavio koji će motori pokretati ovu kinesku Fiestu, zato ovde podsećanje da će evropsku verziju (u početku) pokretati paleta od tri benzinska i dva dizel motora sa rasponom snage od 68 do 115KS. Najmanji benzinac ima zapreminu od 1,25 litra i dolazi u verzijama sa 60 i 80KS, sledi 1,4 litarski agregat sa 91KS, a na vrhu je 1,6 litarski Ti-VCT motor sa 115KS. Od dizelaša na raspolaganju će biti 1,4 i 1,6 litarski TDCi motori sa 68, odnosno 90KS (kasnije stiže i ECOnetic verzija Fieste sa emisijom CO2 ispod 100 g/km i potrošnjom od 3,8 litara dizela na 100 km). Što se menjača tiče, za sada se najavljuju Durashift 5-stepena manuelna i Durashift 4-stepena automatska transmisija (ovaj potonji u kombinaciji sa 1,4L benzincem od 91KS). Proizvodnja nove Fieste za evropsko tržište počinje ove jeseni u nemačkom Kelnu, a od sledeće godine i u Valensiji. Što se Kine tiče, tamo proizvodnja nove Fiesta počinje krajem ove godine, i to u Changan Ford Mazda Automobile (CFMA) fabrici u Nanjingu (koja je inače koštala oko 510 miliona dolara).
Lotus je paletu svog modela Elise proširio novom verzijom, nazvanom Elise SC (Supercharged), koju je lako prepoznati po novom zadnjem spojleru i jedinstvenom dizajnu šestokrakih aluminijumskih točkova od 17 inča (gume Yokohama AD07 LTS 225/45 R17). Elise Supercharged pokreće 1,8 litarski 2-ZZ VVTL-i agregat sa kompresorom, koji razvija snagu od 162kW/220KS i 212Nm obrtnog momenta pri 5000 o/min (u paru sa šestostepenim menjačem). To znači da Elise SC ima za 15% više snage i 17% više obrtnog momenta od modela Elise R. Za sportski auto tolika snaga možda i nije impresivna ali u kombinaciji sa malom težinom (što je jedna od tradicionalnih karakteristika Lotusa) od samo 870 kg, performanse su i te kako zadovoljavajuće. To konkretno znači ubrzanje od mirovanja do 100 km/h za 4,6 sekunde, ubrzanje od 0 do 100 milja na sat (161 km/h) za 10,7 sekundi i maksimalnu brzinu od 150 milja na sat ili 241 km/h. Pri svemu tome je zanimljiv i podatak da kombinovana potrošnja (po fabričkim podacima) iznosi samo 8,5 litara benzina na 100 km puta.