

Etiopijska kompanija Holland Car PLC je pre nekoliko dana u Adis Abebi promovisala svoj novi automobil, nazvan Abay (Plavi Nil), koji će se uskoro naći u prodaji na lokalnom tržištu po ceni od 16.000 američkih dolara (11.190 evra). Radi se o automobilu nastalom kao plod saradnje između kompanija Holland Car PLC iz Adis Abebe i kineske Lifan Industry Group, a montira se od delova koji stižu iz Kine. Abay pokreće četvorocilindrični 1,3 litarski benzinac sa 65kW/93KS pri 6000 o/min. i 115Nm pri 4800 o/min. (uparen sa petostepenim manuelnim menjačem). Dugačak je 4370 mm, širok 1700 mm, visok 1473 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2,54 metra. Auto postiže maksimalnu brzinu od 155 km/h, a potrošnja po fabričkim podacima pri brzini od 90 km/h iznosi 5,8 litara goriva na 100 km. Od bezbednosne opreme auto ima vazdušne jastuke, ABS i EBD sisteme, kao i prednje sigurnosne pojaseve u tri tačke. Od ostale serijske opreme treba pomenuti manuelni klima uređaj, podešavanje volana po visini i aluminijumske točkove, a od opcione kožna sedišta, šiberdah i automatsku klimu. I kako je uopšte došlo do ove proizvodnje u Etiopiji ? Holland Car PLC je joint-venture projekat (nastao 2005.) između holandske firme Trento engineering (50 %) i etiopijske Ethio-Holland PLC (50 %), rezultat je fabrika automobila u mestu Modjo, 65 km južno od prestonice Etiopije, Adis Abebe. Gradnja fabrike je inače počela tokom 2005., završena je sredinom 2006. godine, a Holland Car PLC planira da uskoro proširi ponudu modela novim putničkim automobilima niže klase i lakim komercijalnim vozilima, koji će se prodavati i u Etiopiji i u okolnim zemljama.

Alfa Romeo je pojačao svoj poznati 2,4 litarski JTDM dizel motor, koji sada raspolaže sa 154kW/210KS (10 konja više nego ranije) i 400Nm obrtnog momenta, dostupnog već pri 1500 o/min. Sa ovim agregatom Alfa 159 u limuzinskoj verziji postiže ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,4 sekunde i maksimalnu brzinu od 225 km/h (Sportwagon 8,6 sekundi i 223 km/h), dok Alfa Brera stotku dostiže za 7,9 sekundi, a maksimum je 230 km/h. Možda i najzanimljiviji novitet iz Alfe jeste novi Q-Tronic automatski menjač, koji vozaču nudi izbor između ručnog i automatskog menjanja brzina, kao i "Sport" i "Winter" (zimski) režim rada. Novi menjač će se nuditi u modelima 159, Brera i Spider, u kombinaciji sa benzinskim 3,2 litarskim V6 JTS benzincem, kao i 1,9 litarskim i 2,4 litarskim JTDM dizel motorima. Iz Italije nam stiže još jedna novost, tačnije modele GT i 147 sa JTDM dizelašem od 150KS je od sada moguće dobiti i sa Q2 diferencijalom sa zatvaračem, koji poboljašava uživanje u vožnji i kontrolu automobila, a dosad su se njime opremale samo benzinske verzije ova dva modela.
Nissan je danas novinarima na 40. salonu automobila u Tokiju i zvanično
predstavio potpuno novu generaciju svog sportskog modela GT-R. Kao što smo
ranije pisali, novi Nissan GT-R (više se ne zove Skyline GT-R) je japanski
odgovor na sportske automobile poput Porschea 911 Turbo i Corvette Z06, a
ostavljajući po strani njegov atraktivan izgled, najviše pažnje naravno
privlači twin-turbo 3,8 litarski V6 agregat sa 353kW/480KS pri 6400 o/min. i
588Nm obrtnog momenta u rasponu od 3200 do 5200 o/min. Snaga se na sva četiri
točka prenosi preko "GR6" automatskog šestostepenog menjača sa duplim
kvačilom i komandama za menjanje brzina na volanu (manuelne transmisije neće
biti ni kao opcije). Performanse izgledaju ovako : od mirovanja do 100 km/h novi
GT-R ubrzava za 3,6 sekunde, četvrt milje (402 metra) prelazi za 11,7 sekundi,
dok je maksimalna brzina 192 milje na sat ili 309 km/h. Ovde i podatak da je
Nissan GT-R nemačku stazu Nirburgring prešao za 7 minuta i 38 sekundi, što je
bolje od Mercedes McLarena SLR (7 min i 40 sec), Porschea 911 Turbo (takođe 7
min i 40 sec) i Corvette Z06, kojoj treba 7 minuta i 42 sekunde. O izuzetnim
voznim osobinama uopšte ne treba trošiti reči... Inače, novi GT-R je dugačak 4655 mm, širok
1895 mm, visok 1370 mm, težak 1750 kg (u konstrukciji su obilato korišćeni
aluminijum i karbon fiber), prtljažnik je veličine 315 litara, količnik otpora
vazduhu Cd iznosi 0,27, dok su točkovi veličine 20 inča sa gumama dimenzija
255/40ZR20 napred, odnosno 285/35ZR20 nazad. Nissan će GT-R nuditi u tri
verzije : GT-R Base, GT-R Black Edition i GT-R Premium Edition, a osnovni GT-R
Base model koštaće u Japanu 7.770.000 jena ili samo 47.642 evra (!). Kupci GT-R
Base i GT-R Premium Edition verzija moći će da biraju između kabine u sivoj ili
crnoj boji, dok GT-R Black Edition (kao što mu i ime kaže) uvek dolazi sa crnim
interijerom. Bez obzira na verziju, bočni vazdušni jastuci, kao i SRS vazdušne
zavese se uvek doplaćuju. U ponudi će biti 6 boja karoserije, i to Dark Metal
Blue, Super Black, Titanium Gray, Ultimate Metal Silver, Vibrant Red i White
Pearl. Prodaja u Japanu počinje 6.decembra ove godine (tamo se planira prodaja
od 200 komada mesečno), dok se dolazak u Severnu Ameriku i Evropu očekuje
sredinom 2008. godine. Nažalost, cena u Evropi će sigurno biti daleko viša od
pomenutih 47.642 evra. Za kraj smo dodali i zvaničan promotivni video.

Najveći novitet u paleti Lotusa Elise za modelsku godinu 2008. jeste nova verzija nazvana Elise SC (Supercharged), koju je lako prepoznati po novom zadnjem spojleru i jedinstvenom dizajnu aluminijumskih točkova od 17 inča (gume Yokohama AD07 LTS 225/45 R17). Elise Supercharged (na prve dve slike) pokreće novi 1,8 litarski 2-ZZ VVTL-i agregat sa kompresorom (ali bez interkulera), koji razvija snagu od 162kW/220KS. Za sportski auto tolika snaga možda i nije impresivna ali u kombinaciji sa malom težinom (što je jedna od tradicionalnih karakteristika Lotusa) od samo 903 kg, performanse su i te kako zadovoljavajuće. To konkretno znači ubrzanje od mirovanja do 100 km/h za 4,6 sekunde, ubrzanje od 0 do 100 milja na sat (161 km/h) za 10,7 sekundi i maksimalnu brzinu od 150 milja na sat ili 240 km/h. Pri svemu tome je zanimljiv i podatak da kombinovana potrošnja (po fabričkoj proceni) iznosi samo 9,1 litara benzina na 100 km puta.
Drugi novitet u Lotusovoj ponudi za 2008. je i Lotus Exige S Performance Pack (treća slika), drugim rečima to je Exige S, koji je zahvaljujući pomenutom Performance Pack paketu (čitaj novi Magnuson/Eaton M62 kompresor) dobio povećanje snage motora na ukupno 179kW/240KS pri 8000 o/min. i 230Nm obrtnog momenta pri 5500 o/min. Rezultat je ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,2 sekunde, od 0 do 100 milja na sat (161 km/h) za 9,7 sekundi i maksimalna brzina od 246 km/h. Procenjena potrošnja i ovde iznosi 9,1 litara na 100 km. Performance Pack podrazumeva i ventilirajuće AP Racing diskove od 308 mm, povećani otvor za vazduh na krovu i sisteme kao što su launch control i traction control.

Dok čekamo na potpuno novu generaciju popularne Fieste, iz Forda neprestano stižu nove i nove specijalne (i limitirane) verzije još uvek aktuelnog modela. Najnovija je nazvana Fiesta Zetec S Celebration i namenjena je samo kupcima u Velikoj Britaniji, i to samo za njih 400, koliko će ih biti proizvedeno. Pokreće je provereni Fordov 1,6 litarski benzinski motor sa 16 ventila i snagom od tačno 100 konja, što je dovoljno da Fiesta Celebration do 100 km/h ubrza za nešto manje od 10 sekundi. Ipak, poenta ove posebne Fieste je u jedinstvenom pakovanju dodatne opreme. Najkarakterističniji spoljašnji detalj je svakako krov sa imitacijom šahovske table, a tu su i 16 inčni aluminijumski točkovi, spušteno sportsko ogibljenje, zatamnjena stakla, tzv. "Racy Celebration Green" boja karoserije, kao i retrovizori, bočne zaštitne lajsne, zadnji krovni spojler i ručka za otvaranje prtljažnika u "Panther Black" crnoj boji. Unutrašnjost se sva u "Ebony Haze" koži, uz nezaobilaznu pločicu sa serijskim brojem, koji dokazuje pripadnost vozila Celebration seriji. Od opreme treba pomenuti i klima uređaj, el. podizače prednjih stakala, putni kompjuter, CD plejer i sportska prednja sedišta. Fiesta Zetec S kreće u prodaju sledećeg meseca i to po ceni od 12.595 funti ili oko 18.640 evra.
Još dva nova Hondina automobila spremna za predstojeći 40. salon automobila
u Tokiju jesu i modeli S2000 Type S (verovatno poslednji pozdrav aktuelnog
modela pred penzionisanje) i Civic FFV, pri čemu ipak ovaj prvi privlači više
pažnje. To i ne čudi kada su Japanci na S2000 Type S ugradili ogromno zadnje
krilo i kompletan aerodinamički paket (uključujući i 17-inčne aluminijumske
točkove), kakav ima i Honda S2000 Club Racer, predstavljena na salonu u
Njujorku pre pola godine (u stvari S2000 Type S predstavlja samo japansku
varijantu pomenutog S2000 Club Racera). Nova verzija ima zadatak da u
potpunosti iskoristi potencijal modela S2000 na trkačkoj stazi a da istovremeno
bude i auto za svaki dan. Za to će se brinuti tvrđe podešeno ogibljenje, kruća
karoserija, smanjena masa automobila (raspored težine savršenih 50/50), šire
gume pozadi i već pomenuti kompletan aero body kit. Još je lepše da se VSA
(elektronska kontrola stabilnosti) može pritiskom na dugme u potpunosti
isključiti. S2000 Type S pokreće 2,2 litarski 4-cilindrični DOHC agregat sa 16
ventila, koji razvija 237KS pri 7800 o/min. i 220Nm obrtnog momenta (uparen sa
preciznim manuelnim šestostepenim menjačem), a zahvaljujući primamljivoj ceni
(bar nama u Evropi) od 3,8 miliona jena ili jedva nešto preko 23.500 evra,
Honda s pravom računa da će u Japanu prodavati po 100 komada ovog modela svakog
meseca. Inače, S2000 Type S će se kupcima nuditi sa izborom od deset boja za
karoseriju, dok je unutrašnjost u kombinaciji crne i žute boje. Sve u svemu
beskompromisna mašina za entuzijaste, odličnih voznih osobina i upravljanja,
preciznog menjača i isto takvog upravljača, sportskog ogibljenja i velikog
užitka za vozača.
Honda će na salonu u Tokiju japanskoj publici prikazati i model Civic FFV (Flexible Fuel Vehicle), kakav Honda već nudi u Brazilu zajedno sa manjom Hondom Fit FFV. Civic FFV je opremljen novim FFV sistemom, koji omogućuje benzinskim motorima da kao gorivo koriste i 100-postotni bioetanol ili mešavinu etanol/benzin u odnosu od 20 do 100%. Civic FFV pokreće 1,8 litarski motor, koji razvija snagu od 103kW/140KS pri 6200 o/min. i 174Nm obrtnog momenta pri 4300 o/min. Za poređenje, Civic 1,8 sa pogonom na benzin raspolaže sa 102kW/138KS pri 6200 o/min. i 172Nm pri 5000 o/min.

Kao što je već dobro poznato, korejski Hyundai je promenio način obeležavanja svojih modela, pa je tako već predstavljen kompaktni i30, slediće i10 (naslednik Atosa), i20 (novi Getz), pa i40 (nova Sonata) itd, a sada stiže i najava početka prodaje velikog SUV-a Veracruz i u Evropi, koji će u skladu sa novim načinom imenovanja na Starom kontinentu poneti novo ime, i to - Hyundai iX55. U vezi s tim, nova generacija SUV modela Tucson bi trebalo da se zove iX35, a novi Santa Fe - iX45. Evropski Hyundai iX55 će pokretati 2,2 litarski turbo dizel V6 motor, dok se Amerikancima Veracruz nudi sa 3,6 litarskim V6 benzincem sa 250KS i automatskim šestostepenim menjačem. Novi iX55 će u Evropi startovati sa cenom od oko 45.000 evra, a Korejci se nadaju da će godišnje Evropljanima prodati oko 5000 primeraka ovog SUV-a. Lansiranje modela iX55 je deo stratgeije Hyundaija po kojoj će u Evropi povećati prodaju svojih automobila sa sadašnjih 350.000 na 450.000 godišnje. Inače, Veracruz je u Americi lansiran početkom ove godine (premijera je bila u januaru na salonu u Detroitu). Naravno, Hyundai nije slučajno izabrao baš salon u Detroitu za mesto premijere Veracruza. Budući da SAD predstavljaju glavno tržište ovakvih full-size "terenaca", Hyundai nije smeo sebi da dozvoli da u tom segmentu nema predstavnika. Kao konkurenciju Veracruzu u Hyudaiju vide već etablirane modele poput Lexusa RX350, Mazde CX-7, Nissana Murano, Hondu Pilot, BMW X5, VW Touareg i Volvo XC90. Što se dizajna tiče, fabrika napominje kako su koristili "fluidne i organske forme da bi kreirali rafiniranu i luksuznu pojavu" ovog automobila. Od opreme Veracruz ima sitnice poput pomoći pri parkiranju, keyless go kartice i naravno moćni muzički sistem. Za bezbednost se brinu serijski ESP (elektronska kontrola stabilnosti) i bočne vazdušne zavese, koje pokrivaju sva tri reda sedišta.

Pojavljivanje novih lakih komercijalnih vozila PSA grupacije (Peugeot Bipper, Citroen Nemo) i Fiata (model Fiorino) izazvalo je momentalnu reakciju francuskog Renaulta, koji je juče lansirao i komercijalnu verziju nedavno predstavljene druge generacije svog polivalentnog modela Kangoo (od 1997. do danas prva generacija Kangooa Exspress je prodata u 1,3 miliona primeraka). Kao i ranije, i novi Kangoo Express predstavlja praktično, prostrano i pouzdano vozilo namenjeno profesionalcima, s tim što novi model za 2008. godinu ide i korak dalje kako bi udovoljio pooštrenim potrebama svojih korisnika u pogledu komfora, ekološke podobnosti, bezbednosti i ekonomičnosti. Dizajnerski posmatrano, može se reći da je novi Kangoo Express uspešna evolucija svog istoimenog prethodnika, što u praksi znači kratak prednji deo, kratki prepusti karoserije, veliko vetrobransko staklo, visok krov, asimetrično podeljena zadnja vrata i praktična bočna klizna vrata. Dužina ovog komercijalnog vozila je 4,21 metra, širina 1,83 metra, visina od 1,81 do 1,84 metra, međuosovinsko rastojanje 2,70 metra (za 10 cm više od starog modela), širi je i trag točkova (napred 1,52, pozadi 1,54 metra), nosivost je od 650 do 800 kg (zavisno od verzije), dok korisna zapremina prtljažnog prostora iznosi između 3 i 3,6 kubna metra (ova potonja brojka važi u slučaju da je oboreno i suvozačevo sedište kada je moguće prevoziti i terete dugačke do 2,92 metra). Ponudu motora čine 1,5 litarski dCi dizelaš u tri verzije (50kW/70KS, 63kW/85KS i 78kW/105KS), kao i dva benzinca : 1,6 8V sa 66kW/90KS i 1,6 16V sa 77kW/105KS. Pokretan npr. dizelašem od 85 konja i 200Nm obrtnog momenta, Kangoo Express ima prosečnu potrošnju od 5,2 litre dizela na 100 km(fabrički podatak), dok emisija CO2 iznosi 137 g/km. Sa slabijim benzincem od 90KS i 128Nm Kangoo Express troši 7,8 litara benzina, a sa jačim od 105KS i 148Nm potrošnja iznosi 7,7 litara na 100 km. Narednih meseci pojaviće se i Kangoo Express 1,6 16V sa pogonom na bioetanol E85. U standardnoj opremi ovog komercijalca nalaze se ABS, BAS, servo volan, podešavanje sigurnosnih pojaseva po visini, disk kočnice na sva četiri točka i točkovi od 15 inča, dok se kao opcija nude i cruise control sa limiterom brzine, parking senzori pozadi, automatsko paljenje svetala i brisača, Bluetooth konekcija, ESP sistem, ASR kontrola trakcije, bočni vazdušni jastuci i sl.
Honda
je juče u Japanu i zvanično promovisala novu, drugu generaciju svog modela Fit,
koji je u Evropi poznat kao Jazz. Prve slike i nezvanične detalje o ovoj novoj
Hondi smo objavili pre tačno mesec dana, a sada su dostupni i oficijelni podaci,
koji samo potvrđuju ono što smo tada napisali. Dosadašnji model se pokazao kao
veoma uspešan gradski automobil, ekonomičan, prostran (za svoju veličinu), sa
odličnim manevarskim sposobnostima i naprednim stajlingom. Što se stajlinga
novog Fita tiče, ovde se u osnovi radi o dizajnerskoj evoluciji sadašnjeg modela
Fit/Jazz, jer se očigledno Honda drži izreke da se pobednički tim ne menja (za
poslednjih 6 godina je prodato preko 2 miliona Fita/Jazza u 115 zemalja sveta).
Najuočljivije izmene se zapažaju na prednjem delu (veoma podseća na prethodni
evropski Civic sa petora vrata), gde je novi Fit dobio drugačije oblikovana
svetla, novu haubu, modifikovani branik i atraktivniju masku. Sa strane nema
epohalnih promena, dok su pozadi zapažaju izmenjena svetla, novi branik i malo
drugačiji D stub. Honda je takođe dodala i pet novih boja za karoseriju tako da
se sada u paleta nalazi ukupno 12 boja eksterijera. Naravno, novi Fit je nešto
veći u odnosu na dosadašnji istoimeni model, samim tim i prostraniji (ima više
mesta za kolena i glave putnika na zadnjoj klupi). Naime, dužina je porasla za
55 mm, pa umesto dosadašnjih 3845 iznosi 3900 mm, širina je 1695 mm (+ 20 mm),
visina 1525 mm (kao i kod starog modela), dok je međuosovinsko rastojanje veće
za 50 mm i iznosi 2500 mm. I unutrašnjost je modernizovana, tačnije instrument
tabla je osavremenjena, više je mesta za sitnice, a bolji je i kvalitet
upotrebljenih materijala. I novi Fit će naravno zadržati Hondin sistem veoma
jednostavnog i praktičnog preklapanja zadnjih sedišta. Zahvaljujući kitu za
reparaciju pneumatika i odsustvu klasičnog rezervnog točka, korisna zapremina
prtljažnika iznosi svih 427 litara (po VDA normama). Novi Fit pokreću revidirani i-VTEC benzinski motori od
1,3 litra (74kW/100KS pri 6000 obrt./min.) i 1,5 litra sa 88kW/120KS pri 6300
obrt./min. U ponudi su 5-stepeni manuelni i 5-stepeni automatski menjač, CVT
transmisija, kao i 4WD verzija sa pogonom na sva četiri točka. Snažniji motor
se ugrađuje i u RS (Road Sailing) verziju, koja se odlikuje nešto tvrđim
vešanjem i sportskijim izgledom eksterijera i interijera. Zvanična svetska
promocija će se održati na salonu automobila u Tokiju (27.10. – 11.11. 2007.), prodaja
u Japanu počinje već za neki dan, tačnije 26. oktobra, dok se prodaja u Evropi
očekuje u prvoj polovini naredne godine. Cene u Japanu počinju od 1,14 milona
jena (9800 američkih dolara) i završavaju se cifrom od 1,7 milioina jena,
odnosno 14.600 dolara.
Nemačka kompanija Bitter prezentovala je svoje novo viđenje luksuzne
limuzine, nazvane Vero, koja treba da predstavlja alternativu već
etabliranim
modelima ove klase : BMW-u serije 7, Audiju A8 i Mercedesu S klase.
Zanimljivo pri
svemu ovome jeste da je Bitter za osnovu iskoristio australijski Holden
Statesman (produžena verzije Holdena Commodore), koji je naravno
pretrpeo opsežne
izmene kako bi mogao da opravda cenu od čak 121.975 evra, koliko Bitter
ceni svoj
novi model (cena u Nemačkoj). Ipak, ovo nije i prvi put da je Bitter
prepravio
neki Holdenov automobil. Pre dve godine je ova nemačka kompanija na
bazi Holdena Monaro napravila svoj model, koji je poneo ime Bitter CD02
Coupe. Kako
bilo, novi Bitter Vero je dugačak 5,2 metra, a zahvaljujući
međuosovinskom
rastojanju od preko 3 metra, putnici na zadnjim sedištima zaista nemaju
nikakvih problema za mestom za noge. Unutrašnjost je sva u
najkvalitetnijoj koži
i drvu, sa luksuznim dodacima poput DVD sistema sa monitorima
inkorporiranim u prednje
naslone za glavu, Bose stereo sistema i satelitske navigacije. To
naravno nije
sve što je Bitter napravio na ovom automobilu. U odnosu na original iz
Holdena,
Vero ima redizajniran prednji i zadnji kraj (bi-xenon prednja svetla,
novi
branici, maska hladnjaka, hauba od karbon fibera i novi završeci
izduvnog
sistema), dorađeno ogibljenje i nove 20-inčne aluminijumske točkove.
Motor je
naravno GM-ov, a radi se o 6,0 litarskom V8 agregatu sa 270kW/367KS i
590Nm
obrtnog momenta, uparenim sa automatskim menjačem sa pet stepeni. U
Bitteru se
nadaju da će pronaći 100 kupaca godišnje, prvo u Nemačkoj, a kasnije i
u
Francuskoj, Španiji, Švajcarskoj i Belgiji.
Ovo su prve oficijelne fotografije nove generacije Citroenovog modela C5, koji će se na tržištu naći u martu (berlina), odnosno aprilu (karavan) naredne godine. Kao što se i pretpostavljalo, novi Citroen C5 je dizajnerski veoma sličan konceptu C-Airscape (naročito napred i pozadi), koji je francuski proizvođač predstavio prošlog meseca na salonu automobila u Frankfurtu. Ipak, ili bolje reći nažalost, novi C5 se neće proizvoditi kao kabriolet, već kao i dosad - samo u varijantama berlina (limuzina) i Break (karavan). Dužina berline iznosi 4,78, širina 1,86 i visina 1,45 metra, dok je Break dugačak 4,83, širok 1,86 i visok 1,48 metra (međuosovinsko rastojanje iznosi 2,82 metra). Od motora će na raspolaganju biti dizelaši 1.6HDiF (81kW/110KS i 240Nm), 2.0HDiF (101kW/138KS i 320Nm), 2.2HDiF (127kW/173KS i 370Nm), kao i 2.7HDiF sa 153kW/208KS i 440Nm., a benzinski motori su 1.8i 16V (93kW/127KS i 170Nm), 2.0i 16V (105kW/143KS i 200Nm) i 3.0 V6 sa 158kW/215KS. U svakom slučaju, novi C5 donosi daleko atraktivniji izgled u odnosu na istoimenog prethodnika, prostraniju i komforniju unutrašnjost (više mesta za noge putnika pozadi zahvaljujući i izostanku centralnog tunela), već famozni upravljač sa nepokretnim centralnim delom upravljača, bolje vozne osobine (skuplje verzije imaju Citroenovo Hydractiv 3 hidropneumatsko ogibljenje), veću bezbednost (kruća karoserija, ABS, EBD, EBA i ESP sistemi kao standard, do 9 vazdušnih jastuka u opremi) i već pomenute moderne motore. Od opreme treba izdvojiti još i Cruse control sa limitatorom brzine, elektronsku parkirnu kočnicu, novu generaciju NaviDrive sistema (uključuje 7-inčni displej, GSM telefon, audio sistem i satelitsku navigaciju), Hill Start Assist (za pomoć pri polasku na uzbrdici), parking senzore napred i pozadi, Lane Departure Warning System (LDWS), odnosno sistem koji upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključivanja žmigavaca, xenon prednja svetla i AFS (Adaptive Front Lighting System) svetla, koja "prate krivinu". Nezvanično, cena osnovne verzije novog C5 bi u Francuskoj trebalo da iznosi oko 22.000 evra. Da podsetimo, prvi Citroen C5 je predstavljen još krajem 2000. godine na salonu automobila u Parizu, karavan tokom sledeće 2001., dok su oba doživela redizajn 2004.
Alfa Romeo će uskoro promovisati novu specijalnu i limitiranu verziju svog
modela 147, koji će biti napravljen u saradnji sa Ducatijem, kako bi se
obeležila ovogodišnja titula Ducatijevog vozača Kejsija Stonera u Moto GP
šampionatu. Radi se o Alfi 147 Ducati koju pokreće pojačani 1,9
litarski MJet dizel agregat i koji umesto standardnih 110kW/150 raspolaže sa 125kW/170KS.
Alfa 147 Ducati takođe dobija i Alfin Q2 diferencijal sa zatvaračem i kožna
sportska sedišta, dok će se za agresivniji izgled brinuti jedinstvena
"rosso Ducati" crvena boja i ekskluzivni aluminijumski točkovi od 18
inča.
Čekanju je konačno došao kraj ! Od večeras su dostupne prve slike i
detalji potpuno
novog Nissana GT-R (više se ne zove Skyline GT-R), koji će biti prava
zvezda
predstojećeg 40. salona automobila u Tokiju (27.10. – 11.11.2007.). Kao
što smo
ranije pisali, Nissan GT-R je japanski odgovor na sportske automobile
poput
Porschea 911 Turbo i Corvette Z06, a ostavljajući po strani njegov
atraktivan
izgled, najviše pažnje naravno privlači twin-turbo 3,8 litarski V6
agregat sa
473KS pri 6400 o/min. i 587Nm
obrtnog momenta u rasponu od 3200 do 5200 o/min. Snaga se na sva četiri
točka prenosi preko "GR6"
automatskog
šestostepenog menjača sa duplim kvačilom i komandama za menjanje brzina
na
volanu (manuelne transmisije neće biti ni kao opcije). Performanse
izgledaju
ovako : od mirovanja do 60 milja na sat (96 km/h) novi GT-R ubrzava za
3,5
sekunde, četvrt milje (402 metra) prelazi za 11,7 sekundi, dok je
maksimalna
brzina 192 milje na sat ili 309 km/h. Govori se i o EVO verziji sa svih
530
konja ali to još uvek nije potvrđeno. Inače, novi GT-R je dugačak 4,65
metra, širok 1,92 metra, težak 1740 kg, količnik otpora vazduhu cW
iznosi 0,27, dok su točkovi veličine 20 inča sa gumama dimenzija
255/40ZR20 napred, odnosno 285/35ZR20 nazad. Prema ranijim najavama
GT-R će se nuditi
u tri verzije : Base, Premium i Black Edition, a osnovni Base model
koštaće u
Japanu 7,8 miliona jena ili oko 67.700 američkih dolara (što je skoro
dva puta
manje od cene Porshea 911 Turbo). Kupci Base i Premium verzija moći će
da
biraju između kabine u sivoj ili crnoj boji, dok Black Edition (kao što
mu i
ime kaže) uvek dolazi sa crnim interijerom. Bez obzira na verziju,
bočni
vazdušni jastuci, kao i SRS vazdušne zavese se uvek doplaćuju. U ponudi
će biti
6 boja karoserije, i to Dark Metal Blue, Super Black, Titanium Gray,
Ultimate
Metal Silver, Vibrant Red i White Pearl. Prodaja u Japanu počinje u
decembru
ove godine, dok se dolazak u Severnu Ameriku i Evropu očekuje sredinom
2008.
godine. Amerikanci špekulišu da bi osnovna verzija novog Nissanovog
supersportiste kod njih mogla da košta ispod 80.000 dolara (56.500
evra).
Nažalost, cena u Evropi će najverovatnije biti daleko viša...
Holden Special Vehicles (HSV) odnosno
sportsko odeljenje australijskog Holdena (pripada američkom General Motorsu), ove
godine slavi tačno 20 godina postojanja. Tim povodom su na salonu automobila u
Sidneju pre nekoliko dana predstavljena dva njihova nova automobila, i to : HSV
Maloo R8 Ute, do sada najpapreniji Maloo (inače, na jeziku Aboridžina reč Maloo
označava oluju, grmljavinu) i Holden HSV ClubSport R8 20th Anniversary.
Zanimljivo je pri tome da ljudi iz HSV-a novi Maloo R8 Ute ne definišu kao
uobičajeno pick up ili komercijalno vozilo, već kao kupe (!) sa "prokleto velikim
prtljažnikom" (coupe with a damn big boot) i elektrohidrauličkim poklopcem
tog prtljažnika. Pod haubom se nalazi LS2 V8 motor, zapremine 6,0 litara sa
307kW/411KS, čija se snaga preko manuelnog menjača sa 6 stepeni (automatik je
opcija) prenosi na zadnje točkove. Od standardne opreme treba izdvojiti sportska
sedišta, AP Racing kočioni paket, aerodinamički paket za karoseriju i parking
senzore, dok se kao opcija nudi "performance pack" (uključuje kožna
sedišta i set 20-inčnih aluminijumskih točkova sa odgovarajućim pneumaticima).
Cena za Maloo R8 Ute u osnovnoj verziji iznosi 59.990 australijskih dolara
(skoro 36.000 evra), doplata za automatski menjač je 2000 dolara (1200 evra), a
za pomenuti "performance pack" treba platiti 3750 dolara (2250 evra).
Holden HSV Clubsport R8 20th Anniversary je drugi novitet HSV-a za salon u Sidneju, a predstavlja specijalni model povodom obeležavanja 20-godišnjice ove firme. Naravno, kao i uvek kada su specijalne edicije u pitanju, i Holden HSV ClubSport R8 20th Anniversary će biti izrađen u limitiranom broju primeraka, tačnije kupcima će biti ponuđeno samo 100 komada ovog automobila. Od standardnih modela se razlikuje po jedinstvenoj boji karoseriji i posebnim 20th Anniversary oznakama, kožnim sportskim sedištima, novim točkovima i kočionim klještima u crnoj i zlatnoj boji. Kao i regularni ClubSport R8, i ovu jubilarnu ediciju pokreće isti LS2 V8 agregat sa 307kW/411KS, a isti su i kočioni sistem i agresivni stajling eksterijera. U Australiji Holden HSV ClubSport R8 20th Anniversary (sa manuelnim menjačem) košta 65.990 tamošnjih dolara (39.600 evra).
Paleta motora Audijevog kupea
A5 je upravo proširena i prvim četvorocilindričnim agregatom. Radi se o 1,8
litarskom benzincu sa turbo punjačem i FSI direktnim ubrizgavanjem goriva, koji
razvija 125kW/170KS pri 4800 o/min. i 250Nm obrtnog momenta, raspoloživog u
rasponu od 1500 do 4800 o/min. U kombinaciji sa šestostepenim manuelnim
menjačem, A5 1,8 TFSI do 100 km/h ubrzava za 8,4 sekunde, dok maksimalna brzina
iznosi 225 km/h. Cena ove nove verzije npr. u Velikoj Britaniji iznosi 26.190
funti ili 37.750 evra, a prve isporuke tamo počinju krajem novembra.