home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Na slikama je novi niskobudžetni Renault Sandero, za sada namenjen kupcima u Južnoj Americi, ali će se tokom 2008. godine naći i na određenim tržištima Starog kontinenta sa amblemom rumunske Dacije, koja će ga i proizvoditi. Drugim rečima, Sandero je u stvari Dacia Logan u verziji kombi-limuzine sa petora vrata, mada sa drugačijim dizajnom, koji podseća na ostale modele u gami Renault (napred na Clio III i koncept Koleos SUV). Za potrebe Južne Amerike (gde prodaja počinje već u decembru ove godine), Sandero će proizvoditi Renaultova fabrika u Brazilu, koja već sklapa standardni Logan sa značkom Renaulta i Nissana. Naravno, Sandero je kraći od Logana (402 naspram Loganovih 425 cm), a i prtljažnik je u osnovnoj konfiguraciji manji za skoro 200 litara (Sandero 320, Logan 510 litara). U Brazilu će se Sandero opremati 1,0 i 1,6 litarskim Flexi Fuel motorima pokretanim bioetanolom sa 60 odnosno 105KS, kao i 1,5 litarskim dCi dizelašem u dve verzije : sa 70 i 86KS. Renault će inače za Sandero u Brazilu odobravati garanciju u trajanju od tri godine ili 100.000 kilometara. Prema prvim najavama, Evropljani će dobiti 1,6 16V benzinac sa 105KS i 1,5 dCi dizelaš sa 86KS.





Dacia Logan Pick-up

11 Sep 2007 - 01:30 Noviteti Link

Dacia neumorno širi paletu svojih modela, pa tako posle Logana u formi limuzine, karavana (Logan MCV) i komercijalne Van varijante, uskoro stiže i Pick-up model. Fabrika novi Logan Pick-up opisuje kao idealno radno vozilo za vlasnike manjih radnji i trgovina, kojima je potreban robustan i praktičan automobil, mada može da zadovolji potrebe i običnih vozača. Platforma je preuzeta sa Logana MCV (karavan), što znači da je međuosovinsko rastojanje Logana Pick-up 2905 mm (275 mm više od limuzinske verzije), dok dužina iznosi 4450 mm ili 200 mm više od limuzine. Paleta motora obuhvataće već poznate Renaultove motore, tačnije 1,4 litarske (75KS) i 1,6 litarske benzince (90 i 105KS), kao i 1,5 litarski dCi sa 70KS. Logan Pick-up ima korisnu nosivost od tačno 800 kg, a dužina tovarnog prostora mu iznosi 1,80 metara (ne treba zaboraviti i svih 300 litara korisnog prostora iza sedišta u kabini !). I ovaj model će se proizvoditi u fabrici u rumunskom Piteštiju, a njegova komercijalizacija startuje u prvoj polovini 2008. godine, i to naravno prvo u Rumuniji. Mada još nije saopštena konkretna cena, ne treba sumnjati da će i Logan Pick-up nuditi odličan odnos plaćeno/dobijeno.




Od lansiranja 1997. godine, Renault je prodao preko 2,2 miliona komada svog prostranog i svestranog modela Kangoo, a sada, tačno deset godina kasnije, stiže njegova potpuno nova generacija. Novi Kangoo još više naglašava svoju porodičnu orijentaciju i to kroz kombinaciju praktičnosti, komfora, bezbednosti, ekonomičnosti i kvaliteta. Dizajnerski posmatrano, može se reći da novi Kangoo predstavlja evoluciju svog istoimenog prethodnika, što znači kratak prednji deo, veliko vetrobransko staklo, visok krov i praktična bočna klizna vrata. Kako je to već običaj, novi Kangoo je porastao u dužinu, i to za 180 mm (dužina 4213 mm, a međuosovinsko rastojanje 2697 mm), što za posledicu ima više mesta i više komfora za svih pet putnika. U Renaultu naravno obećavaju veći kvalitet upotrebljenih materijala u detaljno redizajniranoj unutrašnjosti, kao i viši kvalitet same završne obrade i poboljšanje zvučne izolacije. Kod ovakvih automobila, prtljažni prostor je uvek jača strana, pa ni novi Kangoo ne predstavlja izuzetak. Osim činjenice da je zadnja klupa deljiva u odnosu 60:40, moguće ju je i veoma lako sklopiti u pod, pri čemu se dobija potpuno ravna površina (zapremina prtljažnika inače iznosi 660 litara u osnovnoj konfiguraciji, a 2866 litara sa oborenom zadnjom klupom). Kod nekih verzija postoji i veoma praktična opcija sklapanja suvozačevog sedišta, u slučaju potrebe prevoza dugačkih predmeta (tačnije do 2,5 metra dužine). Osim toga, kabina raspolaže sa mnogobrojnim otvorenim i zatvorenim pretincima i kasetama, ukupne zapremine 77 litara. Bar u početku, novi Kangoo pokretaće dva benzinska i tri dizel motora. Po navodima fabrike, radi se o robusnim, pouzdanim i ekonomičnim agregatima. Dizelaši su zapremine 1,5 litara i razvijaju 50kW/70KS, 63kW/85KS i 78kW/105KS. Ovaj najsnažniji ima i DPF filter čestica čađi, a i slabija dva dizelaša takođe emituju manje od 140 grama CO2 po kilometru. Novi Kangoo je napravljen na Renaultovoj platformi C segmenta, koja je inače poznata po svojim dinamičkim kvalitetima, komforu i bezbednosti. Pasivna i aktivna bezbednost je stavka, gde Renault ne pravi kompromise, pa su i osnovni modeli novog Kangooa opremljeni najnovijom generacijom ABS i EBA sistema, sigurnosnim pojasevima sa zatezačima, dok su kod skupljih verzija deo opreme i elektronska kontrola stabilnosti (ESP) i sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova (ASR). Broj vazdušnih jastuka zavisi od paketa opreme, tako da se njihov broj kreće od dva do šest. Od ostale opreme (bilo standardne bilo opcione) treba izdvojiti cruise control sa limiterom brzine, kao i automatsko paljenje svetala i brisača.




Američki Chrysler će na salonu automobila u Frankfurtu (za predstavnike medija otvara se već 11. septembra), sem novog Jeep Cherokeeja i Dodge Journeya, evropskoj publici po prvi put predstaviti i novu generaciju minivena Grand Voyager, koji se odlikuje potpuno novim spoljašnjim i unutrašnjim izgledom, kao i unapređenim 2,8 litarskim dizel motorom (u ponudi će biti i 3,8 litarski V6 benzinac). Novi Grand Voyager (uz dužinu od 5143 mm dužine i 3078 mm međuosovinskog rastojanja sa razlogom nosi ono "Grand" u imenu) je Amerikancima predstavljen još u januaru ove godine na tamošnjem salonu u Detroitu, a kupcima sa Starog kontinenta biće dostupan u prvom kvartalu 2008. godine. Porodične ljude će sigurno obradovati nekoliko veoma korisnih elemenata, kojima raspolaže ovaj sedmosed sa tri reda sedišta (prvi i drugi red su inače dobili grejana sedišta). Tako je drugi i treći red sedišta moguće u potpunosti sklopiti u pod automobila, sedišta u drugom redu mogu se okrenuti za 180 stepeni, a klizna bočna vrata i vrata prtljažnika se otvaraju/zatvaraju električnim putem. Od opreme vredi izdvojiti i serijski ESP sistem (elektronska kontrola stabilnosti), prednje i bočne vazdušne jastuke i kameru za pomoć pri vožnji unazad. Pomenuti 2,8 litarski dizel motor inače ima snagu od 120kW/163KS i 360Nm obrtnog momenta, dok 3,8 litarski benzinac raspolaže sa 147kW/200KS i 312Nm. Oba motora su uparena sa 6-stepenim automatskim menjačem.




Iako nosi ime hibrid u svom imenu, novi Smart ForTwo Micro Hybrid Drive (MHD) nije klasičan hibrid u stilu Toyote Prius ili sličnih vozila. Ovaj Smart je opremljen Start-Stop sistem, koji automatski gasi motor kada vozač pritisne kočnicu, a brzina vozila padne ispod 8 km/h (čim vozač pustu pedalu kočnice, motor se ponovo automatski pali). Zahvaljujući ovom sistemu i blago promenjenim prenosnim odnosima u automatizovanoj manuelnoj transmisiji, Smart ForTwo MHD troši osam odsto manje goriva u kombinovanom ciklusu i 19 odsto manje u gradskom saobraćaju u poređenju sa standardnim modelom (umesto 4,7 litara potrošnja iznosi 4,3 litra na 100 km). Naravno, smanjena je i emisija CO2, i to sa 112 na 103 grama po kilometru. Da bi skrenuo pažnju na ovaj novitet, Smart će već na predstojećem salonu automobila u Frankfurtu publici predstaviti i specijalnu verziju Smarta MHD (na slici). Taj "specijalac" je nastao na osnovi Smarta ForTwo Coupe sa Pure paketom opreme, pokreće ga benzinski motor sa 52kW/71KS, a karakteriše ga bela boja karoserije u kombinaciji sa srebrnom tridion sigurnosnom ćelijom (i kućišta retrovizora i prednja maska su takođe u srebrnoj boji). Naravno, u poređenju sa serijskim Smartom ForTwo Pure, Special Edition je bogatije opremljen (15-inčni devetokraki alu točkovi, ESP, ABS, BAS, centralno zaključavanje, prednji vazdušni jastuci) i pruža komforniju vožnju, a košta 10.490 evra (inače, cene ostalih modela Smarta MHD hibrida u Nemačkoj startuju od 10.350 evra). Smart ForTwo MHD je već u prodaji, ali prve isporuke počinju krajem oktobra ove godine.   



Potpuno novi Cadillac CTS stiže na evropsko tržište u poslednjem kvartalu ove godine (cene će biti poznate uskoro), dok će se zvanična evropska premijera održati već za nekoliko dana na predstojećem salonu automobila u Frankfurtu. Kao što je njegov prethodnik pomogao da se promeni mišljenje o ovom brendu kada se pojavio 2002. godine, tako i novi CTS za 2008. treba da ispiše novo poglavlje u istoriji kompanije, i to zahvaljujući poboljšanim motorima i menjačima, kao i uzbudljivim novim stajlingom eksterijera i interijera, koji odražava karakter i eleganciju. Inače, novi CTS je imao svetsku premijeru još početkom januara ove godine na salonu automobila u Detroitu. U principu, nova generacija Cadillaca CTS ne donosi ništa epohalno novo na dizajnerskom planu, odnosno ovaj Cadillac srednje klase samo sledi već zacrtane dizajnerske smernice većih modela u gami ove marke (čije su karakteristike oštre i agresivne linije karoserije i velika upadljiva maska hladnjaka). Da to i nije loše, pokazuje i povećano interesovanje kupaca, koji su prihvatili ovakav dizajn...bar u Americi. Naime, podaci pokazuju povećanje prodaje ovog modela od 2002. godine, kada je prodato 38.000 komada, pa do 2005. kada je udomljeno 61.000 primeraka i to samo u SAD-u. (ukupno je Cadillac prodao 275.000 komada prve generacije CTS-a). Zato u Cadillacu očekuju porast tražnje i za novim modelom. Evropski kupci će dobiti dva benzinska motora, i to 3,6 litarski V6 VVT agregat sa direktnim ubrizgavanjem od 229kW/311KS i 374Nm obrtnog momenta, kao i 2,8 L V6 motor sa 155kW/211KS. Direktno ubrizgavanje kod 3,6 litarskog motora je odgovorno za 15 % više snage, 8 % veći obrtni moment i za 3 % manju potrošnju. Kasnije će Evropljanima biti na raspolaganju i najmoderniji turbo-dizel motor sa direktnim ubrizgavanjem o kome za sada nema konkretnijih informacija. Po prvi put, CTS će se nuditi i u verziji sa pogonom na zadnjoj osovini, kao i sa AWD integralnim pogonom na sva četiri točka. Što se menjača tiče, u ponudi su manuelni sa 6 stepeni i novi Hydra-Matic 6L50 automatik sa takođe 6 brzina. U Cadillacu naglašavaju da su i ogibljenje, kočioni i upravljački sistem pretrpeli velike promene u cilju poboljšanja voznih osobina, bezbednosti i performansi, a unapređena je i zvučna izolacija. Mada je novi CTS porastao u svim pravcima, međuosovinsko rastojanje je ostalo identično prethodniku i iznosi 2880 mm. Inače, novi CTS je dugačak 4860 mm, širok 1842 mm, a visok 1464 mm (trag točkova je povećan za 50 mm u odnosu na prethodnika). Devetokraki aluminijumski točkovi su veličine 18 inča, a gume su dimenzija 235/50R18. Unutrašnjost novog CTS-a reprezentuje nov i drugačiji  dizajnerski pristup Cadillaca u oblikovanju interijera, a odlikuju ga elegancija, luksuzni karakter i prema tvrdnjama ljudi iz Cadillaca, veći kvalitet upotrebljenih materijala i uopšte viši kvalitet završne obrade. Koliko će novi dizajn, unapređeni motori i menjači, bolje vozne osobine i kvalitetnija unutrašnjost pomoći u prodaji novog CTS-a, vreme će pokazati, ali Cadillacu ne ide na ruku podatak da je prošle godine u Evropi prodato samo 464 primeraka starog CTS-a !




Saab 9-3 Turbo X

9 Sep 2007 - 15:33 Noviteti Link


Ovo su prve slike novog Saaba 9-3 Turbo X, koji će naravno zvaničnu svetsku premijeru doživeti za neki dan na 62. salonu automobila u Frankfurtu. I kao što je to već običaj u poslednje vreme, i ove slike su opet procurele na internet pre vremena i bez volje same švedske fabrike, pa od nekog iznenađenja na salonu u Frankfurtu nema ništa. Saab 9-3 Turbo X u stvari predstavlja specijalnu i naravno ograničenu ediciju modela 9-3 (biće plasirano samo 2000 komada), kojom se obeležava premijera Saabovog novog XWD sistema integralnog pogona sa novim elektronskim eLSD diferencijalom (raspodeljuje snagu između prednje i zadnje osovine, ali i između levog i desnog zadnjeg točka). 9-3 Turbo X pokreće pojačana verzija 2,8 litarskog V6 turbo benzinca, koji umesto standardnih 255KS, sada razvija 206kW/280KS i 400Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje do stotke za 5,7 sekunde (podatak za limuzinu, dok karavanu treba 5,9 sekundi), a maksimalna brzina iznosi 250 km/h. Motor može biti uparen sa 6-stepenim manuelnim ili 6-stepenim automatskim menjačem. Budući da se ovde radi o specijanoj seriji modela 9-3, u Saabu su se potrudili da i vizuelno odvoje Turbo X od standardnih modela. Za to se brinu jedinstvena crna boja karoserije, 18-inčni točkovi (opcija 19-inlni), nešto agresivniji aero body kit ("dublji" prednji branik, novi spojler na poklopcu prtljažnika, novi dupli završetak izduvnog sistema), kao i modifikovana unutrašnjost. Saab će novi 9-3 Turbo X plasirati na tržište u početku 2008. godine, a biće dostupan u obe karoserijske verzije : kao klasična limuzina (Sport Sedan) i kao karavan (Sport Combi).

 



Mazda je u Japanu pre neki dan promovisala restilizovani kompaktni MPV model Premacy, odnosno doteranu verziju Mazde5 kako se zove u većem delu sveta, pa i kod nas. Što se osveženog dizajna tiče, odmah se mogu primetiti redizajnirani prednji branik, modifikovana svetla napred i nazad (skuplje verzije sada imaju LED zadnja svetla i LED žmigavce u retrovizorima), manje promene u unutrašnjosti (osvežena centralna konzola, nove nove boje i materijali, novi dizajn presvlaka za sedišta), bogatija je i paleta boja za karoseriju (sada ih je 11), a tu je i doterano ogibljenje, koje se brine za veću stabilnost i komfor (osim toga poboljšana je i zvučna izolacija). Takođe, svi modeli sa prednjim pogonom su dobili elektronski kontrolisanu 5-stepenu automatsku transmisiju (nudi se i varijanta sa integralnim pogonom), dok je motorima (2,0 i 2,3 litarski MZR agregati) redukovana potrošnja i emisija CO2. Bogatija je i standardna i opciona oprema (tu su HDD navigacioni sistem, unapređeni Parking Assist sistem sa CCD kamerom, Bluetooth handsfree sistem), a DSC sistem dinamičke kontrole stabilnosti je kao opcija postao dostupan u većem broju verzija osvežene Mazde Premacy. U Mazdi se nadaju da će zahvaljujući ovim promenama, restilizovana Mazda Premacy samo u Japanu naći oko 1800 kupaca svakog meseca.

 



I aktuelna Pagani Zonda je dovoljno ekskluzivan i poželjan automobil agresivnog izgleda, međutim vlasnik kompanije, Horacio Pagani, ima na umu još ambiciozniji projekat novog super-sportskog automobila, nazvanog prosto Pagani Zonda R. Ono što se za sada zna, jeste da će novu Zondu R pokretati AMG-ov 6,0 litarski motor sa 551kW/750KS pri 7500 o/min. i 710Nm obrtnog momenta (derivat agregata korišćenog u trkačkom modelu Mercedes CLK GTR), da će uprkos sličnom izgledu sa postojećom Zondom F, sa njom deliti samo 10 odsto delova, a da će sve ostalo biti potpuno novo, počev od dužeg međuosovinskog rastojanja (za 47 mm), šireg traga točkova pa sve do nešto nižeg težišta automobila i izduvnog sistema u stilu F1. Inače, sa dužinom od 4,77 metra, nova Zonda R je skoro 40 cm duža od Zonde F, a uz to je i 5 cm šira. Pomenuti motor, u kombinaciji sa 6-stepenim manuelnim sekvencijalnim menjačem, pobrinuće se da zadovolji i najzahtevnije vozače (u šta realno nema ni razloga da se sumnja). Pagani bi novu Zondu R trebao zvanično da promoviše na sledećem salonu automobila u Ženevi, mada postoje i oprečne informacije da će se to desiti već sledeće nedelje na toliko pominjanom salonu u Frankfurtu. U svakom slučaju, Zonda R neće biti nimalo jeftina, jer prema prvim najavama koštaće oko 1,2 miliona evra (bez poreza), a biće napravljena u veoma ograničenoj seriji od samo 10 komada.

 



Osim novog modela DBS, britanski Aston Martin je za salon automobila u Frankfurtu pripremio i dve specijalne verzije već poznatih modela V8 Vantage i DB9, a obe su nastale kao omaž poznatim 24-časovnim trkama, koje se održavaju na trkačkim stazama u Nirburgringu (model V8 Vantage N400), odnosno Le Manu (model DB9 LM). Aston Martin V8 Vantage N400 (prva slika) je doživeo brojna tehnička unapređenja (pojačan motor, doterano ogibljenje), standardna paleta boja mu je bogatija za tri nove boje (Bergwerk Black, Lightning Silver i Karussell Orange), a unutrašnjost je obogaćena za grejana kožna sedišta sa memorijom, detalje od aluminijuma, satelitsku navigaciju, Bluetooth koncekciju, cruise control, 700W Aston Martin Premium Audio System i naravno pločicu sa serijskim brojem. V8 motor zapremine 4,3 litra je pojačan na 294kW/400KS i 420Nm obrtnog momenta, a vredi napomenuti da je V8 Vantage N400 takođe opremljen i novim Sports Pack paketom, koji vozaču nudi nešto drugačije vozne karakteristike, odnosno još preciznije upravljanje. Uz Sports Pack idu i novi amortizeri i opruge, jedinstveni alu točkovi, novi anti-roll bar pozadi, a sem toga V8 Vantage N400 je dobio još par dizajnerskih detalja, koji ga odvajaju od standardnog modela, poput modifikovanih pragova i haube, prozirnih zadnjih svetala, prednjeg grila visokog sjaja itd. Novi V8 Vantage N400 nudiće se sa Sportshift automatizovanim manuelnim menjačem ili sa klasičnom manuelnom transmisijom, a u ponudi su obe karoserijske varijante : Coupe i Roadster. Drugi novitet Aston Martina za salon u Frankfurtu, model DB9 LM, napravljen je da bi se proslavila pobeda ove fabrike u GT1 klasi na trci u LeManu, koju je postigao Aston Martin DBR9. Za razliku od modela V8 Vantage N400, koji će se nuditi i kao Coupe i Roadster, DB9 LM će kupci moći dobiti samo u formi sportskog kupea i sa Touchtronic transmisijom i samo jednom, ali jedinstvenom srebrnom bojom (Sarthe Silver), kočionim klještima u crvenoj boji, pomenutim Sports Pack paketom, kožnom unutrašnjošću i naravno pločicom sa serijskim brojem. Cene za oba nova Aston Martina biće saopštene za neki dan na salonu u Frankfurtu.




Porsche Cayenne GTS

7 Sep 2007 - 15:07 Noviteti Link

Porsche će na salonu automobila u Frankfurtu sledeće nedelje promovisati novu varijantu svog SUV modela Cayenne, koji nosi dodatak GTS u svom imenu. Iako je Cayenne GTS dobio pojačani 4,8 litarski V8 motor, novi aero body kit, 21-inčne točkove sa gumama 295/35 R 21 i nova sportska sedišta presvučena kožom i alkantarom, poenta ovog Cayenna jeste da je to prvi Porscheov SUV model opremljen elektronski kontrolisanim vešanjem i PASM (Porsche Active Suspension Management) sistemom, koji zajedno spuštaju Cayenne GTS za dodatnih 24 mm. Cayenne GTS je takođe opremljen PTM (Porsche Traction Management) permanentnim pogonom na sva četiri točka, a kao opcija se nudi i vazdušno vešanje. Pomenuti V8 motor zapremine 4,8 litara sada razvija 302kW/405KS (+20KS u odnosu na Cayenne S) pri 6500 o/min. i 500Nm obrtnog momenta pri 3500 o/min., a standardno je uparen sa manuelnim 6-stepenom menjačem, koji ima kraće prenosne odnose u poređenju sa Cayennom S (u ponudi je i 6-stepena Tiptronic S transmisija). Sprint do 100 km/h sa mauelnim menjačem inače traje 6,1 sekundu, što je pola sekunde manje od Cayenna S. Samo za ovaj Cayenne GTS, Porsche je ponudio i dve nove boje, nazvane GTS Red i Nordic Gold Metallic. Isporuka prvih primeraka počinje u februaru naredne godine, a cena u Nemačkoj će iznositi 76.725 evra (sa tamošnjim porezom).




Nova Mazda6 za 2008.

6 Sep 2007 - 17:49 Noviteti Link

Na internet su procurele zvanične fotografije potpuno nove generacije Mazde6, koju japanska fabrika inače najavljuje kao svoju najveću premijeru predstojećeg salona automobila u Frankfurtu. Kao što je bilo i za očekivati, Mazda i sa novom "Šesticom" nastavlja sa predstavljanjem stilski atraktivnih i dinamičnih automobila; sve u skladu sa poznatom "Zoom-Zoom" filozofijom, ali koja je sada evoluirala na viši, tzv. Kizuna nivo (što bi moglo da se protumači kao "emotivna veza između čoveka i mašine"). Naravno, poput privlačne spoljašnjosti, i u unutrašnjost odiše modernim, dinamičnim stajlingom. Nova  Mazda6 je duža za 65 mm, šira 15 mm i viša za 5 mm u odnosu na istoimenu prethodnicu, što će omogućiti pre svega više mesta za putnike na zadnjim sedištima (produženo je i međuosovinsko rastojanje za 50 mm), a prema najavama iz Mazde, načinjen je i značajan skok u pogledu kvaliteta celog vozila. Mehanički će se nova Mazdina limuzina srednje klase oslanjati na nedavno predstavljeni Ford Mondeo (koristi njegovu CD3 platformu, koju će dobiti i novi Volvo S60), što naravno ne čudi budući da je američki gigant vlasnik japanske kompanije. Ipak, Mazda6 će biti manja i lakša od pomenutog Mondea, a biće i nešto lakša od svoje prethodnice. To će u praksi značiti i nešto nižu potrošnju, redukovanu emisiju CO2, kao i dinamičnije vozne osobine. Osim novog dizajna, boljih voznih osobina i preciznijeg upravljanja, veće fukcionalnosti, bolje ergonomije, manje potrošnje, bolje aerodinamike, unapređene bezbednosti (ABS, DSC, TCS, BA sistemi i šest vazdušnih jastuka kao standard), Mazda6 se može pohvaliti i bogatijom standardnom i opcionom opremom, u kojoj se nalaze Xenon prednja svetla, aktivni cruise control, parking senzori, dvozonski automatski klima uređaj, grejana sedišta, Bose stereo sistem, glasovne komande itd. Novitet je takođe i 2,5 litarski benzinac sa 125kW/170KS (nastao iz starog 2,3L), dok ostatak palete čine već poznati 1,8 i 2,0 litarski benzinci i 2,0 litarski dizelaš. Prodaja će početi početkom sledeće godine (kada će biti poznate i cene), a kao i ranije, i nova generacija Mazde6 će se nuditi u tri karoserijske varijante : kao klasična limuzina, liftback sa petora vrata i Wagon, odnosno karavan. Tokom 2009. godine će se pojaviti i sportska MPS varijanta, a u planu je i hibridna verzija (kombinacija benzinskog motora od 2,5 litra i elektromotora).

 



Chrysler je saopštio da će na salonu automobila u Frankfurtu (počinje sledeće nedelje) i zvanično evropskoj publici prikazati novu generaciju modela Cherokee (u Americi je promovisan još pre nekoliko meseci, a tamo se prodaje kao Liberty). Prvo što upada u oči je sličnost novog Cherokeeja sa Jeep Commanderom (prednji kraj, svetla, maska) i Dodge Nitrom (sa strane i pozadi). Gledano u celini, cela karoserija je sada mnogo više kockastija i robusnija; više u stilu Cherokeeja iz osamdesetih godina prošlog veka, što je valjda i bila namera. S druge strane, unutrašnjost je  između ostalog, dobila komfornija sedišta i povećan prtljažni prostor. Osim novog dizajna, novi Cherokee donosi bolje vozne karakteristike (novo prednje i zadnje vešanje, napred nezavisno), bogatiju serijsku opremu, Selec-Trac II stalni pogon na sva četiri točka i unapređenu bezbednost (ABS, elektronska kontrola stabilnosti, Traction Control, pomoć pri kočenju, brisači sa senzorima za kišu, prednji i bočni vazdušni jastuci, bočne vazdušne zavese). Posebno je zanimljiv Sky Slider pokretni krov, koji se proteže celom dužinom istog (treba da privuče kupce, koji na svom vozilu žele kombinaciju prednosti jednog kabrioleta sa prostranošću i bezbednošću porodičnog SUV-a). Novi Cherokee pokreću 3,7 litarski V6 benzinac sa 151kW/205KS i 314Nm obrtnog momenta, kao i modifikovani 2,8 litarski Common-rail dizel agregat sa DPF filterom čestica čađi i snagom od 130kW/177KS pri 3800 obrt./min. i 460Nm pri 2000 obrt./min. Prosečna potrošnja ovog dizelaša po fabričkim podacima iznosi 8,6 litara dizela na 100 km. U ponudi su 6-stepeni manuelni menjač (uz oba motora), 5-stepeni automatik (samo uz dizel motor) i 4-stepeni automatik, koji se ugrađuje samo uz benzinski motor. Novi Cherokee dolazi u dva paketa opreme : Sport i Limited.




Nissanov MPV model Note je prošao blagi kozmetički tretman kako bi spremno dočekao novu prodajnu sezonu, ali su promene ograničene na samo na par novih detalja, koji se vide tek na treći ili četvrti pogled. U stvari, najočiglednija promena na spoljašnjosti se odnosi na promenjeno mesto za antenu, koja se više ne nalazi na prednjem, već na zadnjem delu krova. Takođe, bogatija je i paleta boja za karoseriju ovog automobila, pa tako kupci imaju na raspolaganju tri boje više (dve nove nijanse sive, poznate sa modela Qashqai i tzv. Emotion Red crvenu boju, koja je već upotrebljena na Micri). Uz novi dizajn aluminjumskih točkova, to je to. Par promena ima i u unutrašnjosti. Naime, sedišta su dobila nove presvlake (nov dizajn i tkanina), upotrebljeni su kvalitetniji materijali, a veći je i izbor boja za kabinu. Od opreme vredi izdvojiti novi audio sistem sa MP3 plejerom, kao i Bluetooth konekciju sa komandama na volanu. Paleta motora ostaje neizmenjena, odnosno čine ju benzinci 1,4 16v (65kW/88KS), 1,6 16v sa 81kW/110KS i 1,5 litarski dCi dizelaš u verzijama sa 50kW/68KS i 63kW/86KS. Istovremeno je predstavljena i peronalizovana Life verzija, koja se odlikuje crvenom bojom karoserije, alu točkovima od 16 inča, zatamnjenim zadnjim bočnim staklima i staklom na vratima prtljažnika, branicima u potpunosti u boji karoserije, svetlima za maglu i kabinom u crveno/crnoj kombinaciji boja.    



Toliko dugo očekivani novi Audi RS6 Avant je konačno pred nama, tačnije njegova zvanična svetska premijera je zakazana za salon automobila u Frankfurtu (11. – 23. septembar). Kao što smo ranije pisali, ovo je Audijev odgovor BMW-u M5 (ima 507KS) i Mercedesu E63 AMG (514KS), a ne treba zaboraviti ni najavu Lexusa GS-F sa V10 motorom i više od 500 konja. Međutim Audijev RS6 Avant prešišaće i BMW i Mercedes i Lexus, bar kada je snaga motora u pitanju. Naime, novi RS6 Avant ima V10 bi-turbo TFSI agregat sa direktnim ubrizgavanjem, zapremine 5,2 litara, koji raspolaže sa 426kW/580KS !! Ranije se špekulisalo da će se snaga kretati od 520 do 550 konja ali su se izgleda u Audiju odlučili da povećaju ulog u ovoj igri mačke i miša sa BMW-om i Mercedesom. Maksimalni obrtni moment novog RS6 iznosi 650Nm i na raspolganju je u rasponu od 1500 do 6250 obrt./min. A sada najlepše – ubrzanja. Do 100 km/h RS6 Avant se katapultira za samo 4,6 sekunde, do 200 km/h mu treba 14,9 sekunde, dok je maksimalna brzina nažalost ograničena na 250 km/h. Uz ovoliku snagu, ni prosečna potrošnja od 13,9 litara na 100 km (naravno po fabričkim tvrdnjama) ne izgleda preterano. Snaga se preko 6-stepene Tiptronic transmisije naravno prenosi na sva četiri točka (40 % napred, a 60 % nazad). RS6 Avant se naravno i vizuelno razlikuje od drugog sportiste u gami Audija A6, modela S6 (veći otvori za vazduh u agresivnijem prednjem braniku, širi blatobrani, difuzor pozadi, modifikovana "Single Frame" maska, masivniji pragovi, novi točkovi, novi završeci izduvnog sistema) da bi i laiku bilo jasno koliki se potencijal skriva u karoseriji jednog praktičnog i porodičnog karavana (zapremina prtljažnog prostora sa oborenim zadnjim sedištima iznosi 1660 litara). RS6 Avant se standardno oprema petokrakim točkovima od 19 inča (gume 255/40), a kao opcija na raspolganju će biti i veći od 20 inča sa gumama 275/35 i keramičkim kočionim diskovima. Od ostale opreme treba izdovojiti (između ostalog) Bi-Xenon farove, dnevna svetla u LED tehnologiji, ESP (sistem elektronske kontrole stabilnosti), DRC (Dynamic Ride Control), sportska sedišta (presvučena kožom i alkantarom), trokraki multifunkcionalni kožni volan, Audijev MMI sistem, alu pedale, Bose Sound system itd, itd.