home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Audi A4 S-Line package

2 Sep 2007 - 00:54 Noviteti Link

Ovo na slikama nažalost nije novi sportski Audi S4, ali je i običan novi A4 sa ovim S-Line estetskim paketom prilično dobio na dinamici i privlačnosti. S-Line paket Audijevoj "četvorci" naime praktično daje kompletan look budućeg Audija S4, samo po daleko nižoj ceni. S-Line inače kod Audija podrazumeva samo vizuelno doterivanje standardnih modela bez ikakvih promena koje se tiču motora. To konkretno na novom Audiju A4 znači nove 18 ili 19-inčne sedmokrake alu felne, prilično diskretan aerodinamički kit, tvrđe ogibljenje, bolje vozne osobine, zatamnjena stakla, a u ponudi su i dve ekskluzivene boje : Misano Red i Monza Silver. S-Line paket će se ugrađivati (bar u početku) na Audi A4 sa benzinskim 3,2 litarskim V6 FSI motorom sa 195kW/265KS i 330Nm obrtnog momenta (ovaj A4 postiže elektronski ograničenih 250 km/h, a sprint do 100 km/h mu traje samo 6,2 sekunde).







Juče je Mercedes objavio prve fotografije i karakteristike novog karavana na bazi C klase, koji će svetsku premijeru imati za desetak dana na salonu automobila u Frankfurtu, ali to neće biti sve od Mercedesa što se tiče C klase Estate. Naime, danas su se pojavile i prve slike ovog karavana i u sportskoj AMG verziji, koja će takođe biti izložena na pomenutom frankfurtskom salonu automobila kao jedno od iznenađenja nemačke fabrike. I Mercedes C 63 AMG Estate pokreće već poznati 6,2 litarski V8 agregat sa 336kW/457KS i 600Nm obrtnog momenta; isti kakav se nalazi i pod haubom limuzinske verzije modela C 63 AMG, i koji će takođe biti na štandu Mercedesa u Frankfurtu (menjač je AMG-ov Speedshift Plus 7-G TRONIC automatik sa 7 stepeni i opcijom manuelnog menjanja brzina). Mercedes C 63 AMG Estate do 100 km/h ubrzava za 4,6 sekundi (C 63 AMG limuzina 4,5 sekunde), a maksimalna brzina je ista kao i kod limuzine, odnosno elektronski je ograničena na 250 km/h. Mada kod ovakvih automobila to i nije najvažnija stvar na svetu, ipak da kažemo da će i C 63 AMG Estate imati zapreminu prtljažnika od 485 litara (u osnovnoj konfiguraciji), a sa oborenim zadnjim sedištima volumen iznosi tačno 1500 litara. Vizuelne promene na C 63 AMG Estate, koji se brinu za distanciranje ove verzije u odnosu na standardni model, svode se na nove branike sa dodatnim otvorima za vazduh, moćnije pragove, dve "grbe" na haubi motora, izražajniju masku hladnjaka sa dve horizontalne lajsne i trokrakom zvezdom u sredini, nižu siluetu, širu karoseriju za 35 mm, četiri izduvne cevi pozadi, a iznutra na kožna sportska sedišta i ergonomski oblikovan sportski volan (takođe kožni). Standardno će se C 63 AMG Estate opremati točkovima od 18 inča, a 19-inčni će biti opcija.

 



Samo 11 dana pre zvanične promocije na salonu automobila u Frankfurtu, Mercedes je objavio prve zvanične slike i karakteristike svog novog karavana na bazi nove C klase. Bez obzira na ranije dobre špijunske slike ovog automobila, ipak su tek sada vidljivi svi oni detalji, koji odvajaju ovu C klasu od limuzinskog brata. Ipak, nekih velikih iznenađenja na polju dizajna i nema, pa karavan prati dizajnerski stil već nekoliko meseci poznate C klase u formi klasične limuzine. C klasa Estate će se nuditi u tri paketa opreme, tačnije kao Classic, Elegance i Avantgarde, a kao i kod limuzine, i kod karavana će pomenuta najsportskija Avantgarde verzija imati drugačiju masku hladnjaka sa trokrakom zvezdom u njenom centru. Novi C Estate (kao i C limuzinu  uostalom) karakterišu agilnost, komfor, bezbednost, a sada sve to u kombinaciji sa većom prostranošću i praktičnošću. Zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji je 485 litara, a sa oborenim zadnjim sedištima (deljiva u odnosu 1/3 : 2/3) iznosi svih 1500 litara, što je više nego u bilo kom drugom karavanau ove klase i za 146 litara više u odnosu na stari C karavan. Novi karavan nudi i nekoliko praktičnih detalja, koji olakšavaju utovar prtljaga, kao što je npr. automatsko otvaranje/zatvaranje vrata prtljažnika prostim pritiskom na dugme, a tu je i opcija automatskog održavanja visine vozila bez obzira na težinu tereta u automobilu. Što se bezbednosti tiče, tu nema kompromisa, pa svi modeli C Estate u standardnoj opremi imaju sedam vazdušnih jastuka, zatezače sigurnosnih pojaseva, elektronske sisteme ABS, EBD, BAS, ESP, kao i NECK-PRO naslone za glavu, dok su skuplje verzije opremljene i sa već dobro poznatim Mercedesovim PRE-SAFE sigurnosnim sistemom. U odnosu na stari Mercedes C klase karavan, novi model ima pojačane motore (od 10kW/13KS do 15kW/20KS više), manju potrošnju (do 10,3 % manje) i manju emisiju CO2. U vezi smanjenja potrošnje, možda je dovoljan primer modela C 200 CDI, koji uz prosečnu potrošnju od tačno 6 litara (naravno ovo je fabrička tvrdnja) i rezervoar od 66 litara, ima autonomiju od preko 1000 kilometara. I C klasa Estate je takođe dostupna sa paketom Agility control, koji omogućuje vozaču da sam podesi set-up ogibljenja, odnosno da izabere komforniji ili sportskiji način vožnje. U ponudi je naravno i AMG paket, koji podrazumeva tvrđe i niže ogibljenje (za 15 mm), direktniji upravljač, 17-inčne alu felne i aerodinamički paket za karoseriju. Paleta motora obuhvata obuhvata pet benzinaca i tri dizelaša. Benzinci su C 180 K (115kW/156KS i 230Nm obrtnog momenta), C 200 K (135kW/184KS i 250Nm), C 230 (150kW/204KS i 245Nm), C 280 (170kW/231KS i 300Nm) i trenutno najsnašniji C 350, koji razvija 200kW/272KS i 350Nm. Ljubiteljima dizelaša na raspolaganju su modeli C 200 CDI (100kW/136KS i 400Nm), C 220 CDI sa 125kW/170KS i C 320 CDI sa 165kW/224KS.



Lexus je proširio paletu agregata modela GS sa 4,6 litarskim V8 motorom, koji nam je poznat iz najvećeg kućnog automobila LS460. Ipak, verzija motora namenjena GS-u nema novi sistem za direktno ubrizgavanje kao LS460, pa GS460 ima nešto manje konja pod haubom, tačnije snaga mu iznosi 255kW/342KS pri 6400 obrt./min. i 459Nm obrtnog momenta pri 4100 obrt./min. To je dovoljno da ova limuzina do 60 milja na sat (96 km/h) ubrza za 5,4 sekunde, uz maksimalnu brzinu od 240 km/h. Inače, na salonu u Frankfurtu sledećeg meseca, Lexus će predstaviti i blago restilizovanu celu seriju modela GS, koji je za novu prodajnu sezonu dobio blago redizajnirana prednja svetla, modifikovane branike, nove retrovizore sa integrisanim žmigavcima i par izmenjenih detalja u unutrašnjosti.



Toyota Vanguard

30 Avg 2007 - 19:11 Noviteti Link

Toyota je danas u Japanu promovisala još jedan SUV model nazvan Vanguard, koji je za sada namenjen japanskom tržištu. Ono što odmah privlači pažnju jeste njegov izgled (sa strane i pozadi je praktično isti kao Toyota RAV4), pa bi Vanguard jednostavno mogao da se opiše kao produžena verzija modela RAV4. Zbog toga se prosto nameće poređenje sa RAV4, koji je u odnosu na pomenuti Vanguard nešto kraći (4315 mm naspram 4570 mm) i niži (1685 mm prema 1690 mm), dok je širina identična i iznosi 1855 mm. Posledica veće dužine jeste da je Vanguard, za razliku od manjeg RAV4, dostupan u dve verzije : ili sa dva reda sedišta i pet mesta za putnike, ili u varijanti sa tri reda sedišta i mesta za sedam putnika (u oba slučaja drugi red je podeljen u odnosu 60/40). U ponudi su dva benzinska motora, i to 2,4 litarski sa 125kW/170KS (u paru sa Super CVT-i menjačem ili sedmostepenom sekvencijalnom Shiftmatic transmisijom) i veći 3,5 litarski V6 agregat sa 206kW/280KS (uparen sa 5 Super ECT elektronski kontrolisanim 5-stepenim automatskim menjačem). Naravno, po navodima Toyote, novi Vanguard ima izuzetne vozne osobine (4WD integralni pogon je standard), bogatu serijsku opremu i visok nivo bezbednosti, za šta se između ostalog brinu elektronski sistemi kao što su ABS, EBD, BAS i VSC (Toyotin sistem elektronske kontrole stabilnosti). To bi trebalo da bude dovoljno da Toyota u Japanu mesečno proda oko 2500 komada Vanguarda (odnosno 30.000 godišnje), po ceni, koja se kreće od 2,65 do 3,35 miliona jena (ili od 17.000 do 21.300 evra). Za sada nema najava da bi Vanguard mogao stići i na Stari kontinet, ali bi ovakav "Grande" RAV4 svakako ojačao ionako jaku poziciju aktuelnog modela RAV4.




Toyota RAV4 Cross Sport

30 Avg 2007 - 01:24 Noviteti Link


Toyota će od septembra kupcima ponuditi novu Cross Sport verziju svog uspešnog SUV modela RAV4. Ovaj RAV4 se bazira na standardnoj varijanti ovog terenca sa Sol paketom opreme, ali je od njega daleko bogatije opremljen. Tu su pre svega navigacioni sistem sa 6,5 inčnim touchscreen ekranom u boji i sa glasovnim komandama, DVD plejer, Bluetooth konekcija, 8 vazdušnih jastuka, dvozonski klima uređaj, Easy Flat sistem preklapanja sedišta, kožni volan, 17-inčne šestokrake alu felne, svetla za maglu, zadnja LED svetla, ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, cruise control, zatamnjena stakla, hromirana prednja maska, dodatna zaštita donjeg dela prednjeg branika, parking senzori, itd, itd. U ponudi su dva motora; jedan 2,0 litarski VVTi benzinac sa 152KS i 2,2 litarski D-4D dizelaš sa 136KS. Cene za ovaj poseban RAV4 u Nemačkoj startuju od 31.500 evra. Novi RAV4 Cross Sport će naravno videti i posetioci predstojećeg salona automobila u Frankfurtu.      



Osim prototipa Mixim concept, Nissan je za salon u Frankfurtu spremio i zanimljivu studiju na bazi Micre C+C, nazvanu Colour + Concept (prva slika), kao i blago modifikovanu standardnu Micru za 2008. (druga slika). Micra C+C Colour + Concept je osmišljena i dizajnirana u Nissanovom evropskom dizajnerskom centru u Londonu (Nissan Design Europe), a poenta svega je da se skrene pažnja kako na obnovljenu Micru za 2008. godinu, tako i na najnoviju tehnologiju u proizvodnji boja za automobile. Micra C+C Colour + Concept se pre svega ističe dvobojnom karoserijom, čiji gornji deo je ofarban u tzv. Liquid Metal zlatnu boju, dok je kao kontrast ostatak karoserije nalazi u beloj boji. Kontrast boja se nastavlja i u interijeru, pa su tako gornji delovi unutrašnjosti u beloj, a donji u crnoj boji. Što se tiče pomenute redizajnirane, i kako u Nissanu napominju, zrelije i sofisticiranije Micre za 2008. godinu, razlike u odnosu na aktuelni model su zaista minimalne, pa su uočljive tek na drugi ili treći pogled. Aktuelna Micra inače uskoro slavi svoj peti rođendan, pa su u Nissanu ovaj trenutak iskoristili za još jedno suptilno zatezanje bora ovog modela, kako bi ostao u trci sa japanskim konkurentima, kao što su nova Mazda2, obnovljeni Suzuki Swift, upravo doterana Toyota Yaris, a ne treba zaboraviti i novu Hondu Jazz, koja će se pojaviti za manje od dva meseca. Ukratko, Micru za 2008. karakterišu diskretno doterani eksterijer (više diskretnih hromiranih detalja, zatamnjena kućišta prednjih svetala, B stubovi u crnoj boji i sl.) i interijer (novi dizajn presvlaka za sedišta, nove boje i materijali u kabini), kao i bogatija standardna i opciona oprema (između ostalog, tu je i Speed Limit Warning sistem, koji vozača zvučnim signalom opominje da je "probio" ranije podešenu maksimalnu brzinu). Ponuda modela je sada pojednostavljena, pa je Micra za 2008. dostupna u četiri osnovna paketa opreme : Visia, Acenta, Tekna i Active Luxury. Motori ostaju benzinci od 1,2 litra (sa 65 i 80KS), 1,4 L (sa 88KS), 1,6L sa 110 konja i 1,5 litarski dizelaš sa 86KS.




Dok svi proizvođači hrle na salon automobila u Frankfurtu (11. – 23. septembar), u italijanskom Fiatu su se odlučili za drugačiju taktiku, pa će zvaničnu svetsku premijeru restilizovane Lancije Muse održati u Veneciji, na tamošnjem filmskom festivalu, koji se održava od 29. avgusta do 8. septembra. Nova Musa u osnovi ne donosi nikakvu revolucija na polju dizajna, ali će ovim kozmetičkim tretmanom i nešto dinamičnijim izgledom, pokušati, ako ne da pridobije nekog novog kupca, ono bar da zadrži stare (a ti stari kupci su zaslužni za činjenicu da je Musa tokom 2006. i 2007. najprodavaniji kompaktni MPV model u Italiji). Italijani ističu da nova Musa nudi miks elegancije i neformalnosti, kao i unutrašnjost sa tipičnom italijanskom atmosferom. Najveće izmene na prednjem delu Muse se tiču modifikovane maske hladnjaka (sa Lancijinim novim logom), kao i novog branika sa drugačijim otvorima za vazduh, koji je dobio i veliku hromiranu lajsnu. Redizajnirana Musa je inače nešto duža u odnosu na sada već staru verziju, što je posledica modifikovanog zadnjeg dela automobila, koji ima i povećanu zapreminu prtljažnika (sada 390 litara, što je za 70 litara više u odnosu na prethodnika). Uz nova zadnja LED svetla, Musa je pozadi dobila i drugačije oblikovan branik (takođe sa hromiranom lajsnom), a pozitivna posledica promena pozadi je i za 4 cm niži utovarni prag, čime je olakšano ubacivanje prtljaga. Uz nove aluminijumske točkove, nove boje za karoseriju (uključujući i dvobojne kombinacije), bolju zvučnu izolaciju, bogatiju standardnu i opcionu opremu (panoramski stakleni krov, dvozonski klima uređaj, Bose muzički sistem), kao i kvalitetnije materijale u unutrašnjosti, to je to. Što se palete motora tiče, tu nema novina, pa Musu i dalje pokreću već poznati 1,4 litarski benzinci sa 77 i 95 konja, kao i Multijet dizelaši zapremine 1,3 litra (sa 70 i 90 konja) i 1,9 litarski sa 100KS. U ponudi su klasični manuelni menjači i DFN robotizovani sekvencijalni menjač. Kako se navodi u saopštenju, uprkos kompaktnim dimenzijama (dužina nešto preko 4, širina 1,70, visina 1,66 metra), Musa i dalje putnicima nudi visoku bezbednost i maksimalni komfor.




Korejski Chevrolet je kupcima u zemljama zapadne Evrope ponudio novu verziju svog SUV modela Captiva. Naime, pored već poznatog 2,0 litarskog VCDi dizelaša sa 110kW/150KS i 320Nm, Captiva je sada dobila i oslabljenu verziju tog motora sa 93kW/127KS pri 4000 obrt./min.i 295Nm obrtnog momenta. Sa ovim motorom, Captiva postiže maksimalnih 179 km/h, ubrzanje do 100 km/h traje 11,7 sekunde, dok je prosečna potrošnja po fabričkim podacima 7,2 litra dizela na 100 km. Cena za ovu Caprivu 2,0 VCDi u Francuskoj iznosi 25.700 evra. Chevrolet u Captivu inače ugrađuje i 2,4 i 3,2 litarske benzince sa 136, odnosno 230 konja.



Kao što smo već pisali pre nekoliko dana, Peugeot će na salonu u Frankfurtu (11. – 23. septembar), osim 207-ice SW u Outdoor verziji, prikazati i model 207 SW RC, odnosno sportsku varijantu ovog malog karavana dužine 4,16 metara. Tada međutim (osim jedne slike) nisu bile dostupne i preciznije informacije o ovom automobilu. Ipak, juče je francuski proizvođač konačno objavio i tehničke podatke za 207-icu SW RC i par novih slika. Pod haubom se skriva već poznati 1,6 litarski THP (Turbo High Pressure) motor, razvijen u saradnji sa bavarskim BMW-om (koriste ga i Mini Cooper S i Peugeot 207 RC u varijanti sa troja vrata), a uparen je sa 5-stepenim manuelnim menjačem. Ovaj četvorocilindraš sa turbo punjačem i 16 ventila razvija 128kW/175KS i 240Nm obrtnog momenta (dostupan u rasponu od 1600 pa do 4500 obrt./min., a sa overboost funkcijom privremeno raste na 260Nm). To je dovoljno za maksimalnu brzinu od 220 km/h, ubrzanje do stotke za 7,6 sekundi, prosečnu potrošnju od 7,4 litara benzina (fabrički podatak) i emisiju CO2 od 175 grama po kilometru. Da se radi o sportskijoj verziji 207-ice SW, govore detalji poput 17-inčnih alu felni sa gumama Bridestone Potenza (dimenzija 205/45 R17), hromiranih retrovizora, duplog završetka izduvne cevi, panoramskog staklenog krova, zadnjeg krovnog spojlera, kožnog volana, aluminijumskih pedala, a tu je i niže i tvrđe podešeno ogibljenje, kao i diskovi kočnica od 302 mm na prednjim točkovima, a pozadi od 249 mm. U standardnoj opremi se nalazi i šest vazdušnih jastuka, kao i elektronski bezbednosni sistemi kao što su ABS, EBD, EBA i ESP.




Mercedesov najnoviji SLK 55 AMG Black Series je i zvanično upravo krenuo u prodaju, i to po ceni od 92.500 evra. Pokreće ga nova verzija 5,4 litarskog V8 motora, koji sada razvija 298kW/400KS, što mu omogućava maksimalnu brzinu od 278 km/h i ubrzanje do 100 km/h za samo 4,5 sekunde. Pored snažnijeg motora, novi SLK 55 AMG Black Series je dobio i fiksni tvrdi krov (izrađen od karbona), modifikovana prednja krila (takođe od karbon fibera), restilizovani prednji spojler, kao i novi AMG-ov sportski filter za vazduh i novi izduvni sistem sa četiri završetka (po dva na levoj i desnoj strani). Da bi se snaga ovog automobila adekvatno prenela na podlogu, inžinjeri AMG-a su između ostalog za ovaj SLK predvideli vešanje, koje se podešava po visini i nove 19-inčne alu točkove, dok se za zaustavljanje brinu kočioni diskovi prečnika 360 mm napred, odnosno 330 mm nazad. U unutrašnjosti je SLK 55 AMG Black Series bogatiji za nova AMG sedišta ("kadice"), upravljač presvučen kožom i alkantarom, kao i detaljima od karbon fibera. Kome to nije dosta, na raspolaganju je i široka paleta dodatne opreme, koja uključuje i kompletnu kožnu unutrašnjost (sedišta, armaturna ploča, centralna konzola, nasloni za ruke i oplate vrata), a tu je i poseban AMG karbon paket i za kabinu i za eksterijer.




Novi Audi A4 i zvanično

28 Avg 2007 - 23:47 Noviteti Link


Audi je konačno i zvanično objavio prve fotografije i specifikacije svog novog modela A4 za 2008. godinu, čija se premijera inače planira za salon automobila u Frankfurtu (održava se od 11. do 23. septembra). Ovog puta, u prilici smo da konačno u celosti vidimo i zadnji kraj, kao i unutrašnjost novog A4. Ipak, bez obzira na nove slike, prvi utisak i dalje važi. Naime, čisto dizajnerski posmatrano, novi A4 praktično predstavlja samo Audi A5 sa parom vrata više i višim krovom (naročito zadnji kraj veoma liči na pomenuti A5, što važi i za tipičnu Audijevu instrument tablu, koja je takođe slična onoj iz A5, ali ima i elemente iz modela A6 i Q7). Jednostavno, iznenađenje je izostalo, pa i novi Audi A4 zadržava već poznati korporativni look nemačke marke. Zato je možda zanimljivije šta se krije ispod limenog odela. Pre svega, prednja osovina je pomerana unapred za 154 mm, što je omogućilo inžinjerima da motor pomere više unazad u odnosu na pomenutu prednju osovinu. Rezultat svega ovoga je bolja distribucija težine automobila i poboljšanje njegovih voznih osobina. Inače, novi A4 se bazira na platformi, koju koristi i A5 i prilično je veći od aktuelnog modela, odnosno dugačak je 4703 mm, a širok 1830 mm (sadašnji A4 je dugačak 4586 mm, a širok 1805 mm). U unutrašnjosti, zahvaljujući dužem međuosovinskom rastojanju od 2808 mm, putnici imaju više mesta u odnosu na prethodnu generaciju ovog automobila (putnici na zadnjim sedištima su dobili dodatnih 36 mm više za kolena, a više je mesta i za glavu i ramena). Već na prvi pogled je jasno da su u kabini upotrebljeni materijali viskog kvaliteta i da su kvalitet završne obrade, komfor i ergonomija na nivou, koji se od Audija i očekuje. Inače, zapremina prtljažnika iznosi 480 litara, a Cw količnik otpora vazduha 0,27. Naravno, fabrika navodi da je novi A4 u svakom pogledu bolji od istoimenog prethodnika (šteta što se od njega i dizajnerski ne razlikuje mnogo), pa su tako poboljšane i vozne osobine, bolja je zvučna izolacija, standardna oprema je bogatija, bezbednost putnika je na višem nivou (šest vazdušnih jastuka, ABS, EBD, EBA i ESP sistemi su standard), a tu je i novi Audi Lane Assist, odnosno sistem, koji upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključenih žmigavaca. Preko novog Audi Drive Select sistema, vozač ima mogućnost da podesi odziv motora, menjača, upravljanja i ogibljenja po svom nahođenju. Osim toga, upravljački sistem se prilagođava brzini kretanja, a kompletan sistem amortizacije je podesiv. Visoki kvalitet, prostranija i komfornija kabina, kao i bolja ergonomija su već pomenuti. Uprkos tome što za izradu karoserije nije korišćen aluminijum, osnovni model A4 1,8 TFSI je ipak težak samo 1410 kg. Aluminijum je s druge strane iskorišćen pri razvoju potpuno novog vešanja, koji je napravljeno uglavnom od ovog laganog materijala. Što se motora tiče, u početku će se A4 opremati sa dva benzinca i tri dizelaša. To su 1,8 litarski TFSI benzinac od 118kW/160KS i 250Nm, sledi 3,2 litarski V6 benzinac sa 195kW/265KS i 330Nm obrtnog momenta (standardno sa Quattro integralnim pogonom), dok dizelaše predstavljaju 2,0 TDI sa 105kW/143KS i 320Nm, 2,7 TDI sa 140kW/190KS i 400Nm, kao i 3,0 TDI od 176kW/240KS i 500Nm obrtnog momenta. Najsnažniji A4 3,2 FSI Quattro do 100 km/h ubrzava za samo 6,2 sekunde i postiže elektronski ograničenih 250 km/h (troši 9,2 litra goriva na 100 km), dok osnovni benzinac 1,8 TFSI stiže do stotke za 8,6 sekunde i postiže maksimalno 225 km/h (potrošnja mu iznosi 7,1 litar). Kod dizelaša najbrži je naravno 3,0 TDI, koji do 100 km/h stiže za 6,1 sekundu, a postiže maksimalnu brzinu od 250 km/h (troši 6,9 litara dizela na 100 km). Srednji 2,7 TDI model postiže 226 km/h, ubrzava do 100 km/h za 7,7 sekundi, a prosečno troši 6,6 litara. I na kraju, najslabiji 2,0 TDI postiže maksimalnih 215 km/h, ubrzanje do stotke traje 9,4 sekunde, a potrošnja iznosi samo 5,5 litara dizela (fabrička tvrdnja). Iako se u početku neće nuditi DSG menjač sa duplim kvačilom (pojaviće se za oko godinu dana), kupci će ipak moći birati između tri transmisije, odnosno na raspolaganju će biti klasičan 6-stepeni manuelni menjač, automatski tiptronic i CVT multitronic. Prvi primerci novog Audija A4 će se kod nemačkih prodavaca naći krajem novembra ove godine (cena od 26.000 evra pa naviše), dok se prodaja na ostalim tržištima očekuje na samom početku naredne godine. Za kraj smo dodali i zvaničan fabrički video novog A4.

 




Italijanski Maserati (koji je konačno ove godine ostvario prvi profit posle sušnih 17 godina otkako je pod vlašću Fiata) će na skorašnjem salonu automobila u Frankfurtu sredinom septembra predstaviti novu verziju svoje elegantne limuzine Quattroporte, za koju u Maseratiju napominju da je i najsportskija do sada. Novi Quattroporte Sport GT S se bazira na već poznatoj Sport GT verziji Quattroportea, a ono slovo S je tu da naglasi "izuzetno dinamičko ponašanje i beskompromisno upravljanje." Za to se između ostalog brine i spušteno ogibljenje (napred za 10 mm, a pozadi za 25 mm). Tu su i nove kočnice razvijene zajedno sa poznatom kompanijom Brembo, a napravljene su od gvožđa i aluminijuma. Ono po čemu se prepoznaje ovaj Quattroporte jeste pre svega crna boja, na kojoj se nije štedelo. Tako su u crnoj boji karoserija, saćasta maska hladnjaka, stakla, izduvne cevi, a i kvake na vratima su u boji karoserije. Unutrašnjost se bogatija za sportska prednja sedišta (kombinacija koža/alkantara) i detalje od karbona. Auto je postavljen na sedmokrake tamno hromirane točkove veličine 20 inča sa Pirelli gumama, a snaga se na točkove prenosi preko automatske transmisije sa 6 stepeni prenosa. Očekuje se cena od oko 90.000 funti ili skoro 135.000 evra.




Opel je upravo promovisao novu specijalnu (i naravno limitiranu) verziju sportske Astre OPC, nazvanu Astra OPC Nurburgring Edition (po slavnoj nemačkoj trkačkoj stazi). Zahvaljujući beloj boji karoserije (sa kariranim šarama), velikom zadnjem krovnom spojleru, retrovizorima i B stubu u karbon look-u, kao i već poznatom OPC aerodinamičkom paketu (branici, spojleri, pragovi, centralno smešteni završetak izduvne cevi), ova Astra privlači pažnju gde god da se pojavi, a kupcima će na raspolaganju biti od prvog kvartala naredne godine. I unutrašnjost se razlikuje u odnosu na običnu Astru OPC (kabina u potpunosti u koži, detalji od karbona i logo serije na naslonima za glavu, kao i na ostavi za sitnice, gde se nalazi i ugravirani serijski broj). Tu nije kraj jer Astra OPC Nurburgring Edition raspolaže i gumama za visoke performanse, olakšanim točkovima u beloj boji, kao i za 2 mm širim tragom točkova, šro je sve zajedno odgovorno za još bolje vozne osobine. Motor je i dalje poznati 2,0 litarski 4-cilindrični turbo benzinac sa 177kW/240KS, koji Astru OPC do 100 km/h ubrzva za 6,4 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi 244 km/h. Snaga se na prednje točkove prenosi preko sportski podešenog manuelnog menjača sa 6 stepeni.




Lotus Exige Sport 240

28 Avg 2007 - 01:58 Noviteti Link

Lotus je objavio da će na oktobarskom salonu automobila u Sidneju (Australian International Motor Show) debitovati najbrži Exige u istoriji kompanije. Nazvan je Exige Sport 240, a kako mu i ime kaže, njegov 1,8 litarski VVTL 4-cilindrični kompresorski motor (poreklom Toyotin) raspolaže snagom od 240KS (ili176kW) i 230Nm obrtnog momenta. To je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 4,2 sekunde, ubrzanje do 160 km/h (100 milja na sat) traje 9,9 sekundi, dok je maksimalna brzina  249 km/h. Exige Sport 240 u opremi, pored klima uređaja, ima i elektronski launch control i podešavajući traction control (sličan onome u Formuli 1). Auto je razvio Lotus Cars Australia i namenjen je samo australijskom tržištu, gde će se naći odmah posle pomenutog salona u Sidneju. Cena iznosi 149.990 australijskih dolara ili 124.586 američkih.