Daihatsu je za trziste Indonezije spremio posebnu verziju poznatog SUV-a Terios. Radi se produzenoj varijanti gradskog terenca koji se od standardne verzije razlikje po produzenoj karoseriji za 140mm i 2 dodatna sedista pa tako sada ovaj SUV moze da primi svih 7 putnika. Auto ce proizvoditi Daihatsuova fabrika u Indoneziji Astra Daihatsu Motor (ADM) , koja ce mesecno izbacivati po 1000 komada ovog modela. Ovaj Grand Terios pokrece 1,5 litarski motor sa 109KS a predstavlja odgovor japanske fabrike na povecanu traznju za ovakvim vozilima u Indoneziji i njihovom konstantnom rastu trzisnog udela.
Kao odgovor na nedavno najavljenu Opel Corsu van i Renault najavljuje osvezeni Clio Campus van i to po nesto nizoj ceni od pomenutog Opela. Clio Campus van za 2007. godinu donosi nekoliko estetskih promena u vidu novih branika, zadnjih svetala i nizeg polozaja registarske tablice pozadi, koja se sada nalazi na zadnjem braniku a ne vise na zadnjim vratima. Motor je naravno dizel i to 1,5 CDi sa 68KS i 160Nm, koji se istice svojom ekonomicnoscu i mirnim radom. Kod vozila ovakve namene najvaznije su maksimalna nosivost (iznosi 535kg) i zapremina tovarnog prostora, koja je ovde 950 litara. Serijska oprema je bogata iako je ovaj novi model za 2007. cak prilicno pojevtinio u odnosu na model za 2006. U opremi se nalaze 2 vazdusna jastuka i elektronski bezbednosni sistemi ABS,EBD i BAS. Od sada se u ponudi nalazi i nova crna boja tzv. Pearl Black.
Kanadski konstruktor Luc Chartrand ce svoju kreaciju sa imenom HHT Locus Plethore izloziti na salonu automobila u Montrealu krajem januara 2007.godine. Sam dizajner svoj supersportski auto naziva i bomba iz Kvebeka sto zbog centralno smestenog GM-ovog 8,2 litarskog V8 motora i 750KS, nesumnijvo jeste. Posebno ako se zna da postoji i opcija od 1300KS !! Auto je u celosti izradjen od karbon fibera i ima rucni sestostepeni menjac ali podaci o performansama za sada ne postoje ali se na osnovu snage i relativno male tezine od 1130 kg, moze zakljuciti da ce zaista biti eksplozivne. Najavljuje se cena od 330.000 kanadskih dolara a uplate ce poceti da se primaju u trecem kvartalu 2007. godine.
Toyota je u Japanu i zvanicno promovisala novi model Blade, koji smo vec najavili. Kao sto smo pisali radi se o sportskoj verziji Aurisa sa nekoliko dizajnerskih promena radi odvajanja od brata blizanca u vidu branika, maske i svetala, koja su napred xenon a pozadi LED. Promena ima i u doteranijoj unutrasnjosti sa koznim sedistima uz serijske dodatke kao sto su smart-entry kartica i dugme za start motora. Ali ono sto ce stvarno odvajati Blade od Aurisa jesu motori i ostala mehanika. Kako je Blade namenjen sportski nastrojenim vozacima kompaktnih automobila, za pocetak ce se ugradjivati V6 motor zapremine 2,4 litra (2362 ccm) sa 123Kw(167KS) pri 6000 obr/min i 240Nm u kombinaciji sa 7-stepenom sekvencijalnom CVT transmisijom. Kasnije bi trebao da se ugradjuje i potentniji V6 motor sa svih 280KS ali to na danasnjoj promociji nije potvrdjeno. Za poredjenje Auris ima u ponudi benzinske motore od 1,4 i 1,6 litara sa 97 odnosno 122KS. Takodje, vec predstavljeni Auris je kraci za 40 mm nego Blade, cije su dimenzije DxSxV 4260mm x 1760mm x 1515mm a medjuosovinsko rastojanje je isto za oba modela-2600mm. U odnosu na Auris, Blade ima povecane kocnice i doterano sportsko ogibljenje, koje doprinosi upravljivosti vozila. Serijski se u Blade ugradjuju i sledeci bezbednosni sistemi : ABS, EBD, BAS, VSC (elektronska kontrola stabilnosti) i TCR ( protiv proklizavanja pogonskih tockova). Sve to uz frontalne i bocne vazdusne jastuke i vazdusne zavese, kao i vec odomaceno kod Toyote, airbeg i za kolena vozaca. Kada i da li ce ikada ovaj Aurisov luksuzniji dvojnik stici u Evropu jos nije saopsteno.
Mali ali poznati holandski proizvodjac sportskih automobila Donkervoort, ciji modeli slede Lotusov stil gradnje automobila (mala tezina i poprilicno snage uz neograniceno uzivanje u voznji bez "nepotrebne" elektronike) najavljuje novu GT coupe verziju svog modela D8 ( inace roadster ) za salon u Zenevi marta naredne godine. Novi GT koristi istu sasiju kao i postojeci D8 ali je ipak za 30 centimetara duzi ( duzina 3,71 metara) i samo 20kg tezi od otvorene verzije (tezina mu iznosi 650kg). Donkervoort ce u GT ugradjivati audijev 1,8 litarski turbo motor, koji ce razvijati 180, 210 i 270KS zavisno od varijante GT-a. Maksimalna brzina iznosi 250 km/h. U Donkervoortu najavljuju proizvodnju samo do 50 primeraka godisnje po za sada nepoznatoj ceni.
Toyota ce vec za neki dan, prvo u Japanu a posle mozda i u Evropi, predstaviti novi model Blade, koji je ustvari sportska verzija novog Aurisa. Osim nekih estetskih izmena, koji ga odvajaju od pomenutog brata blizanca, ono najvaznije se krije ispod prednje haube najjace verzije Blade-a. A to je V6 motor sa svih 280KS (!) sto ga cini najjacim kompaktnim modelom na trzistu, jacim i od Audija S3 i BMW-a 130i, koji imaju po 265KS. Treba reci da ce biti i slabijih motora za Blade ali zasad nije poznata paleta agregata koji ce se, pored ovog V6, jos ugradjivati u ovaj model. Spolja se primecuje agresivniji dizajn narocito vise izbaceni prednji branici sa vecim otvorima za vazduh, malo konzervativnija hromirana maska, veci tockovi sa novim felnama i pozadi, prozirno bela svetla. Vise detalja uskoro posle prezentacije.
Iako je njegova zvanicna premijera zakazana tek za 29. januar u Rimu, Bravo, novi model Fiata u kompakt klasi, sve se vise nemaskiran vidja po putevima pa su tako nastale i ove slike Bravo-a uzivo. Fiat je doduse vec objavio zvanicne slike spoljasnjosti svog novog aduta ali takve fotografije snimljene u studiju ne daju uvek realnu sliku izgleda automobila, pa su nove napravljene u realnim uslovima pravi pokazatelj uspesnosti dizajna nekog novog modela. Sudeci po ovim slikama Fiat ne mora da se plasi za uspeh novog automobila, bar kada je rec o dizajnu i prihvatanju istog od strane kupaca. Ako i ostali deo paketa (kvalitet, motori i ostala mehanika) bude na viskom nivou, sto se ocekuje, nema nikakve sumnje da ce Fiat konacno(!) imati zaista jakog konkurenta u tzv. Golf klasi gde je prethodnik Stilo, to se sada mirne duse moze reci, totalno podbacio. Uz novi Punto i Pandu novi Bravo tako treba da pomogne Fiatu da se vrati na siguran kurs poslovanja i definitivnog izlaska iz krize. Samo ime Bravo Fiat sada upotrebljava po drugi put i, nadajmo se, uspesnije od prvog pokusaja iz perioda 1995.-2001. godina. Dakle novi Bravo, duzine 4340mm, sirine 1740mm i visine 1500mm predstavlja odgovor Fiata i pravu meru za Opel Astru, VW Golf, Ford Focus, Renault Megane, Citroen C4 i Toyotu Auris. Ima tu jos konkurenata ali da pomenemo samo ove. Za pocetak kupci ce moci da biraju izmedju kombinacije nekoliko starih i nekoliko novih motora. Krecemo od turbodizela zbog sve vece popularnosti gde Fiat nudi 1,9 litarski sa 120 i 150KS kao i manji 1,4 litarski sa 90KS. Od benzinaca nov je 1,4 litarski sa turbo punjacem (T-Jet) u 2 verzije sa 120 ili sa 150KS kao i atmosferska varijanta istog sa 90KS. Primecujete poklapanje snage motora benzinaca sa dizelasima ? U buducnosti mozemo ocekivati i Abarth sportsku varijantu sa oko 200KS a mozda i vise. Fiat ocekuje prodaju od 120000 primeraka na godisnjem nivou a koliko je to realno videcemo vec od aprila naredne godine kada pocinje prodaja ali ako cena bude pristupacnija od konkurencije (sto se od Fiata ocekuje), oprema bogata a kvalitet zadovoljavajuci, imajuci u vidi dinamican dizajn, mozda ova cifra bude i premasena. Videcemo.
Pre nekoliko dana Chevrolet je predstavio sportsku S verziju svog SUV-a Equinox sa pojacanim motorom, vecim tockovima od 18 inca (gume P235/50 R18), aero kitom napred i pozadi, sportski podesenim ogibljenjem i novim automatskim menjacem Hydra-Matic 6T70 sa 6 brzina. Motor je 3,6 litarski V6 sa 196Kw (263KS) i 342 Nm sto je povecanje u snazi za 42%! u odnosu na LT verziju Equinoxa tako da ne cudi ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96km/h) ispod 7 sekundi. Prodaja ce u SAD-u poceti u trecem kvartalu 2007. godine sa mogucnoscu izbora varijante sa integralnim pogonom ili samo na prednje tockove.
U Evropi su sve popularniji automobili kompakt klase sa snaznim dizel motorima poput Ford Focusa ili Opel Astre tako da i u Mazdi planiraju novu snaznu dizel verziju svoje Trojke za sledecu godinu. Sadasnji 1,6 litarski dizelas sa 90 i 109KS tesko da moze da opravda Mazdin Zoom-zoom slogan tako da u Mazdi spremaju 2,0 litarski dizel iz Mazde6 sa 143KS i 360Nm za ugradnju Mazdu3 u paru sa rucnim menjacem sa 6 brzina. Zanimljivo je pritom da ce buduca dizel verzija Trojke imati za 100Nm veci obrtni moment od sportske MPS varijante sa benzincem od 260KS. Ubrzanje nove dizel varijante sa oznakom D Sport iznosice oko 8,5 sekundi do stotke.
Korejci ubrzano spremaju novu verziju svog najmanjeg modela Atos i to vec za sledecu godinu. Kako ce izgledati jos je pitanje ali na osnovu ovih slika sa testiranja moze se zakljuciti da se ne radi o potpuno novom automobilu vec o detaljno redizajniranom sadasnjem modelu. Na to upucuju vrata i opsti izgled vozila sa strane bez vecih izmena a da su korenite promene doziveli prednji i zadnji kraj narocito u predelu svetlosnih grupa. Za konacan rezultat ipak treba jos sacekati a kada se to desi zajedno sa novim Atosom treba ocekivati novu Kiu Picanto koja ce, kao i dosad, biti napravljena na osnovi Atosa.
Na osnovi koncepta CorsaVan predstavljenog na salonu u Parizu, iz Opela stize i najava o serijskoj varijanti spremnoj za zvanicnu promociju na salonu u Briselu od 13.-21.januara naredne godine. Kao sto se vidi ova dostavna verzija je nastala na osnovi Corse sa 3 vrata i predstavlja vec uobicajenu kombinaciju komfora i performansi putnickog automobila i prakticnosti i nosivosti(doduse mnogo manje) nekog kombija. Sa svojih 3999mm i precnikom zaokreta od 10,1 metar, Corsa Van predstavlja idealno resenje za dostavu robe po zakrcenim ulicama velikih gradova. U tome pomaze paleta motora u rasponu od 1,0 litarskog benzinca sa 60KS do 1,3CDTi dizelasa sa 90KS. Najvaznije karakteristike ovakvih vozila su ipak nosivost i zapremina prtljaznika. U Opelu kazu da nova Corsa Van ima za 30% vecu nosivost od prethodnice pa sada ista iznosi 475kg tereta uz maksimalnu zapreminu korisnog prostora pozadi od 919 litara. Van verzija Corse moze se naruciti vec sada kod Opelovih dilera po zapadnoj Evropi ali ce isporuka poceti u aprilu naredne godine.
Slicno Citroenu sa C3XTR i VW-a sa Polom Cross i Fiat nudi proterensku varijantu svog inace obicnog putnickog modela Idea sa nazivom Adventure sto budi jasnu asocijaciju sta bi ovaj auto trebao da predstavlja. Ali kao i Citroen i VW tako i Fiat nije ovom verzijom ponudio nista vise od obicne sminke tek da se razlikuje od obicne Idee. Dakle naglasak je na izgledu malog (pro)terenca. Ali teren, ovaj auto sa malo plastike po bokovima i blatobranima, nece bas cesto vidjati jer mu je prvenstveno namenjeno zujanje po gradu sa malo robusnijim izgledom i to je to. Doduse Fiat je malo povecao klirens ovoj Idei, postavio joj robusnije branike i rezervni tocak na zadnja vrata, dakle sve u maniru pravih SUV-ova ali to i dalje nije terenac. Model je za sada namenjen samo Juznoj Americi pa se i proizvodi u Brazilu u tamosnjoj Fiatovoj fabrici. Planova za prodaju po Evropi nema, a Brazilci ga mogu kupiti samo sa 1,8 litarskim benzincem sa 110KS.
Opelov novi model srednje klase, naslednik aktuelne Vectre, koji ce se pojaviti tokom 2008. godine, najverovatnije, nosice novo ime-Insignia. Koncept sa tim imenom(na slici) pojavio se na Frankfurtskom salonu 2003. a novi Opel od njega sem imena nasledjuje i dobar deo dizajnerskih resenja tako da se moze ocekivati prilicno zanimljivo dizajniran automobil. Prva Vectra se inace pojavila jos 1988. nasledivsi Asconu, prvi Opel srednje klase sa prednjim pogonom. Od motora koji se najavljuju za novu Insigniu najzanimljivi su, bar zasad, novi 1,6 litarski turbo benzinac sa 180KS cija je premijera upravo odrzana u obnovljenoj Astri za 2007. godinu. Tu su i dizelas od 1,9 litara sa 168KS i V6 sa 200KS.
Na salonu u Bolonji jedan od eksponata na standu Citroena, koji je privlacio paznju publike bio je i ovaj C1 Sport na osnovi male gradske zujalice. Valjda zato da se i najmanji u gami Citroena pridruzi proslavi osvajanja titule u WRC sampionatu za vozace, koju je ove godine osvojio bas Citroenov vozac Sebastian Loeb i to treci put. U Citroenu su to naravno proslavili sa specijanim edicijama modela C2 i C4 by Loeb pa je na red dosao i C1. Odmah da kazemo da se sav sport zavrsava sa sminkom i imenom ove verzije. Nazalost motori su dalje serijski sa skromnih 68KS za 1,1 L benzinac i 54KS za 1,4 L dizelas. Spolja, uz malo ratnickih boja, par spoljera uz onaj pozadi na krovu, belo pofarbane tockove i retrovizore kao kontrast crvenoj karoseriji sa belim Sport slovima, a iznutra sa par crveno uokvirenih detalja na konzoli i instrument tabli, dobijen je ipak dovoljno privlacan automobil.
Do premijere serijske varijante novog Nissanovog supersportiste GT-R ima jos podosta vremena ali da bi cekanje bilo lakse (ili teze! kako se uzme) iz Nissana je pustena bar zvanicna oznaka (logo) modela koju ce nositi pozadi i koju ce oni sa dobrim ocima mozda uociti kada ih GT-R pretekne. Osim slike oznake i jedne impresije kako ce auto izgledati kada bude predstavljen sledece godine na salonu u Tokiu, jos i informacija da ce se GT-R proizvoditi u fabrici u Tochigi a motor u Nissanovoj fabrici u Yokohami.