Kia je konačno objavila i drugu sliku novog modela Pro-ceed, koji u stvari predstavlja trovratnu verziju aktuelnog Ceeda. Posle one slike od pre dve nedelje, koja je pokazivala samo prednji deo, nova fotografija konačno prikazuje i definitivni izgled zadnjeg kraja ovog modela, koji će zvanično biti predstavljen na salonu automobila u Frankfurtu (od 11. do 23. septembra). Proizvodnja počinje u novembru, u novoj Kijinoj fabrici u Slovačkoj, dok će se na tržištu naći početkom 2008. godine. Pro-ceed je posle hatchbacka sa petora vrata i karavana, već treća karoserijska verzija ovog Kijinog modela C segmenta (u njemu se nalaze VW Golf, Renault Megane, Citroen C4, Audi A3, Opel Astra, Peugeot 308, Seat Leon, Fiat Bravo, Toyota Auris i drugi). Iako zadnji deo prilično podseća na Audi A3 (ipak je Kijin glavni dizajner Peter Schreyer nekada radio za Audi), dovoljno je dinamičan i dopadljiv da privuće nove kupce koji do sada nisu razmišljali o modelima ovog korejskog proizvođača. Pro-ceed će najverovatnije pokretati benzinski motori od 1,4 i 1,6 litra kao i 1,6 litarski dizelaš. Inače, Pro-ceed se bazira na konceptu pro_ceed sa prošlogodišnjeg salona u Parizu (od koga se skoro i ne razlikuje), a u odnosu na brata sa petora vrata, Pro-ceed se, osim po paru vrata manje i dimenzijama (duži, niži i lakši od Ceeda sa 5 vrata), razlikuje i po izmenjenom prednjem braniku sa većim otvorom za vazduh i atraktivnom "rezu" na donjem delu boka automobila. Za izgled se inače pobrinuo Kijin evropski dizajn studio na čelu sa već pomenutim Peterom Schreyerom (radio je 25 godina za VW i Audi a od septembra 2006. za Kiu).
Novi Audijev coupe A5, koji je uspešno lansiran na tržište sredinom juna meseca, od sada je dostupan sa dva nova motora. To su 2,7 litarski TDI dizelaš i 3,2 litarski FSI benzinac; oba sa 6 cilindara, direktnim ubrizgavanjem i multitronic transmisijom. Agregat 2,7 TDI razvija maksimalnih 140kW/190KS i 400Nm obrtnog momenta, koji je na raspolaganju između 1400 i 3250 obrt./min. Ovaj common-rail dizelaš omogućava Audiju A5 ubrzanje do 100 km/h za samo 7,6 sekundi i maksimalnih 232 km/h, uz prosečnu potrošnju od samo 6,7 litara goriva na 100 km (fabrički podatak). S druge strane, 3,2 litarski V6 FSI benzinac raspolaže sa 195kW/265KS i 330Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje do stotke za 6,6 sekundi uz prosečnu potrošnju od 8,7 litara. Cene za ove nove verzije Audija A5 se kreću od 40.850 evra (za A5 2,7 TDI) do 44.000 evra za A5 3,2 FSI. Cene naravno važe na zapadu Evrope.
Evo i prvih slika novog Fiatovog lakog komercijalnog vozila za koje se još ne zna kako će se zvanično zvati (navodno su u opticaju imena Minicargo i Panorama pa i Fiorino), a proizvodiće ga Tofas, Fiatov turski partner. Auto je razvijen u saradnji sa Peugeotom i Citroenom (logičan nastavak višedecenijske saradnje grupacije PSA i Fiata na razvoju i proizvodnji dostavnih vozila), koji će svojim verzijama ovog vozila zameniti postojeće modele Partner i Berlingo. Peugeot Partner i njegov klon Citroen Berlingo su se inače pojavili još 1996. godine tako da je već odavno vreme za njihovu zamenu, mada su oba Francuza obnovljena 2002. Novi Fiat Minicargo/Panorama je dugačak oko četiri metra a nudiće se i u komercijalnoj i putničkoj varijanti. Svojom visokom linijom krova, bočnim kliznim vratima (neke verzije imaće ih sa obe a neke samo sa suvozačeve strane) i dvokrilnim vratima prtljažnika, novi Fiatov komercijalac nudi veliku prilagodljivost i cilja kako na manje firme za dostavu robe u gradskim sredinama tako i na mlađe kupce, kojima treba vozilo za sportske aktivnosti. Paleta motora obuhvataće pogonske agregate već poznate iz Pande i Grande Punta, dakle od malih benzinaca do Multijet dizelaša (konkretniji podaci u trenutku pisanja ovog teksta nisu poznati jer su se na internetu pojavile samo ove slike dok se Fiatovo zvanično press saopštenje tek očekuje). Kako sada stvari stoje, Minicargo/Panorama će svetsku premijeru imati već na salonu u Frankfurtu (11.–23. septembar), proizvodnja počinje u novembru ove, a prodaja početkom naredne godine.
Ponuda Alfe 147 je za modelsku godinu 2008. obogaćena sa nekoliko specijalnih izdanja. To su Sportiva, Blackline i Collezione. Sportiva kao standardnu opremu ima 17-inčne alu felne, sportsko vešanje, kožni volan i sportskiji body kit sa integrisanim svetlima za maglu u prednjem braniku. Druga nova verzija je Blackline (prva slika), koja raspolaže sa većim, 18-inčnim alu točkovima, aluminijumskim retrovizorima, krovom u crnoj boji i zadnjim spojlerom. I na kraju Alfa 147 Collezione (druga slika), koja je opremljena sa kožnom unutrašnjošću (u ponudi su tri boje kože) i 17-inčnim felnama. Sve pomenute Alfe 147 imaju i ABS+EBD, automatsku klimu, multifunkcionalni volan... U ponudi su dva benzinska i dva dizel motora sa rasponom snage od 77kW/105KS do 110kW/150KS. Cene ovih limitiranih 147-ica se kreću od 18.970 evra (Collezione) pa do 19.450 evra za verziju Blackline.
Iako novi Peugeot 308 tek što nije krenuo u tržišni pohod, njegov prethodnik, model 307, je i dalje živ. Čak štaviše, Peugeot će od septembra ove godine (prvo u Francuskoj, Švedskoj i Holandiji) ponuditi i njegovu BioFlex verziju, koja kao pogonsko gorivo koristi E85 etanol (mešavina 85 % etanola i 15 % benzina). 307-icu BioFlex u SW (karavan) varijanti pokreće 1,6 litarski motor (1587 ccm), koji ima 2KS (112 umesto 110) i 6Nm (153 umesto 147Nm) više u odnosu na isti motor pokretan benzinom. Osim toga, i maksimalna brzina je veća (184 umesto 182 km/h) dok je emisija CO2 smanjena sa 178 na 169 g/km.
Švedski Saab će od ove jeseni kupcima u Americi ponuditi snažniju, tzv. Aero varijantu svog jedinog SUV modela 9-7X (nastao inače na platformi Chevrolet Trailblazera), koju će pokretati GM-ov 6,0 litarski LS2 V8 motor sa 295kW/390KS pri 6000 obrt./min. i 542Nm obrtnog momenta pri 4000 obrt./min. Zahvaljujući ovom agragatu, Saab 9-7X Aero do 60 milja na sat (96 km/h) stiže za manje od šest sekundi. Osim većeg i jačeg motora, 9-7X Aero se od braće razlikuje i po nižoj karoseriji, većim prednjim kočionim diskovima, 20-inčnim alu točkovima sa gumama P255/50R20, poboljšanim upravljanjem, jedinstvenom Carbon Flash metalik bojom i luksuznijom unutrašnjošću. U standardnoj opremi se još nalaze ABS, AWD pogon na sva četiri točka (sa Torsen centralnim diferencijalom) kao i StabiliTrak, odnosno elektronska kontrola stabilnosti. Saab 9-7X Aero će biti proizveden u limitiranom broju primeraka a koštaće 45.690 dolara ili 33.350 evra. E sad, druga je priča zašto kod nas osnovni Saab 9-7X 4,2 L6 sa 291KS i opremom Linear košta 58.900 evra ili čak 80.693 dolara !! S druge strane, i Amerikanci mogu da uštede oko 10.000 dolara ako umesto ovog Saaba 9-7X Aero kupe njegovog brata Chevrolet Trailblazera SS sa istim motorom. Inače, Saab 9-7X se u SAD-u i Kanadi prodaje od 2005. godine i za to vreme je prodato oko 12.000 primeraka.
Evo još jednog primera globalizacije u auto industriji. Američki GM (vlasnik i Chevroleta i Opela) u Brazilu aktuelnu Opel Astru H prodaje kao Chevrolet Vectru jer se prethodna Opel Astra G (model koji će sklapati i naša Zastava) u toj zemlji i dalje proizvodi i prodaje kao Chevrolet Astra. Do sada se Chevrolet Vectra u Brazilu nudila samo kao klasična limuzina sa četiri vrata, a prošle nedelje je zvanično predstavljena i hatchback verzija sa petora vrata i oznakom GT. Dizajnerske razlike u odnosu na Opel Astru H se svode samo na drugačiju masku hladnjaka i oznake proizvođača. Veće se razlike kriju pod poklopcem motora. Naime, Chevrolet Vectra GT ima GM-ov 2,0 litarski FlexFuel motor, koji kao pogonsko gorivo koristi ili E100 etanol ili benzin ili bilo koju kombinaciju ovih goriva. Da bi bar malo opravdao oznaku GT, GM je ovu Vectru opremio atraktivnijim točkovima i skromnim aerodinamičkim paketom. Prodaja ovog modela u Brazilu počinje u septembru.
Toyota je još pre nekoliko meseci u Japanu promovisala model Blade, koji u stvari predstavlja sportsku verziju nama poznatog Aurisa. Blade se do sada nudio samo sa benzinskim 2,4 litarskim V6 motorom od 123kW/167KS i 224Nm, a juče je japanska marka i zvanično predstavila Blade Master G sa 3,5 litarskim V6 motorom, koji razvija 206kW/280KS (pri 6200 obrt./min.) i 345Nm obrtnog momenta. Motor nosi oznaku 2GR-FE (ugrađuje se i u Toyotine modele Estima i Harrier), a uparen je sa 6-stepenim manuelnim menjačem. Kao opcija se nudi i nova 6-stepena automatska transmisija "6 Super ECT", koja omogućava i ručno menjanje brzina komandama na volanu. Pri tom, pogon je i dalje na prednjim točkovima, što Blade Master G čini najsnažnijim modelom među automobilima C segmenta, koji imaju pogon na prednjoj osovini (do sada je tu titulu držala Mazda3 MPS sa 260KS). Drugim rečima, Blade Master G direktno izaziva konkurente u klasi poput VW Golfa R32 od 250KS, BMW-a 130i sa 265KS, Audija S3 sa takođe 265 konja, Opel Astre OPC sa 240, Seat Leona Cupre (240KS), Renaulta Megane Sport (225KS), Forda Focus ST (225KS) i već pomenute Mazde3 MPS. Da podsetimo da najjači benzinski motor koji se ugrađuje u Auris ima samo 124KS, mada Toyota već sprema sportski Auris TS, koji će imati preko 200KS (koliko je to "preko" za sada nije poznato). U svakom slučaju, ako se Blade Master G ikada pojavi u Evropi, pomenuto društvo evropskih jurilica imaće o čemu da razmišlja. Toyota Blade 2,4 sa 167KS se inače nudi i u verziji sa AWD integralnim pogonom, tako da treba očekivati da i ovaj Blade Master G u budućnosti dobije varijantu sa pogonom na sva četiri točka. Zbog porasta snage i performansi, Blade Master G je naravno dobio i pojačan kočioni sistem (veći diskovi i kočiona klješta) kao i par detalja (17-inčni točkovi sa gumama 225/45/17, saćasti prednji gril, i specijalni amblemi na zadnjem delu automobila), koji ga razlikuju od običnog Blade-a. Inače, Blade se od brata blizanca Aurisa razlikuje po drugačijim svetlima (napred xenon, pozadi LED), agresivnijim branicima sa većim otvorima za vazduh, maski hladnjaka, doteranom sportskom ogibljenju i za 40 mm manjoj dužini (širina, visina i međuosovinsko rastojanje su isti za oba modela). Za bezbednost putnika u Blade-u brinu se sistemi kao što su ABS, EBD, BAS, VSC (elektronska kontrola stabilnosti) i TCR (sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova). Sve to uz frontalne i bočne vazdušne jastuke, vazdušne zavese kao i airbag za kolena vozača.
Novi Continental GT Speed je najjači serijski model Bentleya u njegovoj istoriji i istovremeno prvi, koji postiže maksimalnu brzinu veću od 200 milja na sat ili 322 km/h. Ova potentnija verzija veoma uspešnog Continentala GT namenjana je kupcima, kojima su najvažnije visoke performanse i agilnost u vožnji (čemu doprinose sportski set-up ogibljenja i karoserija spuštena za 10 mm napred, a pozadi za 15 mm). Spoljašnost Continentala GT Speed se u odnosu na standardni Continental GT razlikuje po širim i nižim otvorima za vazduh u prednjem braniku, uspravnijem prednjem grilu, većim izduvnim cevima kao i širim 9.5J 20-inčnim točkovima (pogon je naravno integralni na sva četiri točka, a menjač 6-stepeni automatski, firme ZF). Kao opcija se nude i karbon-keramičke kočnice. A sad motor, koji je i poenta GT Speeda. Naime, 6,0 litarski W12 agregat u Continentalu GT Speed razvija 15 odsto više obrtnog momenta i devet odsto više snage u odnosu na "običan" Continental GT, tačnije GT Speed ima 610KS i 750Nm obrtnog momenta. To je dovoljno da ovaj luksuzni sportista postigne makimalnu brzinu od 326 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 4,5 sekundi. Za poređenje, standardni Continental GT sa 560KS i 650Nm obrtnog momenta stiže do 100 km/h za 4,8 sekundi a maksimalna brzina mu iznosi 318 km/h. Inače, inspiracija za novi Continental GT Speed je pronađena u legendarnim Speed modelima, koji su se prvi put pojavili još 1923. godine.
Suzuki je za 2008. godinu, osim novog modela Splash, pripremio i novi 4-cilindrični 1,2 litarski benzinski K12B agregat, koji će se osim u pomenutom Splashu, uskoro naći i pod haubom modela Swift i Ignis. Motor ima dve bregaste osovine i četiri ventila po cilindru i razvija snagu od 63kW/86KS, a karakteriše ga miran rad, ekološka podobnost i velika štedljivost. Naime, prema fabričkim podacima, sa ovim agregatom, Suzuki Swift troši prosečno samo 4,8 litara goriva na 100 km.
Toyota je juče u Japanu predstavila novu generaciju modela Ist, koji se najverovatnije (i nažalost) neće prodavati u Evropi (uostalom ni njegov prethodnik nije bio dostupan kupcima sa Starog kontinenta), dok je Amerikancima nova Toyota Ist već poznata pod imenom Scion xD. Inače, prva generacija ovog modela je promovisana u maju 2002. godine kao manji automobil B segmenta, koji je svojevremeno uspeo da se nametne kupcima zahvaljujući svom pomodnom spoljašnjem izgledu i praktičnoj unutrašnjosti. Da bi i dalje održala interesovanje kupaca za ovim automobilom, Toyota je predstavila novi Ist sa još dinamičnijim i privlačnijim izgledom, kome doprinose i atraktivni točkovi od 16 inča. Za razliku od prethodnika, novi Ist ima nešto drugačiju paletu pogonskih agregata, pa se umesto 1,3 i 1,5 litarskih benzinaca, sada ugrađuju motori od 1500 i 1800 kubika. Verziju sa 1,5 litarskim motorom je moguće dobiti i sa 4WD integralnim pogonom dok se 1,8 litarski nudi samo u varijanti sa prednjim pogonom. Novi Ist ima i veće dimenzije, pa dužina iznosi 3930 mm (+75 mm), širina 1725 mm (+30 mm), visina 152 mm (+5 mm) dok je međuosovinsko rastojanje produženo za 90 mm i iznosi 2460 mm. Osim manuelnih menjača, u ponudi će biti i klasična automatska kao i CVT transmisija. Za bezbednost će se brinuti frontalni i bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavese kao i aktivni nasloni za glavu. Inače, prodaja u Japanu će početi 25. avgusta, a cene će se kretati od 13.960 dolara pa naviše.
Mi već polako i zaboravljamo na korejski Daewoo i njihove modele iz devedesetih godina prošlog veka poput Tica, Nexie i Espera, ali mnogi od ovih automobila se i dalje proizvode u nama dalekim i egzotičnim zemljama. Tako se Nexia i dalje sklapa u Uzbekistanu, u fabrici UzDaewoo, koja je počela sa radom jula 1996. godine i ima kapacitet za proizvodnju 200.000 automobila godišnje. Veliki deo proizvodnje ove fabrike je završavao na tržištu Rusije, pa je uzbekistanska Nexia godinama predstavljala najprodavaniji strani automobil na tržištu Rusije. Problem za ovu fabriku je nastao kada je GM pre nekoliko godina preuzeo samo korejsku centralu Daewooa, a ne i ostale fabrike, koje je Daewoo svojevremeno gradio kao pečurke posle kiše po raznim zemljama. Ipak, fabrika je u oktobru 2005. godine uspela da sklopi ugovor sa GM-om o produženju licence za proizvodnju Daewoo automobila do 2010. godine. Da bi Nexia i dalje bila konkurentna na tržištu (ne treba zaboraviti da poreklo vodi još od legendarnog Opel Kadeta "suze"), upravo je prošla kroz prilično veliki redizajn, kako spoljašnjosti tako i unutrašnjosti. Obnovljena Nexia je dobila drugačije oblikovane svetlosne grupe (i napred i nazad), novi prednji branik sa većim otvorima za vazduh, novu masku hladnjaka, a tu su i novi zadnji branik i poklopac prtljažnika na kome se sada nalazi i mesto za registarsku tablicu. Zanimljivi su i atraktivnije oblikovani retrovizori sa ugrađenim žmigavcima. Unutrašnjost je osavremenjena novom centralnom konzolom i instrument tablom kao i novim volanom, drugačijim oplatama vrata i presvlakama sedišta i još nekim sitnicama, ali duh prohujalih vremena je i dalje prisutan. Uostalom, koliko su dizajneri bili uspešni, procenite sami po ovim slikama. Za sada nisu saopšteni podaci o eventualnim promenama na motorima i ostaloj mehanici, pa treba sačekati 1. septembar kada će u Rusiji početi prodaja obnovljene Nexie, a tada će biti poznata i konkretna cena.
Posle oficijelnih fotografija i tehničkih specifikacija, BMW je objavio i zvaničan video novog Minija Clubman, koga, podsećamo, pokreću 1,6 litarski benzinac u verzijama sa 120 i 175KS kao i dizelaš iste zapremine sa 110KS.
Budući da su Volkswagen, Hyundai i Citroen sa modelima CrossPolo, Getz Cross i C3 XTR već ponudili kupcima proterenski opremljene male hatchback modele, ni evropski Ford nije želeo da zaostane, pa od nedavno svoju aktuelnu Fiestu nudi u verziji Crossroad sa blagim off-road izgledom. I upravo je izgled Fieste Crossroad poenta cele priče jer je proterenski dizajn samo simpatična šminka i ništa više. Naime, Fiesta Crossroad nema ni pogon na sva četiri točka niti bilo kakvu drugu off-road opremu da bi se ozbiljnije upustila u savladavanje nepristupačnih terena. To doduše nije ni bila namera Fordovih dizajnera. Uostalom nema čak ni povišeni klirens (rastojanje od tla) iako zbog plastičnih dodataka na karoseriji Crossroad izgleda viši u odnosu na standardnu Fiestu. Inače, Fiestu Crossroad pokreće 1,4 litarski benzinski motor sa 80KS, a cena joj je za 1085 evra viša u odnosu na običnu Fiestu. Ako dakle nema ni integralni pogon ni bilo šta drugo što bi je povezivalo sa pravim off-road modelima, u čemu je onda svrha Fieste Crossroad ? Odgovor bi mogao da leži u tome da Fiesta Crossroad, uz pomoć novih branika sa zaštitnim umecima, plastičnom zaštitom donjih delova vrata i blatobrana, svetlima za maglu i krovnim nosačima, izgleda dovoljno privlačno, da se dopadne kupcima, kojima u stvari i ne treba terensko vozilo ali vole atraktivniji izgled sa kojim će se njihov auto razlikovati od mase običnih konfekcijskih automobila, kakve imaju prve komšije.
Evo i prvih zvaničnih slika novog Minija Clubman, koji će svetsku premijeru imati na 62. salonu automobila u Frankfurtu (11. – 23. septembar). Najzanimljiviji dizajnerski detalj Clubmana jesu njegova vrata odnosno njihov raspored. Novi Mini Clubman naime sa suvozačeve strane ima i manja, pomoćna vrata za lakši ulazak na zadnja sedišta (tzv. samoubilačka vrata kao kod Mazde RX8), dok će se zadnja vrata otvarati iz dva dela (50/50), kao kod nekih komercijalnih vozila. Osim toga, najveća razlika u odnosu na obični Mini je u stvari veća dužina (za 24 cm) i produženo međuosovinsko rastojanje (sada 2,55 metra -povećanje od 8 cm). Tu su i povećane staklene površine i težina veća za 75 kg. Posledica većeg rastojanja između osovina jeste više mesta za putnike pozadi (dodatnih 8 cm za noge) i za 100 litara veća zapremina prtljažnika (sada 260 litara a sa oborenim zadnjim sedištima 930). Pažnju privlače plastični elementi (u istoj boji kao i krov), koji okružuju zadnja svetla i C stubove kao i to da oba krila zadnjih vrata imaju svaka svoj brisač. Tu su i dve izduvne cevi integrisane u zadnji branik i povećani panoramski stakleni krov. Što se palete motora tiče, Clubman će pokretati isti agregati kao i hatchback verziju, osim najmanjeg 1,4 litarskog benzinca sa 95KS. Dakle, u ponudi će biti verzije sa 1,6 litarskim atmosferskim motorom od 120KS i 160Nm (201 km/h, ubrzanje do 100 km/h za 9,8 sekundi, potrošnja 5,5 litara), 1,6 litarskim turbo agregatom od 175KS i 240Nm (224 km/h, ubrzanje 7,6 sekunde, potrošnja 6,3 litra) i 1,6 litarskim common-rail dizelašem od 110KS i 240Nm (193 km/h, ubrzanje 10,3 sekunde, potrošnja 4,1 litre na 100 km). Sva tri motora će se serijski opremati manuelnim menjačem sa 6 stepeni prenosa dok će se kao opcija nuditi i automatska transmisija sa takođe šest brzina. Prodaja počinje u novembru ove godine, po ceni od 19.900 za model Cooper sa 120 konja, 23.900 evra za Cooper S sa 175KS i 21.600 evra za dizelaš Cooper D.