home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Rolls-Royce je danas objavio prve oficijelne fotografije i karakteristike o svom novom modelu Phantom Coupe (biće predstavljen na predstojećem salonu automobila u Ženevi), koji u stvari predstavlja produkcijsku verziju koncepta Rolls-Royce 101EX iz 2006. godine. Novim Coupeom se kompletira Rollsova porodica modela Phantom, koju već čine "standardni" Phantom sedan, Phantom Extended Wheelbase (sa dužim međuosovinskim rastojanjem) i kabriolet Phantom Drophead Coupe, a sudeći prema pozitivnim reakcijama publike i potencijalnih kupaca na pomenuti 101EX, u Rolls Roycu su i te kako uvereni u uspeh novog modela. Phantom Coupe u Rolls-Roycu opisuju kao elegantni kupe sa dvoja vrata (tzv. samoubilačka) i četiri mesta, dok je za pogon zadužen 6,75 litarski V12 motor sa 337kW/453KS pri 5350 o/min. i 720Nm obrtnog momenta pri 3500 o/min. (u paru sa šestostepenom ZF 6HP32 transmisijom). Ovaj 2590 kg težak automobil do 100 km/h ubrzava za samo 5,8 sekundi i postiže elektronski ograničenih 250 km/h. Uprkos potrošnji od 23,2 litra na 100 km (fabrički podatak), a zahvaljujući rezervoaru od 100 litara, autonomija Phantoma Coupe iznosi 400 milja, odnosno 630 km (ovde i podatak da emisija CO2 iznosi 377 g/km). Eksterijer Phantoma Coupe karakterišu dugačka hauba motora, karakteristični (i ogromni) Rolls-Royce prednji gril, kratki prepusti karoserije, veliki sedmokraki aluminijumskki točkovi od 21 inča (gume napred 255/50 R21, pozadi 285/45 R21) i moćni bokovi, dok se unutrašnjost može kratko opisati sa dve reči : luksuz i komfor (za to se brinu kako koža, drvo i hromirani detalji, tako i vrhunski Lexicon LOGIC7TM audio sistem sa 15 zvučnika). Kao opcija su na raspolaganju i dve kamere (jedna napred, a druga pozadi) za olakšano parkiranje, budući da je Phantom Coupe dugačak 5609 mm, širok 1987 mm, visok 1592 mm (zapremina prtljažnika inače iznosi 395 litar, a količnik otpora vazduha Cd je 0,36). Za zaustavljanje se brine kočioni sistem sa ventilirajućim diskovima od 374 mm napred, 370 mm nazad, a tu su i sistemi ABS, EBA, DSC (dinamička kontrola stabilnosti) i DTC (Dynamic Traction Control). U press saopštenju se još navodi da novi Phantom Coupe ima aluminijumsku konstrukciju kao i ostali članovi Phantom porodice, da je međuosovinsko rastojanje kraće za 250 mm (iznosi 3320 mm) u odnosu na Phantom sedan (raspored mase je 49:51%) i da je vešanje podešeno tvrđe nego kod ostalih Phantoma (uz sve to, poboljšano je i upravljanje i smanjeno naginjanje karoserije). Inače, novi Phantom Coupe ima samopodešavajuće vazdušno ogibljenje koje se neprekidno prilagođava uslovima vožnje. Proizvodnja novog Phantoma Coupe će zvanično početi u leto ove godine u fabrici u engleskom Goodwoodu (naravno radi se o ručnoj proizvodnji), a njegova cena će se kretati između Phantoma i Phantoma Drophead Coupea.





Upravo tako. Iako je bilo planirano da prve oficijelne fotografije novog Volvoovog kompaktnog crossover modela XC60 budu puštene u javnost tek u sredu 20. februara, ipak smo u prilici da ih pre vremana vidimo već sada. Volvo će inače zvaničnu svetsku prezentaciju novog XC60 održati početkom marta na predstojećem salonu automobila u Ženevi (2008 Geneva Motor Show), dok se prodaja u Evropi planira za drugu polovinu ove godine (u Americi startuje početkom 2009.). Ovaj XC60 u stvari predstavlja serijsku verziju istoimenog koncept automobila predstavljenog na salonu u Detroitu pre nešto više od godinu dana (od koga se najvećim delom i ne razlikuje previše). U osnovi, ovo je odgovor švedske marke na konkurentske modele, kao što su Land Rover Freelander, Volkswagen Tiguan, BMW X3, Mercedes GLK i budući Audi Q5. U ovom trenutku još nema zvaničnih podataka koji će motori pokretati XC60, ali prema nekim ranijim informacijama paletu agregata će (bar u početku) činiti jedan benzinac i dva dizelaša. Benzinac je 3,0 litarski T6 agregat sa 286KS i 400Nm obrtnog momenta, dok dizelaše predstavljaju 2,4D sa 163KS i 340Nm, kao i D5 motor sa 185KS. Dizelaši će standardno biti opremani manuelnim menjačima sa šest stepeni, dok će T6 benzinac imati šestostepenu automatsku transmisiju. Što se cena tiče, one bi trebalo da se kreću  u rasponu od 35.000 pa sve do 70.000 evra. Ipak, na detaljnije informacije ćemo morati da sačekamo 20. februar...



Ford će pored potpuno nove Fieste i crossover modela Kuga, na skorašnjem salonu automobila u Ženevi dopuniti paletu pogonskih agregata u svojim modelima Mondeo, S-Max i Galaxy novim Duratorq TDCI dizelašem, nastalim u saradnji sa francuskom PSA grupacijom (Peugeot i Citroen). Radi se o 2,2 litarskom common-rail dizel motoru, koji razvija snagu od 129kW/175KS pri 3500 o/min. i maksimalni obrtni moment od 400Nm pri 1750 o/min. (sa overboostom ta vrednost kratkotrajno raste na 420Nm). Novi motor ima filter čestica čađi, uparen je sa manuelnim šestostepenim menjačem i zadovoljava Euro4 standarde. Sa novim motorom prosečna potrošnja ova tri Forda će iznositi između 6,2 i 6,7 litara na 100 km (zavisno od modela), maksimalna brzina se kreće od 208 km/h (Galaxy) do 233 km/h (Mondeo), a ubrzanje od 0 do 100 km/h kod sva tri automobila iznosi ispod 10 sekundi. Šro se emisije CO2 tiče, Mondeo 2,2 TDCi ispušta 165 g/km, S-Max 176 g/km, a Galaxy 179 g/km. U Nemačkoj će modeli sa ovim motorom biti skuplji za oko 1250 evra u odnosu na dosadašnji najjači dizelaš sa 103kW/140KS, pa će tako Mondeo 2,2 TDCI u toj zemlji imati cenu od 28.150 evra. Sem novog 2,2 TDCi motora, Ford je za Mondeo i S-Max pripremio poseban sportski Titanium S paket, dok će Galaxy dobiti paket Titanium. Tako je Mondeo Titanium S (na slici) dobio novi stajling kit za sportskiji izgled (pragovi, modifikovan zadnji branik sa difuzorom, srebrni trapezoidni otvor za vazduh u prednjem braniku, saćasti gornji i donji gril, dva završetka izduvnog sistema, nova svetla za maglu), spušteno i tvrđe podešeno ogibljenje, aluminijumske točkove od 18 inča, sportska sedišta, kožni volan, detalje u interijeru od brušenog aluminijuma i patosnice od velura.



Ford je objavio prve zvanične slike i detalje o potpuno novoj generaciji Ford Fieste (konačno!), čija svetska premijera je najavljena za skorašnji salon automobila u Ženevi. Fiesta je dakle ipak zadržala svoje preko 30 godina poznato ime (za to vreme je prodato oko 12 miliona primeraka ovog modela), iako je proteklih meseci bilo nagoveštaja da bi ovaj automobil B segmenta mogao da dobije neki novi naziv. Kao što se odmah primećuje, nova Fiesta je u stvari serijska verzija koncept automobila Verve iz septembra prošle godine, što znači da Fiesta napušta konzervativni dizajn prethodnika i dobija daleko oštriji i dinamičniji izgled, u skladu sa aktuelnim Fordovim "kinetičkim" dizajnerskim rečnikom (već primenjen na modelima kao što su S-MAX i novi Mondeo). Najupečatljiviji je prednji deo automobila, koga karakteriše veliki trapezoidni centralni otvor za vazduh u braniku, veoma uska maska i izdužena svetla. U svakom slučaju, ovakva Fiesta ima sve šanse da preuzme veliki deo tržišta već etabliranim igračima B segmenta, poput Fiata Grande Punto, Renault Clia, Peugeota 207, VW Pola, Opel Corse, Škode Fabije itd. U Fordu najavljuju i da nova Fiesta putnicima nudi prostraniju i komforniju unutrašnjost sa kvalitetnijim materijalima i višim nivoom kvaliteta obrade. Ipak, najviše oduševljava sam izgled ineterijera koji je praktično preslikan iz pomenutog Verve koncepta. Nova Fiesta biće takođe i globalni auto, jer će se prodavati ne samo na Starom kontinentu, već i na tržištima Azije i Severne Amerike, a koristi platformu nedavno predstavljene nove Mazde2 (kao i Mazda2, i nova Fiesta će biti lakša od svog istoimenog prethodnika, a zadržaće slične dimenzije). Fiestu će (u početku) pokretati paleta od tri benzinska i dva dizel motora sa rasponom snage od 68 do 115KS. Najmanji benzinac ima zapreminu od 1,25 litra i dolazi u verzijama sa 60 i 80KS, sledi 1,4 litarski agregat sa 91KS, a na vrhu je 1,6 litarski Ti-VCT motor sa 115KS. Od dizelaša će na raspolaganju biti 1,4 i 1,6 litarski TDCi motori sa 68, odnosno 90KS (kasnije stiže i ECOnetic verzija Fieste sa emisijom CO2 ispod 100 g/km). Što se menjača tiče, za sada se najavljuju Durashift 5-stepena manuelna i Durashift 4-stepena automatska transmisija (ovaj potonji u kombinaciji sa 1,4L benzincem od 91KS). Proizvodnja nove Fieste (u verzijama sa 3 i 5 vrata) počinje ove jeseni u nemačkom Kelnu, a od sledeće godine proizvodiće se i u Valensiji.

VIDEO : nova Ford Fiesta




Evo konačno i definitivne, serijske verzije novog Fordovog kompaktnog crossover modela Kuga (izgleda da marketinški stručnjaci ove kompanije nisu obratili šta reč kuga znači na našem i na srodnim jezicima), koji će svetsku premijeru imati početkom narednog meseca na salonu automobila u Ženevi. Kao dizajnerska osnova za ovaj model je Fordovim dizajnerima poslužio njihov koncept Iosis-X iz 2006. godine, i kako to već biva, konačni serijski proizvod izgleda "prizemnije" u odnosu na atraktivni prototip. Ipak, Kuga je sasvim privlačan i atraktivan crossover automobil (nekakav miks SUV i MPV automobila) na kome se posebno ističe moćan prednji kraj sa ogromnim trapezoidnim otvorom za vazduh u prednjem braniku, a tu su i veliki lukovi blatobrana (i isti takvi točkovi), kao i relativno mali klirens (razdaljina najniže tačke vozila od tla) čime automobil dobija i snažnu sportsku notu. Uglavnom, i Kuga prati već poznati Fordov kinetički stil u dizajniranju automobila, pa ne iznenađuje sličnost ovog modela sa Fordovim modelima kao što su S-MAX, Galaxy i novi Mondeo (što takođe važi za unutrašnjost). Kuga će imati mesta za 5 osoba, fleksibilnu i praktičnu unutrašnjost, prostran prtljažnik (u osnovnoj konfiguraciji zapremina je 360 litara, a sa obrenim zadnjim sedištima 1355 litara), kao i bogatu opremu. Kuga se inače bazira na Fordovoj C platformi, koju već koriste Ford Focus i C-MAX, Mazda3, Volvo S40 i Volvo V50. Kugu će pokretati 2,0 litarski Duratorq TDCi dizel motor sa 100kW/136KS i 320Nm obrtnog momenta pri 2000 o/min. (340Nm uz pomoć overboosta), uparen sa manuelnim šestostepenim menjačem. Kuga će se nuditi u varijantama sa AWD integralnim pogonom, kao i sa FWD pogonom samo na prednjoj osovini. Potrošnja u AWD verziji iznosi 6,4 litra goriva na 100 km (emituje 169 grama CO2 po km), a u FWD varijanti 6,3 litra (naravno ovo su fabrički podaci).Inače, proizvodnja ovog Fordovog konkurenta VW Tiguanu, Toyoti RAV4, Hondi CRV, Nissanu Qashqaiju i ostalima, odvijaće se u nemačkom gradu Saarlouis.

 

VIDEO : Ford Kuga

 



Lotus Sport, sportska divizija britanskog Lotusa, predstavio je novi Sport Exige Cup 260 za 2008. godinu, koji zahvaljujući revidiranoj elektronici motora sada raspolaže sa 260KS pri 8000 o/min. i 236Nm obrtnog momenta pri 6000 o/min., odnosno za 5KS više nego prošlogodišnja verzija (menjač je inače sa šest stepeni). Budući da je auto težak samo 928 kg, odnos snaga/masa iznosi impresivnih 273KS na 1000 kg. Sport Exige Cup 260 postiže maksimalnu brzinu od 237 km/h, od 0 do 100 km/h stiže za 4,1 sekundu, a do 160 km/h (100 milja na sat) mu treba 9,9 sekundi. Sem pojačanog motora, ovaj Exige je dobio i modifikovanu instrument tablu, novi alarm/imobilajzer, Lotusov Traction Control i Launch Control, poboljšano upravljanje, točkove od 16 inča sa Yokohama A048R gumama, kočioni sistem sa diskovima od 308 mm napred i 282 mm nazad, podešavajuće amortizere, dok su od opcija kupcu na raspolaganju (između ostalog) Recaro/Lotus Sport sedište za vozača, sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika, klima uređaj i metalik boja. Cena za Sport Exige Cup 260 startuje od 56.034 evra, i to bez poreza.



Chevrolet će uskoro kupcima ponuditi novu (i naravno limitiranu) ediciju aktuelne Corvette Z06. Nova verzija je nazvana 2008 Corvette 427 Limited Edition Z06, a napravljena je u znak sećanja na modele iz šezdestih godina, koji su imali motore zapremine 427 kubna inča. Toliko, odnosno 7,0 litara zapremine ima i V8 LS7 motor u ovoj najnovijoj limitiranoj Corvetti, a raspolaže sa snagom od 377kW/505KS (snaga se na zadnje točkove prenosi preko manuelnog šestostepenog menjača). Dovolno da auto težak 1437 kg od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrza za samo 3,7 sekunde, da pređe četvrt milje (402 metra) za 11,7 sekundi, a stazu Nirburgring za 7 minuta i 43 sekunde (najveća brzina iznosi 198 milja na sat ili nepunih 319 km/h). Corvettu 427 Limited Edition Z06 karakteriše posebna Crysstal Red crvena boja, zadnji spojler i kvake na vratima u boji karoserije, jedinstveni hromirani točkovi (gume napred and 275/35ZR18, a pozadi 325/30ZR19), "427" oznake na haubi, sedištima i patosnicama i kožna unutrašnjost (uz doplatu od 1750 dolara dobija se i satelitska navigacija). Corvette 427 Limited Edition Z06 će kupcima u SAD-u i Kanadi biti ponuđena u 427 primeraka (po ceni od 84.195 američkih dolara), a izvan Severne Amerike još u 78 komada, pa će ukupan broj dostići 505 komada (koliko motor ima KS).



Porsche GT3 RSR

14 Feb 2008 - 01:32 Noviteti Link

Posle modela 911 GT3 Cup S predstavljenog prošle nedelje (o tome više OVDE), Porsche je juče promovisao i modifikovani GT3 RSR, odnosno najsnažniji trkački auto na bazi Porschea 911. Što se izgleda tiče, GT3 RSR je dobio modifikovani prednji kraj (u cilju poboljšanja aerodinamike) i dodatne spojlere, dok je zadnji kraj (uključujući tu i zadnje krilo) isti kao i kod prethodnika. Za pogon ovog 1200 kg teškog automobila je zadužen 3,8 litarski šestocilindrični bokser motor sa 342kW/465KS pri 8000 o/min. i 430Nm obrtnog momenta pri 7250 o/min., koji snagu na zadnje točkove prenosi preko šestostepenog sekvencijalnog menjača. Inače, cena za GT3 RSR iznosi 349.800 evra (bez poreza).  



Toyota je za predstojeći salon automobila u Ženevi (4. – 16. mart) pripremila promociju dva svoja nova modela: serijsku verziju prošlogodišnjeg koncepta iQ i novi mali SUV model iz B segmenta, nazvan Urban Cruiser. Nova Toyota iQ može da se shvati i kao odgovor japanskog giganta na Mercedesov Smart (dakle Toyotin "genijalac" protiv Mercedesovog "pametnjakovića"), a treba da raskrsti sa konvencionalnim shvatanjem dizajniranja i razvoja ultra-kompaktnih, gradskih automobila. Tačnije, iQ ima zadatak da reflektuje životni stil svog vlasnika, koji želi da se izrazi i kroz dinamičan i provokativan dizajn svog automobila. Ipak, neki konkretniji detalji o ovoj najmanjoj Toyoti još nisu saopšteni (Japanci su danas naime objavili samo jednu zvaničnu sliku), pa tako nema ni podaatka o motoru koji će ga pokretati (nezvanično se pominje 1,0 litarski benzinac). Ovde podsećanje da je pomenuti iQ concept dugačak samo 2980 mm (425 mm kraći od Toyote Aygo i 770 mm manje od Yarisa), širok 1680 mm, visok 1480 mm, a da ima mesta za četiri putnika (tri odrasla i jedno dete), i to u 3+1 kombinaciji rasporeda sedenja. U odnosu na istoimeni koncept, serijski iQ odlikuje nešto izmenjeni prednji deo (veća svetla, drugačiji "nos" i novi branik), kao i drugačije oblikovana bočna stakla. Drugi Toyotin novitet za salon u Ženevi je model Urban Cruiser, a kao i za iQ, i za njega Japanci u ovom trenutku (sem ove zvanične slike) nisu objavili nikakve konkretnije podatke, ali je očigledno da je ovo u stvari Toyota Ist, koja se već pola godine prodaje u Japanu. Više o Toyoti Ist možete pročitati OVDE.

 



Više o obnovljenoj Sonati možete pročitati OVDE.



Chevrolet za martovski salon automobila u Ženevi najavljuje prezentaciju novog, odnosno kompletno prerađenog Chevrolet Avea u hatchback verziji sa troja vrata. Kao i kod nedavno promovisane varijante sa petora vrata (čija prodaja počinje u martu), i ovde se najvažnije promene u odnosu na prethodnika odnose na agresivniji eksterijer (naročito prednji kraj), unapređenu unutrašnjost i novi 1,2 litarski benzinski motor. Najviše pažnje naravno privlači napadni prednji deo, i to pre svega zahvaljujući ogromnoj saćastoj maski hladnjaka, koja je podeljena na dva dela horizontalnom prečkom na kojoj se nalazi i veliki znak Chevroleta. Tu su i nova zakošena prednja svetla, drugačiji branici i hauba dok je zadnji deo osvežen drugačije oblikovanim svetlima. Uopštev uzev, Aveo hatchback sada deluje mnogo dinamičnije i atraktivnije (u stilu većih modela Captiva i Epica), a da sve ne bi ostalo samo na izgledu, tu je i novi 1,2 litarski benzinac sa 62kW/84KS, kome društvo pravi i već postojeći 1,4 litarski, ali koji je malo pojačan pa sada razvija 101KS. Uz ovaj snažniji motor se može dobiti i automatska transmisija, a kasnije će paletu upotpuniti i mali 1,5 litarski trocilindrični dizel agregat. Što se dimenzija tiče, novi Aveo je duži i širi u odnosu na prethodnika (dužina sada iznosi 3920 mm, a širina 1680 mm), dok je međuosovinsko rastojanje ostalo neizmenjeno i iznosi 2480 mm. Zapremina prtljažnika je 220 litara u osnovnoj konfiguarciji, dok sa preklopljenom zadnjom klupom raste na 980 litara. Inače, prodaja obnovljenog Avea sa troja vrata počinje u junu ove godine.




General Motors je saopštio da će na salonu automobila u Ženevi (4. - 16. mart 2008.) Evropljanima premijerno prikazati Hummer HX Concept i Corvettu ZR1, koji su inače svoju svetsku promociju imali na nedavnom salonu u Detroitu.

Hummer HX Concept


Cilj dizajnera je bio stvoriti zabavan, okretan i inovativan koncept automobil, odnosno HX Concept treba da pruži viziju budućeg dizajna off-road vozila, ali uz zadržavanje prepoznatljivih dizajnerskih formi Hummerovih modela. Na HX-u je moguće skinuti krovne panele iznad vozača i suvozača, kao i vrata i modularni zadnji deo krova, kako bi se od zatvorenog automobila dobilo otvoreno SUT vozilo za uživanje na svežem vazduhu. Iako na prvi pogled zbog položenog C stuba HX Concept izgleda kao nekakav SUV Coupe, njegova namena je u stvari konkurisati Jeepu Wrangleru, pružajući užitak u vožnji bez krova i u njegovim off-road mogućnostima. HX Concept je inače dugačak 4343 mm, širok 2057 mm, visok 1829 mm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2616 mm, a ima mesta za četiri putnika. HX Concept pokreće FlexFuel 3,6 litarski SIDI V6 motor koji koristi E85 biogorivo (mešavina 85% etanola i 15% benzina). Motor ima 227kW/304KS pri 6300 o/min. i 370Nm obrtnog momenta pri 5200 o/min. Snaga se preko šestostepene automatske transmisije prenosi na sva četiri točka (veličine 20 inča). Za Hummer HX Concept brojni izvori tvrde da najavljuje novi SUV model ove marke, koji bi se u veoma sličnom obliku trebao pojaviti u salonima dilera 2010. ili 2011. godine (konačno ime serijskog modela je i dalje tajna, ali najverovatnije će to biti H4 a ne HX).


Corvette ZR1


General Motors je posle godina raznih špekulacija, glasina i špijunskih slika konačno na proteklom NAIAS salonu u Detroitu i zvanično promovisao toliko nestrpljivo očekivanu Chevrolet Corvettu ZR1. Kratko rečeno, ovo je najsnažniji i najbrži model Corvette ikada napravljen. Naime, njen potpuno novi LS9 V8 motor, zapremine 6,2 litra, uz pomoć kompresora razvija 462kW/620KS pri 6500 o/min. (100KS po litri zapremine) i 807Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min. Za zaustavljanje ovolike sile (i težine od 1519 kg) brinu se karbon keramičke kočnice (diskovi od 394 mm napred, 380 mm nazad) i klještima u plavoj boji, dok je motor uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem. Iako još nisu saopštene konkretne brojke vezane za performanse, ljudi iz GM-a očekuju da je maksimalna brzina oko 200 milja na sat (322 km/h). Sudeći po ovim ciframa, očigledno je da su Porsche 911 GT2, Ferrari 599 GTB i Lamborghini Murcielago LP640 dobili dostojnog konkurenta iz Amerike. Corvette ZR1 ima delove od karbon fibera (odbojnici, hauba, krov, prednji spojler), kao i od polikarbonata. Corvette ZR1 ima i najveće točkove ikada ugrađene na neku serijsku verziju Corvete : napred od 19, a pozadi od 20 inča. Gume su Michelin Sport 2 dimenzija P285/30ZR19 napred i P335/25ZR20 pozadi. Što se ogibljenja tiče, ZR1 je dobio GM-ov Magnetic Selective Ride Control (MSRC) sistem podešavanja ogibljenja, što u praksi znači automatsko podešavanje amortizera prema uslovima vožnje. Od dodatne opreme za Corvettu ZR1 su predviđeni hromirani točkovi, sportska kožna sedišta sa električnim podešavanjem, kožni interijer (uključujući i prednji panel), navigacioni sistem i Bluetooth konekcija. Kako se očekuje, evropskim kupcima će do kraja 2008. godine biti ponuđen ograničen broj Corvette ZR1, a cena za sada nije poznata.




VIDEO : Renault Koleos

12 Feb 2008 - 01:04 Noviteti Link

VIDEO I :

VIDEO II :

VIDEO III :

Više o novom Renaultu Koleos možete pročitati OVDE



Nova Acura TSX

11 Feb 2008 - 17:01 Noviteti Link

Posle restilizovanog modela RL (o tome više OVDE), japanska Acura (u vlasništvu Honde) nastavlja sa obnavljanjem svoje game. Tako je za salon automobila u Njujorku (2008 New York International Auto Show) već spremna nova, druga generacija Acure TSX, koja u ne osnovi ipak ne predstavlja ništa drugo do američkog brata blizanca nove Honde Accord, najavljene za predstojeći salon u Ženevi (o novom evropskom Accordu više OVDE). Za sada je Acura objavila samo ovu sliku novog TSX-a koji, kao i novi evropski Accord uostalom, na polju dizajna ne donosi neku revoluciju, već prostu evoluciju linija dosadašnjeg modela (razlika između novog evropskog Accorda i Acure TSX se spolja svodi praktično na drugačiju masku). Nova Acura TSX sem doterane spoljašnjosti donosi i unapređenja na polju performansi, ekonomičnosti i bezbednosti, a kao i kod novog evropskog Accorda, i TSX je dobio potpuno novi interijer. Što se motora tiče, novi TSX će pokretati 2,4 litarski četvorocilindrični i-VTEC benzinac sa 201KS i 233Nm (u paru sa menuelnim 6-stepenim ili 5-stepenim automatskim menjačem), kao i 2,2 litarski i-DETC dizelaš. Prodaja Acure TSX počinje na proleće ove godine, a cena i ostali detalji će biti saopšteni na konferenciji za novinare, koja će biti održana 19. marta na salonu u Njujorku.  



Renault će na predstojećem salonu automobila u Ženevi (4. – 16. mart) javnosti konačno i zvanično predstaviti serijsku verziju svog crossover modela Koleos, koji je u obliku istoimenog koncept vozila prvi put izložen još na salonu u Parizu 2006. godine. Iako Koleos nosi znak francuske fabrike, treba reći da za njegov razvoj velikim delom zaslužan japanski Nissan (bazira se na Nissanu X-Trail), dok će za njegovu proizvodnju biti zadužen Renault Samsung Motors (korejski deo Renault-Nissan alijanse, koji korejskim kupcima već nudi svoju verziju ovog SUV pod nazivom Samsung QM5). Da podsetimo da je Renault 2000. godine preuzeo kontrolu nad Samsungom, a danas ima u vlasništvu 80,1 % akcija ove korejske kompanije. Evropskim kupcima će Koleos biti na raspolaganju od juna ove godine, i to sa izborom od dva motora : 2,0 litarskim dCi dizelašem u verzijama sa 110kW/150KS (ima 320Nm) i 127kW/175KS sa 360Nm (motor ima turbinu promenljive geometrije i DPF filter čestica čađi), kao i četvorocilindričnim 2,5 litarskim benzincem od 126kW/175KS. U standardnoj opremi svih verzija se nalazi šestostepeni manuelni mejač, dok će kod oba dizelaša kao opcija biti na raspolganju i automatska transmisija sa takođe 6 stepeni (na nekim tržištima benzinac će moći da se dobije i uz CVT kontinualnu transmisiju). Koleos ima All Mode 4WD integralni pogon (u normalnim uslovima vožnje pogon je na prednjim točkovima, a u slučaju potrebe 50% snage se prebacuje i na zadnju osovinu), McPherson vešanje napred, Multilink pozadi, dok mu klirens (rastojanje od tla) iznosi 206 mm (dizelaš 188 mm). Za manje zahtevne kupce, Renault će Koleos nuditi i bez 4x4 pogona, odnosno u 2WD varijanti. Tu su i sistemi HSA (Hill Start Assist – pomoć pri startu na uzbrdici), HDC (Hill Descent Control – pomoć pri vožnji nizbrdo), ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), BAS (pomoć pri naglom kočenju), VDC (elektronska kontrola stabilnosti), TPMS za kontrolu pritiska u gumama, GPS navigacija, Bose audio sistem, bi-xenon svetla... Što se dimenzija tiče, one izgledaju ovako : dužina 4,520 metra, širina 1,86 metra, visina 1,7 metra, međuosovinsko rastojanje iznosi 2,69 metra, dok je prtljažnik zapremine 450 litara (1380 litara sa oborenim zadnjim sedištima).