Kompanija Gibbs Technologies najavila je da će njeno amfibijsko vozilo Aquada (koja izgledom prilično liči na Mazdinu Miatu) krenuti u prodaju tokom 2009. godine, po ceni od oko 100.000 dolara. Aquadu su inače još pre nekoliko godina napravili Britanac Neil Jenkins i Novozelanđanin Alan Gibbs ali su imali finansijskih problema da ceo projekat "isteraju" do kraja. Sada su međutim te poteškoće prošlost zahvaljujući pomoći kompanije Lockheed Martin pa je Aquada sada zaista spremna za proizvodnju. Sam razvoj Aquade je koštao oko 100 milona dolara, a jedan od razloga za to jeste i propast Rovera, čiji motori su bili planirani za pokretanje ovog vozila. Kako tvrde konstruktori, Aquada (inače trosed) na suvom postiže 160 km/h (motor V6 sa 175KS) a na vodi može ići brzinom do 50 km/h a Alan Gibbs ponosno izjavljuje kako su, razvojem i upotrebom novih lakih materijala, uspeli ostvariti ono što su drugi smatrali nemogućim pa odustali. U Gibbs Techologiesu ne samo da nisu pokleknuli pred problemima, već su još 2004. godine postavili i rekord u brzini prelaska Engleskog kanala sa amfibijskim vozilom. Očigledno im tehnički problemi nisu predstavljali toliki problem koliko finasijske "poteškoće". Kako bilo, to je prošlost a budućnost je početak proizvodnje i prodaje 2009. godine i to prvo u SAD-u, a cena je već pomenuta na početku – oko 100.000 dolara. Dodali smo i veoma kratak ali efektan video.
Iako se karijera aktuelne Honde Accord bliži kraju, japanski proizvođač povoljnim cenama i atraktivnim novim verzijama, i dalje nastoji da privuče pažnju kupaca. Što se povoljnih cena tiče, dovoljna je ilustracija cenovnik firme Delta Automoto, našeg zastupnika za Hondu, gde ćete pronaći najjeftiniji Accord za samo 19.620 evra sa sve PDV-om (doduše sa aktuelnim popustom). A što se atraktivnih novih verzija tiče, Honda će od 1. septembra ponuditi varijante Sport GT i SE. Obe verzije pokreće 2,2 litarski i-CTDi dizel motor sa 103kW/140KS (maksimalna brzina 212 km/h, ubrzanje do 100 km/h za 9,3 sekunde) a razlikuju se po opremi. SE verzija je, između ostalog, opremljena 16-inčnim alu točkovima, elektronskom kontrolom stabilnosti, Bluettoth Hands Free telefonom i 6-stepenim menjačem. Cena iznosi 27.500 evra, naravno na zapadu Evrope. Druga nova varijanta Accorda nosi naziv Sport GT (na slikama) i ima daleko bolju standardnu opremu. Popis opreme sačinjavaju 17-inčni točkovi (limuzinska verzija dok karavan ima one od 16 inča ali u oba slučaja finiširane u boji tamnog grafita), tamno hromirane kvake i prednja maska, White Pearl boja karoserije, zatamnjena prednja svetla (uključujući i ona za maglu), spojler na poklopcu prtljažnika, satelitska navigacija sa glasovnim komandama, instrument tabla i centralna konzola sa karbon efektom, osvetljenje instrumenata u crvenoj boji, audio sistem sa 6xCD changerom i naravno Bluetooth Hands Free telefon. Cena Accorda Sport GT je 30.800 evra.
Tesla Roadster dobija novog i opasnog rivala. Naime, britanski Lightning GT je novi predstavnik u kategoriji sportskih automobila na elektropogon i predstavlja realizaciju ambicioznih planova britanske kompanije. Lightning GT pokreću četiri elektro-motora sa ukupnom snagom od čak 700KS. Pritom, svaki motor razvija 750Nm obrtnog momenta, koji je dostupan već od samog starta. Postojaće tri varijante : GT, GTS i GTSE. Poslednja verzija imaće i dodatne baterije pa autonomija iznosi svih 400 km. Još je zanimljiviji podatak da je za punjenje baterija potrebno samo 10 minuta a pažnju privlači i podatak o ubrzanju do 100 km/h, koje iznosi 4 sekunde. Baterije su inače napravljene u firmi Altairnano Inc. Iako se ovde radi o automobilu dugačkom skoro 4,5 a širokom oko 2 metra, masa iznosi samo 1350 kg što je postignuto zahvaljujući karoseriji od karbon fibera i šasije od aliminijuma. Ipak, iako ovo izgleda veoma zanimljivo, biće potrebno sačekati sledeću godinu da bi se uverili u sve tvrdnje proizvođača. Tek tada naime Lightning GT stiže do prvih kupaca. Cena nije saopštena ali se nagađa da bi najskuplja GTSE varzija mogla da košta oko 150.000 funti.
Ford i Shelby su promovisali najnoviju varijantu Ford Mustanga u kabrio izdanju za 2008. godinu. Kao i kod ostalih Shelby Mustanga, i proizvodnja ovog, nazvanog Mustang Shelby GT Convertible, biće ograničena da bi se očuvala ekskluzivnost. U prodaju kreće od avgusta ove godine ali samo kod "probranih" Fordovih dilera. Kako kaže sam Carol Shelby : "Mustang Shelby GT je napravljen za ljude, kojima su najvažnije performanse. Razvijen je zajedno sa Ford Racingom i predstavlja auto za svaki dan ali je napravljen tako da pruži zabavu i na trkačkoj stazi." Za 2008. godinu, Shelby GT je dobio i novu kombinaciju boja odnosno Vista Blue plavu sa srebrnim trakama, koje se protežu preko celog automobila. Velika pažnja prilikom razvoja Mustanga Shelby GT bila je posvećena aerodinamici i krutosti karoserije. Poklopac motora je preuzet direktno sa Shelby Cobre roadster dok su jedinstveni bočni usisnici za vazduh pozicionirani ispred lukova zadnjih točkova. Pozadi se primećuju i dupli završeci izduvnih cevi kao i veliki Shelby logo. Naravno, tu je i zaštitni luk iznad glava putnika. Ispod haube se nalazi se V8 motor, modifikovan sa Power Upgrade paketom iz Ford Racinga pa 4,6 litarski agregat sada raspolaže sa 319KS. Mustang Shelby GT se standardno isporučuje sa manuelnom 5-stepenom transmisijom dok je automatik, takođe sa 5 brzina, opcija. Standard su i 18-inčni polirani točkovi sa gumama BF Goodrich gForce za visoke performanse, dimenzija P235/50ZR18. U Fordu ističu da je Mustang Shelby GT veoma brz, zabavan za vožnju i da nudi veliku protivvrednost za uložen novac. Svaki od proizvedenih automobila imaće i pločicu sa rednim brojem na centralnoj konzoli, radi dokazivanja autentičnosti. Kao što smo rekli, Mustang Shelby GT će se kod dilera naći u avgustu kada će biti poznata i njegova cena.
Mercedes će serijsku verziju svoje hibridne S klase (koncept predstavljen septembra 2005.) izložiti na ovogodišnjem salonu automobila u Frankfurtu. Ovim modelom Mercedes planira da umanji prednost, koju u segmentu hibridnih limuzina (kombinacija benzinski motor/elektromotor) trenutno ima Lexus sa svojim modelom LS600h ali za razliku od japanske marke, Mercedesov S350 Direct Hybrid neće biti i najjači u paleti modela S klase kao što je to slučaj u Lexusovoj LS gami. Mercedes ovim automobilom naravno želi da privuče i one ekološki osvešćene kupce, kojih na Zapadu ima daleko više nego što mi to ovde mislimo. Ukratko, Mercedes S350 Direct Hybrid imaće ugrađen poznati 3,5 litarski V6 benzinski motor sa 200kW/272KS, koji će raditi u tandemu zajedno sa elektromotorom. To će biti dovoljno da snaga S350 Direct Hybrida bude oko 300 konja, a što će opet biti dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 7,5 sekundi. Cena Mercedesovog S350 Direct Hybrida će se kretati između cena sadašnjih modela S350 i S500 a cifra bi mogla da se zaustavi negde na 70.000 funti (oko 100.000 evra). Prodaja će početi tokom 2008. godine.
Jaguar je promovisao blago osveženi X-Type za 2008. godinu. I pre nego što se zapitate šta je tu u stvari novo, evo odmah i odgovora. Najočiglednija promena jeste novi prednji gril u stilu većih modela britanskog brenda (tačnije S-Type-a i XJ-a) a tu je i proširena paleta boja (Porcelan White i Blue Prism) kao i bogatiji paketi opreme. Pomenuti paketi opreme su S, SE, Sport Premium i Sovereign dok su dosadašnji Classic i Sport jednostavno ukinuti. I dalje su u ponudi dve karoserijske verzije : sedan i karavan (Estate). Osveženi X-Type zadržava postojeću paletu od 4 motora a to znači 2,0 i 2,2 litarske dizelaše sa 96 kW/131KS odnosno 107kW/145KS kao i V6 benzince od 2,5 (144kW/196KS) i 3,0 litra sa 169kW/231KS. Menjači su manulni sa 5 ili 6 stepeni a tu je i automatik sa 6 brzina. Pogon može biti samo na prednje točkove ili integralni AWD. Bogatiji paketi opreme znače da se sada, kao standardni elementi opreme u svim verzijama Jaguara X-Type, nalaze : 17-inčni alu točkovi, Bluetooth konekcija, DSC (dinamička kontrola stabilnosti), kožna ili sedišta u kombinaciji koža/tkanina, multifunkcionalni volan, Cruise Control, tri naslona za glavu na zadnjim sedištima, sedišta deljiva u odnosu 70/30, automatsko uključivanje svetala i brisača itd. U Jaguaru naglašavaju da X-Type i dalje kombinuje sportski duh, agilno upravljanje i inovativnu tehnologiju sa luksuzom i rafiniranošću, po kojoj su modeli Jaguara ionako poznati. Doterani X-Type kreće u prodaju tokom jula meseca.
Sa potrošnjom od 3,3 litra na 100 km i emisijom od 88 grama CO2 po kilometru, novi Smart ForTwo cdi predstavlja najekonomičniji serijski auto na svetu. Rezervoar od 33 litra dozvoljava ovom mališi sa 3-cilindričnim motorom, autonomiju od prilibližno 1000 km. Drugim rečima, vozači, koji godišnje prelaze oko 15.000 km, moraće da pune rezervoar samo 15 puta u toku tih 12 meseci. Inženjeri Smarta su unapredili cdi agregat iz prethodne generacije ovog modela pa su snaga i obrtni moment povećani za 10 % dok je istovremeno potrošnja smanjena za značajnih 13 odsto. Pritom, motor je težak tek 86 kg. Motor razvija snagu od 33kW/45KS i 110Nm obrtnog momenta, koji je na rapolaganju između 2000 i 2500 obrt./min. (85Nm je raspoloživo već od 1500 obrtaja odnosno više od ¾ obrtnog momenta). Maksimalna brzina, koju postiže Smart ForTwo cdi jeste 135 km/h dok na ubrzanje do 100 km/h potroši 19,8 sekundi. Ukratko, Smart sa ovim dizelašem nudu kombinaciju ekonomičnosti, agilnosti u vožnji i prijateljstva prema životnoj sredini. Inače, nova generacija Smarta ForTwo je, u odnosu na prethodnika, za 195 mm duža i ima za 55 mm povećano međuosovinsko rastojanje što je, u kombinaciji sa širim tragom točkova (napred za 7 mm, nazad za 33 mm), omogućilo veći komfor, prostraniju unutrašnjost i povećanje prtljažnika sa 150 na 220 litara (za poređenje, naš Jugo ima volumen od 170 litara). Za bezbednost se, između ostalog, brinu elektronski sistemi poput ESP-a, ABS-a, EBD-a i BAS-a, uz naravno čitav paket vazdušnih jastuka. Smart ForTwo cdi može da se kupi kao Coupe i kao Cabrio a cene počinju od 11.200 evra a završavaju se cifrom od 16.240 evra.
Alfa Romeo je u saradnji sa proizvođačem odeće za nautičare, kompanijom Murphy&Nye, kreirao posebnu ediciju modela 147. Ovu specijalnu Alfu 147 pokreće dizelski 1,9 JTDM motor sa 88kW/120KS a nudi se samo u verziji sa petoro vrata. Odlikuje se ekskluzivnom Light blue Crystal metalik bojom, 17 inčnim alu točkovima i hromiranim završetkom izduvne cevi. Naravno, tu je i neizostavni Murphy&Nye logo, koji se nalazi na B stubu kao i na zadnjem kraju automobila. Unutrašnjost je dobila nova sportska kožna sedišta u kombinaciji dve boje : krem (centralni deo sedišta) i plavoj boji (bočni delovi) uz crveni logo Alfa Romena na naslonima za glavu. I ostatak kabine je u kombinaciji krem i plave boje (oplate vrata i prednji panel) uz dodatak u vidu novih krem patosnica Murphy&Nye. Za kupce, koji žele još više, Alfa nudi i veliku torbu, privezak za ključeve i knjižicu za dokumenta sa Murphy&Nye znakom. U standardnoj opremi ove Alfe 147 nalazi se automatska klima u dve zone, Cruise Control, putni kompjuter, VDC i ASR elektronski sistemi (za elektronsku kontrolu stabilnosti i protiv proklizavanja pogonskih točkova), 6 vazdušnih jastuka, radio/CD plejer sa 6 zvučnika i svetla za maglu. Cena iznosi 24.690 evra.
Pojavile su se nove slike i detaljnije tehničke karakteristike novog Fiata 500, do čije zvanične promocije je ostalo još manje od mesec dana (premijera 4. jula kako bi se obeležilo tačno 50 godina od pojavljivanja originalnog Fiata nuova 500). Kako smo o ovoj reinkarnaciji legendarnog Fiata 500 već više puta opširnije pisali, sada samo o tehničkim karakteristikama. U kabini 3546 mm dugačkog, 1650 mm širokog i 1490 mm visokog automobila sa 2300 mm dugačkim međuosovinskim rastojanjem, ima mesta za 4 osobe dok je volumen prtljažnika 170 litara. Za poređenje Fiat Panda, na čijoj je platformi novi "500" i napravljen, ima 206 litara a naš Jugo takođe raspolaže sa 170 litara korisne zapremine. Paleta motora obuhvata benzince od 1,2 i 1,4 litra kao i 1,3 litarski dizelaš. Manji benzinac 1,2 8v ima 50kW/69KS, postiže maksimalnih 160 km/h, ubrzava do 100 km/h za 12,9 sekundi a troši 5,1 litru goriva na 100 km. Snažniji 1,4 16v benzinac razvija 74kW/100KS, dostiže 182 km/h, ubrzava do stotke za 10,5 sekundi a troši 6,3 litra. Dizelaš 1,3 Mulijet raspolaže sa 55kW/75KS, stiže do 165 km/h, ubrzanje mu do 100 km/h iznosi 12,5 sekundi a potrošnja svega 4,2 litara dizela na 100 km. Svi motori zadovoljavaju stroge Euro5 standarde. I dalje se pominje 2-cilindrični motor zapremine 900 kubika sa turbo punjačem od 70kW/95KS i 120Nm obrtnog momenta, koji bi se kasnije ugrađivao. Ono što je sigurno, tokom 2008. godine pojaviće se sportska Abarth verzija sa 1,4 litarskim turbo benzincem i oko 150KS a 2009. se očekuje i kabriolet varijanta. Menjači su manuelni, sa 5 i 6 stepeni prenosa. U Fiatu se nadaju da će na EuroNCAP kreš testu osvojiti maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost putnika a da bi to i ostvarili, svi modeli "500" imaće sedam vazdušnih jastuka u standardnoj opremi dok će ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti biti u serijskoj opremi kod 1,4 litarskog benzinca a kod ostalih će moći da se dobije kao opcija. Sve verzije novog "500" imaće standardno točkove od 15 inča a uz doplatu na rapolaganju su i oni od 16 inča (gume dimenzija 185/55 R 15 odnosno 195/45 R 16). Ovde i napomena da je ovo spisak opreme za modele namenjene EU a kakva će biti specifikacija standardne opreme za našu zemlju, još nije poznato. Novi "500" će se proizvoditi u Fiatovoj fabrici u Poljskoj ali auto neće biti jeftin kao originalni "500" iz pedesetih godina prošlog veka, koji je bio namenjen širokom krugu kupaca. Naime, cena u Nemačkoj će se kretati od 9990 evra pa naviše. Jednostavno, Fiat je odlučio da novi model nudi kao lifestyle automobil za trendsetere, kojima će ponuditi i široki izbor dodatne opreme za individualizaciju njihovog ljubimca. Bez obzira na cenu, Fiat izgleda ne mora da se brine za sudbinu ovog modela, jer, ako je suditi po nedavnoj ekspresnoj prodaji limitirane serije Open Edition od 500 komada, zainteresovanih ima i više nego što su se u Fiatu nadali. Ipak, pojavila se i informacija u kojoj se pominje i nešto prihvatljivija cena od 8800 evra, koliko bi osnovna verzija trebalo da košta u Italiji.
Citroen je na upravo otvorenom salonu automobila u Barseloni predstavio i sedan verziju modela C4 i time najavio početak prodaje ovog modela i u Evropi za četvrti kvartal ove godine. Prvo je bilo planirano da se ova klasična limuzina prodaje samo u Kini (proizvodi ga Dongfeng pod imenom Citroen C-Triomphe) ali će se od jula ove godine plasirati i u Južnoj Americi a sada, iako to na početku uopšte nije ni bilo planirano, Citroen najavljuje prodaju i u Evropi. I C4 sedan je napravljen na istoj platformi, koju koristi i C4 hatchback ali ipak nudi više mesta za putnike pozadi zahvaljujući produženom međuosovinskom rastojanju. Rastojanje između osovina naime kod sedana iznosi 2712 mm a kod hatchbacka 2608 mm. Ukupna dužina je narasla na 4771 mm, širina iznosi 1773, visina 1512 mm dok je prtljažnik zapremine 513 litara. Za poređenje, hatchback je dugačak 4260 mm a ima prtljažnik od 352 litra. Ovde valja primetiti da Citroen u Evropi već ima model C5, koji je veoma sličnih dimenzija kao i nadolazeći C4 sedan iako C5 pripada D segmentu a C4 sedan se bazira na automobilu manjeg C segmenta. Citroen C5 je naime dugačak 4747 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2750 mm i mada ovi modeli ne ciljaju na iste kupce, s razlogom se postavlja pitanje "kanibalizma" u sopstvenoj kući. Ipak, prema prvim najavama, C4 sedan će više biti namenjem kupcima u centralnoj i istočnoj Evropi gde se limuzine više cene a ne onima na zapadu Starog kontinenta. Kako bilo, C4 sedan će u ponudi imati jedan benzinski (1,6 16v) i jedan dizel motor (1,6 HDi), oba sa 80kW/109KS (u Kini se ugrađuje jači 2,0 litarski benzinac sa 108kW/147KS). Kao što se vidi sa slika, izgled prednjeg dela je u potpunosti preslikan sa hatchbacka dok je zadnji kraj totalno nov, i mora se reći, prilično diskutabilnog dizajna. I u kabini sedana je zadržan jedan od detalja, koji karakterišu hatchback varijantu a to je upravljač kod koga je centralni deo fiksiran dok se obruč upravljača okreće u smeru vožnje.
Ovo je Caparo T1, britanski superautomobil, za čiji razvoj su odgovorni inženjeri, koji su učestvovali i u rođenju već odavno legendarnog McLarena F1. Najvažnija karakteristika Capara T1 jeste da nudi skoro isti osećaj vožnje kao i trkački bolid Formule 1 ali je legalno registrovan za običan drumski saobraćaj (a i liči na F1 samo što Caparo ima i krov). Druga karakteristika (ne manje važna) jeste njegova težina od samo 550 kg (!) što u kombinaciji sa sopstveno razvijenim 3,5 litarskim V8 motorom od 425kW/575KS pri 10.500 obrt./min. i 420Nm pri 9000 obrt./min., daje rezultat u odličnom ubrzanju do 60 milja na sat (96 km/h), koje iznosi ispod 2,5 sekunde !! Brzinu od 100 milja na sat (161 km/h) dostiže za 3,5 sekunde. Maksimalna brzina u najnovijem press saopštenju nije saopštena ali je ranije najavljivano da Caparo T1 može postići 200 milja na sat ili 322 km/h. Za malu težinu su zaslužni karoserija i šasija napravljeni od kompozitnih materijala. Takođe, ovo je i prvi serijski automobil, čiji odnos snaga/težina prelazi 1000KS na 1000 kg težine, tačnije ovaj odnos kod Capara T1 iznosi 1045KS na 1000 kg težine !! Dužina iznosi 4066 mm dok je visina samo 1076 mm. Menjač je sekvencijalni sa 6 brzina a veličina rezervoara za gorivo je zapremine 70 litara. Caparo T1 će javnosti zvanično biti predstavljen od 22. do 24. juna, na poznatom događaju Festival of Speed u Goodwoodu. Prvi serijski primerak Capara T1 (ovo na slici je prototip, kojim se vrše poslednja ispitivanja) biće isporučen tokom jula meseca a cena za ovaj ručno izrađen automobil iznosi 280.000 evra. E, to već nije "lagan" iznos...
Ford je na juče otvorenom salonu automobila u Berseloni (traje do 17. juna) promovisao limitiranu seriju Focusa nazvanu WRC-S. Bez obzira na oznaku i na atraktivni izgled, ova posebna edicija nema veze sa Focusom, koji se takmiči u WRC šampionatu, već se bazira na običnom Focusu S sa 2,0 litarskim TDCi dizel motorom (100kW/136KS, 203 km/h, ubrzanje do 100 km/h 9,3 sekunde, potrošnja 5,6 litara). Biće proizvedeno samo 666 komada (zanimljiv broj) ove serije po ceni od 23.895 evra (cena u Španiji). Od standardne verzije, WRC-S se razlikuje po atraktivnim dekorativnim elementima na karoseriji i po bogatijoj opremi dok promena na mehanici nema. Svih 666 komada Focusa WRC-S biće proizvedeno u beloj boji sa crnim dekoracijama na karoseriji, na kojoj će se nalaziti i redni broj svakog proizvedenog primerka. Osim toga, ovaj Focus je dobio i kompletan aero body kit sa Focusa ST (agresivniji branici sa većim otvorima za vazduh, pragovi, zadnji krovni spojler i drugačija maska) pa auto izgleda daleko privlačnije i dinamičnije od običnog Focusa 2,0 TDCi. Unutrašnjost je obogaćena novim sportskim sedištima, alu pedalama i dekorativnim aluminjumskim detaljima. U opremi Focusa WRC-S se nalazi još i ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, Bluetooth konekcija, automatska klima u dve zone, tempomat, alu felne od 18 inča i hromirani završetak izduvne cevi.
Posle Corse OPC sa potentnim 1,6 litarskim turbo motorom od 192 konja, iz Opela stiže još jedna sportska varijanta ovog modela, ovog puta sa 150KS i već legendarnom oznakom GSi. Nova Corsa GSi (premijera na salonu automobila u Barseloni od 7.-17. juna) praktično predstavlja oslabljenu verziju Corse OPC jer sa njom deli isti OPC-ov (Opel Performance Center) 1,6 litarski turbo motor samo što snaga kod GSi varijante iznosi 110kW/150KS pri 5000 obrt./min. i 210Nm obrtnog momenta u rasponu od 1800 do 5000 obrt./min. (OPC ima 192KS i 230Nm). Corsa GSi postiže maksimalnu brzinu od 210 km/h, ubrzanje do 100 km/h traje 8,1 sekundu dok prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 7,9 litara na 100 km (Corsa OPC-225 km/h, ubrzanje 7,2 sekunde). Vizuelno se Corsa GSi naravno razlikuje od običnih i to po dinamičnijem i moćnijem izgledu za koji su zaslužni agresivniji branici sa integrisanim spojlerima, izraženiji pragovi, zadnji krovni spojler, hromirani završetak izduvne cevi i 17-inčne alu felne. Agilnije upravljanje osigurava spušteno ogibljenje (napred za 18 a pozadi za 15 mm) i serijski ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti. I unutrašnjost je promenjena i to zahvaljujući novim sportskim sedištima sa izraženim bočnim osloncima za telo (crveno/crna kombinacija boja), kožnim upravljačem sa crvenim donjim delom, crvenim sigurnosnim pojasevima i alu pedalama. U samom Opelu naglašavaju da Corsa GSi, iako kompaktnih dimenzija, nudi impresivne performanse, zabavu u vožnji i dobar odnos uloženo/dobijeno. Da li će tako misliti i kupci, pokazaće vreme i prvi rezultati prodaje.
Dok i dalje čekamo na press saopštenje Peugeota za novi 308 (iako su zvanične slike već procurele), Francuzi su danas skinuli i poslednji veo tajne sa njihovog drugog noviteta-modela 207 u SW odnosno karavan verziji. Naravno, kao i u slučaju 308-ice, i ovde je praktično sve bilo poznato i pre zvaničnog Peugeotovog saopštenja jer su se špijunske slike gotove 207-ice u SW varijanti pojavile još pre nekoliko nedelja kada smo ih i mi objavili. Takođe i sam Peugeot je sa studijom 207 Outdoor na martovskom salonu automobila u Ženevi već nagovestio definitivan dizajn SW-a tako da izgled ne predstavlja nikakvo iznenađenje. Dizajn prednjeg dela je isti kao i na hatchback verziji (to važi i za unutrašnjost) dok su najveće promene naravno na zadnjem delu oko koga ima i najviše sporenja. Naime, kao i prilikom prvih špijunskih slika, tako i sada sa ovim zvaničnim, mišljenja o uspešnosti dizajnerskog rešenja zadnjeg kraja su duboko podeljena. Naročito velike polemike izaziva neobičan i izdužen oblik zadnjih svetala i izgled C stuba (u stilu Mercedesove A klase). U svakom slučaju dizajn je dovoljno svež i privlačan, što će uz prostranu i funkcionalnu kabinu, biti dovoljan adut za veći tržišni uspeh ovog modela (bar se tako nadaju u Peugeotu !). Praktičan detalj predstavlja i mogućnost otvaranja zadnjeg stakla nezavisno od zadnjih vrata. Peugeot 207 SW je dugačak 4,16 metra (tačnije 4156 mm) što je za 128 mm duže od starog 206 SW i za 130 mm više od aktuelnog 207 u hatchback verziji dok je muđuosovinsko rastojanje 207-ice u hatchback i SW varijanti isto i iznosi 2540 mm. Širina mu iznosi 1748 a visina (bez krovnih nosača) 1510 mm. Prtljažnik 207 SW je u osnovnoj konfiguraciji zapremine 367 litara odnosno to je za 24 litara više u odnosu na 206 SW i 67 litara više od 207-ice hatchback. 207 SW će pokretati nekoliko benzinskih i dizel motora. Prvo o benzincima. To su agregati od 1,4 litra (sa 54kW/73 i 70kW/95KS), sledi 1,6 litarski sa 88kW/120KS a krajem godine pojaviće se i sportski 207 SW RC sa 1,6 litarskim turbo benzincem od 128kW/175 konja i 240Nm. Dizelaši HDi su sa 66kW/90 i 80kW/109KS zapremine 1,6 litra. Svi motori su standardno upareni sa manuelnim menjačima dok je kod benzinca sa 120KS moguće doplatiti i za automatsku transmisiju. Između ostalog, oprema 207 SW sadrži 6 vazdušnih jastuka, ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, dvozonsku automatsku klimu, automatsko paljenje farova i brisača, satelitsku navigaciju, Bluetooth konekciju, panoramsku stakleni krov i još mnogo toga ali će neki od ovih elementa naravno biti priviligeija bogatijih verzija. Auto će se proizvoditi u Peugeotovoj fabrici u gradu Poissy, u Francuskoj. Za 2008. godinu se planira proizvodnja 102.300 komada 207-ice SW (oko 58 % biće sa dizel motorima) što će činiti oko 17,5 odsto svih modela 207. Prodaja počinje već ovog leta.
Posle malo više od dve godine provedene na tržištu, stiže i prvi blagi redizajn najmanjeg modela u ponudi južnokorejskog Chevroleta, koji se negde prodaje kao Matiz a negde kao Spark. Kako tržište malih i jeftinijih automobila raste, a konkurencija niti spava niti drema (tu su novi Fiat 500, Renault Twingo, obnovljena Kia Picanto), ni u Chevroletu ne smeju da sede skrštenih ruku i zato je za salon u Barseloni (7.-17. jun) najavljen obnovljeni Spark. Kako izgleda vidite na slici. Treba reći da se ovde ne radi o velikim promenama; za takvo nešto i nije bilo preke potrebe posle malo više od dve godine na tržištu ali konkurencija je jača nego ikada pa ovo estetsko doterivanje i te kako ima smisla. Najveće su promene na prednjem delu. Novi su agresivnije dizajnirani branici sa većim otvorom za vazduh, nova je maska sa centralno postavljenim znakom Chevroleta kao i neke sitnice koje se ne vide na prvi pogled. Pozadi se ističe samo doterani branik. Najavljene su blage korekcije i u unutrašnjosti mada zvaničnih slika kabine još nema. Bilo bi poželjno da povećaju i prtljažnik, koji sada ima samo 170 litara zapremine (koliko ima i naš Jugo). Dimenzije (D/Š/V- 3497/1495/1500 mm) i mehanika su ostali neizemjeni odnosno motori su i dalje samo benzinci od 0,8 litra (3 cilindra, 38kW/52KS, 145 km/h, ubrzanje do 100 km/h 18,2 sekunde, potrošnja 5,2 litra na 100km) i 1,0 litra (4 cilindra, 47kW/64KS, 156 km/h, ubrzanje 14,1 sekunde i potrošnja od 5,6 litara). I dalje se nudi sa 5-stepenim manuelnim menjačem a uz doplatu se uz manji motor može dobiti i automatik. Po prvim najavama, cene doteranog Sparka/Matiza ne bi trebalo da budu bitno više od aktuelne verzije (za to u stvari i nema razloga), koja se u Srbiji može dobiti već za 6690 evra sa PDV-om i trogodišnjom garancijom..