
Peugeot je proširio paletu motora u svom MPV modelu 807 novim 2,2 litarskim HDI DPFS dizel agregatom (razvijenim u saradnji sa Fordom), koji raspolaže snagom od 125kW/170KS pri 4000 o/min. i 370Nm obrtnog momenta, dostupnog već pri 1500 o/min. Ovaj motor (već pokreće Peugeot 407 i 607) je i najsnažniji u čitavoj paleti modela 807, a uparen je sa 6-stepenim manuelnim i 6-stepenim automatskim menjačem. Prema fabričkim podacima, kombinovana potrošnja Peugeota 807 HDi DPFS (DPFS – filter čestica čađi) iznosi samo 7,2 litra goriva na 100 km (što znači da sa rezervoarom od 80 litara autonomija iznosi preko 1100 kilometara), a emisija CO2 je 191 gram po kilometru. Peugeot 807 sa novim dizelašem je dobio i pojačane kočnice (napred ventilirajući diskovi od 310 x 32 mm), kao i 16-inčne aluminijumske točkove (gume 215/69 R 16) i sistem za praćenje pritiska u pneumaticima.

Nedavno smo pisali o novoj verziji Mercedes McLarena SLR 722, a sada je taj automobil sa punim imenom Mercedes McLaren SLR 722 GT i zvanično predstavljen (po ranijim nezvaničnim vestima trebao je da se zove SLR 722 GTR). Kako bilo, ovu novu varijantu razvila je britanska kompanija RML Group (Ray Mallock Ltd), a radi se o čistokrvnom sportskom automobilu, koji nije registrovan za regularni saobraćaj, budući da je namenjen isključivo za vožnju po trkačkim stazama. Ipak, to nije bila prepreka za 21 kupca (samo toliko komada ovog SLR-a će biti napravljeno), koji su izdvojili oko milion evra kako bi postali vlasnikom zaista izuzetnog i ekskluzivnog automobila. U poređenju sa standardnim SLR-om, novi 722 GT je prerpeo opsežne promene na ogibljenju, kočnicama, izduvnom sistemu, aerodinamici (novi spojler napred, istureni pragovi, veliki difuzor pozadi, ogromno zadnje krilo) i unutrašnjosti (redizajnirana instrument tabla, nova sportska sedišta sa pojasevima u šest tačaka, novi trkački upravljač). Sve u svemu, zamenjeno ili modifikovano je preko 400 delova. Poznati 5,5 litarski kompresorski V8 motor je pojačan na 500kW/680KS i 830Nm obrtnog momenta. Novi SLR 722 GT je težak 1390 kg (odnos težina/snaga je 2kg po KS), ubrzanje od mirovanja do 100 km/h mu iznosi 3,3 sekunde, maksimalna brzina je 315 km/h. Inače, broj 722 u stvari označava vreme starta (7 sati i 22 minuta ujutru) pobedničke posade Mercedesa 300SLR na trci Mille Miglia 1955. godine, koju su činili Stirling Moss i Denis Jenkinson.

Ferrari FXX evoluirao je na još viši nivo. Naime, poznata fabrika superautomobila iz Maranela predstavila je Ferrari FXX sa novim Evolution paketom, namenjenim za dalje poboljšanje upravljivosti i performansi. Ovaj paket je nastao kao rezultat saradnje italijanske fabrike sa vlasnicima-test vozačima Ferrarija FXX i uz neprocenjivu pomoć sedmostrukog šampiona Formule 1 Mihaela Šumahera. Kao i "običan" Ferrari FXX, i novi FXX Evolution nije registrovan za vožnju u otvorenom saobraćaju, već isključivo za vožnju po trkačkim stazama. Koristeći iskustva dobijena na modelu FXX, nova Evolution verzija ima unapređenu aerodinamiku, elektroniku, efikasnije kočnice, geometriju prednjeg vešanje (posledica je duže trajanje Bridgstonovih pneumatika) i menjač (adaptirani odnosi u menjaču da bi se iskoristilo 1000 obrtaja više, koje razvija V12 motor). A motor je zapremine 6,3 litra (tačnije 6262 kubika) i raspolaže sa 632kW/860KS pri 9500 o/min. Nov je i traction control sistem sa devet različitih podešavanja (plus "off" pozicija), koji se odabiru prekidačem na centralnoj konzoli. Sem toga, traction control je sada manje "nastrljiv" i fleksibilniji, odnosno efikasnije se prilagođava individualnom vozačkom stilu svakog vozača. Rezultat svih promena na Ferrariju FXX je vidljiv na Ferrarijevoj trkačkoj stazi Fiorano, gde je FXX Evolution ostvario vreme od minut i 16 sekundi po krugu, što je za dve sekunde bolje od "standardnog" FXX-a. Automobil ima montirane i dve dodatne kamere, koje će, uz jednu već postojeću, vozaču dati odličan pregled situacije iza vozila.

U Renaultu baš ne miruju. Posle novog Kangooa Express, sada stiže i njegova kraća, odnosno kompaktnija varijanta, logično nazvana Kangoo Express Compact. Najavu da se nešto ovako sprema, mogli smo da vidimo još na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu gde su Francuzi prikazali studiju Kangoo Compact Concept. Za sada je Renault predstavio samo Kangoo Express Compact u dostavnoj verziji, ali se očekuje da ponudu ovog modela uskoro dopuni i putnička varijanta. Kangoo Express Compact je dugačak samo 3,83 metra (38 centimetra manje od standardnog Kangooa Express), što mu omogućuje bolje manevarske sposobnosti i olakašava dostavljanje robe u gradskim sredinama, čemu je pre svega i namenjen. Ovaj kraći Kangoo Express ima samo dvoja bočna vrata, za razliku od običnog Kangooa, koji ima i dodatna bočna klizna vrata (oba Kangooa naravno imaju asimetrično podeljena zadnja vrata). Iako kompaktnih dimenzija, Kangoo Express Compact raspolaže sa korisnim prostorom od 2,3 do 2,9 kubna metra (zavisno od verzije). Unutrašnja širina između koševa blatobrana iznosi 1,21 metra, pa ovaj Kangoo Express može da primi i tzv. Evro paletu. Paleta motora obuhvata dve verzije 1,5 litarskog dCi dizel agregata sa 50kW/70KS i 63kW/85KS, kao i benzinac od 1,6 litra zapremine, koji razvija 66kW/90KS i 128Nm obrtnog momenta. Svi motori su upareni sa 5-stepenim manuelnim menjačem.

Volkswagen će u svojim modelima Golf, Golf Plus, Jetta, Eos i Passat postojeći 1,6 litarski FSI benzinski motor zameniti novim, 1,4 litarskim TSI agregatom, koji se odlikuje većom snagom i obrtnim momentom, a u odnosu na 1,6 FSI ima i redukovanu potrošnju goriva i manju emisiju CO2. Novi motor se bazira na postojećem 1,4 TSI agregatu, koji kombinuje i turbo punjač i kompresor, s tim što ova najnovija verzija ima samo turbo punjač. Rezultat je snaga od 90kW/122KS, što je za 5kW/7KS više od 1,6 FSI motora. Ono što privlači pažnju jeste izuzetna elastičnost motora jer je obrtni moment od 200Nm dostupan u rasponu od 1500 do 3500 o/min. (za poređenje 1,6 FSI ima 155Nm pri 4000 o/min.). Emisija CO2 kod novog motora iznosi 149 grama po kilometru (139 g/km sa DSG menjačem), dok 1,6 FSI ima emisiju od 161 g/km. Novi motor naravno ima i direktno ubrizgavanje goriva, a uparen je sa šestostepenim manuelnim ili sedmostepenim DSG menjačem sa duplim kvačilom.

Praktičan i prostran MPV sa luksuznim interijerom limuzine, u kombinaciji sa tehničkim i vizuelnim atributima sportskog automobila, tako bi najkraće mogao da se opiše novi specijalni Mercedes Viano X-CLUSIVE, upravo predstavljen na salonu automobila u Tokiju. U Mercedesu su se potrudili da ovaj Viano dobije dinamičniji i sportskiji izgled eksterijera; naravno koliko je to bilo moguće imajući u vidu da je ovo u osnovi ipak MPV vozilo. Kako bilo, Viano X-CLUSIVE svoju individualnost ističe srebrnim grilom hladnjaka, specijalno razvijenim prednjim i zadnjim branikom sa integrisanim spojlerima, novim pragovima, hromiranim završetkom izduvne cevi, metalik bojom (srebrna ili crna) i atraktivnim aluminijumskim točkovima od 18 inča sa gumama dimenzija 245/45. Viano X-CLUSIVE se bazira na Vianu Ambiente, a nudi se u dve dužine : 4,75 metra i 4,99 metra. Unutrašnjost je u potpunosti podređena komforu za šest putnika, što podrazumeva pre svega udobna kožna sedišta i Thermotronic automatski klima uređaj, a tu je i samopodešavajuće vazdušno vešanje na zadnjoj osovini. Za Viano X-CLUSIVE Mercedes je ponudio samo šestocilindrične motore, i to 3,0 litarski V6 CDI dizelaš sa 150kW/204KS i 440Nm, kao i 3,5 litarski V6 benzinac sa 190kW/258KS i 340Nm obrtnog momenta. Za bezbednost putnika se brinu sistemi ABS, ASR (protiv proklizavanja pogonskih točkova), BAS (pomoć pri naglom kočenju), EBV (elektronska distribucija kočione sile) i ESP (elektronska kontrola stabilnosti), kao i bočni vazdušni jastuci.

Mitsubishi je jučerašnjom prezentacijom nove generacije EVO X modela na salonu u Tokiju pružio adekvatan odgovor novoj Subaru Imprezi WRX STi, takođe predstavljenoj na istom salonu. Ko će biti uspešniji, pokazaće vreme, ali je sasvim izvesno da su se kupci (za sada samo Japanci) našli na slatkim mukama. Novi EVO X se u Japanu za sada nudi u dve verzije : kao GSR i RS, pri čemu RS predstavlja olakšanu varijantu ovog modela. RS varijanta isključivo dolazi uparena sa manuelnim 5-stepenim menjačem, dok će GSR od kraja novembra ove godine Japanci moći dobiti i sa novim Twin Clutch SST 6-stepenim automatizovanim manuelnim menjačem sa duplim kvačilom (u ovom trenutku se i GSR verzija oprema samo pomenutim manuelnim menjačem sa 5 brzina). Novi Twin clutch SST menjač (Sport Shift Tansmission) po navodima fabrike nudi brže "šaltovanje" i manju potrošnju u odnosu na prethodni konvencionalni ručni menjač. U standardnoj opremi se nalaze Recaro sedišta, kožni volan, multifunkcionalni displej, frontalni vazdušni jastuci (bočni i vazdušne zavese su opcija), vazdušni jastuk za kolena vozača, AFS prednja svetla, koja se okreću u smeru vožnje, dok se uz doplatu i nudi tzv. Premuim Package, koji podrazumeva 18-inčne BBS aluminijumske točkove i kožnu unutrašnjost. Novi EVO X raspolaže sa Mitsubishijevim S-AWC (Super All Wheel Control) sistemom za kontrolu trakcije i novom generacijom integralnog AWD (All Wheel Drive) pogona, koji zajedno poboljšavaju upravljanje, kontrolu i stabilnost automobila. I GSR i RS verzije pokreće četvorocilindrični 2,0 litarski DOHC MIVEC turbo motor sa 206kW/280KS (evropska i američka verzija imaće 295KS) pri 6500 o/min. i 421Nm obrtnog momenta pri 3500 o/min., koji se u odnosu na prethodnika odlikuje manjom težinom (za 12 kg), boljim odzivom i manjom emisijom štetnih gasova. U Mitsubishiju napominju da se u odnosu na prethodni EVO IX, novi EVO X odlikuje osetno poboljšanim voznim osobinama, preciznijim upravljanjem i smanjenim vibracijama i bukom. Sem toga, EVO X ima i širi trag točkova i duže međuosovinsko rastojanje, niže težište, za 20 mm skrećen prednji prepust i odličnu distribuciju težine. Cene u Japanu izgledaju ovako : GSR sa menuelnim 5-stepenim menjačem košta 3.495.450 jena (21.425 evra ili 30.473 američka dolara), budući GSR sa Twin Clutch SST 6-stepenom transmisijom ima cenu od 3.750.600 jena (22.990 evra ili 32.697 dolara), a RS košta 2.997.750 jena (18.375 evra ili 26.134 dolara).

Subaru je juče na salonu automobila u Tokiju novinarima i zvanično prikazao novu generaciju već legendarne sportske Impreze WRX STi. Međutim, ono što je za nas Evropljane mnogo značajnije, tom prilikom su saopštene i specifikacije za evropsku varijantu ovog automobila. Za razliku od japanske verzije, koju pokreće 2,0 litarski turbo motor sa 308KS i 422Nm obrtnog momenta, Evropljani će dobiti Imprezu WRX STi sa većim, i to 2,5 litarskim bokserskim turbo agregatom (u stvari modernizovana verzija aktuelnog motora), koji razvija tačno 300KS pri 6000 o/min. i 406Nm pri 4000 o/min. Drugim rečima, to je za 19KS i 15Nm više nego do sada. Nažalost, Subaru nije objavio i detalje vezane za ubrzanje do 100 km/h i maksimalnu brzinu, koji će verovatno biti poznati najkasnije do prvog kvartla 2008. godine kada ova Impreza stigne do prvih kupaca u Evropi. Nova Impreza WRX STi, sem novog hatchaback izgleda na koga tek treba da se naviknemo, donosi i potpuno novu platformu i vešanje, unapređeni Subaruov simetrični integralni pogon i već pomenuti deataljno revidirani 2,5 litarski turbo motor. Zanimljivo je da je međuosovinsko rastojanje poraslo za 95 mm iako je dužina automobila smanjena za 50 mm, širina je veća za 55 mm, širi su i tragovi točkova (napred za 45, a pozadi za 40 mm), što je sve zajedno rezultiralo nižim težištem i još boljom stabilnošću automobila. Konkretne dimenzije izgledaju ovako : dužine/širina/visina – 4415 mm/1795 mm/1475 mm, dok težina iznosi 1470 kg. Impreza WRX STi za 2008. godinu se odlikuje daleko agresivnijim i moćnijim izgledom (prošireni blatobrani, otvor za vazduh na haubi motora, modifikovani branici sa spojlerima, širi pragovi, veliki zadnji krovni spojler, difuzor pozadi sa četiri izduvne cevi, atraktivni alu točkovi od 18 inča sa gumama 245/40R18) nego nedavno predstavljena obična verzija Impreze sa petora vrata. U standardnoj opremi se nalaze sportska sedišta presvučena kombinacijom alkantare i kože (opcija su Recaro sedišta), vazdušne zavese i muzički sistem. Snaga se na sva četiri točka (Subaru Symmetrical AWD) prenosi na podlogu preko manuelnog 6-stepenog menjača, a tu su i DCCD (Drivers´s Control Center Differential - podesivi centralni diferencijal) i VDC (Vehicle Dynamics control – elektronska kontrola stabilnosti), koji se brinu za kontrolu trakcije i stabilnost automobila. Ukratko, prema navodima same fabrike, "ovaj sporstki model sa integralnim pogonom odlikuje maksimalno uživanje u vožnji, zahvaljujući kombinaciji snage, performansi, upravljivosti i voznim karakteristikama". Za kraj smo dodali i promotivni video nove Impreze WRX STi.

Dodge je novi Viper SRT10 sa 600 konja pokazao javnosti još u januaru ove godine na salonu automobila u Detrotu, a sada je konačno došlo vreme da se ova zmija otrovnica nađe i u prodaji. I šta donosi novi Viper SRT10 za 2008. ? Više snage, pojačane kočnice (kraći zaustavni put), dorađeno ogibljenje, poboljšanu upravljivost i trakciju, trkački interijer i upadljiv stajling spoljašnjosti (uz dve paralelne bele linije utisak je kompletan). Ipak, najvažnija novina je novi 8,4 litarski aluminijumski V10 motor, koji raspolaže snagom od tačno 600KS ili 441kW i 759Nm obrtnog momenta (prethodni model je iz 8,3 litarskog agregata izvlačio 510KS). Dodatnih 90KS se pozitivno odrazilo na performanse, pa Viper SRT10 za 2008. do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za manje od četiri sekunde. Kao i dosad, i osveženi Viper SRT10 (SRT skraćeno od Street and Racing Technology) biće dostupan kao Coupe i kao Roadster, a u Severnoj Americi prodaja počinje ove jeseni. Kupcima će na raspolaganju biti i pet novih boja za karoseriju, četiri nove kombinacije boja unutrašnjosti i novi dizajn točkova.


Etiopijska kompanija Holland Car PLC je pre nekoliko dana u Adis Abebi promovisala svoj novi automobil, nazvan Abay (Plavi Nil), koji će se uskoro naći u prodaji na lokalnom tržištu po ceni od 16.000 američkih dolara (11.190 evra). Radi se o automobilu nastalom kao plod saradnje između kompanija Holland Car PLC iz Adis Abebe i kineske Lifan Industry Group, a montira se od delova koji stižu iz Kine. Abay pokreće četvorocilindrični 1,3 litarski benzinac sa 65kW/93KS pri 6000 o/min. i 115Nm pri 4800 o/min. (uparen sa petostepenim manuelnim menjačem). Dugačak je 4370 mm, širok 1700 mm, visok 1473 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2,54 metra. Auto postiže maksimalnu brzinu od 155 km/h, a potrošnja po fabričkim podacima pri brzini od 90 km/h iznosi 5,8 litara goriva na 100 km. Od bezbednosne opreme auto ima vazdušne jastuke, ABS i EBD sisteme, kao i prednje sigurnosne pojaseve u tri tačke. Od ostale serijske opreme treba pomenuti manuelni klima uređaj, podešavanje volana po visini i aluminijumske točkove, a od opcione kožna sedišta, šiberdah i automatsku klimu. I kako je uopšte došlo do ove proizvodnje u Etiopiji ? Holland Car PLC je joint-venture projekat (nastao 2005.) između holandske firme Trento engineering (50 %) i etiopijske Ethio-Holland PLC (50 %), rezultat je fabrika automobila u mestu Modjo, 65 km južno od prestonice Etiopije, Adis Abebe. Gradnja fabrike je inače počela tokom 2005., završena je sredinom 2006. godine, a Holland Car PLC planira da uskoro proširi ponudu modela novim putničkim automobilima niže klase i lakim komercijalnim vozilima, koji će se prodavati i u Etiopiji i u okolnim zemljama.

Alfa Romeo je pojačao svoj poznati 2,4 litarski JTDM dizel motor, koji sada raspolaže sa 154kW/210KS (10 konja više nego ranije) i 400Nm obrtnog momenta, dostupnog već pri 1500 o/min. Sa ovim agregatom Alfa 159 u limuzinskoj verziji postiže ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,4 sekunde i maksimalnu brzinu od 225 km/h (Sportwagon 8,6 sekundi i 223 km/h), dok Alfa Brera stotku dostiže za 7,9 sekundi, a maksimum je 230 km/h. Možda i najzanimljiviji novitet iz Alfe jeste novi Q-Tronic automatski menjač, koji vozaču nudi izbor između ručnog i automatskog menjanja brzina, kao i "Sport" i "Winter" (zimski) režim rada. Novi menjač će se nuditi u modelima 159, Brera i Spider, u kombinaciji sa benzinskim 3,2 litarskim V6 JTS benzincem, kao i 1,9 litarskim i 2,4 litarskim JTDM dizel motorima. Iz Italije nam stiže još jedna novost, tačnije modele GT i 147 sa JTDM dizelašem od 150KS je od sada moguće dobiti i sa Q2 diferencijalom sa zatvaračem, koji poboljašava uživanje u vožnji i kontrolu automobila, a dosad su se njime opremale samo benzinske verzije ova dva modela.
Nissan je danas novinarima na 40. salonu automobila u Tokiju i zvanično
predstavio potpuno novu generaciju svog sportskog modela GT-R. Kao što smo
ranije pisali, novi Nissan GT-R (više se ne zove Skyline GT-R) je japanski
odgovor na sportske automobile poput Porschea 911 Turbo i Corvette Z06, a
ostavljajući po strani njegov atraktivan izgled, najviše pažnje naravno
privlači twin-turbo 3,8 litarski V6 agregat sa 353kW/480KS pri 6400 o/min. i
588Nm obrtnog momenta u rasponu od 3200 do 5200 o/min. Snaga se na sva četiri
točka prenosi preko "GR6" automatskog šestostepenog menjača sa duplim
kvačilom i komandama za menjanje brzina na volanu (manuelne transmisije neće
biti ni kao opcije). Performanse izgledaju ovako : od mirovanja do 100 km/h novi
GT-R ubrzava za 3,6 sekunde, četvrt milje (402 metra) prelazi za 11,7 sekundi,
dok je maksimalna brzina 192 milje na sat ili 309 km/h. Ovde i podatak da je
Nissan GT-R nemačku stazu Nirburgring prešao za 7 minuta i 38 sekundi, što je
bolje od Mercedes McLarena SLR (7 min i 40 sec), Porschea 911 Turbo (takođe 7
min i 40 sec) i Corvette Z06, kojoj treba 7 minuta i 42 sekunde. O izuzetnim
voznim osobinama uopšte ne treba trošiti reči... Inače, novi GT-R je dugačak 4655 mm, širok
1895 mm, visok 1370 mm, težak 1750 kg (u konstrukciji su obilato korišćeni
aluminijum i karbon fiber), prtljažnik je veličine 315 litara, količnik otpora
vazduhu Cd iznosi 0,27, dok su točkovi veličine 20 inča sa gumama dimenzija
255/40ZR20 napred, odnosno 285/35ZR20 nazad. Nissan će GT-R nuditi u tri
verzije : GT-R Base, GT-R Black Edition i GT-R Premium Edition, a osnovni GT-R
Base model koštaće u Japanu 7.770.000 jena ili samo 47.642 evra (!). Kupci GT-R
Base i GT-R Premium Edition verzija moći će da biraju između kabine u sivoj ili
crnoj boji, dok GT-R Black Edition (kao što mu i ime kaže) uvek dolazi sa crnim
interijerom. Bez obzira na verziju, bočni vazdušni jastuci, kao i SRS vazdušne
zavese se uvek doplaćuju. U ponudi će biti 6 boja karoserije, i to Dark Metal
Blue, Super Black, Titanium Gray, Ultimate Metal Silver, Vibrant Red i White
Pearl. Prodaja u Japanu počinje 6.decembra ove godine (tamo se planira prodaja
od 200 komada mesečno), dok se dolazak u Severnu Ameriku i Evropu očekuje
sredinom 2008. godine. Nažalost, cena u Evropi će sigurno biti daleko viša od
pomenutih 47.642 evra. Za kraj smo dodali i zvaničan promotivni video.

Najveći novitet u paleti Lotusa Elise za modelsku godinu 2008. jeste nova verzija nazvana Elise SC (Supercharged), koju je lako prepoznati po novom zadnjem spojleru i jedinstvenom dizajnu aluminijumskih točkova od 17 inča (gume Yokohama AD07 LTS 225/45 R17). Elise Supercharged (na prve dve slike) pokreće novi 1,8 litarski 2-ZZ VVTL-i agregat sa kompresorom (ali bez interkulera), koji razvija snagu od 162kW/220KS. Za sportski auto tolika snaga možda i nije impresivna ali u kombinaciji sa malom težinom (što je jedna od tradicionalnih karakteristika Lotusa) od samo 903 kg, performanse su i te kako zadovoljavajuće. To konkretno znači ubrzanje od mirovanja do 100 km/h za 4,6 sekunde, ubrzanje od 0 do 100 milja na sat (161 km/h) za 10,7 sekundi i maksimalnu brzinu od 150 milja na sat ili 240 km/h. Pri svemu tome je zanimljiv i podatak da kombinovana potrošnja (po fabričkoj proceni) iznosi samo 9,1 litara benzina na 100 km puta.
Drugi novitet u Lotusovoj ponudi za 2008. je i Lotus Exige S Performance Pack (treća slika), drugim rečima to je Exige S, koji je zahvaljujući pomenutom Performance Pack paketu (čitaj novi Magnuson/Eaton M62 kompresor) dobio povećanje snage motora na ukupno 179kW/240KS pri 8000 o/min. i 230Nm obrtnog momenta pri 5500 o/min. Rezultat je ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,2 sekunde, od 0 do 100 milja na sat (161 km/h) za 9,7 sekundi i maksimalna brzina od 246 km/h. Procenjena potrošnja i ovde iznosi 9,1 litara na 100 km. Performance Pack podrazumeva i ventilirajuće AP Racing diskove od 308 mm, povećani otvor za vazduh na krovu i sisteme kao što su launch control i traction control.

Dok čekamo na potpuno novu generaciju popularne Fieste, iz Forda neprestano stižu nove i nove specijalne (i limitirane) verzije još uvek aktuelnog modela. Najnovija je nazvana Fiesta Zetec S Celebration i namenjena je samo kupcima u Velikoj Britaniji, i to samo za njih 400, koliko će ih biti proizvedeno. Pokreće je provereni Fordov 1,6 litarski benzinski motor sa 16 ventila i snagom od tačno 100 konja, što je dovoljno da Fiesta Celebration do 100 km/h ubrza za nešto manje od 10 sekundi. Ipak, poenta ove posebne Fieste je u jedinstvenom pakovanju dodatne opreme. Najkarakterističniji spoljašnji detalj je svakako krov sa imitacijom šahovske table, a tu su i 16 inčni aluminijumski točkovi, spušteno sportsko ogibljenje, zatamnjena stakla, tzv. "Racy Celebration Green" boja karoserije, kao i retrovizori, bočne zaštitne lajsne, zadnji krovni spojler i ručka za otvaranje prtljažnika u "Panther Black" crnoj boji. Unutrašnjost se sva u "Ebony Haze" koži, uz nezaobilaznu pločicu sa serijskim brojem, koji dokazuje pripadnost vozila Celebration seriji. Od opreme treba pomenuti i klima uređaj, el. podizače prednjih stakala, putni kompjuter, CD plejer i sportska prednja sedišta. Fiesta Zetec S kreće u prodaju sledećeg meseca i to po ceni od 12.595 funti ili oko 18.640 evra.
Još dva nova Hondina automobila spremna za predstojeći 40. salon automobila
u Tokiju jesu i modeli S2000 Type S (verovatno poslednji pozdrav aktuelnog
modela pred penzionisanje) i Civic FFV, pri čemu ipak ovaj prvi privlači više
pažnje. To i ne čudi kada su Japanci na S2000 Type S ugradili ogromno zadnje
krilo i kompletan aerodinamički paket (uključujući i 17-inčne aluminijumske
točkove), kakav ima i Honda S2000 Club Racer, predstavljena na salonu u
Njujorku pre pola godine (u stvari S2000 Type S predstavlja samo japansku
varijantu pomenutog S2000 Club Racera). Nova verzija ima zadatak da u
potpunosti iskoristi potencijal modela S2000 na trkačkoj stazi a da istovremeno
bude i auto za svaki dan. Za to će se brinuti tvrđe podešeno ogibljenje, kruća
karoserija, smanjena masa automobila (raspored težine savršenih 50/50), šire
gume pozadi i već pomenuti kompletan aero body kit. Još je lepše da se VSA
(elektronska kontrola stabilnosti) može pritiskom na dugme u potpunosti
isključiti. S2000 Type S pokreće 2,2 litarski 4-cilindrični DOHC agregat sa 16
ventila, koji razvija 237KS pri 7800 o/min. i 220Nm obrtnog momenta (uparen sa
preciznim manuelnim šestostepenim menjačem), a zahvaljujući primamljivoj ceni
(bar nama u Evropi) od 3,8 miliona jena ili jedva nešto preko 23.500 evra,
Honda s pravom računa da će u Japanu prodavati po 100 komada ovog modela svakog
meseca. Inače, S2000 Type S će se kupcima nuditi sa izborom od deset boja za
karoseriju, dok je unutrašnjost u kombinaciji crne i žute boje. Sve u svemu
beskompromisna mašina za entuzijaste, odličnih voznih osobina i upravljanja,
preciznog menjača i isto takvog upravljača, sportskog ogibljenja i velikog
užitka za vozača.
Honda će na salonu u Tokiju japanskoj publici prikazati i model Civic FFV (Flexible Fuel Vehicle), kakav Honda već nudi u Brazilu zajedno sa manjom Hondom Fit FFV. Civic FFV je opremljen novim FFV sistemom, koji omogućuje benzinskim motorima da kao gorivo koriste i 100-postotni bioetanol ili mešavinu etanol/benzin u odnosu od 20 do 100%. Civic FFV pokreće 1,8 litarski motor, koji razvija snagu od 103kW/140KS pri 6200 o/min. i 174Nm obrtnog momenta pri 4300 o/min. Za poređenje, Civic 1,8 sa pogonom na benzin raspolaže sa 102kW/138KS pri 6200 o/min. i 172Nm pri 5000 o/min.