
Kalifornijski HST International je u saradnji sa dizajnerskom kompanijom Tjaarda na osnovi aktuelnog Forda Mustang napravio dva nova automobila na elektro-pogon (baterije su proizvod firme K2 Energy Solution), nazvana Tjaarda EVX Mustang i HST Shelby Cobra EVX. Sa snagom od 300KS, oba automobila od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzavaju za manje od četiri sekunde, dok im autonomija sa jednim punjenjem baterija iznosi preko 100 milja (161 km). Na testovima je Tjaarda EVX Mustang do 60 milja na sat ubrzao za 3,9 sekunde i postigao najveću brzinu od 193 km/h, a HST Shelby Cobra EVX je još bolji : do 60 milja ubrzava za 3,2 sekunde, dok mu je najveća brzina 241 km/h. Cena za Tjaarda EVX Mustang startuje od 80.000, a za HST Shelby Cobru EVX od 125.000 američkih dolara.

Ovo su prve zvanične fotografije novog i dugo očekivanog Audijevog kompaktnog SUV modela Q5 u njegovoj definitivnoj formi, čija će svetska premijera biti održana na salonu automobila u Pekingu (20. – 28. april). Slike pokazuju da je prednji deo Q5 mešavina aktuelnih Audijevih modela A4 i Q7, dok se ostatak karoserije može opisati kao umanjena verzija većeg Q7 (sa izuzetkom zadnjih svetala, koje podsećaju na ona sa prošlogodišnje studije Cross Cabriolet Concept). U svakom slučaju, Q5 predstavlja Audijev odgovor na slične modele iz BMW-a (X3), Mercedesa (GLK), Volvoa (XC60), Land Rovera (Freelander 2), Nissana (Murano), Infinitija (EX37), Mazde (CX-7) i ostalih. Novi Q5 je dugačak 463 cm, širok 188 cm, visok 165 cm, međuosovinsko rastojanje iznosi 281 cm, dok je koeficijent otpora vazduhu 0,33. Q5 se inače bazira na Audijevoj MLP platformi, već upotrebljenoj na modelima A4 i A5, a da bi se što više smanjila težina vozila, u njegovoj konstrukciji je velikim delom iskorišćen aluminijum. U početku će se u Q5 ugrađivati tri motora (svi sa direktnim ubrizgavanjem i turbo punjačem) : 2,0 litarski TFSI četvorocilindrični benzinac sa 155kW/211KS i 350Nm (sa njim Q5 postiže 222 km/h, do 100 km/h ubrzava za 7,2 sekunde, troši 8,5 litara goriva na 100 km), kao i dva dizelaša; 2,0 litarski četvorocilindrični TDI od 125kW/170KS i 350Nm (može do 204 km/h, do stotke mu treba 9,5 sekundi, troši 6,7 litara) i 3,0 litarski V6 TDI agregat sa 176kW/240KS i 500Nm (najveća brzina 225 km/h, ubrzanje 6,5 sekundi, prosečna potrošnja 7,7 litara). Svi imaju Audijev quattro pogon na sva četiri točka, koji u normalnim okolnostima raspoređuje snagu u odnosu 40:60 napred/nazad, a kada je potrebno, na prednju osovinu može da se prebaci do 65%, a na zadnju osovinu do 85% snage. Audi Q5 sa 2.0 TDI motorom ima manuelni šestostepeni menjač, dok su 3.0 TDI i 2.0 TFSI dobilii novi sedmostepeni S-tronic menjač sa duplim kvačilom i komandama za menjanje brzina na volanu. Inače, Amerikanci će novi Q5 dobiti samo sa 3,2 litarskim FSI V6 benzincem sa 265KS i 330Nm, uparenim sa šestostepenom Tiptronic transmisijom. U unutrašnjosti ima mesta za 5 putnika, dok se zapremina prtljažnog prostora obaranjem zadnjih sedišta može povećati sa standardnih 540 na 1560 litara. Interijeri u skupljim verzijama imaće elemente od aluminijuma, kao i drvo, hrom, kožu i alkantaru, dok se od ostalih elemenata opreme (između ostalog) izdvajaju i keyless ulazak u vozilo bez ključa, sistem za nadgledanje pritiska u gumama, LED prednja dnevna svetla, točkovi veličine od 17 do 20 inča, veliki panoramski sunčani krov, klima uređaj u tri zone i adaptivna svetla. Preko Audi Drive Select sistema, vozač će imati mogućnost da podesi set up ogibljenja po svom nahođenju, a tu je i upravljački sistem, koji se prilagođava brzini kretanja. Prema sadašnjim informacijama, prodaja novog Q5 u Evropi počinje u novembru ove godine, a očekuje se da će se raspon cena kretati od 35.000 do 50.000 evra.
VIDEO : Audi Q5

Da Kinezi vole da "pozajmljuju" dizajn poznatih i uspešnih automobila, poznata je stvar. Novi Lifan 320 to ponovo potvrđuje. Naime, jedna od najvećih kineskih automobilskih kompanija - Lifan Auto - za salon automobila u Pekingu (2008 Auto China show, od 20. do 28. aprila) pripremila je novi model Lifan 320, koji međutim u dizajnerskom smislu ne predstavlja ništa drugo nego produženu verziju aktuelnog Minija, koji je dobio i dodatni par vrata. Kinezi su ovom modelu doduše podarili i izmenjena prednja svetla, ali su zato ostali mnogobrojni karakteristični detalji (maska, hauba, krov, kompletan zadnji deo sa svetlima, branikom i zadnjim krovnim spojlerom) preuzeti od engleskog originala. Kinezi se tu nisu zaustavili, pa su "pozajmili" i ime, jer oznaku 320 već odavno koristi bavarski BMW (koji je usput i vlasnik Minija). Za pogon je odabran 1,3 litarski motor sa 65kW/88KS pri 6000 o/min. i 110Nm obrtnog momenta (u rasponu od 3000 do 5000 o/min.), što je dovoljno za najveću brzinu od 155 km/h. Auto je inače dugačak 3745 mm, širok 1620 mm, visok 1430 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2340 mm. Prodaja u Kini počinje u avgustu ove godine, a u standardnij opremi će se naći ABS, servo volan i dva vazdušna jastuka.

Mercedes je još na salonu automobila u Detroitu u januaru ove godine javnosti prikazao dve zanimljive studije (Vision GLK Freeside i Vision GLK Townside), koje su najavile skoro pojavljivanje novog manjeg SUV modela ove marke. Serijska verzija Mercedesa GLK je sada konačno gotova (praktično se i ne razlikuje od dva pomenuta koncept vozila) i biće predstavljena već za nekoliko dana na salonu u Pekingu (20. – 28. april), dok će prodaja u Evropi početi na jesen ove godine (u Americi početkom 2009. godine). Kako bilo, slike prikazuju definitavan izgled ovog novog, možda i previše kockastog SUV-a, koga Mercedes najavljuje kao konkurenta BMW-u X3, Land Roveru Freelander, Nissanu Murano, Mazdi CX-7, Volvou XC60, kao i budućim modelima Saab 9-4X i novom manjem Audiju Q5 (ovaj potonji će takođe imati svetsku premijeru na salonu u Pekingu). GLK u osnovi prilično liči na umanjenu, kompaktniju varijantu većeg Mercedesa GL, a i slovo K u samom imenu GLK znači Kompaktheit (na nemačkom "kompaktnost"). GLK je dugačak 4,53 metra (250 mm manje od Mercedesa ML, ali i 35 mm manje od konkurentskog BMW-a X3), širok 1,84 m, visok 1,69 m, ima mesta za 5 putnika, a postavljen je na točkove od 17 inča (u Sport paketu se dobijaju felne od 19 inča sa tvrđe podešenim i za 20 mm spuštenim ogibljenjem). Paletu pogonskih agregata čine dva benzinca i dva dizelaša : u modelu GLK 280 4Matic je 3,0 litarski V6 benzinac sa 170kW/231KS i 300Nm (po fabričkim podacima postiže 210 km/h, do 100 km/h mu treba 7,6 sekundi, troši 10,2 litra goriva), verziju GLK 350 4Matic pokreće 3,5 litarski V6 benzinac od 200kW/272KS (do 100 km/h stiže za 6,7 sekundi, može do 230 km/h, potrošnja 10,4 litra na 100 km), dok su ljubiteljima dizel motora na raspolaganju modeli GLK 220 CDI 4Matic (četvorocilindraš sa 2,2 litra zapremine, snage 125kW/170KS i 400Nm, ubrzanje 8,8 sekundi, najveća brzina 205 km/h, potrošnja 6,9 litara) i model GLK 320 CDI 4Matic sa 165kW/224KS i 540Nm (do 100 km/h stiže za 7,5 sekundi, najveća brzina iznosi 220 km/h, potrošnja 7,9 litara). Sve verzije novog GLK se inače standardno opremaju 7G-Tronic sedmostepenim automatskim menjačem. Od ostalih Merdesovih caka, GLK ima i Agility Control, dok se 4ETS Dynamic Handling Control, ASR i ESP sistemi brinu za optimalnu trakciju, stabilnost i upravljivost (ne treba zaboraviti ni na poznati Pre Safe sistem bezbednosti). Cene u Nemačkoj izgledaju ovako : GLK 280 staje 43.554 evra, GLK 350 košta 46.053 evra, GLK 220 CDI 40.341 evro, GLK 320 CDI 46.053 evra.

Posle mnogobrojnih crteža, raznoraznih špijunskih i pre vremena procurelih slika gotovog modela, Opel je konačno i zvanično objavio prve fotografije i detalje o svom novom automobilu srednje klase, nazvanom Insignia, koji će svetsku premijeru imati 22. jula ove godine na salonu automobila u Londonu (2008 London Motor Show). Prva teaser fotografija je inače puštena u javnost u novembru prošle godine, kada je nemački proizvođač i zvanično potvrdio da će se naslednik aktuelne Vectre zvati Insignia, što je ime Opelovog atraktivnog koncept automobila iz 2003. godine. Kako se najavljuje, Insignia predstavlja radikalan korak napred u Opelovoj srednjoj klasi, i to u pogledu dizajna, tehnologija, performansi, dinamičnosti, bezbednosti, komfora, aktivne bezbednosti i ekologije. Insignia koristi novu Epsilon2 platformu, koja obezbeđuje veće dimenzije (dužina 4830 mm, širina 1852 mm, visina 1484 mm, međuosovinsko rastojanje 2737 mm, prtljažnik ostaje na 500 litara zapremine), a uz bolje vozne osobine (u ponudi je i 4x4 varijanta), atraktivniji dizajn (daleko privlačniji i dinamičniji u odnosu na odlazeću Vectru), kvalitetniji interijer, bogatiju opremu i povećanu bezbednost, aduti nove Insignie biće i ekonomični, a snažni motori. Insigniu će naime pokretati široka paleta od sedam benzinskih i dizel agregata, a svi zadovoljavaju Euro 5 standarde (upareni su sa šestostepenim manuelnim i automatskim menjačem sa takođe 6 stepeni). Benzinci razvijaju snagu od 85kW/115KS do 191kW/260KS (koliko ima 2,8 litarski V6 benzinac), dok posebno mesto zauzimaju novi 2,0 litarski dizelaši sa 110, 130 i 160KS. Kasnije se očekuju i 2,9 litarski V6 CDTI dizelaš od 250KS i sportska OPC varijanta sa svih 300KS. Insignia će se nuditi u verziji limuzine, hatchbacka i karavana, prodaja će početi pred kraj ove godine (novembar), dok se 2010. godine očekuje i verzija za Severnu Ameriku, koja će naslediti sadašnju Saturn Auru.
VIDEO : Opel Insignia

Salon automobila u Pekingu počinje već za neki dan (Auto China 2008 show, od 20. do 28. aprila), tako da je sve više detalja o zaista brojnim novitetima, koji će premijerno biti predstavljeni u kineskoj prestonici. Tako je Roewe (2005. godine kupio prava na proizvodnju modela britanskog MG-Rovera) pripremio premijeru svoje novu limuzine Roewe 550 (na prve tri slike). Ovaj model u osnovi predstavlja serijsku verziju koncept automobila Roewe W2, prikazanog prošle godine na salonu u Šangaju. Od njega se ovaj konačni proizvod razlikuje, pre svega, po potpuno promenjenom prednjem delu automobila. Roewe 550 inače pokreće 1,8 litarski turbo benzinac, kakav već koristi veći MG7/Roewe 750 1.8T. Paletu pogonskih agregata će kasnije najverovatnije upotpuniti i manji 1,6 litarski benzinac, kao i 1,8 litarski motor bez turbo punjača. Roewe 550 je inače dugačak 4624 mm, širok 1827 mm, visok 1480 mm, dok će ostali detalji biti saopšteni na salonu u Pekingu.
Jinaghuai A137/A138 i Jianghuai C Concept
Kineski Jianghuai će u Pekingu izložiti dva nova modela, za čiji dizajn je odgovoran italijanski dizajn studio Pininfarina. U stvari, radi se o jednom automobilu koji će se nuditi u hatchback verziji sa petora vrata (kodne oznake A137) i klasične limuzine sa četiri vrata i oznakom A138. Specifikacije oba modela za sada nisu poznate ali se njihov dolazak u Evropu najavljuje za kraj 2009. godine. Još jedan zanimljivi Jianghuai automobil jeste studija C Concept, koja najavljuje budući luksuzni model ove kompanije (dizajn je urađen u Jianghuaijevom dizajn centru u Torinu).
Changfeng Qi Ling CP1A
Još jedan novitet spreman za salon u Pekingu jeste i ovaj CP1A kineske kompanije Changfeng. CP1A je samo privremena oznaka jer će zvanično ime biti saopšteno 20. aprila na salonu u Pekingu, kada će biti objavljeni i ostali detalji o ovoj kompaktnoj limuzini čiji prednji deo (namerno ili nenamerno) podeća na Subaru Imprezu WRX STI prethodne generacije. Za sada je poznato samo da se pod haubom nalazi 1,8 litarski četvorocilindrični benzinac.

Kineska kompanija FAW (First Automobile Works) će na predstojećem salonu automobila u Pekingu (20. – 28. april) izložiti i novi model Besturn B50, koji se bazira na prethodnoj generaciji Mazde6. Bez obzira na ovu činjenicu, Besturn B50 ima potpuno novi izgled eksterijera i interijera, a i 1,6 litarski četvorocilindrični benzinski motor je iz sopstvene produkcije. Tokom sledeće godine pojaviće se nova varijanta ove limuzine, i to na hibridni pogon (kombinacija benzinskog i elektromotora). Ovo je i prirodan sled stvari, budući da FAW za potrebe kineskog tržišta proizvodi i Toyotin hibridni model Prius.

Seriji nedavno restilizovanih Mercedesovih modela (posle SLK, CLS, SL, ML, B i A klase) pridružila se i već odavno legendarna G klasa, koja se inače pojavila još pre tri decenije. Kao i kod pomenutih obnovljenih Mercedesovih modela (sa izuzetkom SL-a), estetske promene na G klasi i nisu velike, pa je tako najočiglednija vizuelna promena na spoljašnjosti nova maska hladnjaka sa tri horizontalne lajsne, mada su tu i drugačiji aluminijumski točkovi od 18, odnosno 19 inča (prvi za model G500, a drugi za G55 AMG). Promena ima i u paleti motora, pa je Mercedes G500 dobio novi 5,5 litarski agregat sa 388KS (umesto starog 5,0 litarskog V8 sa 296KS), dok je G55 AMG pojačan na 507 konja. I G500 i G55 AMG će se opremati sa Mercedesovim najnovijim sistemom Command APS, dok će se na listi opcija naći Harman/Kardon Logic 7 surround System od 450 W sa 12 zvučnika, grejanje/hlađenje sedišta za vozača i suvozača i interijer u modelu G55 AMG sa alkantarom.

Reč blago u naslovu zaista treba uzeti bukvalno, jer promene na Land Roverovom modelu Discovery 3 se vide tek na treći ili četvrti pogled. Discovery modelske godine 2009. se naime od dosadašnje verzije razlikuje tek po nešto drugačijim branicima (u potpunosti u boji karoserije), lukovima blatobrana takođe u boji karoserije (u skupljim varijantana) i bočnom otvoru za vazduh, kao i novim sedmokrakim aluminijumskim točkovima od 19 inča. Paket promena zaokružuju i unapređeni Bluetooth sistem, tri nove metalik boje za karoseriju ("Santorini Black", "Galway Green" i "Bournville"), kao i "almond" boja za interijer. Land Rover će doterani Discovery 3 britanskoj publici predstaviti na salonu automobila u Londonu 23. jula ove godine, prodaja tamo počinje mesec dana kasnije, a cene će startovati od 29.950 funti.

Ford na salonu komercijalnih vozila u Birmingemu predstavlja serijsku verziju modela Transit Connect SportVan (nastao na bazi prošlogodišnje studije Connect Sport concept), koji odmah privlači pažnju atraktivnom kombinacijom Performance Blue plave boje karoserije (kakvu imaju i Focus RS i Fiesta ST) i dve bele linije na haubi i prednjem braniku. Bez obzira na prilično atraktivan izgled za jedno komercijalno vozilo (aluminijumski točkovi od 18 inča, hromirana maska, svetla za maglu, zatamnjena stakla, branici, pragovi i zadnji krovni spojler u boji karoserije) i reč Sport u svom imenu, Transit Connect SportVan pokreće samo 1,8 litarski Duratorq TDCi dizelaš sa 110KS i 250Nm obrtnog momenta. U standardnoj opremi se nalaze kožna sedišta, kožni volan i ista takva ručica menjača, ABS, Traction control, Park Distance Control, klima uređaj, Bluetooth, el.stakla i retrovizori. Ford će Transit Connect SportVan kupcima ponuditi na leto ove godine (kada će biti poznata i cena), ali će biti napravljena samo limitirana serija od 300 primeraka.
Ford Ranger Wildtrak Le Mans
Ovo je još jedan Fordov novitet na ovogodišnjem salonu komercijalnih vozila u Birmingemu, koga, kao i Transit Connect SportVan, karakteriše Performance Blue plava boja u kombinaciji sa "Le Mans" dve bele linije na haubi i krovu. Za pogon je odabran 3,0 litarski Duratorq TDCi dizel motor sa 156KS, dok se na spisku opreme nalaze ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), klima uređaj i grejana prednja sedišta.

Volkswagen je premijeru novog modela Transporter Sportline Kombi održao juče na salonu komercijalnih vozila u Birmingemu, a istog dana je počela i njegova prodaja u Velikoj Britaniji. Ovaj Transporter pokreće petocilindrični 2,5 litarski TDI PD dizelaš sa 174KS i 400Nm obrtnog momenta pri 2000 o/min., što je dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 12,2 sekunde, a najveća brzina 188 km/h. Što se opreme tiče, Transporter Sportline Kombi ima interijer u crnoj koži, aluminijumske točkove od 18 inča, spušteno ogibljenje, hromirane pragove i hromirani gril, prednji i zadnji spojler i branike, kvake i retrovizore u boji karoserije. A boje karoserije mogu da budu Tornado Red, Diamond Black i Reflex Silver. Cena u Velikoj Britaniji za ovaj VW iznosi 24.595 funti, i to bez poreza.

Honda je novu generaciju svog crossover modela Pilot u formi koncept vozila predstavila javnosti na ovogodišnjem januarskom salonu automobila u Detroitu, kada je najavljeno da će se serijska verzija pojaviti već za nekoliko meseci. To se danas i desilo, a kao što se i očekivalo, serijski primerak se praktično i ne razlikuje od koncept automobila. Japanska marka novi Pilot inače najavljuje kao crossover utility vehicle model, koji nudi kombinaciju najboljih osobina automobila i SUV-a. Kako bilo, novi Pilot karakteriše prostran i praktičan interijer, visok nivo bezbednosti (VSA elektronska kontrola stabilnosti, ABS, EBD, Traction Control, prednji i bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavese), manja potrošnja goriva, bolje vozne osobine i veća udobnost (za osam putnika u tri reda sedišta, pri čemu drugi i treći red imaju mogućnost sklapanja u odnosu 60/40%). Honda Pilot pokreće nešto pojačani 3,5 litarski benzinski V6 i-VTEC motor sa 250KS pri 5700 o/min. i 343Nm pri 4800 o/min. (u paru sa automatskim petostepenim menjačem), koji raspolaže sa Hondinom VCM (Variable Cylinder Management) tehnologijom za smanjenje potrošnje goriva (drugim rečima, sistem isključuje dva ili tri cilindra kada se želi postići manja potrošnja). Novi Pilot je inače dugačak 4849 mm, širok 1994 mm, visok 1847 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2774 mm, a postavljen je na točkove od 17 inča (sa gumama dimenzija 245/65/R17).
VIDEO : nova Honda Pilot

Posle mnogobrojnih crteža, raznoraznih špijunskih i fabričkih teaser slika, evo konačno i prvih pravih fotografija novog Opelovog automobila srednje klase, nazvanog Insignia, koji će svetsku premijeru imati u julu ove godine na salonu automobila u Londonu (2008 London Motor Show). Ovde ipak i napomena da iako ovo jesu zvanične slike konačnog izgleda Insignie, one nisu došle iz samog Opela, već su pre vremena procurele na internet. Prva teaser fotografija je inače puštena u javnost u novembru prošle godine, kada je nemački proizvođač i zvanično potvrdio da će se naslednik aktuelne Vectre zvati Insignia, što je ime Opelovog atraktivnog koncept automobila iz 2003. godine. Kako se najavljuje, Insignia će predstavljati radikalan korak napred u Opelovoj srednjoj klasi, i to u pogledu dizajna, tehnologija, performansi, dinamičnosti, bezbednosti, komfora, aktivne bezbednosti i ekologije. Insignia će koristiti novu Epsilon2 platformu, koja obezbeđuje veće dimenzije (dužina 483 cm, međuosovinsko rastojanje 273,5 cm, prtljažnik ostaje na 500 litara zapremine), a uz bolje vozne osobine (najavljuje se i verzija sa 4x4 pogonom), atraktivniji dizajn, kvalitetniji interijer i bogatiju opremu, aduti nove Insignie biće i ekonomični, a snažni motori. Kako sada stvari stoje, Insigniu će pokretati široka paleta benzinskih i dizel agregata sa snagom i do 250 konja (koliko će razvijati 2,8 litarski V6 benzinac), a u toj paleti posebno mesto zauzeće 1,9 litarski dizelaši sa 120, 150 i 180KS. Kasnije se očekuju i 2,9 litarski V6 dizelaš i sportska OPC varijanta sa svih 300KS. Insignia će se nuditi u verziji limuzine, hatchbacka i karavana, prodaja će početi pred kraj ove godine (oktobar), dok se 2010. godine očekuje i verzija za Severnu Ameriku, koja će naslediti sadašnju Saturn Auru. Inače, Opel je prvu generaciju Vectre predstavio još 1988. godine (nasledila je Opel Asconu) i od tada je prodato preko 5,5 miliona primeraka automobila sa ovim imenom.