
Alfa Romeo Spider Limited Edition je nova specijalna verzija ovog atraktivnog Alfinog modela namenjenog britanskom tržištu. Poenta svega je dodatna oprema u vrednosti od 3000 funti, koja se dobija bez doplate. Tako se u opremi nalaze, između ostalog, kožni interijer, sedišta sa grejanjem, memorijom i el. podešavanjem, retrovizori sa el. podešavanjem i grejanjem, aluminijumski točkovi od 19 inča, Blue&Me hands-free sistem i posebne boje kao što su Carbonio Black, Alfa Red i Ghiaccio White. Pod haubom se nalazi 2.2 JTS benzinski motor sa 185KS, odgovoran za ubrzanje do 100 km/h za 8,8 sekundi i najveću brzinu od 223 km/h.

Paleta modela novog Audija A4 je na nemačkom tržištu proširena novom verzijom. Radi se o modelu koga pokreće 2.0 TDI common-rail dizelaš (u kombinaciji sa manuelnim šestostepenim menjačem) sa 88kW/120KS i 290Nm obrtnog momenta (u rasponu od 1750 do 2500 o/min.). Njegova kombinovana potrošnja po fabričkim podacima iznosi 5,2 litre na 100 km. Maksimalna brzina Audija A4 2.0 TDI 120 PS je 197 km/h, dok ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 11,2 sekunde. Cene za ovaj A4 u Nemačkoj startuju od 32.450 evra.
Audi TT 1.8 TFSI
Audi je istovremeno proširio i paletu pogonskih agregata u svom modelu TT, i to baznim 1,8 litarskim četvorocilindričnim TFSI turbo motorom, koji razvija 118kW/160KS i 250Nm (u rasponu od 1500 do 4500 o/min.). Pogon je inače na prednjim točkovima, a menjač je šestostepeni manuelni. Po fabričkim podacima, Audi TT Coupe sa ovim motorom može do maksimalno 226 km/h, do 100 km/h ubrzava za 7,2 sekunde, dok mu potrošnja iznosi 6,7 litara benzina na 100 km (Roadster varijanta može do 224 km/h, do stotke joj treba 7,4 sekunde, a troši 6,9 litara), a cena u Nemačkoj iznosi 29.400 evra (TT 1,8 TFSI Coupe), odnosno 30.500 evra (TT 1,8 TFSI Roadster).

Land Rover danas obeležava svoju 60-godišnjicu, pa je tim povodom lansirao posebne serije svih svojih aktuelnih modela. Tako su pored Defendera SVX, pripremljeni i specijalni modeli Freelander II, Discovery 3 i Range Rover sa bogatijom standardnom opremom i posebnim "60th Anniversary" oznakama.
Među ovim modelima posebno mesto pripada ikoni među off-road vozilima, Defenderu SVX, koji će se nuditi u nekoliko verzija : kao model 90 soft top (kabrio), 90 station wagon i 110 station wagon. Karakteriše ih, između ostalog, crna metalik boja, modifikovani prednji gril, LED zadnja svetla, petokrake aluminijumske felne, novi pragovi, pojačani aluminijumski zaštitnik ispod prednjeg dela vozila, Recaro sportska sedišta, aluminijumski vrh ručice menjača, Garmin satelitska navigacija, audio sistem sa "sabvuferom", dok model 90 soft top (na drugoj slici) ima i metalik srebrni zaštitni kavez. Tu su naravno i posebne oznake i pločica sa serijskim brojem. Iako Defender SVX izgleda prilično različito u odnosu na originalni, spartanski opremljen model iz 1948. godine, iz Land Rovera poručuju da i novi SVX predstavlja u suštini praktično vozilo, sa kojim možete da idete skoro svuda.



Francuski magazin AutoPlus je objavio nove i do sada najbolje špijunske fotografije koje prikazuju izgled treće generacije Renaulta Megane. Ne treba trošti previše reči da bi se istakla važnost modela Megane za francusku fabriku, jer je dovoljno podsetiti da u njegovom C segmentu glavnu reč vode modeli kao što su VW Golf, Opel Astra, Ford Focus, Citroen C4, Peugeot 308, Toyota Auris itd. U ovoj konkurenciji, aktuelni Megane II je najstariji pa u Renaultu užurbano pripremaju dostojnog naslednika, koji će se pojaviti krajem ove godine (najverovatnije na salonu automobila u Parizu). Francuzi su si postavili veoma ambiciozan cilj prilikom razvoja novog Meganea. Naime, po njihovim planovima, Megane III treba kvalitetom i motorizacijom da dostigne "njegovo veličanstvo" VW Golf i da zasedne na tron C klase, koja se upravo zbog popularnosti nemačkog automobila naziva još i Golf klasa, što samo potvrđuje koliki posao čeka Renault. U planu je i povećanje proizvodnje pa bi tako godišnje fabričke trake trebalo da napusti oko 500.000 Meganea III. Da bi se to i ostvarilo, Renault će novi Megane oblikovati nešto klasičnije u odnosu na avangardni Megane II, koji je 2002. godine, kada se pojavio, izazvao lavinu različitih komentara svojim neobičnim izgledom (naročito zadnjeg dela). Jednostavno, ovog puta u Renaultu ne žele da rizikuju sa dizajnom kao kod aktuelnog Meganea II, pre svega da se ne bi ponovili neuspesi poput modela Avantime i Vel Satis. Mada treba podsetiti da je uprkos takvom izgledu (ili baš zbog toga) taj Megane II osvojio evropsku titulu Automobil godine za 2003. Nova generacija će naravno biti veća od sadašnje (dužina će iznositi oko 4310 za razliku od sadašnjih 4209 mm), što će omogućiti veću prostranost i komfor u putničkoj kabini, kao i veću zapreminu prtljažnika. Naravno, Renault obećava i bolji ukupni kvalitet i upotrebu najkvalitetnijih materijala u unutrašnjosti, veću akustičku udobnost, unapređenu bezbednost za putnike (serijski ESP, ABS, EBD i EBA sistemi plus komplet do devet vazdušnih jastuka) i svu silu elektronskih "igračaka" primerenih automobila 21. veka. Kao i ranije, ponuda će obuhvatati karoserijske verzije sa troja i petora vrata, karavan, sedan i CC, odnosno Coupe-Cabrio. Osnovni motor u paleti bi trebao da bude benzinski 1,2 litarski TCE turbo sa tačno 100 konja, poznat iz novog Twinga GT ili sadašnji 1,4 16v sa 95KS. Slediće ga čitav niz benzinskih motora, poput 2,0 16v od 103kW/145KS (razvijen u saradnji sa Nissanom) i 2,0 16v Turbo sa 125kW/170KS. Vrh ponude će činiti benzinski agregat sa 225 ili 250 konja namenjen sportskoj RS varijanti. Od dizelaša u paleti će se naći (bar prema sadašnjim informacijama) 1,5 litarski dCi sa 81kW/110KS i 2,0 litarski dCi u tri verzije : sa 96kW/130KS, zatim sa 110kW/150KS i najsnažniji sa 127kW/175KS. Cena? Osnovni Megane III će koštati oko 17.000 evra (verzija sa 3 vrata, a ona sa pet imaće cenu veću za 500 evra).

Iz Lade stižu prve slike novog modela 2116, koji u stvari predstavlja serijsku verziju Ladinog koncept automobila Project C, promovisanog na prošlogodišnjem salonu automobila u Moskvi ("Interavto 2007."). Lada 2116 je klasična limuzina sa četiri vrata, ali u ruskoj fabrici planiraju i razvoj čitave porodice ovog modela. Tačnije, osim ove limuzine, u planu su i hatchback sa pet vrata (Lada 2118), Universal (karavan sa oznakom Lada 2117), pa možda i kompaktni van i crossover model. Auto je dugačak 457 cm, širok 179 cm, visok 153 cm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 264 cm (budući hatchback imaće dužinu od 440 cm, a karavan 457 cm). Osim modernijeg dizajna (Cw količnik otpora vazduhu iznosi 0,32), ovu Ladu karakteriše i bogata bezbednosna oprema u vidu ABS+EBD i ESP sistema, kompleta vazdušnih jastuka, zatezača sigurnosnih pojaseva, a tu su i putni kompjuter, parking senzori, podešavanje volana i sedišta vozača po visini, imobilajzer, atermička stakla, centralno daljinsko zaključavanje vrata, električni podizači stakala, elektro podesivi i grejani retrovizori itd. Prema ranijim najavama, u Ladu 2116 će se ugrađivati motori zapremine 1,6 (75kW/102KS) i 2,0 litra (103kW/140KS), a moguće i od 1,8 L. Sa slabijim motorom od 102KS, ova Lada postiže maksimalnih 180 km/h (najavljuje se prosečna potrošnja od 7 litara), dok snažniji agregat sa 140 konja može do 202 km/h i treba da troši 8,3 litara benzina na 100 km.

Sem nove 2.0 TDI quattro verzije (o tome OVDE), Audi je porodicu svog TT modela obogatio i sportskom TTS varijantom, koja će se na evropskom tržištu naći početkom ovog leta (zvanična promocija je inače održana još u januaru ove godine na salonu automobila u Detroitu). Kao i standardni TT, i TTS će biti dostupan i u Coupe i Roadster verziji, a pokreće ga 2,0 litarski TFSI turbo motor, koji isporučuje 200kW/272KS i 350Nm obrtnog momenta, dostupnog u rasponu od 2500 do 5000 o/min. To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h u trajanju od 5,4 sekunde (TTS Coupe u verziji sa manuelnim šestostepenim menjačem), odnosno 5,2 sekunde u verziji sa Audijevim S-tronic menjačem sa duplim kvačilom (Roadsteru do 100 km/h treba 5,6 odnosno 5,4 sekunde sa S-tronic menjačem). Maksimalna brzina je kod svih verzija već tradicionalno elektronski ograničena na 250 km/h. TTS ima i direktnije upravljanje, Audijev magnetic ride sistem amortizacije (u Sport modu ogibljenje se spušta za 10 mm), pojačani kočioni sistem i quattro pogon na sva četiri točka. TTS u Coupe verziji i sa manuelnim 6-stepenim menjačem prosečno troši 8 litara benzina na 100 km, a TTS Roadster 8,2 litra (naravno, ovo su fabričke tvrdnje). Sa opcionim S-tronic menjačem, TTS Coupe troši 7,9 litara, a TTS Roadster tačno 8 litara na 100 km. Od ostalih novih detalja, koji će TTS razlikovati od standardnih TT modela, vredi istaći prednja LED dnevna svetla, bi-xenon svetla, kućišta retrovizora u aluminijum look-u (kao kod ostalih Audijevih S modela), modifikovan prednji kraj sa većim otvorima za vazduh i novim spojlerom, doteranu "single-frame" masku hladnjaka, četiri završetka izduvnog sistema, podešavajuće zadnje krilo, 18-inčne aluminijumske točkove (oni od 19 inča su opcija), kožna sportska sedišta, upravljač sa zaravnjenim donjim delom, aluminijumske pedale i specijalne TTS oznake na automobilu. Cena u Nemačkoj za osnovni TTS Coupe iznosi 44.900, a za TTS Roadster 47.750 evra.

Tačno na vreme, pred početak sezone otvorenih automobila, stiže kabriolet izdanje novog Cadillaca CTS. Doduše, ovaj CTS Convertible nije proizvod samog General Motorsa, već predstavlja rad firme Coach Builders Ltd. Zanimljivost predstavlja činjenica da je auto zadržao četiri vrata kao kod standardnog CTS sedana, dok se meki sklopivi krov može dobiti u pet boja. Čitava ova prerada košta 19.000 američkih dolara i traje osam nedelja.

Društvu sportskih automobila na elektro-pogon (Tesla Roadster, Venturi Fetish) pridružio se i Evisol ThoRR. Radi se o roadsteru baziranom na legendarnom Lotusu Super 7, za čiji pogon je zadužen Siemensov elektromotor maksimalne snage 272KS i 450Nm obrtnog momenta. ThoRR je težak samo 755 kg (nema servo upravljač, krov, nikakvu zvučnu izolaciju, ni ABS), a prema navodima samog proizvođača, autonomija sa jednim punjenjem baterija iznosi oko 200 km (pri brzini od 80 km/h autonomija je 230 km, a kod 120 km/h iznosi 140 km). Međuosovinsko rastojanje inače iznosi 2373 mm, klirens (rastojanje od tla) je 54 mm, visina 111 cm (uključujući zaštitni roll bar), dok su točkovi od 15 inča (sa Toyo gumama, dimenzija 195/50 R15).

Novi Audijev TT 2.0 TDI quattro će se na evropskom tržištu naći još tokom drugog kvartala ove godine, a u Zapadnoj Evropi koštaće 34.850 evra (TT 2.0 TDI quattro Coupe), odnosno 35.900 evra (TT 2.0 TDI quattro Roadster). Ovaj TT pokreće 2,0 litarski četvorocilindrični common-rail TDI turbo-dizel motor (u paru sa manuelnim šestostepenim menjačem), koji raspolaže sa snagom od 125kW/170KS pri 4200 o/min. i 350 Nm obrtnog momenta (u rasponu od 1750 do 2500 o/min.). TT 2,0 TDI Coupe quattro po fabričkim podacima troši 5,3 litre dizela na 100 km, ubrzanje od 0 do 100 km/h mu traje 7,5 sekundi, a najveća brzina je 226 km/h, dok TT 2,0 TDI Roadster quattro troši 5,5 litara na 100 km, do stotke stiže za 7,6 sekundi i može do maksimalnih 223 km/h (emisija CO2 kod Coupea je 140, a kod Roadstera 145 grama po kilometru). Inače, TT 2.0 TDI quattro Coupe je težak 1370 kg, a Roadster verzija 1415 kg. U standardnoj opremi Audija TT 2,0 TDI quattro se, između ostalog, nalaze i aluminijumski točkovi od 16 inča (gume 255/55 R16), ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti, kožni sportski volan, Chorus audio sistem i aluminijumski detalji u interijeru.

Još 2005. godine je korejski Proto Motors prikazao prvu verziju svog sportskog automobila Spirra, da bi u maju prošle godine kontrolu nad ovom kompanijom preuzeo Oullim Motors. Novi vlasnik je prošle nedelje na salonu automobila u Pekingu (2008 Auto China) konačno promovisao i definitivnu, serijsku varijantu ovog sportiste sa karoserijom od karbon fibera, koji sada iz centralno smeštenog 2,7 litarskog V6 twin-motora izvlači 400KS i 355Nm obrtnog momenta (pogon je inače na zadnjim točkovima). To bi trebalo da bude dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 4,8 sekunde, a da maksimalna brzina iznosi 305 km/h.
Oullim Motors planira da ove godine korejskim kupcima ponudi prvih 100 komada ovog ručno izrađenog automobila (po ceni od oko 100.000 američkih dolara), a naredne tri puta više.
VIDEO : Oullim Motors Spirra S

Britanskim kupcima će od 1. maja biti na raspolaganju restilizovana verzija sportskog Ford Focusa ST, koji zahvaljujući Fordovom kinetičkom dizajnu, svojim izgledom podseća na veći Ford Mondeo. To znači da su najveće promene zadesile, pre svega, prednji deo automobila (nova maska sa lajsnom u boji karoserije, modifikovani branici sa većim otvorima za vazduh, svetla a la Mondeo, nova hauba motora), dok se pozadi ističu novi branik sa difuzorom i drugačija grafika svetala (kabina je dobila novu centralnu konzolu sa Start dugmetom i kvalitetnije materijale). Naravno, ova sportska ST varijanta ima i agresivniji aero body kit (branici sa integrisanim spojlerima i svetlima za maglu, ispupčeniji pragovi, zadnji krovni spojler), atraktivnije aluminijumske točkove veličine 18 inča, dva završetka izduvnog sistema i najjači motor u paleti Focusa. To je 2,5 litarski turbo motor sa 5 cilindara (uparen sa šestostepenim menjačem), snage 166kW/225KS, koji Focusu ST (teškom 1392 kg u verziji sa troja, a 1437 kg sa petora vrata) omogućava ubrzanje do 100 km/h za 6,8 sekundi i maksimalnu brzinu od 240 km/h. Ford će britanskim kupcima Focus ST nuditi u tri varijante : kao ST, ST-2 i ST-3. Osnovni Focus ST raspolaže sa alu felnama od 18 inča, Recaro sportskim sedištima i sportskim volanom, ESP sistemom i Traction Controlom, ST-2 na to dodaje i Sony audio sistem, bi-xenon svetla i LED zadnja svetla, a ST-3 još i potpuno kožni interijer. Zavisno od opreme i broja vrata (tri ili pet), Focus ST u Velikoj Britaniji ima cenu u rasponu od 18.250 do 20.850 funti.

Renault je kupcima u Nemačkoj ponudio dve nove specijalne verzije modela Twingo, nazvane Night i Day. U skladu sa svojim imenom, Twingo Night se nudi samo u crnoj, a Twingo Day u beloj boji. Obe verzije se odlikuju posebnim oznakama i bogatijom standardnom opremom, koja uključuje i 2x20W CD-Radio, el. panoramski krov, zatamnjena stakla, svetla za maglu i klima uređaj. Za pogon oba modela je zadužen 1,2 litarski benzinac sa 75KS, a cene u Nemačkoj startuju od 11.900 evra.

Top model Škode Octavije, verzija RS, dostupna je sa novim 2,0 litarskim TDI common-rail dizel motorom i u kombinaciji sa DSG menjačem sa duplim kvačilom. Motor razvija 125kW/170KS i 350Nm obrtnog momenta (u rasponu od 1750 do 2500 o/min.), što je dovoljno da Octavia RS postigne maksimalnih 225 km/h (Combi verzija 224 km/h), dok ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 8,4 sekunde (Combi 8,5 sec). Potrošnja iznosi 5,7 litara na 100 km (Combi 5,9 litara), a emisija CO2 150 g/km (Combi 155 g/km). Octavia RS 2.0 TDI se standardno oprema šestostepenim menjačem, a kao opcija se dobija i DSG menjač sa duplim kvačilom. Cene u Nemačkoj izgledaju ovako : Octavia RS 2.0 TDI sa 6-stepenim menjačem staje 28.050 evra (sa DSG menjačem 29.750 evra), a Octavia RS Combi košta 29.190 evra (sa DSG menjačem 30.890 evra). U Octaviju RS se inače ugrađuje i 2.0 TFSI benzinski motor sa 147kW/200KS.

Mazda je saopštila da će nova, dugo očekivana druga generacija Mazde6 američkim kupcima biti dostupna krajem leta ove godine (Evropljanima je prikazana još u septembru prošle godine na salonu u Frankfurtu), dok će nešto ranije biti objavljeni i detaljniji podaci o snazi pogonskih agregata, paketima opreme i cenama. Naime, u Mazdinom saopštenju se ne precizira snaga 2,5 litarskog četvorocilindraša i 3,7 litarskog V6 motora, koji će se ugrađivati u američku Mazdu6. Slabiji motor bi trebalo da razvija 175 konja, dok je V6 agregat već poznat iz Mazde CX-9, pa i u Mazdi6 3,7 treba očekivati 265KS. Uz četvorocilindrični motor Mazda će kupcima ponuditi izbor između šestostepenog i petostepenog automatika, a uz V6 model ide šestostepeni automatik sa manuelnim modom za menjanje brzina. Dizajnerski se američka verzija ne razlikuje mnogo od evropske, tačnije najveća razlika se ogleda u modifikovanom zadnjem kraju, koji je dobio drugačija svetla i mali spojler na poklopcu prtljažnika. Ostatak promena se svodi na nešto drugačiji prednji gril i kućišta svetala za maglu (slike interijera inače još nisu objavljene). Kao i stari model, i nova Mazda6 će se proizvoditi u Flat Rocku u Mičigenu, a Amerikancima će biti dostupna samo u klasičnoj limuzinskoj verziji (cena za osnovni model bi trebalo da bude ispod 20.000 dolara).

U lov na svetski rekord u maksimalnoj brzini za serijske automobile, koji trenutno sa 413,83 km/h drži američki SSC Ultimate Aero, krenuo je i britanski Keating. Naime njihov model TKR (koji je doduše još u fazi razvoja) raspolagaće sa motorom od 1500 konja, što treba da bude dovoljno za obaranje pomenutog brzinskog rekorda. Dok TKR ne bude spreman, kupcima je na raspolaganju slabija verzija nazvana Keating SKR, koja je zvanično predstavljena pre nekoliko dana. SKR za pogon koristi Corvettin LS2 6,0 litarski V8 motor u verzijama sa 297kW/404KS i 368kW/500KS, kao i LS7 V8 motor od 7,0 litra zapremine, koji uz pomoć kompresora razvija 482kW/656KS. Snaga se na zadnje točkove prenosi preko petostepenog menjača. I Keating TKR će verovatno imati LS7 agregat, ali će uz pomoć dva turbo punjača raspolagati sa oko 1103kW/1500KS, mada je moguće da snaga bude još i veća jer je auto još uvek u fazi razvoja. Keating SKR je inače dugačak 431 cm, širok 187 cm, visok 115 cm, dok težina osnovnog modela iznosi 1190 kg. Britanski proizvođač već prima narudžbine za ovaj dvosed, isporuke će početi pred kraj ove godine, a proizvodnja će zbog ekskluzivnosti naravno biti ograničena.