home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Brazilska filijala Fiata je objavila prve fotografije novog modela Grande Punto Turbo, koji će se na tamošnjem tržištu naći od kraja ove godine (istovremeno će biti lansiran i u Argentini, mada za sada nisu saopštene cene ni za jednu ni za drugu zemlju).

Punto Turbo će se nuditi samo u verziji sa petora vrata, dok će za pogon biti zadužen T-Jet motor sa 114kW/155KS, poznat iz evropskog Grande Punta Abarth. U paketu su još i spušteno i tvrđe podešeno ogibljenje, pojačani kočioni sistem, "scorpion" aluminijumski točkovi od 17 inča (sa brazilskog Fiata Stilo Abarth), atraktivan aerodinamički paket (prednji i zadnji spojleri, pragovi, zadnji krovni spojler), doterana unutrašnjost u sportskom stilu i bogatija standardna oprema (zatamnjena zadnja bočna i zadnje staklo, kožni volan i ručica menjača, el. podizači prednjih i zadnjih stakala, centralno zaključavanje, klima uređaj, cruise control, ABS, Fiatov FPS sistem za prevenciju požara, alarm, CD plejer plus MP3, follow-me-home uređaj i Fiat Code uređaj protiv krađe).





Renault će porodicu modela Laguna (nakon standardnih verzija Berline i GrandTour) proširiti i dugo očekivanom Lagunom Coupe, čija prezentacija će biti upriličena večeras na Kanskom filmskom festivalu.

Kao što se i očekivalo, serijska Laguna Coupe se dizajnerski ne razlikuje previše od istoimenog koncept vozila sa prošlogodišnjeg salona automobila u Frankfurtu. To podrazumeva privlačno oblikovanu spoljašnjost (naročito ako se uporedi sa prilično bledim i uzdržanim dizajnom standardne Lagune treće generacije), ali je dvobojna unutrašnjost mekih i čistih linija iz Lagune Coupe Concept ipak "prizemljena" i veoma nalik onoj iz Lagune i Lagune GrandTour. Još neki dizajnerski elementi sa Lagune Coupe Concept, poput atraktivnijeg rešenja prednjeg kraja i skrivenih kvaka, nisu preneti na serijsku verziju, a to naravno važi i za atraktivna vrata, koja su se na konceptu otvarala u vis. Laguna Coupe je dobila i dva nova motora i to 3.5 V6 benzinac sa 175kW/240KS i 330Nm obrtnog momenta (ubrzanje do stotke ovako motorizovane Lagune Coupe u verziji sa automatskim 6-stepenim menjačem je ispod 7 sekundi), kao i 3.0 V6 dCi dizelaš sa 173kW/235KS i 450Nm. Ostatak palete će činiti 2,0 litarski benzinci i dizelaši poznati iz standardnih Laguna. Laguna Coupe je inače dugačka 464 cm, široka 183 cm, visoka 140 cm, međuosovinsko rastojanje iznosi 269 cm, a postavljena je na točkove od 17 ili 18 inča (zavisno od verzije). Više detalja će Renault saopštiti naknadno, kako se bude približavao jesenji salon automobila u Parizu, gde će Laguna Coupe u stvari doživeti svoju pravu svetsku premijeru. Naravno, kao i ostale Lagune, i Coupe će biti izuzetno bezbedan automobil; to se kod Renaulta jednostavno podrazumeva. Kao i nedavno predstavljena Laguna GT, i nova Laguna Coupe je opremljena novim Renaultovim Active Drive upravljačkim sistemom na sva četiri točka (4WS – four wheel steer system), koji omogućava da se zadnji točkovi okreću paralelno ili u suprotnom smeru od prednjih. Renault tvrdi da je ovaj sistem ekstremno efikasan, da pruža poboljšano manevrisanje i izuzetnu preciznost upravljanja, kao i da unapređuje aktivnu bezbednost, posebno kod kočenja i prilikom manevra izbegavanja pri velikim brzinama.

VIDEO I

VIDEO II



Posle Ibize 1,4 TDI Ecomotive i Leona 1,9 TDI Ecomotive, nova Alhambra Ecomotive (upravo predstavljena na salonu automobila u Madridu) je još jedan u nizu Seatovih automobila koji se odlikuje smanjenom potrošnjom goriva i redukovanom emisijom CO2. To je postignuto poboljšanjem aerodinamike vozila, modifikovanom elektronskom kontrolnom jedinicom 2,0 litarskog TDI dizel motora (140KS i 310Nm) sa DPF filterom za čestice čađi, dužim prenosnim odnosima u šestostepenom menjaču i gumama sa smanjenim otporom kotrljanja (točkovi su inače od 16 inča). Rezultat je potrošnja koja po fabričkim podacima iznosi 6 litara goriva na 100 km (manja za 0,6 litra u odnosu na standardni model) i emisija CO2 redukovana za 16 grama po kilometru (umesto 175 iznosi 159 g/km). Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 11,9 sekundi (standardni model 12,2 sec), dok je maksimalna brzina porasla sa 192 na 195 km/h. U standardnoj opremi Alhambre Ecomotive se, između ostalog, nalaze ABS, EBA i ESP sistemi, klima uređaj, cruise control, putni kompjuter, MP3 CD radio sa 10 zvučnika, svetla za maglu i sportski podešeno ogibljenje.

Još jedan novitet Seata na salonu u Madridu jeste i Leon Linea R, odnosno Leon sa novim sportskim paketom, koji dopunjuje već ionako bogatu paletu ovog modela. Linea R aero body kit sadrži agresivnije branike, modifikovanu prednju masku, pragove, zadnji krovni spojler, dva završetka izduvnog sistema, aluminijumske točkove od 18 inča, kožni volan, aluminijumske detalje u interijeru i naravno posebne Linea R oznake.



Posle nedavnog doterivanja modela DB9 (o tome OVDE), Aston Martin je odlučio da osveži i model V8 Vantage, koji se inače na tržištu nalazi od 2005. godine (od tada je širom sveta prodato preko 10.000 primeraka). Estetski se doterani V8 Vantage 4.7 ne razlikuje mnogo od dosadašnje verzije (realno za to nije ni bilo potrebe), ali se zato prava novost krije pod poklopcem motora. To je 4,7 litarski V8 agregat (ranije 4,3L), koji sada raspolaže sa 420KS (+ 11%) pri 7000 o/min. i 470Nm obrtnog momenta (+ 15%) pri 5750 o/min. Rezultat je ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) za samo 4,7 sekunde i najveća brzina od 180 milja na sat (288 km/h). Ipak, bez obzira na povećanu zapreminu i snagu, ovaj V8 motor ima manju potrošnju goriva i emisiju CO2 (za 13%) u odnosu na prethodnika, delom zahvaljujući i modernizovanoj Sportshift transmisiji. Treba napomenuti da su zahvaljujući revidiranom ogibljenju unapređene i vozne karakteristike automobila. Kao što je napomenuto na početku, V8 Vantage 4.7 se vizuelno ne razlikuje mnogo od dosadašnje varijante. Spolja se primećuju tek novi aluminijumski točkovi od 19 inča, dok je najveće promene ipak doživeo interijer gde se, pre svega, zapažaju revidirana centralna konzola i unapređeni HDD (Hard Disk Drive) navigacioni sistem. V8 Vantage se i dalje nudi kao Coupe i kao Roadster, kao i u verzijama sa manuelnim menjačem i opcionom Sportshift transmisijom. Cene za Aston Martin V8 Vantage 4.7 će biti objavljene naknadno, a isporuke kupcima startuju u trećem kvartalu ove godine.



Veritas RS III

23 Maj 2008 - 15:34 Noviteti Link

Ovo je Veritas III, novi sportski jednosed, koji je u formi koncept vozila svetlost dana ugledao još 2001. godine.

Za razliku od koncepta koji je imao ugrađen BMW-ov V12 agregat, serijski primerak ovog roadstera će pokretati V10 motor (takođe iz BMW-a). Radi se o 5,0 litarskoj mašini iz BMW-a M5 i M6, ali u Veritasu RS III razvija okruglo 600 konja (standardnio raspolaže sa 507KS).

Zahvaljujući laganim materijalima (karoserija je od karbon-kevlara), Veritas RS III je težak samo 1070 kg, pa ne iznenađuje najava da ubrzanje od 0 do 100 km/h postiže za samo 3,2 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi 347 km/h.

Proizvodnja će biti limitirana na samo 50 primeraka godišnje, s tim što se prve isporuke kupcima očekuju krajem ove godine (tokom 2009. pojaviće se i hardtop coupe verzija).

  



Više o Ferrariju California možete pročitati OVDE



Volkswagen Scirocco GT24

22 Maj 2008 - 19:44 Noviteti Link

Trkačka verzija novog Volkswagena Scirocco je danas zvanično predstavljena na skupu tjunera Wörther Tour u Austriji, dok će svoj trkački debi imati na predstojećoj trci 24 časa Nirburgringa. Volkswagen će na toj trci učestvovati sa tri trkačka Sciroccoa GT24, za čiji pogon je zadužen 2.0 TFSI motor sa 239kW/325KS i 340Nm obrtnog momenta pri samo 2100 o/min. Motor je uparen sa DSG menjačem sa duplim kvačilom, dok je pogon na prednjim točkovima. Scirocco GT24 je duži (+227 mm), širi i niži od serijskog automobila, ima za 61 mm širi trag točkova, a postavljen je na točkove od 18 inča. Težina automobila je smanjena za 178 kg u odnosu na serijski model, pa Scirooco GT24 ima 1120 kg. U paketu su još i modifikovano sportsko ogibljenje (sa podešavanjem visine vozila do 75 mm), kočioni sistem sa diskovima od 362 mm napred i 255 mm pozadi, zaštitni kavez, Recaro sedišta, novi sportski volan, prednji panel od karbona, nova instrument tabla i naravno aparat za gašenje požara. Scirocco GT24 će u Nirburgringu, između ostalih, voziti i dvostruki pobednik trke 24 časa Le Mana Hans-Joachim Stuck i dvostruki šampion WRC-a Carlos Sainz.



Korejska Kia je na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi izložila ukupno tri Soul koncept automobila (Soul Burner, Soul Diva i Soul Searcher), najavivši na taj način skori dolazak serijskog kompaktnog crossovera sa ovim imenom. To je danas i potvrđeno kraćim press saopštenjem, kao i sa prvom fotografijom serijske verijante ovog automobila. Kia tvrdi da će sa modelom Soul startovati sa potpuno novim segmentom i time privući pre svega mlađe kupce, koji obično ne bi ni razmišljali o kupovini nekog od modela ovog korejskog proizvođača. Kia će naime za Soul kupcima ponuditi skoro neograničene opcije za modifikovanje i individualizaciju automobila, što je strategija slična onoj koju je već primenila Toyota za svoj brend Scion. Očekuje se da će Soulova paleta pogonskih agregata obuhvatati 1,6 litarski benzinac iz modela Kia Cee'd (u paru sa manuelnim šestostepenim menjačem), kao i 1,6 CRDi i 2.0 CRDi dizelaše. Što se Amerikananaca tiče, oni će dobiti 2,0 litarski četvorocilindrični benzinac, u kombinaciji sa petostepenim automatikom (nešto kasnije i Evropljani će dobiti model sa automatskom transmisijom). Iznenađenje (ili razočarenje) predstavlja najava da će Soul biti dostupan samo u verziji sa pogonom na prednjim točkovima, budući da za sada nema planova o 4x4 varijanti. Mada Kia ovom prilikom nije objavila slike unutrašnjosti, ona bi trebalo da bude veoma slična pomenutim Soul konceptima sa salona u Ženevi. Proizvodnja Kije Soul u Koreji počinje u septembru ove godine, dok će zvanična svetska premijera biti na salonu automobila u Parizu (prodaja u Evropi počinje početkom 2009.).



Više o Gallardu LP560-4 možete pročitati OVDE.



Peugeot 207 Brasil

22 Maj 2008 - 00:53 Noviteti Link

Iako je njegov naslednik na tržištu prisutan već nekoliko godina, Peugeot 206 (predstavljen još 1998. godine) očigledno još nije ni blizu kraja svoje uspešne karijere.

Naime, jedan od najpopularnijih modela ove francuske fabrike, tačnije varijanta namenjena prodaji u Južnoj Americi, upravo je prošla kroz popriličan kozmetički tretman. Tačnije, 206-ica je iskorišćena kao baza za nastanak novog modela, koji će se u Brazilu prodavati kao Peugeot 207 Brasil! Drugim rečima, nekakav dizajnerski hibrid sa prednjim delom evropskog Peugeota 207 i bokova i zadnjeg kraja sa 206-ice (mada sa novom grafikom svetala i drugačije oblikovanim branikom). Zato nije ni čudo da su ga specijalizovani automobilski novinari u Brazilu već prozvali : "206 i po". Pritom je zanimljivo i to da se novi 207 Brasil još označava i kao prvi Peugeot u potpunosti razvijen u toj zemlji Južne Amerike.

Inače, osim u hatchback verzijama sa troja i petora vrata, 207 Brasil će se kupcima u Južnoj Americi nuditi i u verzijama 207 Brasil SW (karavan – treća slika) i 207 Brasil Passion (klasična limuzina sa četiri vrata).



Predstojeći salon automobila u Madridu biće mesto zvanične promocije dve nove specijalne edicije Forda Focusa sa troja vrata, posvećene Mikku Hirovenu i Jari-Matti Latvali, koji u WRC šampionatu nastupaju u trkačkim Focusima. Ford Focus Hirvonen karakteriše bela boja karoserije, agresivniji aerobody kit, unapređeni interijer u sportskom stilu i atraktivni petokraki aluminijumski točkovi od 18 inča, dok je s druge strane Focus Latvala dostupan samo u crnoj boji i sa felnama od 17 inča. Za pogon oba ova Focusa je izabran 1.8 TDCi dizelaš sa 84kW/115KS, a proizvešće se u limitiranoj seriji od samo 600 primeraka, po ceni koja u Španiji startuje od 18.470 evra.     



Subaru Impreza WRC2008

21 Maj 2008 - 13:18 Noviteti Link

Subaru World Rally Team (SWRT) je najavio da će potpuno nova Impreza World Rally Car 2008 imati svoj debi na predstojećem Acropolis Rally-u, koji se u Grčkoj održava od 29. maja do 1. juna (voziće je Australijanac Chris Atkinson i Norvežanin Petter Solberg).

Ovo je prvi put da Subaru u WRC šampionatu nastupa sa automobilom u hatchback formi, a novost predstavlja i nešto drugačija kombinacija boja. Naime, umesto tradicionalne plave i žute, Impreza WRC2008 je ofarbana u plavo-srebrnu kombinaciju boja. Sem toga, nova WRC Impreza u odnosu na svog prethodnika ima duže međuosovinsko rastojanje i kraće prepuste karoserije. Za pogon je zadužen 2,0 litarski četvorocilindrični turbo motor (naravno bokser) koji raspolaže sa snagom od oko 224kW. Ostali tehnički detalji će zvanično biti objavljeni 28. maja u Atini, dan pre starta Acropolis relija. Podsećanja radi, Subaru World Rally Team je WRC šampionat u konkurenciji proizvođača osvojio tri puta zaredom (1995., 1996. i 1997. godine), a njihovi vozači su takođe tri puta bili najbolji u konkurenciji vozača i to 1995., 2001. i 2003. godine.



Chevrolet je najavio da će prodaja novog, odnosno kompletno prerađenog Chevrolet Avea sa troja vrata u Evropi startovati narednog meseca. Kao i kod varijante sa petora vrata (čija prodaja je počela pre nekoliko meseci), i ovde se najvažnije promene u odnosu na prethodnika odnose na agresivniji eksterijer (naročito prednji kraj), unapređenu unutrašnjost i novi 1,2 litarski benzinski motor. Najviše pažnje naravno privlači napadni prednji deo, i to pre svega zahvaljujući ogromnoj saćastoj masci hladnjaka, koja je podeljena na dva dela horizontalnom prečkom na kojoj se nalazi i veliki znak Chevroleta. Tu su i nova zakošena prednja svetla, drugačiji branici i hauba dok je zadnji deo osvežen drugačije oblikovanim svetlima. Uopšte uzev, Aveo hatchback sada deluje mnogo dinamičnije i atraktivnije (u stilu većih modela Captiva i Epica). Da sve ne bi ostalo samo na izgledu, tu je i novi 1,2 litarski benzinac sa 62kW/84KS kome društvo pravi i već postojeći 1,4 litarski, ali koji je malo pojačan pa sada razvija 101KS (uz ovaj snažniji motor se može dobiti i automatska transmisija). Kasnije će paletu upotpuniti i mali 1,5 litarski trocilindrični dizel agregat. Što se dimenzija tiče, novi Aveo je duži i širi u odnosu na prethodnika (dužina sada iznosi 3920 mm, a širina 1680 mm), dok je međuosovinsko rastojanje ostalo neizmenjeno i iznosi 2480 mm. Zapremina prtljažnika je 220 litara u osnovnoj konfiguraciji, dok sa preklopljenom zadnjom klupom raste na 980 litara. Proizvodnja obnovljenog Avea se inače odvija u GM-ovoj fabrici u Poljskoj, sa čijih proizvodnih traka će ove godine sići 60.000, a naredne 100.000 primeraka Avea.



Mitsubishi je u Velikoj Britaniji lansirao specijalnu Walkinshaw Performance ediciju svog pick-up modela L200, koji se odlikuje bogatijom standardnom opremom, 2,5 litarskim DI-D motorom od 168KS i opcionim sportskim ogibljenjem i izduvnim sistemom od nerđajućeg čelika.

Na spisku standardne opreme se nalaze "Equinox" aluminijumski točkovi od 20 inča, kožna sedišta, DVD satelitski navigacioni sistem sa ekranom od 7 inča, Cruise Control, Bluetooth, Mitsubishi Power sound system, kvake na vratima i poklopac rezervoara za gorivo od nerđajućeg čelika i naravno posebne Walkinshaw Performance oznake. Kupci koji žele nešto više, uz doplatu od 2595 funti (3260 evra) mogu dobiti i Walkinshaw Performance sportsko ogibljenje (Mitsubishi navodi da off-road mogućnosti i nosivost nisu promenjeni) i izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa dva završetka. Mitsubishi L200 Walkinshaw Performance će britanskim kupcima biti dostupan u Starlight Silver, Cosmos Black, Graphite Grey, Aztec Red i Sapphire Blue bojama, dok cene počinju od 21.499 funti (oko 27.000 evra) za model sa manulenim menjačem i završavaju se sa cifrom od 22.799 funti (28.650 evra) za varijantu sa automatikom.



Više o Lamborghiniju Gallardo LP560-4 možete pročitati OVDE