home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Audi TT 2,0 TDI quattro

27 Feb 2008 - 01:49 Noviteti Link

Novi član Audijeve TT porodice je verzija sa 2,0 litarskim četvorocilindričnim common-rail TDI turbo-dizel motorom, koji raspolaže sa snagom od 125kW/170KS pri 4200 o/min. i 350 Nm obrtnog momenta (u rasponu od 1750 do 2500 o/min.). Motor je uparen sa manuelnim šestostepenim menjačem, a kupcima će TT 2,0 TDI quattro biti na raspolaganju i u Coupe i otvorenoj Roadster verziji. TT 2,0 TDI Coupe quattro po fabričkim podacima troši 5,3 litre dizela na 100 km, ubrzanje od 0 do 100 km/h mu traje 7,5 sekundi, a najveća brzina je 226 km/h, dok TT 2,0 TDI Roadster quattro troši 5,5 litara na 100 km, do stotke stiže za 7,6 sekundi i može do maksimalnih 223 km/h (emisija CO2 kod Coupea je 140, a kod Roadstera 145 grama po kilometru). U standardnoj opremi Audija TT 2,0 TDI quattro se, između ostalog, nalaze i aluminijumski točkovi od 16 inča (gume 255/55 R16), ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti, kožni sportski volan, Chorus audio sistem i aluminijumski detalji u interijeru.





Britanski Caterham Cars je u saradnji sa kompanijom RS Performance napravio do sada svoj najluđi model RST-V8 Levante (baza je Caterham Seven), koji iz 2,4 litarskog V8 kompresorskog motora izvlači svih 500KS pri 10.000 o/min. i 406Nm obrtnog momenta pri 8500 o/min. (u paru sa šestostepenim sekvencijalnim menjačem). Imajući u vidu malu težinu automobila od samo 520 kg (što je ionako karakteristika Caterhama), to u praksi znači da mu odnos snaga/težina iznosi 1000KS po toni, odnosno više nego kod Bugattija Veyron (da bi se smanjila težina, obilato je korišćen karbon fiber, dok se za prenos snage na podlogu brinu napredni elektronski sistemi, uključujući traction control i launch control). Zato i ne iznenađuje podatak da ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) traje ispod tri sekunde, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 150 milja na sat (nešto preko 240 km/h). Za zaustavljanje se brine kočioni sistem sa diskovima od 280 mm napred, 260 mm nazad, dok su točkovi veličine 15 inča sa Avon CR500 gumama, dimenzija 195/45-15 napred i 245/40-15 pozadi. Caterham RST-V8 Levante je inače dugačak 3530 mm, širok 1685 mm, visok 1140 mm, a međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2305 mm. Za one kojima je 500KS previše, Caterham će ponuditi i nešto slabiju varijantu, koja nema kompresor i koja raspolaže sa 400 konja i 257Nm. Cena za ovaj Caterham iznosi najmanje 115.000 funti (152.700 evra), a rok isporuke je 12 nedelja.



Renault Clio Exception2

26 Feb 2008 - 13:21 Noviteti Link

Imajući u vidu komercijalni uspeh prošlogodišnjeg modela Clio Exception (preko 35.000 prodatih primeraka širom Evrope), Renault je odlučio da i ove godine kupcima ponudi posebnu seriju, nazvanu Clio Exception2 (u verzijama sa troja i petora vrata). Novi Exception2 se bazira na Cliu Dynamique, a akcenat je stavljen na "dinamičke performanse, rafinirani komfor i bezbednost." Lista standardne opreme, između ostalog, sadrži i aluminijumske točkove od 16 inča, delimično kožni interijer (uključujući tu i kožni volan), belu pozadinu instrumenata, posebne patosnice napred i pozadi, zatamnjena zadnja bočna stakla i zadnje staklo, prednja svetla sa crnim kućištem i cruise control sa limiterom brzine (kupci će moći da biraju između deset boja, od toga su devet metalik). Od motora su na raspolaganju benzinci sa rasponom snage od 100 do 140KS, a dizelaši sa snagom od 85 i 105 konja. Prodaja Clia Exception2 u Francuskoj startuje sledećeg meseca, a cene se kreću od 16.150 pa do 20.250 evra.



Dva nova automobila iz palete General Motorsa (veoma zanimljiva i za naše kupce) su nedavno predstavljena specijalizovanim automobilskim novinarima na prezentaciji održanoj u Marseju. Radi se o drugoj generaciji Opelovog mikrovena Agila i novom Chevrolet Aveu u hatchback verziji (oba su inače svetskoj javnosti predstavljena još u septembru prošle godine na salonu automobila u Frankfurtu). Što se Agile II tiče, odmah treba napomenuti da je ona nastala kao plod saradnje Opela i japanskog Suzukija, koji svoju verziju ovog zajedničkog malog gradskog automobila prodaje kao Suzuki Splash. U odnosu na stari model, dimenzije Agile II su narasle pa sada dužina iznosi 3720, širina 1680, visina 1590 mm, a međuosovinsko rastojanje 2360 mm (18 cm duža, 6 cm šira ali i 10 cm niža u odnosu na staru Agilu). Spoljašnji dizajn nove Agile sadrži mnoštvo dizajnerskih elemenata aktuelnih Opelovih modela Corsa i Meriva, pa deluje znatno svežije i privlačnije u odnosu na istoimeni kockasti model koji zamenjuje (koji je takođe napravljen u saradnji sa Suzukijem). Iako malih dimenzija, Opel tvrdi da je Agila II dovoljno prostrana da se u nju smesti pet odraslih osoba, koje će zahvaljujući većoj dužini i širini imati dovoljno mesta na komfornijim sedištima. U kabini se ističe ručica menjača smeštena na centralnoj konzoli (slično Fiat Pandi), dok se visoka pozicija sedenja brine za bolju preglednost. Sama unutrašnjost je dizajnerski daleko privlačnija u odnosu na stari model, sa boljom ergonomijom, kvalitetnijim materijalima i višim nivoom završne obrade. Ovde i podatak da volumen prtljažnika iznosi 180 litara, a sa oborenim zadnjim sedištima zapremina istog raste na 918 litara (naravno, pri tome se dobija i potpuno ravan pod). S druge strane, pomenute male dimenzije su idealne za gradske gužve i parkiranje na malom prostoru, pa će nova Agila (uostalom kao i stara) najveći deo životnog veka provoditi u urbanim sredinama. Pomenuti novinari su jedinu veću zamerku novoj Agili uputili previše tvrdo podešenom ogibljenju, koje ipak nije primereno ovakvom gradskom automobilu. Novu Agilu pokreću tri motora; dva benzinca i jedan dizelaš. Manji 1,0 litarski benzinac ima 3 cilindra, 48kW/65KS i 90Nm (postiže 160 km/h, do 100 km/h ubrzava za 14,7 sekunde, troši 5 litara na 100 km), veći benzinac od 1,2 litra razvija 63kW/86KS i 114Nm (do stotke ubrzava za 12,3 sekunde, može do 175 km/h, troši 5,5 litara na 100 km), dok ekonomičan turbo-dizel agregat (sa filterom čađi) iz 1,3 litra razvija 55kW/75KS i 190Nm obrtnog momenta (do 100 km/h ubrzava za 13,9 sekundi, postiže 165 km/h, a troši 4,5 litara dizela na 100 km). Standardno uz sve Agile ide ručni menjač sa pet stepeni, samo je kod jačeg benzinca ostavljena mogućnost doplate za automatsku transmisiju sa četiri brzine. Agila će se serijski opremati ABS-om i sa četiri vazdušna jastuka, dok će elektronska kontrola stabilnosti (ESP) i vazdušne zavese moći da se dobiju kao opcija. Opel planira da u Evropi proda između 60.000 i 80.000 komada nove Agile godišnje, a cene u Nemačkoj izgledaju ovako: osnovni 1,0 litarski benzinac košta 9990 evra, model sa 1,2 litarskim benzincem staje 13.700 evra, a bazna Agila sa 1,3L dizelašem ima cenu od 16.010 evra.


Novi Chevrolet Aveo

U Marseju je General Motors organizovao i prezentaciju novog, odnosno kompletno prerađenog Chevrolet Avea u hatchback verziji. Najvažnije promene u odnosu na prethodnika čine njegov agresivni eksterijer (naročito prednji kraj), unapređena unutrašnjost i novi 1,2 litarski benzinski motor. Najviše pažnje naravno privlači napadni prednji deo, i to pre svega zahvaljujući ogromnoj saćastoj maski hladnjaka, koja je podeljena na dva dela horizontalnom prečkom (na kojoj se nalazi i veliki znak Chevroleta). Tu su i nova zakošena prednja svetla, drugačiji branici i hauba, dok je zadnji deo osvežen drugačije oblikovanim svetlima. Uopštev uzev, Aveo hatchback sada deluje mnogo dinamičnije i atraktivnije (u stilu većih modela Captiva i Epica), a da sve ne bi ostalo samo na izgledu, tu je i novi 1,2 litarski benzinac sa 62kW/84KS, kome društvo pravi i već postojeći 1,4 litarski agregat, ali koji je malo pojačan pa sada razvija 74kW/101KS (uz ovaj snažniji motor se može dobiti i automatska transmisija). Veliki napredak je učinjen i u prostranijoj unutrašnjosti, i to ne samo na polju dizajna, već i unapređenom ergonomijom, kvalitetom upotrebljenih materijala i završnom obradom. Prvi utisak novinara je da je osnovni benzinac sa 84KS dovoljno živahan u gradskim uslovima, ali da Aveu naravno boje pristaje jači agregat. Ipak, da bi utisak bio kompletan nedostaju kraći i precizniji hodovi menjača, dok je upravljač dovoljno precizan. Kočnice su pojačane, dok ogibljenje meko i bez buke upija neravnine. Što se dimenzija tiče, novi Aveo je duži, širi i viši u odnosu na prethodnika (dužina sada iznosi 3920 mm, širina 1680 mm, visina 1510 mm), jedino je međuosovinsko rastojanje ostalo neizmenjeno i iznosi 2480 mm. Zapremina prtljažnika je 220 litara u osnovnoj konfiguarciji, dok sa preklopljenom zadnjom klupom raste na 980 litara.



Nissanov luksuzni brend Infiniti postoji već skoro 20 godina, a svojim nastupom na predstojećem 78. salonu automobila u Ženevi (6. - 16. mart) najavljuje zvaničan dolazak i u Zapadnu Evropu. Kako bi pokazao koliki značaj pridaje evropskom tržištu, Infiniti će pomenuti salon u Ženevi iskoristiti za svetsku prezentaciju nove, druge generacije crossover modela Infiniti FX, što će inače biti prvi put da je ova fabrika premijerno predstavlja neki svoj model izvan SAD-a. Društvo na Infinitijevom izložbenom prostoru u Ženevi će mu praviti još nekoliko modela prilagođenih evropskom tržištu. Tačnije, to su manji crossover EX37, G37 sedan i G37 Coupe koji će zajedno sa pomentim FX-om, činiti okosnicu Infinitijeve ponude na Starom kontinentu. Novi kompaktni crossover EX37 (kao i već ranije promovisani EX35) predstavljaju serijsku verziju Infinitijevog EX Concepta, koga su prvi mogli da vide posetioci salona u Njujorku aprila prošle godine. Serijska varijanta ovog crossovera "zavodljivog dizajna, elegantnog interijera i inovativnih tehnologija" verno prati linije EX Concepta (dugačka hauba, kratki prepusti karoserije, linije krova), što znači da i EX37 (sa 5 sedišta) predstavlja fuziju luksuznog coupea sa četiri vrata i nekog sportskog SUV automobila (zato i pripada crossover kategoriji). Za izgled je inače bio zadužen Infinitijev dizajn centar u Japanu. Novi EX37 koristi FM platformu, dok je za pogon zadužen 3,7 litarski V6 benzinac sa 310KS i 350Nm obrtnog momenta, uparen sa 7-stepenim automatskim menjačem, koji ima i manuelni mod za ručno menjanje brzina (pogon je naravno na sva četiri točka). Od opreme (bilo standardne bilo opcione) izdvajaju se napredni Around View Monitor (AVM) sistem za pomoć pri parkiranju (kome pomažu četiri male kamere), zatim Lane Departure Prevention sistem (vozača upozorava kada prelazi liniju na putu bez uključenih žmigavaca), Scratch Shield boja, koja sama sebe može da "isceli" od manjih ogrebotina (tu sposobnost zadržava tri godine od dana proizvodnje automobila), Bi-Xenon prednja svetla, LED zadnja svetla, dupli završetak izduvnog sistema, 18-inčni alu točkovi, zadnji krovni spojler, VDC elektronska kontrola stabilnosti, Cruise Control, Bluetooth Hands-Free sistem, prednji i zadnji parking senzori, Bose Premium Audio sistem sa 11 zvučnika, iPod konekcija, satelitska navigacija, vozačevo sedište koje se pomera u 8 smerova (sa opcijom grejanja istih), dok se elektronski sistemi kao što su ABS, EBD i BAS jednostavno podrazumevaju.

Infiniti G37 sedan

Ovo je još jedan novitet Infinitija za ženevski salon automobila, koga takođe pokreće pomenuti 3,7 litarski V6 benzinac sa 310KS i 350Nm (ovaj agregat inače pokreće i Infiniti G37 Coupe namenjen prodaji u Americi, samo što ta američka varijanta ovog motora raspolaže sa 330KS). Evropljani će G37 sedan dobiti sa šestostepenom manuelnom transmisijom ili sa opcionim sedmostepenim automatikom, dok pogon može biti ili na zadnjim točkovima ili na sva četiri točka (Infiniti G37x). U standardnoj opremi G37 sedana nalazi se 6 vazdušnih jastuka, pomenuta Scratch Shield boja, ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), BAS (pomoć pri naglom kočenju), ESP (elektronska kontrola stabilnosti), Infiniti I-key (za otvaranje i startovanje automobila bez vađenja ključa iz džepa), CD audio sistem sa sedam zvučnika, Bluetooth konekcija, Cruise Control, el. podesiva sedišta, parking senzori napred i pozadi, automatsko paljenje svetala i brisača, aluminijumski točkovi od 18 inča... Infiniti G37 sedan, između ostalog, karakteriše i prilično veliko međuosovinsko rastojanje od 2850 mm (direktna posledica je više mesta u interijeru), kao i aluminijumske komponente vešanja, kako bi se težina smanjila što je moguće više.

 

Infiniti G37 Coupe

Pored sedana, Infiniti će u Ženevi Evropljanima predstaviti i G37 u Coupe varijanti, koji takođe koristi 3,7 litarski V6 motor sa 310 konja i 350Nm. Iako i G37 Coupe ima međuosovinsko rastojanje od 2850 mm, njegova dužina je za 100 mm manja od sedana, pogon je na zadnjim točkovima, a kupcima će na raspolaganju biti izbor od dva menjača : manuelni sa 6 ili automatik sa 7 brzina. Kao i kod sedana, i G37 Coupe ima bogatu standardnu i široku listu dodatne opreme. To u praksi znači serijski ABS, EBD, BAS, ESP, 6 vazdušnih jastuka, Infiniti I-key, Bose audio sistem sa sedam zvučnika, Bluetooth konekcija, Cruise Control, el. podesiva sedišta, parking senzore napred i pozadi, automatsko paljenje svetala i brisača, aluminijumske točkove od 18 inča i Scratch Shield boju.



Hummer H3 sa V8 motorom

26 Feb 2008 - 01:22 Noviteti Link

Svoj debi na predstojećem ženevskom salonu automobila imaće i Hummer H3 u varijanti sa V8 benzinskim motorom, čija prodaja će startovati odmah nakon ovog salona. Novi 5,3 litarski V8 razvija 224kW/305KS pri 5200 o/min. i 432Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min., sa kojim H3 V8 od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,2 sekunde  i u proseku troši 14,5 litara goriva na 100 km (u poređenju sa modelom H3 3,7 automatic kome na svakih 100 km treba 14,6 litara benzina). H3 V8 ima Hydra-Matic 4L60 četvorostepenu automatsku transmisiju, ojačanu karoseriju, doterano vešanje, kožni interijer, grejana prednja sedišta (podesiva u 8 smerova) i CD plejer/MP3.



Mercedes CL500 4MATIC

25 Feb 2008 - 19:29 Noviteti Link

 Mercedes će na salonu automobila u Ženevi (6. – 16. mart 2008.) proširiti ponudu svog kupe modela CL novom, CL500 4MATIC verzijom sa pogonom na sva četiri točka, koja će se u prodaji naći ovog leta. CL500 4MATIC i dalje pokreće V8 benzinac sa 285kW/388KS, odgovoran za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,4 sekunde i elektronski ograničenu maksimalnu brzinu od 250 km/h (potrošnja goriva po fabričkim podacima iznosi 12,1 litru na 100 km). Kao deo standardne opreme, novi CL500 4MATIC ima Intelligent Light System i bezbednosni PRE-SAFE sistem.



Maserati GranTurismo S

25 Feb 2008 - 19:22 Noviteti Link

Iako se u poslednje vreme mnogo više govori o budućem malom Maseratiju i kabriolet verziji modela GranTurismo, ova italijanska fabrika (u vlasništvu Fiata) će pre toga već na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi (6. – 16. mart 2008.) publici predstaviti i snažniju "S" varijantu kupea GrandTurismo, koga će pokretati veći i snažniji 4,7 litarski V8 agregat sa 323kW/ 440KS (oslabljena verzija motora iz Alfe 8C Competizione/Spider). Sadašnji, standardni GranTurismo ima takođe V8 motor, ali zapremine 4,2 litra i sa 298kW/405KS, dovoljnih za 285 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,2 sekunde. Novi GranTurismo S će ubrzanje do stotke postizati za samo 4,9 sekunde, dok podatak o najvećoj brzini još nije saopšten. Novost je i menjač sa duplim kvačilom, koji će zameniti aktuelnu šestostepenu ZF automatsku transmisiju, kao i poboljšani raspored težine automobila, standardne Brembo kočnice sa 6-klipnim aluminijumskim kočionim kleštima (odgovorne za zaustavni put od 35 metara), novi sportski izduvni sistem i manja doterivanja na spoljašnjosti i unutrašnjosti (suptilan aero body kit, novi aluminijumski točkovi, koža i alkantara u interijeru, nova sedišta).

   



Sem Twinga RS i Koleosa, Renault će na salonu automobila u Ženevi (6. - 16. mart) premijerno predstaviti i novu Lagunu GT, koju u ovoj francuskoj kompaniji opisuju kao "Renaultov Quattro." U stvari, Laguna GT je opremljena novim Renaultovim Active Drive upravljačkim sistemom na sva četiri točka (4WS: four-wheel steer system), koji omogućava da se zadnji točkovi okreću paralelno ili u suprotnom smeru od prednjih. Renault tvrdi da je ovaj sistem ekstremno efikasan, da pruža poboljšano manevrisanje i izuzetnu preciznost upravljanja, kao i da unapređuje aktivnu bezbednost, posebno kod kočenja i prilikom manevra izbegavanja pri velikim brzinama. Za pogon su zaduženi 2,0 litarski turbo benzinac sa 205KS (ima 300Nm pri 3000 o/min.) i 2,0 litarski dCi turbo-dizelaš sa 180KS (400Nm pri 2000 o/min.), a nudiće se i u hatchback i karavan verziji karoserije. Unutrašnjost Lagune GT je bogatija za nova sportska sedišta (sa posebnim GT oznakama), kožu i alkantaru, aluminijumske pedale, sportsku ručicu menjača i novi sportski volan, dok je spoljašnjost dobila atraktivnije aluminijumske točkove od 18 inča (sa Bridgestone Potenza gumama 225/45 R18), agresivnije oblikovan prednji branik, zatamnjena prednja i zadnja svetla, crne retrovizore i dupli završetak izduvne cevi (za zaustavljanje se inače brinu kočnice sa diskovima od 320 mm napred, a pozadi od 300 mm). Kao i kod ostalih Laguna, Renault će i za ovu GT varijantu odobravati garanciju u trajanju od tri godine (ili 150.000 km), a prodaja počinje u aprilu ove godine.

 



Hyundai je u decembru prošle godine na salonu automobila u Bolonji (2007 Bologna Motor Show) evropskoj javnosti predstavio naslednika Hyundaija Atos, koji je u skladu sa novim načinom obeležavanja modela u ovoj korejskoj kompaniji poneo ime i10, a nedavno je organizovana i prezentacija za specijalizovane automobilske novinare (i to opet u Italiji, tačnije u Palermu na Siciliji). Kao i dosadašnji Atos, i novi i10 je pre svega mali gradski automobil (dužine 3565 mm, širine 1595 mm, visine 1540 mm), koji konkurente ima u Peugeotu 107/Citroenu C1/Toyoti Aygo, Fiat Pandi, Chevrolet Sparku, Renaultu Twingo, Kiji Picanto i sličnima. Bez obzira na svoje kompaktne dimenzije (idealne za gradsku vožnju i lakše parkiranje), novi i10 ima (za svoju klasu) dugačko međuosovinsko rastojanje od 2380 mm, što je u kombinaciji sa točkovima smeštenim u same uglove karoserije omogućilo više mesta u unutrašnjosti za petoro putnika (mada realno pozadi ima mesta za samo dve odrasle osobe) i njihov prtljag (u osnovi 225 litara, a kada se obore zadnja sedišta zapremina prtljažnika iznosi 910 litara). Prema navodima same fabrike, i10 je gradski automobil napravljen da bude "zabavan za vožnju, praktičan i pristupačan" i nudi "kvalitet i opremu, koji nijedan konkurent ne može da ponudi za istu cenu". Što se cena tiče, one će se kretati u rasponu od 8400 pa do 10.000 evra, a zavisno od modela, u opremi će se naći i klima uređaj, el. podizači prednjih stakala, daljinsko centralno zaključavanje, servo upravljač, CD/MP3 stereo sa 6 zvučnika, frontalni i bočni vazdušni jastuci, ABS i branici u boji karoserije (kao opcija će se nuditi i ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti). U početku će i10 pokretati jedan benzinski i jedan dizel motor : četvorocilindrični benzinac je zapremine 1,1 litra, raspolaže sa 48kW/66KS pri 5500 o/min. i 100Nm obrtnog momenta pri 2800 o/min. (postiže 152 km/h, do 100 km/h ubrzava za 15,6 sekunde, troši u proseku 5 litara benzina na 100km, emituje 119 grama CO2 po km), dok 1,1 litarski CRDi dizelaš ima 55kW/75KS pri 4000 o/min. i 153Nm (u rasponu od 1900 do 2750 o/min.), u proseku troši 4,3 litra dizela na 100 km (fabički podatak), do stotke ubrzava za 15,8 sekundi i postiže najveću brzinu od 165 km/h. Iz korejske firme stiže i najava da će na jesen ponudu dopuniti 1,2 litarski benzinac sa 55kW/75KS. Novi i10 se standardno oprema petostepenim manuelnim menjačem, a kao opcija će na raspolaganju biti i 4-stepena automatska transmisija (sama ručica menjača se inače nalazi na centralnoj konzoli kako bi se poboljšala ergonomija i oslobodio prostor između sedišta vozača i suvozača). Što se samog interijera tiče, upotrebljeni su kvalitetniji materijali nego u Atosu Prime, instrument tabla je zaista pregledna (to isto važi i za preglednost iz automobila u svim pravcima), sedišta su dobro oblikovana, ima veliki broj ostava za sitnice, a viši je i nivo završne obrade (ovde i podatak da se i10 proizvodi u Hyundaijevoj fabrici u Indiji). Novinari su Hyundaiju i10 uputili zamerke na ne baš dobru zvučnu izolaciju, ručici menjača, koja nije primer preciznosti i naravno na skromnu zapreminu prtljažnika. Inače, uvoznik Hyundaija za Srbiju, beogradski Hyundai Auto d.o.o. (www.hyundai-auto.co.yu) će novi i10 izložiti i na predstojećem salonu automobila u Beogradu, koji se ove godine održava u periodu od 13. do 19. marta i pod nazivom BG Car Show 02.



Chrysler 300C SRT diesel

22 Feb 2008 - 01:15 Noviteti Link

Chrysler je za evropsko tržište najavio lansiranje nove SRT verzije modela 300C, i to u kombinaciji sa dizel motorom (do sada je SRT oznaku nosio samo model 300C SRT-8 sa 6,1 litarskim benzincem od 425KS i 570Nm). Ipak, bez obzira što nosi SRT oznaku, ovaj 300C diesel će pokretati isti 3,0 litarski V6 CRD dizelaš (sa 160kW/218KS i 510Nm obrtnog momenta), kakav se inače nalazi i u običnom Chrysleru 300C CRD. Drugim rečima, ovde je pre svega reč o paketu za vizuelnu nadogradnju ovog modela (između ostalog, tu su desetokraki točkovi sa modela 300C SRT8), a ne o paketu za poboljšanje njegovih performansi. Novi 300C SRT diesel je deo paketa osvežavanja ovog Chryslerovog modela, koje se prepoznaje po nešto revidiranom zadnjem delu automobila (promenjena grafika zadnjih svetala, mali spojler na poklopcu prtljažnika) i doteraniom interijeru (blago korigovani izgled centralne konzole, novi navigacioni sistem, Chryslerov MyGIG sistem za zabavu i još par sitnica). 



Nova, druga generacija Citroenovog modela C5 je imala zvaničnu svetsku premijeru na nedavnom, januarskom salonu automobila u Briselu, a ovih dana su specijalizovani automobilski novinari imali priliku da isprobaju ovaj automobil na prezentaciji u Lisabonu. Novi C5 će se na tržištu naći već u martu (berlina), odnosno aprilu (karavan) ove godine. Novi C5 će se naime (kao i dosad uostalom) proizvoditi u varijantama berlina i Tourer (karavan), a njihove dimenzije izgledaju ovako: dužina berline iznosi 4,78, širina 1,86 i visina 1,45 metra, dok je Tourer dugačak 4,83, širok 1,86 i visok 1,48 metra (međuosovinsko rastojanje iznosi 2,82 metra). Od motora će na raspolaganju biti dizelaši 1.6HDiF (81kW/110KS i 240Nm), 2.0HDiF (101kW/138KS i 320Nm), 2.2HDiF (127kW/173KS i 370Nm), kao i 2.7HDiF sa 153kW/208KS i 440Nm., a benzinski motori su 1.8i 16V (93kW/127KS i 170Nm), 2.0i 16V (105kW/143KS i 200Nm) i 3.0 V6 sa 158kW/215KS. Kao što se i pretpostavljalo, novi Citroen C5 je dizajnerski veoma sličan konceptu C-Airscape (naročito napred i pozadi), koji je francuski proizvođač predstavio u septembru prošle godine na salonu automobila u Frankfurtu. Inače, za izgled novog C5 zaslužan je Domagoj Đukec, Hrvat koji je ranije radio za Volkswagen, a kasnije je prešao u ovu francusku kompaniju. U svakom slučaju, novi C5 donosi daleko, daleko atraktivniji i elegantniji izgled u odnosu na svog istoimenog prethodnika, prostraniju i komforniju unutrašnjost (više mesta za noge putnika pozadi zahvaljujući i izostanku centralnog tunela, mada su pomenuti novinari ocenili da fali mesta za glave putnika pozadi u verziji berlina), već famozni upravljač sa nepokretnim centralnim delom upravljača, kvalitetnije materijale u interijeru, bolju ergonomiju, poboljšanu zvučnu izolaciju, bolje vozne osobine i izuzetnu stabilnost (skuplje verzije imaju Citroenovo Hydractiv 3 Plus hidropneumatsko ogibljenje), veću bezbednost (kruća karoserija, ABS, EBD, EBA, ESP sistemi i do 9 vazdušnih jastuka u standardnoj opremi) i već pomenute moderne motore. Od opreme treba izdvojiti još i Cruse control sa limitatorom brzine, elektronsku parkirnu kočnicu, novu generaciju NaviDrive sistema (uključuje 7-inčni displej, GSM telefon, audio sistem i satelitsku navigaciju), Hill Start Assist (za pomoć pri polasku na uzbrdici), parking senzore napred i pozadi, Lane Departure Warning System (LDWS), odnosno sistem koji upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključivanja žmigavaca, xenon prednja svetla i AFS (Adaptive Front Lighting System) svetla, koja "prate krivinu". Pomenuti novinari su zaključili da novi C5 neravnine i razna oštećenja na putevima upija gotovo nečujno i uverljivo, bolje vozne osobine su već pomenute, jedino za kompletan utisak nedostaje malo veća preciznost i "komunikativnost" servoupravljača. Da podsetimo, prvi Citroen C5 je predstavljen još krajem 2000. godine na salonu automobila u Parizu, karavan tokom sledeće 2001., dok su oba doživela redizajn 2004. Novi C5 ćemo uskoro moći da vidimo i u našoj zemlji, tačnije naš uvoznik ovog francuskog proizvođača, firma Vitro Group iz Beograda, će novi C5 izložiti na predstojećem salonu automobila u Beogradu, koji se ove godine održava u periodu od 13. do 19. marta pod nazivom BG Car Show 02. U svakom slučaju, modeli poput Renault Lagune, Ford Mondea, Mazde6, Peugeota 407, VW Passata, Honde Accord, BMW-a serije 3, Audija A4 i Mercedesa C klase dobili su novog, opasnog konkurenta (ne treba zaboraviti ni na novi Opel Insignia, koji nasleđuje Vectru, a pojaviće se na salonu automobila u Londonu, u julu ove godine).



O novoj Delti, čiju će oficijelnu promociju Lancia održati za dve nedelje na predstojećem salonu automobila u Ženevi (6. do 16. mart), već je nedavno bilo reči, a sada je italijanska fabrika i zvanično objavila i tehničke detalje i nove fotografije ovog automobila (ranije objavljene slike možete pogledati OVDE). Nova generacija Delte je u stvari serijska verzija koncept automobila Lancia Delta HPE, koji je italijanska fabrika (u vlasništvu Fiata) predstavila 2006. godine na salonu u Parizu. I serijska verzija je dugačka 4,50 metra, široka 1,80 metra i visoka 1,50 metra, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2700 mm (nova Delta se inače bazira na produženoj platformi Fiata Bravo). Paleta motora će u početku obuhvatati Fiatove benzinske i dizel motore sa rasponom snage od 120 do 150KS (u paru sa šestostepenim manuelnim i automatskim menjačima). Benzinci su 1,4 litarski TurboJet sa 120 i 150KS, a dizelaš je 1,6 litarski MultiJet sa 120KS. Kasnije će paletu dopuniti i 2,0 litarski MultiJet sa 165KS, zatim 1,9 litarski Twinturbo MultiJet od 190KS i novi 1,8 Di TurboJet benzinac sa 200 konja. Delta će u Fiatovoj grupaciji imati sličan položaj kao recimo Audi A3 u odnosu na Volkswagen Golf u VW grupaciji, što znači pozicioniranje u premium segmentu. U vezi s tim, oprema nove Delte obuhvataće i veliki panoramski krov, Bose hi-fi sistem sa MP3 i CD plejerom, kožu i alkantaru u interijeru, Fiatov Blue & Me sistem, satelitsku navigaciju, napredni ESC sistem (Electronic Stability Control), TTC (Torque Transfer control) sistem kontrole trakcije, DST (Drive Steering Control) i SDC vešanje sa elektronskom kontrolom amortizera. Inače, prva Delta je predstavljena 1979. godine na salonu u Frankfurtu (dizajn potpisuje Gioregetto Giugaro), a druga generacija je ugledala svetlost dana 1993. godine na salonu automobila u Ženevi. Prva generacija Delte je ipak ostala upamćena pre svega po uspesima u svetskom reli šampionatu, gde je Lancia bila svetski šampion šest puta zaredom (u periodu od 1987. do 1992. godine), ostvarivši ukupno 46 pobeda. Bez obzira na ovu slavnu prošlost, iz Fiata za sada nema informacija da li će se nova Delta možda vratiti u WRC šampionat.




Volvo XC60 i zvanično

20 Feb 2008 - 13:30 Noviteti Link

Kao što je bilo i najavljeno, Volvo je danas konačno i zvanično objavio fotografije i detalje o svom novom kompaktnom crossover modelu XC60, koji će oficijelnu svetsku premijeru imati već početkom marta na salonu automobila u Ženevi. Budući da su slike ovog modela procurele na internet još pre nekoliko dana, iznenađenje u pogledu njegovog izgleda je izostalo, ali su sada konačno dostupni i zvanični podaci o paleti pogonskih agregata. Dakle, novi XC60 će (bar u početku) pokretati jedan benzinac i dva dizelaša: benzinac je 3,0 litarski T6 agregat sa 210kW/285KS i 400Nm obrtnog momenta, dok će ljubiteljima dizel motora na raspolaganju biti 2,4 litarski D5 u verzijama sa 120kW/163KS i 340Nm, kao i sa 136kW/185KS i 400Nm. Svi modeli imaju AWD pogon na sva četiri točka kao standard, s tim što se već najavljuje da će najslabiji 2,4 litarski dizelaš sa 163KS od sledeće godine dobiti i FWD varijantu sa samo prednjim pogonom (ovaj motor inače emituje 170 grama CO2 po km). Novi XC60 u stvari predstavlja serijsku verziju istoimenog koncept automobila predstavljenog na salonu u Detroitu pre nešto više od godinu dana (od koga se najvećim delom i ne razlikuje previše), a takođe je i odgovor švedske marke na konkurentske modele, kao što su Land Rover Freelander, Volkswagen Tiguan, BMW X3, Mercedes GLK i budućim Audiju Q5 i Saabu 9-4X. U svakom slučaju, XC60 donosi pravo osveženje u gamu ovog proizvođača, što uostalom potvrđuju i u samoj fabrici, kada napominju da je XC60 nabijen sa više emocija i energije nego ijedan Volvo pre njega (to se vidi i po samom izgledu, tačnije moćnim bokovima, visokim klirensom i velikim točkovina). XC60 je opremljen i novim bezbednosnim sistemom, nazvanim City Safety, odnosno sistemom, koji pomaže vozaču da izbegne ili smanji štetu u sudarima pri malim brzinama, čestim u gradskim uslovima vožnje. Naime, ukoliko preti opasnost da XC60 udari u automobil ispred, a njegov vozač ne reaguje, City Safety sistem će sam početi da koči. Prodaja novog XC60 će u Evropi startovati u drugoj polovini ove godine (proizvodnja će se inače odvijati u fabrici Gent u Belgiji), dok će Amerikanci biti u prilici da ga kupe početkom 2009. godine. Volvo palnira da godišnje plasira 50.000 primeraka ovog modela, a očekuje se da će od 2010. godine pet najvećih tržišta za XC60 biti SAD, Nemačka, Velika Britanija, Rusija i Kina. Što se cena tiče, one još nisu zvanično objavljene, ali bi prema ranijim najavama trebalo da se kreću od 33.000 evra, pa naviše.

VIDEO : Volvo XC60




Novi Audi A4 Avant

20 Feb 2008 - 02:48 Noviteti Link

Sem Peugeota i njegovog karavana 308 SW, i Audi će predstojeći salon automobila u Ženevi iskoristiti za svetsku prezentaciju novog Audija A4 u Avant, odnosno karavan verziji (A4 u limuzinskoj varijanti je inače predstavljen još u septembru prošle godine na salonu u Frankfurtu). Kao i A4 sedan, i A4 Avant od napred poprilično liči na Audijev kupe A5, dok sa strane i pozadi deluje kao umanjeni A6 Avant. Drugim rečima, Audi ponovo ne rizikuje, pa i novi A4 Avant zadržava već poznati korporativni look nemačke marke. Ipak, u odnosu na svog prethodnika, novi A4 Avant deluje sportskije, čemu doprinose i kratki prednji prepusti karoserije, dugačka hauba motora i veće međuosovinsko rastojanje. Takođe, prednja osovina je pomerena unapred, što je omogućilo inžinjerima da motor pomere više unazad u odnosu na prednju osovinu. Rezultat svega ovoga je bolja distribucija težine automobila i poboljšanje njegovih voznih osobina. Dužina novog Avanta inače iznosi 4,70 metara (skoro 12 cm više od starog modela), a karoserija je znatno kruća nego ranije, ali je i za 10% lakša nego kod starog modela. Zapremina prtljažnika od samo 490 litara (A4 limuzina ima 480 litara) u osnovnoj konfiguraciji govori da je A4 Avant pre svega lifestyle automobil, a ne karavan u klasičnom smislu, mada se situacija popravlja obaranjem zadnjih sedišta, kada volumen raste na svih 1430 litara. U unutrašnjosti, zahvaljujući dužem međuosovinskom rastojanju, putnici imaju više mesta u odnosu na prethodnu generaciju ovog automobila (to posebno važi za glavu i ramena putnika pozadi), a već na prvi pogled je jasno da su u kabini upotrebljeni materijali viskog kvaliteta i da su nivo završne obrade, komfor i ergonomija na nivou, koji se od Audija i očekuje. Naravno, fabrika navodi da je novi A4 u svakom pogledu bolji od istoimenog prethodnika, pa su tako poboljšane i vozne osobine, bolja je zvučna izolacija, standardna oprema je bogatija, bezbednost putnika je na višem nivou (šest vazdušnih jastuka, ABS, EBD, EBA i ESP sistemi su standard), a tu je i novi Audi Lane Assist, odnosno sistem, koji upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključenih žmigavaca. Preko novog Audi Drive Select sistema, vozač ima mogućnost da podesi odziv motora, menjača, upravljanja i ogibljenja po svom nahođenju. Osim toga, upravljački sistem se prilagođava brzini kretanja, a kompletan sistem amortizacije je podesiv. Visoki kvalitet, prostranija i komfornija kabina, kao i bolja ergonomija su već pomenuti. Što se motora tiče, novi A4 Avant će u početku u svojoj paleti imati dva benzinca i dva dizelaša. Najslabiji benzinac je zapremine 1,8 litra i raspolaže sa 118kW/160KS i 250Nm (od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,9 sekundi), a najjači je 3,2 litarski V6 sa 195kW/265KS i 330Nm (do stotke ubrzava za 6,4 sekunde, postiže 250 km/h, a ima Quattro integralni pogon). Od dizelaša su za sada na raspolaganju četvorocilindrični 2,0 TDI od 105kW/143KS i 320Nm (do 100 km/h stiže za 9,7 sekundi, može do 208 km/h), kao i šestocilindrični 3,0 TDI sa 176kW/240KS i 500Nm, koji do stotke ubrzava za 6,3 sekundi. Kasnije će paletu dopuniti i 2,0 litarski TDI sa 125kW/170KS (od 0 do 100 km/h stiže za 8,6 sekundi, a najveća brzina mu iznosi 222 km/h), kao i bazni model sa 1,8 litarskim benzincem sa 88kW/120KS. Ovaj poslednji će se pojaviti na jesen ove godine, a koštaće 27.550 evra.

VIDEO : Audi A4 Avant