home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Dugo smo čekali, ali sada je nova Lancia Delta konačno pred nama. Tačnije, Lancia će oficijelnu promociju nove Delte održati već za mesec dana na predstojećem salonu automobila u Ženevi, koji se ove godine održava od 4. do 16. marta (tržišno lansiranje je planirano za jun). Ova nova generacija Delte je u stvari serijska verzija koncept automobila Lancia Delta HPE, koji je italijanska fabrika (u vlasništvu Fiata) predstavila 2006. godine na salonu u Parizu. Kako bilo, nova Delta je dugačka 4,50 metra, široka 1,80 metra i visoka 1,50 metra, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2700 mm (nova Delta se inače bazira na produženoj platformi Fiata Bravo). Što se palete pogonskih agregata tiče, ona će obuhvatati Fiatove benzinske i dizel motore sa rasponom snage od 120 do 200KS (svi sa turbo punjačem i šestostepenim menjačima). Delta će u Fiatovoj grupaciji imati sličan položaj kao recimo Audi A3 u odnosu na Volkswagen Golf, što znači pozicioniranje u premium segmentu. U vezi s tim, oprema nove Delte obuhvataće i veliki panoramski krov, Bose hi-fi sistem sa MP3 i CD plejerom, kožu i alkantaru u interijeru, Fiatov Blue & Me sistem i satelitsku navigaciju. Inače, prva Delta je predstavljena 1979. godine na salonu u Frankfurtu (dizajn potpisuje Giorgetto Giugaro), a druga generacija je ugledala svetlost dana 1993. godine na salonu automobila u Ženevi. Prva generacija Delte je ipak ostala upamćena pre svega po uspesima u svetskom reli šampionatu, gde je Lancia bila svetski šampion šest puta zaredom (u periodu od 1987. do 1992. godine), ostvarivši ukupno 46 pobeda. Bez obzira na ovu slavnu prošlost, iz Fiata za sada nema informacija da li će se nova Delta možda vratiti u WRC šampionat.





Posle promocije obnovljenog Focusa u hatchback, karavan i sedan verzijama, Ford će na salonu automobila u Ženevi (4. – 16. mart 2008.) predstaviti i poslednjeg člana restilizovane porodice ovog modela C segmenta – Focus CC (Coupe-Cabriolet). Prvo što kod obnovljenog Focusa CC upada u oči je naravno njegov novi izgled. Zahvaljujući Fordovom tzv. kinetičkom dizajnu, Focus CC za 2008. godinu veoma podseća na veće modele Mondeo, S-MAX i Galaxy. Redizajn je najviše promena doneo prednjem delu automobila (nova maska sa hromiranom lajsnom, modifikovani branici sa većim otvorima za vazduh, svetla a la Mondeo, nova hauba motora), dok su bokovi i zadnji kraj ostali neizmenjeni. Unutrašnjost (prima četiri odrasla putnika) je takođe osvežena, pre svega modifikovanom instrument tablom, doteranom centralnom konzolom, kvalitetnijim materijalima (mekšim na dodir) i, po navodima fabrike, višim kvalitetom izrade. Podsetimo da je Ford prvi put predstavio Focus CC kao koncept sa imenom Vignale još na salonu automobila u Parizu 2004. godine, dok je njegova serijska verzija startovala sa prodajom tek u maju prošle godine. Zašto je moralo da prođe toliko vremena da se Focus CC konačno pojavi u salonima prodavaca, kada su konkurenti sa svojim CC modelima u ovoj klasi već odavno prisutni, pitanje je za neku drugu priliku ali je važno da će ovaj restilizovani Focus CC doći tačno na vreme pred početak ovogodišnje letnje sezone. U borbi sa rivalima poput Opel Astre TT, Renault Meganea CC ili VW Eosa, Focus CC će, osim elegantnog i dimaničnog dizajna (daleko privlačnijeg nego u običnoj hatchback formi) nastalog u saradnji sa italijanskim studiom Pininfarina, raspolagati i bogatom serijskom opremom, komfornom kabinom, velikim prtljažnikom (534 litara kada je krov podignut), odličnim voznim osobinama (po čemu je Focus ionakao poznat) i prihvatljivom cenom. Krov je dvodelni i uz pomoć električnog mehanizma automatski se spušta ili podiže za 29 sekundi. Za bezbednost se brine do 8 vazdušnih jastuka i Fordov IPS sistem (Intelligent Protection System), koji u slučaju prevrtanja vozila podiže zaštitne profile iznad zadnjih naslona. Inače, Focus CC je dugačak nešto preko 4,5 metra, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2640 mm. Focus CC nudi se sa paletom od dva benzinska i jednim dizel motorom, a svi su sa 4 cilindra. Manji benzinac je zapremine 1,6 litara i ima tačno 100KS, snažniji dvolitarski razvija 145KS, a paletu motora zaokružuje 2,0 TDCi dizelaš sa 136KS. Od ostalih noviteta treba izdvojiti i novi PowerShift 6-stepeni menjač sa duplim kvačilom (u kombinaciji sa 2,0 litarskim TDCi dizelašem), Fordov Power Button za startovanje motora bez ključa, kao i sistem za kontrolu pritiska u pneumaticima. Po navodima same fabrike, 2,0 litarski TDCi dizelaš uparen sa pomenutim 6-stepenim Powershift menjačem, troši 10 % manje goriva u odnosu na isti motor sa klasičnom 6-stepenom automatskom transmisijom.



Korejski Ssangyong (poznat pre svega po terenskim vozilima originalnog dizajna) je posle nekoliko tzv. teaser slika juče objavio i prvu zvaničnu fotografiju svoje nove luksuzne limuzine Chairman W, koja zamenjuje dosadašnji istoimeni model. Na ovoj slici se primećuje prilična sličnost bokova novog automobila sa modelima BMW-a, što verovatno i nije slučajno, budući da na domaćem, korejskom tržištu Ssangyong namerava da konkuriše automobilima kao što su BMW serije 7, Lexus LS430, Mercedes S klase i Audi A8. Kako kažu u korejskoj kompaniji, "naš cilj je da konkurišemo ovim automobilima svetske klase, a ne velikim domaćim modelima." Pritom se pod pojmom "veliki domaći model" misli pre svega na novi Hyundai Genesis, koji se od januara ove godine prodaje u Južnoj Koreji. Biće zanimljivo videti kako će Chairman W proći "u sudaru" sa pomenutim BMW-om, Lexusom, Mercedesom i Audijem na tržištima izvan domaće Koreje, jer se planira komercijalizacija i u Americi. Chairman W je inače dugačak 5,11 metra, širok 1,90 metra, visok 1,50 metra, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2,97 metra (postojaće i produžena Limousine varijanta sa 5,41 metara dužine i međuosovinskim rastojanjem od 3,27 metara). Što se motorizacije novog Chairmana W tiče, Ssangyong će u njega ugraditi i 5,0 litarski V8 benzinac, uparen sa 7-stepenom 7G-TRONIC automatskom transmisijom, a pogon je 4-Tronic na sva četiri točka (u ponudi će biti i manji 3,6 litarski V6 motor). Chairman W će u opremi imati 10 vazdušnih jastuka, Harman-Kardon audio sistem i aktivni cruise control.  



Na samom zalasku svoje karijere Alfa Romeo 147 je doživeo još jednu limitiranu verziju, koja će se u varijantama sa 3 i 5 vrata naći u prodaji 9. februara ove godine. U stvari, ova nova Alfa 147 Collezione predstavlja doteranu varijantu istoimenog limitiranog modela iz prošle godine, koji je zahvaljujući svom uspehu doživeo unapređenje za prodajnu sezonu 2008. Ovogodišnja Alfa 147 Collezione se odlikuje spuštenim ogibljenjem, novim kombinacijama boja, kožnim interijerom i ekskluzivnim 17-inčnim aluminijumskim točkovima. Po prvi put se Alfa 147 Collezione nudi i sa Ghiaccio White belom bojom u kombinaciji sa crnim krovom. Od standardne opreme treba izdvojiti i klima uređaj, komande za CD plejer na upravljaču, 6 vazdušnih jastuka, alarm, ABS, EBD, BAS i ASR. Za pogon su zaduženi 1,6 litarski benzinac i 1,9 JTDM dizelaš, a oba razvijaju po 120KS. Cena za osnovnu Alfu 147 Collezione u Velikoj Britaniji iznosi 13.950 funti (oko 18.520 evra).



Rolls Royce već neko vreme kupcima sa dovoljno dubokim džepovima nudi produženu verziju svog Phantoma (za 25 cm duža od standardnog modela), a kome ni to nije dovoljno, rešenje nudi Mutec, čiji Phantom je dugačak svih 6,93 metara ili 110 cm više od standardnog modela. Što se izgleda tiče, Mutec nije dirao ni klasična prednja, ni tzv. "samoubilačka" zadnja vrata, a između njih je postavio novo, treće bočno staklo. Ovakav Phantom sada nudi četiri individualna sedišta pozadi, koja su okrenuta jedna prema drugima. Najveći mogući luksuz se naravno podrazumeva.

  



Hyundai je posle premijere svog novog luksuznog modela Genesis na nedavno završenom salonu automobila u Detroitu (o Genesisu više OVDE), za predstojeći salon u Čikagu pripremio još dve američke premijere : restilizovanu Sonatu i novu Elantru Touring. Što se tiče obnovljene Sonate (čija prodaja je već počela u J. Koreji), estetske promene na ovoj 4,8 metara dugačkoj limuzini nisu velike ni epohalne; tek toliko da se sačuva svežina ovog modela srednje klase i održi korak sa konkurencijom. Najznačajnije promene su zadesile prednji kraj, koji sada karakteriše masivnija, hromirana maska hladnjaka i veća svetla (valjda je cilj bio da se estetski približi većem modelu Grandeur/Azera), dok se ostatak spoljašnjih vizuelnih intervencija svodi na modifikovane branike sa hromiranim lajsnama i drugačiji dizajn točkova. Više u stvari i nije bilo potrebno, mada mnogi zameraju korejskom proizvođaču na ovakvom hromiranom grilu hladnjaka, navodeći da je sada već staro rešenje bilo dopadljivije. Mnogo više pozitivnih reakcija doživela je redizajnirana unutrašnjost, koja je sem novog, savremenijeg izgleda dobila i kvalitetnije materijale. Promena ima i ispod haube, budući da je Sonata dobila četvorocilindrični DOHC Theta II agregat (zapremine 2,4 litarski, snage 175KS i 229Nm), koji se odlikuje većom snagom, boljim ubrzanjem i nižom potrošnjom goriva (uparen je sa 5-stepenim automatikom). U ponudi je i veći 3,3 litarski V6 motor sa 249KS pri 6000 o/min. i 310Nm pri 4500 o/min., u kombinaciji sa novom Shiftronic automatskom transmisijom sa 5 stepeni. Sve Sonate se inače serijski opremaju elektronskim sistemima kao što su ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), BAS (pomoć pri naglom kočenju) i ESP (elektronska kontrola stabilnosti). Od ostalih elementata serijske opreme treba izdvojiti 6 vazdušnih jastuka, TPMS sistem za nadgledanje pritiska u pneumaticima, el. podizače stakala, centralno zaključavanje, grejanje spoljašnjih retrovizora, keyless entry sistem sa alarmom, cruise control, klima uređaj i AM/FM/XM/CD/MP3 audio sistem.


Hyundai Elantra Touring


Prvi put je Hyundai novu Elantru Touring pokazao javnosti na prošlogodišnjem SEMA salonu tjunera u Las Vegasu, i to u obliku zanimljive studije "Beach Cruiser" Concept (rad kalifornijske firme K-Daddyz-Kustomz), a za nekoliko dana Korejci će na salonu u Čikagu ovaj automobil zvanično promovisati i u njegovoj serijskoj varijanti (mi u Evropi ovaj model već nekoliko meseci znamo pod imenom Hyundai i30 CrossWagon). Kako bilo, ovu Elantru Touring pokreće četvorocilindrični DOHC 2,0 litarski benzinski motor, standardno uparen sa manuelnim petostepenim menjačem, dok se četvorostepeni Shiftronic automatik nudi kao opcija. Elantra Touring je dugačka 4475 mm, široka 1765 mm, visoka 1519 mm, dok joj međuosovinsko rastojanje iznosi 2700 mm. U standardnoj opremi se nalaze ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), ESC sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, 6 vazdušnih jastuka, el. podizači stakala, centralno zaključavanje, grejanje spoljašnjih retrovizora, klima uređaj, deljiva zadnja klupa (u odnosu (60:40), cruise control, keyless entry sistem sa alarmom, vozačevo sedište podesivo u 8 smerova, a od opcija kupcima su na raspolaganju (između ostalog) i kožni interijer i 17-inčne aluminijumske felne.   



Sem standardnih verzija restilizovanog Mercedesa SL (o tome više OVDE), nemačka fabrika će u paleti ovog modela imati i dve sportske varijante: SL 63 AMG (na slikama) i SL 65 AMG. Za pogon novog Mercedesa SL 63 AMG (zamenjuje dosadašnji SL 55 AMG) zadužen je 6,3 litarski V8 motor sa 386kW/525KS i 630Nm obrtnog momenta, dok je za snažniji SL 65 AMG i dalje predviđen 6,0 litarski V12 bi-turbo agregat sa 450kW/612KS i 1000Nm obrtnog momenta. Uz ovoliku snagu, prosečna potrošnja se i ne čini toliko visokom. Po fabričkim podacima SL 63 AMG na 100 km popije 13,9 litara goriva (emituje 330 g CO2 po kilometru), dok se snažniji SL 65 AMG zadovoljava sa 15,1 litara na 100 km (emisija CO2 iznosi 362 g/km). Maksimalna brzina kod oba modela je već tradicionalno ograničena na 250 km/h. Inače, SL 63 AMG je uparen sa AMG SpeedShift MCT sedmostepenim menjačem, a SL 65 AMG sa 5-stepenom Speedshift automatskom transmisijom. Oficijelna svetska premijera ovog redizajniranog roadstera će biti održana početkom marta ove godine na salonu automobila u Ženevi (prodaja u Evropi počinje već 5. aprila). Kao što se vidi sa ovih fotografija, najveće promene su izvršene na prednjem kraju automobila, koji je dobio novi oblik svetala, modernizovanu masku hladnjaka, drugačiji branik, haubu i blatobrane, dok pozadi nema većih promena (doterani branik sa novim difuzorom i integrisanim hromiranim završecima AMG sportskog izduvnog sistema). Tu su i veći retrovizori, doterana instrument tabla, sportski trokraki volan, AMG sportska kožna sedišta, kvalitetniji materijali u interijeru i atraktivniji dizajn alu točkova. Redizajnirani SL je dobio i novi direktni upravljački sistem sa varijabilnom servo asistencijom (zaslužna za prvoklasno upravljanje i veću agilnost u vožnji), AMG sportsko ogibljenje, jači kočioni sistem, a kao deo standardne opreme svi modeli će imati bi-xenon prednja svetla, Airscarf sistem grejanja, AMG aero body kit, aluminijumske točkove od 19 inča i Mercedesov COMAND multimedija sistem.




Mitsubishi je za salon automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show) koji počinje sledeće nedelje, sem obnovljenog Galanta (o njemu više OVDE), pripremio i blago osveženi Eclipse (i u Coupe i u otvorenoj Spyder verziji). Promene nisu velike i svode se pre svega na doterani prednji kraj, koji sada zahvaljujući trapezodnom grilu i crnom centralnom delu branika podseća na Mitsubishi Lancer Evolution, pa i na novi Nissan GT-R. U ponudi su dva motora; slabiji 2,4 litarski četvorocilindrični sa 162KS u modelu Eclipse GS i jači 3,8 litarski MIVEC V6 sa 265KS i 355Nm za verziju Eclipse GT. Eclipse GS se standardno oprema petostepenim manuelnim menjačem (4-stepeni automatik je opcija), dok je Eclipse GT uparen manuelnim menjačem sa 6 stepeni (opcija je Sportonic automatska transmisija sa 5 stepeni). Svi modeli se serijski opremaju disk kočnicama na sva četiri točka, ABS-om, EBD-om (elektronska distribucija kočione sile), dok je Eclipse GT opremljen i elektronskom kontrolom stabilnosti, duplim završetkom izduvnog sistema i većim, ventilirajućim zadnjim diskovima.




Mitsubishi je za predstojeći salon automobila u Čikagu (počinje sledeće nedelje), pripremio restilizovanu varijantu svog modela Galant. Već na prvi pogled je jasno da novi, odnosno revidirani izgled, nije revolucionaran ali je svakako doneo potrebnu svežinu ovom modelu. Najveće promene na eksterijeru se odnose na novi prednji gril, haubu motora, branike i nova zadnja svetla, dok je manje modifikacije doživela i unutrašnjost. Obnovljeni Galant će se nuditi sa tri motora i četiri paketa opreme, tačnije modeli Galant ES i Galant Sport imaju četvorocilindrični 2,4 litarski MIVEC agregat sa 160KS (oba uparena sa 4-stepenom automatskom transmisijom), dok će modele Galant V6 Sport i Galant Ralliart pokretati motori sa 6 cilindara. Galant V6 Sport ima ugrađen 3,8 litarski V6 sa 230KS, a Galant Ralliart takođe pokreće V6 motor zapremine 3,8 litra ali sa 258KS (oba modela sa V6 motorima imaju 5-stepenu Sportronic automatsku transmisiju sa opcijom ručnog menjanja brzina). Svi modeli Galanta u standardnoj opremi imaju (između ostalog) ABS, EBD, frontalne i bočne vazdušne jastuke, vazdušne zavese, TPMS sistem za nadgledanje pritiska u pneumaticima, Sport modeli dobijaju i el. panoramski krov, grejanje prednjih sedišta i aluminijumske felne od 17 inča, dok modeli Sport V6 i Ralliart imaju i traction control. Sportski Galant Ralliart (sa 258KS pri 5700 o/min. i 349Nm pri 4500 o/min.) raspolaže i sportski podešenim ogibljenjem, jačim kočnicama i sedmokrakim alu točkovima od 18 inča sa gumama dimenzija 235/45R18. Ovaj najsnažniji Galant inače od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za 6 sekundi.




Pontiac Wave5

2 Feb 2008 - 00:54 Noviteti Link

Kupci u Kanadi će od sredine ove godine moći da nabave novi Pontiac Wave5, koji je nama u Evropi inače poznat kao Chevrolet Aveo. U principu ništa neobično za General Motors koji je i te kako poznat po pravljenju bezbrojnih modela-klonova različitih marki koje se nalaze unutar ove američke kompanije (na nekim tržištima Wave/Aveo nosi i imena Daewoo Gentra i Holden Barina). Kako bilo, najvažnije promene u odnosu na prethodnika se odnose na njegov nešto agresivniji eksterijer, unapređenu unutrašnjost i novi DOHC 1,6 litarski benzinski motor. Pomenuti motor raspolaže sa 80kW/107KS i 143Nm obrtnog momenta, a zaslužan je za bolje performanse i manju potrošnju goriva u odnosu na svog prethodnika (fabrika navodi da autonomija sa jednim punjenjem rezervora iznosi 640 km). Wave5 je inače dugačak 3,94 metra, širok 1,68 metra, visok 1,51 metra, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2,48 metra (zanimljivo da fabrika u svom press saopštenju ne navodi kolika je zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji, već samo da sa oborenim zadnjim sedištima volumen istog raste na 1189 litara). U standardnoj opremi svih verzija će se, između ostalog, naći i frontalni i bočni vazdušni jastuci, podešavanje prednjih sedišta u 6 smerova, cruise control, el. podizači stakala i centralno zaključavanje, grejanje spoljnih retrovizora, naslon za ruku vozača i garancija od 5 godina ili 160.000 km za pogonski sklop.



Novi Viper SRT10 ACR (American Club Racer) u osnovi predstavlja pravi trkački auto registrovan za svakodnevni saobraćaj. ACR paket podrazumeva pre svega poboljšanje aerodinamike i smanjenje težine ovog automobila. Ovo potonje je postignuto ugradnjom lakših aluminijumskih točkova, Michelin Pilot Sport Cup pneumatika, Stoptech kočnica i izbacivanjem audio sistema, prostirke iz prtljažnika, prednjih svetala za maglu, zvučne izolacije poklopca motora, zvučnika (na njihovo mesto su postavljeni paneli od karbon fibera)... ACR paket takođe znači i podešavajuće KW ogibljenje, novi prednji spojler i ogromno karbonsko zadnje krilo, koje može da se postavi u sedam različitih pozicija. Motor je ostao standardni Viperov 8,4 litarski aluminijumski V10, koji razvija ravno 600 konja i 758Nm obrtnog momenta, u kombinaciji sa Tremec T56 šestostepenim manuelnim menjačem. Viper SRT10 ACR će se pojaviti u prodaji u drugom kvartalu ove godine, i to po ceni manjoj od 100.000 američkih dolara. U ponudi će biti pet boja za karoseriju: Viper Red, Viper Black, Viper Violet, Viper Bright Blue Metallic i Viper Very Orange, dok su aluminijumski Sidewinder točkovi u crnoj boji, kako bi se uklopili u atraktivan stajling eksterijera.



VIDEO : Mercedes CLC

1 Feb 2008 - 01:18 Noviteti Link

Više o novom Mercedesu CLC možete pročitati OVDE



Kao što smo već pisali, zvanična promocija serijske verzije novog Dodge Challengera SRT8 biće održana sledeće nedelje na salonu automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show). Iako bi njegov izgled trebalo da ostane dobro čuvana tajna sve do prezentacije, zahvaljujući procurelim oficijelnim fotografijama od pre sedam dana već smo bili u prilici da pre vremena vidimo konačan izgled ovog automobila. Doduše, falila je zvanična slika zadnjeg dela, koja je sada ipak konačno pred nama. Challenger SRT8 inače pokreće 6,1 litarski V8 HEMI motor od 425KS i 569Nm (uparen sa šestostepenim automatskim menjačem), dok mu ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi nešto više od pet sekundi. Što se opreme tiče, Challenger SRT8 biće opremljen aluminijumskim točkovima od 20 inča, audio sistemom sa 13 zvučnika, svetlima za maglu, zatvaračem diferencijala, otvorima za vazduh na haubi motora, zadnjim spojlerom, kožnim volanom i kožnom ručicom menjača (opcije će biti MyGig Multimedia Infotainment sistem sa navigacijom i el. sunčani krov). Nakon Challengera SRT8 uslediće i jeftinije verzije sa slabijim motorima, čije cene tek treba da bude objavljene. Ostale slike i više detalja o drugim verzijama novog Challengera možete potražiti OVDE.



VIDEO : Hummer H3T

1 Feb 2008 - 00:58 Noviteti Link

Na predstojećem salonu automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show), koji počinje sledeće nedelje, Hummer će konačno i zvanično publici predstaviti novi Hummer H3T, odnosno pick up varijantu postojećeg Hummera H3. Tačnije, radi se o pick up modelu sa duplom kabinom (crew cab), četiri vrata i manjim sandukom za teret, iako je originalni koncept H3T od pre neku godinu bio pick up sa samo 2 vrata i većim sandukom iza kabine. U odnosu na standardni H3, novi H3T ima za 558 mm duže međuosovinsko rastojanje, tačnije ono iznosi 3403 mm. Ponuda pogonskih agregata će obuhvatati redni petocilindrični motor od 3,7 litara sa 180kW/242KS i 328Nm, kao i novi 5,3 litarski V8 sa 224kW/300KS i 434Nm, prikazan prvi put u modelu Hummer H3 Alpha (na slikama se inače i nalazi H3T Alpha). Oba motora će moći da se dobiju ili uz manuelni petostepeni ili automatski menjač sa četiri brzine. Hummer će kupcima ponuditi i dva različito podešena ogibljenja, jedno podešeno za off road uslove vožnje, a drugi za kupce koji retko silaze sa asfaltiranih puteva. Što se interijera tiče, nema razlika u odnosu na H3 SUV, a treba napomenuti da će zadnja sedišta u H3T moći da se sklope, kako bi se dobio dodatni prostor za prtljag. Proizvodnja H3T počinje u oktobru 2008. godine, a GM (vlasnik Hummera) planira godišnju prodaju od oko 35.000 komada ove varijante H3.

 



Nedavno smo objavili par špijunskih slika prototipa sportskog Renaulta Twingo RS (RenaultSport), a od danas su nam konačno dostupne i zvanične fotografije ovog dugoočekivanog modela, koji će proširiti postojeću prodicu RenaultSport modela (Clio RS i Megane RS). Kao što vidite, novi Twingo RS izgleda veoma slično studiji Twingo Concept, predstavljenoj 2006. godine na salonu automobila u Parizu (2006 Paris Motor Show). To u praksi znači agresivniji aerodinamički paket (sadrži novi prednji branik sa velikim otvorom za vazduh, "moćnije" pragove, proširenja blatobrana, drugačiji zadnji branik sa difuzorom, zadnji krovni spojler i veće aluminijumske točkove), doterano ogibljenje i kočioni sistem. To se uostalom i očekuje od ovakvih gradskih jurilica, ali više privlači pažnju ono što se krije pod poklopcem motora. Twingo RS će naime pokretati 1,6 litarski agregat sa 133KS, odnosno imaće 33KS više od trenutno najsnažnijeg Twinga GT, koji iz 1,2 litarskog turbo benzinca izvlači ravno 100 konja i postiže 189 km/h. To je sve što je u ovom trenutku poznato, a francuski proizvođač je potvrdio da će svetska premijera Twinga RS biti početkom marta ove godine na predstojećem salonu automobila u Ženevi.

 

VIDEO : Renault Twingo RS