
Kineski proizvođač automobila Zotye International (osnovan 2005. godine kao deo Zotye Holding Grupe) je na 10. salonu automobilu u Pekingu publici premijerno predstavio svoj novi model Zotye JNJ7160HS, odnosno Fiat Multiplu, čija je licencna proizvodnja upravo počela u ovoj kineskoj kompaniji. Zotye JNJ7160HS se spolja praktično od aktuelne evropske verzije Multiple razlikuje jedino po Zotye logu, koji se nalazi na maski hladnjaka, zadnjem delu i točkovima. Kinezi će u početku u svoju Multiplu ugrađivati samo jedan motor, i to 1,6 litarski benzinac sa 100KS. Zotye International će već ovog leta početi i sa licnecnom proizvodnjom Lancije Lybre, a u skoroj budućnosti i sa proizvodnjom još nekoliko modela iz Fiatove grupacije. Prva Multipla je inače promovisana još pre 10 godina, dok je redizajnirana varijanta ovog modela sa 6 sedišta ugledala svetlost dana na salonu u Ženevi 2004. godine.

Alpina, nemački specijalista za BMW, rešio je da se posle 20 godina vrati u automobilski sport (za Alpinu su svojevremeno vozili Niki Lauda, Jacky Ickx, Hans Stuck i Dieter Quester). Tačnije, povratak će se desiti 2009. u FIA GT3 evropskom šampionatu, i to modelom Alpina B6 GT3 nastalom na bazi BMW-a serije 6. B6 GT3 pokreće Alpina 4,4 litarski V8 agregat iz Alpine B6 S sa 530KS i 725Nm obrtnog momenta. Alpina će inače novi B6 GT3 prodavati i drugim timovima, individualnim kupcima i kolekcionarima.

Pred sam početak sezone otvorenih automobila iz Saaba stiže specijalna Yellow Edition verzija modela 9-3 Cabrio, koji nastavlja tradiciju ranijih Yellow edicija Saabovih automobila, lansiranih 1991. i 1997. godine. 9-3 Cabrio Yellow Edition se od ostalih modela u gami razlikuje po upadljivoj Lynx Yellow boji i bogatijoj standardnoj opremi (između ostalog, tu su petokrake aluminijumske felne od 17 inča, zadnji spojler, XM satelitski radio), dok je za pogon izabran 2,0 litarski turbo četvorocilindraš sa 210KS u kombinaciji sa šestostepenim manuelnim menjačem ili automatikom sa pet brzina. Cena za Saab 9-3 Cabrio Yellow Edition u Americi iznosi 42.830 dolara.

Samo nekoliko dana posle zvanične promocije
na salonu automobila u Pekingu, Audi je objavio prve slike svog novog modela
Q5 i sa opcionim S-line paketom, koji je zaslužan za nešto sportskiji izgled
ovog kompaktnog SUV-a. U osnovi, S-line paket za Q5 podrazumeva tvrđe podešeno ogibljenje, aluminijumske
točkove od 20 inča (sa gumama dimenzija 255/45 R20), polirani gril, crne krovne
nosače, otvore za vazduh oko svetala za maglu u stilu pčelinjeg saća, a u
unutrašnjosti trokraki multifunkcionalni volan presvučen kožom, prednja
sportska sedišta sa utisnutim S-line logom, kožnu ručicu menjača i detalje od
aluminijuma. O standardnom Audiju Q5 više OVDE.

Posle Minija Abbey Road (o tome OVDE), BMW je lansirao još jednu specijalnu verziju aktuelnog Minija. Radi se o Miniju Trigger, koji je za sada namenjen samo italijanskom tržištu, gde kupci mogu da biraju između tri boje karoserije: crnoj, crvenoj ili plavoj, ali uvek u kombinaciji sa duplim trakama bele boje. Uz posebne Trigger oznake, ovaj Mini karakterišu i hromirani gril, dodatna prednja svetla, aluminijumski točkovi od 17 inča, zadnji krovni spojler i hromirani završetak izduvne cevi, a u unutrašnjosti elementi od brušenog aluminijuma i trokraki kožni volan. Mini Trigger pokreće osnovni 1,4 litarski benzinac sa 95KS, odgovoran za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,9 sekundi, dok najveća brzina iznosi 185 km/h.

Već posle promocije Audija A3 Cabriolet (održane krajem prošle godine) postalo je jasno kako će izgledati redizajnirana verzija aktuelnog Audija A3, tako da njegov izgled ne predstavlja neko veliko iznenađenje. Za restilizovani izgled se može slobodno reći da prati već poznati korporativni stil nemačke fabrike, tačnije stil novog Audija A4 i kupea A5. Drugim rečima, redizajnirani A3 dobija oštriji izgled prednjeg kraja, čemu doprinose pre svega karakteristična Audijeva "single-frame" maska hladnjaka, modifikovani branik i doterana svetla. Promene na boku automobila nisu brojne (izdvajaju se retrovizori sa žmigavcima, nove kvake na vratima i atraktivniji točkovi), a pozadi je obnovljeni A3 dobio modifikovana svetla i branik. Kao rezultat ovih promena, Audi A3 u verziji sa troja vrata je sada duži za 2,5 cm (dugačak je 4,24 metra), dok je A3 Sportback ostao na 4,29 metra dužine. Unapređena unutrašnjost se može kratko opisati kao sportsko elegantna, sa atraktivnim dizajnom, vrhunskim materijalima, odličnom ergonomijom, a tu su i bogatiji paketi opreme. Zapremina prtljažnika inače iznosi 350 litara kod trovratnog A3, odnosno 370 litara kod Sportbacka (sa oborenim zadnjim sedištima, korisna zapremina prtljažnika raste na 1080 litara kod verzije sa troja varta, a na 1100 litara kod Sportbacka). Što se pogonskih agregata tiče, redizajnirani A3 će se opremeti sa širokom paletom benzinskih i dizel agragata. Benzinci su 1.6 (75kW/102KS), 1.4 TFSI (92kW/125KS), 1.8 TFSI (118kW/160KS), 2.0 TFSI (147kW/200KS), 3.2 (184kW/250KS) i za sportski S3 model 2.0 TFSI agregat sa 195kW/265KS. Ponuda dizelaša obuhvata sledeće motore : 1.9 TDI sa 77 kW/105KS, 2.0 TDI od 103 kW/140KS i 2.0 TDI sa 125kW/170KS. Benzinac 1.6 se može dobiti i u verziji sa pogonom na etanol E85 gorivo, a dizelaš sa 105 konja u 1.9 TDI e modelu troši samo 4,5 litara dizela na 100 km. Skoro svi modeli se standardno opremaju šestostepenim manuelnim menjačima, sem 1.6 i 1.9 TDI, koji su opremljeni petostepenim ručnim menjačem i Audija A3 3.2, koji je dostupan sa S tronic transmisijom sa duplim kvačilom. S tronic je sada kao opcija dostupan u kombinaciji sa svim motorima (šestostepeni S tronic u modelima sa 6 cilindara, 2.0 TFSI i svim dizelašima, a sedmostepeni u verzijama 1.6, 1.4 TFSI i 1.8 TFSI). Quattro pogon na sva četiri točka se dobija uz modele 1,8 TFSI, 2.0 TFSI, 3.2 (standardno) i obe 2.0 TDI dizel verzije. Tu je i sistem kontrole vešanja Audi Magnetic Ride, koji vozaču dozvoljava da izabere između dva programa : "Normal" i "Sport". Sportski Audi S3 je od sada dostupan i kao Sportback verzija sa petora vrata, za čiji pogon je zadužen 2.0 TFSI motor sa 195 kW/265KS i 350Nm (u paru sa manuelnim šestostepenim menjačem). Audi S3 Sportback (na četvrtoj slici) od 0 do 100 km/h ubrzava za 5,8 sekundi (trovratni S3 5,7 sec), dok je maksimalna brzina elektronski limitirana na 250 km/h. U odnosu na standradne modele Audija A3, sportski S3 modeli se razlikuju po atraktivnijem aerodinamičkom paketu (branici, spojleri, pragovi, zadnji krovni spojler, agresivniji prednji gril, retrovizori u aluminijum look-u), za 25 mm spuštenim sportskim ogibljenjem, aluminijumskim točkovima od 18 inča, sportskim sedištima, aluminijumskim pedalama...Inače, nedavno je posle skoro pet godina proizvodnje, Audijevu fabriku u nemačkom Ingolštatu napustio jubilarni, milioniti primerak Audija A3 druge generacije, a od lansiranja prvog A3 1996. godine, ukupno je napravljeno nešto više od 1,9 miliona komada ovog modela. Proizvodnja druge generacije je počela u junu 2003. godine, 2004. ponudu je proširio A3 Sportback, a ove godine i A3 Cabriolet, koji se pravi u našem komšiluku – u Mađarskoj. Prodaja obnovljenog Audija A3 počinje ovog leta, po ceni koja u Zapadnoj Evropi startuje od 20.350 evra.

U Volkswagenu su pripremili još jednu specijalnu ediciju Nove Bube, ovog puta u čast 40-godišnjice proizvođača maketa automobila Hot Wheels. New Beetle Hot Wheels 40th Anniversary Edition će inače biti dostupan samo kupcima u Meksiku (gde se i proizvodi), mada će i njima biti ponuđena limitirana serija od svega 240 primeraka. Ova specijalna Buba se od standardnih modela razlikuje po novim petokrakim aluminijumskim točkovima, Hot Wheels oznakama na karoseriji, zadnjem spojleru, crvenim retrovizorima, kožnim sedištima (u kombinaciji crne i crvene boje, prošivene crvenim koncem), posebnim patosnicama, aluminijumskim pedalama, prednjim naslonima za glavu sa utisnutim Hot Wheels logom i posebnom pločicom sa serijskim brojem.

Potpuno nova generacija Ford Fieste promovisana je početkom marta na salonu automobila u Ženevi, a ovih dana (od 20. do 28. aprila) je izložena i na salonu u Pekingu. Kinezima je nova Fiesta predstavljena u novoj sportskoj S varijanti, koju karakterišu aluminijumski točkovi od 16 inča (sa gumama dimenzija 195/50), modifikovani zadnji branik sa hromiranim izduvnim cevima, zadnji krovni spojler, zatamnjena prednja svetla, aluminijumska kućišta prednjih svetala za maglu i saćasti otvor za vazduh u prednjem braniku sa aluminijumskim detaljima. I za ovu Fiestu važi praktično sve ono što je rečeno i evropsku varijantu. Dakle, nova Fiesta je u stvari serijska verzija koncept automobila Verve iz septembra prošle godine, što znači da je Fiesta napustila konzervativni dizajn istoimenog prethodnika i da je dobila daleko oštriji i dinamičniji izgled, u skladu sa aktuelnim Fordovim "kinetičkim" dizajnerskim rečnikom (već primenjen na modelima kao što su S-MAX i novi Mondeo). Ford u press saopštenju nije objavio koji će motori pokretati ovu kinesku Fiestu, zato ovde podsećanje da će evropsku verziju (u početku) pokretati paleta od tri benzinska i dva dizel motora sa rasponom snage od 68 do 115KS. Najmanji benzinac ima zapreminu od 1,25 litra i dolazi u verzijama sa 60 i 80KS, sledi 1,4 litarski agregat sa 91KS, a na vrhu je 1,6 litarski Ti-VCT motor sa 115KS. Od dizelaša na raspolaganju će biti 1,4 i 1,6 litarski TDCi motori sa 68, odnosno 90KS (kasnije stiže i ECOnetic verzija Fieste sa emisijom CO2 ispod 100 g/km i potrošnjom od 3,8 litara dizela na 100 km). Što se menjača tiče, za sada se najavljuju Durashift 5-stepena manuelna i Durashift 4-stepena automatska transmisija (ovaj potonji u kombinaciji sa 1,4L benzincem od 91KS). Proizvodnja nove Fieste za evropsko tržište počinje ove jeseni u nemačkom Kelnu, a od sledeće godine i u Valensiji. Što se Kine tiče, tamo proizvodnja nove Fiesta počinje krajem ove godine, i to u Changan Ford Mazda Automobile (CFMA) fabrici u Nanjingu (koja je inače koštala oko 510 miliona dolara).

Lotus je paletu svog modela Elise proširio novom verzijom, nazvanom Elise SC (Supercharged), koju je lako prepoznati po novom zadnjem spojleru i jedinstvenom dizajnu šestokrakih aluminijumskih točkova od 17 inča (gume Yokohama AD07 LTS 225/45 R17). Elise Supercharged pokreće 1,8 litarski 2-ZZ VVTL-i agregat sa kompresorom, koji razvija snagu od 162kW/220KS i 212Nm obrtnog momenta pri 5000 o/min (u paru sa šestostepenim menjačem). To znači da Elise SC ima za 15% više snage i 17% više obrtnog momenta od modela Elise R. Za sportski auto tolika snaga možda i nije impresivna ali u kombinaciji sa malom težinom (što je jedna od tradicionalnih karakteristika Lotusa) od samo 870 kg, performanse su i te kako zadovoljavajuće. To konkretno znači ubrzanje od mirovanja do 100 km/h za 4,6 sekunde, ubrzanje od 0 do 100 milja na sat (161 km/h) za 10,7 sekundi i maksimalnu brzinu od 150 milja na sat ili 241 km/h. Pri svemu tome je zanimljiv i podatak da kombinovana potrošnja (po fabričkim podacima) iznosi samo 8,5 litara benzina na 100 km puta.

Volkswagen Lavida
Posle nekoliko procurelih fotografija novog Volkswagenovog modela srednje klase Lavida, nemačka fabrika je juče konačno i zvanično održala svetsku premijeru ovog automobila na salonu u Pekingu. Peking nije slučajno izabran kao mesto promocije novog Volkswagena, budući da je Lavida prvi Volkswagen dizajniran i razvijen u potpunosti u Kini. Sem toga, i proizvodiće ga kompanija Shanghai Volkswagen (joint venture između nemačkog VW-a i kineske kompanije Shanghai Automotive Industry Corporation). U press saopštenju se navodi da Lavidu karaketeriše dinamičan, ali i elegantan dizajn, pa je tako novi sedan "savršen primer uspešne saradnje kineskih i nemačkih dizajnera". Lavida je inače dugačka 4608 mm, široka 1743 mm, visoka 1465 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2610 mm, a zapremina prtljažnika 472 litra. Lavidu pokreću dva četvorocilindrična motora (oba zadovoljavaju Euro 4 standarde), a u ponudi će biti tri paketa opreme: Trendline, Comfortline i Highline, pri čemu već i osnovni ima ABS, frontalne vazdušne jastuke, klima uređaj, CD-Radio i el. pokretana stakla. Sa luksuznijim paketima u opremi se dobijaju i aluminijumske felne od 16 inča, hrom paket, kožna sedišta, bočni i vazdušni jastuci za glavu, cruise control, parking senzori i automatska klima, dok se u Highline modelu nalazi i navigacioni sistem. Kao opcija na raspolaganju je i Tiptronic šestostepeni automatski menjač.
Volkswagen New Bora
Drugi Volkswagenov novitet sa salonu u Pekingu – New Bora, ima zadatak da bude pravo porodično, praktično i svestrano vozilo za svaki dan. Ukratko, New Bora je nova, specijalno za kinesko tržište razvijena limuzina srednje klase, za čiju proizvodnju će biti zadužena kompanija FAW. Pored Shanghai Volkswagena, FAW VW je još jedan Volkswagenov kineski partner, koji inače već proizvodi modele VW Jetta II, Golf IV, Sagitar (aktuelna evropska Jetta), Magotan (Passat B6) i Caddy. New Bora kupce treba da osvaja prostranim interijerom, visokim stepenom aktivne bezbednosti, komforom, kvalitetom izrade, kao i štedljivim motorima, koji zadovoljavaju Euro 4 norme. U ponudi su inače dva benzinska četvorocilindrična motora, koji opciono mogu da se kombinuju i sa Tiptronic šestostepenim automatskim menjačem. New Bora je dugačka 4540 mm, široka 1775 mm, visoka 1467 mm, međuosovinsko rastojanje je 2610 mm, a volumenn prtljažnika iznosi 450 litara. New Bora se nudi sa Trendline i Comfortline paketima opreme, a već i Trendline podrazumeva ABS, vazdušni jastuk za vozača i suvozača, servo upravljač, el. stakla, klima uređaj i CD-Radio. Uz paket Comfortline se dobijaju i cruise control, parking senzori, hrom paket, alu točkovi od 15 inča i šiberdah. Kao opcija, na raspolaganju su i kožna sedišta, bočni i vazdušni jastuci za glavu i navigacioni sistem.

Nissan je na salonu automobila u Pekingu i zvanično promovisao svoj novi luksuzni model Teana, u osnovi serijsku verziju studije Nissan Intima Concept, koju su mogli da vide posetioci prošlogodišnjeg oktobarskog salona u Tokiju (o tome više OVDE). Naravno, Intima Concept je prilikom transformacije u serijsku Nissan Teanu izgubila tzv. samoubilačka vrata, dok je dizajn prilično smireniji. U kratkom press saopštenju, japanska fabrika navodi da je nova Teana opremljena V6 motorima u kombinaciji sa XTRONIC CVT transmisijom, s napomenom da će kineskim kupcima Teana biti dostupna i sa četvorocilindričnim agregatom. Pored Teane, Nissan na salonu u Pekingu kineskoj publici premijerno predstavlja i novi model Livina C-Gear, kao i svoje studije Pivo 2 i NV200 Concept (ova dva potonja su inače prvi put prikazana na pomenutom salonu u Tokiju).

BMW je lansirao specijalnu Abbey Road ediciju popularnog Minija, koji je kupcima na raspolaganju u tri boje karoserije : Pepper White beloj, Sparkling Silver srebrnoj i British Racing Green zelenoj. Pod haubom se nalazi 1,4 litarski motor sa 70kW/95KS pri 6000 o/min. i 140Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min., dok se u opremi, između ostalog, nalaze aluminijumske Bridge Spoke felne od 16 inča, Cruise Control, kožni sportski volan i iPod interfejs. Cena za Mini Abbey Road u Zapadnoj Evropi iznosi 19.900 evra.

Ponuda Porscheovog modela Cayenne je upravo proširena novom Turbo S verzijom, koju pokreće 4,8 litarski V8 turbo motor sa 404kW/550KS pri 6000 o/min. i 750Nm obrtnog momenta u rasponu od 2250 do 4500 o/min. (motor je inače uparen sa šestostepenom Tiptronic S automatskom transmisijom). Cayenne Turbo S je u osnovi brz odgovor ove nemačke fabrike na želje kupaca ekskluzivnih SUV modela, posebno onih sa rastućih tržišta Istočne Evrope i Azije. Od 0 do 100 km/h novi Cayenne Turbo S (težak 2355 kg) stiže za samo 4,8 sekundi, najveća brzina je 280 km/h, dok mu potrošnja (po fabričkim podacima) iznosi 14,9 litara na 100 km (emisija CO2 je 358 g/km). Cayenne Turbo S je postavljen na SportPlus aluminijumske točkove od 21 inča sa gumama dimenzija 295/35 R 21, dok se za zaustavljanje brine kočioni sistem sa diskovima od 380 mm napred, odnosno 358 mm nazad. Svaki Cayenne Turbo S ima vazdušno vešanje, Porsche Active Suspension Management (PASM), Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), pogon na sva četiri točka (snaga se raspoređuje u odnosu 38%:62% napred/nazad), Servotronic upravljački sistem, a samo za ovaj model je dostupna i nova "lava grey metallic" boja. Cayenne Turbo S na tržište stiže u avgustu ove godine, i to po ceni od 132.774 evra (u Nemačkoj).

Citroen Italia je u saradnji sa italijanskim proizvođačem odeće Pinko kreirao posebnu (i naravno ograničenu) seriju modela C3 i C3 Pluriel Gold by Pinko, za čiju promociju je angažovana i manekenka Naomi Campbell.
C3 i C3 Pluriel Gold by Pinko se od standardnih verzija ovih modela razlikuju po svojim elegantnim estetskim detaljima. Tako ova dva Citroena karakterišu kvake na vratima, znak Citroena i retrovizori u zlatnoj boji (kod Pluriela i na stubovima krova koji se skidaju), posebne boje za karoseriju, kožna sedišta sa zlatnim šavovima i dodaci u zlatnoj boji na prednjem panelu, ručici menjača, pragovima vrata, kao i posebne patosnice sa logom Pinko.
VIDEO : Naomi Campbell u reklami za Citroen C3 Gold by Pinko
VIDEO : Citroen C3 Pluriel Gold by Pinko