
Audiju RS6 Avant će već početkom oktobra na Salonu automobila u Parizu pridružiti i njegova limuzinska verzija, koja u osnovi predstavlja Audijev odgovor na BMW M5 (ima 507KS) i Mercedes E63 AMG sa 514KS.

Aktuelni Audijev model A6 se na tržištu nalazi još od 2004. godine, a kako je potpuno nova generacija najavljena tek za 2010. godinu (kao model za 2011.-u), sasvim je očekivana odluka nemačke fabrike da ovaj automobil podvrgne kuri podmlađivanja.
Kia je posle objavljivanja prvih zvaničnih slika i specifikacija svog novog kompaktnog sedana Forte (zamenjuje dosadašnju Spectru/Cerato), za ovaj novitet napravila i jedan prilično provokativan reklamni spot, koji se baš neće svideti ljudima iz Bentley-a. Na kraju ovog videa videćete i zašto...

Honda je u Nemačkoj ponudila poseban Taxi paket, namenjen njihovom kompaktnom SUV modelu CR-V sa 2.2 i-CDTi dizel motorom.
Paket, između ostalog, sadrži žutu boju karoserije, modifikovanu centralnu konzolu sa taksimetrom, dodatno unutrašnje osvetljenje i alarm.

Nakon što je ove godine već predstavila restilizovanu limuzinu RL i potpuno novi TSX, japanska Acura (u vlasništvu Honde) nastavlja sa obnavljanjem svoje game.
Sledeći na redu je kompletno redizajnirani luksuzni sedan Acura TL, čija prodaja inače u SAD-u počinje ove jeseni (cena još nije saopštena).
Posle 32 godine proizvodnje i 12 miliona primeraka u dosadašnjim izdanjima, Ford je ove godine predstavio potpuno novu generaciju svog predstavnika u B segmentu – novu Fiestu.
(Dalje)
Ponuda motora Audijevog A3 modela u kabriolet izdanju je upravo proširena dobro poznatim 1,6 litarskim benzincem sa 75kW/102KS (u paru sa manuelnim petostepenim menjačem).
Iznenađenje iz Aston Martina! Britanska kompanija je naime ovom slikom najavila svoj novi sportski model One-77, koji će biti izrađen u veoma limitiranoj seriji.
Honda će ove jeseni američkim kupcima ponuditi blago redizajnirani pick up model Ridgeline, verziju za 2009.
Velikih razlika u odnosu na originalnu varijantu iz 2005. baš i nema, što u praksi znači modifikovani prednji i zadnji kraj (novi branici, svetla, prednji gril u stilu nove Honde Pilot). I u unutrašnjosti ima par izmena, a najviše se ističu novi volan i doterana instrument tabla, kao i bogatiji spisak standardne i opcione opreme.
Za pogon je i dalje zadužen isti 3,5 litarski V6 VTEC V6 benzinac, ali simbolično pojačan za 3KS i 3Nm obrtnog momenta (sada raspolaže sa 250KS pri 5700 o/min. i 335Nm pri 4000 o/min.) i u paru sa modifikovanom petostepenom automatskom transmisijom.
U ponudi će biti RT, RTS i RTL verzije, a cene startuju od oko 28.000 dolara (18.250 evra) za osnovni RT model i kreću se do 36.000 dolara (23.470 evra) za model RTL.
Nakon modela Splash, iz Suzukija stiže još jedan gradski mališan – novi Alto, odnosno serijska verzija koncept vozila A Star, koga su prvi mogli da vide posetioci ovogodišnjeg Salona automobila u Nju Delhiju (kasnije je bio izložen i na salonu u Ženevi).
Evropska publika će novi Alto moći da vidi na ovogodišnjem Salonu automobila u Parizu, od 4. do 19. oktobra (za novinare se otvara već 2.10.), dok će prodaja startovati tokom sledeće godine.
Naravno, izgled pomenute koncept verzije je delimično izmenjen prilikom konverzije u serijski model, pa auto sada deluje nešto klasičnije, mada i dalje dovoljno privlačno da ravnopravno konkuriše u A segmentu tržišta (Renault Twingo, Fiat 500, Kia Picanto, Hyundai i10, Chevrolet Spark, novi Ford Ka...).
Iako za sada nema zvaničnih detalja (biće poznati do salona u Parizu), za pogon će prema ranijim informacijama biti zadužen potpuno novi 1,0 litarski benzinski motor, koji će zadovoljavati Euro5 standard i emitovati 109 grama CO2 po km.

Pre nego što početkom naredne godine na tržište stignu njihove restilizovane verzije (o tome više OVDE), paleta aktuelnih Porschea Cayman S i Boxstera S će ovog septembra biti proširena novim specijalnim serijama, nazvanih Cayman S Sport i Boxster S Design Edition 2.
Ovo nije prvi put da nemačka fabrika kupcima nudi posebne i limitirane edicije ova dva svoja modela. Tako je prošle godine u rekordnom roku rasprodata serija od 777 komada Caymana S Design Edition 1, a isto se desilo i krajem te godine sa posebnim Boxsterom 60 RS Spyder.
Novi Porsche Boxster S Design Edition 2 karakterišu "Carrera White" bela boja karoserije sa dekorativnim trakama, aluminijumski točkovi od 19 inča bele boje, kožna unutrašnjost i nešto snažniji 3,4 litarski redni šestocilindrični motor (umesto 217kW/295KS u standardnom Boxsteru S, ova specijalna serija raspolaže sa 223kW/303KS).
U Porscheu planiraju da kupcima ponude samo 500 primeraka Boxstera S Design Edition 2 i to po ceni koja u Nemačkoj iznosi 65.539 evra.
S druge strane, u novom Caymanu S Sport će moći da uživa 700 budućih vlasnika, koji će za njega u Nemačkoj morati da izdvoje po 69.942 evra (9639 evra više od običnog Caymana S).
Za te pare se, pored pojačanog 3,4 litarskog motora (na 223kW/303KS), dobija i Porscheov Active Stability Management system, Bi-Xenon prednja svetla, sportska sedišta, Sports Chrono paket, zatim volan, ručica menjača i ručne kočnice presvučeni alkantarom, za 10 mm niže ogibljenje, širi trag točkova, kao i karoserija u narandžastoj ili zelenoj boji (inspiracija za to je Porsche 911 GT3 RS) i to u kombinaciji sa aluminijumskim 19-inčnim točkovima, retrovizorima i otvorima za vazduh u crnoj boji. Ipak, ako nekome ne odgovaraju narandžasta ili zelena boja, Porsche će ponuditi i ove boje: Black, Indian Red, Speed Yellow, Carrara White i Arctic Silver.
Smena na vrhu C segmenta: posle pet godina vladavine Golfa V, stiže njegov naslednik – Golf šeste generacije (prvi Golf je inače predstavljen 1974. godine, drugi 1983., treće izdanje je usledilo 1991., "četvorka" je stigla 1997., a Golf "petica" pre pet godina).
Volkswagen će Golf VI, kao jedan od najočekivanijih noviteta ove sezone (posebno na našem delu brdovitog Balkana gde se Golf II star 20 i više godina i dalje solidno kotira na pijaci polovnjaka), zvanično promovisati početkom oktobra na salonu automobila u Parizu, dok će se prvi primerci naći kod dilera već istog meseca (bar u Nemačkoj, a kod nas verovatno tek na proleće naredne godine). Osnovni model sa troja vrata i benzincem od 1,4 litra sa 80KS će u Nemačkoj koštati 16.500 evra, što je za samo 200 evra više nego do sada.
Poslednjih meseci su se na internetu pojavljivali zaista mnogobrojni špijunski snimci i razni crteži Golfa "šestice" (u tome je posebno prednjačio nemački AutoBild), a sudeći po ovim prvim zvaničnim fotografijama, pomenuti snimci i crteži i nisu bili daleko od konačnog proizvoda.
Naravno, Golf VI baš i ne donosi neku dizajnersku revoluciju, što se doduše i očekivalo. Jednostavno, Golf je najvažniji model nemačke fabrike (do sada je plasirano preko 26 miliona primeraka svih generacija) i rukovodstvo VW-a nema nameru da nepotrebnim i rizičnim dizajnerskim eksperimentima ugrozi poziciju besteselera koju Golf ima. Podsećanja radi, Golf V je sa 208.800 plasiranih primeraka bio najprodavaniji automobil u Evropi za prvih pet meseci. Volkswagen je naime prodaju Golfa u tih 5 meseci povećao za 18,7% u odnosu na isti period prošle godine. Na drugom mestu se nalazi Peugeot 207, koji je plasiran u 204.379 komada ili za 4,5 % više nego u prvih pet meseci 2007.
Imajući sve to u vidu, zaista ne iznenađuje činjenica da je "šestica" spoljašnjim izgledom samo evolucija postojećeg Golfa (što se naročito odnosi na bokove automobila, koji se ne razlikuju mnogo u odnosu na aktuelnu "peticu"). Drugim rečima Golf ostaje Golf; pomalo konzervativan, ali zato prepoznatljiv već na prvi pogled i bez većih šansi da ga zamenite sa automobilom nekog drugog proizvođača. Međuosovinsko rastojanje je ostalo isto i iznosi 258 cm (za poređenje, aktuelna Opel Astra ima 262 cm, Renault Megane 263 cm, Ford Focus, Mazda3 i Volvo C30 po 264 cm, a Kia Ceed i Hyundai i30 265 cm).
Prostranija unutrašnjost kvalitetnom upotrebljenih materijala, izgledom i ergonomijom može da se poredi čak i sa većim VW Passatom, a pažnju privlači i spisak dodatne opreme koji može da obuhvata i DVD plejer, hard drive za MP3 fajlove, Keyless Entry, Intelligent Light System, Lane Assist (upozorava vozača na prelazak iz trake u traku, tempomat sa automatskim držanjem razdaljine, Park Assist druge generacije sa kamerom...
Kao i ranije, i novi Golf VI će pokretati široka paleta benzinskih i dizel agregata. U početku to će biti benzinci od 1.4 litra (snaga 59kW/80KS, 132Nm obrtnog momenta, ubrzanje do 100 km/h traje 13,9 sekundi, najveća brzina je 172 km/h, potrošnja 6,4 litra na 100 km), sledi 1.6 litarski (75kW/102KS, 148Nm, 188 km/h, ubrzanje 11,3 s, potrošnja 7,1 litar) i 1.4 TSI u dve verzije (slabiji ima 90kW/122KS i 200Nm, 200 km/h, do 100 km/h mu treba 9,5 sekundi, troši 6 litara, dok jača verzija ima 118kW/160KS, 240Nm, 220 km/h, ubrzanje do stotke traje 8 sekundi, potrošnja takođe 6 litara), a dizelaši su 2.0 TDI sa 81kW/110KS i 250Nm (194 km/h, ubrzanje 10,7 sekundi, troši 4,5 litra dizela na 100 km) i 103kW/140KS i 320Nm (209 km/h, 9,3 sekunde do 100 km/h, potrošnja mu iznosi 4,9 litra). Ovde i fabrički podatak da, u zavisnosti od motora, novi Golfovi imaju smanjenu potrošnju i do 28%. Naravno, ovo je paleta samo na početku života "šestice", ali će se već sledeće godine pojaviti i novi 1,2 litarski četvorocilindrični TSI benzinci sa 85 i 105KS, 1,6 litarski TDI dizelaši od 90 i 105KS, 2.0 TDI sa 170KS, kao i Golf GTI sa 2,0 litarskim TFSI agregatom. Kasnije se očekuje i 1,2 litarski common-rail TDI dizel sa 75KS i 180Nm (ovaj Golf će trošiti samo 3,9 litra goriva na 100 km), 2.0 TDI bi-turbo dizel sa 204KS, kao i najjači 2.0 TFSI benzinac sa oko 280KS (zameniće sadašnji Golf R32).
U ponudi će i dalje biti Volkswagenov 4Motion pogon na sva četiri točka, ekonomičnije BlueMotion verzije, a kupcima će na raspolaganju biti i šestostepeni i sedmostepeni DSG menjač sa duplim kvačilom.

Na startu komercijalizacije Golf će biti dostupan u verziji kombi-limuzine sa troja i petora vrata, početkom naredne godine sledi novi Golf Plus, sredinom te iste godine stiže i Golf Variant, sledeća Jetta će biti spremna početkom 2010., novi Touran i Golf Cabrio sredinom 2010., a nova Buba krajem 2010. godine.
Volkswagen inače planira da u 180 zemalja godišnje proda 750.000 Golfova VI i njegovih pomenutih podvarijanti, ali će VW prepreku u tom planu imati u zaista brojnoj konkurenciji : Opel Astra, Peugeot 308, Fiat Bravo, Ford Focus, Citroen C4, Toyota Auris, budući Renault Megane III, Alfa 149 i nova Mazda3 koja bi trebalo da ugleda svetlost dana krajem ove godine.
Francuski Peugeot je najavio da će na salonu automobila u Parizu ove jeseni promovisati model 308 u otvorenoj CC, odnosno Coupe-Cabrio verziji sa metalnim sklopivim krovom (podiže/spušta se automatski za 20 sekundi), koja će dopuniti paletu ovog automobila kompakt klase (već su predstavljeni hatchback sa troja i petora vrata i 308 SW karavan, a potvrđena je i serijska proizvodnja prošlogodišnje Coupe studije 308 RC Z).
Poput svog prethodnika 307 CC, i 308 CC će imati četiri sedišta (bolje reći 2+2 koncepcija), ali će za razliku od 307 CC, raspolagati sa više mesta za putnike pozadi i nešto većim prtljažnikom. U odnosu na već poznate karoserijske varijante 308-ice, CC verzija je najviše promena (pored novog krova naravno) doživela na zadnjem kraju, gde se najviše ističu masivan branik, nova LED svetla i mali spojler na poklopcu prtljažnika (čija zapremina se u zavisnosti od toga da li je krov spušten ili podignut, kreće od 226 do 405 litra).
Što se tiče palete pogonskih agreagata, 308 CC će (bar u početku) pokretati samo 1.6 litarski THP benzinac sa 150KS i 2.0HDiF dizelaš od 140 konja (kasnije se očekuju u 1.6 litarski atmosferski VTi benzinac sa 120KS, zatim jači 1.6L turbo benzinac od 175 konja, a možda i manji 1.6 HDi od 110KS).
U standardnoj opremi se nalazi šest vazdušnih jastuka i ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti, a tu je i novi Airwave sistem grejanja ugrađen u naslone za glavu u prednjim sedištima (slično Mercedesovom Airscarf sistemu).


Konačno, posle meseci i meseci špekulacija i raznih manje ili više uspešnih crteža, evo i prvih zvaničnih fotografija dugo očekivanog Bugattija Veyron u otvorenoj roadster varijanti (sa Webasto pokretnim krovom).
Auto je zvanično nazvan Veyron 16.4 Grand Sport a njegovo prvo pojavljivanje u javnosti je zakazano za 16. avgust na događaju Concours d'Elegance u Pebble Beachu (dan kasnije će prvi serijski primerak biti prodat na the Gooding & Company’s Pebble Beach aukciji).
Naravno, zbog skidanja krova Veyron je dodatno ojačan, kako bi se zadržala torziona čvrstoća, a vlasniku omogućilo da uživa u ovom monstrumu, koji kombinuje ultimativne performanse i zadovoljstvo vožnje automobila bez krova.
Veyron 16.4 Grand Sport pokreće 8,0 litarski W16 motor sa četiri turbo punjača i 64 ventila, koji raspolaže sa svih 736kW/1001KS pri 6000 o/min. i 1250 Nm obrtnog momenta.
Cena? Skoro dva miliona evra...
Aktuelna, druga generacija Kijinog SUV modela Sportage je inače predstavljena 2004., pa ovaj redizajn uopšte ne dolazi kao veliko iznenađenje, tim pre što Kia obično "čeka" tri do četiri godine pre nego što obavi detaljno doterivanje nekog svog modela. Primer za to je i prošlogodišnji redizajn malog Picanta, koji je usledio tri godine posle prezentacije tog malog gradskog automobila.
I kao što je obnovljeni Picanto dobio novi izgled a la Kia Ceed (bar u nekim karakterističnim detaljima prednjeg kraja), tako je i doterani Sportage preuzeo neke elemente novog korporativnog dizajna, ustanovljenog upravo pojavom Ceeda. To se, pre svega, odnosi na novu prednju masku sa karakterističnim horizonatalnim lajsnama. Zajedno sa drugačijim branicima (u boji karoserije), novim prednjim svetlima (pozadi imaju samo promenjenu grafiku), kao i novim 16-inčnim točkovima, Sportage sada izgleda ozbiljnije i markantnije (spisak vizuelnih promena zaključuju veći izbor boja za karoseriju i unapređeni enterijer).
Paleta motora obuhvata 2,0 litarski četvorocilindrični benzinac sa 141KS, veći 2,7 litarski V6 sa 175KS, kao i novi 2.0L CRDi turbo-dizelaš koji raspolaže sa 150 konja. I dalje će u ponudi biti verzije sa pogonom samo na prednje točkove (2WD) ili na sva četiri točka (4WD).