home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Aktuelna, druga generacija Kijinog SUV modela Sportage je inače predstavljena 2004., pa ovaj redizajn uopšte ne dolazi kao veliko iznenađenje, tim pre što Kia obično "čeka" tri do četiri godine pre nego što obavi detaljno doterivanje nekog svog modela. Primer za to je i prošlogodišnji redizajn malog Picanta, koji je usledio tri godine posle prezentacije tog malog gradskog automobila.

I kao što je obnovljeni Picanto dobio novi izgled a la Kia Ceed (bar u nekim karakterističnim detaljima prednjeg kraja), tako je i doterani Sportage preuzeo neke elemente novog korporativnog dizajna, ustanovljenog upravo pojavom Ceeda. To se, pre svega, odnosi na novu prednju masku sa karakterističnim horizonatalnim lajsnama. Zajedno sa drugačijim branicima (u boji karoserije), novim prednjim svetlima (pozadi imaju samo promenjenu grafiku), kao i novim 16-inčnim točkovima, Sportage sada izgleda ozbiljnije i markantnije (spisak vizuelnih promena zaključuju veći izbor boja za karoseriju i unapređeni enterijer).

Paleta motora obuhvata 2,0 litarski četvorocilindrični benzinac sa 141KS, veći 2,7 litarski V6 sa 175KS, kao i novi 2.0L CRDi turbo-dizelaš koji raspolaže sa 150 konja. I dalje će u ponudi biti verzije sa pogonom samo na prednje točkove (2WD) ili na sva četiri točka (4WD).

   





Nakon što je pre nekoliko dana pre vremena na internet procurela prva zvanična fotografija, iz Forda su sada konačno stigle i ostale slike potpuno nove, druge generacije njihovog gradskog modela Ka, koji će svoju oficijelnu svetsku premijeru imati početkom oktobra ove godine na salonu automobila u Parizu.

Kao što je već dobro poznato, novi Ford Ka će deliti platformu i mnogobrojne druge komponente sa novim Fiatom 500 (a i proizvodiće se u istoj Fiatovoj fabrici u Poljskoj), ali će izgled ova dva automobila naravno biti potpuno drugačiji (razlika će biti i na ogibljenju, koje je Ford za novi Ka detaljno preradio).

I drugu generaciju Forda Ka (kao uostalom i novu Fiestu) odlikuje poznati Fordov kinetički dizajn, a naročito se ističe nos automobila, što je pre svega zasluga prepoznatljivog Fordovog dizajna branika sa velikim trapezoidnim grilom, kao i velikih prednjih svetala. Zanimljivom izgledu doprinose i točkovi smešeteni u same uglove automobila i kratki prepusti karoserije. Što se unutrašnjosti tiče (ima mesta za četiri putnika), ona je dobila bolje, kvalitetnije materijale i unapređenu ergonomiju.

Ford ni ovom prilikom nije zvanično objavio koji će motori pokretati novi Ka (nešto ipak treba sačuvati za salon u Parizu), ali prema ranijim informacijama, radi se o Fiatovim agregatima, koji se već ugrađuju u pomenuti Fiat 500. To znači da će paletu sačinjavati benzinci od 1,2 i 1,4 litra sa 69 i 100KS, kao i 1,3L dizel od 75 konja i 145Nm. Kasnije će ponuda možda biti proširena i sportskom ST verzijom sa 1,4 litarskim turbo motorom iz Fiata 500 Abarth i sa 135 konja (ST bi trebalo da zameni Ford Sportka). Najavljuje se i 2+2 kabriolet, manja karavan varijanta, kao i hibridni model, mada za sada o njima nema konkretnijih informacija.

Novi Ka će se u prodaji naći pred kraj ove godine, dok bi cene trebalo da budu slične onima koje važe za aktuelni model. U Velikoj Britaniji se očekuje da osnovna verzija novog Forda Ka košta oko 7500 funti (oko 9530 evra), a sportski ST oko 12.000 funti ili 15.250 evra.



Daihatsu Terios Kiri

1 Avg 2008 - 01:00 Noviteti Link

Japanski Daihatsu je promovisao novu, "Kiri" limitiranu ediciju svog malog SUV modela Terios, koji će biti ponuđen britanskim kupcima u samo 250 primeraka. Terios Kiri se bazira na Teriosu 1.5 S i donosi posebnu metalik zelenu boju, krovne nosače, nove petokrake aluminijumskle točkove od 16 inča (gume su 215/65 R16), kožni volan, prednja svetla za maglu i specijalne Kiri oznake u standardnoj opremi. Cena za Terios Kiri u Velikoj Britaniji inače iznosi 13.895 funti (17.665 evra).



Kao odgovor na Mitsubishi Lancer Ralliart, iz Subarua na tržište SAD-a uskoro stiže ojačana Impreza WRX, model za 2009.

Najvažnije novosti se tiču 2,5 litarskog četvorocilindričnog boxer motora, koji je za novu prodajnu sezonu pojačan na 265KS pri 6000 o/min. i 330Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min. (što je za 41KS i 25Nm više od dosadašanje verzije). Snaga se preko petostepenog manuelnog menjača naravno prenosi na sva četiri točka (veličine 17 inča, sa gumama 225/45R17, koje zamenjuju ranije 205/50R17), a promene uključuju i tvrđe podešeno ogibljenje i par vizuelnih detalja (Aero paket je sada standard i podrazumeva novi prednji gril, a kod hatchback modela i novi STI zadnji spojler i difuzor).  

Sem ojačane Impreze WRX, Subaru je za Amerikance pripremio i model Impreza 2.5GT za 2009. (na drugoj slici), koga pokreće 2,5 litarski turbo benzinac sa 224KS, standardno uparen sa elektronski kontrolisanom 4-stepenom automatskom trnasmisijom sa SPORTSHIFT-om. I ovde je pogon na sva četiri točka (Subaru Symmetrical All-Wheel Drive), a u ponudi su verzije sa 4 i 5 vrata.

U standardnoj opremi ovih Impreza se, između ostalog, nalaze VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti, traction control, ABS, EBD, Brake Assist, kao i bočne vazdušne zavese.



Sem za Audi A5, koji je dobio novi 2.0 TFSI benzinac sa 180KS (o tome više OVDE), Audi je upravo proširio paletu motora i za model A4. Tačnije, A4 (i limuzina i Avant) je dobio novu verziju 2.0 TDI common-rail dizelaša koji raspolaže sa 170KS pri 4200 o/min. i 350Nm obrtnog momenta u rasponu od 1750 do 2500 o/min. Sa novim motorom i manuelnim šestostepenim menjačem, A4 2.0 TDI u verziji sa prednjim pogonom (u ponudi je i quattro verzija) postiže maksimalnu brzinu od 230 km/h, do 100 km/h mu treba 8,3 sekunde, a emituje 140 grama CO2 po kilometru.

Novi A4 2.0 TDI sa 170KS će u Velikoj Britaniji, u zavisnosti od verzije, imati cenu u rasponu od 24.600 do 27.175 funti (od 31.270 do 34.545 evra).   



Volkswagen je za kupce, koji žele nešto više od standardnog Golfa karavan, pripremio njegovu posebnu Individual varijantu.

Poenta svega je naravno u bogatijoj opremi, koja u ovom slučaju podrazumeva prednja sportska sedišta presvučena nappa kožom (sedišta imaju i grejanje), kožni upravljač, detalje od brušenog aluminijuma u kabini, ogibljenje spušteno za 15 mm, zatamnjena zadnja bočna i zadnje staklo, kao i aluminijuske Siena točkove od 17 inča (kao opcija u ponudi su i Charleston točkovi od 18 inča).

Inače, Volkswagen Golf Variant Individual u Nemačkoj treba platiti  26.830 evra.



Motor : četvorocilindrični, Euro 4, sa 158 kW (220KS) pri 2300 o/min.

Menjač : automatski sa pet stepeni

Maksimalna brzina : 110 km/h

Autonomija : 800 km (pri brzini od 70 km/h)

Gume : 365/80 R20

 



Audi je posle manje od godinu dana odlučio da u modelu A5 zameni bazni 1.8 TFSI benzinski motor (sa 170KS i 250Nm), novim 2.0 TFSI agregatom, koji raspolaže sa 180KS i 320Nm obrtnog momenta (u rasponu od 1500 do 3900 o/min.). Ovaj novi četvorocilindraš je inače nastao od 2,0 litarskog turbo FSI motora od 211 konja, a sa njim A5 od 0 do 100 km/h stiže za 7,8 sekundi i postiže 238 km/h (prethodni A5 1.8 TFSI je mogao do 230 km/h, a za ubrzanje do stotke je potrošio 8,4 sekunde). Ipak, bez obzira na veću snagu i bolje performanse, A5 2.0 TFSI sa 180KS ima manju potrošnju goriva i emisiju CO2 od modela koga zamenjuje. To konkretno znači da je kombinovana potrošnja smanjena za 0,8 litra na 100 km (na 6,6 litra), a emisija CO2 sa 169 na 154 grama po kilometru.



Posle potpuno nove, pete generacije serije 7, obnovljene serije 3 (u limuzinskoj i Touring verziji), doteranog SAV modela X3 i proširene palete motora za seriju 1 Cabriolet, bavarski BMW je za novu prodajnu sezonu osvežio i svoje sportske M modele: M3 sedan, M5 i M6.

Kao i standardni primerci restilizovane serije 3, i obnovljeni M3 sedan donosi nešto svežiji izgled, koji se pre svega ogleda u redizajniranim zadnjim svetlima, blago doteranom poklopcu prtljažnika, kao i manjim modifikacijama u unutrašnjsti, koja se nalazi na prvoj slici (novi naslon za ruke, nova generacija iDrive sistema sa redizajniranim kontrolerom i 8.8 inčnim displejem, novo start/stop dugme, kao i unapređeni navigacioni sistem i klima uređaj).

Drugih vizuelnih promena nema (doduše, proširena je i paleta boja za karoseriju), ali M3 je ionako i do sada imao zaista moćan i markantan izgled u tipičnom M look-u, čemu doprinose upadljivo prošireni blatobrani, dodatni otvori za vazduh, četiri završetka izduvnog sistema i atraktivni točkovi od 18 inča sa gumama 245/40 napred, odnosno 265/40 nazad (kao opcija će se nuditi i veći od 19 inča).

Pod haubom nema promema, pa M3 sedan i dalje pokreće isti 4,0 litarski V8 agregat sa 309kW/420KS pri 8300 o/min. i 400Nm obrtnog momenta pri 3900 o/min. Ono što je važno jeste da je 85% obrtnog momenta dostupno već od 2000 o/min., odnosno 340Nm je na raspolaganju već pri 2000 o/min. Maksimalna brzina je i dalje elektronski ograničena na 250 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje 4,9 sekundi. Treba pomenuti da je raspored težine idealnih 50:50, a da se u opremi (bilo standardnoj bilo opcionoj) nalaze i elektronski sistemi kao što su ASC (Automatic Stability Control), DSC (Dynamic Stability Control), CBC (Cornering Brake Control) i EDC (Electronic Damper Control) sa tri moda podešavanja : Sport, Normal i Comfort.

Što se M5 (limuzina i Touring) i M6 (Coupe i Cabriolet) modela tiče, i oni su dobili novu generaciju iDrive sistema sa redizajniranim kontrolerom i 8.8 inčnim displejem, novi navigacioni sistem (uključuje i BMW–ov ConnectedDrive internet sistem i 80Gb hard-disk), kao i drugačije oblikovane spoljne retrovizore i novu opcionu Carbon Black metalik boju.

Samo za M6 Coupe BMW je ponudio novi Competition Package, koji podrazumeva, između ostalog, spušteno ogibljenje (12 mm napred, a 10 mm pozadi), nove aluminijumske točkove od 19 inča, zatamnjene hromirane izduvne cevi i drugačiju haubu u odnosu na standarni M6.

Na kraju još i informacija da su iz BMW-a konačno potvrdili da ipak rade na M verzijama modela X5 i X6 (iako su to ranije više puta demantovali), čiji prototipovi se ispituju na stazi Nirburgring. U BMW-u planiraju da razvoj M verzija X5 i X6 završe do kraja 2009. godine, a nedugo posle toga uslediće i prodaja. 



Na internet je pre vremena procurela ova prva zvnična fotografija potpuno nove, druge generacije Fordovog gradskog modela Ka, koji će svoju oficijelnu svetsku premijeru imati na salonu u Parizu, na jesen ove godine. Zvaničnih detalja iz Forda još nema pa preostaje da ponovim ono što je do sada poznato.

Novi Ford Ka će deliti platformu i motore sa novim Fiatom 500 (što znači benzince od 1,2 i 1,4 litra sa 69 i 100KS, kao i 1,3L dizel od 75 konja i 145Nm), a i proizvodiće se u istoj Fiatovoj fabrici u Poljskoj. Kasnije će paleta biti proširena i sportskom ST verzijom sa 1,4 litarskim turbo motorom i sa oko 150 konja (postizaće maksimalnih 200 km/h, a do 100 km/h će mu trebati manje od 8 sekundi). Ova varijanta će zameniti Ford Sportka, a uz atraktivniji body paket, imaće i proširene blatobrane i 17-inčne alu felne. Najavljuje se i 2+2 kabriolet, manja karavan varijanta, kao i hibridni model, mada za sada o njima nema konkretnijih informacija.

I drugu generaciju Forda Ka (kao uostalom i novu Fiestu) odlikuje poznati Fordov kinetički dizajn, a naročito se ističe nos automobila, što je pre svega zasluga prepoznatljivog Fordovog dizajna branika sa velikim trapezoidnim grilom, kao i velikih prednjih svetala. Zanimljivom izgledu doprinose i točkovi smešeteni u same uglove automobila i kratki prepusti karoserije. Što se unutrašnjosti tiče (ima mesta za četiri putnika), ona će dobiti bolje, kvalitetnije materijale i unapređenu ergonomiju.

Novi Ka će se u prodaji naći pred kraj ove godine, dok bi cene trebalo da budu slične onima koje važe za aktuelni model. U Velikoj Britaniji se očekuje da osnovna verzija novog Forda Ka košta oko 7500 funti (oko 9500 evra), a sportski ST oko 12.000 funti ili 15.195 evra.  



Peugeotov model srednje klase 407 (na tržištu se nalazi od 2004. godine) nedavno je prošao kroz manji kozmetički tretman a osvežena je i njegova paleta pogonskih agregata.

Što se izgleda tiče, velikih promena i nema; tačnije, tu su doterani prednji i zadnji branik, revidirani prednji gril sa više hroma, drugačija grafika zadnjih svetala, novi dizajn aluminijumskih točkova i par manjih izmena u enterijeru (komande za klima uređaj, unapređeni putni kompjuter, kvalitetniji materijali). Za i danas elegantan automobil više i nije bilo potrebno (i dalje će naravno u ponudi biti limuzinska i karavanska SW verzija). Nešto veće novosti se kriju pod poklopcem motora. Tako je 2.0 HDiF dizelaš (sa filterom čestica čađi) pojačan sa 100kW/136 na 103kW/140KS, dok je njegova prosečna potrošnja po fabričkim podacima smanjena sa 5,9 na 5,6 litra, a emisija CO2 sa 155 na 150 grama po kilometru. I manji dizelaš 1.6 HDiF od 81kW/110KS (takođe sa filterom čestica čađi) ima manju potrošnju goriva (5,2 umesto 5,5 litara) i redukovanu emisiju CO2, koja sada iznosi 140 umesto 145 g/km. U pojedinim zemljama Peugeot će restilizovani 407 nuditi i u novoj verziji 2.0 Bioflex sa pogonom na E85 gorivo (mešavina 85% bioetanola i 15% benzina) ili benzin.



Honda je danas najavila da će na salonu automobila u Parizu ove jeseni održati evropsku promociju nove generacije modela Jazz, koji je inače u Japanu predstavljen još krajem prošle godine (tamo se prodaje kao Honda Fit).

Dosadašnji model se pokazao kao veoma uspešan gradski automobil, ekonomičan, prostran (za svoju veličinu), sa odličnim manevarskim sposobnostima i naprednim stajlingom. Ipak, što se stajlinga novog Jazza tiče, ovde se u osnovi radi o dizajnerskoj evoluciji sadašnjeg modela Jazz/Fit, jer se očigledno Honda drži izreke da se pobednički tim ne menja (dosadašnji model je prodat u više od dva miliona primeraka).

Najuočljivije izmene se zapažaju na prednjem delu (veoma podseća na prethodni evropski Civic sa petora vrata), gde je novi Jazz dobio drugačije oblikovana svetla, novu haubu, modifikovani branik i atraktivniju masku. Sa strane nema epohalnih promena, dok su pozadi zapažaju izmenjena svetla, novi branik i malo drugačiji zadnji stub.   

Naravno, novi Fit je nešto veći u odnosu na dosadašnji istoimeni model, samim tim i prostraniji (ima više mesta za kolena i glave putnika na zadnjoj klupi). Naime, dužina je porasla za 55 mm, pa umesto dosadašnjih 3845 iznosi 3900 mm, širina je 1695 mm (+ 20 mm), visina 1525 mm (kao i kod starog modela), dok je međuosovinsko rastojanje veće za 50 mm i iznosi 2500 mm (osnovna zapremina prtljažnika je inače 399 litara).

I unutrašnjost je modernizovana, tačnije instrument tabla je osavremenjena, više je mesta za sitnice, a bolji je i kvalitet upotrebljenih materijala. I novi Jazz će naravno zadržati Hondin sistem veoma jednostavnog i praktičnog preklapanja zadnjih sedišta.   

Novi Jazz pokreću i-VTEC benzinski motori od 1,2 litra (sa 66kW/90KS, 114Nm) i 1,4 litra sa 74kW/100KS i 127Nm, dok dizelaš (bar za sada ) nije u planu. Slabiji benzinac se po fabričkim podacima zadovoljava sa 5,1 litrom goriva (emituje 120 grama CO2 po kilometru), a snažniji troši 5,3 litra na 100 km (emituje 124 grama CO2 po km). U ponudi su 5-stepeni manuelni i šestostepena i-SHIFT transmisija sa komandama za menjanje brzina na volanu (samo uz 1.4 motor),

Inače, prodaja novog Jazza u Evropi startuje u novembru ove godine po, za sada, nepoznatoj ceni.



Kao što je bilo i najavljeno, Porsche je danas objavio prve zvanične slike i detalje o obnovljenom Porscheu 911 u Targa izdanju.

Budući da su se odlične špijunske fotografije potpuno nemaskirane 911-ice Targa pojavile početkom ovog meseca, iznenađenja nema. Ovaj novi model i dalje raspolaže sa pokretnim staklenim krovom, koji je inače površine 1,54 kvadratna metra i podeljen je u dva dela, pri čemu se manji, pokretni deo nalazi iznad glava putnika. Kada se taj deo pomeri (za to mu treba sedam sekundi), iznad glava putnika ostaje otvoreni prostor od 0,45 kvadratna metra. 

Što se izgleda tiče, i za ovu 911-ice važi ono što je već rečeno i za ostale nedavno restilizovane varijante ovog Porschea (Carrera, Carrera S, Carrera 4 i Carrera 4S). To znači da dizajnerske promene u odnosu na stare modele i nisu revolucionarne. Suptilne modifikacije su zadesile prednji i zadnji kraj automobila i uključuju drugačiji prednji branik, modifikovane pokazivače smera i LED dnevna svetla, dok je rep dobio redizajnirana LED svetla.   

I 911 Targu pokreću 3,6 i 3,8 litarski šestocilindrični agregati sa sistemom direktnog ubrizgavanja, koji u odnosu na ptrethodne verzije imaju veću snagu (do 8,5%) ali i manju potrošnju goriva (do 11,2%) i redukovanu emisiju CO2 (do 13,6%). Manji 3,6 litarski agregat razvija 254kW/345KS i 390Nm (model Targa 4), dok 3,8 litarski ima 283kW/385KS i 420Nm (verzija Targa 4S). Slabiji postiže maksimalnih 284 km/h, a snažniji 297 km/h.

U ponudi će biti i novi sedmostepeni menjač sa duplim kvačilom, nazvan Porsche Doppelkupplungsgetriebe ili kraće PDK (standard je inače manuelni šestostepeni menjač), koji zamenjuje dosadašnju opcionu Tiptronic S transmisiju. Sa manuelnim menjačem 911 Targa 4 od 0 do 100 km/h ubrzava za 5,2 sekunde (sa PDK menjačem 5 sekundi), dok 911 Targa 4S do stotke stiže za 4,9 (manuelni menjač), odnosno za samo 4,7 sekundi u verziji sa PDK menjačem.

Pogon je na sva četiri točka (sada elektronski kontrolisani PTM Porsche Traction Management sistem), dok prodaja u Nemačkoj počinje 25. oktobra i to po ceni od 97.907 evra (Targa 4), odnosno 108.855 evra za Targu 4S.



Više o obnovljenom Porscheu 911 možete pročitati OVDE



Ford je iskoristio salon automobila u Londonu za prvo javno prikazivanje predprodukcijske verzije novog sportskog Focusa RS (prodaja serijske verzije startuje na proleće 2009. godine).

Za njegov pogon je zadužen petocilindrični 2,5 litarski turbo motor (u paru sa šestostepenom manuelnom transmisijom), koji razvija okruglo 300KS i 410Nm obrtnog momenta (sadašnji najjači Focus ST inače raspolaže sa 225 konja). To je dovoljno za maksimalnu brzinu od 250 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 6 sekundi.

Zanimljivo je da su se u Fordu odlučili da Focus RS neće imati 4x4, već pogon samo na prednjim točkovima (sa LSD zatvaračem diferencijala).  

Uz snažniji motor, Focus RS će raspolagati i detaljno prerađenim ogibljenjem, za 40 mm širim tragom točkova, modifikovanim izduvnim i kočionim sistemom, doteranim enterijerom, dok će se za agresivniji izgled spoljašnjosti brinuti kompletan aerodinamički kit, koji podrazumeva novi prednji branik sa velikim otvorima za vazduh, integrisanim spojlerom i farovima za maglu, zadnji branik sa difuzorom, zatim otvore za vazduh na haubi motora, proširenja blatobrana, ispupčenije pragove i veliki zadnji krovni spojler (u paketu će naravno biti i novi aluminijumski točkovi od 19 inča sa gumama 235/35 i posebne RS oznake).

U Velikoj Britaniji se očekuje da će Focus RS koštati oko 25.000 funti (31.810 evra).