
Kako se Pontiac G8 GXP i Holden Commodore HSV Clubsport R8 već nude sa GM-ovim novim LS3 V8 motorom, bilo je samo pitanje vremena kada će i njihov evropski rođak Vauxhall VXR8 dobiti taj agregat. Novi V8 motor je zapremine 6162 kubika i razvija 14 konja više u odnosu na svog prethodnika LS2 (imao je 5967 kubika), tačnije Vauxhall VXR sada raspolaže sa 431KS pri 6000 o/min. To je kod modela sa automatskim menjačem dovelo do poboljšanja ubrzanja od 0 do 60 milja na sat (96 km/) sa 5 na 4,9 sekunde, a kod verzije sa manuelnim menjačem do poboljšanja međuubrzanja. Bez obzira na povećanje snage i poboljšanje performansi, VXR8 LS3 ima istu potrošnju i emisiju CO2 kao i odlazeći model sa LS2 motorom. Istovremeno je proširena i paleta boja za ovaj model (dodata je "Heron White" bela), dok se kao opcija nude i točkovi od 20 inča. Inače, u Velikoj Britaniji pojačani VXR8 košta 35.695 funti, odnosno 485 funti više nego prethodnik.

Ford je u Velikoj Britaniji obogatio ponudu Mondea sa novom Titanium X Sport verzijom, koju pokreće petocilindrični 2,5 litarski turbo benzinac sa 220KS i 2,2 litarski TDCi dizelaš sa 175KS. Sa ovim potonjim, Mondeo Titanium X Sport do 100 km/h ubrzava za 8,4 sekunde i postiže najveću brzinu od 224 km/h, dok mu potrošnja iznosi 6,2 litra dizela na 100 km (fabrički podatak). Ovaj Mondeo se nudi u hatchback verziji sa petora vrata i kao karavan, a od ostalih modela se razlikuje po aluminijumskim točkovima od 18 inča, sa dva hromirana završetka izduvnog sistema, pragovima u boji karoserije, sedištima u kombinaciji koža/alkantara (prošivena crvenim koncem) i kožnim volanom i ručicom menjača. U opremi se nalaze i CD plejer, automatsko paljenje svetala i brisača, dvozonski automatski klima uređaj, aluminijumske pedale, pomoć pri parkiranju, Fordovo Power dugme za start motora, Bluetooth, bi-xenon svetla i sportsko ogibljenje. Cene u Velikoj Britaniji počinju od 23.355 funti (hatchback sa 5 vrata) i od 26.605 funti za Mondeo Titanium X Sport karavan.

Seat je objavio nove zvanične fotografije nove generacije svog modela B klase - Ibize, čiju najavu smo mogli da vidimo kroz studiju Bocanegra SportCoupe, predstavljenu na salonu automobila u Ženevi. Novu Ibizu (ne bez razloga) španski proizvođač opisuje kao najvažniji model u svojoj novijoj istoriji, čiji je primarni zadatak da se uhvati u koštac sa rivalima, kao što su nova Ford Fiesta, Opel Corsa, VW Polo, Škoda Fabia, Fiat Grande Punto, Renault Clio, Citroen C3 i Peugeot 207. Jedan od aduta je svakako svež i dopadljiv izgled, za koji je zaslužan bivši Lamborghinijev dizajner Luc Donckerwolke. U svakom slučaju, ovakva Ibiza, nabijena snagom i emocijama (snažni bokovi, "namršten" pogled, veliki prednji otvor za vazduh, moderniji i kvalitetniji interijer sa jednostavnim i čistim linijama) biće izuzetno opasan konkurent pomenutim automobilima B segmenta. Kako što je to već običaj, nova Ibiza je veća od svog istoimenog prethodnika, pa tako dužina iznosi 4052 mm (dosadašnji model ima 3953 mm), širina 1693 mm, visina 1445 mm, međuosovinsko rastojanje je 2469 mm, zapremina prtljažnika je narasla na 292 litra (ranije 267 litara), širi je i trag točkova, dok će putnici na zadnjim sedištima imati više mesta za noge. Kupci će na početku moći da biraju između benzinskih motora, zapremine 1,2 litra (sa 51kW/70KS, 112Nm obrtnog momenta pri 3000 o/min., postiže 163 km/h, do 100 km/h mu treba 15 sekundi, potrošnja je 5,9 litra na 100 km, emisija CO2 iznosi 139 g/km), zatim od 1,4 litra (63kW/85KS, 132Nm pri 3800 o/min., 175 km/h, 12,2 sec, potrošnja 6,2 litre na 100 km, emisija CO2 je 149 g/km) i 1,6 litra (75kW105KS, 153Nm pri 3800 o/min., 193 km/h, 10,6 sec, 6,9 litara na 100 km, 164 grama CO2 po km). Paletu pogonskih agregata će naravno dopuniti i dizelaši, tačnije 1,4 TDI (59kW/80KS, 195Nm pri 2200 o/min., 176 km/h, 12,9 sec, potrošnja 4,7 litara dizela na 100 km, emisija CO2 je 127 g/km), 1,9 TDI (66kW/90KS – ostali podaci nisu dostupni) i 1,9 TDI (77kW/105KS, 240Nm pri 1900 o/min., 186 km/h, 10,6 sec, troši 4,5 litra na 100 km, emisija CO2 je 119 g/km). Kasnije se očekuje i sportska Cupra varijanta sa 1,4 TSI agregatom od 170 konja. Seat će kupcima u novoj Ibizi ponuditi i DSG menjač sa duplim kvačilom, Hill Hold Control, Bi-xenon prednja svetla sa AFS (Adaptive Frontlighting System) sistemom, parking senzorima, ESP sistemom elektronske kontrole stabilnosti itd. Cene u Nemačkoj izgledaju ovako : Ibiza 1.2 12V - 12.190 evra, Ibiza 1.4 16V - 13.290 evra, Ibiza 1.6 16V - 15.760 evra, Ibiza 1.4 TDI – 14.790 evra, Ibiza 1.9 TDI (90KS) – 15.390 evra i Ibiza 1.9 TDI (105KS) – 17.660 evra. Inače, zvanična svetska premijera nove generacije Ibize biće održana 23. maja na domaćem terenu salonu automobila u Madridu (Salón del Automóvil de Madrid).

Ruski tim Bears Motorsport planira da se sa dve Lade 110 oproba u WTCC šampionatu (World Touring Car Championship), i to već na sledećoj trci u Valensiji, koja se održava od 16. do 18. maja. Ladu 110 WTCC inače pokreće Opelov 2,0 litarski motor sa 280 konja, a nedavno je testirana na holandskoj stazi Zandvoort. Kako će Lada proći u WTCC šampionatu videćemo dakle za manje od dve nedelje.
VIDEO : Lada 110 WTCC

Posle redizajnirane verzije Acure RL (brat blizanac evropske Honde Legend), predstavljene pre nekoliko meseci na salonu automobila u Čikagu, postalo je jasno da kura podmlađivanja veoma brzo očekuje i Hondu Legend. To se upravo i desilo, i to na salonu automobila u Busanu, u Južnoj Koreji. Što se spoljašnjeg izgleda tiče, najveće promene su izvršene na prednjem i zadnjem delu automobila (novi branici, svetla, maska, poklopac prtlažnika), dok su bokovi praktično neizmenjeni. Restilizovani Legend je, kao i Acura RL, osim osveženog izgleda, dobio i doterano ogibljenje, poboljšano upravljanje i bezbednost, kao i unapređenu unutrašnjost. Očekuje da i Legend bude opremljen 3,5 litarskim V6 benzincem (kakav ima i američka verzija nove Honde Accord), sa Hondinim VCM sistemom (Variable Cylinder Management), koji dozvoljava motoru da radi ili sa 6, ili sa 4, ili sa samo 3 cilindra, čime se štedi na gorivu i smanjuje emisija CO2. Za sada nema najava da bi i obnovljeni Legend mogao da dobije novi 3,7 litarski V6 motor iz pomenute Acure RL, koji inače razvija 300KS i 367Nm obrtnog momenta. Više podataka biće objavljeno do kraja godine, kada se očekuje zvaničan start prodaje doteranog Legenda (u svakom slučaju, Legend i dalje zadržava Hondin SuperHandling All-Wheel Drive pogon na sva četiri točka).

Ovaj auto oštrog i nesumnjivo atraktivnog dizajna sa sve Lambo vratima (otvaraju se u vis) je K1 Roadster, prvi superauto napravljen u Slovačkoj. K1 Roadster se proizvodi u tiražu od 30 – 40 komada godišnje, a prodavaće se u celoj Evropi.
Za pogon je zadužen centralno smešten 3,0 litarski V6 motor sa 242KS i 300Nm obrtnog momenta (uparen sa šestostepenim menjačem), mada fabrika kupcima koji žele nešto više, nudi i snažniju verziju sa 320KS. K1 Roadster u osnovnoj varijanti od 0 do 100 km/h ubrzava za 4,9 sekunde i postiže 250 km/h. Jedan od razloga za ovakve rezultate je i mala težina od 992 kg (raspored 48/52% napred/nazad). Automobil ima kožnu unutrašnjost, automatsku klimu, točkove od 17 inča napred (gume 215/45 ZR17), odnosno 18 inča pozadi (gume 265/35 ZR18), a uz doplatu se dobija i GPS navigacija.

Posle limitiranih edicija Pur Sang i Fbg par Hermes, Bugatti je lansirao još jednu ekskluzivnu verziju svog već ionako ekskluzivnog Veyrona. Nova ograničena serija ovog superautomobila je dobila ime Veyron Sang Noir ("Crna krv"), a posvećena je Bugattiju Atlantique 57S iz tridesetih godina prošlog veka.
Ovaj Veyron karakterišu, pre svega, crni eksterijer sa neobojenim panelima od karbon fibera, aluminijumski retrovizori i aluminijumski prednji gril, zatamnjena prednja svetla, novi aluminijumski točkovi i unutrašnjost u koži i alkantari. U ovom trenutku još nema informacije o ceni Veyrona Sang Noir, ali ako pomenuta verzija Fbg par Hermes ima cenu od 1,55 miliona evra (i to bez poreza), zaključak se sam nameće. Bugatti Veyron inače pokreće 8,0 litarski W16 motor sa četiri turbo punjača i 64 ventila, koji raspolaže sa svih 736kW/1001KS pri 6000 o/min. i 1250 Nm obrtnog momenta (u rasponu od 2200 do 5500 o/min.). Dovoljno za svih 407 km/h i ubrzanje do 100 km/h u trajanju od samo 2,5 sekunde.

Ovog proleća Toyota je obogatila ponudu svog najmanjeg modela Aygo novom verzijom, nazvanom Aygo Blue. Kao što joj i ime kaže, ovu malu Toyotu karakteriše, pre svega, posebna Slate Blue metalik boja, u kojoj su i retrovizori i zaštitne lajsne na branicima, kao i detalji u interijeru.
U standardnoj opremi se nalaze i klima uređaj, Bluetooth i kožna ručica menjača (u modelima sa manuelnim menjačem). Ko želi više, na raspolaganju su mu i dva posebna paketa : Aygo Xtra Protected (između ostalog sadrži parking senzore) i Aygo Style (aluminijumski točkovi, prednja svetla za maglu).
Aygo Blue pokreće 1,0 litarski benzinac sa 67KS (emituje 108 grama CO2 po kilometru), u kombinaciji sa manuelnim petostepenim menjačem ili Multi-mode transmisijom.
Ovaj Aygo je britanskim kupcima na raspolaganju u verzijama sa troja i petora vrata, a cena startuje od 7995 funti.

Dok sama Toyota verovatno i ne razmišlja o kabriolet izdanju svog Priusa, američka kompanija NCE (Newport Convertible Engineering) svim zainteresovanim kupcima već nudi otvorenu verziju ovog hibridnog automobila. NCE je i inače poznat po preradama mnogobrojnih automobila u kabriolete, među kojima se izdvajaju Cadillac CTS, Hummer H3 i Chrysler 300C. U svakom slučaju, zanimljiva ponuda za predstojeće leto.

Suzuki je kupcima u Australiji ponudio ograničenu seriju specijalnog Swifta RE2, inspirisanog dominacijom japanske marke u 2007 Junior World Rally šampionatu. Swift RE2 karakteriše sportski aero body kit (prednji i zadnji spojler, pargovi, zadnji krovni spojler), jedinstveni sedmokraki aluminijumski točkovi, iPod interfejs, sportske aluminijumske pedale i jedinstvene RE2 patosnice i RE2 oznake. Cena iznosi 16.990 australijskih dolara, a biće ponuđena serija od samo 680 primeraka.

Možda se sećate (a možda i ne) najave švajcarske kompanije Weber Sportscars (dobavljač auto delova) da će predstaviti superauto iz sopstvenog razvoja, koji će moći da dostigne i prestigne magičnu granicu od 400 km/h. Iako su mnogi (s pravom) sumnjali u njihove smele najave, to se ipak dogodilo. Weberov superauto je u međuvremenu zvanično predstavljen i dostupan je po ceni od 1.620.000 švajcarskih franaka (bez poreza). Weber Sportscar faster one je dakle ekstreman sportski automobil koji po navodima proizvođača može preko 420 km/h, dok ubrzanje do 100 km/h iznosi samo 2,5 sekunde, do 200 km/h mu treba 6,6 sekundi, a do 300 km/h 16,2 sekunde. Karoserija je naravno od karbon fibera, a motor je centralno smešten 7,0 litarski kompresorski V8 agregat, snage 662,4kW/900KS pri 7000 o/min. i 1050Nm obrtnog momenta pri 3900 o/min. Pogon je na sva četiri točka (na prednje točkove se šalje do 36% snage), a menjač je sekvencijalni sa 6 stepeni. Zanimljivo da Weberov superauto ima 4 rezervoara za gorivo, ukupne zapremine 110 litara, ali su zbog bolje raspodele težine rezervoari smešteni po jedan u svaki ugao automobila. S obzirom da je masa praznog vozila samo 1100 kg (raspored težine je 50:50), odnos težina/snaga je veoma povoljan i iznosi 1,22 kg/KS. Ovaj dvosed je inače dugačak 450 cm, širok 204 cm, a visok 115 cm. Točkovi su veličine 20 inča, sa gumama dimenzija 285/25 ZR20 napred i 325/25 ZR20 pozadi. Za zaustavljanje se brinu kočnice sa diskovima od 380 x 34 mm, a zaustavni put pri brzini od 100 km/h je 30 metara.

Trkačka verzija novog Volkswagena Scirocco je spremna za svoj debi na trci 24 časa Nirburgringa, koja će se održati 23. maja. Volkswagen će na toj trci učestvovati sa tri trkačka Sciroccoa, koje pokreće 2.0 TFSI motor sa okruglo 300KS, u paru sa DSG menjačem i sa komandama za menjanje brzina na upravljaču. Scirocco će u Nirburgringu, između ostalih, voziti i dvostruki pobednik trke 24 časa Le Mana Hans-Joachim Stuck i dvostruki šampion WRC-a Carlos Sainz.

Alfa Romeo Spider Limited Edition je nova specijalna verzija ovog atraktivnog Alfinog modela namenjenog britanskom tržištu. Poenta svega je dodatna oprema u vrednosti od 3000 funti, koja se dobija bez doplate. Tako se u opremi nalaze, između ostalog, kožni interijer, sedišta sa grejanjem, memorijom i el. podešavanjem, retrovizori sa el. podešavanjem i grejanjem, aluminijumski točkovi od 19 inča, Blue&Me hands-free sistem i posebne boje kao što su Carbonio Black, Alfa Red i Ghiaccio White. Pod haubom se nalazi 2.2 JTS benzinski motor sa 185KS, odgovoran za ubrzanje do 100 km/h za 8,8 sekundi i najveću brzinu od 223 km/h.

Paleta modela novog Audija A4 je na nemačkom tržištu proširena novom verzijom. Radi se o modelu koga pokreće 2.0 TDI common-rail dizelaš (u kombinaciji sa manuelnim šestostepenim menjačem) sa 88kW/120KS i 290Nm obrtnog momenta (u rasponu od 1750 do 2500 o/min.). Njegova kombinovana potrošnja po fabričkim podacima iznosi 5,2 litre na 100 km. Maksimalna brzina Audija A4 2.0 TDI 120 PS je 197 km/h, dok ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 11,2 sekunde. Cene za ovaj A4 u Nemačkoj startuju od 32.450 evra.
Audi TT 1.8 TFSI
Audi je istovremeno proširio i paletu pogonskih agregata u svom modelu TT, i to baznim 1,8 litarskim četvorocilindričnim TFSI turbo motorom, koji razvija 118kW/160KS i 250Nm (u rasponu od 1500 do 4500 o/min.). Pogon je inače na prednjim točkovima, a menjač je šestostepeni manuelni. Po fabričkim podacima, Audi TT Coupe sa ovim motorom može do maksimalno 226 km/h, do 100 km/h ubrzava za 7,2 sekunde, dok mu potrošnja iznosi 6,7 litara benzina na 100 km (Roadster varijanta može do 224 km/h, do stotke joj treba 7,4 sekunde, a troši 6,9 litara), a cena u Nemačkoj iznosi 29.400 evra (TT 1,8 TFSI Coupe), odnosno 30.500 evra (TT 1,8 TFSI Roadster).

Land Rover danas obeležava svoju 60-godišnjicu, pa je tim povodom lansirao posebne serije svih svojih aktuelnih modela. Tako su pored Defendera SVX, pripremljeni i specijalni modeli Freelander II, Discovery 3 i Range Rover sa bogatijom standardnom opremom i posebnim "60th Anniversary" oznakama.
Među ovim modelima posebno mesto pripada ikoni među off-road vozilima, Defenderu SVX, koji će se nuditi u nekoliko verzija : kao model 90 soft top (kabrio), 90 station wagon i 110 station wagon. Karakteriše ih, između ostalog, crna metalik boja, modifikovani prednji gril, LED zadnja svetla, petokrake aluminijumske felne, novi pragovi, pojačani aluminijumski zaštitnik ispod prednjeg dela vozila, Recaro sportska sedišta, aluminijumski vrh ručice menjača, Garmin satelitska navigacija, audio sistem sa "sabvuferom", dok model 90 soft top (na drugoj slici) ima i metalik srebrni zaštitni kavez. Tu su naravno i posebne oznake i pločica sa serijskim brojem. Iako Defender SVX izgleda prilično različito u odnosu na originalni, spartanski opremljen model iz 1948. godine, iz Land Rovera poručuju da i novi SVX predstavlja u suštini praktično vozilo, sa kojim možete da idete skoro svuda.