
Pre nego što na tržište stigne njegova restilizovana verzija (o tome više OVDE), paleta aktuelnog Porschea Cayman S će biti proširena novom specijalnom serijom, prosto nazvanom Cayman S Sport. Iako u ovom trenutku još nisu obelodanjeni zvanični podaci, zna se da će Cayman S Sport, pored pojačanog motora (na 303KS), dobiti i Porscheov Active Stability Management system, za 10 mm spušteno ogibljenje, jače kočnice, kao i karoseriju u kombinaciji narandžaste i crne boje (inspiracija za to je Porsche 911 GT3 RS), u paketu sa crnim točkovima i retrovizorima. Cena za Cayman S Sport će u Velikoj Britaniji iznositi 49.890 funti (62.970 evra).

Holdenov fabrički tjuner HSV (Holden Special Vehicles) je publici na ovogodišnjem salonu u Melburnu prikazao studiju HSV W427 Concept, koji će u serijskoj verziji kupcima biti dostupan od avgusta. Proizvodnja ovog australijskog konkurenta BMW-u M5, Mercedesu E63 AMG i Audiju RS6 će biti limitirana na samo 427 komada (broj 427 u imenu automobila označava zapreminu motora od 427 kubna inča), a kupci će za njega morati da izdvoje 150.000 australijskih dolara (skoro 92.000 evra).
Najvažnija karakteristika HSV W427 je da ga pokreće 7,0 litarski LS7 V8 agregat iz Corvette Z06, koji ovde raspolaže sa 375kW/505KS pri 6500 o/min. i 640 Nm obrtnog momenta pri 5000 o/min. Sasvim dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 4,7 sekundi.
U paketu su još pojačne kočnice, zadnji spojler od karbon fibera, veliki aluminijumski točkovi od 20 inča i Tremec TR6060 šestostepeni manuelni menjač.

Još jedna svetska premijera zakazana za salon automobila u Londonu (2008 British International Motor Show, od 23. jula do 3. avgusta) je i novi sportski automobil, nazvan IFR Automotive Aspid, koji je po rečima proizvođača napravljen sa ciljem da pruži čisto uživanje u vožnji. Aspid je rad kompanije IFR Automotive (osnivač je inženjer Ignacio Fernandez Rodriquez koji je u prošlosti radio za Prodrive i Mitsubishi WRC tim), a kupcima će osnovna verzija biti dostupna po ceni od 75.000 funti ili 94.660 evra (model sa full opremom će stajati duplo više).
Ukratko, Aspid pokreće 2.0 litarski motor (u atmosferskoj verziji raspolaže sa 201kW/270, a u kompresorskoj sa 298kW/400KS), čija se snaga preko šestostepenog manuelnog menjača prenosi na zadnje točkove. Kako bi težina bila što manja, u konstrukciji su korišćeni aluminijum i karbon, što je na kraju dovelo do mase automobila od samo 700 kg. Drugim rečima, odnos snaga/težina kod kompresorske verzije iznosi 570KS po toni (ili 1,75 kg po KS), pa ne iznenađuje tvrdnja proizvođača da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 2,8 sekunde. Do 100 milja na sat (160 km/h) mu treba 5,9 sekundi, dok maksimalna brzina iznosi (elektronski limitiranih) 250 km/h.

Sem novog sportskog Focusa RS sa 300 konja (o njemu više OVDE), Ford je odlučio da na salonu automobila u Londonu održi i premijeru nove Fieste ECOnetic.
Oznaka ECOnetic kod Forda označava modele, koji se odlikuju redukovanom emisijom CO2 i smanjenom potrošnjom goriva, a to u slučaju ovakve Fieste znači da je emisija CO2 manja od 100 grama po kilometru (tačnije, iznosi 98 g/km), dok je kombinovana potrošnja 3,7 litara dizela na 100 km. Ovaj rezultat je postignut po već oprobanom receptu, tačnije poboljšanom aerodinamikom automobila (uključujući i spušteno ogibljenje), reprogramiranom elektronskom kontrolnom jedinicom motora, gumama sa manjim otporom kotrljanja (dimenzija 175/65R14) i revidiranim petostepenim manuelnim menjačem.
Fiestu ECOnetic pokreće1,6 litarski TDCi turbo-dizelaš od 90KS (sa DPF filterom čestica čađi), što je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h od 12,3 sekunde i najveću brzinu od 178 km/h.
Prodaja Fieste ECOnetic počinje krajem ove godine i to po ceni, koja u Velikoj Beritaniji iznosi 11.845 funti (14.885 evra) za trovratnu verziju, odnosno 12.445 funti (15.640 evra) za model sa 5 vrata.

Salon automobila u Londonu (danas se otvara za posetioce) je i mesto promocije nove specijalne serije Jaguara XK, nazvanog XK60 (u čast 60 godina Jaguara XK120).
Poenta svega je naravno u bogatijoj standardnoj opremi, koja, između ostalog, obuhvata i Senta aluminijumske točkove od 20 inča, sportski vrh ručice menjača od aluminijuma, novi prednji spojler, hromirane bočne otvore za vazduh, modifikovani gornji i donji saćasti prednji gril, nove izduvne cevi i naravno posebne oznake.
XK60 pokreće 4,2 litarski atmosferski AJ-V8 motor sa 298KS pri 6000 0/min. i 411Nm obrtnog momenta pri 4100 o/min. (u paru sa Jaguarovom Sequential Shift šestostepenom automatskom transmisijom). Sa njim postiže (limitiranu) najveću brzinu od 250 km/h, dok mu za ubrzanje do 100 km/h treba 5,9 (Coupe), odnosno 6 sekundi (Cabriolet verzija).
Proizvodnja ovog modela inače počinje još ovog meseca i to po ceni koja u Velikoj Britaniji iznosi 60.995 funti ili 76.650 evra (Coupe verzija), odnosno 66.995 funti ili 84.185 evra za Cabriolet.

Britanski NICE Car Company na salonu u Londonu promoviše Micro-Vett Fiat 500 sa elektro pogonom. Ovaj mališan sa manuelnim petostepenim menjačem postiže maksimalnu brzinu od samo 60 milja na sat (96 km/h), autonomija sa jednim punjenjem baterija mu iznosi 70 milja (112 kilometara), dok je za punjenje tih istih baterija potrebno od 6 do 8 sati.
Cena za Fiat e500 još nije objavljena, a njegova oprema obuhvata Radio/CD/MP2 plejer, Bluetooth i USB, klima uređaj, daljinsko centralno zaključavanje, ABS i EBD, aluminijumske točkove od 15 inča, frontalne vazdušne jastuke i vazdušni jastuk za kolena vozača. Kao opcija će kupcu na raspolaganju stajati i ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti, automatski klima uređaj, parking senzori, alu felne od 16 inča, el. sunčani krov i metalik boja.

Tesla Roadster je dobio novog i veoma opasnog rivala. Britanski Lightning GT je novi predstavnik u kategoriji sportskih automobila na elektro-pogon i predstavlja realizaciju ambicioznih planova ove britanske kompanije.
Lightning Car Company će sportski GT zvanično predstaviti danas na salonu u Londonu, a prve isporuke kupcima se očekuju uskoro (po ceni od oko 120.000 funti ili 150.800 evra). Lightning GT raspolaže sa čak 522kW/700KS, a zahvaljujući ovolikoj snazi ne iznenađuje ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) u trajanju od tačno četiri sekunde, dok najveća brzina prelazi 200 km/h (tačnije 210 km/h). Ovde i podatak da autonomija ovog automobila, po navodima same kompanije, iznosi oko 400 km.
Kako bi se smanjila težina, za izradu karoserije je upotrebljen karbon fiber, a raspored mase automobila je 48:52 napred/nazad.
Lightning GT u opremi (bilo standardnoj bilo opcionoj) ima ABS, traction control, alarm, sportska sedišta presvučena kožom/alkantarom, aluminijumske felne od 20 inča, klima uređaj, satelitski navigacioni sistem, sistem za nadgledanje pritiska u gumama...

Subaru na salonu automobila u Londonu (od 23. jula do 3. avgusta) izlaže tri nove specijalne verzije Impreze WRX, uključujući i koncept WRX STI 380S. Ovaj potonji (na prvoj slici) raspolaže sa snagom od 279kW/380KS, a njegova eventualna proizvodnja (naravno limitirana) će zavisiti od reakcije posetilaca salona u Londonu (ako je bude, to će se najverovatnije desiti u narednih šest meseci).
WRX STI 380S ima kompletno prerađen motor (delo britanske kompanije Prodrive), doterano ogibljenje i izduvni sistem, kao i par vizuelnih poboljšanja (poput novih točkova, prednjeg grila i zadnjeg krila).
Druga nova Impreza za London Motor Show je verzija WRX-S (na drugoj slici), čiji 2,5 litarski turbo boxer motor umesto 230KS razvija 188kW/255KS pri 5400 o/min. i 390Nm pri 3000 o/min. (dovoljno da sprint do 60 milja na sat, odnosno 96 km/h, umesto 6,1 traje samo 5,5 sekundi, dok je najveća brzina ostala 209 km/h).
I na trećoj slici je Impreza WRX STI 330S (ima 243kW/330KS pri 5400 o/min. i 470Nm pri 3400 o/min.), postiže 250 km/h, dok je ubrzanje od 0 do 60 milja na sat smanjeno sa standardnih 4,8 na 4,4 sekunde.

Pred sam kraj karijere aktuelnog Megana II, u Renaultu su odlučili da na tržište izbace još jednu specijalnu verziju sportskog Megana RS.
Radi se o Meganu R26.R, koji je napravljen na bazi postojećeg modela Megane F1 Team R26, a pokreće ga poznati 2,0 litarski turbo benzinac sa 169kW/230KS i 310Nm obrtnog momenta (kakav se nalazi i u pomenutom Meganu F1 Teamu, a imaju i isti menjač). Snaga je dakle ista ali je težina nove R26.R verzije smanjena za 123 kg (između ostalog, hauba od karbona, izbačena zadnja sedišta, zadnje staklo od polikarbonata, vazdušni jastuk samo za vozača, lakši izduvni sistem), pa odnos težina/snaga iznosi 5,36 kg po jednoj KS. Kao posledica, ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi samo 6 sekundi, a maksimalna brzina 237 km/h (ovde i podatak da je Megane R26.R nemačku stazu Nirburgring prešao za 8 minuta i 17 sekundi). Po fabričkim podacima, prosečna potrošnja iznosi 8,5 litara na 100 km, a emisija CO2 je 199 grama po kilometru.
Auto je inače postavljen na točkove od 18 inča (sa Michelin Pilot Sport gumama, dimenzija 235/40 R 18), a u paketu su i doterano ogibljenje, kočnice sa prednjim diskovima od 312 mm, novi spojler, trkačka sedišta, roll bar, sedam različitih boja za karoseriju i naravno pločica sa serijskim brojem. Megane R26.R će krenuti u prodaju u oktobru ove godine, a biće napravljena serija od samo 450 primeraka. Svetska premijera je inače održana danas na salonu automobila u Londonu (2008 British International Motor Show).
VIDEO : Renault Megane R26.R
VIDEO I
VIDEO II
Najnoviji Opelov model Insignia juče je spektakularno predstavljen u Londonu, a kako je to izgledalo, pokazuju ova dva videa.
Insignia će u početku, sem kao limuzina, biti dostupna i kao hatchback. U odnosu na već poznatu limuzinu, Insignia hatchback (zamenjuje dosadašnju Vectru GTS) ima veće zadnje staklo i manji poklopac prtljažnika, dok je ostatak karoserije isti kao i kod pomenute limuzine (dužina kod obe varijante iznosi 483 cm, a međuosovinsko rastojanje 274 cm).
U osnovi, sve što važi za Insigniu sedan važi i za hatchback, odnosno Insignia predstavlja radikalan korak napred u Opelovoj srednjoj klasi, i to u pogledu dizajna, tehnologija, performansi, dinamičnosti, bezbednosti, komfora, aktivne bezbednosti i ekologije. Insignia inače koristi novu Epsilon2 platformu, a uz bolje vozne osobine (u ponudi će i biti 4x4 varijanta), atraktivniji dizajn i kvalitetniji interijer, aduti nove Insignie biće i ekonomični, a snažni motori. Insigniu će naime pokretati široka paleta benzinskih i dizel agregata, a svi zadovoljavaju Euro 5 standarde (upareni su sa šestostepenim manuelnim i automatskim menjačem sa takođe 6 stepeni). Benzinci razvijaju snagu od 85kW/115KS do 191kW/260KS (koliko ima 2,8 litarski V6 benzinac), dok posebno mesto zauzimaju novi 2,0 litarski CDTI dizelaši sa 110, 130 i 160KS. Kasnije se očekuju i 2,9 litarski V6 CDTI dizelaš od 250KS i sportska OPC varijanta sa svih 300KS.
Insignia će se pored limuzine i hatchbacka nuditi i kao karavan a možda i kao coupe, prodaja će početi pred kraj ove godine (novembar), dok se 2010. godine očekuje i verzija za Severnu Ameriku, koja će naslediti sadašnju Saturn Auru. Osnovna Insignia (1.6 litarski ECOTEC benzinac sa 115KS) će u Nemačkoj koštati 22.700 evra, a bazni dizelaš (2.0 CDTI ECOTEC sa 110 konja) ima cenu od 24.300 evra.

Kao što je bilo i najavljeno, General Motors je juče i zvanično predstavio javnosti jedan od najočekivanijih američkih noviteta ove sezone – novi Chevrolet Camaro, modelske godine 2010.
Ova, već peta generacija Camara (prvi je ugledao svetlost dana 1967. kao odgovor GM-a na Ford Mustang) je inače najavljena sa dva koncept automobila, predstavljena 2006. godine (Coupe verzija) i 2007., kada je promovisan Camaro Convertible Concept.
U ponudi će biti verzije LS, LT i SS; prve dve će pokretati 3.6 litarski V6 motor sa 224kW/300KS i 370Nm obrtnog momenta (u paru sa šestostepenim automatskim i manuelnim menjačima), dok će sportski SS model imati 6.2 litarski LS3 V8 agregat koji raspolaže sa 314kW/422KS i 553Nm (sa manuelnim 6-stepenim menjačem), odnosno sa 299kW/400KS i 535Nm u varijanti sa 6.2 litarskim LS99 V8 agregatom i automatskom transmisijom sa 6 stepeni. Ovde i napomena da će kod modela LT i SS kupci moći da dobiju i estetski RS paket.
Model sa V6 motorom od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) stiže za 6,1 sekundu (bez obzira na menjač), Camaru SS LS3 sa manuelnim menjačem treba 4,9 sekundi, a Camaru SS LS99 sa automatikom 4,6 sekundi. Ovde i podatak da je Camaro SS prešao stazu Nirburgring za 8 minuta i 20 sekundi, što je na nivou starog BMW-a M3 E46.
Retro izgled ovog modernog muscle car modela se nastavlja i u kabini, gde se posebno ističu instrumenti inspirisani Camarom iz 1969. godine, kao i kožna sedišta i plavo LED osvetljenje.
Novi Camaro je, u zavisnosti od verzije, težak od 1700 do 1779 kg (raspored 52/48% napred/nazad), dugačak je 4836 mm, širok 1918 mm, visok 1377 mm, međuosovinsko rastojanje je 2852 mm, prtljažnik ima zapreminu od 320 litara, a u rezervoar staju 72 litra goriva. Za zaustavljanje SS verzije se brinu Brembo kočnice, a tu su i StabiliTrak traction control sistem, sportsko FE3 ogibljenje i launch control za Camaro SS sa manuelnim menjačem.
Proizvodnja Camara počinje februara 2009. godine (Oshawa fabrika u Ontariju), dok će kabriolet startovati 7. decembra iste godine.
U GM-u se nadaju da će godišnje prodavati oko 100.000 Camara, a što se cene tiče, očekuje se da će osnovni model sa V6 benzincem stajati oko 25.000 dolara (15.760 evra). U svakom slučaju Ford Mustang i novi Dodge Challenger su dobili izuzetno opasnog konkurenta.
VIDEO : novi Chevrolet Camaro

Novi Lotusov sportski model sa centralno smeštenim motorom, koji je do sada bio poznat samo kao Project Eagle, nazvan je Evora (po gradu na jugu Portugala), a njegova svetska premijera će se održati na domaćem terenu salona automobila u Londonu (2008 British Motor Show).
Za pogon novog 2+2 sportskog kupea je izabran 3.5 litarski VVT-i motor poreklom iz Toyote Camry, koji je za Evoru pojačan i raspolaže sa 206kW/280KS i 340Nm obrtnog momenta.
Što se performansi tiče, u Lotusu navode da je Evori (teškoj 1353 kg) za ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) potrebno manje od 5 sekundi, a da maksimalna brzina iznosi 257 km/h.
Na spisku standardne opreme se, između ostalog, nalaze i ABS, traction control, elektronska kontrola stabilnosti, kožna sedišta, navigacioni sistem sa 7-inčnim ekranom (osetljivim na dodir), LED osvetljenje, dok će se u zavisnosti od tržišta na spisku serijske ili opcione opreme naći i klima uređaj, Bluetooth, sistem za nadgledanje pritiska u pneumaticima, iPod konekcija...
Britanski proizvođač namerava da svake godine (ručno) napravi po 2000 primeraka Evore, s tim što je početak prodaje najavljen za proleće 2009 (po ceni od oko 45.000 funti ili 56.700 evra). U Lotusu inače planiraju da Evoru u budućnosti ponude i u kabriolet izdanju i u verziji visokih performansi sa samo dva sedišta.

Istovremeno sa promocijom novog Lotusa Eagle, na tržište stiže i nova verzija Lotusa Europa.
Radi se o potentnijoj SE varijanti koja se, sem snažnijim motorom, odlikuje i većim nivoom komfora, kao i bogatijom opremom (vazdušni jastuk za vozača i suvozača, dugme za start motora, kožna sportska sedišta i stereo sistem, novi aluminijumski točkovi 17 inača napred, a pozadi od 18 inča i AP Racing kočnice sa diskovima od 308 mm).
Za pogon se brine centralno smešteni 2.0 litarski četvorocilindrični turbo motor, koji u Europi SE sada raspolaže sa 225KS i 300 Nm obrtnog momenta; dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 5,4 sekundi (do 160 km/h mu treba samo 12,4 sekunde) i najveću brzinu od 235 km/h.

Odgovor na novu Fiat Pandu Eco (o tome više OVDE) već stiže iz Renaulta i to u vidu ekonomičnije i ekološke Eco2 verzije novog Twinga.
Najkraće rečeno, u odnosu na stanadardni Twingo 1.2 16V, Eco2 varijanta ima za 11% manju prosečnu potrošnju i 15 odsto manju emisiju CO2 (zahvaljujući reprogramiranoj elektronici motora i modifikovanoj transmisiji). To u praksi znači potrošnju 5,1 litar goriva na 100 km i emisiju od 120 grama CO2 po kilometru (obični Twingo 1.2 16V troši 5,7 litra, a emisija CO2 mu iznosi 135 g/km).
Pod haubom se nalazi 1.2 litarski 4-cilindrični benzinac sa 75KS i 107Nm obrtnog momenta, pa Twingo 1.2 16V Eco2 postiže maksimalnu brzinu od 170 km/h, dok ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 12,3 sekunde (0,3 sekunde slabije u odnosu na standarni model Twinga 1.2 16V).
Inače, Twingo 1.2 16V Eco2 neće biti dostupan na svim tržištima. Pored Francuske, prodavaće se i u Holandiji, Belgiji, Španiji i Nemačkoj. U Francuskoj se cene kreću od 9950 evra (verzija Authentique 1.2 16V Eco2) do 11.050 evra za Twingo Helios 1.2 16V Eco2.

Na internet je dospela i ova prva fotografija redizajniranog BMW-a M3 sedan, odnosno najjačeg modela u gami upravo obnovljene serije 3.
Kao i standardni primerci doterane serije 3, i ovaj M3 sedan donosi nešto svežiji izgled, koji se pre svega ogleda u redizajniranim zadnjim svetlima i manjim modifikacijama u unutrašnjosti.
Rezultat je zaista moćan i markantan izgled u tipičnom M look-u, čemu doprinose i upadljivo prošireni blatobrani, dodatni otvori za vazduh, četiri završetka izduvnog sistema i atraktivni točkovi od 18 inča sa gumama 245/40 napred, odnosno 265/40 nazad (kao opcija će se nuditi i veći od 19 inča).
Pod haubom nema promema, pa M3 sedan i dalje pokreće isti 4.0 litarski V8 agregat sa 309kW/420KS pri 8300 o/min. i 400Nm obrtnog momenta pri 3900 o/min. Ono što je važno jeste da je 85% obrtnog momenta dostupno već od 2000 o/min., odnosno 340Nm je na raspolaganju već pri 2000 o/min. Maksimalna brzina je i dalje elektronski ograničena na 250 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje 4,9 sekundi. Treba pomenuti da je raspored težine idealnih 50:50, a da se u opremi (bilo standardnoj bilo opcionoj) nalaze i elektronski sistemi kao što su ASC (Automatic Stability Control), DSC (Dynamic Stability Control), CBC (Cornering Brake Control) i EDC (Electronic Damper Control) sa tri moda podešavanja : Sport, Normal i Comfort.