
Samo nekoliko dana posle zvanične promocije
na salonu automobila u Pekingu, Audi je objavio prve slike svog novog modela
Q5 i sa opcionim S-line paketom, koji je zaslužan za nešto sportskiji izgled
ovog kompaktnog SUV-a. U osnovi, S-line paket za Q5 podrazumeva tvrđe podešeno ogibljenje, aluminijumske
točkove od 20 inča (sa gumama dimenzija 255/45 R20), polirani gril, crne krovne
nosače, otvore za vazduh oko svetala za maglu u stilu pčelinjeg saća, a u
unutrašnjosti trokraki multifunkcionalni volan presvučen kožom, prednja
sportska sedišta sa utisnutim S-line logom, kožnu ručicu menjača i detalje od
aluminijuma. O standardnom Audiju Q5 više OVDE.

Posle Minija Abbey Road (o tome OVDE), BMW je lansirao još jednu specijalnu verziju aktuelnog Minija. Radi se o Miniju Trigger, koji je za sada namenjen samo italijanskom tržištu, gde kupci mogu da biraju između tri boje karoserije: crnoj, crvenoj ili plavoj, ali uvek u kombinaciji sa duplim trakama bele boje. Uz posebne Trigger oznake, ovaj Mini karakterišu i hromirani gril, dodatna prednja svetla, aluminijumski točkovi od 17 inča, zadnji krovni spojler i hromirani završetak izduvne cevi, a u unutrašnjosti elementi od brušenog aluminijuma i trokraki kožni volan. Mini Trigger pokreće osnovni 1,4 litarski benzinac sa 95KS, odgovoran za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,9 sekundi, dok najveća brzina iznosi 185 km/h.

Već posle promocije Audija A3 Cabriolet (održane krajem prošle godine) postalo je jasno kako će izgledati redizajnirana verzija aktuelnog Audija A3, tako da njegov izgled ne predstavlja neko veliko iznenađenje. Za restilizovani izgled se može slobodno reći da prati već poznati korporativni stil nemačke fabrike, tačnije stil novog Audija A4 i kupea A5. Drugim rečima, redizajnirani A3 dobija oštriji izgled prednjeg kraja, čemu doprinose pre svega karakteristična Audijeva "single-frame" maska hladnjaka, modifikovani branik i doterana svetla. Promene na boku automobila nisu brojne (izdvajaju se retrovizori sa žmigavcima, nove kvake na vratima i atraktivniji točkovi), a pozadi je obnovljeni A3 dobio modifikovana svetla i branik. Kao rezultat ovih promena, Audi A3 u verziji sa troja vrata je sada duži za 2,5 cm (dugačak je 4,24 metra), dok je A3 Sportback ostao na 4,29 metra dužine. Unapređena unutrašnjost se može kratko opisati kao sportsko elegantna, sa atraktivnim dizajnom, vrhunskim materijalima, odličnom ergonomijom, a tu su i bogatiji paketi opreme. Zapremina prtljažnika inače iznosi 350 litara kod trovratnog A3, odnosno 370 litara kod Sportbacka (sa oborenim zadnjim sedištima, korisna zapremina prtljažnika raste na 1080 litara kod verzije sa troja varta, a na 1100 litara kod Sportbacka). Što se pogonskih agregata tiče, redizajnirani A3 će se opremeti sa širokom paletom benzinskih i dizel agragata. Benzinci su 1.6 (75kW/102KS), 1.4 TFSI (92kW/125KS), 1.8 TFSI (118kW/160KS), 2.0 TFSI (147kW/200KS), 3.2 (184kW/250KS) i za sportski S3 model 2.0 TFSI agregat sa 195kW/265KS. Ponuda dizelaša obuhvata sledeće motore : 1.9 TDI sa 77 kW/105KS, 2.0 TDI od 103 kW/140KS i 2.0 TDI sa 125kW/170KS. Benzinac 1.6 se može dobiti i u verziji sa pogonom na etanol E85 gorivo, a dizelaš sa 105 konja u 1.9 TDI e modelu troši samo 4,5 litara dizela na 100 km. Skoro svi modeli se standardno opremaju šestostepenim manuelnim menjačima, sem 1.6 i 1.9 TDI, koji su opremljeni petostepenim ručnim menjačem i Audija A3 3.2, koji je dostupan sa S tronic transmisijom sa duplim kvačilom. S tronic je sada kao opcija dostupan u kombinaciji sa svim motorima (šestostepeni S tronic u modelima sa 6 cilindara, 2.0 TFSI i svim dizelašima, a sedmostepeni u verzijama 1.6, 1.4 TFSI i 1.8 TFSI). Quattro pogon na sva četiri točka se dobija uz modele 1,8 TFSI, 2.0 TFSI, 3.2 (standardno) i obe 2.0 TDI dizel verzije. Tu je i sistem kontrole vešanja Audi Magnetic Ride, koji vozaču dozvoljava da izabere između dva programa : "Normal" i "Sport". Sportski Audi S3 je od sada dostupan i kao Sportback verzija sa petora vrata, za čiji pogon je zadužen 2.0 TFSI motor sa 195 kW/265KS i 350Nm (u paru sa manuelnim šestostepenim menjačem). Audi S3 Sportback (na četvrtoj slici) od 0 do 100 km/h ubrzava za 5,8 sekundi (trovratni S3 5,7 sec), dok je maksimalna brzina elektronski limitirana na 250 km/h. U odnosu na standradne modele Audija A3, sportski S3 modeli se razlikuju po atraktivnijem aerodinamičkom paketu (branici, spojleri, pragovi, zadnji krovni spojler, agresivniji prednji gril, retrovizori u aluminijum look-u), za 25 mm spuštenim sportskim ogibljenjem, aluminijumskim točkovima od 18 inča, sportskim sedištima, aluminijumskim pedalama...Inače, nedavno je posle skoro pet godina proizvodnje, Audijevu fabriku u nemačkom Ingolštatu napustio jubilarni, milioniti primerak Audija A3 druge generacije, a od lansiranja prvog A3 1996. godine, ukupno je napravljeno nešto više od 1,9 miliona komada ovog modela. Proizvodnja druge generacije je počela u junu 2003. godine, 2004. ponudu je proširio A3 Sportback, a ove godine i A3 Cabriolet, koji se pravi u našem komšiluku – u Mađarskoj. Prodaja obnovljenog Audija A3 počinje ovog leta, po ceni koja u Zapadnoj Evropi startuje od 20.350 evra.

U Volkswagenu su pripremili još jednu specijalnu ediciju Nove Bube, ovog puta u čast 40-godišnjice proizvođača maketa automobila Hot Wheels. New Beetle Hot Wheels 40th Anniversary Edition će inače biti dostupan samo kupcima u Meksiku (gde se i proizvodi), mada će i njima biti ponuđena limitirana serija od svega 240 primeraka. Ova specijalna Buba se od standardnih modela razlikuje po novim petokrakim aluminijumskim točkovima, Hot Wheels oznakama na karoseriji, zadnjem spojleru, crvenim retrovizorima, kožnim sedištima (u kombinaciji crne i crvene boje, prošivene crvenim koncem), posebnim patosnicama, aluminijumskim pedalama, prednjim naslonima za glavu sa utisnutim Hot Wheels logom i posebnom pločicom sa serijskim brojem.

Potpuno nova generacija Ford Fieste promovisana je početkom marta na salonu automobila u Ženevi, a ovih dana (od 20. do 28. aprila) je izložena i na salonu u Pekingu. Kinezima je nova Fiesta predstavljena u novoj sportskoj S varijanti, koju karakterišu aluminijumski točkovi od 16 inča (sa gumama dimenzija 195/50), modifikovani zadnji branik sa hromiranim izduvnim cevima, zadnji krovni spojler, zatamnjena prednja svetla, aluminijumska kućišta prednjih svetala za maglu i saćasti otvor za vazduh u prednjem braniku sa aluminijumskim detaljima. I za ovu Fiestu važi praktično sve ono što je rečeno i evropsku varijantu. Dakle, nova Fiesta je u stvari serijska verzija koncept automobila Verve iz septembra prošle godine, što znači da je Fiesta napustila konzervativni dizajn istoimenog prethodnika i da je dobila daleko oštriji i dinamičniji izgled, u skladu sa aktuelnim Fordovim "kinetičkim" dizajnerskim rečnikom (već primenjen na modelima kao što su S-MAX i novi Mondeo). Ford u press saopštenju nije objavio koji će motori pokretati ovu kinesku Fiestu, zato ovde podsećanje da će evropsku verziju (u početku) pokretati paleta od tri benzinska i dva dizel motora sa rasponom snage od 68 do 115KS. Najmanji benzinac ima zapreminu od 1,25 litra i dolazi u verzijama sa 60 i 80KS, sledi 1,4 litarski agregat sa 91KS, a na vrhu je 1,6 litarski Ti-VCT motor sa 115KS. Od dizelaša na raspolaganju će biti 1,4 i 1,6 litarski TDCi motori sa 68, odnosno 90KS (kasnije stiže i ECOnetic verzija Fieste sa emisijom CO2 ispod 100 g/km i potrošnjom od 3,8 litara dizela na 100 km). Što se menjača tiče, za sada se najavljuju Durashift 5-stepena manuelna i Durashift 4-stepena automatska transmisija (ovaj potonji u kombinaciji sa 1,4L benzincem od 91KS). Proizvodnja nove Fieste za evropsko tržište počinje ove jeseni u nemačkom Kelnu, a od sledeće godine i u Valensiji. Što se Kine tiče, tamo proizvodnja nove Fiesta počinje krajem ove godine, i to u Changan Ford Mazda Automobile (CFMA) fabrici u Nanjingu (koja je inače koštala oko 510 miliona dolara).

Lotus je paletu svog modela Elise proširio novom verzijom, nazvanom Elise SC (Supercharged), koju je lako prepoznati po novom zadnjem spojleru i jedinstvenom dizajnu šestokrakih aluminijumskih točkova od 17 inča (gume Yokohama AD07 LTS 225/45 R17). Elise Supercharged pokreće 1,8 litarski 2-ZZ VVTL-i agregat sa kompresorom, koji razvija snagu od 162kW/220KS i 212Nm obrtnog momenta pri 5000 o/min (u paru sa šestostepenim menjačem). To znači da Elise SC ima za 15% više snage i 17% više obrtnog momenta od modela Elise R. Za sportski auto tolika snaga možda i nije impresivna ali u kombinaciji sa malom težinom (što je jedna od tradicionalnih karakteristika Lotusa) od samo 870 kg, performanse su i te kako zadovoljavajuće. To konkretno znači ubrzanje od mirovanja do 100 km/h za 4,6 sekunde, ubrzanje od 0 do 100 milja na sat (161 km/h) za 10,7 sekundi i maksimalnu brzinu od 150 milja na sat ili 241 km/h. Pri svemu tome je zanimljiv i podatak da kombinovana potrošnja (po fabričkim podacima) iznosi samo 8,5 litara benzina na 100 km puta.

Volkswagen Lavida
Posle nekoliko procurelih fotografija novog Volkswagenovog modela srednje klase Lavida, nemačka fabrika je juče konačno i zvanično održala svetsku premijeru ovog automobila na salonu u Pekingu. Peking nije slučajno izabran kao mesto promocije novog Volkswagena, budući da je Lavida prvi Volkswagen dizajniran i razvijen u potpunosti u Kini. Sem toga, i proizvodiće ga kompanija Shanghai Volkswagen (joint venture između nemačkog VW-a i kineske kompanije Shanghai Automotive Industry Corporation). U press saopštenju se navodi da Lavidu karaketeriše dinamičan, ali i elegantan dizajn, pa je tako novi sedan "savršen primer uspešne saradnje kineskih i nemačkih dizajnera". Lavida je inače dugačka 4608 mm, široka 1743 mm, visoka 1465 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2610 mm, a zapremina prtljažnika 472 litra. Lavidu pokreću dva četvorocilindrična motora (oba zadovoljavaju Euro 4 standarde), a u ponudi će biti tri paketa opreme: Trendline, Comfortline i Highline, pri čemu već i osnovni ima ABS, frontalne vazdušne jastuke, klima uređaj, CD-Radio i el. pokretana stakla. Sa luksuznijim paketima u opremi se dobijaju i aluminijumske felne od 16 inča, hrom paket, kožna sedišta, bočni i vazdušni jastuci za glavu, cruise control, parking senzori i automatska klima, dok se u Highline modelu nalazi i navigacioni sistem. Kao opcija na raspolaganju je i Tiptronic šestostepeni automatski menjač.
Volkswagen New Bora
Drugi Volkswagenov novitet sa salonu u Pekingu – New Bora, ima zadatak da bude pravo porodično, praktično i svestrano vozilo za svaki dan. Ukratko, New Bora je nova, specijalno za kinesko tržište razvijena limuzina srednje klase, za čiju proizvodnju će biti zadužena kompanija FAW. Pored Shanghai Volkswagena, FAW VW je još jedan Volkswagenov kineski partner, koji inače već proizvodi modele VW Jetta II, Golf IV, Sagitar (aktuelna evropska Jetta), Magotan (Passat B6) i Caddy. New Bora kupce treba da osvaja prostranim interijerom, visokim stepenom aktivne bezbednosti, komforom, kvalitetom izrade, kao i štedljivim motorima, koji zadovoljavaju Euro 4 norme. U ponudi su inače dva benzinska četvorocilindrična motora, koji opciono mogu da se kombinuju i sa Tiptronic šestostepenim automatskim menjačem. New Bora je dugačka 4540 mm, široka 1775 mm, visoka 1467 mm, međuosovinsko rastojanje je 2610 mm, a volumenn prtljažnika iznosi 450 litara. New Bora se nudi sa Trendline i Comfortline paketima opreme, a već i Trendline podrazumeva ABS, vazdušni jastuk za vozača i suvozača, servo upravljač, el. stakla, klima uređaj i CD-Radio. Uz paket Comfortline se dobijaju i cruise control, parking senzori, hrom paket, alu točkovi od 15 inča i šiberdah. Kao opcija, na raspolaganju su i kožna sedišta, bočni i vazdušni jastuci za glavu i navigacioni sistem.

Nissan je na salonu automobila u Pekingu i zvanično promovisao svoj novi luksuzni model Teana, u osnovi serijsku verziju studije Nissan Intima Concept, koju su mogli da vide posetioci prošlogodišnjeg oktobarskog salona u Tokiju (o tome više OVDE). Naravno, Intima Concept je prilikom transformacije u serijsku Nissan Teanu izgubila tzv. samoubilačka vrata, dok je dizajn prilično smireniji. U kratkom press saopštenju, japanska fabrika navodi da je nova Teana opremljena V6 motorima u kombinaciji sa XTRONIC CVT transmisijom, s napomenom da će kineskim kupcima Teana biti dostupna i sa četvorocilindričnim agregatom. Pored Teane, Nissan na salonu u Pekingu kineskoj publici premijerno predstavlja i novi model Livina C-Gear, kao i svoje studije Pivo 2 i NV200 Concept (ova dva potonja su inače prvi put prikazana na pomenutom salonu u Tokiju).

BMW je lansirao specijalnu Abbey Road ediciju popularnog Minija, koji je kupcima na raspolaganju u tri boje karoserije : Pepper White beloj, Sparkling Silver srebrnoj i British Racing Green zelenoj. Pod haubom se nalazi 1,4 litarski motor sa 70kW/95KS pri 6000 o/min. i 140Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min., dok se u opremi, između ostalog, nalaze aluminijumske Bridge Spoke felne od 16 inča, Cruise Control, kožni sportski volan i iPod interfejs. Cena za Mini Abbey Road u Zapadnoj Evropi iznosi 19.900 evra.

Ponuda Porscheovog modela Cayenne je upravo proširena novom Turbo S verzijom, koju pokreće 4,8 litarski V8 turbo motor sa 404kW/550KS pri 6000 o/min. i 750Nm obrtnog momenta u rasponu od 2250 do 4500 o/min. (motor je inače uparen sa šestostepenom Tiptronic S automatskom transmisijom). Cayenne Turbo S je u osnovi brz odgovor ove nemačke fabrike na želje kupaca ekskluzivnih SUV modela, posebno onih sa rastućih tržišta Istočne Evrope i Azije. Od 0 do 100 km/h novi Cayenne Turbo S (težak 2355 kg) stiže za samo 4,8 sekundi, najveća brzina je 280 km/h, dok mu potrošnja (po fabričkim podacima) iznosi 14,9 litara na 100 km (emisija CO2 je 358 g/km). Cayenne Turbo S je postavljen na SportPlus aluminijumske točkove od 21 inča sa gumama dimenzija 295/35 R 21, dok se za zaustavljanje brine kočioni sistem sa diskovima od 380 mm napred, odnosno 358 mm nazad. Svaki Cayenne Turbo S ima vazdušno vešanje, Porsche Active Suspension Management (PASM), Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), pogon na sva četiri točka (snaga se raspoređuje u odnosu 38%:62% napred/nazad), Servotronic upravljački sistem, a samo za ovaj model je dostupna i nova "lava grey metallic" boja. Cayenne Turbo S na tržište stiže u avgustu ove godine, i to po ceni od 132.774 evra (u Nemačkoj).

Citroen Italia je u saradnji sa italijanskim proizvođačem odeće Pinko kreirao posebnu (i naravno ograničenu) seriju modela C3 i C3 Pluriel Gold by Pinko, za čiju promociju je angažovana i manekenka Naomi Campbell.
C3 i C3 Pluriel Gold by Pinko se od standardnih verzija ovih modela razlikuju po svojim elegantnim estetskim detaljima. Tako ova dva Citroena karakterišu kvake na vratima, znak Citroena i retrovizori u zlatnoj boji (kod Pluriela i na stubovima krova koji se skidaju), posebne boje za karoseriju, kožna sedišta sa zlatnim šavovima i dodaci u zlatnoj boji na prednjem panelu, ručici menjača, pragovima vrata, kao i posebne patosnice sa logom Pinko.
VIDEO : Naomi Campbell u reklami za Citroen C3 Gold by Pinko
VIDEO : Citroen C3 Pluriel Gold by Pinko

Kalifornijski HST International je u saradnji sa dizajnerskom kompanijom Tjaarda na osnovi aktuelnog Forda Mustang napravio dva nova automobila na elektro-pogon (baterije su proizvod firme K2 Energy Solution), nazvana Tjaarda EVX Mustang i HST Shelby Cobra EVX. Sa snagom od 300KS, oba automobila od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzavaju za manje od četiri sekunde, dok im autonomija sa jednim punjenjem baterija iznosi preko 100 milja (161 km). Na testovima je Tjaarda EVX Mustang do 60 milja na sat ubrzao za 3,9 sekunde i postigao najveću brzinu od 193 km/h, a HST Shelby Cobra EVX je još bolji : do 60 milja ubrzava za 3,2 sekunde, dok mu je najveća brzina 241 km/h. Cena za Tjaarda EVX Mustang startuje od 80.000, a za HST Shelby Cobru EVX od 125.000 američkih dolara.

Ovo su prve zvanične fotografije novog i dugo očekivanog Audijevog kompaktnog SUV modela Q5 u njegovoj definitivnoj formi, čija će svetska premijera biti održana na salonu automobila u Pekingu (20. – 28. april). Slike pokazuju da je prednji deo Q5 mešavina aktuelnih Audijevih modela A4 i Q7, dok se ostatak karoserije može opisati kao umanjena verzija većeg Q7 (sa izuzetkom zadnjih svetala, koje podsećaju na ona sa prošlogodišnje studije Cross Cabriolet Concept). U svakom slučaju, Q5 predstavlja Audijev odgovor na slične modele iz BMW-a (X3), Mercedesa (GLK), Volvoa (XC60), Land Rovera (Freelander 2), Nissana (Murano), Infinitija (EX37), Mazde (CX-7) i ostalih. Novi Q5 je dugačak 463 cm, širok 188 cm, visok 165 cm, međuosovinsko rastojanje iznosi 281 cm, dok je koeficijent otpora vazduhu 0,33. Q5 se inače bazira na Audijevoj MLP platformi, već upotrebljenoj na modelima A4 i A5, a da bi se što više smanjila težina vozila, u njegovoj konstrukciji je velikim delom iskorišćen aluminijum. U početku će se u Q5 ugrađivati tri motora (svi sa direktnim ubrizgavanjem i turbo punjačem) : 2,0 litarski TFSI četvorocilindrični benzinac sa 155kW/211KS i 350Nm (sa njim Q5 postiže 222 km/h, do 100 km/h ubrzava za 7,2 sekunde, troši 8,5 litara goriva na 100 km), kao i dva dizelaša; 2,0 litarski četvorocilindrični TDI od 125kW/170KS i 350Nm (može do 204 km/h, do stotke mu treba 9,5 sekundi, troši 6,7 litara) i 3,0 litarski V6 TDI agregat sa 176kW/240KS i 500Nm (najveća brzina 225 km/h, ubrzanje 6,5 sekundi, prosečna potrošnja 7,7 litara). Svi imaju Audijev quattro pogon na sva četiri točka, koji u normalnim okolnostima raspoređuje snagu u odnosu 40:60 napred/nazad, a kada je potrebno, na prednju osovinu može da se prebaci do 65%, a na zadnju osovinu do 85% snage. Audi Q5 sa 2.0 TDI motorom ima manuelni šestostepeni menjač, dok su 3.0 TDI i 2.0 TFSI dobilii novi sedmostepeni S-tronic menjač sa duplim kvačilom i komandama za menjanje brzina na volanu. Inače, Amerikanci će novi Q5 dobiti samo sa 3,2 litarskim FSI V6 benzincem sa 265KS i 330Nm, uparenim sa šestostepenom Tiptronic transmisijom. U unutrašnjosti ima mesta za 5 putnika, dok se zapremina prtljažnog prostora obaranjem zadnjih sedišta može povećati sa standardnih 540 na 1560 litara. Interijeri u skupljim verzijama imaće elemente od aluminijuma, kao i drvo, hrom, kožu i alkantaru, dok se od ostalih elemenata opreme (između ostalog) izdvajaju i keyless ulazak u vozilo bez ključa, sistem za nadgledanje pritiska u gumama, LED prednja dnevna svetla, točkovi veličine od 17 do 20 inča, veliki panoramski sunčani krov, klima uređaj u tri zone i adaptivna svetla. Preko Audi Drive Select sistema, vozač će imati mogućnost da podesi set up ogibljenja po svom nahođenju, a tu je i upravljački sistem, koji se prilagođava brzini kretanja. Prema sadašnjim informacijama, prodaja novog Q5 u Evropi počinje u novembru ove godine, a očekuje se da će se raspon cena kretati od 35.000 do 50.000 evra.
VIDEO : Audi Q5

Da Kinezi vole da "pozajmljuju" dizajn poznatih i uspešnih automobila, poznata je stvar. Novi Lifan 320 to ponovo potvrđuje. Naime, jedna od najvećih kineskih automobilskih kompanija - Lifan Auto - za salon automobila u Pekingu (2008 Auto China show, od 20. do 28. aprila) pripremila je novi model Lifan 320, koji međutim u dizajnerskom smislu ne predstavlja ništa drugo nego produženu verziju aktuelnog Minija, koji je dobio i dodatni par vrata. Kinezi su ovom modelu doduše podarili i izmenjena prednja svetla, ali su zato ostali mnogobrojni karakteristični detalji (maska, hauba, krov, kompletan zadnji deo sa svetlima, branikom i zadnjim krovnim spojlerom) preuzeti od engleskog originala. Kinezi se tu nisu zaustavili, pa su "pozajmili" i ime, jer oznaku 320 već odavno koristi bavarski BMW (koji je usput i vlasnik Minija). Za pogon je odabran 1,3 litarski motor sa 65kW/88KS pri 6000 o/min. i 110Nm obrtnog momenta (u rasponu od 3000 do 5000 o/min.), što je dovoljno za najveću brzinu od 155 km/h. Auto je inače dugačak 3745 mm, širok 1620 mm, visok 1430 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2340 mm. Prodaja u Kini počinje u avgustu ove godine, a u standardnij opremi će se naći ABS, servo volan i dva vazdušna jastuka.