home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Više o Ferrariju California možete pročitati OVDE





Mitsubishi Motors Corporation je izabrao predstojeći salon automobila u Moskvi (od 26. avgusta do 7. septembra) da premijerno publici prikaže novi Pajero Sport SUV, koji će kupcima biti na raspolaganju od jeseni ove godine.

Ovde treba napomenuti da će se, u zavisnosti od tržišta, novi Pajero Sport prodavati i kao Montero Sport, Nativa, a u Australiji kao Challenger. U japanskoj kompaniji su takođe odlučili da Pajero Sport neće prodavati u Zapadnoj i Centralnoj Evropi, kao ni u Severnoj Americi.

U svakom slučaju, novi Pajero Sport po rečima proizvođača karakterišu dinamične i sportske linije eksterijera u kombinaciji sa prostranom i komfornom unutrašnjošću za 5 (sa dva reda sedišta) ili 7 putnika (sa tri reda sedišta). Pogon je naravno na sva četiri točka (Super Select 4WD system kakav koristi i Pajero), odgovoran za izuzetne off-road mogućnosti.

Najnoviji Mitsubishijev SUV model pokretaće tri motora, tačnije radi se o 2.5 i 3.2 litarskim common-rail dizelašima sa direktnim ubrizgavanjem i 3.5 litarskom V6 benzincu (Rusima će inače biti dostupan samo model sa 3.2L dizelašem i sa pet sedišta).

Odluka da se za mesto promocije izabere salon u Moskvi uopšte ne iznenađuje, imajući u vidu porast prodaje automobila u Rusiji (posebno SUV segmenta koji tamo zauzima 20% tržišnog kolača) i činjenicu da je Mitsubishi u fiskalnoj 2007. godini Rusima prodao oko 100.000 vozila. Japanci očekuju da će novi Pajero Sport pomoći da se u fiskalnoj 2008. na tržištu najveće zemlje sveta plasira 140.000 Mitsubishija.



 

Do sada je Fiat za svoj novi retro model 500 primio preko 222.000 narudžbina, a najnovija je stigla iz Maranela. Tačnije, Fiat je ekskluzivno za Ferrari izradio 200 primeraka posebne serije Fiata 500, koji će služiti kao zamenska vozila u Ferrarijevoj evropskoj prodajno-servisnoj mreži. 

Fiat 500 Ferrari Special Edition se bazira na Fiatu 500 Sport, što znači da ga pokreće 1.4 litarski benzinski motor sa 74kW/100KS. U odnosu na standardni 500 Sport, ova specijalna serija je dobila i tradicionalnu Ferrari crvenu boju, aluminijumske točkove od 16 inča (sa gumama dimenzija 195/45), kočiona klešta crvene boje, a u unutrašnjosti novi set aluminijumskih sportskih pedala, Frau kožu i poseban crni upravljač prošiven crvenim koncem.

U paketu se još nalaze i novi izduvni sistem, automatski klima uređaj, hi-fi sistem, svetla za maglu, električni sunčani krov i posebna pločica sa serijskim brojem primerka.



Sem potpuno novog modela Insignia, Vauxhall, britanska filijala General Motorsa, za predstojeći salon automobila u Londonu priprema i premijeru limitirane edicije sportske Corse VXR (u ostatku Evrope poznat kao Opel Corsa OPC). Radi se o Corsi VXR Arctic Edition, koja će britanskim kupcima biti ponuđena u tiražu od samo 500 primeraka. Sem doteranog izgleda (Glacier White boja, zatamnjena zadnja stakla, krov i retrovizori u crnoj boji, novi aluminijumski točkovi od 18 inča sa gumama dimenzija 225/35, Remus sportski izduvni sistem), Corsa VXR Arctic Edition se od standardnog modela razlikuje i po nešto jačem 1.6 litarskom turbo motoru (Arctic Edition raspolaže sa 207KS, odnosno ima 15 konja više od obične Corse VXR). Vauxhall nije saopštio performanse ove nove limitirane Corse, ali podsećanja radi, standardna Corsa VXR od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za 6,8 sekundi, a postiže najveću brzinu od 225 km/h. Cena? Corsu VXR Arctic Edition će onih 500 najbržih Britanaca morati da plate 16.995 funti ili 21.405 evra.



Salon automobila u Londonu, koji se za novinare otvara 22. jula, biće i mesto evropske promocije meksičkog sportskog kupea Mastretta MXT.

Ovaj dvosed je razvijen u firmi Mastretta Design, specijalizovanoj za industrijski dizajn (osnovanoj inače 1987. godine u Meksiko Sitiju), a pokreće ga centralno smešten Ford Duratec četvorocilindrični motor, zapremine 2.0 litra i sa 240KS i 250Nm obrtnog momenta (snaga se preko petostepenog manuelnog menjača prenosi na zadnje točkove).

Performanse ovog, samo 900 kg teškog sportiste, izgledaju ovako: ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) traje manje od pet sekundi, dok maksimalna brzina iznosi 241 km/h.

MXT je inače dugačak 3900 mm, širok 1790 mm, a visok 1150 mm. Što se cene tiče, kada tokom naredne godine počne prodaja u Velikoj Britaniji, MXT će koštati 32.999 funti ili 41.560 evra.



Mitsubishi je danas otkrio kako će izgledati njegovo novo oružje za sledeći Dakar rally, koji se inače od 2009. godine iz Afrike seli u Južnu Ameriku. Kratko rečeno, osnovna misija novog Racing Lancera je da pobedi na tom reliju...

Racing Lancer je Super Production Cross-Country Rally automobil, koji je razvijen u skladu sa FIA-inim Group T1 propisima (modifikovani cross-country rally automobili), a takođe zadovoljava i pravila koja će stupiti na snagu 2010. godine.

Japanci su za pogon odabrali V6 turbo-dizel motor sa više od 260KS i 650Nm obrtnog momenta, dok je kao inspiracija za izgled karoserije od karbon fibera poslužio Mitsubishi Lancer Sportback, novi hatchback koji će evropskim kupcima biti dostupan od ovog leta (o njemu više OVDE).



Kia Soul i zvanično

16 Jul 2008 - 11:47 Noviteti Link

Kia je još na ovogodišnjem martovskom salonu automobila u Ženevi izložila ukupno tri Soul koncept automobila (Soul Burner, Soul Diva i Soul Searcher), najavivši na taj način skori dolazak serijskog kompaktnog crossovera sa ovim imenom. U današnjem press saopštenju korejska fabrika je objavila novi set zvaničnih fotografija serijske verzije Soula, kao i par tehničkih detalja.

Kia tvrdi da će sa modelom Soul startovati sa potpuno novim segmentom i time privući pre svega mlađe kupce, koji obično ne bi ni razmišljali o kupovini nekog od modela ovog korejskog proizvođača.

Paleta pogonskih agregata će obuhvatati 1.6 i 2.0 litarske benzince (u paru sa manuelnim i automatskim menjačima), kao i 1.6 CRDi turbo dizelaš (u saopštenju se ne navodi njihova snaga, mada pojedini sajtovi navode da slabiji benzinac ima 124KS, a dizelaš 128KS).

Soul je inače dugačak 4105 mm, širok 1785 mm, visok 1610 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2550 mm.

Iznenađenje (ili razočarenje) predstavlja najava da će Soul biti dostupan samo u verziji sa pogonom na prednjim točkovima, budući da za sada nema planova o 4x4 varijanti. Mada Kia ni ovom prilikom nije objavila slike unutrašnjosti, ona bi trebalo da bude veoma slična pomenutim Soul konceptima sa salona u Ženevi. Proizvodnja Soula u Koreji počinje u novembru ove godine, dok će zvanična svetska premijera biti održana 2. oktobra na salonu automobila u Parizu (prodaja u Evropi počinje u februaru 2009.).



Lotus Project Eagle

16 Jul 2008 - 00:43 Noviteti Link

Evo i prvih fotografija Lotusovog novog sportskog modela sa centralno smeštenim motorom, koji je trenutno poznat samo kao Project Eagle. Zvanično komercijalno ime će biti objavljeno 22. jula na njegovoj svetskoj premijeri na domaćem terenu predstojećeg salona automobila u Londonu (za posetioce se inače otvara 23. jula i traje do 3. avgusta). Kao što se i očekivalo, za pogon novog 2+2 sportskog kupea je izabran 3.5 litarski VVT-i motor poreklom iz Toyote Camry, koji je za Project Eagle pojačan i raspolaže sa 206kW/280KS i 340Nm obrtnog momenta.

Što se performansi tiče, konačnih podataka za serijski model još nema, mada u Lotusu navode da je prototipu od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) potrebno manje od 5 sekundi, a da mu maksimalna brzina iznosi 257 km/h.

Na spisku standardne opreme se, između ostalog, nalaze i ABS, traction control, elektronska kontrola stabilnosti, kožna sedišta, navigacioni sistem sa 7-inčnim ekranom (osetljivim na dodir), LED osvetljenje, dok će se u zavisnosti od tržišta na spisku serijske ili opcione opreme naći i klima uređaj, Bluetooth, sistem za nadgledanje pritiska u pneumaticima, iPod konekcija...

Britanski proizvođač namerava da svake godine (ručno) napravi po 2000 primeraka Projecta Eagle, s tim što je početak prodaje najavljen za proleće 2009 (po ceni od 45.000 funti ili 56.700 evra). U Lotusu inače planiraju da Project Eagle u budućnosti ponude i u kabriolet i u verziji visokih performansi sa dva sedišta.



NICE Ze-o

16 Jul 2008 - 00:33 Noviteti Link

Pristupačan, praktičan, sa malim troškovima održavanja i sa nultom emisijom; tako britanski NICE Car Company opisuje svoj novi elektro-automobil Ze-o, čija će zvanična svetska premijera biti održana 22. jula na salonu automobila u Londonu (2008 British Motor Show).

Osnovni Ze-o postiže maksimalnu brzinu od 88 km/h, ima autonomiju od 105 km (u gradskim uslovima vožnje), dok će se kao opcija kupcima nuditi i litijum-jonske baterije, koje će ovom MPV modelu omogućavati veći radijus kretanja (detaljniji podaci o ovom automobilu biće saopšteni naknadno na salonu u Londonu).

Ze-o je inače dizajniran u Evropi, dok će za proizvodnju biti zaduženi NICE-ovi kineski partneri. Prodaja u Velikoj Britaniji (po ceni od oko 17.500 evra) počinje ove jeseni, a u ostatku Evrope to će se desiti tokom 2009. godine.



Iako će specijalna serija Jaguara XK, nazvana XK60 (u čast 60 godina Jaguara XK120) biti promovisana već za nekoliko dana na salonu automobila u Londonu, iz ove britanske kuće u indijskim rukama još nema nikakvih zvaničnih detalja o ovom modelu. Tačnije, za sada je objavljeno samo par slika novog XK60, dok ćemo na konkretnije informacije morati da sačekamo 22. jul, za kada je zakazana promocija. Po onome što se vidi sa ove slike, XK60 je dobio diskretan body kit, posebne oznake i naravno tradicionalnu British Green zelenu metalik boju.



BMW je objavio fabrički video svog novog trkačkog automobila M3 ALMS, kojim se od sledeće sezone vraća u Američku Le Man Seriju (ALMS).

Novi BMW M3 ALMS je napravljen na bazi četvrte generacije BMW-a M3, a bavarska kompanija ga je publici premijerno prikazala pre nekoliko meseci na salonu automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show).

Pokreće ga modifikovana verzija 4.0 litarskog V8 motora iz standardnog M3, što u praksi znači da ovaj agregat umesto serijskih 309kW/420KS i 400Nm obrtnog momenta, sada raspolaže sa 485KS i 500Nm (u paru sa šestotepenom sekvencijalnom transmisijom).

BMW M3 ALMS se od serijskog brata razlikuje i po široj i lakšoj karoseriji (težina automobila iznosi 1150 kg), aerodinamičkom paketu, doteranom ogibljenju, aluminijumskim točkovima od 18 inča, novim kočionim sistemom (diskovi napred od 380 mm, nazad od 332 mm)...



Druga generacija Mazde6 će američkim kupcima biti dostupna od kraja leta (Evropljanima je prikazana još u septembru prošle godine na salonu u Frankfurtu) i to po nama veoma primamljivoj ceni, koja za osnovni model iznosi svega 18.550 dolara (11.640 evra). U ponudi će biti 2.5 litarski četvorocilindrični motor sa 170KS i 3.7 litarski V6 sa 272KS. Uz četvorocilindrični motor Mazda će kupcima ponuditi izbor između šestostepenog manuelnog menjača i petostepenog automatika, a uz V6 model ide šestostepeni automatik sa manuelnim modom za menjanje brzina. Dizajnerski se američka verzija ne razlikuje mnogo od evropske, tačnije najveća razlika se ogleda u modifikovanom zadnjem kraju, koji je dobio drugačija svetla i mali spojler na poklopcu prtljažnika. Ostatak promena se svodi na nešto drugačiji prednji gril i kućišta svetala za maglu (američka Mazda6 je inače i nešto duža od evropske varijante). Kao i prethodnik, i nova Mazda6 će se proizvoditi u Flat Rocku u Mičigenu, a biće dostupna samo u klasičnoj limuzinskoj verziji.



Swift Sport Rally N Style je nova verzija popularnog Suzukijevog mališana, koji je namenjen samo kupcima u Nemačkoj i to za samo 500 najbržih, budući da se ovde opet radi o limitiranoj seriji (cena inače iznosi 17.900 evra).  

Swiftov 1.6 litarski benzinski motor i dalje razvija 79kW/125KS, pa je poenta svega bogatija standardna oprema i zanimljiva kombinacija boja (pored Cosmic Black crne metalik boje, ovaj Swift naime karakterišu i crvene i žute trake na karoseriji ).

Što se opreme tiče, ona obuhvata desetokrake aluminijumske točkove od 17 inča (gume su dimenzija 195/45 R17), Monroe amortizere, ABS, EBD (elektronska raspodela kočione sile), ESP (elektronska kontrola stabilnosti), trokraki sportski upravljač, sportska sedišta sa integrisanim naslonima za glavu, pedale od nerđajućeg čelika i CD radio/MP3 sa komandama na volanu i sa 6 zvučnika.




BMW X3 za 2009.

13 Jul 2008 - 00:59 Noviteti Link

Nakon promocija potpuno nove serije 7 i redizajnirane serije 3, BMW nastavlja sa osvežavanjem svoje game. Ovoga puta na red je došao SUV model X3, koji je blago osvežen za novu prodajnu sezonu; tačnije, dobio je doterani enterijer (promene se svode na nove materijale i nove komande za radio i opcioni navigacioni sistem i par hromiranih detalja), a dodate su i dve nove specijalne edicije Lifestyle i Exclusive, kao i širi spisak opcionih elemenata kao što su nove boje za karoseriju i unutrašnjost, aluminijumski točkovi i sl.

Novost je i drugačiji način obeležavanja modela u gami X3, koji je bavarska kompanija nedavno uvela sa modelom X6. Tako se npr. sada osnovni model X3 sa 2.0 litarskim benzincem zvanično naziva X3 xDrive20i, a najsnažniji dizelaš nosi ime X3 xDrive35d (u ponudi je inače šest motora sa rasponom snage od 110kW/150KS do 210kW/286KS).

Što se tiče pomenutih specijalnih edicija, X3 Edition Lifestyle, između ostalog, karakterišu aluminijumski točkovi od 18 inča (u modelu xDrive35d, dok ostale verzije imaju felne od 17 inča), devet različitih boja karoserije (jedna od njih je i nova Space Grey metalik), kožni upravljač i sedišta u kombinaciji štof/koža.

BMW X3 Edition Exclusive je takođe opremljen aluminijumskim točkovima od 18 inča, sportskim sedištima u Nevada koži, kožnim volanom, prednjim naslonima za ruke, xenon svetlima, senzorom za kišu, novom Mineral Green metalik bojom, hromiranom izduvnom cevi... Kome ipak sve ovo nije dovoljno, na raspolaganju mu stoje mnogobrojni opcioni elementi iz BMW Individual ponude, a tu je i novi Comfort Plus paket.

Cene za nove X3 Edition modele u Nemačkoj se kreću od 36.700 evra za X3 xDrive20i Edition Lifestyle do 53.950 evra za X3 xDrive 35d Edition Lifestyle i od 39.650 evra za X3 xDrive20i Edition Exclusive do 56.050 evra za X3 xDrive35d Edition Exclusive.

 



Jeep J8 i zvanično

12 Jul 2008 - 13:24 Noviteti Link

Jeep je na "Euro Jeep Campu 2008" u Nemačkoj i zvanično promovisao konačnu, serijsku verziju novog Jeepa J8, koji u stvari predstavlja vojnu verziju aktuelnog Jeepa Wrangler Unlimited (predprodukcijska varijanta je inače predstavljena još u septembru prošle godine). Time se američki brend vraća na tržište vozila namenjenih vojsci (na kraju krajeva, Jeep je 1941. i počeo kao vojno vozilo).

Novi Jeep J8 pokreće 4-cilindrični 2,8 litarski turbo-dizel motor sa 110kW/150KS i 400Nm obrtnog momenta, uparen sa 5-stepenom automatskom transmisijom (za prenos snage na podlogu brine se Command-Trac integralni pogon). Naravno, inžinjeri su Jeep J8 ojačali i modifikovali da bi mogao da odgovori novim zadacima (između ostalog, povećana je i nosivost na 1250 kg, a može da zagazi u vodu do dubine od 762 mm). Novi J8 će se nuditi u dve karoserijske verzije : kao produženi pick-up sa 2 vrata i kao višenamensko vojno vozilo sa 4 vrata. Iako nije namenjen za upotrebu na prvim borbenim linijama kao borbeno vozilo, J8 je sposoban za obavljanje različitih poslova : kao komandno vozilo, za prevoz trupa i tereta, ambulantno vozilo i sl.

Ono što je zanimljivo jeste da će se Jeep J8 proizvoditi u Egiptu (tačnije u Kairu), a na tržištu će se naći već ovog meseca.