home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Novi, 1,4 litarski TFSI motor sa 4 cilindra i turbo punjačem se od sada može dobiti i u Audijevim modelima A3 i A3 Sportback. Novi TFSI agregat (uparen sa 6-stepenom manuelnom transmisijom) razvija 92kW/125KS pri 5000 obrt./min. i tačno 200Nm obrtnog momenta, koji je na raspolaganju u rasponu od 1500 do 4000 obrt./min. (80% maksimalnog momenta je dostupno već pri 1250 obrt./min.). Motor se odlikuje "ekstremno efikasnim sagorevanjem" i redukovanom emisijom štetnih izduvnih gasova i pruža "superiorne performanse". A3 1,4 TFSI postiže maksimalnih 203 km/h i ubrzanje do stotke za 9,6 sekundi (podaci za verziju sa troja vrata) dok prosečna potrošnja po fabričkim tvrdnjama iznosi 6,5 litara benzina na 100 km. Audi A3 sa ovim novim motorom će se pojaviti u prodaji u septembru ove godine po ceni od 21.350 evra (koliko u Nemačkoj treba platiti baznu verziju Attraction sa troja vrata).  





Ferrari F430 Scuderia

19 Jul 2007 - 01:08 Noviteti Link

Na predstojećem septembarskom salonu automobila u Frankfurtu, Ferrari će izložiti dugoočekivanu olakšanu verziju modela F430 ali se neće zvati Challenge Stradale, kako se očekivalo, već F430 Scuderia. Pojava ove drumske varijante trkačkog modela F430 Challenge uopšte ne dolazi kao veliko iznenađenje jer su prototipovi viđani mesecima unazad. Poenta cele priče oko F430 Scuderie jeste veća snaga (510 naspram 490 konja) i težina manja za 100 kg (sada na "suvo" 1250 kg) u odnosu na standardni F430. Iako zvanični podaci o performansama Scuderie nisu objavljeni, zbog veće snage 4,3 litarskog V8 motora i manje mase (odnos 2,45 kg po 1 KS) svakako na tom polju treba očekivati znatno poboljšanje (običan F430 postiže 315 km/h i ubrzava do 100 km/h za 4 sekunde). Spolja su standardni otvori za vazduh u prednjem braniku zamenjeni većim i agresivnijim, koji se daleko bolje uklapaju sa linijama automobila. Novi su i zadnji branik, difuzor, novi izduvni sistem sa samo dve izduvne cevi (umesto standardnih četiri) kao i retrovizori od karbon fibera. I u unutrašnjosti se primećuje velika upotreba karbon fibera (sedišta, volan). Dve uzdužne dekorativne trake, koje se protežu celim automobilom su samo tačka na i. Snaga se na zadnje točkove (od 19 inča i u zlatnoj boji) prenosi preko unapređenog 6-stepenog F1 menjača (nazvanog Superfast), koji brzine menja za samo 60 milisekundi. Osim toga, F430 Scuderia je dobio i novi traction control, koji po prvi put kombinuje E-Diff elektronski diferencijal i F1-Trac traction i stability control u jedinstveni integrisani sistem. Kako je najavljeno, čast da 11. septembra u Frankfurtu medijima predstavi novi F430 Scuderia, imaće lično Michael Schumacher.




Ford Kuga

18 Jul 2007 - 23:04 Noviteti Link

Ford će tokom 2008. godine obogatiti svoju paletu novim modelom nazvanim Kuga (izgleda da marketinški stručnjaci ove kompanije nisu obratili šta reč kuga znači na našem i na srodnim jezicima !). Ako ostavimo nesrećno ime po strani, Kuga u stvari predstavlja serijsku verziju SUV koncepta Iosis-X sa prošlogodišnjeg salona automobila u Parizu, a Ford će predserijsku verziju Kuge izložiti na uvid medijima i publici već na salonu u Frankfurtu ove godine (11. – 23. septembar) dok će prodaja početi na proleće sledeće godine. Dakle, Kuga je Fordov novi kompaktni Crossover model sa 4x4 pogonom, koji treba da pruži izuzetne vozne karakteristike kao i kakve-takve off-road mogućnosti. Naravno, i na ovom modelu Ford je primenio svoj tzv. kinetički dizajn, kojim se već ponose novi Mondeo, S-MAX (aktuelni automobil godine u Evropi) i Galaxy. Osim ove slike (u stvari kompjuterski crtež) Ford za sada nije objavio nikakve tehničke detalje o ovom modelu tako da nam preostaje samo da strpljivo sačekamo salon u Frankfurtu. Ipak, treba očekivati ugradnju benzinaca od 1,6 i 2,0 litra zapremine sa 125 odnosno 140KS kao i 1,8 i 2,0 litarskih dizelaša sa takođe 125 i 140 konja. Najsnažniji u paleti bi trebalo da bude 2,5 litarski turbo motor sa 225KS. Prema ovoj slici, Kuga poseduje atraktivan i dinamičan izgled na kome se posebno ističe moćan prednji kraj sa ogromnim otvorom za vazduh u prednjem braniku a tu su i veliki lukovi blatobrana (i isti takvi točkovi) kao i relativno mali klirens (razdaljina najniže tačke vozila od tla) čime automobil dobija i snažnu sportsku notu. Da podsetimo, pre izvesnog vremena pisali smo o ovom modelu ali se tada smatralo da će dobiti ime X-MAX. Kako bilo, Kuga će popuniti rupu u ponudi ovog proizvođača u rastućem SUV segmentu (Toyota RAV4, Honda CRV, novi VW Tiguan), a nudiće mesta za 5 osoba, fleksibilnu i praktičnu unutrašnjost kao i bogatu standardnu opremu. Ford će Kugu, osim u 4x4 verziji, nuditi i u varijanti sa pogonom samo na prednjoj osovini.  



Volvo je ponudu agregata u svom Coupe-Cabrio modelu C70 obogatio novim 2,0 litarskim 4-cilindričnim turbodizel motorom sa 100kW/136KS i 320Nm obrtnog momenta. Volvo C70 2,0D sa ovim motorom postiže 205 km/h, do 100 km/h ubrzava za tačno 11 sekundi, a prosečno troši 6,1 litru dizela na 100 km (fabrički podatak). Standardno se ugrađuje i DPF filter protiv čađi. Volvo očekuje da će prodaja modela C70 sa ovim dizelašem na globalnom nivou dostići 2000 komada godišnje odnosno 10 % svih prodatih Volvoa C70 (u Evropi se očekuje da taj procenat bude 20 %). Po rečima ljudi iz Volvoa, ovaj dizelaš predstavlja "atraktivnu kombinaciju štedljivosti i uživanja u vožnji". Prodaja Volvoa C70 2,0D počinje na jesen ove godine. 



Ford je napravio još jednu WRC verziju svog Focusa da bi obeležio titulu u WRC šampionatu, osvojenu prošle 2006. Da podsetimo da je Ford nedavno na salonu u Barseloni predstavio specijalni Focus WRC-S, koji je pokretao 2,0 litarski dizelaš sa 136KS, a sada je fabrika odlučila da WRC oznaku dodeli i pravom sportisti, modelu ST sa 2,5 litarskim turbo benzincem od 225 konja. U paru sa manuelnim menjačem sa 6 stepeni, Focus ST WRC Edition do 100 km/h ubrzava za 6,8 sekundi i postiže maksimalnih 241 km/h, čime daleko bolje opravdava WRC oznaku u odnosu na pomenuti WRC-S sa dizel agregatom. Zanimljivo je pri tom da je Focus ST WRC Edition namenjen samo austrijskom tržištu, gde će biti ponuđeno samo 50 primeraka  po ceni od 36.982 evra (8042 evra više od običnog Focusa ST) i to isključivo u beloj boji. Osim po rally nalepnicama, Focus ST WRC Edition se od običnog ST rođaka razlikuje po novom body paketu (prednji spojler, pragovi, zadnji dufuzor), 20-inčnim OZ felnama u beloj boji i Eibachovom ogibljenju, koje je ovaj Focus spustilo za dodatnih 15 mm. U unutrašnjosti se kao znak raspoznavanja nalazi i aluminijumska pločica na centralnoj konzoli sa potpisom Fordovih WRC vozača Marcusa Gronholma i Mikke Hirvonena.   



Hansen GT-R iz Holandije

17 Jul 2007 - 00:40 Noviteti Link

Posle Spykera, Donkervoorta i Carvera, Holandija će se uskoro ponositi još jednim domaćim automobilom i to supersportskim modelom firme Hansen. Naime, Hansen je upravo objavio detalje o svom novom automobilu GT-R, namenjenom trkama ali će osim njega uskoro ponuditi i njegovu putnu verziju nazvanu prosto GT. GT-R je dvosed sa centralno smeštenim 5,0 litarskim V10 motorom (sa 500KS i 500Nm obrtnog momenta) uparenim sa 6-stepenim menjačem, koji snagu prenosi na zadnje točkove (od 18 inča). Šasija je izrađena od aluminijuma, čelika i kompozitnih materijala (da bi se smanjila težina a istovremeno očuvala čvrstoća) dok je za izradu karoserije upotrebljen karbon i fiberglas. Rezultat je težina automobila od samo 1100 kg. Jedan od ciljeva konstruktora je bio da stvore automobil bez uobičajenih elektronskih pomagala i sa što manje kompromisa. Kompletiranje prvog prototipa treba da se desi krajem ove godine dok se za narednu godinu već najavljuje prva serija od pet komada po ceni od oko 225.000 evra.




Škoda Fabia Combi II

16 Jul 2007 - 13:12 Noviteti Link

Škoda je danas objavila i prvu zvaničnu (tzv. teaser) sliku karavan verzije nove Fabie, koja će svoju svetsku premijeru doživeti na salonu automobila u Frankfurtu (11. – 23. septembar). Fabia Combi (kako u češkoj fabrici nazivaju karavan modele) predstavlja novog konkurenta tek promovisanom Peugeotu 207 SW, a i drugi proizvođači planiraju ulazak u ovaj segment malih karavan automobila (Renault već sprema Clio Grand Tour, a nezvanično se pominje i Fiat Grande Punto SW). Fabia Combi druge generacije raspolaže prtljažnikom zapremine 430 litara (1400 kada se obore zadnja sedišta), a pokretaće je benzinski motori od 1,2 litra (sa 3 cilindra i 60 odnosno 70KS), 1,4 litra (sa 86KS), 1,6 16v sa 105 konja, a od dizelaša na raspolaganju će biti 1,4 TDI u verzijama sa 70 i 80 konja i veći 1,9 TDI sa 105KS. Za izgled novog zadnjeg dela se može reći da je skladan i lepo uklopljen u ostatak karoserije a pada u oči i prilično položen C stub, više u stilu nekog hatchback automobila a ne karavana. Paketi opreme biće isti kao i kod Fabie sa petora vrata.



HTT Locus Plethore

16 Jul 2007 - 00:45 Noviteti Link

Kanadski konstruktor Luc Chartrand je svoj superautomobil HTT Locus Plethore u formi prototipa izložio još krajem januara ove godine na salonu automobila u Montrealu, a sada je ovaj sportista konačno spreman i za serijsku proizvodnju (naravno u malom broju primeraka, tačnije plan je da se godišnje ručno napravi 400 komada). Prodaja ovog prvog kanadskog superautomobila će početi krajem leta ove godine i to po početnoj ceni od 330.000 kanadskih dolara. Sam dizajner svoj supersportski auto naziva i "Bomba iz Kvebeka" što zbog centralno smeštenog GM-ovog 8,2 litarskog V8 motora i 750KS, nesumnjivo i jeste. Međutim, tu nije kraj jer postoji i verzija sa svih 1300 KS !! Auto je u celosti izrađen od karbon fibera, a snaga se preko ručnog šestostepenog menjača prenosi na zadnje točkove. Mada podaci o ubrzanju za sada nisu zvanično objavljeni, na osnovu snage i težine od 1250 kg, može se sa sigurnošću zaključiti da će zaista biti eksplozivno. Što se maksimalne brzine tiče, navodi se da ista premašuje 205 milja na sat (330 km/h). Zanimljiv je i centralni smeštaj sedišta vozača (kao kod legendarnog McLarena F1) dok se iza njega nalaze još dva mesta za putnike. Zvaničan sajt na adresi : www.locussupercar.com

  



Rossion Q1

16 Jul 2007 - 00:42 Noviteti Link

Kada je firma 1G Racing iz Ohaja (američki distributer britanskih sportskih automobila Noble) u februaru ove godine kupila prava da proizvodi modele Noble M400 i M12, u ugovoru je stajala i klauzula po kojoj je 1G Racing obavezan da takvim automobilima promeni ime i tako je nastao Rossion Q1, koji za osnovu koristi Noble M400. Ipak, Rossion Q1 je daleko luksuznije opremljen u odnosu na svog britanskog rođaka pa se tako u opremi, između ostalog, može naći i satelitska navigacija, ručno šivena kožna unutrašnjost i vrhunski audio sistem. Zbog toga je i teži (1134 kg naspram 1060 kg Noblea M400) ali odnos snaga/težina ipak iznosi odličnih 397KS po toni težine. Pokreće ga Fordov 3,0 litarski V6 bi-turbo motor sa 450KS, koji mu omogućava ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) za samo 3,2 sekunde dok maksimalna brzina iznosi 185 milja na sat (298 km/h). Četvrt milje (402 metra) prelazi za 11,4 sekunde. Rossion Q1 će se proizvoditi ručno, u Južnoafričkoj Republici i to naravno u limitiranom broju primeraka, a cene će se kretati od 69.000 pa do 90.700 američkih dolara. Prodaja počinje krajem ove godine.




Peugeot 4007 u prodaji

15 Jul 2007 - 00:53 Noviteti Link

Peugeotov prvi pravi SUV model nazvan 4007, imao je svetsku premijeru još početkom marta ove godine na salonu automobila u Ženevi (zajedno sa svojim bratom blizancem Citroenom C-Crosser), a 12. jula je francuski proizvođač počeo sa prodajom ovog modela u Francuskoj po početnoj ceni od oko 30.000 evra. Da podsetimo da su i Peugeot 4007 i Citroen C-Crosser napravljeni na bazi novog Mitsubishija Outlander ali su naravno Francuzi dizajnerskim promenama, pre svega na prednjem kraju, dobili vizuelno različite modele mada su pozadi i sa strane sva tri automobila praktično identična. Razlike Peugeotovog SUV-a u odnosu na Citroen C-Crosser se svode praktično samo na originalniji prednji kraj koji ima drugačije oblikovana svetla, masku i branik dok se pozadi izdvaja samo drugačija grafika zadnjih svetala i znak Peugeota. Uglavnom, 4007, bez obzira na sličnost sa rođacima iz Citroena i Mitsubishija, zadražava osnovne dizajnerske karakteristike jednog Peugeota dok detalji poput visoke bočne linije i naglašeni blatobrani dodatno naglašavaju dinamičnost i mišićavost ovog terenca. Peugeot će, bar u početku, svoj SUV model opremati samo jednim turbo-dizel agregatom. Motor je 2,2 litarski HDi snage 115kW/156KS i 380Nm obrtnog momenta (maksimalni obrtni momenat postiže pri 2000 obrt./min.) sa FAP filterom protiv čađi a turbina je sa promenljivom geometrijom. Menjač je 6-stepeni ručni a prema podacima same fabrike potrošnja iznosi prihvatljivih 7,3 litara goriva na 100 km. Maksimalna brzina je okruglo 200 km/h a ubrzanje do stotke 9,9 sekundi. Već osnovna verzija je bogato opremljena pa ima ESP, ABS+EBD, krovne nosače, automatski klima uređaj, šest vazdušnih jastuka, alarm protiv krađe, daljinsko centralno zaključavanje, putni kompjuter, prednja svetla za maglu, alu felne od 16 inča i radio/CD MP3 uređaj. Uz bogatije pakete opreme dolaze felne od 18 inča, kožna unutrašnjost, 6xCD changer, senzori za parkiranje, Xenon svetla, tamno zatamnjena bočna stakla i staklo pozadi itd. Novi SUV može prevesti svih 7 putnika po svim vrstama podloge zahvaljujući, pre svega, integralnom 4x4 pogonu kao i visokom klirensu dok su stabilnost i udobnost u vožnji obezbeđeni proverenim sistemom oslanjanja, koji podrazumeva napred McPherson a pozadi multilink. Osnovna konfiguracija podrazumeva 5 sedišta i 2 pomoćna pozadi, dakle nešto kao 5+2 konfiguracija. Pritom, sedišta u drugom redu (deljiva u odnosu 60/40) su klizna a kada se sklope dobija se praktičan ravan pod. Osnovna zapremina prtljažnika (dakle sa 5 sedišta) iznosi 510 litara, a ako se obori i drugi red sedišta, volumen raste na svih 1686 litara. Za olakšani utovar, vrata prtljažnika su iz dva dela, pri čemu je donji deo u stanju da izdrži teret od 200 kg. Dimenzije Peugeota iznose : D/Š/V - 4645 mm/1800 mm/1760mm dok je međuosovinsko rastojanje 2672 mm. I Peugeot 4007 i Citroen C-Crosser će se proizvoditi u Mitsubishijevoj fabrici u japanskom gradu Okazaki. Kako stvari sada stoje, Peugeot 4007 u Srbiju će stići tek na proleće naredne godine.




Etox Zafer iz Turske

15 Jul 2007 - 00:49 Noviteti Link

Evo kako izgleda sportski auto napravljen u Turskoj. Nazvan je Etox Zafer i trenutno prolazi kroz poslednju fazu testova dok se zvanična premijera očekuje 30. avgusta ove godine. Ima mesta za četiri osobe, a pokretaće ga tri motora; dizelaši od 1500 i 3000 kubika sa 92kW/125 odnosno 162kW/220KS i 6-cilindrični benzinac sa 200kW/272KS. U prvoj seriji biće izrađeno 20 komada a planirano je ukupno 500 primeraka. Zafer je težak 1420 kg, dugačak 4215 mm, širok 1980 mm, visok 1290 mm, a međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2575 mm. Što se "uspešnosti" dizajna tiče, možda je najbolje da prosudite sami.



Pošto je juče pre vremena na internet procurela njihova zvanična brošura modela 911 GT2, u Porscheu su shvatili da više nemaju šta da kriju pa su brže-bolje odlučili da i sami objave zvanične slike tog sportiste, koji će premijeru imati na skorašnjem salonu automobila u Frankfurtu (13. – 23. septembar). Zvanični podaci izgledaju ovako : Porsche 911 GT2 pokreće redni 6-cilindrični bokser motor, zapremine 3,6 litra sa dva turbo punjača (sa VGT promenljivom geometrijom lopatica turbine) i snagom od 390kW/530KS pri 6500 obrt./min. Maksimalni obrtni moment iznosi 680Nm, dostupan u rasponu od 2200 do 4500 obrt./min. dok se snaga preko manuelnog menjača sa 6 stepeni prenosi na zadnje točkove (točkovi su veličine 19 inča). Novi GT2 je težak 1440 kg pa mu ubrzanje do 100 km/h iznosi 3,7 sekundi, ubrzanje do 100 milja na sat (160,9 km/h) traje 7,4 sekunde dok je maksimalna brzina 204 milje na sat ili 328 km/h. Možda je najzanimljivija fabrička tvrdnja o prosečnoj potrošnji od samo 12,5 litara na 100 km !! Prodaja počinje u novembru, a osnovna cena u Nemačkoj iznosi 159.100 evra (sa porezom 189.496).

   



Mercedes ML Edition 10

14 Jul 2007 - 01:15 Noviteti Link

Da bi obeležio deset godina od početka proizvodnje modela ML u svojoj fabrici u gradu Taskaluza u američkoj saveznoj državi Alabama, Mercedes će tržištu ponuditi ograničenu seriju tog modela nazvanu Edition 10. Ova specijalna edicija dobila je posebne 20-inčne točkove, prednja i zadnja svetla sa zatamnjenom pozadinom (prednja svetla su pri tom bi-xenon), masku hladnjaka u Titanium look-u, zatamnjena stakla, hromirane detalje, Edition 10 oznake, jedinstvene boje karoserije, četvrtaste izduvne cevi, dvobojnu kožnu unutrašnjost (kombinacija bež i crne boje), pedale od nerđajućeg čelika i posebne Edition 10 patosnice. Edition 10 će se nuditi sa dva benzinska (ML 350, ML 500) i tri dizel motora (ML 280 CDI, ML 320 CDI, ML 420 CDI 4Matic), a prodaja počinje na jesen ove godine. Inače, pomenuta Mercedesova fabrika u Alabami (kapaciteta 160.000 automobila godišnje), pored ML-a proizvodi i modele R i GL klase. Prvi Mercedes ML je iz ove fabrike izašao u februaru 1997. godine, a do danas je sa fabričkih traka sišlo skoro milion Mercedesovih automobila.

     



Bez obzira na katastrofalne rezultate na crash testovima bezbednosti, koje su postigli prvo Landwind a nedavno iBrilliance BS6, kineski proizvođači ne odustaju od namere da svoje automobile prodaju na Starom kontinentu. Najnoviji automobil, koji će iz Kine stići u Evropu jeste SUV model Shuanghuan Sceo. Njegovu distribuciju će preuzeti novi auto diler iz Francuske, firma AZ Motors, koja je dobila ovlašćenje da Sceo prodaje na tržištima Francuske, Holandije i Belgije. Osim pitanja bezbednosti, Shunaghuan Sceo ima još jedan problem – izgled. Naime, njegov oblik je čista kopija prethodne generacije BMW-a X5 (od napred i sa strane) i Toyote Land Cruiser (prednji kraj). Sceo pokreće benzinski 2,4 litarski motor sa 92kW/125KS pri 5250 obrt./min. i 190Nm obrtnog momenta. Snaga se na sva četiri točka (od 17 inča) prenosi preko manuelnog 5-stepenog menjača ili opcione automatske transmisije dok maksimalna brzina jedva dostiže 150 km/h. Dužina mu iznosi 4710, širina 1871, visina 1820 a međuosovinsko rastojanje 2850 mm.




Nedavno smo objavili špijunske slike novog Porschea 911 GT2, koji će svoju oficijelnu svetsku premijeru imati na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu ali to ne znači da ćemo na zvanične tehničke podatke i slike morati da čekamo još dva meseca. Zahvaljujući (za sada) nepoznatom insajderu, na internetu je pre vremena objavljena kompletna zvanična brošura novog GT2. Ukratko, Porsche 911 GT2 pokreće redni 6-cilindrični bokser motor, zapremine 3,6 litra sa dva turbo punjača (sa VGT promenljivom geometrijom lopatica turbine) i snagom od 390kW/530KS pri 6500 obrt./min. (aktuelni 911 Turbo ima 480KS). Maksimalni obrtni moment iznosi 684Nm u rasponu od 2200 do 4500 obrt./min. dok se snaga preko manuelnog menjača sa 6 stepeni prenosi na zadnje točkove. Novi GT2 je težak 1440 kg pa mu ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi 3,6 sekundi, ubrzanje do 100 milja na sat (160,9 km/h) traje 7,4 sekunde dok je maksimalna brzina 204 milje na sat ili 328 km/h (911 Turbo postiže 310 km/h). Spoljašnjost karakteriše naglašena agresivnost (naročito mnogobrojni otvori za vazduh i zadnje krilo) i točkovi od 19 inča.