home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Fiat Bravo

18 Dec 2006 - 00:53 Noviteti Link

Iako je njegova zvanicna premijera zakazana tek za 29. januar u Rimu, Bravo, novi model Fiata u kompakt klasi, sve se vise nemaskiran vidja po putevima pa su tako nastale i ove slike Bravo-a uzivo. Fiat je doduse vec objavio zvanicne slike spoljasnjosti svog novog aduta ali takve fotografije snimljene u studiju ne daju uvek realnu sliku izgleda automobila, pa su nove napravljene u realnim uslovima pravi pokazatelj uspesnosti dizajna nekog novog modela. Sudeci po ovim slikama Fiat ne mora da se plasi za uspeh novog automobila, bar kada je rec o dizajnu i prihvatanju istog od strane kupaca. Ako i ostali deo paketa (kvalitet, motori i ostala mehanika) bude na viskom nivou, sto se ocekuje, nema nikakve sumnje da ce Fiat konacno(!) imati zaista jakog konkurenta u tzv. Golf klasi gde je prethodnik Stilo, to se sada mirne duse moze reci, totalno podbacio. Uz novi Punto i Pandu novi Bravo tako treba da pomogne Fiatu da se vrati na siguran kurs poslovanja i definitivnog izlaska iz krize. Samo ime Bravo Fiat sada upotrebljava po drugi put i, nadajmo se, uspesnije od prvog pokusaja iz perioda 1995.-2001. godina. Dakle novi Bravo, duzine 4340mm, sirine 1740mm i visine 1500mm predstavlja odgovor Fiata i pravu meru za Opel Astru, VW Golf, Ford Focus, Renault Megane, Citroen C4 i Toyotu Auris. Ima tu jos konkurenata ali da pomenemo samo ove. Za pocetak kupci ce moci da biraju izmedju kombinacije nekoliko starih i nekoliko novih motora. Krecemo od turbodizela zbog sve vece popularnosti gde Fiat nudi 1,9 litarski sa 120 i 150KS kao i manji 1,4 litarski sa 90KS. Od benzinaca nov je 1,4 litarski sa turbo punjacem (T-Jet) u 2 verzije sa 120 ili sa 150KS kao i atmosferska varijanta istog sa 90KS. Primecujete poklapanje snage motora benzinaca sa dizelasima ? U buducnosti mozemo ocekivati i Abarth sportsku varijantu sa oko 200KS a mozda i vise. Fiat ocekuje prodaju od 120000 primeraka na godisnjem nivou a koliko je to realno videcemo vec od aprila naredne godine kada pocinje prodaja ali ako cena bude pristupacnija od konkurencije (sto se od Fiata ocekuje), oprema bogata a kvalitet zadovoljavajuci, imajuci u vidi dinamican dizajn, mozda ova cifra bude i premasena. Videcemo.





Chevrolet Equinox S

17 Dec 2006 - 12:35 Noviteti Link

Pre nekoliko dana Chevrolet je predstavio sportsku S verziju svog SUV-a Equinox sa pojacanim motorom, vecim tockovima od 18 inca (gume P235/50 R18), aero kitom napred i pozadi, sportski podesenim ogibljenjem i novim automatskim menjacem Hydra-Matic 6T70 sa 6 brzina. Motor je 3,6 litarski V6 sa 196Kw (263KS) i 342 Nm sto je povecanje u snazi za 42%! u odnosu na LT verziju Equinoxa tako da ne cudi ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96km/h) ispod 7 sekundi. Prodaja ce u SAD-u poceti u trecem kvartalu 2007. godine sa mogucnoscu izbora varijante sa integralnim pogonom ili samo na prednje tockove.



Mazda3 D Sport

16 Dec 2006 - 12:21 Noviteti Link

U Evropi su sve popularniji automobili kompakt klase sa snaznim dizel motorima poput Ford Focusa ili Opel Astre tako da i u Mazdi planiraju novu snaznu dizel verziju svoje Trojke za sledecu godinu. Sadasnji 1,6 litarski dizelas sa 90 i 109KS tesko da moze da opravda Mazdin Zoom-zoom slogan tako da u Mazdi spremaju 2,0 litarski dizel iz Mazde6 sa 143KS i 360Nm za ugradnju Mazdu3 u paru sa rucnim menjacem sa 6 brzina. Zanimljivo je pritom da ce buduca dizel verzija Trojke imati za 100Nm veci obrtni moment od sportske MPS varijante sa benzincem od 260KS. Ubrzanje nove dizel varijante sa oznakom D Sport iznosice oko 8,5 sekundi do stotke.



Hyundai Atos

15 Dec 2006 - 12:19 Noviteti Link

Korejci ubrzano spremaju novu verziju svog najmanjeg modela Atos i to vec za sledecu godinu. Kako ce izgledati jos je pitanje ali na osnovu ovih slika sa testiranja moze se zakljuciti da se ne radi o potpuno novom automobilu vec o detaljno redizajniranom sadasnjem modelu. Na to upucuju vrata i opsti izgled vozila sa strane bez vecih izmena a da su korenite promene doziveli prednji i zadnji kraj narocito u predelu svetlosnih grupa. Za konacan rezultat ipak treba jos sacekati a kada se to desi zajedno sa novim Atosom treba ocekivati novu Kiu Picanto koja ce, kao i dosad, biti napravljena na osnovi Atosa.  



Opel Corsa Van

15 Dec 2006 - 12:17 Noviteti Link

Na osnovi koncepta CorsaVan predstavljenog na salonu u Parizu, iz Opela stize i najava o serijskoj varijanti spremnoj za zvanicnu promociju na salonu u Briselu od 13.-21.januara naredne godine. Kao sto se vidi ova dostavna verzija je nastala na osnovi Corse sa 3 vrata i predstavlja vec uobicajenu kombinaciju komfora i performansi putnickog automobila i prakticnosti i nosivosti(doduse mnogo manje) nekog kombija. Sa svojih 3999mm i precnikom zaokreta od 10,1 metar, Corsa Van predstavlja idealno resenje za dostavu robe po zakrcenim ulicama velikih gradova. U tome pomaze paleta motora u rasponu od 1,0 litarskog benzinca sa 60KS do 1,3CDTi dizelasa sa 90KS. Najvaznije karakteristike ovakvih vozila su ipak nosivost i zapremina prtljaznika. U Opelu kazu da nova Corsa Van ima za 30% vecu nosivost od prethodnice pa sada ista iznosi 475kg tereta uz maksimalnu zapreminu korisnog prostora pozadi od 919 litara. Van verzija Corse moze se naruciti vec sada kod Opelovih dilera po zapadnoj Evropi ali ce isporuka poceti u aprilu naredne godine.  



Fiat Idea Adventure

14 Dec 2006 - 11:44 Noviteti Link

Slicno Citroenu sa C3XTR i VW-a sa Polom Cross i Fiat nudi proterensku varijantu svog inace obicnog putnickog modela Idea sa nazivom Adventure sto budi jasnu asocijaciju sta bi ovaj auto trebao da predstavlja. Ali kao i Citroen i VW tako i Fiat nije ovom verzijom ponudio nista vise od obicne sminke tek da se razlikuje od obicne Idee. Dakle naglasak je na izgledu malog (pro)terenca. Ali teren, ovaj auto sa malo plastike po bokovima i blatobranima, nece bas cesto vidjati jer mu je prvenstveno namenjeno zujanje po gradu sa malo robusnijim izgledom i to je to. Doduse Fiat je malo povecao klirens ovoj Idei, postavio joj robusnije branike i rezervni tocak na zadnja vrata, dakle sve u maniru pravih SUV-ova ali to i dalje nije terenac. Model je za sada namenjen samo Juznoj Americi pa se i proizvodi u Brazilu u tamosnjoj Fiatovoj fabrici. Planova za prodaju po Evropi nema, a Brazilci ga mogu kupiti samo sa 1,8 litarskim benzincem sa 110KS.



Opel Vectra/Insignia

14 Dec 2006 - 11:32 Noviteti Link

Opelov novi model srednje klase, naslednik aktuelne Vectre, koji ce se pojaviti tokom 2008. godine, najverovatnije, nosice novo ime-Insignia. Koncept sa tim imenom(na slici) pojavio se na Frankfurtskom salonu 2003. a novi Opel od njega sem imena nasledjuje i dobar deo dizajnerskih resenja tako da se moze ocekivati prilicno zanimljivo dizajniran automobil. Prva Vectra se inace pojavila jos 1988. nasledivsi Asconu, prvi Opel srednje klase sa prednjim pogonom. Od motora koji se najavljuju za novu Insigniu najzanimljivi su, bar zasad, novi 1,6 litarski turbo benzinac sa 180KS cija je premijera upravo odrzana u obnovljenoj Astri za 2007. godinu. Tu su i dizelas od 1,9 litara sa 168KS i V6 sa 200KS.   



Citroen C1 Sport

13 Dec 2006 - 17:41 Noviteti Link

Na salonu u Bolonji jedan od eksponata na standu Citroena, koji je privlacio paznju publike bio je i ovaj C1 Sport na osnovi male gradske zujalice. Valjda zato da se i najmanji u gami Citroena pridruzi proslavi osvajanja titule u WRC sampionatu za vozace, koju je ove godine osvojio bas Citroenov vozac Sebastian Loeb i to treci put. U Citroenu su to naravno proslavili sa specijanim edicijama modela C2 i C4 by Loeb pa je na red dosao i C1. Odmah da kazemo da se sav sport zavrsava sa sminkom i imenom ove verzije. Nazalost motori su dalje serijski sa skromnih 68KS za 1,1 L benzinac i 54KS za 1,4 L dizelas. Spolja, uz malo ratnickih boja, par spoljera uz onaj pozadi na krovu, belo pofarbane tockove i retrovizore kao kontrast crvenoj karoseriji sa belim Sport slovima, a iznutra sa par crveno uokvirenih detalja na konzoli i instrument tabli, dobijen je ipak dovoljno privlacan automobil.  



Nissan GT-R

13 Dec 2006 - 12:21 Noviteti Link

Do premijere serijske varijante novog Nissanovog supersportiste GT-R ima jos podosta vremena ali da bi cekanje bilo lakse (ili teze! kako se uzme) iz Nissana je pustena bar zvanicna oznaka (logo) modela koju ce nositi pozadi i koju ce oni sa dobrim ocima mozda uociti kada ih GT-R pretekne. Osim slike oznake i jedne impresije kako ce auto izgledati kada bude predstavljen sledece godine na salonu u Tokiu, jos i informacija da ce se GT-R proizvoditi u fabrici u Tochigi a motor u Nissanovoj fabrici u Yokohami.



KTM X-Bow

12 Dec 2006 - 13:55 Noviteti Link

Konacno evo i zvanicnih slika i potvrde o novom automobilu(?) KTM-a dosad poznatog samo po proizvodnji motocikala. Auto sa tezinom manjom od 700 kg dobio je ime X-Bow i pokretace ga Audijev motor mada za sada nije saopsteno ni koje zapremine ni koje snage. Dosad se nagadjalo da ce ovaj KTM proizvoditi Audi ali ce nemci KTM snadbevati samo sa motorima. U KTM-u polazu velike nade u X-Bow kao nesto novo na trzistu mada nesto slicno vec postoji u ponudi Ariela i Caterhema. Dakle u pero lakoj kategoriji sto se tice tezine u kombinaciji sa snaznim motorima po cemu je poznat i Lotus, cija je to ustvari filozofija pravljena automobila. KTM namerava da svoj miks izmedju automobila i motocikla predstavi javnosti u Zenevi u martu naredne godine  a da pocne sa prodajom do kraja te godine po ceni, pazite sad ovo, od najmanje 40000 eura !  



Renault Clio RS R3

12 Dec 2006 - 13:31 Noviteti Link

Vec smo pisali o novom Cliu RS R3 i objavili nezvanicnu sliku sa testiranja po jugu Francuske a sad donosimo i fabricke fotografije nove verzije napravljene na osnovi postojeceg Clia Sport Rs197. Nova sportska varijanta ima 4-cilindarski dvolitarski motor sa 200 do 230KS zavisno od verzije koje se zovu Access, Premium i Maxi. Najslabiji Access je napravljen u skladu sa standardima grupe N a svaki od ova 3 modela bice idealan za privatne takmicarske timove zbog nizih troskova nabavke i eksploatacije u odnosu na dosadasnji Clio Super 1600 rally car.    



Chevrolet Omega

12 Dec 2006 - 00:22 Noviteti Link

Ovaj model je prvenstveno namenjen trzistima Juzne Amerike pa ce se i proizvoditi tamo, tacnije u GM-ovim pogonima u Brazilu. Nova perjanica iz Chevroleta predstavlja ustvari samo klon australijske Holdenove VE/VM serije, koja ukljucuje modele Caprice/Statesman i Commodore, koji takodje pripadaju mocnoj GM-ovoj porodici. Omega ce uskoro imati svoju lokalnu premijeru dok se prodaja planira za maj 2007.godine kada ce biti poznata i cena. Auto je namenjem poslovnim ljudima, vladinim cinovnicima i politicarima, boljestojecim porodicnim ljudima i sl. U brazilskom Chevroletu se hvale kako Omega donosi vise nego ikada ranije isticuci novi dizajn (bez pominjanja neprijatne cinjenice o blizancu iz Australije), povecani stepen bezbednosti (ESP i 4 airbega kao standard), veci komfor, masu novih detalja opreme i savremeniju tehnologiju. Nudi se jedan V6 3,6 benzinski motor u 2 varijante. Slabija verzija raspolaze sa 180 kW(245KS) i 330Nm a snaznija sa 195 Kw(265KS) i 340 Nm. Menjac je petostepeni automatik. Kako u Evropi, tacnije u Opelu fali jedan veci auto kao naslednik nekadasnje Omege mozda nije nemoguce da se ovakav Chevrolet samo sa Opelovim znakom nadje na putevima naseg kontinenta. Za to mu u prilog idu bar 2 cinjenice. Prvo da je i Opel kao i Chevrolet i Holden deo GM-a, kome klonovi istog automobila pod drugim imenima nisu strana pojava i drugo Chevrolet Omega bar ne bi morala da menja i ime modela posto je naziv Omega ustvari evropski i dobro poznat ovdasnjim vozacima. 



Evo konacno i prvih fabrickih fotografija nove Fabie cija se promocija ocekuje na salonu u Zenevi u martu naredne godine. Kao sto se sa slika vidi dizajnerski uzor joj predstavlja novi Roomster ( koliko je to dobro pokazace vreme ) sto je bilo za ocekivati i sto se dalo nasluti po svim onim spijunskim slikama maskiranog modela proteklih meseci. Stari model, prodat u preko 1,5 miliona primeraka, dobija dakle dostojnu zamenu. Nova Fabia je naravno porasla  kako je to vec obicaj u ovoj klasi u proteklih nekoliko godina. Dimenzije su sada DxSxV 3992mmx1642x1498mm tako da ne cudi da se u Skodi hvale najvecim prostorom za glavu i noge za putnike pozadi. Unutrasnjost je napredovala kako estetski (mogucnost novih kombinacija boja u kabini) tako i kvalitativno. Moguca je doplata za pripremu GSM telefona sa Bluetooth konekcijom i eksterne konekcije za MP3 player i iPod i sl. Prtljaznik obuhvata 300 litara odnosno 1163 litra kada se obori zadnja klupa. Podrazumeva se da su u Skodi uradili mnogo na poboljsanju aktivne i pasivne bezbednosti, voznih osobina, komfora sto ce uz prihvatljivu cenu biti najveci aduti nove Skode. Paleta motora obuhvata 4 benzinca i 3 dizelasa. Benzinci su 1,2 HTP sa 44Kw sledi 1,2 12v HTP sa 51Kw, pa 1,4 litarski 16v sa 63Kw i 1,6 litarski 16v i 77 Kw. Dizelasi su 1,4 litarski Tdi PD sa 51Kw i 59Kw i najjaci 1,9 Tdi sa 77Kw. Takodje Skoda nudi i novu 6-stepenu automatsku Tiptronic transmisiju uz doplatu. Treba napomenuti da kada pocne prodaja nove Fabie u ovoj hatchback verziji odmah posle premijere u Zenevi nece prestati i proizvodnja sadasnjih sedan i kombi varijanti.



Salon u Detroitu pocinje za manje od mesec dana ali je Mitsubishi ipak vec objavio zvanicne slike novog Lancera, koji ce tamo doziveti svetsku premijeru. Kao sto se vidi oblik je velikim delom preuzet sa koncepta EVO X i Lanceru daje mnogo,mnogo agresivniji i privlacniji izgled u odnosu na konzervativnog prethodnika koji sada izgleda jos vise beznadezno zastarelo. Novi Lancer koristi novu globalnu Mitsubishijevu platformu koja je delimicno vec upotrebljena na novom Outlanderu. Lancer zbog toga sada ima vece medjuosovinsko rastojanje i siri trag tockova ali ukupna duzina je ipak malo manja od prethodnika. Dimenzije sada iznose DxSxV 4500mm x 1740mm x 1470mm. Naravno to ne znaci da je mesta u kabini manje cak naprotiv. Osnovni motor za Lancer je novi 2.0 litarski sa 4 cilindra i 152 KS uparen serijski sa 5-stepenim rucnim menjacem. Uz doplatu se dobija kontinualni CVT sa 6 brzina u, za sada, najboljoj GTS verziji. Ostale varijante opreme su oznacene sa DE i ES. Kasnije se naravmo ocekuje i EVO verzija sa oko 300KS i poboljsanjima u integralnom pogonu, turbo punjacu, interkuleru i opstim voznim osobinama. 



Daihatsu Materia

10 Dec 2006 - 12:35 Noviteti Link

U drugoj polovini naredne godine u Evropi ce poceti prodaja Daihatsu Materie, novog modela ovog japanskog proizvodjaca u vlasnistvu Toyote. Radi se o 3,80 metara dugackom mikrovenu za 5 osoba sa tzv. Box (kutijastim) designom, koji je veoma popularan u Japanu jer zahvaljujuci svom kockastom obliku i visokom krovu nudi veliki prostor u unutrasnjosti i isto takav prtljaznik a zahvaljujuci svojim kompaktnim dimenzijama i precniku okretanja od 9,8 metara lako se provlaci kroz prenatrpane japanske gradove. Unutrasnjost je na primetno visokom nivou sto se tice zavrsne obrade i upotrebljenih materijala. U Evropi ce se nuditi sa 2 benzinska motora i to sa 1,3 i 1,5 litara zapremine sa 91KS odnosno 103KS i 120Nm odnosno 132Nm obrtnog momenta. Uz ovaj jaci moci ce se doplatiti za integralni pogon sa visko spojnicom. Sa slabijim motorom auto ubrzava do stotke za 11,5 sekundi uz maksimum od 169 km/h i prosecnu potrosnju od 6,6 litara na 100 km. Jaci agregat gura automobil do 170 km/h uz ubrzanje 10,8 sekundi i potrosnju od 7,2 litara. Oba motora ispunjavaju Euro4 standard zastite okoline. U serijsku opremu spadaju 4 airbega, ABS i BAS dok ce se ESP nuditi uz doplatu. Cene za sada nisu poznate.