home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: Superauto.rs

Kada se spomene ime grada Hirošima, gotovo trenutna asocijacija svakako jeste nuklearna bomba pod ne baš prikladnim imenom “Mali dečak” (“Little Boy”), koja je 6. avgusta sada već davne 1945. godine bačena na pomenuti grad, i time postala ušla u knjige kao prvo upotrebljeno nuklearno oružje u istoriji ljudske rase... nažalost!  Međutim, Hirošima je boljim poznavaocima automobilizma poznata i zbog nečeg drugog, mnogo pozitivnijeg i boljeg.

U tom gradu, tačnije u oblasti pod nazivom Fuchu, još davne 1920. godine, osnovana je kompanija Toyo Cork Kogyo, koja joj je primarna delatnost bila proizvodnja alata za mašinsku obradu, da bi 1927. kompanije otpočela sa izradom vozila, predstavljajući svoj prvi model – tricikl pod nazivom Mazdago, četiri godine kasnije. Naravno, sada vam je verovatno jasno na koga sve vreme “ciljamo”. U pitanju je slavni japanski proizvođač automobila Mazda, koji se već godinama unazad svrstava među petnaesta najvećih svetskih proizvođača, sa prosekom od preko milion proizvedenih vozila godišnje...

Tekst i fotografije: Đorđe Pavićević

Odmah na početku, moramo da priznamo da smo Mazdin model CX-5, nekako nepravedno zapostavili, iako smo ga na testu imali još pre više od mesec dana. Zašto? Pa, pre svega zbog njegovog mlađeg “rođaka” - nove generacije “Šestice”, koju smo, takođe zahvaljujući ljubaznosti i predusretljivosti ljudi iz firme “Grand M”, vozili praktično u isto vreme, ali budući da je u tom trenutku bila aktuelnija i traženija, nekako je “ukrala svetlost pozornice”. A zapravo, celokupna priča o dizajnerskom pravcu “Kodo”, kojim se odnedavno vodi Mazda, a što znači razumevanje duše pokreta (Soul of Motion), počinje upravo modelom CX-5, koji je dobio znatno teži zadatak nego li nova “Šestica”, budući da se odvažno upustio u borbu tamo gde Mazda do sada nije imala predstavnika. Naravno, reč je o segmentu kompaktnih crossover SUV-a, u kojem su drugi japanski proizvođači, poput Toyote, Honde i Nissana, već pravi “majstori zanata”.

Kompletan članak na sajtu Superauto.rs



čitanja : 1424



Komentari

Ova Mazda je nekako prava mera za savremen auto,ubedljiv a nenametljiv, nista hipermoderno u dizajnu a vrlo ukusno,tehnicki napredno... poslednje Mazde su mi bas ``cucnule``, postacu fan Mazde.

Autor Bobo 07 Avg 2013, 11:21

i jos kada bi u srbistanu korigovali propise vezane za takse po zapremini motora... za sve preko 2.0 maltene se caluje paprena lova svake godine... to je recimo mane ove Mazde - ni krive ni duzne

Autor Vladimir 07 Avg 2013, 11:41

@Boba
Stvarno su im extra poslednji modeli.Ja gotivim Mazdu odavno, a sa novim modelima me jos vise kupuju.Nova 6-ica mi je vrh, ispred svih u toj klasi u tom nekom cenovnom rangu.Barem za mene...

Autor dusan 07 Avg 2013, 11:49

Je*e ga kubikaža...

Autor Nitro 07 Avg 2013, 12:18

Ajde, ajde, ko ima novac da ga kupi kao novog (23k+ eura, a primerak sa testa fenomenalnih 34k eura) sigurno ce imati novaca i da ga registruje... realno.
Stvarno dobar auto, jedino enterijer ne prati odlican dizajn ostatka autmobila...

Autor Orlo 07 Avg 2013, 12:52

Slažem se, te zapremine iznad 2000 kubika su realno problematične tek kad auto treba da se proda kao polovnjak.
Inače, ako auto sa testa košta 34.000 evra - to je previše. Za te pare može da se kupi dobar BMW.

Autor MV 07 Avg 2013, 13:49

Ljudi njima nije prioritet nase trziste.U normalnim zemljama ljudi ce registrovati ovo.

Autor dusan 07 Avg 2013, 13:52

Ja uz'o Trojku. K'o da je izlivena iz jednog dela. Jes tvrda, al zato leži ko pegla..

Rekoh sebi da je CX-5 sledeći koji pazarim. Samo me malo pokolebao ovaj test, i tvrdnja autora da je sedeća pozicija malo viša nego što treba, s obziromm da ja volim praktično dupetom da dodirujem pod (to mi je maltene najbitnija stvar kod kola). Jeste da je u pitanju "Crossover", i da je pozicija sedenja po definiciji viša nego kod ostalih, ali ipak mi je nekako bilo udobnije u Tiguanu, npr, pa i u Yeti-ju, čak i ne bili ista klasa. Ako je za utehu, koliko se ja sećam, bolje (= niže, zavaljenije) se sedi u Mazdi nego u ix35, Sportageu, Qashqai-ju i sl.

Re: Orlo

Ne bi bio svestan kolika je to zabluda. Znam mnoge koji "imaju para", koji su se izletali za 2.2 dizelaše, što Honde, što Mazde, što Toyote, pa (bar nominalno) kukaju kad god treba da ih registruju. Sad, nisam ulazio u ratio takvog ponašanja, da li su stipse, da li se foliraju, ili je nešto treće, kako god, stvarno su odavali utisak da im nije svejedno kad moraju da calnu 600, 700, 800 evra svake godine. To je zanimljiva psihologija, daš 25-35 k evra i ne trepneš, a onda kukaš svake godine kad ga registruješ.. No, ima i izuzetaka, slažem se.

Autor Dikh tu kava 07 Avg 2013, 15:57

Srecom kod nas u CG registacija do 2500 kubika je normalna tj oko 300-350e tako da je to sreca, a nesreca je sto nemam 28.000e da kupim Mazdu 6 sa 2.2 150ks srednji nivo opreme koji ima sve, jbg izletio sam se kupio LAgunu ali opet ne zalim auto je za sada odlicno kao da je u Japanu proizvodjeno.

Autor Masha 07 Avg 2013, 16:36

@Dikh tu kava

Stipse su.

Autor MV 07 Avg 2013, 19:22

Na kredit je to oko 7000€ godišnje ali se to umanjuje depzitom. Znači: plaćaš oko 5k€ godišnje i još 500€ za registraciju + ... jbg,treba to i zaraditi.

Autor ChedomirADELAIDE 07 Avg 2013, 20:11