Superauto Test – Dacia Dokker 1.2 TCe: Lučki radnik iz Maroka

Preuzeto sa: Superauto.rs
Da je rumunska Dacia prestala da bude marka koju kupuju isključivo oni kojima je neophodan najpristupačniji novi automobil, to je sada već više nego očigledno, naročito nakon solidnog uspeha i na zapadnoevropskim tržištima, gde je ponuda daleko bogatija, a prosečni životni standard takav da omogućava kupovinu i znatno prestižnijih marki.
Poprilično pragmatični narodi zapadnih država EU, znatno su brže prebrodili „krizu imidža“ jedne, donedavno neugledne rumunske marke, i bez ikakvog se oklevanja ili stida, kakav se recimo, na prostorima istočne Evrope može sresti gotovo na svakom koraku, odlučili upravo za modele marke Dacia. I dalje odlična prodaja u slabije razvijenim državama Evrope, ali i povećana potražnja za postojećim modelima na Zapadu, Rumunima, ili bolje reći Francuzima, nije „udarila u glavu“, već se strategija razvoja i postepenog širenja, nezadrživo nastavlja. Nakon osveženih modela Logan i Sandero, na red su došli i porodično orijentisani automobili kao što su veliki sedmosed Lodgy, dok je u iščekivanju novog Logana MCV, koji se transformisao u klasični karavan, Dacia je predstavila i direktnu zamenu za njegovu prvu generaciju – višenamenski automobil pod imenom Dokker, koji je moguće kupiti u putničkoj, ali i dostavnoj „Van“ verziji, dok je na nekim tržištima već dostupan i u kvazi off-road verziji Stepway.
Tekst i fotografije: Đorđe Pavićević
Novi rumunski automobil, mnogi u šali često nazivaju i “Afrikancem”, budući da zapravo ne dolazi iz susedne nam Rumunije, već stiže iz Renaultovih proizvodnih pogona u Tangeru, u Maroku, gde je ujedno i prvi put prikazan, krajem proleća 2012. godine. Inače, samo ime najnovijeg modela iz game rumunskog proizvođača predstavlja zapravo igru reči na engleskom jeziku, a potiče od naziva za lučkog radnika (Dock Worker ili popularno Docker) čime se suptilno želelo naglasiti kako je novi model idealno rešenje pristupačnog dostavnog vozila, ne samo kada je u pitanju nosivost i prostranost, već i varijabilnost, budući da se isporučuje i u putničkoj verziji. Baš kao i osetno veći Lodgy, i Dokker je nasledio novi korporativni dizajn prednjeg dela vozila, sa trapezoidnim oblicima, kojima se, objektivno gledano, zaista nema šta ozbiljnije prigovoriti.
Kompletan članak na sajtu Superauto.rs
Svaka čast za Daciju. Popravili su dizajn i kvalitet limarije i enterijera, u ponudu ubacili nove motore, a cene ostale iste.
Konkurencija radi obrnuto, kvalitet pada a cene rastu pojavom novih modela.
Sve u zaključu testa jasno piše:
"Kada se “podvuče crta”, utisak o novom Dokkeru bio bi više nego pozitivan, da nije, verovatno i sami pretpostavljate, podatka o ceni vozila. Naime, ukoliko se već otvoreno štedelo na nekim stvarima, kao što su “tapacirung” enterijera, osrednja ergonomija, čelični naplaci i nedostatak ESP-a, onda je i startna cena morala da bude osetno niža ... Kada u celu kalkulaciju uračunate i ono šta ne dobijate, odnosno šta konkurenti nude već od osnovnog modela, tada se situacija donekle menja i stvari prestaju da budu tako “ružičaste” za Dokkera... Međutim, solidnu alternativu za prikazani automobil, ovog puta bih predložio u jednom drugom tipu vozila – karavanu. Naime, dovoljno je samo letimično pogledati cene južnokorejskih automobila, pa videti da nova generacija Kije Cee’d Sportswagon, sa 1,4-litarskim benzinskim motorom od 100 KS, startuje od 12.240 evra (za popustima u vidu tzv. “džokera”), što je, imajući u vidu opremu, kao i kvalitet završne obrade, itekako primamljiva ponuda porodicama koje za sebe traže novi automobil, a gotovo je 2.000 evra niže od testiranog Dokkera."
Kia Ceed Sportwagon je automobili druge klase od Dokera, značajno manji po svim kritrtijumima. Ako ćemo da poredimo, onda odgovara više Daciji MCV koja je prevaziđena i ne proivodi se više, mada je i od nje manja za klasu.
Doker je nešto između Kangua i Senic, auto za višestruku upotrebu, od dalekih puteva do radnog vozila.
Da citiramo i ovaj deo:
- "neophodno imati na umu da ... u Daciji nisu našli za shodno da ovaj tip vozila i serijski opreme ESP-om";
- "treba naglasiti da bi došli na nivo vozila sa testa, morate da doplatite ... što na kraju izađe čitavih 13.960 evra, a to već upada na teren nekih poznatijih modela, kao što su Fiat Doblo ili čak recimo, Škoda Roomster. Ruku na srce, radi se o osnovnim modelima, ali i oni pružaju većinu stvari koje kod Dokkera morate da doplatite".
To su samo stavovi novinara, autora te(k)sta.
U testu izvesno ne piše, niti se nudi zaključak, da razuman čovek treba potrčati da kupi dokera. Naprotiv, iz svega iznetog slede tome suprotna shvatanja autora. Sto je i logično,obzirom na cenu i šta se za nju nudi. Nesporno odličan 1.2 TCE ( ali "Ručica 5-stepenog menjača je takođe svima dobro poznata, te je stoga možda i nepotrebno napominjati da baš i nije najpreciznija, niti da voli da se “požuruje” ). To je to. I ništa više. U putničkoj verziji totalni ćorak koliko i rapid u svom svetu.
@žole
Pre svega, Dacia MCV (mislis verovatno na Logan MCV) se proizvodi, ali je to sada karavan, jer su Dokker i Lodgy preuzeli ta polja. To u tekstu i piše, samo treba pročitati. Drugo, ne može biti manja za klasu kada je platforma Logana zapravo slična Cliju, koji je automobil B segmenta, to bi trebalo znati. Dakle, MCV može biti samo jednak u klasi.
Treće, Ceed Sportswagon nije značajno manji jer i u njemu može da se preveze prosečna porodica uz daleko veći komfor nego u Dokkeru. Problem jedino nastaje kada treba natrpati pun prtljažnik kabastih stvari gde je Dokker nesporno bolji. Međutim za to što Dokker nudi, ova cena je nerealna. Isto kao što je nerealna cena sa Sandero od 9500 evra a imaš Clio IV za 10100! Dacia je prestala da bude jeftin brend, ali se nije baš otarasila nekih jeftinih poteza i završne obrade. Autor je spomenuo Doblo i Roomster i tu se potpuno slažem, treba otići u salone Fiata ili Škode pa videti kako za taj novac izgleda neki od tih modela. Moje lično mišljenje a čini mi se i autora je da čak i da košta 14.000 evra nije problem, ali da onda unutra ne izgleda kao oklopni transporter sa gomilom lima oko glave, ESP da ne spominjem, pitam se samo da li će dobiti i 3 zvezdice (toliko je dobio Lodgy)?? Ja lično ne bih svoju porodicu vozio u automobila sa 3 zvezdice umesto u onom sa 5!!! Inače u poređenje sa Kijom nije uvršten recimo Fiat 500L a može da se poredi komotno. Sa cenom i prostorom koji nudi, sasvim je realna alternativa (ne identična, naravno). Nažalost mislim da su u Dačiji počeli malo da se precenjuju. Ideja je dobra ali realizacija manjka.
ZASTO ga porede se Kijom?
Za slican novac moze da se nabavi i Renault Kangoo, koji je makar kompletan autmobil, u kvalitet ne zalazim ,ali je ispred Dokera u svakom slucaju, a za samo par hiljada vise tu su i PSA, pa i GM Orlando.
Dakle, osnovna verizja treba da kosta ekvivalentno Sanderu sa klimom, ESPom i sotalim glupostima = 8000.
Cak mu ni lim nije ravan (kako se samo giba odbljesak).