home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: Superauto.rs

Do pre samo desetak godina, automobilski segmenti gotovo da su bili jasno definisani, te je bilo moguće vrlo lako napraviti razliku između klasičnih, putničkih automobila, porodičnih monovolumena, poslovnih limuzina, sportskih automobila, luksuznih SUV-a i “terenaca” kao radnih mašina...

Međutim, u želju da kupcima što brže i što više ponude nešto sasvim novo i atraktivno, proizvođači automobila upustili su se u ne baš lak, a svakako ne uvek i uspešan posao “ukrštanja” segmenata, odnosno istovremenog “koketiranja” sa nekoliko različitih tipova vozila, sve u cilju dobijanja što privlačnijeg i praktičnijeg “Frankenštajna”. Šalu na stranu, ali je ovo postala nepobitno činjenica, te u poslednje vreme imamo pravu “poplavu” novih tipova vozila i segmenata. Jedan od trenutno najaktuelnijih je svakako segment kompaktnih crossovera, i to baziranih na platformama gradskih mališana iz B segmenta, kao što su, recimo, Clio ili Corsa, a koji, ne samo što nudi naizgled robusniju opštu pojavu automobila, već neretko pruža i osetno više prostora u enterijeru...

Tekst i fotografije: Đorđe Pavićević

Jedan od pravih primera novih automobilskih tokova definitivno je i Renaultov model po imenu Captur. Zamišljen kao urbani crossover, radikalno drugačijeg dizajna, nazovimo ga “lifestyle-futurističkog”, od dotadašnjih vozila ove francuske marke, još je u februaru 2011. godine, u formi koncepta, diskretno najavio kojim će se putem kretati buduća serijska vozila marke Renault, kao način razmišljanja ovog proizvođača kada su u pitanju nove vrste vozila, namenjene pre svega nešto mlađoj populaciji. Serijska verzija, nešto “smirenija”, ali i dalje ništa manje atraktivna, predstavljena je početkom ove godine na Salonu automobila u Ženevi, a već par meseci kasnije, stigla i u prodajne salone širom Evrope. Glavni aduti – pa, pored relativno pristupačne cene i već pomenutog atraktivnog dizajna, za koji je, naravno, ponovo zaslužan dizajnerski tim na čelu sa Laurens Van den Ackerom, već dokazan na novom modelu Clio, novi model Captur nudi i sve popularniju opciju u vidu personalizacije automobila, kako po pitanju spoljašnjosti, tako i enterijera. Uz sve ovo, stiče se utisak i da je enterijer “narastao”, te da pruža veći stepen komocije u odnosu na Clio Grandtour, sa kojim, inače, deli platformu...

Kompletan članak na sajtu Superauto.rs



čitanja : 5116



Komentari

Isti fazon k'o kod Rapida. Vezali 1.4 isključivo sa DSG-om, kao ovde ovaj motor sa EDC-om. Šteta. Test zvuči prilično objektivno, inače. Nekako sam 110% siguran da je zbog personalnih promena..

Autor Dikh tu kava 19 Avg 2013, 11:36

Captur je odličan automobil, dizajnerski perfektno odrađen, enterijer je odličan čak i u autentik paketu, čvrst u vožnji, dovoljno visok za srpske zahteve loših puteva i trotoara, sa izuzetno lepo iskorišćenim (po srpskim standardima) prostorom.
Motori izuzetno mali potrošači, 0,9 TCE dovoljan za obični život.
U vožnji i pored visine auto se ne ljulja, možda je nešto krući nalik VW, ali se naviknete.
Za razlku od mizerno i dosadno dizajniranih VW a posebno Skode (od koje je i jeftiniji) auto odiše duhom i mami poglede prolaznika.
Primetno je poboljšanje enterijera, a nadam se da je kvalitet ostao na nivou Renaulta, za sitne novce prema konkurenciji, dobija se "polu" SUV, pa ko voli nek izvoli.

Autor stranac 19 Avg 2013, 14:50

@ stranac
Mislim da rekoše da 0.9 tce gubi dah na usponu većem od 15%, kada se uključi klima. Sem toga VELIKA zamerka je što prenosi buku preko letve volana na našim putevima. Sem toga, konkurencija, Pežo 2008 je više nego duplo traženija, nego što su predpostavljali, Citroen izbacuje model na bazi 2008-ice, a koji će koštati 1.500€ manje od Kaptura i imaće 1.2 thp motor.
Znači priča ti je ko PR tekst, a istina je da je Kaptur još 1 običan dvobojni šminker. Da ne otvaram temu enterijera i materijala.

Autor Engouh 19 Avg 2013, 15:15

Engouh
Nije tačno da 0,9tce gubi na usponima, već je jako živahan, elastičan, ne troši ulje kao 1,2 TSI, bešuman motor.
Ako se vozi makadam Captur nije džip, i osećaju se "udari", ali po asfaltu, pa i lošem pliva. Za razliku od Jetija, radi se o okretnom vozilu, uopšte udobnijem, prohodnijem od Jetija. U poređenju sa Jetijem, 1,2tsi - 0,9TCE, sve prednosti su na Capturu, kako zbig težine, tako i zbog otpora vazduha, i savremenijeg motora....
Auto je tek nastao, kao segment, i prvi utisci javnosti su odlični.
Vozim često Captur, i izvanredan je porodični auto, a ako nekome treba info, mogu pomoći.

Autor stranac 19 Avg 2013, 15:56

Zasto mora sve da se definise. Atraktivan je i to jedino sto je renu bitno= da se prodaje.

Autor Fordovac 19 Avg 2013, 16:39

Stepvej iz francuske kvalitet slican

Autor Draca 19 Avg 2013, 17:49

Kaptur, ubedljivo najlepsi u klasi. Uz njega Juke i 2008.
Moka deluje kao da ima tri nivoa branika...

Autor Uroš Cuore Sportivo 19 Avg 2013, 17:52

Zaista je šteta (promašaj )da je 1.2 TCe vezan samo za automatik menjač (kao što je i nissan juke 4X4 vezan uz CVT). Idiota koliko hoćeš. Uz manueleni menjač bi koštao možda "samo" 16.000,a ovako je van mozga.
Kao što je glupo da je dizel samo do 90 ks.
Ne mislim da je 2008 išta bolji (sve su to glupa/skupa vozila),ali bar nudi i jači dizel,srazmeran masi kola.

Autor rooster 19 Avg 2013, 17:53

Bombona autic. Ima sve sto treba za prosecnog srpskog vozaca. Da nije nelojalne konkurencije sa 500L verovatno bi se ovaj paket od 13500 EUR dobro prodavao.

Autor Logandzija 19 Avg 2013, 18:09

@ Loganzija

Nije problem, mogu i oni da otvore fabriku u Srbiji.

Autor Fordovac 19 Avg 2013, 18:55

Ovo uopste nije konkurent 500L!

Autor carobnjak 19 Avg 2013, 19:24

Jeste čudna "konfiguracija" motora i menjača, ne samo na Capturu, nego i šire i van Renaulta. Poenta su turbo benzinci.
Osnov je emisija CO2, efikasnost motora.
Recimo, poznato je iz VW da TSI motori se pojavljuju kao neverovani potrošači goriva, a razlog je pogrešna vožnja, što automatski menjač eliminiše. Kako je bio "omašen" na malim atmo benzincima, sad je upravo pogodak na malim turbo motorima.
Jednostavno, turbo benzinci zahtevaju stalno šaltanje, čim se uđe u "turbo zonu ispod 2000rpm" što je sa 6 brzina zamorno i retko ko tako vozi ili ume da vozi ili zna da treba tako da vozi. Tu automatik postaje neprikosnoven.

Autor stranac 19 Avg 2013, 19:28

Carobnjak, ali jeste u klasi 500L trekinga i kad stigne 500X onda ces za Kaptur da govoris sve najgore

Autor Draca 19 Avg 2013, 20:49

Trekking je samo sminka, konkurent ce mu biti 500X!

Autor carobnjak 19 Avg 2013, 21:13

Pored Yetija, ovo čudo je i više nego smešno!
Mada, već vidim da će u Srb prodati nekih 5-6 komada :D

Autor ivan_023 19 Avg 2013, 21:56

renoov EDC At menjač ne spušta,već značajno diže potrošnju,što se najbolje vidi kod megana 1.5 dci od 110 ks sa i bez EDC-a,jer sa EDC je veća emisija CO2 za 20 grama (a prosećna potrošnja veća za 0,7 litara ).
Tako da je jasno koliko Capture 1.2 TCe više troši sa EDC nego da su stavili barem 5 stepeni manuelni menjač (kakav manuleni menjač samo i stavljaju uz 0,9 TCe i 1,5 dci, što je bruka)

Autor rooster 19 Avg 2013, 22:58

On jeste konkurent i 500 i 500x.jer je naslednik modusa sa visokim klirensom i trenutno je hit u evropi i prodaje se oko 50% bolje od 2008 Dejane,koji je sa klirensom koji ima, samo 208 karavan.Svi koji prave automobile zele da utrefe ukus kupaca,reno je sa ovim i Cliomocigledno pogodio stil ,motorizaciju i sve ostalo to je valjda poenta.

Autor Bobo 20 Avg 2013, 01:01

@ Bobo
500X preuzima pogonsku mehaniku sa ČIROKIJA 4x4
Dok će 500L Trekking biti 2x4
Sem toga 500L trekking ima kožu, napu, pliš, hrom, aluminijum, a ne sintetiku i plastiku

Autor Engouh 20 Avg 2013, 07:46

@Dejane
Moze da preuzima mehaniku svetog Petra,moze da radi sta hoce, mozda bude i trzisni bum, meni se jako licno i dopada, ali si promasio poentu.Ti od neke patoloske mrznje ne vidis nista, ne znam sta ti je.Poenta je da Reno moze staviti i kozu i plis i aluminijum i poogon na sva cetiri (sve to moze da pozajmi iz jukea)ako proceni da ljudi zele takve automobile po ceni koju ponudi, a moze da stavi i motor formule 1 sa 500 ks, mogao je da metne bedz i na infinitija fx 35.Ali praksa je pokazala da su u segmentu mini suvova tek ispod 10 posto zastupljeni sa pogonom na sva cetiri.Auto industrija od pamtiveka postoji zbog sebe, a vlasnici zele da prodaju sto vise automobila.Zbog toga je Captur izuzetno dobro pogodjen auto, koji mozes da posmatras kao Klia sa vecim klirensom i prednostima koje donosi,kao MPV na bazi klia jer zamenjuje Modusa i funkcionalniji je od Klia,kao life style auto za male porodice jer ima nekoliko sjajnih ideja i mogucnosti personalizacije,kao uspesan proizvod jer je trenutno hit na trzistu i prodaje se sjajno.500l trekking meni takodje ima sarmantnu unutrasnjost, ali ti ne znas sta govoris.Mani se vise pljuvanja.

Autor Bobo 20 Avg 2013, 10:33

@ Bobo
Ne, nego je patološko tvoje veličanje Remoa i omalovažavanje svega drugog.
A pogotovo što se ponašaš kao da je 500L krš, eto vidiš 500L je prošao sve testove i homologacije za USA, ne može on koštati kao klio na Štiklama.
A kad stigne novi Punto, tek će da bude igranka.
2008 je takođe bolji i kompletniji i s takođe kvalitetnijim materijalima enterijera.
SX4 da ne pominjem. Mokka jeste skupa, ali je avion u poređenju sa Kapturom. Samo CHVRLT Trax može da se poredi sa Kapturom

Autor Engouh 20 Avg 2013, 11:01

Bobo
Captur je mini SUV a 500L je mini MPV, a to su 2 sveta...

Autor carobnjak 20 Avg 2013, 11:38

@Engouh
Video sam u salonu i Captur i 500L. Sigurno je da Captur ima kvalitetniji enterijer, lepši na oko. Sedišta kod 500L ne daju bočnu potporu, a štof je baš jednostavan. Ne sviđa mi se na 500L što su farbali instrument konzolu, tako da deluje baš jeftino. Pored toga ja na 500L nisam video ni kožu, ni pliš, ni aluminijum u enterijeru, pa mi se sve čini da si pobrkao automobile.
Sa druge strane Captur ima odlična sedišta, slično kao Clio4, samo što je sve prostranije.
Smešno je i tvoje poređenje SX4 sa Captur, pa je jasno da si ove automobile video sam na slikama.

Autor žole 20 Avg 2013, 11:49

@carobnjak
Captur je mini MPV, u crossover verziji, dakle sa povisenim klirensom, nazovi ga kako hoces, ali Reno to stalno radi pokusava da pomiri razlicite segmente, a segmenti su magla, imas dva auta koji su funkcionalni, prostrani, na bazi b segmenta porodicni i gotovo jednovolumeni, od kojih jedan ima za iste pare povisen klirens, a kod drugog se takva verzija doplacuje i naziva se trekking, moj racio meni tako kaze, a moze se posmatrati i kako god hoces.Isto tako imas npr rapid space back, i clio grandtour, oba su b segment, gotovo iste duzine u milimetar i prostora, prvi je hecbek verzija liftbek limuzine, a drugi je karavan verzija hecbeka, a u sustini , sijo mi ga Djuro,isti auto.Zato ja ne kategorisem aute tako vec kako se meni cefne.
@Dejan sta tacno ja velicam, sta omalovazavam i na kom mestu tacno smatram 500 l krsem?U pravu si ne pominji sx4.

Autor Bobo 20 Avg 2013, 15:03

@Bobo
postoje jasno definisani segmenti, istina neki modeli spadaju u vise njih, ali tvoj racio je vec nesto drugo... :)

Autor carobnjak 20 Avg 2013, 15:27

@Bobo
a da nisi u pravu za Captur demantuje te sam Renault:

"Captur, le nouveau crossover de Renault, réalise une synthèse novatrice du style et de la fonction. Il apporte une fraicheur bienvenue sur le segment des berlines urbaines. Inspiré du concept Car Captur, dont il reprend l’esprit et le nom, porte fièrement la nouvelle identité de Renault."

http://www.renault.fr/gamme-renault/vehicules-particuliers/captur/crossover-captur/presentation-generale/index2.jsp

Autor carobnjak 20 Avg 2013, 15:31

Carobnjak, ne postoje jasno definisani segmenti i glupo ih je definisati po ovom ili onom kriterijumu, to su pre svega automobili nastali na platformama b segmenta, zatim, povecanih su unutrasnjih dimenzija i funkcionalnosti u odnosu na modele od kojih su nastali.Reno u svom nudi i veci klirens, a fiat to nudi uz doplatu i naziva trekking.Ne moye moj pogled na tu stvar da demantuje niko pa ni Reno,jer ja izvadim novcanik odem u salon i biram izmedju 500l i Captura,dakle meni su oni konkurenti.Kom segmentu jasno definisanom pripada 2008(reno ima i Klio karavan, a Pezo se odlucio na ovaj krosover koji to nije), svugde se reklamira kao Pezoov odgovor na Moku,Capture,i dr.a ima mali klirens i nema pogon na sva 4, ili ako je Stepway, crosover verzija Sandera , kako je onda Captur crosover veryija klia kad pored toga sto koristi njegovu platformu ima vise mesta, veci prtljaynik i kompletno drugacije izgleda.Nisan je za konkurenta Golfu napravio Qashkai, a svi su ga svrstali u SUV(jer on to definitivno jeste)a Nisan je kao adut u c segmentu dodao veci klirens po istoj ceni.Primera ima mnogo,pa recimo kom segmentu pripada rapid spaceback, a kom Clio grandtour i zasto

Autor Bobo 20 Avg 2013, 23:25