Evo jos jedne kineske firme i jos jedne kopije uspesnih postojecih modela drugih fabrika. Na slici sa Pekinskog salona je Huanghai CUV, kineska mesavina aktuelnog Hyundaia Santa fe ( napred ) i Kie Sorento od koje su prekopirani bokovi i zadnji kraj. Dokle vise tako? To su pomislili i u Hyundai-ju pa se sprema tuzba za zastitu autorskih prava tj. dizajna. Ne treba zaboraviti da i Kia pripada Hyundai-ju.
Beijing Benz-Daimler corporation je poceo sa proizvodnjom modela BJ2022 Brave Warrior namenjenog kineskoj armiji. Izlozeni primerak na salonu u Pekingu je imao ugradjen 3,2 litarski turbodizel sa 136 KS.
Medju mnogim novim serijskim i koncept vozilima, koje GM sprema za januarski salon automobila u Detroitu, bice i koncept novog malog modela H4 priblizne velicine konkurentskog Jeepa Wranglera. Ovaj model ce biti manji od trenutno najmanjeg H3, a pojavice se u prodaji 2010. godine.
I Skoda se predstavlja na salonu u Pekingu, ali ne samo sa eksponatima, vec i kao lokalni proizvodjac. Naime Skoda ce uskoro zapoceti proizvodnju posebno pripremljene verzije modela Octavia u VW-om pogonu u Sangaju ( u pogonima Shanghai-VW). Na slikama kineska verijanta Octavije.
Ovo na slici nije dobro poznati Peugeot 206 vec njegova kineska varijanta koja se proizvodi u Citroenovoj kineskoj fabrici Dongfeng pod imenom Citroen C2. Ovaj automobil nema nikakve veze sa istoimenim modelom Citroena u Evropi vec predstavlja poseban model samo za kinesko trziste. Dakle ovde se ne radi ni o kakvoj kopiji uspesnog modela vec o projektu grupacije PSA (Peugeot i Citroen) za osvajanje velikog kineskog trzista.
Cadillac je spremio novi model samo za prodaju na kineskom trzistu. Model sa nazivom SLS je napravljen iskljucivo za kineze, a zasniva se na poznatom STS modelu koji Cadillac vec prodaje u SAD-u.Od svog brata, SLS se razlikuje pre svega u duzini, koja je veca za 100mm a to ce osetiti putnici na zadnjim sedistima. Ono sto je posebno zanimljivo i sto pokazuje rast i jacinu kineskog trzista jeste da ce se SLS i proizvoditi u Kini i to u pogonima GM-a u Sangaju. Motori koji su na raspolaganju su 2.8 V6, 3.6 V6 i perjanica game 4.6 V8 sa 320 KS.
Ustvari evo nekoliko zivih slika sa salona u Pekingu, gde je predstavljen novi mali concept-car kineske fabrike. Ah, da. U proslom tekstu o ovom autu napisano je da ima 2 vrata ( na osnovu tada raspolozivih informacija i nejasne skice), a sada se jasno vidi da ima cetiri , i to klizna koja su ustvari i najzanimljivi detalj na autu. Sam koncept , bar sa strane, neodoljivi lici na Suzukijev Splash koncept od pre neki mesec.
Evo i novih slika studije Neeza nastale u saradnji VW-a i kineskog Shanghai-VW-a. Da ponovim, auto je napravljen na platformi VW-a PQ35, koju VW koristi za Eos , a koja ce biti upotrebljena i za novi Scirocco, Tiguan a verovatno i za Audi Q5. Pripada klasi crossovera, a osim velicine je zanimljiv i zbog nacina otvaranja vrata.
Model na slici pokrece 2,4 litarski motor sa 137 KS i predstavlja neku mesavinu stilova Hyundai Coupea (prethodne genercaije) i Pontiaca Solstice-a. Jedan od interesantnijih detalja ovog kineskog koncepta jeste zadnji spojler na prtljazniku koji se pomera po visini.
U jednom od prethodnih tekstova (o kineskim kopijama) pomenut je i nadolazeci BYD AUTO F8. Sada je auto duzine preko 4 metra spreman i evo fotografija gotove verzije sa salona u Pekingu. Ali i dalje vazi da je fabrika drsko i bezobzirno prekopirala tudji dizajn, konkretnije prednji kraj je uzet sa Mercedesovih modela SL i CLK, a bokovi i zadnji kraj su pljunuti Renault Megane CC. Sve po filozofiji, kad nemas para za original dobra je i jevtina kopija iz Kine.
Jos jedna premijera sa salona u Pekingu. Haima, koja pripada FAW grupaciji, a poznata po proizvodnji Mazdinih modela, predstavlja studiju coupea S1 Lisa sa privlacnim dizajnom, koji bi mozda mogao da se dopadne i evropljanima, naravno ako se ikada pojavi na starom kontinentu. Sam koncept je ustvari prikaz potencijala i mogucnosti ove fabrike.
Evo jos jedne premijere iz Pekinga. Jinbei automotive , koji pripada China Brilliance grupi (ciji model Brilliance M2 smo videli u Evropi prosle godine na Frankfurtskom salonu), predstavlja coupe sa oznakom M3 ( naravno nema nikakve veze sa BMW-om ). Kao i Brilliance M2 i ovaj auto ( za sada koncept ), kad postane serijski automobil sa imenom Jinjue coupe, bi trebao da koristi Mitsubishijevu mehaniku, mada izlozeni primerak ima 1,8 litarski motor iz sopstvenog razvoja, zahvaljujuci kome ovaj, 4,5 metara dugacki coupe razvija 220km na sat.
Ova kineska marka pripada grupaciji FAW i orijentisana je iskljucivo za proizvodnju luksuznih limuzina.Osim serijskih modela predstavljen je koncept C601 (slika gore), dok je serijski HQ3 (slika dole) , ovde premijerno predstavljen, ocigledno nastao na osnovi Toyote Crown Majesta i naravno koristi Toyotine motore i to: 3,0 V6 i 4,3 V8. Auto ce kostati oko 60000 eura a planirana je godisnja produkcija od 13000 komada.