Iz Fiata su proteklih godina stizale najave o mogucoj varijanti Pande sa 3 vrata ali od toga do danas nije bilo nista. Na slikama je zanimljiv koncept kako bi ta nesudjena trovratna Panda mogla da izgleda. Fiat je zajedno sa proizvodjacem sportske odece Dainese (ciji se logo nalazi na nekoliko vidljivih mesta na vozilu) napravio ovaj prototip sa cudnim imenom Tanker za svoj stand na upravo otvorenom salonu u Bolonji. Konept se zasniva na Pandi 4x4 a koliko je estetski uspesno izvedeno uklanjanje viska vrata mozete sami da procenite na fotografijama. Iz Fiata i dalje nema novih informacija da li u buducnosti mozemo ocekivati trovratnu Pandu u proizvodnji. Mozda je ipak ovaj prototip jedan lep nagovestaj da u Fiatu jos nisu odbacili ideju o prosirenju Pandinih karoserijskih verzija.
Na slikama je koncept Hummer O2, pobednik ovogodisnjeg Design challenge-a odrzanog u vreme salona u LA-u. Za sada je ceo projekat samo na razini kompjuterskog crteza, odnosno jos ne postoji model 1:1. U Hummeru su i za ovaj koncept predvideli 4x4 pogon a najveca odlika cele studije je ustvari to sto je predvidjeno da bude izradjen u potpunosti od reciklirajucih materiajla. Otuda i ta zelena boja i ime O2 kao znak njegovih prijateljskih osobina prema prirodi.
Salon u LA-u je bio vazan i za Hyundai, za koga je trziste SAD-a od ogromnog znacaja. I zbog toga i zbog ogromnog broja zanimljivih automobila na salonu, u Hyundaiju su nasli nacin kako da privuku paznju posetilaca ( jos vaznije potencijanih kupaca! ) zanimljivo ofarbanim modelom Tiburon, koji je kod nas u Evropi poznat prosto kao-Coupe. Slike dovoljno govore same za sebe.
Osim Fusiona Calero, Ford na salonu u Essenu nudi i Fiestu u blagom off-road look-u sa dodatkom u imenu Cross. Valjda da ne zaostane za VW-om, Hyundaijem i Citroenom, koji su sa CrossPolom, Getzom Cross i C3 XTR vec ponudili kupcima proterenski opremljene male modele i Ford ce svoju Fiestu Cross prodavati vec od pocetka naredne godine. Uz dodatne jace branike sa aluminijumskim umecima, plasticnom zastitom donjih delova vrata i blatobrana, svetlima za maglu i hromiranim retrovizorima izgleda dovoljno privlacno, da se svidi kupcima, kojima ustvari i ne treba terensko vozilo ali vole atraktivniji izgled sa kojim ce se njihov auto razlikovati od mase obicnih konfekcijskih automobila, kakve imaju prve komsije. Cena celokupnog estetskog paketa iznosi 1900 eura u EU, dok se za alu felne od 17 inca trazi doplata od 215 eura po komadu.
Od januara 2007. u Nemackoj ce poceti prodaja nove verzije Forda Fusiona sa proterenskim look-om i imenom Calero. Model ima premijeru na salonu u Essenu a od standardne varijante se razlikuje po fabricki ugradjenim novim robusnijim prednjim i zadnjim branicima, aluminijumskom prednjem grilu sa nastavkom u braniku, zadnjem krovnom spojleru, 15 incnim tockovima, gumama 195/65, dvobojnom karoserijom i jos nekim estetskim zahvatima, kojima je off-road izgled jos vise naglasen. Motori su 1,4 i 1,6 litarski benzinci sa 80 i 100KS i jedan dizelas 1,4 TDCi sa 90 KS.
Dok se ceka na sportsku Corsu OPC sa 180KS u Opelu su na salonu u Essenu ponudili poseban OPC line paket estetskog doterivanja ovog modela. Dakle fabricki tjuning u stilu VW-ovog R-line i Audijevog S-line-a, koji ukljucuje sportske branike napred i pozadi, pragove i povece alu felne.
Svajcarski karoserista Sbarro, poznat po svojim originalnim kreacijama automobila, ni ovoga puta nije izneverio ocekivanja. Na tuning salonu u Essenu predstavlja najnoviju kreaciju i to sportski auto GT8 na osnovi Ferrarija Modene Spider ali u drecavoj roze boji. Ako vec boja ne lici na Ferrari bar je motor od 400KS i dalje pravi Ferrarijev.
Salon u LA-u traje i Nissan naravno ne sme da fali. Najznacajniji novitet predstavlja coupe verzija Altime, jednog od najpopularnijih modela Nissana u SAD-u. Za razliku od Altime u sedan verziji, coupe je nesto kraci i laksi i ima tvrdje podeseno ogibljenje mada isto zadrzava prednji pogon. Paleta motora obuhvata 2 benzinca sa serijski uparenim rucnim menjacem sa 6 brzina dok je uz doplatu u ponudi i CVT automatik. Manji benzinac je 2,4 litarski 4-cilindras sa 175KS a veci je 3,2 V6 sa 270KS. I zasto uopste obracamo paznju na model namenjen samo SAD-u ? Zato sto je Renault vlasnik Nissana i zato sto su, navodno, vesti da Renault sprema buducu coupe verziju nove Lagune upravo na platformi ove Altime coupe, veoma pouzdane !
I maleni Chevrolet Spark je imao zapazenu ulogu na salonu u Pekingu. Za tu priliku u Chevroletu su spremili studiju na osnovi popularnog malisana sa izmenjenim dizajnom prednjeg i zadnjeg kraja. Treba reci da je za osnovu iskoriscena verzija, koja se u Evropi vise ne prodaje odnosno nekadasnji model Matiz. I dalje Spark svojim dimenzijama predstavlja pravo resenje za grad a da bi privukao posetioce salona a kasnije i kupce, primerak na salonu je atraktivno odeven u dvobojnu karoseriju pa sad u toj kombinaciji podseca na jedan jos poznatiji gradski model-Smart.
Ovo vec postaje dosadno. Svaki tekst o kineskim automobilima neizbezno zavrsi sa konstantacijom o njihovoj slicnosti sa vec poznatim modelima raznih zapadnih ili dalekoistocnih proizvodjaca. Tako i ovaj primerak sa salona u Pekingu sa imenom Tianma Hero predstavlja kinesku verziju Kie Sorento na kojoj osim znaka na prednjoj masci i slova na zadnjem kraju nije promenjeno ama bas nista.
Da kinezi kopiraju sve i svasta dokaz su i ove slike sa salona u Pekingu. Kompanija Great Wall ( bas originalno ime za firmu iz Kine) ocigledno je uzor za svoj novi mali auto GW Peri (gornje slike) pronasla u Fiatovoj Pandi. Bezobzirna kradja tudjeg rada tu se nije zaustavila pa se na automobilu nalaze i detalji Nissana Note (zadnji kraj) i Mitsubishijevog aktuelnog modela Outlander (prednji kraj) . Evo i nekoliko tehnickih podataka o kineskoj Pandi ( da ne bude zabune rec je o automobilu a ne zivotinji) . U duzinu od 3548mm i 2299mm medjuosovinskog rastojanja kinezi su spakovali motor ( smesten napred i pogoni prednje tockove) od 1342 kubika i 65 Kw snage pri 6000 obrtaja u minuti. Auto je tezine 981 kg dok je prtljaznik 206 litara. Model je registrovan za 4 putnika a po navodima fabrike zadovoljava euro IV norme. I drugi prototip ove kineske firme sa nazivom Florid ( jos mu samo slovo A fali pa da pomislimo da su i ime ukrali i to od Zastave) je cista kopija Toyotinog modela Ist ili Sciona Xa, kako se model zove u SAD-u mada prednja svetla neodoljivo lice na malu Toyotu Aygo. Podaci za ovaj model su: duzina 3907 mm, rastojanje medju osovinama 2368mm, volumen prtljaznika 330 litra , a tezina zavisno od verzije od 1050 do 1080 kg. Model je registrovan za petoro, a ugradjivace se tri motora. Npr. najjaci od 1498 kubika ima 74 Kw najvece snage pri 5600 obrtaja, a po tvrdnji fabrike i ovaj motor zadovoljava euro IV norme. Great Wall na salonu u Pekingu predstavlja jos i model
Cool Bear, jos jednu kopiju ovoga puta Sciona Xb.Evo nekoliko podataka i za ovaj model duzine 3951 mm i medjuosovinskog rastojanja od 2499 mm. I u ovaj model Great Wall uradjuje 3 motora, a kao i kod Florid-a najjaci je onaj od 1498 kubika i 74Kw snage. Auto je registrovan za 5 osoba i buduci da je najveci od sva 3 modela i kockastog oblika, najveci mu je i prtljaznik pa volumen istog iznosi okruglih 600 litara. Tezina, zavisno od verzije iznosi od 1125 do 1155kg.
Kineski kombi , Jianghuai Ruifeng, na slikama sa salona u Pekingu, nije nista drugo do malo promenjeni Hyundai H1 sa kineskim detaljima tek da se razlikuje od originala. Kinezi se tu nisu zaustavili pa je zadnji kraj kopija Nissanovog modela Elgrand. Motor od 2,4 litre. Drugi model iste fabrike, Rein, je samo usminkani stari model Hyundai-a Santa Fe.
Ovo je Lifan 520, jos jedna zanimljiva limuzina iz Kine, koja i na salonu u Pekingu privlaci poglede posetilaca iako je model predstavljen prvi put prosle godine. Dizajn je delo firme TJ Innova. Osim limuzine u ponudi je i kombi-limuzina sa 5 vrata. To je vec cetvrti kineski auto napravljen na platformi kineskog Citroena ZX-Fukang, a proizvodi ga fabrika Lifan dosad poznata samo po proizvodnji motocikala iz grada Chongqing. Medjuosovinsko rastojanje iznosi 2540mm, a pokrece ga, (pazite ovo!) BMW-ov tritec motor.
Ovo je jedna originalna kineska vizija manjeg pick-up vozila, koja vise naginje zenskim vozacima, pardon vozacicama. Model sa imenom UU CT3 predstavlja atraktivni i zaista zanimljivi proizvod kineske auto industrije i pokazuje potencijal ove fabrike, zato je zaista steta sto nema planova za serijsku produkciju. Posebno su zanimljiva vrata automobila sa okvirom druge boje, u ovom slucaju zute, cime je ovaj prototip na salonu u Pekingu privukao veliki broj posetilaca.