Wuling, firma osnovana uz pomoc kineskog SAIC-a i GM-China, predstavlja na salonu u Pekingu novi mini kombi za prevoz putnika, koji nudi dobar odnos ulozenog i dobivenog, bar po tvrdnjama fabrike. Minivan je prostog a opet elegantnog dizajna, dok prostrana unutrasnjost pruza komfornu voznju, opet po tvrdnji fabrike. Automobil, iako je ipak kombi, navodno pruza osecaj voznje kao u nekom obicnom putnickom automobilu pa ga fabrika preporucuje kako za komercijalnu upotrebu tako i za prevoz putnika.
Changan, koji u Kini proizvodi Suzukijeva vozila, na salonu u Pekingu predstavlja studiju cudnog naziva Xingqing, manjeg gradskog MPV-a sa 2 vrata za prevoz do 5 putnika. Detalji za sada nisu poznati, a fabrika istice da je dizajn inspirisan romanticarskim raspolozenjem koje ispunjava ljude dok nocu gledaju u zvezde. Otuda i naziv automobila , koji u grubom prevodu znaci cisto nebo. Namenjen je, pre svega, mladoj populaciji u velikim gradovima.
Pekinski salon automobila ima svetsku premijeru medju serijskim vozilima i na standu kompanije FAW-VW, kineskog partnera VW-a, koji ce ga i proizvoditi. Radi se o modelu Magotan. Naravno odmah ste prepoznali da taj auto nije nista drugo do model VW-a, koji je drugde po svetu poznat kao Passat. Samim tim sto taj automobil predstavlja vrhunski proizvod nemacke auto-industrije, podrazumeva se i da kineska varijanta zadovoljava sve najvise svetske standarde u pogledu komfora, voznih osobina, ergonomije, bezbednosti itd. Sta vise auto je od pocetka projektovan da zadovolji sve vece specificne potrebe kineskih kupaca. Prodaja pocinje sredinom 2007.godine.
Drugi novitet je ustvari VW Golf 4.generacije namenjen kinezima. Nosi ime Bora HS, a nema veze sa bivsom evropskom VW Borom( iako su i Golf IV, evropska Bora i ova Bora HS napravljeni na istoj platformi) . I dizajn prednjeg dela je preuzet od jednog bivseg VW modela tj. Passata prethodne generacije, a karakterise ga VW-ova maska hladnjaka sa povecom kolicinom hroma.
Ovu studiju male kineske kombi-limuzine, koja ce uskoro prerasti u serijski model, dizajnirao je cuveni dizajnerski studio Pininfarina iz Italije. Obratite paznju na Alfin detalj- skrivene kvake na vratima pozadi. Pokrecu ga motori od 1,3, 1,6 i 2,0 litara , a kinezi najavljuju da ce ugradjivati i ABS, DVD, satelitsku navigaciju, 4 airbega... Premijera na salonu u Pekingu.
Japanska fabrika prikazuje prototip D-01 na kineskom salonu automobila u Pekingu, s tim sto najavljuje i serijsku proizvodnju za sredinu sledece godine u fabrici China-FAW sa kojom je Daihatsu sklopio ugovor o saradnji. Automobili ce se prodavati sa Daihatsuovim oznakama, a sam model D-01 je manji miniven koji treba da zadovolji sve vece potrebe korisnika u urbanim sredinama. Na salonu su predstavljene 2 verzije: obicna putnicka varijanta i proterenski orijentisana varijanta. Motor 1,5 litara sa 109KS, duzina 416cm.
U Pekingu Toyota nastupa sa premijerom nove generacije svog najprodavanijeg modela u istoriji, koji je za poslednjih 40 godina prodat u preko 30 miliona primeraka. Ovo je varijanta Corolle specijalno pripremljena za prodaju u Kini i dizajnerski se razlikuje od americke verzije. Dizajnom se oslanja na poslednju generaciju Toyote Camry, namenjene amerikancima, pa izgleda kao umanjena verzija iste.
Kineska kompanija sa svojom najnovijom studijom nazvanom Eagle, predstavlja prvi potpuno samostalno dizajnirani kineski SUV model. Treba reci da Jianghuai ima dizajnerski centar u Torinu i da su u razvoju ovog modela ucestvovale i kompanije iz Nemacke, Juzne Koreje, Japana i Austrije. Model atletskog dizajna (fabricki opis), je duzine 4500mm sa rasporedom tezine po osovinama 50:50, nezavisnim vesanjem i klirensom od 207mm. Motor od 2,4 litra DOHC po tvrdnjama fabrike zadovoljava Euro III norme.
Chery predstavlja svoj prvi i ujedno prvi kineski hibridni auto spreman za serijsku proizvodnju. Ova verzija se bazira na popularnom modelu A5, kome je pored klasicnog benzinskog motora od 1,3 litre dodat i elektromotor, koji moze samostalno da pokrece auto pri manjim brzinama dok je pri vecim neophodna pomoc benzinca. Uzgred i najveci konkurent Chery-a na kineskom trzistu, fabrika Geely takodje najavljuje svoj hibrid.
Kompanija Chery predstavlja nekoliko novih modela i prototipova na salonu u Pekingu koji pocinje 18.novembra. Kombi V2 ima 3 reda sedista za ukupno 8 putnika. Pokrece ga 1,3 litarski motor , a kinezi najavljuju ugradnju airbegova, abs-kocnice i drugu savremenu opremu. Chery Tiggo5 predstavlja studiju malog SUV-a na bazi vec postojeceg terenca Tiggo. Drugi prototip, za koga su dizajn uradili italijani je mali sportski coupe sa imenom Fulwin II.
Novi auto kineske firme, koji se predstavlja na salonu u Pekingu, pokrece motor od 1800 kubika sa 77KS iz sopstvenog razvoja. Prosle godine bio je izlozen i na Frankfurtskom salonu kao razvojni model FC-1. Duzine je 4602mm, a medjuosovinsko rastojanje iznosi 1602mm.
12.novembra zavrsio se salon u Istanbulu na kome je prikazano nekoliko novih automobila zanimljivih i za nase siromasno trziste. Pre svega tu je Fiat Linea, koja bi mogla da bude montirana i u nasoj zemlji, u Zastavi. Naime ako se ostvare zelje i planovi o kojima se pricalo poslednjih meseci ovaj bi model mogao da postane i nesto kao nase nacionalno vozilo. Sama Linea je zamisljena kao konkurencija Renaultovom proizvodu Dacia Logan namenjenom za siroke narodne mase kao solidan i pristupacan auto. To isto samo u Fiatovoj reziji treba da postane i Linea. Dakle nesto kao antilogan za istok naseg kontinenta. Ali u Fiatu su se pobrinuli da Linea bude opremljena najnovijom tehnologijom kojom Fiat trenutno raspolaze za razliku od Logana koji ipak koristi nesto stariju Renaultovu tehniku. Drugacije ne bi ni mogla da konkurise na trzistu sa tako povoljnom cenom. Doduse cena Logana je kod nas 20% niza od realne jer se zbog medjudrzavnog sporazuma Srbije i Rumunije ovaj model uvozi bez placanja carine ali i to samo do kraja ove godine zbog ulaska Rumunije u EU. Po prvim najavama i Fiatova Linea bi trebalo da bude pristupacan automobil za ovaj deo Evrope i upravo zbog toga ce se i proizvoditi u Turskoj zbog nizih troskova proizvodnje . Iz napred navedenog se vidi da Fiat nije tek tako izabrao ovaj salon za prezentaciju ovog modela. Sam novitet je duzine 4560mm, volumena prtljaznika 500 litara i izgledom prave limuzine koja u detaljima cak podseca na mnogo skuplji audi A6, narocito kad ga zagledate od napred i pogled vam se zadrzi na dvodelnoj masci koja neodoljivo podseca na Audijeve aktuelne modele. Osim u Turskoj Linea ce se proizvoditi i u Rusiji i Brazilu a vrlo brzo ce biti poznato da li i u Kini i Indiji.
Ali u Istanbulu nije bio samo Fiat sa svojom idejom o pristupacnom vozilu. I drugi su prepoznali narastajuci potencijal trzista za ovakve sedan modele u ovom delu Evrope, pa je i Opel predstavio limuzinsku verziju svoje aktuelne astre H iako su u pocetku negirali da ce se sedan verzija Astre uopste pojaviti u ovoj generaciji. Ako postoji interes za odredenim proizvodom i proizvodjaci automobila su eto veoma fleksibilni u ispunjavanju zelja kupaca. Doduse ovaj model se vec neko vreme proizvodi u Brazilu i to sa oznakama Chevroleta. I Opel kao i Fiat ovaj model duzine 4,62 metra nece proizvoditi u Nemackoj vec u svojoj fabrici u Poljskoj.
Za kraj i ovaj atraktivni Fiat Grande Punto u reziji firme Radicale, koji je privukao veliku paznju posetilaca svojom brutalnom pojavom.