Novi Mercedes E klase
Iako je do prezentacije nove E klase iz Mercedesa ostalo jos dve godine ( to ce biti najverovatnije na salonu u Frankfurtu septembra 2009. godine ), vec sada mozemo sa prilicnom sigurnoscu prognozirati izgled te nove limuzine sa fabrickom oznakom W212. Slika koju objavljujemo je nastala na osnovu zamaskiranih prototipova uhvacenih ovih dana koji vrse putna ispitivanja. Mercedes napusta nepouzdane SBC kocnice i vraca konvecionalne s tim sto ce se opcionalno nuditi i keramicki diskovi za skuplje modele poput AMG verzija. Naravno nova generacija E klase je veca po dimenzijama od prethodne, a sa S klase ce, osim tehnickih i bezbedonosnih elemenata, preuzeti i detalje dizajna ali ne toliko da bi se okarakterisala prosto kao mala S klasa kao sto se to desilo sa upravo predstavljenom novom C klasom. U oci upada povecana prednja maska i dupla svetla kao i dosad ali ne vise toliko elipsastog oblika. Zbog ovakvog dizajna prednjeg dela ispada da lici previse na Lexus-ove novije modele sto je ironicno buduci da je upravo Lexus pozanat po kopiranju Mercedesa ! Od motora se pominju V6 i V8 agregati kao i dosad i AMG verzija E63 sa V8 motorom od 6,3 litra i najmanje 500KS.
Audi A1
Poznato je da Audi sprema manji model A1 kao konkurenta Miniju i da proizvodnja treba da pocne 2009. godine najverovatnije u VW-ovoj fabrici u Belgiji. Ono sto nije poznato je naravno konacan izgled ovog Audijevog predstavnika u B segmentu. Tako sajt Infomotori nudi svoje vidjenje moguceg izgleda Audija A1 a kako ga oni vide vidite na slici. Nekoliko dizajnerskih smernica je uzeto sa Audijevog koncepta Shooting Brake a koji nazalost po poslednjim informacijama nece uci u proizvodnju. Par detalja na ovoj slici podsecaju i na druge Audijeve modele poput TT-ja i R8. Tu je i poznata i velika Audijeva prednja maska a alu felne kao da su skinute sa modela RS4.
U Italiji je upravo odrzana svetska premijera Logana MCV ( karavan verzija ) a u Renaultu, vlasniku Dacije, ne sede skrstenih ruku. Kao logican korak predstavljena je nova Van varijanta Logana na osnovi pomenutog Logana MCV. Van je vec treca verzija Logana ali nece biti i poslednja posto je u najavi i kombilimuzina sa 5 vrata. Proizvodnja ove komercijalne varijante bice u Pitestiju u Rumuniji a prodaja pocinje u februaru, prvo u maticnoj zemlji i, zanimljivo, u Bugarskoj. Do kraja 2007. godine bice dostupna i u ostatku sveta. Kao sto se vidi Logan Van namenjen je pre svega malim privrednicima i trgovcima a za pocetak nudi se sa 3 motora : 1,4 litarski benzinac sa 55Kw i 1,6 litarski sa 64Kw i dizelas od 1,5 litara sa 50Kw, naravno svi su Renaultovog porekla. Kod ovakvih vozila su najvaznije zapremina tovarnog prostora koja iznosi do 2,5 kubna metra ( zasluga pripada 20 cm vecoj duzini u odnosu na Logan limuzinu, dakle ukupno 4445mm duzine ) i mogucnost da duzina tereta bude do 1,94 metra. Za olaksano ubacivanje tereta brinu se zadnja vrata podeljena u odnosu 1/3 i 2/3. I cena, koja je jedan od aduta Dacije, za ovu Van verziju pocinje od 6700 evra, u Rumuniji naravno dok se za nase trziste jos ne zna ni cena ni pocetak prodaje.
Stigao novi Mitsubishi Pajero
Domaci zastupnik za Mitsubishi, beogradski Velauto, poceo je sa prodajom nove generacije vec kultnog terenca Mitsubishija Pajero. Treba ipak napomenuti da novi model, bar kada je o dizajnu rec, ne donosi totalni preokret vec detaljan ristajling prethodnika predstavljenog pocetkom 2000. godine. To ipak ne umanjuje znacaj koji ovaj model ima za Mitsubishi tj. njegovu prodaju posebno na trzistima poput naseg gde "terenci" i SUV-ovi uzivaju veliku popularnost pa nema sumnje da ce i novi Pajero doziveti lep prijem kod nasih kupaca. I sta donosi novi Pajero ? Dizajnerski uzor za ostriji izgled je ocigledno bio prototip Pajero EVO od pre neku godinu a ne treba zaboraviti da i ovogodisnji pobednik Dakar relija, specijalna verzija Pajera ima skoro potpuno isti prednji kraj kao i ovaj obicni novi Pajero sto vlasnicima samo moze da godi jer, eto, imaju kao "isti" auto kao sto je pobednik Dakar relija. Nema sumnje da ce Mitsubishi to obilato koristiti za reklamu, kao i dosad uostalom. Dakle nova maska, svetla, branici i sl. Sem spoljasnjosti i unutrasnjost je napredovala kako estetski tako i kvalitativno u vidu nove instrument table, novih materijala i novih sedista. Kao i dosad nude se dve varijante karoserije, kratka sa 3 vrata i 5 sedista i duza varijanta sa 5 vrata i 7 sedista. Kod ove poslednje treba napomenuti da se zadnja 2 sedista, kada nisu u funkciji, mogu sklopiti u pod i omoguciti veliki prtljazni prostor. Od motora na raspolaganju su novi 3,2 litarski dizel sa 160KS i 381Nm obrtnog momenta i V6 benzinac od 3,8L sa 250KS. Dizel dostize maksimalnu brzinu od 170 km/h uz ubrzanje do stotke za 11,2 sekunde. Pri tome potrosnja po fabrickim tvrdnjama iznosi 9,5 litara dizela. Duza verzija je dimenzija : DxSxV 4600mm x 1885mm x 1845mm uz rastojanje medju osovinama od 2780mm. Masa praznog vozila je 1990 kg za duzu dizel verziju a tockovi su 225/70R16. Oba motora imaju ili manuelni 5-stepeni menjac ili kao opciju, automatski sa 5 stepeni. Vesanje je nezavisno u vidu dvostrukih poprecnih ramena napred i multilink nazad sto doprinosi stabilnosti vozila i udobnosti voznje. Kao i ranije integralni pogon je elektronski kontrolisan putem Super Select 4WD-II sistema. Vozac time dobija mogucnost da manuelno odabere rezim rada pogona : na zadnje tockove, na sva 4 tocka u odnosu 33:67, kada visko spojnica sama vrsi raspodelu kao i blokadu centralnog diferencijala i redukcije prenosnog odnosa zbog savladavanja tezih terena. Uz sve to Pajero ima mogucnost blokade zadnjeg diferencijala. Nov je i sistem kontrole stabilnosti i trakcije ( ATSC). Od opreme Pajero donosi poboljsanja navigacione i audio-video opreme ukljucujuci Rockford Acoustic Design sistem koji se sastoji od pojacala snage 860 W, 12 zvucnika, procesora digitalnog signala i 5.1 kanalnog surround zvuka. I na kraju cena kod nas. Od 41939 do 58491 evra sa PDV-om zavisno od verzije i motora.
Popusti na domacem trzistu automobila
Delta auto ( nas zastupnik za Fiate , Alfe, Lancie i Honde ) i dalje nudi Hondu CRV ( stare generacije da ne bude zabune ) sa popustom od 4000 evra, za Alfa Romeo taj popust je od 2631do 2832 evra zavisno od modela, za Fiat od 354 do 1652 evra i za Lanciu Y 1.3 argento snizenje iznosi 2596 evra. Verano motors, zastupnik Peugeota nudi snizenje od 1000 evra za model 307 XS 1,6E ako se kupuje za gotovinu. Verano za taj model ( kosta 17820 evra sa PDV-om ) nudi i povoljnije uslove kupovine na lizing pa se tako uz ucesce od samo 10 odsto odobrava kamata od samo 3,99 odsto, period finansiranja je 84 meseca a mesecna rata iznosi186 evra. Mazda odobrava popust od 1000 evra za modele 3 i 5 a za model Mazda6 snizenje je 1500 evra. Ovi popusti se odnose na modele sa lagera, proizvedene 2006. godine. Za takve modele iz 2006. i Citroen ( nas zastupnik Vitro Group ) daje popuste od 5 do 7 odsto. Hyundai ima sledece popuste : za Atos Prime ( od 1000 do 1206 evra ), Getz ( od 874 do 2000 evra ), Accent ( 1800 do 2172 evra ), Matrix ( 2058 evra manje ), Sonata ( 3374 do 3967 ), Tucson ( 3554 do 4000 evra ) i Terracan sa popustom od 4000 evra. I Nissan za modele iz 2006. nudi snizenja pa tako Micra kosta 500 evra manje, Note 1000, Primera i X-Trail manje za 2000 evra, Pick-up 2500 evra, Patrol i Pathfinder su jeftiniji za 3000 evra i Murano za svih 4000 evra. Renault nudi Modus sa popustom od 1000 evra kao i Megane i Scenic jeftinije za po 1500 evra. Za juznokorejske Chevrolete sledeci popusti su i dalje na snazi : 1500 evra za Lacetti i 1000 evra manje za Spark i Aveo sa 4 vrata. Kod Opela Astra classic sa klimom se nudi za 1570 evra manje pa joj cena iznosi 13475 evra. Za izuzetno popularnu Daciju Logan i dalje vaze stare cene bez obracunatae carine ali samo za automobile na lageru. Terenac Mahindra Goa iz Indije nalazi se na popustu od 500 evra koliki je popust za Suzuki Swift GLX. I na kraju Zastava i Lada su takodje na snizenju. Za Zastavu Koral i Skalu popust je 10 % a za Floridu 15,25 %. Lada nudi model 1118 ( Kalina ) za 8500 evra sa PDV-om sto je za 290 evra manje od redovne cene.
Jos tokom 2004. godine Hondin kucni tjuner Mugen ( na japanskom neograniceno ), predstavio je koncept Dominator na osnovi Honde Fit ( u Evropi poznatiji kao Jazz ) i to na Tokijskom Auto Salonu. Ove godine na istom mestu, dakle na Tokijskom Auto Salonu ( sajam japanskih tjunera ) odrzanom pre nekoliko dana, Mugen je izlozio Hondu Fit Spec D, estetski veoma slican konceptu od pre 3 godine ali sada sa najavom da ce se moci kupiti jos tokom ove godine sa sve ekstremnim body kitom, koji ukljucuje prosirene blatobrane, spojlere, pragove, alu tockove, dve velike izduvne cevi i sl. Motor je redni 4-cilindricni 1,5 litarski turbo sa 143KS pri 5800 obrt./min. Cena se jos ne zna ni to da li ce se mozda i izvoziti van Japana.
Nemacki tjuner Novitec predstavlja svoju najnoviju kreaciju i to Alfu 159 sa dizel JTDM motorom. Serijski 2,4 litarski motor koji standardno razvija 200 konja sada raspolaze sa 229KS. Sem motora Novitec je obradio i izgled i aerodinamicka svojstva automobila pa ova Alfa sa dodatnim aerodinamickim kitom ( spojleri, pragovi, po jedna izduvna cev na oba kraja vozila i 20 incne felne sa gumama 255/30R20 ) izgleda daleko atraktivnije i privlacnije.
Crash test za Geely CK
Ova vest ce zanimati nase potencijalne kupce kineskog Geely-a ciji smo supertest preneli iz casopisa Turbo gde je, jednostavno receno, podbacio. U tom tekstu je pomenuto da je Geely CK prosao (!) i to uspesno neke od crash testova za proveru bezbednosti putnika a evo sada informacije i slike ( sa kineskog sajta acspy.com ) o jednom od takvih domacih, kineskih testova. Naime kineski C NCAP ( centar za istrazivanje i tehnologiju ) je nadavno sproveo crash test Geely-a CK u prisustvu novinara ali za razliku od evropskog Euro NCAP testiranja gde se bezbednost automobila proverava udarom istog u prepreku sa 64 km/h, Kinezi to rade sa 50 km/h. Da ne okolisamo, Geely CK je uspesno prosao taj kineski crash test po kineskim standardima, mada sa manjom deformacijom B stuba. Ono sto upada u oci jeste pravilan rad tj. otvaranje oba frontalna vazdusna jastuka prilikom udara Geely-a CK u prepreku za razliku od terenca kompanije Landwind koji je katastrofalno prosao na crash testu. Prilikom udara kod Landwinda zbog skretanja volana ustranu, vazdusni jastuk, iako se aktivirao, uopste nije mogao da vrsi svoju funkciju. Taj test jednog kineskog automobila je najpoznatiji evropskoj javnosti ( zbog toga ga ovde i pominjemo ) i sve kineske marke sada rade na tome da obezbede evropski sertifikat o bezbednosti svojih vozila da bi mogle da uopste prodaju automobile u Evropi. Kako ce ( i kada ) Geely CK proci na EuroNCAP crash testu ostaje da se vidi.
Prema statistici koju objavljuje Jato Dynamics, Opel Astra je bila najprodavaniji model u Evropi tokom 2006. godine ! Iako je VW i dalje ubedljivo na prvom mestu medju proizvodjacima sa plusom od 7,5 %, Golf je sa padom prodaje od 28 % na ukupno 417894 komada, morao da prepusti prvo mesto Astri i ne samo to, "njegovo velicanstvo Golf" pao je tek na cetrvto mesto ! Astra je prodata u 437673 komada sto je ustvari pad od 6,2 % u odnosu na 2005. I sam Opel ima ukupan pad od 3,6 %. Drugo mesto je zauzeo francuski Renault Clio ( 431595 komada, rast od 28 % ), uprkos velikom padu prodaje Renaulta od 12,6 % a trece mesto pripada Ford Focusu sa prodatih 418490 automobila sto je rast od 2,2 %. Sam Ford ima povecanje prodaje za 0,5 %. Rast prodaje celog Fiata od 18,7 % vidi se na primeru uspesnog Grande Punta ( prodato 401022 komada ) koji zauzima peto mesto i povecanjem prodaje od bezmalo 51% u odnosu na 2005. ! Doduse tokom 2005. u prodaji je uglavnom bio stari Punto dok se Grande Punto pojavio tek u drugoj polovini te 2005. Medju 10 najprodavanijih modela nema ni jednog automobila iz Azije dok se medju proizvodjacima, Toyota ugurala na 9. mesto najprodavanijih marki na Starom kontinentu.
Ova crvena jurilica na slici predstavljena je na nedavno odrzanom Tokijskom Auto Salonu ( japanska verzija SEMA salona u Las Vegasu ) i krenuce u prodaju u Japanu tokom narednih nekoliko meseci. Osim toga ona najavljuje i evropsku verziju sportskog Yarisa ( u Japanu se Yaris inace zove Vitz ). Yaris Turbo Modellista bazira se na japanskom Yarisu RS i raspolaze 1,5 litarskim turbo motorom sredjenog kod Toyotinog fabrickog tjunera, firme Modellista a ostatak auta je doradjen kod TRD-a ( sto znaci Toyota Racing Development ). Snaga je porasla za 40 konja pa Yaris Turbo Modellista raspolaze sa 150KS pri 6000 obrt./min. i 196Nm obrtnog momenta. Sve to doprinosi ubrzanju do stotke za manje od 8 sekundi i maksimalnoj brzini od 217 km/h. Da bi osigurali idealan prenos snage na put, u TRD-u su ovaj Yaris opremili doteranim sportskim ogibljenjem, spustili auto za dodatnih 20mm i poboljsali upravljivost. Spoljasnji izgled je takodje doziveo promene sa dodatnim masivnim aero-body kitom, koji, izmedju ostalog, sadrzi i velike usisnike za vazduh napred, 17-incne OZ Racing felne i dupli zavrsetak izduvne cevi. Iznutra Yaris Turbo Modellista ima posebno dizajniranu instrument tablu i kozni volan i kozni vrh rucice menjaca.
BMW serija 5 za 2010. godinu
Pre dve nedelje BMW je najavio obnovljenu sadasnju seriju 5, a u Minhenu planiraju i znatno dalje. Naime vec je u pripremi potpuno nova generacija serije 5 za 2010. godinu ( negde se pominje i 2009. kao godina prezentacije ) a kako bi ona mogla da izgleda vidite na slikama koje su napravljene na osnovu ulovljenih zamaskiranih prototipova ovog modela. Insajderi napominju da ce nova Petica biti izgledom konzervativnija ali da ipak zadrzava sportski i agresivan utisak cemu bi trebalo da doprinesu prednja svetla ostrijih uglova i LED tehnologije. E sad ono najbolje kod BMW-a; motori. Najavljuje se novi 4,4 litarski V8 bi-turbo motor i nekoliko, takodje novih, dizelasa za sada nepoznatih karakteristika. Novi M5 bi mogao da ima 5,5 litarski V10 motor sa oko 535KS za razliku od sadasnjeg sa 507KS iz 5,0L V10 motora. Od menjaca na raspolaganju ce biti 6-stepeni rucni i 6-stepeni Steptronic poluatomatski menjac. Novi BMW 5 ce u svojoj konstrukciji koristiti lake materijale kao karbon fiber i aluminijum da bi se tezina odrzala u razumnim okvirima i poboljsale performanse. Kabina bi trebala biti prostranija ( posebno pozadi ) a iDrive sistem ce biti unapredjen. Uz sve to i prtljaznik bi trebao narasti na 550 litara zapremine. Primetili ste da se u tekstu dosta pominju reci treba, trabalo bi, a to je zato sto su sve informacije ipak nezvanicne i sto je datum prezentacije jos daleko.
Melling Hellcat je najbrzi auto na svetu ?
Evo i nezvanicnih slika konacne verzije novog superautomoila Melling Hellcat koji je napravio poznati konstruktor motora, Englez Al Melling. U pocetku je bilo planirano da auto ima 6,0 litarski V10 motor sa oko 700 KS ali je Melling odlucio da iz ovog motora izvuce najvise sto moze i dobio je, uz pomoc 4 turbo punjaca svih 1175KS !! To je vise od Bugattija Veyron a uz to Mellingov Hellcat je i laksi. Zato brojke koje slede ne iznenadjuju : ubrzanje od 0 do 60 milja na sat ( 96 km/h ) za 2,6 sekunde i maksimalna brzina ( procenjena ) oko 275 milja na sat ( 440 km/h ). To bi ga stavilo na celo liste najbrzih serijskih automobila na svetu naravno pod uslovom da se u praksi dokazu ove tvrdnje pomenutog konstruktora.
Kako smo i najavili, kineski Maple stigao je u Bosnu i Hercegovinu a uskoro ce biti dostupan i u Srbiji. Tekst koji sledi preuzet je od BH portala Auto.ba.
"Avtocom BH, generalni uvoznik i distributer kineskog proizvođača automobila Maple, premijerno je predstavio vozila, koja su novost kako na bosanskohercegovačkom, tako i na evropskom tržištu. Na zanimljivo koncipiranoj prezentaciji brojne zvanice i novinari bili su u prilici videti sve modele iz ponude, te dobiti zanimljive informacije o ovom proizvođaču i njegovim automobilima. Naime, našoj javnosti malo je poznato da vozila ovog proizvođača učestvuju i pobjeđuju na nacionalnom kineskom rally-ju, te da imaju i pobedničku žensku ekipu. Na našem tržištu naći će se modeli C31, C51, C52 i C81, te sportski orijentisani R80. Najmanji model u ponudi C31 pokreće benzinski četverocilindrični motor zapremine 1.342 ccm, sa 86 KS pri 6,000 obr/min i obrtnim momentom od 110 Nm pri 5.200 obr/min. Modele C51 i C52 pokreće konstrukciono sličan 1.5 litarski benzinac sa 94 KS, dok je za pogon luksuznog C81 i sportskog R80 zadužen motor zapremine 1.762 ccm sa 113 KS i obrtnim momentom od 157 Nm. Cene ovih modela su veoma pristupačne i kreću se od 14.800 do 21.990 KM ( od 7400 do 11000 evra ) koliko treba izdvojiti za model C81. Sva vozila su serijski dobro opremljena, dok će uz doplatu svaki kupac naći ono što mu je potrebno, bilo da se radi o krovnom otvoru, parkirnim senzorima ili kožom opšivenim sedištima. Nastup Avtocom BH na tržištu je veoma dobro osmišljen, o tome svedoči osiguran servis i originalni rezervni delovi, garantni rok od dve godine ili 60.000 pređenih kilometara, te »Garancija mobilnosti« ostvarena u saradnji sa BIHAMK-om. Prodajni planovi su veoma ambiciozni, o čemu svedoči veliki broj nabavljenih vozila, te vozilo donirano u humanitarne svrhe."
Schumacher reklamira Fiat Scudo
Za lansiranje novog Scuda Fiat je izbrao privlacan televizijski spot, koji je izradila agencija Leo Burnett. Sampion Formule 1, koji se upravo povukao sa trkackih staza, se u njemu kao pita sta ce da radi kao penzioner : radice naravno kao i dosad samo ce zameniti automobil. I to je poruka novog Scuda. Michael Schumacher u spotu veoma opusteno predstavlja novi Scudo, a primetno je koliko se prirodno prihvata zadataka razlicitih profesija. Fiat ovom reklamom zeli da posalje poruku da onaj ko je svakodnevno poslom vezan za automobil, zna da ceni udobnost i okretnost pravog automobila sto su sve karakteristike novog Fiatovog komercijalnog vozila.
Nove slike nove Skode Fabie
O novoj Skodi Fabiji smo ranije vec pisali i objavili 2 tada dostupne zvanicne slike spoljasnjosti a evo sada nekoliko novih fotografija ukljucujuci i unutrasnjost. Usput ponavljamo sta smo tada napisali o novoj Skodi :
"Evo konacno i prvih fabrickih fotografija nove Fabie cija se promocija ocekuje na salonu u Zenevi u martu 2007. godine. Kao sto se sa slika vidi dizajnerski uzor joj predstavlja novi Roomster ( koliko je to dobro pokazace vreme ) sto je bilo za ocekivati i sto se dalo nasluti po svim onim spijunskim slikama maskiranog modela proteklih meseci. Stari model, prodat u preko 1,5 miliona primeraka, dobija dakle dostojnu zamenu. Nova Fabia je naravno porasla kako je to vec obicaj u ovoj klasi u proteklih nekoliko godina. Dimenzije su sada DxSxV 3992mmx1642x1498mm tako da ne cudi da se u Skodi hvale najvecim prostorom za glavu i noge za putnike pozadi. Unutrasnjost je napredovala kako estetski (mogucnost novih kombinacija boja u kabini) tako i kvalitativno. Moguca je doplata sa pripremu GSM telefona sa Bluetooth konekcijom i eksterne konekcije za MP3 player i iPod i sl. Prtljaznik obuhvata 300 litara odnosno 1163 litra kada se obori zadnja klupa. Podrazumeva se da su u Skodi uradili mnogo na poboljsanju aktivne i pasivne bezbednosti, voznih osobina, komfora sto ce uz prihvatljivu cenu biti najveci aduti nove Skode. Paleta motora obuhvata 4 benzinca i 3 dizelasa. Benzinci su 1,2 HTP sa 44Kw sledi 1,2 12v HTP sa 51Kw, pa 1,4 litarski 16v sa 63Kw i 1,6 litarski 16v i 77 Kw. Dizelasi su 1,4 litarski Tdi PD sa 51Kw i 59Kw i najjaci 1,9 Tdi sa 77Kw. Takodje Skoda nudi i novu 6-stepenu automatsku Tiptronic transmisiju uz doplatu. Treba napomenuti da kada pocne prodaja nove Fabie u ovoj hatchback verziji odmah posle premijere u Zenevi nece prestati i proizvodnja sadasnjih sedan i kombi varijanti". U nastavku sledi jos nekoliko slika.