Engleski X Works Automotive doradjuje Mitsubishijeve EVO modele i stvara sopstvene i originalne automobile slicno Prodrive-u koji modifikuje Subaru i stvara svoj model P2 na osnovi Impeze. X Works Automotive, kao sto je napomenuto, koristi Mitsubishi EVO kao osnovu za svoj X1 cija je sasija napravljena od kompozitnih materijala. Motor je naravno Mitsubishi i to 4-cilindricni 2,0 litarski turbo sa 350KS s tim sto je moguca i varijanta sa svih 500 konja ! Upotreba ovih materijala je omogucila da auto ima malu tezinu ( 1180 kg ) ali istovremeno zadrzava cvrstu platformu. Ovaj coupe ( dvosed naravno ! ), krece uskoro u prodaju po ceni od 70000 evra i to u Velikoj Britaniji posto za sada nema planova za prodaju van Ujedinjenog Kraljevstva.
Prodaja Aurisa na Zapadu pocinje vec u prvom kvartalu ove godine po ceni od 17990 evra za najosnovniji model sa 1,4 litrskim benzinskim motorom od 97KS i 3 vrata. Ova cena i one koje slede vaze konkretno za zemlje Beneluksa ( Belgija, Holandija i Luksemburg ) dok cemo na cene ovog naslednika Corolle hatchback kod nas, morati da sacekamo salon automobila u Beogradu koji pocinje 23. marta. Za poredjenje, sadasnja cena najjefinije Corolle u Holandiji iznosi 17290 evra sto znaci da poskupljenje od onih 700 evra nije veliko povecanje u odnosu na napredak koji Auris donosi u odnosu na Corollu. Standard za sve verzije, pored neizbeznog paketa vazdusnih jastuka, jeste i ABS, radio sa CD playerom, elektricna prednja stakla i retrovizori i sl. Snazniji benzinac 1,6L sa 124KS kosta od 20020 evra. Dizelasi, a to su 1,4 D-4D sa 90KS, 2.0 D-4D sa 126 konja i 2,2 D-CAT sa 177KS kostaju 22320 evra, 25850 evra odnosno 30270 evra. Jos jedanput ovo su cene verzija sa 3 vrata a za varijantu od 5 vrata trazi se doplata od 700 evra. Na slici prva zvanicna fotografija Aurisa sa 3 vrata. O Aurisu vise u nasoj rubrici Predstavljamo.
VW Golf V Variant
Golf V se nalazi na trzistu jos od 2003.godine a nemacki mediji vec spekulisu sa datumom promocije seste generacije ovog bestselera i napominju da se to moze desiti vec sledece godine ! Zato kao veliko iznenadjenje stizu vesti o Golfu V u tzv. Variant ( karavan ) verziji aktuelnog Golfa tim pre sto su u VW-u prilikom promocije Golfa V te 2003. nagovestili da verovatno i nece praviti karavan verziju Golfa V. U medjuvremenu VW je za porodicne ljude umesto karavana ponudio model Golf Plus a kasnije i Cross Golf. Tako da je moguce da su u pravu ono koji tvrde da su najnovije slike ustvari snimci Jette karavan. Uglavnom evo tih novih spijunskih slika ( izvor auto.sk ) ovog karavana napravljenih na severu Evrope tokim fabrickih testiranja. Nazalost kao sto vidite, ono najzanimljivije, izgled zadnjeg dela automobila, se ne vidi od naslaga snega. Od motora se pominju benzinci od 1,6L ( 75Kw/102KS ) i 2,0L sa 110Kw/150KS. Od dizelasa ponuda obuhvata motore 1,9TDI ( 77Kw/105KS ) i 2,0 TDI sa ( 103Kw/140KS ). Mada se pominje i mogucnost ugradnje i 1,9 TDI motora sa 66Kw/90KS.
Nemacka tjuning firma JE Design prestavila je svoj najnoviji projekat prerade Seatovog Leona FR ( kako stilski tako i doterivanjem performansi ), koji ovog "obicnog" sportskog hatchbacka pretvara u izuzetno privlacan i pozeljan automobil. Bit cele prerade je 2,0 TDI motor koji sada umesto serijskih 125Kw(170KS) raspolaze sa 142Kw(193KS) i povecanim obrtnim momentom na svih 410Nm. Benzinac iste zapremine, dakle 2,0 TFSI sada ima zivahnih 180Kw(244KS) i 355Nm pri 1850 obrt/min. Da kompletiraju ceo paket prerada i dobiju na vecoj agresivnosti, u JE Designu su dodali 19-incne tockove, spustili ogibljenje za 35mm, dodali nove branike sa masivnim otvorima za vazduh, pragove, obrve na prednjim svetlima, 4 izduvne cevi, skinuli Seatovu znacku i sl. Vrata u Lamborghini stilu koja se otvaraju vertikalno su opcija. Posle prerade ovih obicnih verzija Leona, bice zanimljivo videti sta JE Design moze da uradi sa, vec serijski potentnom verzijom, Leon Cupra.
Pisali smo o uspesnoj prodaji VW koncerna u 2006. godini pomenuvsi i prodaju Lamborghinija koji je u vlasnistvu istog. Sada malo detaljnije o prodaji samog Lamborghinija. Popularnost Lamborghinija posljednjih godina snazno raste u celom svetu, a to se vrlo pozitivno odrazilo i na prodaju. U 2006. godini prodato je 2087 automobila, sto predstavlja rast od cak 30.4 % u odnosu na 2005. kada ih je prodato 1600. Prodajni rezultat postignut protekle godine najbolji je u istoriji firme. Zajedno s rastom prodaje raste i broj dilera. U 2005. godini ih je bilo 65, a vec u 2006. brojka je narasla na 100. SAD je i dalje najbolje trziste za Lamborghini. Uz rast od 37 % ukupni broj prodatih automobila iznosi 876. Evropsko je trziste zabelezilo rast od neverovatnih 50 % i ukupno 746 prodatih automobila. U maticnoj Italiji ostalo je 134 Lamborghinija, a porast prodaje iznosi 31 %.
Izvor : autogodine.hr
I2B Project Raven LeMans concept
Verovatno se secate ( a mozda i ne ) najave superautomobila iz Bugarske sa imenom Wildcat koji bi trebalo da napravi tamosnja firma I2B. To medjutim nije njihov prvi auto. Jos 2005. godine napravljen je projekat sa imenom Raven ( gavran, grabljivac ). U osnovi radi se o sportskom automobilu napravljenom za LeMans sa klasicnom koncepcijom-centralno smestenim motorom i pogonom pozadi. Auto je napravljen tako da bude sto aerodinamicniji i sa sto nizim tezistem. Tada je napravljen i prvi model u razmeri 1:10 a bilo je planirano da se pojavi u LeMansu 2006. ali zbog pomankanja para to se nije desilo. Sve je ostalo samo na papiru cekajuci bolja vremena. Na papiru to je izgledalo ovako : DxSxV 4600mm/2010mm/1100mm i medjuosovinsko rastojanje 2600mm. Planiran je V10 turbo motor sa 500KS a tezina ne bi smela da predje 1200kg. I jos tockovi; napred 255/40 ZR20 i pozadi 335/30 ZR20.
Dodge Viper SRT10 Coupe Mopar concept
Dok je glavna zvezda na standu Dodgea na salonu u Detroitu bio "obicni" Viper SRT10 coupe sa 600KS, Mopar, Chryslerova divizija za tuning i povecanje performansi, pokazala je sta zna. Koliko god bilo impresivno 600 konja u Viperu SRT10, Mopar je u Detroitu pokazao jos snazniju verziju sa svih 675KS. Nije tajna kako su u Moparu dobili dodatnih 90 konja u odnosu na prethodni Moparov Viper. Jednostavno, po devizi "nema zamene za kubikazu", prosto su povecali zapreminu V10 motora na 8,4 litra. Ustvari motor je isti kao i kod pomenutog serijskog Vipera SRT10 sa 600KS ali su u Moparu dodali jos 75 konja pre svega zahvaljujuci boljem hladjenju. Moparov Viper jos ima podesivo ogibljenje i crne tockove od 19 inca sa Michelinovim gumama. Uz sve to boja automobila je atraktivna antracit-siva u kombinaciji sa crvenim trakama duz karoserije.
Mala manufaktura za proizvodnju sportskih automobila, firma GTM (iz engleskog Coventry-a ), potvrdila je, da ce povodom svoje 40-godisnjice, proizvesti novi mali auto za trkacku stazu sa imenom 40TR ( Track and Race ) a postojace i verzija koju ce pokretati biogorivo i time biti ekoloski prihvatljivija. Motor je 2,0 litarski sa 220KS iz Honde i sa njim ovaj ultra laki sportista sa 2 sedista dostize ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 4 sekunde i maksimalnu brzinu preko 240 km/h. Auto je za sada namenjen trkackim stazama ali ako interesovanje kupaca bude dovoljno veliko, bice i verzije registrovane za obicne puteve. Prema procenama cena ce se kretati izmedju 14-16000 funti a prve probne voznje se ocekuju sredinom sledeceg meseca. Iz GTM-a porucuju da sa ovim modelom ultra lake konstrukcije nude trkacim entuzijastima nesto drugacije sto je ekstremno brzo i vredi ulozenih para.
Prvi primerci novog Smarta ( na slici ) sisli su sa proizvodne trake pocetkom januara u Hambachu, u Francuskoj a od 15. januara pocele su vec da se primaju uplate za ovaj model. Za najosnovniju verziju nazvanu Pure sa najslabijim benzinskim motorom od 61 KS, treba izdvojiti 9490 evra. U Nemackoj naravno. Zanimljivo je da je to na nivou cena stare generacije Smarta odnosno da je Mercedes, kao vlasnik Smarta, odlucio da ucini Smart konkurentnijim u borbi sa malim gradskim automobilima drugih marki darujuci mu bogatije pakete opreme po ceni prethodnika. Isporuke prvih novih "Pametnjakovica" se ocekuju u aprilu.
Ford Evropa je u 2006. godini imao vecu prodaju na svim evropskim trzistima sto znaci prodatih 81000 automobila vise u odnosu na godinu pre toga. Veca prodaja je zabelezena na svim znacajnijim evropskim trzistima kao sto su : Velika Britanija gde je Ford vec 30 godina zaredom broj 1, Italija, Belgija i Rusija ( zabelezena rekordna prodaja i rast trzisnog ucesca ). Prodaja u Rusiji je povecana za vise od 100 odsto na ukupno 124500 komada sto je za 64400 automobila vise nego 2005. godine. I u proizvodnji vozila u Rusiji, Ford belezi rekord jer je proizvodnja povecana za cak 89 odsto ( 62400 Focusa ). Sve to je doprinelo da Ford odrzi vodecu poziciju najbolje prodavane strane marke u Rusiji. Najbolju prodaju u Evropi je imao model Focus koji je povecao prodaju za 3 odsto, Fiesta ima rast od 8 odsto, a Transit zajedno sa Transitom Connect 3 %. Uz sve to Ford S-MAX je osvojio titulu evropskog automobila godine za 2007. a Transit titulu dostavnog vozila 2007. godine sto ce jos vise doprineti boljoj prodaji Forda u ovoj godini.
Za salon u Zenevi pocetkom marta Mini sprema dve nove varijante. To su bazna One i dizel Cooper D verzija. Ta osnovna One varijanta raspolaze sa benzincem od 1,4 litra zapremine i 95KS ( ranije 90 konja ) i 140Nm obrtnog momenta. Sa ovim motorom Mini One prosecno trosi 5,7 litara goriva na 100 km, naravno po fabrickim tvrdnjama uz ubrzanje do 100 km/h za 10,9 sekundi. Drugi novitet, Cooper D ima 1,6 L dizel motor sa 110KS i 260Nm uz prosecnu potrosnju od 4,4 litra dizela, naravno opet po fabrickim podacima uz ubrzanje do 100 km/h za 10 sekundi. Prodaja obe nove verzije pocinje u aprilu.
Slike novog Mercedesa C klase !!
Naravno opet se radi o slikama koje su ko zna kako procurele u javnost bez volje samog Mercedesa ali tako je to u poslednje vreme. Naime na nekim nemackim sajtovima pojavio se, ni manje ni vise, nego ceo zvanicni prospekt namenjen dilerima ove marke. Uglavnom definitivni izgled dugo ocekivanog novog Mercedesa C klase sa fabrickom oznakom W204, je razotkriven nekih nedelju dana pre zvanicne promocije i za sada ne znamo kome da se zahvalimo na tome. Ono sto se odmah primecuje jeste dizajn inspirisan vecom i skupljom S klasom i naravno vece dimenzije u svim pravcima. Takodje skuplji modeli, kao sto su Avantgarde i oni sa AMG paketima opreme, na nosu nose povecu trokraku zvezdu u centru maske da bi se distancirali od slabijih verzija ( kao sto je Elegance ) koje zadrzavaju klasican gril sa znakom Mercedesa na haubi. Na slikama se vidi i model sa AMG paketom opreme ciji izgled upotpunjuju jedinstveni branici i tockovi. Osnovni model ce imati 1,8 litarski motor sa 4 cilindra i do 190KS, zatim slede dva V6 motora sa 2,5 i 3,5 litara. Ovaj poslednji bi trebao da se priblizi cifri od 270KS i da bude uparen sa 7G-Tronic automatskom transmisijom. Ostali podaci bice dakle poznati tokom sledece nedelje.
(Dalje)Pisali smo o novoj seriji 1 sa 3 vrata a evo sada i zvanicnih fabrickih slika ove najmanje BMW-ove serije. Osim trovratnog modela istovremeno se predstavlja i blago obnovljena verzija sa 5 vrata. Publici ce ovi BMW-i prvi put biti javno prikazani na salonu u Zenevi a prodaja pocinje na prolece. Kupcima u Evropi nudice se 6 motora dok je dolazak ove trovratne verzije u SAD jos uvek neizvestan. Kao sto smo pisali serija 1 ( vazi i za verziju sa 3 i sa 5 vrata ) je dozivela manje estetske korekcije pre svega na prednjim i zadnjim svetlima, branicima sa doteranim spojlerima i povacanim otvorima za vazduh, prednjim bubrezima sa vise hroma i jos nekim detaljima kao i u unutrasnjosti gde je jos povisen kvalitet upotrebljenih materijala. Dimenzije se lagano razlikuju od dosadasnje verzije pa sada duzina iznosi 4240 mm ( pre 4227 ), sirina 1740mm i visina 1420 mm ( podaci vaze i za verzije sa 3 i sa 5 vrata ). Motori su pojacani i sa direktnim ubrizgavanjem ( High-Precision Direct Injection ) kao kod upravo obnovljene serije 5. A redom motori su ( od vrha na dole ) : 130i sa 265KS i 315Nm i ubrzanjem do stotke za 6 sekundi, 120i sa 170KS i 210Nm i ubrzanjem od 7,7 sekundi, sledi 118i sa 143KS i 190Nm i vremenom od 8,7 sekundi do 100 km/h i 116i sa 116KS i 150Nm i ubrzanjem od 10,9 sekundi ( mada je za 116i najavljeno povecanje na 122KS to se nije desilo ). Dizelasi su 120d sa 177KS i 350Nm i ubrzanjem do 100 km/h za 7,5 sekundi i konacno 118d sa 143KS i 300Nm i 8,9 sekundi do stotke. Navedena ubrzanja su za verziju sa 3 vrata za za varijantu sa 5 vrata dodaje se po 0,1 sekunde za sve modele. Za sada nema zvanicnih informacija o mogucoj ugradnji 3,0 litarskog bi-turba sa 306KS. Steta. U serijskoj opremi svih modela se pored mase vazdusnih jastuka nalaze i DSC i DTC; dinamicka kontrola stabilnosti i dinamicka kontrola trakcije.
(Dalje)Novi Fiat 500 kostace 10000 evra
Nazalost, izgleda da ce toliko zeljno iscekivani novi mali Fiat 500 biti poprilicno skup. Bar za nas. Kako prenosi Automotive News, Fiat ce najverovatnije primeniti taktiku prodaje kao BMW koji je cenu novog Minija postavio izuzetno visoko racunajuci da ce kupci platiti i takvu cenu samo da bi bili u trendu i vozili ozivljenu legendu. To isto zeli i Fiat tj. ljudi iz Torina ce novi 500 navodno prodavati kao skuplji lifestyle automobil a ne kao jeftini automobilcic za siroke narodne mase kao nekada. BMW je u tome uspeo odnosno prodaja Minija samo potvrdjuje procene ljudi iz BMW-a da ce se naci dovoljno zainteresovanih za Mini bez obzira na cenu a ostaje da se vidi da li su i u Fiatu dobro procenili kupce. Naime cena bi za najosnovniju varijantu novog retro Fiata trebala biti oko 10000 evra. Prve najave su govorile o tome da ce "500" kostati oko 7500 evra odnosno manje od Pande koja se moze dobiti za oko 8600 evra. Kod nas bi takva visoka cena proredila kupce i od tog malog Fiata napravila statusni simbol medju bolje stojecom klijentelom. Kako ce proci na Zapadu gde ovakvi automobili predstavljaju tek drugi ili treci auto u porodici, videcemo. Fiat 500 ce se pojaviti u prodaji 15. septembra ove godine a proizvodice se zajedno sa novim Fordom Ka u Poljskoj. Na slici najnovije vidjenje izgleda novog "500".
Nas ministar to najavljuje u intervjuu za Glas Javnosti. Naravno ukoliko ovo nije samo deo predizborne kampanje. Uglavnom evo celog teksta iz Glasa Javnosti.
"Srbijaring kod Surčina"
Nedavno je jedna inostrana firma izrazila želju da učestvuje u izgradnji staze u blizini Aerodroma "Nikola Tesla" u Surčinu, budući da je taj prostor izuzetno zanimljiv, kaže ministar za kapitalne investicije
Srbija dobija stazu za Formulu 1! Vrlo je verovatno da će uskoro u okolini Beograda početi izgradnja auto-piste, koja bi možda u bliskoj budućnosti mogla da bude uvrštena u kalendar "najbržeg cirkusa", što je delimično u razgovoru za Glas najavio i Velimir Ilić, ministar za kapitalne investicije. Prestonicu Srbije prekjuče je posetio većinski vlasnik Formule 1 Berni Eklston i prilikom susreta s predsednikom vlade Vojislavom Koštunicom podvukao da je naša zemlja pogodna za ulaganje i investicije.
Da li to znači da bi Srbija uskoro mogla da dobije stazu za Formulu 1?
- Razmatrali smo odavno tu mogućnost. U našoj zemlji nema kvalitetnih automobilskih staza i potrudićemo se da se situacija promeni. Staze poput Beranovca kod Kraljeva ili na Ušću nisu bezbedne i ne zadovoljavaju osnovne kriterijume. Svake godine, nažalost, desi se neka nesreća, nezadovoljstvo vozača je veliko, a zbog slabe bezbednosti, stranci neće ni da dolaze - rekao je Ilić. - Bilo je više predloga i projekata, a iskren da budem, zadovoljili bismo se kada bi izgradili nekoliko kvalitetnih auto-staza koje ne moraju biti baš za Formulu 1. Da li je, ipak, bilo nekih konkretnih predloga za lokaciju staze za "najbrži cirkus"?
- Ima dobrih lokacija oko Save i Dunava, a nedavno je i jedna inostrana firma izrazila želju da učestvuje u izgradnji staze u blizini Aerodroma "Nikola Tesla" u Surčinu, budući da je taj prostor izuzetno zanimljiv. Koliki bi bio značaj eventualne izgradnje takve staze?
- Taj posao je isplativ jer je u igri i veliki broj kompanija koje žele da se reklamiraju, izgradnja dodatnih objekata, ogroman broj navijača iz celog sveta, treninzi koji se održavaju tokom čitave godine. U opticaju je još čitav niz dodatnih usluga i pratećih poslova i pogodnosti. Uostalom, u svim država sveta izgradnja staze se isplatila, obezbedila je priliv novca, pa će tako biti i kod nas.
Da li ste razmišljali o mogućnosti da Eklstonu ponudite opciju da se karavan Formule iz Mađarske u Istanbul kreće preko Srbije, od čega bi i naša zemlja mogla da ostvari korist?
- Naravno, trebalo bi da se intenzivnije radi na tome. Međutim, u poslednje vreme zauzeti smo izbornom kampanjom, a kada se situacija smiri, počećemo s tim kalkulacijama. Eventualno ćemo dovesti neku svetsku firmu da nam pomogne kako bi to što uradimo bio vrh u tom vidu industrije - zaključio je Ilić. "
U vezi sa pominjanjem Milosa Pavlovica, evo sta je on izjavio Vecernjim Novostima :
"Pobede vode u Formulu 1"
SVAKI trud mora da se isplati. Što se tiče našeg najboljeg automobiliste Miloša Pavlovića, samo bavljenje možda najskupljim sportom na planeti iziskivalo je puno odricanja, ali poslednjih dana sve polako dolazi na svoje mesto za talentovanog Beograđanina. Odlične vožnje u finišu prošle sezone u "Reno svetskoj seriji" u ekipi "Drako" uslovile su da ekipa odluči da produži saradnju sa njim, a protekli vikend posebno će mu ostati u sećanju - na prijemu kod premijera Srbije Vojislava Koštunice bio je gost u društvu nikog drugog do prvog čoveka Formule jedan Bernija Eklestona i njegove supruge Slavice, koji su mu obećali pomoć ka putu do "najbržeg cirkusa"!
Miloš je bio u Italiji u trenutku kad je dobio poziv za prijem, ali nije se dvoumio ni tren da ponovo dođe u svoj grad.
- Nisam se puno iznenadio pozivu. Jednostavno, Srbija je poslednjih godina puno napredovala i ovaj sastanak jasno potvrđuje da smo na dobrom putu.
Zbog profesije kojom se bavi, Miloš, naravno, mnogo zna o Berniju Eklestonu, ali susret "oči u oči" ipak je bio nešto posebno, nešto o čemu sanja svaki automobilista...
- Upoznati lično gospodina Eklestona za mene je velika čast! Izuzetno ga cenim i poštujem i veoma sam srećan što sam bio u društvu čoveka koji je tako puno uradio za sport kojim se bavim. Naš razgovor je, čini mi se, bio izuzetno ljubazan i prijatan. Miloš je blizu mogućnosti da konačno vozi sezonu bez problema u "Reno svetskoj seriji", a sada postoji i šansa da mu se ispuni san i sedne u bolid Formule jedan. Samo je mogao da sanja o takvom razvoju događaja, ali je, kao i tokom čitave svoje karijere, realan u predviđanju bliske budućnosti:
- Sada mogu reći da ću ovu godinu najverovatnije voziti na pravi način! Postigao sam dogovor sa timom "Drako" i sve ukazuje da će ove godine biti dobrih rezultata. Ja sam sada potpuno skoncentrisan na "Svetsku seriju Reno" i ne
pada mi na pamet ni da pomislim da se u Formulu jedan može ući bez dobrih rezultata i pobeda! One čine sva moja predviđanja za blisku budućnost, a potom ću razmišljati o ostalom, pa i o samoj Formuli jedan. Teško je utvrditi da li će Milošu sada biti lakše ili malo teže - iz prostog razloga što će ga krajičkom oka sada pratiti i Berni Ekleston. "Izvor : Vecernje Novosti