home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Elia Renault Twingo GT-R

26 Avg 2007 - 01:16 Tuning Link

Dok i dalje strpljivo čekamo na najavljeni fabrički Renault Twingo RS sa 135-140 konja (stiže na salon u Ženevi narednog proleća), nemački tjuner Elia je rešio da već na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu predstavi svoje viđenje kako bi taj najsportskiji Twingo trebao da izgleda. Elia je svoj Twingo nazvao GT-R (nastao je na bazi Twinga GT sa 74kW/100KS), i sudeći prema ovim prvim skicama, Twingo GT-R zahvaljujući novom body paketu odlikuje prilično agresivan nastup (novi branici sa spojlerima, pragovi, zadnji difuzor). Uz taj neizbežan aerodinamički kit, GT-R karakteriše i doterano ogibljenje, pojačani kočioni sistem, novi sportski izduvni sistem sa dva završetka, veći i atraktivniji točkovi i naravno pojačani 1,2 litarski turbo motor, koji umesto serijskih 100KS, ovde razvija od 130 do 140 konja (precizni podaci nažalost još nisu objavljeni, pa nema ni podataka o ubrzanju do stotke i maksimalnoj brzini ovog Twinga GT-R). Više o ovome dakle tek za dve nedelje.

    





Updated : Jaguar XF

25 Avg 2007 - 01:53 Noviteti Link

Na internetu su se pojavile prve prave fotografije novog Jaguara XF u njegovoj definitivnoj i konačnoj formi; jednog od onih automobila, koji se već mesecima nestrpljivo očekuju (još od predstavljanja koncepta C-XF u januaru ove godine na salonu u Detroitu). Jaguar je objavljivanje prvih zvaničnih fotografija i kompletnog press saopštenja inače najavio za utorak 28. avgust, a kao što vidite, ponovo je došlo do objavljivanja slika i informacija pre vremena i bez dozvole same fabrike. Sam XF je kao budući konkurent Audiju A6, Mercedesu E klase i BMW-u serije 5 (da nabrojimo samo neke) izuzetno važan model za problematičnu britansku marku, pa je velika pažnja poklonjenu izgledu automobila, koji je veoma sličan pomenutom konceptu C-XF (a koji je izgledom coupea sa četiri vrata oduševio kako publiku, tako i stručnjake). I serijski model, uprkos modifikacijama, deluje izuzetno privlačno (obratite pažnju na nisku liniju krova, napadnu saćastu masku, grbu na haubi, otvore za vazduh na prednjim blatobranima), onako kako pravi Jaguar i treba da izgleda. Uostalom, cilj dizajnera je i bio da XF bude "hrabar, napadan i savremen sportski sedan, automobil sa 4 vrata i 5 mesta za sedenje, koji kombinuje performanse sportskih automobila i luksuz i komfor klasičnih limuzina". U unutrašnjosti preovlađuju elegantne linije i kvalitetni materijali, a u kabini ima više drva nego u bilo kom Jaguaru još od modela Mk2. Putnici na prednjim sedištima imaju nisku poziciju sedenja, a razdvojeni su viskom centralnom konzolom, dok je menjač automatski sa 6 stepeni prenosa i ima komande za ručno menjanje brzina (nijedan XF nema klasičan manuelni menjač). Tu su i elektronska ručna kočnica i start dugme za paljenje motora. Za razliku od modela XK i XJ, novi XF nema karoseriju od aluminijuma, već je upotrebljen ojačani čelik, kao i materijali poput aluminijuma, legura magnezijuma i kompozitnih materijala. Međuosovinsko rastojanje XF-a iznosi isto kao i kod odlazećeg S-Typa, odnosno 2909 mm, dok su ostale dimenzije ovakve : dužina 4960 mm, širina 1877 mm i visina 1461 mm. Na raspolaganju će biti paleta od četiri motora; tri benzinca i jedan dizelaš. Najslabiji je V6 dizelaš od 2,7 litra, koji razvija 154kW/210KS (XF sa ovim motorom je težak 1771 kg). Osnovni benzinac (u V6 konfiguraciji) ima 3,0 litra zapremine, razvija 176kW/240KS (ovaj XF je težak je 1682 kg), a ponudu zaokružuje 4,2 litarski V8 agregat sa 300KS (u atmosferskoj verziji) i sa 420KS u SV8 verziji sa kompresorom. XF sa V8 motorom od 300 konja je težak 1749 kg, a jača SV8 varijanta sa 420KS ima 1849 kg. Najmanju maksimalnu brzinu ostvaruje naravno 2,7 L V6 dizelaš (230 km/h), dok je najbrži SV8 sa 420KS, koji postiže maksimalnih (i limitiranih) 250 km/h. Najslabije ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) ima benzinski 3,0 litarski V6 model (7,9 sekundi), a najbolji je opet SV8 model sa 420KS i vremenom od 5,4 sekunde. Kasnije se očekuje i najsportskija verzija XF-R sa oko 500 konja, koji će konkurisati BMW-u M5, Mercedesu E 63 AMG i budućem Audiju RS6. Što se kočionog sistema tiče, svi Jaguari XF, osim najsnažnijeg sa 420KS, imaju ventilirajuće diskove prečnika 326 mm, dok 4,2 L V8 raspolaže sa diskovima od 355 mm, što je i neophodno zbog njegove težine i brzine. Jaguar će XF prikazati na septembarskom salonu u Frankfurtu, dok je prodaja zakazana za proleće 2008. godine.



Dok kod nas traje akcija prodaje aktuelnog Jazza po sniženim cenama, u Hondi užurbano pripremaju njegovog naslednika. Najuočljivije izmene se zapažaju na prednjem delu (veoma podseća na evropski Civic sa petora vrata), gde je novi Jazz dobio drugačije oblikovana svetla, novu haubu, branike i atraktivniju masku. Sa strane nema epohalnih promena, dok je pozadi novi Jazz (negde se prodaje i kao Fit) dobio izmenjena svetla, novi branik i malo drugačiji D stub. Naravno, budući Jazz će biti nešto veći u odnosu na sadašnji model, samim tim i prostraniji. Naime, dužina će umesto sadašnjih 3,84 iznositi 3,90 metra, veća je i širina (biće 1695 mm, odnosno plus od 20 mm), dok je međuosovinsko rastojanje poraslo za 50 mm, tačnije na ukupno 2500 mm. I novi Jazz će naravno zadržati Hondin sistem veoma jednostavnog i praktičnog preklapanja zadnjih sedišta. U unutrašnjosti možemo očekivati i novu instrument tablu i bolji kvalitet upotrebljenih materijala. Novi Jazz će pokretati VTEC benzinci od 1,3 litra (74kW/100KS pri 6000 obrt./min.) i 1,5 litra sa 88kW/120KS pri 6300 obrt./min., ali je najveća novost u stvari da će paletu agregata konačno upotpuniti i dizelaš. Premijera novog Jazza bi trebalo da se održi na salonu automobila u Tokiju u oktobru ove godine, dok bi prodaja počela početkom 2008.



Peugeot 207 SW RC

25 Avg 2007 - 01:36 Noviteti Link

Peugeot će na salonu u Frankfurtu (11. – 23. septembar), osim 207-ice SW u Outdoor opremi, prikazati i model 207 SW RC, odnosno sportsku varijantu ovog malog karavana dužine 4,16 metara. Ovo je prva zvanična slika tog modela, koji pod haubom skriva već poznati 1,6 litarski THP motor, razvijen u saradnji sa bavarskim BMW-om (koriste ga i Mini Cooper S i Peugeot 207 RC u varijanti sa troja vrata). Ovaj četvorocilindraš sa turbo punjačem i 16 ventila razvija 128kW/175KS i 240Nm obrtnog momenta (sa overboost funkcijom privremeno raste na 260Nm). U trenutku pisanja ovog teksta još nisu bili poznati podaci o ubrzanju do stotke i maksimalnoj brzini, ali oni ne bi trebalo mnogo da se razlikuju od performansi Peugeota 207 RC u verziji sa troja vrata, koji postiže maksimalnih 220 km/h i ubrzava do 100 km/h za 7,1 sekundu. Da se radi o sportskijoj verziji 207-ice SW govore detalji poput 17-inčnih alu felni, hromiranih retrovizora, duplog završetka izduvne cevi i zadnjeg krovnog spojlera, a tu je i niže i tvrđe podešeno ogibljenje.     



Uvoznik Honde za našu zemlju, firma Delta Automoto (Omladinskih brigada 33, Novi Beograd, tel. 011/2010-915, 2010-901, www.deltaauto.co.yu) sve do kraja leta nudi najmanji Hondin model Jazz po ceni, koja sa popustom od 500 evra, iznosi 13.660 evra sa PDV-om. Osim toga, na poklon se dobijaju i bočni vazdušni jastuci vredni 300 evra. Ova ponuda se odnosi na osnovni Jazz 1,4 5D PE LS, koga pokreće benzinski motor zapremine 1339 kubika sa snagom od 61kW/83KS i koji postiže maksimalnih 170 km/h, dok ubrzanje do 100 km/h iznosi 12,5 sekundi. Po fabričkim podacima ovaj auto dužine 3,84 metra i sa volumenom prtljažnika od 380 litara, prosečno troši 5,7 litara benzina na 100 km. U standardnoj opremi ovog Jazza se, sem pomenutih bočnih vazdušnih jastuka, nalaze i frontalni vazdušni jastuci za vozača i suvozača, servo volan podesiv po visini, branici i ručke u boji karoserije, vozačevo sedište podesivo po visini, nasloni za glavu pozadi, ABS+EBD, deljivo zadnje sedište u odnosu 60/40, automatska klima, radio CD uređaj, daljinsko centralno zaključavanje, el. podizači prednjih stakala, el. podešavanje retrovizora sa grejačima i audio komande na volanu.  



Tjuner Heico Sportiv je za vlasnike nove generacije karavanskog Volvoa V70 i njegovog proterenskog brata XC70, pripremio suptilan aero body kit (branici sa spojlerima, pragovi), novi set alu točkova, sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika, pojačan kočioni sistem, spušteno ogibljenje za 30 mm, unapređeni interijer i pojačanje dizelskih 2,4D i D5 dizel motora (na motor Heico Sportiv daje trogodišnju garanciju). Oba motora sada raspolažu sa 154kW/210KS (serijski 163 odnosno 185KS) i 460Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 7,6 sekundi i maksimalnu brzinu od 230 km/h. Za modele 2,4D, D5, 2,5T, 3,2 i 3,2 AWD Heico u ponudi ima novi izduvni sistem sa dvostrukim završetkom, a spacijalno za model V70 T6, izduvni sistem ima četiri hromirana završetka sa cevima prečnika 76 mm. Kupac može birati između petokrakih alu točkova veličine 18, 19 ili 20 inča (Heico Volution V) ili 18-inčnih desetokrakih točkova, nazvanih Heico Volution X. Promene zaokružuje doterana unutrašnjost, koja je bogatija za dvobojna sedišta u koži i aluminijumske pedale.




Nemački maloserijski proizvođač sportskih automobila Wiesmann će 10. septembra u Frankfurtu (dan pre otvaranja Frankfurtskog auto salona za medije) predstaviti svoj najnoviji model GT MF 5 Coupe, koji će koristiti BMW-ov 5,0 litarski V10 motor sa 373kW odnosno 507 konja iz modela BMW M5 i M6. Ovo je prvo veće doterivanje ovog automobila od njegove promocije 2005. godine, a osim novog motora, od standardnog modela razlikovaće ga nekoliko manjih dizajnerskih promena. Neka vas ne zavara njegov retro izgled, jer sa pomenutim V10 agregatom, ova ala teška 1250 kg, može oko 300 km/h, dok joj za sprint do stotke treba oko 4 sekunde (definitivni podaci još nisu objavljeni). Aktuelni Wiesmann GT inače pokreće motor sa 270kW/362KS, sa kojim postiže 280 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 4,6 sekunde. Wiesmann GT MF 5 će se u prodaji naći sredinom naredne godine, a cena još nije poznata.



Nemački tjuner Mansory se potrudio da zaista temeljito obradi ionako ekskluzivni Bentley Continental GT. Pre svega tu je pojačani 6,0 litarski W12 Biturbo motor, koji sada raspolaže snagom od 478kW/650 KS pri 6100 obrt./min. i 780Nm obrtnog momenta. Snaga se na sva četiri točka prenosi preko 6-stepenog automatskog menjača. Ovaj Continental GT, težak 2475 kg i dugačak 4804 mm, do stotke ubrzava za 4,5 sekunde, dok mu maksimalna brzina iznosi 330 km/h. Ovako brz i snažan auto zaslužuje i snaže kočnice, pa su prednji diskovi prečnika 415 mm, a zadnji 405 mm. Estetki gledano, Mansory Continental GT raspolaže moćnim aero body paketom, nazvanim Le Mansory (kombinacija reči Mansory i čuvene trkačke staze Le Mans), koji uključuje novi prednji spojler sa integrisanim dnevnim svetlima, dodatnim otvorima za vazduh i elementima od karbon fibera. Tu su i nove bočne "suknjice" i proširenja blatobrana sa dodatnim otvorima za vazduh. Tačka na i su ogromni 22-inčni točkovi (10 x 22) sa gumama 265/35/22 napred, odnosno 305/30/22 pozadi. Ostaje pitanje diskutabilnog odabira boja. Kao i u slučaju nedavne obrade Aston Martina Vanquish S od strane ove iste firme (bio je u crno/žutoj kombinaciji), i Continental GT karakteriše dvobojna kombinacija eksterijera i interijera; u ovom slučaju crna i narandžasta boja. Sva sreća pa je ovaj Le Mansory paket za Continetal GT dostupan samo u limitiranom broju primeraka...




Stiže još jedan ekološki podobniji model sa manjom emisijom CO2 i smanjenom potrošnjom goriva. Ovog puta iz Audija, a radi se o modelu A3 1,9TDIe (verzija za 2008.), koji razvija 77kW/105KS i 250Nm obrtnog momenta. Kao i kod bratskog Volkswagen Golfa 1,9 TDI BlueMotion, i ovaj Audi A3 odlikuju poboljšana aerodinamika, filter čestica čađi, duži prenosni odnosi u menjaču i gume sa manjim otporom kotrljanja. Ovaj A3 se nudi u obe već poznate karoserijske varijante : kao hatchback sa troja vrata i Sportback sa petora vrata (na slici). U odnosu na dosadašnji A3 1,9TDI, ubrzanje do 100 km/h je ostalo 11,4 sekundi, ali je maksimalna brzina nešto viša i umesto 187 iznosi 193 km/h (podaci važe za verziju sa troja vrata i manuelnim 5-stepenim menjačem). S druge strane, emisija CO2 je spala na 119 grama po kilometru, a potrošnja na prosečnih 4,5 litra dizela na 100 km (fabrička tvrdnja).



Ford Focus ECOnetic

24 Avg 2007 - 17:31 Noviteti Link

Evropski Ford će svojim kupcima ponuditi nove ECOnetic modele, odnosno ekološki podobne automobile, koji se odlikuju malom emisijom CO2 i smanjenom potrošnjom goriva. Ova vozila će koristiti najnovije common-rail turbo-dizel motore, a prvi u seriji ECOnetic modela biće Focus ECOnetic, čija premijera će se održati na salonu automobila u Frankfurtu sredinom septembra. Ime ECOnetic je odabrano jer povezuje ekološki podobnu tehnologiju sa aktuelnim Fordovom kinetičkom filozofijom u dizajniranju automobila. Focus ECOnetic će pokretati visoko-efikasni 1,6 litarski Duratorq TDCi dizelaš sa DPF filterom čestica čađi, koji razvija 80kW/109KS. Rezultat je prosečna potrošnja od 4,3 litre dizela na 100 km (fabrički podatak), dok je emisija CO2 115 g/km (12 g/km manje u odnosu na običan Focus 1,6 TDCi). Smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2 postignuto je po već oprobanom receptu, tačnije poboljšanom aerodinamikom automobila i manjim otporom kotrljanja. Ukratko, Focus ECOnetic je niži u odnosu na standardni Focus 1,6 TDCi, dodat je aerodinamički kit i gume dimenzija 195/65R15, pa Cw količnik iznosi 0,31. Focus ECOnetic će se naći u prodaji pred kraj ove godine ili na samom početku 2008.  



ART Mercedes CLS 374 GTR

24 Avg 2007 - 17:28 Tuning Link

Za ovaj kompletan tjuning projekat ART-u je poslužio serijski Mercedes CLS 350, čiji 3,5 litarski V6 motor sada raspolaže sa 275kW/374KS i 510Nm obrtnog momenta (za poređenje, fabrička verzija ima 200kW/271KS i 350Nm). Naravno, motor nije jedino što je ART promenio na ovom Mercedesu CLS 350. Agresivan i brutalan eksterijer sa aero body paketom u DTM stilu (uključuje nove branike sa većim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerima, proširene blatobrane sa otvorima za vazduh, nove pragove, zadnji difuzor, retrovizore od karbon fibera, novu masku hladnjaka bez prepoznatljivog znaka Mercedesa, kućišta prednjih svetala u crnoj boji, dodatna svetla napred) prati i spušteno ogibljenje za 40 mm, proširen trag točkova (napred 70 mm, a nazad za 80 mm), novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri završetka (po dva na levoj i desnoj strani a svaki prečnika 100 mm), pojačane kočnice (diskovi napred od 255 mm, pozadi 305 mm) i novi šestokraki 20-inčni točkovi u crnoj boji (gume 255/30R20 napred i 305/30R20 nazad), koji se lepo uklapaju sa crnim trkačkim trakama na karoseriji ovog monstruma. Unutrašnjost je obogaćena ergonomski oblikovanim sportskim volanom, detaljima od karbona fibera, a uz doplatu 8640 evra dobijate i kožni interijer. Kada već pominjemo cenu, aero body kit će Vas olakšati za 18.921 evro, prerada motora 19.664 evra, a komplet točkova sa spuštenim ogibljem 7138 evra. Ukratko, za ovakav ART Mercedes CLS 374 GTR treba izdvojiti tačno 154.554 evra.




Najsnažnija Toyota Yaris sa oznakom TS od nedavno se nudi i kupcima u našoj zemlji. Domaći uvoznik, firma Toyota Srbija i Crna Gora (Savski nasip 7, Novi Beograd, besplatna info linija 0-800-300-000, www.toyota.co.yu), prodaje novi Yaris TS po ceni od 16.900 evra sa PDV-om, pa naviše. Kao i obična verzija Yarisa i ovaj TS nudi veliku prostranost u kabini (za svoju veličinu), bezbednost i komfor u vrhu svoje klase. Yaris TS je prvi Toyotin model koji se oprema novim 1,8 litarskim Dual VVT-i motorom sa snagom od 98kW/133KS pri 6000 obrt./min. Sa ovim motorom ovaj sportski Yaris TS postiže 194 km/h i ubrzanje od 9,3 sekunde do 100 km/h, dok prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 7,2 litra na 100 km. Naravno zahvaljujući sportski podešenom ogibljenju, Yaris TS nudi užitak u vožnj, a istovremeno pruža i komfornu, mirniju vožnju uz odličnu upravljivost. TS verzija se nudi u verzijama sa 3 i 5 vrata, a od običnih varijanti Yarisa razlikuje se po većim prednjim i zadnjim branicima, pragovima sa strane automobila, diskretnom krovnom spojleru pozadi, hromiranim završetkom izduvne cevi, značkama TS po karoseriji i alu felnama u standardnoj opremi. U principu ništa posebno ali to ovaj auto izdvaja iz mase drugih Yarisa koje viđamo svaki dan. U unutrašnjosti se izdvajaju nova sportska sedišta, hromirani okviri otvora za ventilaciju i kožni volan. U serijskoj opremi ovog Yarisa se nalaze još i klima uređaj, CD plejer, kao i volan podesiv po visini i dubini. 



Britanska tjuning kuća Project Kahn je za vlasnike ionako prestižnog Aston Martina DB9 pripremila novi aerodinamički paket DB9S, koji svojim izgledom podseća na upravo predstavljeni Aston Martin DBS, ali je istovremeno ostao veran originalnim konturama DB9. Iako je dakle već i standardni DB9 sam po sebi dovoljno ekskluzivan i atraktivan auto, ovaj body kit je namenjen onim kupcima, koji žele još individualniji, odnosno personalizovani izgled svog automobila. Ukratko, novi aerodinamički paket sadrži novi prednji i zadnji branik, bočne "suknjice", spojler na poklopcu prtljažnika i 20-inčne Kahn RSV točkove. Rezultat je agresivniji i dinamičniji DB9, koji usput izgleda niži nego što stvarno jeste. Body paket u Velikoj Britaniji košta 6699 funti, a komplet pomenutih točkova okruglo 4000 funti (navedene cene su sa uključenom montažom ali bez poreza). Motor nije diran pa 5,9 litarski V12 agregat (tačna zapremina je 5935 kubika) i dalje razvija 335kW/456KS i 570Nm obrtnog momenta. Sprint do stotke traje svega 4,9 sekunde, a maksimalna brzina ovog lepotana iznosi tačno 300 km/h.



Nova Corsa Hybrid concept (premijera na salonu automobila u Frankfurtu sledećeg meseca) je rezultat General Motorsovih napora da smanji potrošnju goriva i emisiju CO2 u svojim automobilima. Ovu Corsu pokreće i 1,3 litarski CDTI dizel agregat sa 55kW/75KS, a troši prosečno 3,75 litra dizela na 100 km (fabrički podatak), dok emisija CO2 iznosi samo 99 grama  po kilometru. Ipak, iako ima naziv Hybrid u imenu, ova Corsa nije hibridni automobil kakav je npr. Toyota Prius (koju pokreće benzinski motor u kombinaciji sa elektromotorom), već Corsa Hybrid concept koristi jednostavnu tehnologiju poput elektropokretača, koji istovremeno vrši funkciju alternatora (starter-generator) i Stop/Start automatski prenos. Pored 1,3 litarskog CDTI dizelaša Corsa Hybrid concept koristi i litijum-jonsku bateriju, koja obezbeđuje starter-generatoru neophodnu električnu energiju. Pomenuta baterija se puni kroz sistem regeneracije energije, koja se stvara prilikom kočenja. Drugim rečima, tokom kočenja prekida se opskrbljivanje motora gorivom, a kinetička energija se pretvara u električnu.



Da je i od odličnog moguće napraviti bolje, vidi se i na primeru Ferrarija 599 GTB Fiorano (6,0 litarski V12 motor sa 456kW/620KS, maksimalna brzina 330 km/h, ubrzanje do 100 km/h za 3,7 sekunde). Naime, perfekcionisti iz nemačke kompanije H&R, specijalizovane za dorade ogibljenja, uzeli su u svoje ruke ovog italijanskog lepotana i još više poboljšali njegove ionako odlične vozne osobine. H&R je Ferrari 599 GTB Fiorano opremio novim oprugama (cena od 1590 evra) i TRAK+ distancijalima, čime je automobilu spušteno težište i povećan trag točkova.