home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Jedna od zanimljivih premijera na ovogodišnjem salonu automobila u Moskvi jeste i nova SeAZ Oka City (zvaničan naziv SeAZ 11116, a nama nekad poznata i kao Lada Oka). Osim nešto doteranijeg eksterijera i interijera (nova maska, branici, instrument tabla, volan, sedišta), najvažniju novinu u stvari predstavlja ugradnja novog motora kineske kompanije Tianjin FAW. Radi se o trocilindričnoj mašini zapremine 993 kubika, koja razvija 39kW/53KS pri 6000 obrt./min. i 77Nm obrtnog momenta pri 3000 obrt./min., a zadovoljava Euro3 norme. Snaga se na prednje točkove (veličine 13 inča) prenosi preko 5-stepenog manuelnog menjača, dok prosečna potrošnja ovog 3200 mm dugačkog automobila za četiri osobe iznosi 5,5 litara na 100 km. U odnosu na raniju Oku sa dvocilindričnim motorom od 749 kubika, snage 26kW i 4-stepenim menjačem, maksimalna brzina je sa 135 porasla na 150 km/h, a ubrzanje do 100 km/h je smanjeno sa 24 na 18 sekundi. Cene izgledaju ovako : osnovni model u Rusiji će koštati samo 5400 dolara (nepunih 4000 evra), a najskuplja i najbolja Luks (!) verzija ima cenu od 5700 dolara (oko 4200 evra).





Austrijski tjuner Koenigseder je za skorašnji salon automobila u Frankfurtu spremio novi Chrome Line paket, koji je zaslužan za još sportskiji i individualniji izgled Audijevog SUV modela Q7. Ukratko, paket podrazumeva suptilan aero body kit, koji se sastoji od modifikovanog prednjeg i zadnjeg branika, zadnjeg difuzora sa integrisanim završecima novog Koenigsederovog izduvnog sistema, spuštenog ogibljenja i širokog izbora novih točkova veličine i do 23 inča ! Nažalost, Koenigseder je za sada objavio samo ovu tzv. teaser sliku svog viđenja Audija Q7, što znači da nove slike i detalji tek slede.




Juče je Mercedes objavio prve fotografije i karakteristike novog karavana na bazi C klase, koji će svetsku premijeru imati za desetak dana na salonu automobila u Frankfurtu, ali to neće biti sve od Mercedesa što se tiče C klase Estate. Naime, danas su se pojavile i prve slike ovog karavana i u sportskoj AMG verziji, koja će takođe biti izložena na pomenutom frankfurtskom salonu automobila kao jedno od iznenađenja nemačke fabrike. I Mercedes C 63 AMG Estate pokreće već poznati 6,2 litarski V8 agregat sa 336kW/457KS i 600Nm obrtnog momenta; isti kakav se nalazi i pod haubom limuzinske verzije modela C 63 AMG, i koji će takođe biti na štandu Mercedesa u Frankfurtu (menjač je AMG-ov Speedshift Plus 7-G TRONIC automatik sa 7 stepeni i opcijom manuelnog menjanja brzina). Mercedes C 63 AMG Estate do 100 km/h ubrzava za 4,6 sekundi (C 63 AMG limuzina 4,5 sekunde), a maksimalna brzina je ista kao i kod limuzine, odnosno elektronski je ograničena na 250 km/h. Mada kod ovakvih automobila to i nije najvažnija stvar na svetu, ipak da kažemo da će i C 63 AMG Estate imati zapreminu prtljažnika od 485 litara (u osnovnoj konfiguraciji), a sa oborenim zadnjim sedištima volumen iznosi tačno 1500 litara. Vizuelne promene na C 63 AMG Estate, koji se brinu za distanciranje ove verzije u odnosu na standardni model, svode se na nove branike sa dodatnim otvorima za vazduh, moćnije pragove, dve "grbe" na haubi motora, izražajniju masku hladnjaka sa dve horizontalne lajsne i trokrakom zvezdom u sredini, nižu siluetu, širu karoseriju za 35 mm, četiri izduvne cevi pozadi, a iznutra na kožna sportska sedišta i ergonomski oblikovan sportski volan (takođe kožni). Standardno će se C 63 AMG Estate opremati točkovima od 18 inča, a 19-inčni će biti opcija.

 



Fiat 500 by H&R

1 Sep 2007 - 00:49 Tuning Link

Bilo je samo pitanje vremena kada će se pojaviti prve prerade novog retro Fiata 500, a ovo na slikama je "500" obrađen u nemačkoj tjuning kući H&R. Iako (zvanična) prodaja Fiata 500 u Nemačkoj startuje tek u oktobru ove godine, to nije smetalo ovom tjuneru da prikaže šta sve može da se napravi od ovog simpatičnog automobila, a uzimajući u obzir dinamičniji izgled, kao i poboljšane vozne karakteristike ove prerade, na svoje su došli i svi oni kupci, koji nemaju strpljenje da sačekaju sportski Fiat 500 sa Abarthovom značkom. Doduše, H&R nije dirao motore (1,2 i 1,4 litarski benzinci, kao i 1,3 litarski dizelaš i dalje razvijaju standardnih 51kW/69KS, 74kW/100KS, odnosno 55kW/75KS), ali je poradio na voznim karakteristikama ovog mališe. Konkretno, zahvaljujući novim H&R oprugama, ogibljenje ovog Fiata 500 Sport je spušteno za dodatnih 30 mm, pa su uz niže težište automobila, širi trag točkova (TRAK+ distancijali) i velike eMotion Wheels točkove od 17 inča (u srebrnoj ili crnoj boji) sa gumama 205/40-17, dobijene dinamičnije vozne osobine u odnosu na standardnu verziju. Uz crnu boju karoserije i crveno ofrabana kočiona klješta - dobitna kombinacija !




Generalni uvoznik Fordovih automobila za našu zemlju, beogradski Grand Motors (tel. 011/ 20 90 600, 20 90 610, www.ford.co.yu) počeo je sa novom prodajnom akcijom, u kojoj se modeli Fiesta, Fusion i Focus prodaju sa popustom u visini PDV-a. To konkretno znači da najjeftinija Fiesta sada košta 9797 evra, cene za Fusion počinju od 12.152, a za Focus od 14.144 evra. Količina vozila na koje se odnosi ovaj popust je doduše ograničena i odnosi se samo na vozila sa lagera, ali je isporuka odmah. Da podsetimo i da Ford za svoja vozila u našoj zemlji odobrava garanciju u trajanju od četiri godine.  



Hyundai i-Blue

1 Sep 2007 - 00:45 Concept cars Link

Korejski Hyundai će na salonu automobila u Frankfurtu (11. – 23. septembar) zajedno sa novim modelom i30 u karavan verziji, predstaviti i novu studiju i-Blue Fuel Cell Electric Vehicle sa gorivim ćelijama i pogonom na vodonik (u gorivim ćelijama se u kontaktu vodonika i vazduha hemijskom reakcijom dobija električna energija, koja u stvari na kraju i pokreće i-Blue, a kao nusprodukt se stvara voda). Autonomija ovog automobila sa jednim punjenjem vodonika iznosi oko 600 kilometara, a raspolaže snagom od 136KS. Studija i-Blue inače demonstrira privrženost korejske kompanije u razvoju ekološki podobnih vozila. Zanimljivo je da je i-Blue razvijen u Hyundaijevom dizajnerskom i tehničkom centru u Japanu, a ne u Koreji. Za razliku od nekih ranijih prototipova, i-Blue nije napravljen na platformi SUV modela, već koristi novu platformu CUV (crossover utility vehicle) vozila, međuosovinskog rastojanja 2,85 metara (i-Blue je dugačak 4,85, a visok 1,60 metara). Na konceptu se uočava par zanimljivih dizajnerskih detalja, kao što su LED prednja svetla, veliki panoramski stakleni krov, originalno dizajnirani točkovi veličine 20 inča i tzv. samoubilačka vrata (prednja se otvaraju u suprotnom smeru u odnosu na zadnja). 



Samo 11 dana pre zvanične promocije na salonu automobila u Frankfurtu, Mercedes je objavio prve zvanične slike i karakteristike svog novog karavana na bazi nove C klase. Bez obzira na ranije dobre špijunske slike ovog automobila, ipak su tek sada vidljivi svi oni detalji, koji odvajaju ovu C klasu od limuzinskog brata. Ipak, nekih velikih iznenađenja na polju dizajna i nema, pa karavan prati dizajnerski stil već nekoliko meseci poznate C klase u formi klasične limuzine. C klasa Estate će se nuditi u tri paketa opreme, tačnije kao Classic, Elegance i Avantgarde, a kao i kod limuzine, i kod karavana će pomenuta najsportskija Avantgarde verzija imati drugačiju masku hladnjaka sa trokrakom zvezdom u njenom centru. Novi C Estate (kao i C limuzinu  uostalom) karakterišu agilnost, komfor, bezbednost, a sada sve to u kombinaciji sa većom prostranošću i praktičnošću. Zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji je 485 litara, a sa oborenim zadnjim sedištima (deljiva u odnosu 1/3 : 2/3) iznosi svih 1500 litara, što je više nego u bilo kom drugom karavanau ove klase i za 146 litara više u odnosu na stari C karavan. Novi karavan nudi i nekoliko praktičnih detalja, koji olakšavaju utovar prtljaga, kao što je npr. automatsko otvaranje/zatvaranje vrata prtljažnika prostim pritiskom na dugme, a tu je i opcija automatskog održavanja visine vozila bez obzira na težinu tereta u automobilu. Što se bezbednosti tiče, tu nema kompromisa, pa svi modeli C Estate u standardnoj opremi imaju sedam vazdušnih jastuka, zatezače sigurnosnih pojaseva, elektronske sisteme ABS, EBD, BAS, ESP, kao i NECK-PRO naslone za glavu, dok su skuplje verzije opremljene i sa već dobro poznatim Mercedesovim PRE-SAFE sigurnosnim sistemom. U odnosu na stari Mercedes C klase karavan, novi model ima pojačane motore (od 10kW/13KS do 15kW/20KS više), manju potrošnju (do 10,3 % manje) i manju emisiju CO2. U vezi smanjenja potrošnje, možda je dovoljan primer modela C 200 CDI, koji uz prosečnu potrošnju od tačno 6 litara (naravno ovo je fabrička tvrdnja) i rezervoar od 66 litara, ima autonomiju od preko 1000 kilometara. I C klasa Estate je takođe dostupna sa paketom Agility control, koji omogućuje vozaču da sam podesi set-up ogibljenja, odnosno da izabere komforniji ili sportskiji način vožnje. U ponudi je naravno i AMG paket, koji podrazumeva tvrđe i niže ogibljenje (za 15 mm), direktniji upravljač, 17-inčne alu felne i aerodinamički paket za karoseriju. Paleta motora obuhvata obuhvata pet benzinaca i tri dizelaša. Benzinci su C 180 K (115kW/156KS i 230Nm obrtnog momenta), C 200 K (135kW/184KS i 250Nm), C 230 (150kW/204KS i 245Nm), C 280 (170kW/231KS i 300Nm) i trenutno najsnašniji C 350, koji razvija 200kW/272KS i 350Nm. Ljubiteljima dizelaša na raspolaganju su modeli C 200 CDI (100kW/136KS i 400Nm), C 220 CDI sa 125kW/170KS i C 320 CDI sa 165kW/224KS.



Opel Corsa slavi 25 godina

31 Avg 2007 - 01:16 Vesti Link

Opelova Corsa je juče, 30. avgusta, proslavila svoj 25-ti rođendan. Proizvodnja prve Corse A je naime počela još 1982. godine u General Motorsovoj španskoj fabrici u gradu Figuereuelas, koja je inače i najveća GM-ova fabrika na Starom kontinentu i osim Corse, proizvodi i modele Meriva i Combo. Zanimljivo je da se ovaj rođendan poklopio i sa proizvodnjom jubilarnog 8-milionitog primerka Corse u pomenutoj fabrici u Španiji (inače do sada je u Evropi proizvedeno skoro 10 miliona primeraka ovog Opela). Slavljenički model proizveden u ovoj fabrici je crvena Corsa OPC sa 1,6 litarskim turbo motorom i 141kW/192KS (inače najsnažniji serijski model Corse u njenoj istoriji). Treba podsetiti da je Corsa bila najprodavaniji automobil u svojoj klasi u Nemačkoj u periodu od 1995. do 2001. godine, kao i u Velikoj Britaniji tokom 2004. i 2005. U samoj Španiji je inače dosad prodato preko milion Corsi, a ne treba zaboraviti ni na preko 20 međunarodnih nagrada za dizajn, koje je osvojio ovaj Opel B segmenta. Na slici je Corsa Hybrid concept, koja će imati svetsku premijeru za dve nedelje na salonu automobila u Frankfurtu.   



Tjuning kuća TechArt za aktuelne Porscheove modele 911 Carrera 4 i Carrera 4 S (oba sa pogonom na sva četiri točka), ima na raspolaganju novi tjuning program, koji podrazumeva reprogramiranu elektoniku motora (za oba agregata, odnosno 3,6 i 3,8 litarske 6-cilindraše), kao i novi filter za vazduh. Rezultat je porast snage za 11kW/15KS i bolje ubrzanje do 100 km/h za skoro pola sekunde. Da ne bi ostalo samo na promenama ispod karoserije, Techart je za Porsche 911 Carrera 4 i Carrera 4S predvideo i estetsko doterivanje eksterijera i interijera. Pomenimo novi aerodinamički paket, koji sadrži novi prednji spojler, drugačije pragove, zadnji difuzor i veliki TechArtov zadnji spojler. Ozbiljnija prerada jednog ovakvog automobila podrazumeva i novi sportski izduvni sistem, kao i čitavu paletu različitih točkova (u ovom slučaju petokrakih felni veličine 18, 19 i 20 inča). Najekskluzivniji su naravno i najveći, tačnije to su TechArt Formula točkovi od 20 inča (8.5Jx20) sa gumama ContiSportContact 2, dimenzija 235/30 ZR 20 napred i 305/25 ZR 20 nazad. Što se ogibljenja tiče, Techart u ponudi ima nekoliko solucija. Prvo rešenje je spušteno ogibljenje za 25 mm, a ko želi više, na raspolaganju mu je i TechArt Vario sport ogibljenje, razvijeno u saradnji sa kompanijom Bilstein i koje dozvoljajva svakom vozaču da individualno podešava set-up ogibljenja. Uz nove kočnice sa diskovima od 365 ili 380 mm, to je to što se tiče mehaničkih promena. Techart takođe nudi i doterivanje unutrašnjosti, a to podrazumeva u potpunosti kožni interijer, ergonomski oblikovan sportski volan, kao i pedale, odmorište za nogu i vrh ručice menjača napravljene od aluminijuma.




Lada Kalina R2 i Kalina 4WD

31 Avg 2007 - 00:47 Salon Link

Osim koncept automobila Project C, ruska Lada na domaćem salonu automobila u Moskvi izlaže i nekoliko novih verzija i nama dobro poznate Kaline. To su nešto sportskija varijanta nazvana Kalina R2 (prva slika) i Kalina 4WD, odnosno Kalina sa pogonom na sva četiri točka (druga i treća slika). Kalina R2 ima ugrađen 1,6 litarski benzinac sa 16 ventila i snagom od 92kW/125KS (po navodima fabrike zadovoljava Euro4 norme). Kalina R2 ima naravno bolje vozne osobine u odnosu na običnu Kalinu (spušteno ogibljenje za 30 mm, direktniji upravljač, točkovi od 15 inča sa gumama 195/55 R15, disk kočnice na zadnjim točkovima), a u skladu s tim i maksimalna brzina je porasla na 195 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje 9,5 sekundi. Da bi naglasili šta se nalazi pod poklopcem motora, Ladini dizajneri su Kalini R2 podarili i aero body kit za poboljšanje aerodinamičkih karakteristika (branici, spojleri, pragovi, zadnji krovni spojler, a tu su i nova maska i svetla za maglu). Unutrašnjost je bogatija za sportska sedišta, sportski Momo volan i alu pedale. Prodaja ove Kaline u Rusiji počinje početkom naredne godine. Druga zanimljiva Kalina na ovogodišnjem salonu u Moskvi jeste Kalina 4WD, dakle Kalina sa pogonom na svim točkovima i u karavan verziji, pa uslovno (ali stvarno samo uslovno) može da se kaže da su joj uzor bili Audi Allroad, Subaru Outback i Volvo XC 70. Pored proterenske šminke (robusniji branici sa dodatnom zaštitom, plastični obrubi blatobrana, novi pragovi, krovni nosači, veći točkovi i sl.) i nešto višeg klirensa, ovu Kalinu karakteriše i 1,8 litarski motor sa snagom od tačno 100 konja ili 74kW.



Peugeot Flux concept

31 Avg 2007 - 00:45 Concept cars Link

Na salonu automobila u Frankfurtu (održava se sredinom septembra) francuski Peugeot će na svom štandu izložiti i koncept automobil Flux, koji je dizajnirao pobednik četvrtog Peugeotovog dizajnerskog konkursa, Rumun Mihai Panaitescu. Pomenti konkurs je trajao od septembra do decembra 2006. (u konkurenciji su bila 4029 projekta iz 113 zemalja), a pobednik je proglašen u martu ove godine. Pobednik konkursa uvek ima tu čast da na osnovu njegovog projekta, Peugeotov Style Center napravi prototip u prirodnoj veličini i izloži ga na velikim svetskim salonima automobila. Ove godine u Frankfurtu ćemo dakle videti "rumunski" Peugeot Flux, autora Mihaja Panaitescua. Pravljenje ovog koncepta u razmeri 1:1 je inače počelo još u martu ove godine. Glavi cilj pomenutog Rumuna je bio stvoriti automobil dinamičnog izgleda, koji vozaču i suvozaču pruža veliki užitak u vožnji, ali uz malu potrošnju i što je moguće manje zagađenje vazduha.  



Lexus je proširio paletu agregata modela GS sa 4,6 litarskim V8 motorom, koji nam je poznat iz najvećeg kućnog automobila LS460. Ipak, verzija motora namenjena GS-u nema novi sistem za direktno ubrizgavanje kao LS460, pa GS460 ima nešto manje konja pod haubom, tačnije snaga mu iznosi 255kW/342KS pri 6400 obrt./min. i 459Nm obrtnog momenta pri 4100 obrt./min. To je dovoljno da ova limuzina do 60 milja na sat (96 km/h) ubrza za 5,4 sekunde, uz maksimalnu brzinu od 240 km/h. Inače, na salonu u Frankfurtu sledećeg meseca, Lexus će predstaviti i blago restilizovanu celu seriju modela GS, koji je za novu prodajnu sezonu dobio blago redizajnirana prednja svetla, modifikovane branike, nove retrovizore sa integrisanim žmigavcima i par izmenjenih detalja u unutrašnjosti.



I tjuner Novitec Rosso se dobro pripremio za skorašnji salon automobila u Frankfurtu (11. – 23. septembar). Radi se o obradi Ferrarijevog modela 599 GTB Fiorano, koji je u režiji Novitec Rossa, osim pojačanog V12 agregata, dobio i suptilni aero body kit za bolje prijanjanje automobila (sadrži novi prednji spojler i pragove sa većim otvorima za vazduh, difuzor pozadi i zadnje krilo), kao i nove točkove (napred od 20, a pozadi od 21 inča) sa gumama Pirelli P Zero 275/30 R20 napred, odnosno 255/25 R21 nazad. Pomenuti 6,0 litarski V12 agregat (smešten centralno) dobio je dodatnih 19kW/25KS, pa sada razvija ukupno 481kW/645KS. Novitec Rosso se tu nije zaustavio, pa ovaj 599 GTB Fiorano ima i novi sportski izduvni sistem sa četri završetka (svaka cev je prečnika 90 mm) i KW aluminijumsko ogibljenje, čija visina može da se podešava prostim pritiskom na dugme. Maksimalna brzina je skočila za 5 km/h i iznosi 335 km/h. Uz ovoliku brzinu, neophodan je jak kočioni sistem, pa su zato montirane nove Brembo kočnice sa diskovima prečnika 405 mm na svim točkovima. Tačka na i su LED zadnja svetla, kao i zatamnjeni bočni žmigavci. Novitec Rosso inače radi na još snažnijoj verziji ovog motora, a kupcima će na raspolaganju biti tokom 2008. godine.




Toyota Vanguard

30 Avg 2007 - 19:11 Noviteti Link

Toyota je danas u Japanu promovisala još jedan SUV model nazvan Vanguard, koji je za sada namenjen japanskom tržištu. Ono što odmah privlači pažnju jeste njegov izgled (sa strane i pozadi je praktično isti kao Toyota RAV4), pa bi Vanguard jednostavno mogao da se opiše kao produžena verzija modela RAV4. Zbog toga se prosto nameće poređenje sa RAV4, koji je u odnosu na pomenuti Vanguard nešto kraći (4315 mm naspram 4570 mm) i niži (1685 mm prema 1690 mm), dok je širina identična i iznosi 1855 mm. Posledica veće dužine jeste da je Vanguard, za razliku od manjeg RAV4, dostupan u dve verzije : ili sa dva reda sedišta i pet mesta za putnike, ili u varijanti sa tri reda sedišta i mesta za sedam putnika (u oba slučaja drugi red je podeljen u odnosu 60/40). U ponudi su dva benzinska motora, i to 2,4 litarski sa 125kW/170KS (u paru sa Super CVT-i menjačem ili sedmostepenom sekvencijalnom Shiftmatic transmisijom) i veći 3,5 litarski V6 agregat sa 206kW/280KS (uparen sa 5 Super ECT elektronski kontrolisanim 5-stepenim automatskim menjačem). Naravno, po navodima Toyote, novi Vanguard ima izuzetne vozne osobine (4WD integralni pogon je standard), bogatu serijsku opremu i visok nivo bezbednosti, za šta se između ostalog brinu elektronski sistemi kao što su ABS, EBD, BAS i VSC (Toyotin sistem elektronske kontrole stabilnosti). To bi trebalo da bude dovoljno da Toyota u Japanu mesečno proda oko 2500 komada Vanguarda (odnosno 30.000 godišnje), po ceni, koja se kreće od 2,65 do 3,35 miliona jena (ili od 17.000 do 21.300 evra). Za sada nema najava da bi Vanguard mogao stići i na Stari kontinet, ali bi ovakav "Grande" RAV4 svakako ojačao ionako jaku poziciju aktuelnog modela RAV4.





O novom Ladinom konceptu Project C već je nedavno bilo reči, a sada su Rusi taj automobil konačno i zvanično prikazali na salonu automobila u Moskvi ("Interavto 2007."). U odnosu na zvanične skice od pre desetak dana, automobil u stvarnosti ostavlja nešto bolji utisak, mada i dalje deluje već viđeno. Kako bilo, Project C je novi koncept klasične limuzine sa četiri vrata, nastao u saradnji sa austrijskom kompanijom Magna, sa kojom se planira i razvoj čitave porodice modela na platformi Projecta C; tačnije osim ove limuzine, u planu su i hatchback sa pet vrata, Universal (karavan), kompaktni van pa čak i crossover. Project C u sedan verziji je težak 1270 kg, dugačak 4570 mm, širok 1797 mm, visok 1525 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2640 mm (budući hatchback imaće dužinu od 4400 mm, a karavan 4570 mm). Osim modernijeg dizajna (Cw količnik otpora vazduha iznosi 0,32), Project C karakteriše i bogata bezbednosna oprema u vidu ABS+EBD i ESP sistema, ISOFIX dečijih sedišta, kompleta vazdušnih jastuka (frontalni i bočni), zatezača sigurnosnih pojaseva, xenon farova, a tu su i putni kompjuter, parking senzori, podešavanje volana i sedišta vozača po visini, imobilajzer, atermička stakla, centralno daljinsko zaključavanje vrata, električni podizači stakala, elektro podesivi i grejani retrovizori i itd. Drugo je pitanje šta će se sve od nabrojanog naći u serijskoj verziji ovog automobila, koji bi trebao da se pojavi najranije 2009. godine sa motorima zapremine 1,6 (75kW/102KS) i 2,0 litra (103kW/140KS). Sa slabijim motorom, Project C postiže maksimalnih 180 km/h (najavljuje se prosečna potrošnja od 7 litara), dok snažniji agregat sa 140 konja može do 202 km/h i navodno će trošiti 8,3 litara benzina na 100 km. Na kraju se postavlja pitanje da li će se ova Lada stvarno pojaviti 2009. godine (ili će sve biti odloženo za koju godinu), jer kao što je poznato, mnogi njihovi zanimljivi koncepti su ostali samo koncepti zbog finansijskih (ne)mogućnosti fabrike iz Toljatija.