Suzuki Kizashi na salonu u Frankfurtu

Suzuki je na salonu u Frankfurtu promovisao svoju novu studiju, nazvanu Kizashi (jap.-predigra, uvod), koji najavljuje novu Suzukijevu limuzinu srednje klase (dakle ime je sasvim adekvatno), mada je sasvim sigurno da nažalost budući serijski primerak ipak neće mnogo ličiti na ovaj koncept automobil. Pomenuta buduća Suzukijeva limuzina će se pojaviti 2010. godine i biće namenjena globalnoj prodaji, što znači da ćemo ga videti i u Evropi. U vezi s tim, biće zanimljivo videti kako će kupci prihvatiti Suzukijev automobil u srednoj klasi, jer se njegova ponuda do sada sastojala samo od manjih putničkih automobila i SUV modela (limuzina srednje klase Suzuki Verona, koja se prodaje u Americi, se ne računa jer se tu u stvari radi o Daewoo/Chevrolet Evandi). Kizashi zaista izgleda agresivno (nizak krov u hot rod stilu, ogromna prednja maska a la Maybach Exelero i predimenzionisani točkovi od 21 inča sa gumama 255/30R21), pa je zaista teško poverovati da je ovo Suzuki. Kako bilo, Kizashi je dugačak 4650 mm, širok 1950 mm, visok 1400 mm, a ispod atraktivnog odela krije se potpuno novi 4-cilindrični turbo-dizel motor zapremine 2,0 litra, čija snaga se preko 6-stepenog sekvencijalnog menjača prenosi na sva četiri točka.
Honda Accord Tourer Concept

Honda je sa novim Accordom Tourer Concept na salonu u Frankfurtu nagovestila kako će izgledati buduća generacija Accorda, koja na tržištu startuje sredinom 2008. godine (premijera već u martu na salonu u Ženevi). Sudeći prema ovoj studiji, novi Accord imaće još atraktivniji i privlačniji dizajn (naročito ako ga uporedimo sa nedavno predstavljenim američkim Accordom), ali će zadržati i visok stepen svestranosti i praktičnosti (bar što se tiče Tourer, odnosno karavan verzije). Potpuno novi Accord pokretaće dva benzinska i-VTEC agregata zapremine 2,0 i 2,4 litra, kao i novi 2,2 litarski i-DTEC dizelaš. U poređenju sa aktuelnom Accordovom paletom motora, novi agregati imaće više snage, ali će im emisija CO2 i potrošnja goriva biti značajno umanjena (svi zadovoljavaju Euro5 standarde). Osim novih motora, Honda najavljuje da će se novi Accord odlikovati širim tragom točkova, izuzetnim upravljanjem i stabilnošću bez "posledica" po komfor putnika.

Verve concept (najavljuje novu Fiestu) i predserijska verzija crossover modela Kuga, nisu jedini noviteti Forda na salonu automobila u Frankfurtu. "Opipljiviji" novitet jeste redizajnirani Focus za 2008. godinu, koji sada, zahvaljujući Fordovom kinetičkom dizajnu, veoma podseća na veće modele Mondeo, S-MAX i Galaxy. Redizajn je najviše promena doneo prednjem delu automobila (nova maska sa hromiranom lajsnom, modifikovani branici sa većim otvorima za vazduh, svetla a la Mondeo, nova hauba motora), ali manjih izmena ima i sa strane (vrata su dobila karakterističan pregib odmah ispod kvaka na vratima), kao i na zadnjem delu (nova grafika zadnjih svetala, koja su sada u LED tehnologiji i hromirana lajsna iznad registarske tablice). Unutrašnjost je takođe osvežena, pre svega modifikovanom instrument tablom sa crvenim osvetljenjem, kvalitetnijim materijalima i, po navodima fabrike, višim kvalitetom izrade. Novi Focus će takođe biti i prvi Ford sa novom ECOnetic tehnologijom, koja se odlikuje malom emisijom CO2 i smanjenom potrošnjom goriva. Focus ECOnetic će pokretati visoko-efikasni 1,6 litarski Duratorq TDCi dizelaš sa DPF filterom čestica čađi, koji razvija 80kW/109KS. Rezultat je prosečna potrošnja od 4,3 litre dizela na 100 km (fabrički podatak), dok je emisija CO2 115 g/km (12 g/km manje u odnosu na običan Focus 1,6 TDCi). Smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2 postignuto je po već oprobanom receptu, tačnije poboljšanom aerodinamikom automobila i manjim otporom kotrljanja. Ukratko, Focus ECOnetic je niži u odnosu na standardni Focus 1,6 TDCi, dodat je aerodinamički kit i gume dimenzija 195/65R15, pa Cw vrednost otpora vazduha iznosi 0,31. Focus ECOnetic će se naći u prodaji pred kraj ove godine ili na samom početku 2008. Od ostalih noviteta treba izdvojiti i novi PowerShift 6-stepeni menjač sa duplim kvačilom, Fordov Power Button za startovanje motora bez ključa, kao i sistem za kontrolu pritiska u pneumaticima. Inače, paletu motora za novi Focus čine benzinci od 1,4 litra (80KS), 1,6 L (100 i 115KS), 1,8 L (125KS), 2,0 L (145KS) i 2,5 T5 sa 225KS, a dizelaši su 1,6 TDCi (90 i 109KS), 1,8 TDCi (115KS) i 2,0 TDCi u verzijama sa 110 i 136KS. Tu je i 1,8 litarski Duratec Flexifuel agregat (koristi i bioetanol E85 i benzin). Po navodima fabrike, 2,0 litarski TDCi dizelaš uparen sa pomenutim 6-stepenim Powershift menjačem, troši 10 % manje goriva u odnosu na isti motor sa klasičnom 6-stepenom automatskom transmisijom.
Mercedes F700 concept

Bez obzira na novu C klasu u karavan verziji (uključujući i njenu AMG varijantu sa 457 konja), Mercedesov najatraktivniji automobil na ovogodišnjem salonu automobila u Frankfurtu je ipak ova luksuzna limuzina F700 concept. Iako je i izgled dovoljno impresivan sam po sebi, prava novost se krije ispod odela, odnosno u inovativnom DiesOtto motoru, koji kombinuje performanse benzinca sa visokim obrtnim momentom i štedljivošću vrhunskog dizelaša, a sve to uz ekstremno čistu emisiju izduvnih gasova. Jednostavno, Mercedes je kombinovao sve prednosti oba tipa motora i nastao je DiesOtto, čiji tehnološki paket sadrži direktno ubrizgavanje goriva, turbo punjač i varijabilnu kompresiju(poenta svega je visoko efikasni proces sagorevanja, sličan dizelašima). Rezultat je 4-cilindrični motor, koji iz samo 1,8 litra (!) zapremine razvija 175kW/238KS (132KS po litri zapremine). Ovaj motor je zaslužan da 5,18 metara dugačak F700 concept troši samo 5,3 litra benzina na 100 km i emituje svega 127 grama CO2 po kilometru, što su sve vrednosti nekog automobila C segmenta, a ne ekskluzivne limuzine kakav je F700 concept. Pomenuti DiesOtto motor je uparen sa novim hibridnim starter/generator sistemom i 7-stepenim automatskim menjačem, koji se brine da ovaj automobil do 100 km/h ubrzava za 7,5 sekundi. Kao što je napomenuto, DiesOtto agregat razvija 238KS, elektromotor daje dodatnih 15kW/20KS, dok kombinovani maksimalni obrtni moment oba motora iznosi 400Nm. Hibridni modul sa integrisanim sterter/generatorom omogućava da se još više smanji potrošnja, uglavnom u gradskim stani-kreni situacijama (motor se isključuje kada vozač pritisne pedalu kočnice i automatski pali kada vozač podigne nogu sa iste, dok se elektromotor napaja energijom dobijenom prilikom kočenja). Inžinjeri su ugradili i novo aktivno PRE-SCAN vešanje, odnosno novi sistem koji uz pomoć dva lasera prati situaciju na putu ispred automobila i automatski podešava vešanje ako detektuje neravnine na putu (stvarajući efekat "letećeg tepiha"). F700 concept je inače dizajniran u Mercedesovom Advanced Design studiju u Kaliforniji, a pored velikih dimenzija (prostranost i vrhunski komfor se naravno podrazumevaju), karakterišu ga ogromna maska hladnjaka, velika prednja svetla, izraženi blatobrani, dugačka hauba motora, položeno vetrobransko staklo i 21-inčni točkovi u obliku turbine.
Volkswagen up! concept

Nemački gigant Volkswagen na salonu u Frankfurtu ima svetsku premijeru novog koncept automobila, nazvanog prosto up! Dakle, radi se o malom i funkcionalnom vozilu, koji u sebi nosi duh pravog Volkswagena, odnosno narodnog automobila kakav je nekad bila legendarna Buba (što u prevodu znači pristupačan gradski automobil sa troja vrata, četiri sedišta i motor pozadi !). Po rečima same fabrike, up! je pravi specijalista za probijanje kroz gradsku gužvu, pogodan i za odlazak na fakultet, na plažu ili jednostavno na kraći izlet van gradske vreve. Takođe, up! uprkos svojim skromnim dimenzijama (dužina 3,45 metra, širina 1,63 metra i visina 1,42 metra), nudi veću i prostraniju kabinu za četiri putnika od bilo kog automobila ove veličine. Činjenica da se motor nalazi pozadi (VW za sada nije objavio o kom se agregatu radi, a nezvanično se pominje mali turbo benzinac sa direktnim ubrizgavanjem), uticala je na spoljašnji dizajn ovog koncepta. Tako recimo up! nema klasičnu masku hladnjaka napred, pa do izražaja dolaze prednja svetla i veliki znak VW-a, a tu su i kratki prepusti karoserije, poveći C stub, veliki 18-inčni točkovi i prozirna vrata prtljažnika (slično triju Citroen C1/Peugeot 107/Toyota Aygo). Što se unutrašnjosti tiče, zanimljiva je mogućnost da se sva sedišta (sem vozačevog naravno), mogu sklopiti i izvaditi iz automobila, a mogu se i smestiti u jedan od dva prtljažnika : ili u onaj napred ispod prednje haube ili u manji pozadi. Up! u kabini ima dva centralna displeja : jedan veličine 8 inča, koji vozaču pokazuje osnovne podatke tipa kolika je trenutna brzina kretanja, potrošnja ili čak trenutna emisija CO2, dok se drugim 7-inčnim displejem, osetljivim na dodir, kontrolišu klima uređaj, satelitska navigacija, radio i putni kompjuter.
Kia Kee

Kia je konačno objavila detalje i prve zvanične fotografije svog novog koncept automobila Kee, koji će svetsku premijeru naravno imati na salonu automobila u Frankfurtu. Radi se o 4324 mm dugačkom coupe modelu sa 2 vrata i 4 sedišta (u stvari 2+2 konfiguracija), koga pokreće 2,0 litarski V6 benzinski motor sa 200KS i 6-stepenom automatskom transmisijom. Kee karakteriše par zanimljivih dizajnerskih detalja, poput zanimljivog oblikovanog krova (nije baš u stilu pravih coupe modela), dinamičnog profila, snažnog i moćnog prednjeg dela sa LED svetlima, a tu su i naglašeni zadnji blatobran, koji doprinosi snažnijoj pojavi, kao i velike, 20-inčne alu felne. Ovaj novi koncept, koji treba da nam pokaže u kom pravcu će se kretati dizajn ove marke u budućnosti, realizovao je Kijin evropski dizajnerski tim na čelu sa Peterom Schreyerom (radio 25 godina za VW i Audi, a 2006. prešao u Kiu).
BMW Concept X6 i BMW X6 ActiveHybrid Concept
Ovo su prve zvanične fotografije toliko željno očekivanog
BMW-ovog novog SAC (Sports Activity Coupe) modela X6. Doduše, bavarska fabrika
će na salonu automobila u Frankfurtu (koji se za medije otvara danas)
predstaviti X6 samo u formi studije, koja najavljuje serijsku verziju za
sledeću godinu (ali koja se praktično neće bitnije razlikovati od automobila na
slikama). Novi Concept X6 (na platformi BMW-a X5) sa svojim niskim krovom, položenim
C stubom i kratkim prepustima, predstavlja zanimljivu mešavinu coupe automobila
sa četiri vrata i SUV modela, što u praksi znači dinamičan i atraktivan
automobil, u prepoznatljivom BMW looku. Pomenuti nizak krov znači i niže
težište i bolju upravljivost (više sportskih voznih osobina), naravno u
kombinaciji sa xDrive integralnim pogonom i novim DPC sistemom (Dynamic
Performance Control). Ono što se ranije nezvanično govorilo, danas je i
potvrđeno, odnosno Concept X6 je duži, širi i niži od BMW-a X5. U brojkama to
izgleda ovako : X6 je dugačak 4877 mm, širok 1983 mm, a visok 1696 mm, a
aktuelni X5 ima dužinu od 4854 mm, širinu 1933 mm, a visinu 1766 mm
(međusovinsko rastojanje je međutim jednako za oba modela i iznosi 2933 mm). Ovde
i napomena da u dugačkom saopštenju bavarske fabrike nema nikakvih podataka o
motorima, koji će pokretati budući serijski X6. Međutim, očekuje se da paleta agregata
bude veoma slična kao i kod X5, a to znači da će novi X6 pokretati 3,0 litarski
bi-turbo benzinac sa 225kW/306KS i 3,0 litarski dizelaši sa 170kW/231KS,
odnosno 210kW/286KS. Najjači će (bar u početku) biti benzinski 4,8 litarski V8
agregat sa 355KS a kasnije je moguća ugradnja i bi-turbo V8 benzinca sa oko 400
konja. Novi X6 će se proizvoditi u BMW-ovim američkim pogonima u gradu
Spartanburg (gde se već prave X5 i Z4) i to u tiražu od 40.000 komada godišnje.
Očekuje se da će cena X6 biti viša za oko 4500 evra u odnosu na aktuelni X5.
Istovremeno sa ovim Conceptom X6, BMW na salonu u Frankfurtu prikazuje i njegovu hibridnu verziju, nazvanu X6 ActiveHybrid Concept (treća slika). Ovaj hibrid pokreće motor sa unutrašnjim sagorevanjem u kombinaciji sa dva elektromotora, što na kraju rezultira time da X6 ActiveHybrid Concept troši do 20 % manje goriva u odnosu na verziju sa standardnim motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Tzv. modularni hibridni sistem je inače razvijen u saradnji sa General Motorsom i DaimlerChryslerom. Vizuelno se X6 ActiveHybrid Concept od običnog X6 razlikuje po jedinstvenim oznakama, posebnom Light Blue bojom karoserije i velikim 21-inčnim točkovima.

Konačno su se pojavile prve informacije i slike novog Lamborghinijevog ekskluzivnog superautomobila Reventon, za čiji izgled je inspiracija pronađena u aeronautici. Prvo loša vest za sve vas, koje ste se zagrejali za ovu makinu. Naime, Lamborghini će proizvesti veoma limitiranu seriju od samo 20 (dvadeset) komada ovog automobila, a cena će iznositi okruglo milion evra. I Reventon zadržava Lamborghinijev aktuelni stil u dizajniranju automobila, koji u osnovi podrazumeva oštre linije, odnosno agresivan stajling eksterijera, kao i senzualnost i provokativnost. Međutim, Reventon je po rečima dizajnera, najekstremniji od svih, pa predstavlja pravi automobilski superlativ. Iako se u osnovi bazira na Lamborghiniju Murcielago LP640, Revention ima novu karoseriju (od karbon fibera) i interijer u vojnoj zelenoj boji. Od ostalih detalja valja izdvojiti bi-xenon prednja svetla, LED dnevna svetla i LED žmigavce, kočione diskove od karbona, modifikovani sistem hlađenja motora, podešavajući zadnji spojler, a u unutrašnjosti materijale kao što su alkantara, aluminijum, karbon i naravno koža. Kao i kod modernih aviona, i instrumenti u Reventonu se sastoje od tri TFT displeja od tečnog kristala. Novi Lamborghini pokreće 6,5 litarski V12 motor sa 471kW/650KS pri 8000 o/min. i 660Nm obrtnog momnta, a snaga se na sva četiri točka prenosi na podlogu preko Lamborghinijeve robotizovane e-gear transmisije. Reventon do 100 km/h ubrzava za samo 3,4 sekunde, a postiže preko 340 km/h.

Na slikama je novi niskobudžetni Renault Sandero, za sada namenjen kupcima u Južnoj Americi, ali će se tokom 2008. godine naći i na određenim tržištima Starog kontinenta sa amblemom rumunske Dacije, koja će ga i proizvoditi. Drugim rečima, Sandero je u stvari Dacia Logan u verziji kombi-limuzine sa petora vrata, mada sa drugačijim dizajnom, koji podseća na ostale modele u gami Renault (napred na Clio III i koncept Koleos SUV). Za potrebe Južne Amerike (gde prodaja počinje već u decembru ove godine), Sandero će proizvoditi Renaultova fabrika u Brazilu, koja već sklapa standardni Logan sa značkom Renaulta i Nissana. Naravno, Sandero je kraći od Logana (402 naspram Loganovih 425 cm), a i prtljažnik je u osnovnoj konfiguraciji manji za skoro 200 litara (Sandero 320, Logan 510 litara). U Brazilu će se Sandero opremati 1,0 i 1,6 litarskim Flexi Fuel motorima pokretanim bioetanolom sa 60 odnosno 105KS, kao i 1,5 litarskim dCi dizelašem u dve verzije : sa 70 i 86KS. Renault će inače za Sandero u Brazilu odobravati garanciju u trajanju od tri godine ili 100.000 kilometara. Prema prvim najavama, Evropljani će dobiti 1,6 16V benzinac sa 105KS i 1,5 dCi dizelaš sa 86KS.

Dacia neumorno širi paletu svojih modela, pa tako posle Logana u formi limuzine, karavana (Logan MCV) i komercijalne Van varijante, uskoro stiže i Pick-up model. Fabrika novi Logan Pick-up opisuje kao idealno radno vozilo za vlasnike manjih radnji i trgovina, kojima je potreban robustan i praktičan automobil, mada može da zadovolji potrebe i običnih vozača. Platforma je preuzeta sa Logana MCV (karavan), što znači da je međuosovinsko rastojanje Logana Pick-up 2905 mm (275 mm više od limuzinske verzije), dok dužina iznosi 4450 mm ili 200 mm više od limuzine. Paleta motora obuhvataće već poznate Renaultove motore, tačnije 1,4 litarske (75KS) i 1,6 litarske benzince (90 i 105KS), kao i 1,5 litarski dCi sa 70KS. Logan Pick-up ima korisnu nosivost od tačno 800 kg, a dužina tovarnog prostora mu iznosi 1,80 metara (ne treba zaboraviti i svih 300 litara korisnog prostora iza sedišta u kabini !). I ovaj model će se proizvoditi u fabrici u rumunskom Piteštiju, a njegova komercijalizacija startuje u prvoj polovini 2008. godine, i to naravno prvo u Rumuniji. Mada još nije saopštena konkretna cena, ne treba sumnjati da će i Logan Pick-up nuditi odličan odnos plaćeno/dobijeno.
Renault Kangoo Compact concept

Sem serijske verzije novog Kangooa, Renault na salonu automobila u Frankfurtu predstavlja i koncept automobil na njegovoj osnovi, nazvan Kangoo Compact concept. U principu, radi se lifestyle varijanti novog Kangooa, namenjenog mladima, koji se aktivno bave sportom i koji traže kompaktan automobil za svoje potrebe (što se vidi već po izboru boja za karoseriju, koja je u narandžasto/aluminijumskoj kombinaciji i uopšte mladalačkom i energičnom izgledu). Za razliku od standardnog Kangooa, Kango Compact ima samo po jedna bočna vrata i nešto je kraći od njega (dužina mu iznosi 3896, širina 1856, visina 1717 mm), ali ipak raspolaže prostranom, rafiniranom, i kako Renault kaže, dinamičnom i zabavnom kabinom, punom svetlosti (zasluga kako velikih staklenih površina, tako i velikog panoramskog krova, čiji se zadnji deo može otvoriti i uživati u svežem vazduhu). Iako je zahvaljujući svojim kompaktnim dimenzijama u osnovi namenjen gradskoj upotrebi, Kangoo Compact concept je prikladan i za kraće izlete u prirodu, što može zahvaliti pogonu na sva četiri točka, klirensu od 200 mm i velikim 19-inčnim aluminijumskim petokrakim točkovima. U tom slučaju, korisni mogu biti i navigacioni sistem i kompas, koji se nalaze na centralnoj konzoli. Sem toga, auto ima još par praktičnih detalja, poput zadnje klupe, koja se može rotirati za 180 stepeni i zadnjih vrata, koja se otvaraju nadole i dovoljno su čvrsta da na njih mogu da sednu dve osobe. Kangoo Compact concept pokreće 1,5 litarski dCi dizel agregat sa 78kW/105KS i 240Nm obrtnog momenta pri 2200 o/min., koji ima već toliko puta pomenuti DPF filter čestica čađi i naravno zadovoljava Euro4 norme. Motor je inače uparen sa 6-stepenim manuelnim menjačem, ubrzanje do 100 km/h traje 11,5 sekundi, prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 5,3 litra dizela na 100 kilometara, a emisija CO2 139g/km.

Od lansiranja 1997. godine, Renault je prodao preko 2,2 miliona komada svog prostranog i svestranog modela Kangoo, a sada, tačno deset godina kasnije, stiže njegova potpuno nova generacija. Novi Kangoo još više naglašava svoju porodičnu orijentaciju i to kroz kombinaciju praktičnosti, komfora, bezbednosti, ekonomičnosti i kvaliteta. Dizajnerski posmatrano, može se reći da novi Kangoo predstavlja evoluciju svog istoimenog prethodnika, što znači kratak prednji deo, veliko vetrobransko staklo, visok krov i praktična bočna klizna vrata. Kako je to već običaj, novi Kangoo je porastao u dužinu, i to za 180 mm (dužina 4213 mm, a međuosovinsko rastojanje 2697 mm), što za posledicu ima više mesta i više komfora za svih pet putnika. U Renaultu naravno obećavaju veći kvalitet upotrebljenih materijala u detaljno redizajniranoj unutrašnjosti, kao i viši kvalitet same završne obrade i poboljšanje zvučne izolacije. Kod ovakvih automobila, prtljažni prostor je uvek jača strana, pa ni novi Kangoo ne predstavlja izuzetak. Osim činjenice da je zadnja klupa deljiva u odnosu 60:40, moguće ju je i veoma lako sklopiti u pod, pri čemu se dobija potpuno ravna površina (zapremina prtljažnika inače iznosi 660 litara u osnovnoj konfiguraciji, a 2866 litara sa oborenom zadnjom klupom). Kod nekih verzija postoji i veoma praktična opcija sklapanja suvozačevog sedišta, u slučaju potrebe prevoza dugačkih predmeta (tačnije do 2,5 metra dužine). Osim toga, kabina raspolaže sa mnogobrojnim otvorenim i zatvorenim pretincima i kasetama, ukupne zapremine 77 litara. Bar u početku, novi Kangoo pokretaće dva benzinska i tri dizel motora. Po navodima fabrike, radi se o robusnim, pouzdanim i ekonomičnim agregatima. Dizelaši su zapremine 1,5 litara i razvijaju 50kW/70KS, 63kW/85KS i 78kW/105KS. Ovaj najsnažniji ima i DPF filter čestica čađi, a i slabija dva dizelaša takođe emituju manje od 140 grama CO2 po kilometru. Novi Kangoo je napravljen na Renaultovoj platformi C segmenta, koja je inače poznata po svojim dinamičkim kvalitetima, komforu i bezbednosti. Pasivna i aktivna bezbednost je stavka, gde Renault ne pravi kompromise, pa su i osnovni modeli novog Kangooa opremljeni najnovijom generacijom ABS i EBA sistema, sigurnosnim pojasevima sa zatezačima, dok su kod skupljih verzija deo opreme i elektronska kontrola stabilnosti (ESP) i sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova (ASR). Broj vazdušnih jastuka zavisi od paketa opreme, tako da se njihov broj kreće od dva do šest. Od ostale opreme (bilo standardne bilo opcione) treba izdvojiti cruise control sa limiterom brzine, kao i automatsko paljenje svetala i brisača.

Nemački tjuner Heico Sportiv je najavio da će na SEMA (Speciality Equipment Manufacturers Association) salonu tjunera u Las Vegasu (od 30. oktobra do 2. novembra ove godine), izložiti nove verzije Volvoa S80 i Volvoa C30. Specijalna verzija Volvoa C30 Concept se odlikuje novim aerodinamičkim paketom (redizajnirani prednji branik sa integrisanim spojlerom i tri velika otvora za vazduh, širi pragovi, modifikovani zadnji branik sa difuzorom i integrisanim završecima izduvnog sistema od nerđajućeg čelika), snažnijim T5 motorom, pojačanim kočionim sistemom (diskovi 326x30 mm), za 40 mm spuštenim sportskim ogibljenjem, 19-inčnim točkovima sa Continental gumama (dimenzija 235/35R19), narandžastim kožnim interijerom (sigurnosni pojasevi, upravljač, ručica menjača i patosnice su takođe narandžasti) i surferskim šarama na beloj karoseriji. Volvoov turbo T5 motor sada razvija okruglo 300 konja pri 5500 o/min. i 420Nm obrtnog momenta pri 3500 o/min., ubrzanje do 100 km/h iznosi samo 5,4 sekunde, a maksimalna brzina tačno 250 km/h. Još veću pažnju zaslužuje drugi novitet za SEMA sajam, Volvo S80 High Performance Concept, odnosno sportska verzija najvećeg modela švedske kompanije. Ne samo zbog atraktivne spoljašnjosti u aluminijum look-u, već i zbog pojačanog T6 turbo motora, koga pokreće bioetanol E85 (mešavina 85 % bioetanola i 15 % benzina). Motor posle obrade u Heico Sportivu raspolaže snagom od oko 350KS pri 5500 o/min. i obrtnim momentom od 550Nm u rasponu od 1500 i 4000 o/min., što je dovoljno za sprint od 0 do 100 km/h za oko 5,8 sekundi. U Heico Sportivu napominju da razvoj motora još nije u potpunosti završen, pa dodaju da će do održavanja SEMA sajma u Las Vegasu iz motora izvući još veću snagu. Osim motora, Heico Sportiv je za S80 High Performance Concept razvio i specijalno sportsko ogibljenje, koje je zaslužno za 40 mm manju visinu automobila, a tu su i pojačane kočnice (diskovi prečnika 355x32 mm). Auto naravno ima i Volvoov elektronski kontrolisani All Wheel Drive integralni pogon. U Heicu naglašavaju da uprkos sportskim, dinamičnim osobinama ovog S80, nije izgubljeno ništa na luksuzu i komforu. Sem izuzetne boje, S80 High Performance Concept se odlikuje i novim aerodinamičkim paketom, koji sadrži novi prednji spojler, modifikovan prednji branik sa tri velika otvora za vazduh i integrisanim LED dnevnim svetlima, sportsku Heico masku hladnjaka, šire pragove, proširenja blatobrana, spojler na poklopcu prtljažnika, novi zadnji branik sa integrisanim novim završecima izduvnog sistema (naravno od nerđajućeg čelika) i nove 20-inčne alu točkove sa Continentalovim gumama dimenzija 255/30R20. Interijer ne zaostaje mnogo za spoljašnošću, a zasluga za to pripada kvalitetnoj koži u Mystic Blue boji, u kojoj su i prednja sportska sedišta i dva zadnja zasebna sedišta (sigurnosni pojasevi i patosnice su takođe u plavoj boji). Od ostalih elemenata u kabini, izdvajaju se još i kožni upravljač i dekorativni detalji od karbon fibera.

Još jedan novitet nemačkog Brabusa za salon u Frankfurtu jeste i ovaj limitirani specijalni model Brabus Ultimate 112, a kao što mu i ime kaže, ima motor od 112KS i biće proizveden u samo 112 primaraka. Ultimate 112 je napravljen na bazi Smarta ForTwo i prema saopštenju ovog nemačkog tjunera, predstavlja pravi "gradski sportski auto", koji na najbolji način "objedinjuje ekstravagantnu opremu, sportske performanse i agilno upravljanje". Dok spoljašnjost bode oči vatrenom naradžastom bojom, unutrašnjost se ističe crnom Mastik kožom i alkantarom, pedalama od nerđajućeg čelika, ručicom ručne kočnice od aluminijuma, kao i narandžastim detaljima (okvir brzinomera, obrtomer, sat, delovi vrata i prednjeg panela, logo Brabusa na sedištima). Kao odličan dodatak naradžastoj boji, spoljašnjost je dobila i mišićav aero body paket (prednji spojler, prošireni blatobrani, novi pragovi, dodatna prednja svetla), kao i nezaobilazni detalj u vidu Brabusovog sportskog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika sa duplim završetkom izduvne cevi. Sasvim u skladu sa jedinstvenim karakterom ovog Smarta su i njegovi točkovi i gume, neuobičajenih dimenzija za automobil ove veličine. Radi se o Brabus Monoblock VI točkovima u crnoj boji, veličine 7Jx18 napred, a 8.5Jx18 nazad (gume 205/35 R 18 napred i 235/30 R 18 pozadi). Odličan "partner" ovim niskoprofilnim pneumaticima i širem tragu točkova je i Brabusovo podešavajuće vešanje, koje je odgovorno za kombinaciju direktnog, sportskog upravljanja sa komfornom vožnjom. Što se motora tiče, trocilindrični turbo agregat razvija 82,4kW/112KS pri 5750 o/min. i 150Nm obrtnog momenta u širokom rasponu od 2800 do 4200 o/min. Menjanje brzina se obavlja ili automatski, ili manuelno preko polugica na ergonomski oblikovanom Brabusovom Sport volanu. Ubrzanja izgledaju ovako : do 60 km/h Ultimate 112 stiže za 3,9 sekunde, do 100 km/h za 9,5 sekundi, a maksimalna brzina je elektronski ograničena na 170 km/h. Cena za ovaj "ultimativni" Smart iznosi čitavih 45.900 evra, ali se u njegovoj standardnoj opremi nalaze, između ostalog, i automatska klima, audio sistem i satelitska navigacija.
Startech Starster concept

Startech Starster je ime novog koncept automobila, koji će svetsku premijeru doživeti na salonu automobila u Frankfurtu i koji treba da prebrodi jaz između klasične i moderne škole dizajna, odnosno da kroz modernu interpretaciju podseti na klasične američke "muscle cars" automobile iz sedamdesetih godina prošlog veka. Startech (filijala mnogo poznatijeg Brabusa) je kao osnovu za svoju novu studiju iskoristio novi Dodge Avenger, ofarbao ga u boju slonovače sa narandžastim kontrastima i modifikovao eksterijer i interijer, što je Starstera učinilo jednim od najatraktivnijih predstavnika ove klase (interijer naravno prati stil eksterijera, pa je takođe u boji slonovače sa narandžastom bojom kao kontrastom). Prednji kraj karakterišu čiste i dinamične linije, novi branici, modifikovana maska hladnjaka (ali i dalje u tipičnom Dodgeovom stilu), LED svetla i brojni otvori za vazduh, uključujući i onaj na haubi motora u pravom "muscle car" stilu. Potpuno je redizajniran i zadnji deo automobila, koji je dobio nova svetla (u LED tehnologiji) i novi branik sa integrisanim završecima novog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika. Proširenja blatobrana se brinu za mišićaviju pojavu Starstera, ali su i neophodna da bi se napravilo mesta za nove Startechove Monostar petokrake 22-inčne točkove u crnoj boji i odgovarajuće pneumatike (napred točkovi veličine 9Jx22 i gume 245/30 R 22, a pozadi 10.5Jx22 sa gumama 295/25 R 22). Nije izgled sa neobičnim detaljima jedino što je novo i zanimljivo na Starsteru; tu je i pojačani 4-cilindrični 2,4 litarski turbo motor, koji posle obrade u Startechu razvija 250kW/335KS pri 6400 o/min. i 400Nm obrtnog momenta pri 3600 o/min. Snaga se prenosi na prednje točkove, i to preko modifikovanog 5-stepenog manuelnog menjača. Performanse Startech Starstera su sasvim na nivou klasičnih američkih "muscle" automobila : sprint do 100 km/h traje 5,6 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 265 km/h.