home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Etiopijska kompanija Holland Car PLC je pre nekoliko dana u Adis Abebi promovisala svoj novi automobil, nazvan Abay (Plavi Nil), koji će se uskoro naći u prodaji na lokalnom tržištu po ceni od 16.000 američkih dolara (11.190 evra). Radi se o automobilu nastalom kao plod saradnje između kompanija Holland Car PLC iz Adis Abebe i kineske Lifan Industry Group, a montira se od delova koji stižu iz Kine. Abay pokreće četvorocilindrični 1,3 litarski benzinac sa 65kW/93KS pri 6000 o/min. i 115Nm pri 4800 o/min. (uparen sa petostepenim manuelnim menjačem). Dugačak je 4370 mm, širok 1700 mm, visok 1473 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2,54 metra. Auto postiže maksimalnu brzinu od 155 km/h, a potrošnja po fabričkim podacima pri brzini od 90 km/h iznosi 5,8 litara goriva na 100 km. Od bezbednosne opreme auto ima vazdušne jastuke, ABS i EBD sisteme, kao i prednje sigurnosne pojaseve u tri tačke. Od ostale serijske opreme treba pomenuti manuelni klima uređaj, podešavanje volana po visini i aluminijumske točkove, a od opcione kožna sedišta, šiberdah i automatsku klimu. I kako je uopšte došlo do ove proizvodnje u Etiopiji ? Holland Car PLC je joint-venture projekat (nastao 2005.) između holandske firme Trento engineering (50 %) i etiopijske Ethio-Holland PLC (50 %), rezultat je fabrika automobila u mestu Modjo, 65 km južno od prestonice Etiopije, Adis Abebe. Gradnja fabrike je inače počela tokom 2005., završena je sredinom 2006. godine, a Holland Car PLC planira da uskoro proširi ponudu modela novim putničkim automobilima niže klase i lakim komercijalnim vozilima, koji će se prodavati i u Etiopiji i u okolnim zemljama.     





Alfa Romeo je pojačao svoj poznati 2,4 litarski JTDM dizel motor, koji sada raspolaže sa 154kW/210KS (10 konja više nego ranije) i 400Nm obrtnog momenta, dostupnog već pri 1500 o/min. Sa ovim agregatom Alfa 159 u limuzinskoj verziji postiže ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,4 sekunde i maksimalnu brzinu od 225 km/h (Sportwagon 8,6 sekundi i 223 km/h), dok Alfa Brera stotku dostiže za 7,9 sekundi, a maksimum je 230 km/h. Možda i najzanimljiviji novitet iz Alfe jeste novi Q-Tronic automatski menjač, koji vozaču nudi izbor između ručnog i automatskog menjanja brzina, kao i "Sport" i "Winter" (zimski) režim rada. Novi menjač će se nuditi u modelima 159, Brera i Spider, u kombinaciji sa benzinskim 3,2 litarskim V6 JTS benzincem, kao i 1,9 litarskim i 2,4 litarskim JTDM dizel motorima. Iz Italije nam stiže još jedna novost, tačnije modele GT i 147 sa JTDM dizelašem od 150KS je od sada moguće dobiti i sa Q2 diferencijalom sa zatvaračem, koji poboljašava uživanje u vožnji i kontrolu automobila, a dosad su se njime opremale samo benzinske verzije ova dva modela.



Nissan GT-R i zvanično

24 Okt 2007 - 16:22 Noviteti Link


Nissan je danas novinarima na 40. salonu automobila u Tokiju i zvanično predstavio potpuno novu generaciju svog sportskog modela GT-R. Kao što smo ranije pisali, novi Nissan GT-R (više se ne zove Skyline GT-R) je japanski odgovor na sportske automobile poput Porschea 911 Turbo i Corvette Z06, a ostavljajući po strani njegov atraktivan izgled, najviše pažnje naravno privlači twin-turbo 3,8 litarski V6 agregat sa 353kW/480KS pri 6400 o/min. i 588Nm obrtnog momenta u rasponu od 3200 do 5200 o/min. Snaga se na sva četiri točka prenosi preko "GR6" automatskog šestostepenog menjača sa duplim kvačilom i komandama za menjanje brzina na volanu (manuelne transmisije neće biti ni kao opcije). Performanse izgledaju ovako : od mirovanja do 100 km/h novi GT-R ubrzava za 3,6 sekunde, četvrt milje (402 metra) prelazi za 11,7 sekundi, dok je maksimalna brzina 192 milje na sat ili 309 km/h. Ovde i podatak da je Nissan GT-R nemačku stazu Nirburgring prešao za 7 minuta i 38 sekundi, što je bolje od Mercedes McLarena SLR (7 min i 40 sec), Porschea 911 Turbo (takođe 7 min i 40 sec) i Corvette Z06, kojoj treba 7 minuta i 42 sekunde. O izuzetnim voznim osobinama uopšte ne treba trošiti reči...  Inače, novi GT-R je dugačak 4655 mm, širok 1895 mm, visok 1370 mm, težak 1750 kg (u konstrukciji su obilato korišćeni aluminijum i karbon fiber), prtljažnik je veličine 315 litara, količnik otpora vazduhu Cd iznosi 0,27, dok su točkovi veličine 20 inča sa gumama dimenzija 255/40ZR20 napred, odnosno 285/35ZR20 nazad. Nissan će GT-R nuditi u tri verzije : GT-R Base, GT-R Black Edition i GT-R Premium Edition, a osnovni GT-R Base model koštaće u Japanu 7.770.000 jena ili samo 47.642 evra (!). Kupci GT-R Base i GT-R Premium Edition verzija moći će da biraju između kabine u sivoj ili crnoj boji, dok GT-R Black Edition (kao što mu i ime kaže) uvek dolazi sa crnim interijerom. Bez obzira na verziju, bočni vazdušni jastuci, kao i SRS vazdušne zavese se uvek doplaćuju. U ponudi će biti 6 boja karoserije, i to Dark Metal Blue, Super Black, Titanium Gray, Ultimate Metal Silver, Vibrant Red i White Pearl. Prodaja u Japanu počinje 6.decembra ove godine (tamo se planira prodaja od 200 komada mesečno), dok se dolazak u Severnu Ameriku i Evropu očekuje sredinom 2008. godine. Nažalost, cena u Evropi će sigurno biti daleko viša od pomenutih 47.642 evra. Za kraj smo dodali i zvaničan promotivni video.



Ovo je nova Audijeva studija zvanično nazvana Metroproject Quattro concept sa hibridnim pogonom, koju je nemačka fabrika danas i zvanično predstavila javnosti na salonu automobila u Tokiju, ali serijski model u obliku Audija A1 se neće mnogo razlikovati od ovog koncepta. Metroproject Quattro concept se odlikuje prilično agresivnim izgledom, čemu doprinose prokupeovski krov sa aluminijumskim lukovima, odsustvo B stuba, veliki desetokraki točkovi, dva završetka izduvnog sistema i tradicionalna Audijeva "single frame" maska hladnjaka. Pod haubom se skriva 1,4 litarski TFSI turbo benzinac sa 110kW/150KS (uparen sa S-tronic menjačem sa duplim kvačilom), dok se na zadnjoj osovini nalazi i elektromotor sa 30kW/41KS i 200Nm obrtnog momenta (koristi litijum-jonske baterije). Taj elektromotor je u stanju da u gradskim sredinama samostalno pokreće ovaj Audi, a njegova autonomija sa jednim punjenjem baterija iznosi do 100 kilometara. Takođe, Metroproject Quattro concept je opremljen i tehnologijama poput stop/start sistema i regeneracije kočione sile. Performanse izgledaju ovako : ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 7,8 sekundi, dok je maksimalna brzina 201 km/h. Po fabričkim podacima ovaj hibridni Audi troši 4,9 litara benzina na 100km, a emisija CO2 iznosi 112 g/km. Što se serijskog Audija A1 tiče (prodaja počinje 2009.), pokretaće ga benzinski i dizel motori u rasponu od 1,2 do 2,0 litra zapremine, a očekuje se cena od 25.500 dolara pa naviše. U Audiju se nadaju da će godišnje prodavati 80.000-100.000 primeraka ovog njihovog "Mini killera".



Nezavisna organizacija EuroNCAP (European New Car Assessment Programe) je danas objavila rezultat crash testa novog Smarta ForTwo. Najkraće, Smart je za sigurnost odraslih putnika osvojio četiri zvezdice (od mogućih pet), za bezbednost pešaka dve zvezdice (od mogućih četiri), a budući da je Smart ForTwo dvosed, odnosno da nema zadnjih sedišta, EuroNCAP ga samim tim nije ocenio u kategoriji bezbednosti dece. Da su automobili iz generacije u generaciju sve bezbedniji, pokazuje i ovaj Smart. Naime, njegov prethodnik, Smart City Coupe, je na ovom crash testu pre 7 godina osvojio 3 zvezdice za sigurnost odraslih putnika. Da podsetimo, organizacija EuroNCAP ispituje bezbednost automobila frontalnim udarom u čvrstu prepreku pri brzini od 64 km/h, zatim bočnim udarom od 50 km/h i naletom na lutke (koje simuliraju pešake) pri brzini od 40 km/h.



Volkswagen space up!

24 Okt 2007 - 12:38 Concept cars Link


Novi Volkswagenov koncept space up!, koji je upravo predstavljen novinarima na salonu automobila u Tokiju, u osnovi je logičan nastavak priče započete pre nešto više od mesec dana na salonu u Frankfurtu, kada je nemačka fabrika promovisala studiju up! Taj VW up! dobio je veoma pozitivne kritike (i za najavljenju cenu od 8000 evra), tako da pojavljivanje ovog drugog modela iz up! serije koncept automobila nije nikakvo iznenađenje. Novi space up! je mali gradski automobil za 4 putnika i sa četiri vrata na boku (za razliku od modela up! sa dvoja) i prema rečima ljudi iz VW-a predstavlja malo prostorno čudo (zato i reč space u imenu). Dugačak je naime samo 3,68 metra (23 cm više od up!-a), širok 1,63 metra, visok 1,54 metra, a nudi "prostranost značajno većeg vozila". Tome doprinosi i nešto duže međuosovinsko rastojanje u odnosu na up!, koje sada iznosi 2560 mm, dok je motor smešten pozadi i pokreće zadnje točkove. Novi space up! u stvari ima 6 vrata : četiri bočna, i to tzv. "samoubilačka" (prednja se otvaraju u suprotnom smeru od zadnjih), dok se pozadi nalazi providni poklopac prtljažnika, koji se otvara iz dva dela, u odnosu 1/3:2/3. Korisna zapremina prtljažnika se kreće od 220 litara (osnovna zapremina) pa sve do 1005 litara kada se obore i sedišta pozadi (ovde i napomena da se suvozačevo sedište može zarotirati za 180 stepeni). Kao i up!, i space up! ima mogućnost da se sva sedišta (sem vozačevog) mogu sklopiti i izvaditi iz automobila. U kabini space up! ima dva centralna displeja : jedan veličine 8 inča, koji vozaču pokazuje osnovne podatke (kolika je trenutna brzina kretanja, potrošnja ili čak trenutna emisija CO2), dok se drugim 7-inčnim displejem, osetljivim na dodir, kontrolišu klima uređaj, satelitska navigacija, radio i putni kompjuter. Što se dizajna tiče, VW je i ovde primenio jednostavne i čiste linije, bez mnogo eksperimenata. Činjenica da se motor nalazi pozadi (VW najavljuje benzinske, dizel i hibridne motore), uticala je na spoljašnji dizajn ovog koncepta. Tako space up! nema klasičnu masku hladnjaka napred, pa do izražaja dolaze prednja svetla i veliki znak VW-a, a tu su i kratki prepusti karoserije, poveći C stub i veliki 18-inčni točkovi sa gumama dimenzija 165/50. Dakle, ovde radi se o malom i funkcionalnom vozilu, koji u sebi nosi duh pravog Volkswagena, odnosno narodnog automobila kakav je nekad bila legendarna Buba. Kako sada stvari stoje, na serijsku verziju ovog koncepta moraćemo da sačekamo još koju godinu, tačnije do kraja 2009. ili početka 2010. godine.



Evo i jednog iznenađenja (prijatnog naravno) iz BMW-a spremnog za 40. salon automobila u Tokiju, koji se za predstavnike medija otvara danas. Radi se o sportskom koncept automobilu na bazi nedavno promovisane serije 1 u Coupe varijanti, koji treba da evocira uspomene na klasični model BMW 2002 tii po kome je i dobio ime. BMW 1-Series tii concept karakteriše izrazito sportski stajling čemu doprinose agresivan body kit (uključujući i spojler na poklopcu prtljažnika), desetokrake aluminijumske felne od 18 inča, niži profil (spušteno ogibljenje), dupli završetak izduvnog sistema, crno-bela kombinacija boja (boja karoserije je nazvana Alpine White) i detalji u vidu prednjih bubrega u crnoj boji i "tii" oznake na automobilu. I u unutrašnjosti se nastavlja kombinacija pre svega crne i bele boje (mada ima i par detalja u plavoj), s tim što dominira crna alkantara (na sportskim sedištima sa integrisanim naslonima za glavu, trokrakom volanu, pa čak i na prednjem panelu), a bela boja se nalazi na rukohvatima vrata, volanu, prednjem panelu i prostoru oko ručice menjača (zanimljiv detalj su i brzinomer sa crnom, a obrtomer sa belom podlogom). Auto koristi brojne komponente od lakog materijala CFP (plastika ojačana karbon fiberom) kako bi se očuvao dobar odnos težina/snaga i raspored masa, a time i dinamične vozne osobine i "temperamentni karakter" ovog automobila. A koliki je taj odnos težina/snaga ostaje nepoznato budući da BMW u svom zvaničnom press saopštenju ne daje nikakve podatke o motoru koji se nalazi pod haubom ovog koncepta. Ova serija 1 je, kako sada stvari stoje, samo BMW-ova dizajnerska studija (i to već peta ove godine), pa pitanje njene eventualne serijske proizvodnje i dalje ostaje otvoreno.

 



Najveći novitet u paleti Lotusa Elise za modelsku godinu 2008. jeste nova verzija nazvana Elise SC (Supercharged), koju je lako prepoznati po novom zadnjem spojleru i jedinstvenom dizajnu aluminijumskih točkova od 17 inča (gume Yokohama AD07 LTS 225/45 R17). Elise Supercharged (na prve dve slike) pokreće novi 1,8 litarski 2-ZZ VVTL-i agregat sa kompresorom (ali bez interkulera), koji razvija snagu od 162kW/220KS. Za sportski auto tolika snaga možda i nije impresivna ali u kombinaciji sa malom težinom (što je jedna od tradicionalnih karakteristika Lotusa) od samo 903 kg, performanse su i te kako zadovoljavajuće. To konkretno znači ubrzanje od mirovanja do 100 km/h za 4,6 sekunde, ubrzanje od 0 do 100 milja na sat (161 km/h) za 10,7 sekundi i maksimalnu brzinu od 150 milja na sat ili 240 km/h. Pri svemu tome je zanimljiv i podatak da kombinovana potrošnja (po fabričkoj proceni) iznosi samo 9,1 litara benzina na 100 km puta.

Drugi novitet u Lotusovoj ponudi za 2008. je i Lotus Exige S Performance Pack (treća slika), drugim rečima to je Exige S, koji je zahvaljujući pomenutom Performance Pack paketu (čitaj novi Magnuson/Eaton M62 kompresor) dobio povećanje snage motora na ukupno 179kW/240KS pri 8000 o/min. i 230Nm obrtnog momenta pri 5500 o/min. Rezultat je ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,2 sekunde, od 0 do 100 milja na sat (161 km/h) za 9,7 sekundi i maksimalna brzina od 246 km/h. Procenjena potrošnja i ovde iznosi 9,1 litara na 100 km. Performance Pack podrazumeva i ventilirajuće AP Racing diskove od 308 mm, povećani otvor za vazduh na krovu i sisteme kao što su launch control i traction control.


 



Ford Fiesta Celebration

24 Okt 2007 - 00:31 Noviteti Link

Dok čekamo na potpuno novu generaciju popularne Fieste, iz Forda neprestano stižu nove i nove specijalne (i limitirane) verzije još uvek aktuelnog modela. Najnovija je nazvana Fiesta Zetec S Celebration i namenjena je samo kupcima u Velikoj Britaniji, i to samo za njih 400, koliko će ih biti proizvedeno. Pokreće je provereni Fordov 1,6 litarski benzinski motor sa 16 ventila i snagom od tačno 100 konja, što je dovoljno da Fiesta Celebration do 100 km/h ubrza za nešto manje od 10 sekundi. Ipak, poenta ove posebne Fieste je u jedinstvenom pakovanju dodatne opreme. Najkarakterističniji spoljašnji detalj je svakako krov sa imitacijom šahovske table, a tu su i 16 inčni aluminijumski točkovi, spušteno sportsko ogibljenje, zatamnjena stakla, tzv. "Racy Celebration Green" boja karoserije, kao i retrovizori, bočne zaštitne lajsne, zadnji krovni spojler i ručka za otvaranje prtljažnika u "Panther Black" crnoj boji. Unutrašnjost se sva u "Ebony Haze" koži, uz nezaobilaznu pločicu sa serijskim brojem, koji dokazuje pripadnost vozila Celebration seriji. Od opreme treba pomenuti i klima uređaj, el. podizače prednjih stakala, putni kompjuter, CD plejer i sportska prednja sedišta. Fiesta Zetec S kreće u prodaju sledećeg meseca i to po ceni od 12.595 funti ili oko 18.640 evra.



H&R Audi A4

24 Okt 2007 - 00:29 Tuning Link

Posle Audija A5 i S5, još jedan novi model ove fabrike prošao je kroz ruke perfekcionista iz nemačke kompanije H&R, specijalizovane za dorade ogibljenja. To je Audi A4, koji je pomoću novog H&R seta opruga spušten za 35 mm, dok je A4 S-Line približen zemlji za 25 mm. Uz aluminijumske TRAK+ distancijale (70% lakši od standardnih čeličnih) i opcione H&R sportske stabilizatore, ovaj Audi A4 ima spušteno težište i širi trag točkova, čime se još više poboljšane njegove vozne osobine. Uz sve to, novi aluminijumski točkovi veličine 18 ili 19 inča samo kompletiraju sportskiji i dinamičniji izgled ove "četvorke".



Veoma brzo posle promocije novog Mitsubishija EVO X za japansko tržište, tjuning kuća HKS je objavila ovu tzv. teaser sliku svoje dorade ovog sportskog sedana, koga u serijskoj verziji pokreće 2,0 litarski turbo motor. Japanski tjuner se kod obrađivanja modela EVO X fokusirao pre svega na povećanje snage njegovog motora, kao i poboljšanje voznih osobina (dorađeno i spušteno ogibljenje, novi aluminijumski točkovi i gume) ali američki i engleski sajtovi (odakle potiču ove informacije) nažalost ne preciziraju za koliko je podignuta snaga pomenutog turbo agregata. Ova tjuning kuća se takođe pozabavila i novom generacijom Mazdinog modela Demio, kako se u Japanu zove Mazda2. HKS je za Mazdu2 pripremio širok izbor različitih dodataka, što znači novi body kit, nekoliko različitih tipova aluminijumskih točkova, dorađeno ogibljenje, pojačani kočioni sistem, sportski izduvni sistem (sa dva centralno postavljena završetka), kao i Recaro sedišta ("kadice"). HKS takođe radi i na povećanju snage motora ove male Mazde, a detalji o tome će biti saopšteni nešto kasnije.

 



 


Još dva nova Hondina automobila spremna za predstojeći 40. salon automobila u Tokiju jesu i modeli S2000 Type S (verovatno poslednji pozdrav aktuelnog modela pred penzionisanje) i Civic FFV, pri čemu ipak ovaj prvi privlači više pažnje. To i ne čudi kada su Japanci na S2000 Type S ugradili ogromno zadnje krilo i kompletan aerodinamički paket (uključujući i 17-inčne aluminijumske točkove), kakav ima i Honda S2000 Club Racer, predstavljena na salonu u Njujorku pre pola godine (u stvari S2000 Type S predstavlja samo japansku varijantu pomenutog S2000 Club Racera). Nova verzija ima zadatak da u potpunosti iskoristi potencijal modela S2000 na trkačkoj stazi a da istovremeno bude i auto za svaki dan. Za to će se brinuti tvrđe podešeno ogibljenje, kruća karoserija, smanjena masa automobila (raspored težine savršenih 50/50), šire gume pozadi i već pomenuti kompletan aero body kit. Još je lepše da se VSA (elektronska kontrola stabilnosti) može pritiskom na dugme u potpunosti isključiti. S2000 Type S pokreće 2,2 litarski 4-cilindrični DOHC agregat sa 16 ventila, koji razvija 237KS pri 7800 o/min. i 220Nm obrtnog momenta (uparen sa preciznim manuelnim šestostepenim menjačem), a zahvaljujući primamljivoj ceni (bar nama u Evropi) od 3,8 miliona jena ili jedva nešto preko 23.500 evra, Honda s pravom računa da će u Japanu prodavati po 100 komada ovog modela svakog meseca. Inače, S2000 Type S će se kupcima nuditi sa izborom od deset boja za karoseriju, dok je unutrašnjost u kombinaciji crne i žute boje. Sve u svemu beskompromisna mašina za entuzijaste, odličnih voznih osobina i upravljanja, preciznog menjača i isto takvog upravljača, sportskog ogibljenja i velikog užitka za vozača.

Honda će na salonu u Tokiju japanskoj publici prikazati i model Civic FFV (Flexible Fuel Vehicle), kakav Honda već nudi u Brazilu zajedno sa manjom Hondom Fit FFV. Civic FFV je opremljen novim FFV sistemom, koji omogućuje benzinskim motorima da kao gorivo koriste i 100-postotni bioetanol ili mešavinu etanol/benzin u odnosu od 20 do 100%. Civic FFV pokreće 1,8 litarski motor, koji razvija snagu od 103kW/140KS pri 6200 o/min. i 174Nm obrtnog momenta pri 4300 o/min. Za poređenje, Civic 1,8 sa pogonom na benzin raspolaže sa 102kW/138KS pri 6200 o/min. i 172Nm pri 5000 o/min.


 



Kao što je već dobro poznato, korejski Hyundai je promenio način obeležavanja svojih modela, pa je tako već predstavljen kompaktni i30, slediće i10 (naslednik Atosa), i20 (novi Getz), pa i40 (nova Sonata) itd, a sada stiže i najava početka prodaje velikog SUV-a Veracruz i u Evropi, koji će u skladu sa novim načinom imenovanja na Starom kontinentu poneti novo ime, i to - Hyundai iX55. U vezi s tim, nova generacija SUV modela Tucson bi trebalo da se zove iX35, a novi Santa Fe - iX45. Evropski Hyundai iX55 će pokretati 2,2 litarski turbo dizel V6 motor, dok se Amerikancima Veracruz nudi sa 3,6 litarskim V6 benzincem sa 250KS i automatskim šestostepenim menjačem. Novi iX55 će u Evropi startovati sa cenom od oko 45.000 evra, a Korejci se nadaju da će godišnje Evropljanima prodati oko 5000 primeraka ovog SUV-a. Lansiranje modela iX55 je deo stratgeije Hyundaija po kojoj će u Evropi povećati prodaju svojih automobila sa sadašnjih 350.000 na 450.000 godišnje. Inače, Veracruz je u Americi lansiran početkom ove godine (premijera je bila u januaru na salonu u Detroitu). Naravno, Hyundai nije slučajno izabrao baš salon u Detroitu za mesto premijere Veracruza. Budući da SAD predstavljaju glavno tržište ovakvih full-size "terenaca", Hyundai nije smeo sebi da dozvoli da u tom segmentu nema predstavnika. Kao konkurenciju Veracruzu u Hyudaiju vide već etablirane modele poput Lexusa RX350, Mazde CX-7, Nissana Murano, Hondu Pilot, BMW X5, VW Touareg i Volvo XC90. Što se dizajna tiče, fabrika napominje kako su koristili "fluidne i organske forme da bi kreirali rafiniranu i luksuznu pojavu" ovog automobila. Od opreme Veracruz ima sitnice poput pomoći pri parkiranju, keyless go kartice i naravno moćni muzički sistem. Za bezbednost se brinu serijski ESP (elektronska kontrola stabilnosti) i bočne vazdušne zavese, koje pokrivaju sva tri reda sedišta.

  




Izvor : www.sajam.net

Ministar trgovine i usluga u Vladi Republike Srbije Predrag Bubalo svečano je sinoć na Novosadskom sajmu otvorio 7. sajam automobila "Auto Show – Novi Sad" (traje do 28. oktobra). Iako je ovo 7. sajam automobila može se reći da je jubilarni jer je pre 115 godina u Novi Sad iz Pariza stigao prvi automobil – reko je ministar Bubalo i naglasio da više od 150 izlagača i 37 premijera na Novosadskom sajmu govori koliko proizvođači automobila cene Srbiju kao potencijalno isplativo tržište. Prema rečima ministra Bubala, Srbija je oduvek imala snažnu automobilsku industriju, tako da i nije čudo da je ove godine oformljen jedan od prvih klastera upravo u toj grani privrede. On je izrazio nadu da će do sledećeg Sajma automobila u Novom Sadu Zastava imati strateškog partnera jer su u toku pregovori sa Fiatom i Opelom o izradi njihovih modela "astra" i "punto" u pogonima kragujevačke fabrike. Svečano otvaranje proteklo je u znaku slogana 7. sajma automobila – "Sigurna strast". Zabavnim programom, defileom oldtajmera i manekenki predstavljeni su povratak u prošlost i pogled u budućnost, lepota sigurnosti ali i izazov strasti.

-Promocije novih modela automobila, noviteti u teretnom programu, kao i pratećim granama automobilske industrije, specijalni sajamski popusti za kupovinu vozila, najveći Tuning Styling Show na Balkanu, izložba oldtajmera i poklon-igra za posetioce obeležiće 7. sajam automobila  na Novosadskom sajmu.  

-Posetioci će tokom šest sajamskih dana, na 10.000 metara kvadratnih imati prilike da vide 37 premijera, kao i  aktuelne, popularne i nove modele najpoznatijih proizvođača: "Opel", "Volkswagen", "Fiat", "Škoda", "Peugeot", "Dacia", "Chevrolet", "Renault", "Toyota", "Citroen", "Lada", "Hyndai", "Honda", "Ford", "Kia", BMW, "Seat", "Audi", "Suzuki", "Mazda", "Nissan", "Mini", "Isuzu", "Subaru", "Mitsubishi", "Ssangyong", "Alfa Romeo", "Porsche". Ove godine na Sajmu automobila biće predstavljeni "Volvo" i "Land Rover". Među brojnim učesnicima je i domaća "Zastava".

-Sadržina izlaganja :

  • Putnička vozila
  • Teretna vozila (kamioni, laka dostavna vozila, vozila posebne namene)
  • Autobusi i mini-busevi
  • Motocikli, skuteri, mopedi i bicikli
  • Kamp-prikolice
  • Jahte, gliseri, čamci
  • Rezervni delovi i alati
  • Auto-servisna oprema
  • Goriva i maziva
  • Auto-kozmetika
  • Pneumatici
  • Audio i video oprema za vozila
  • Zaštita za vozila (alarmni uređaji)
  • Garažna vrata
  • Osiguranje, lizing, kreditiranje
  • Stručna literatura (katalozi, časopisi, magazini) 

-Radno vreme Sajma je od 10 do 19 časova, pojedinačna ulaznica košta 350 dinara, za grupe veće od 15 posetilaca karta staje 250 dinara, a za decu do 12 godina, penzionere i studente cena ulaznice je 200 dinara. 

- Svi posetioci Sajma automobila s kupljenim ulaznicama konkurisaće za skuter "sprint", darodavca "Massetehnic" iz Novog Sada. Pored toga, Novosadski sajam je obezbedio i pet dana u četvorokrevetnom apartmanu na Zlatiboru, koji daruje Turistička agencija "Adigraf", kao i dva raftinga na Drini, poklon Sportsko-turističkog centra "Bajina Bašta".


 

-Najskuplji automobil na ovogodišnjem Sajmu automobila je BMW 760 iL, koji košta 172.954 evra. U taj luksuzni model, koji se ne proizvodi serijski, ugrađena je najsavremenija oprema i, kako kažu na štandu na kojem je izložen, reč je o jednom od najprestižnijih vozila na Sajmu. Automobil iz serije 7 kompanije BMW poseduje "V12" motor zapremine 5.972 kubika, od 445 konjskih snaga. Do 100 kilometara na čas ubrzava za 5,6 sekundi, a maksimalna brzina mu je 250 km/h. Prodaje se u safir, crnoj i metalik boji, a unutrašnjost mu je kompletno opremljena "klab blek" (Club Black) kožom. Udobnost i komfor su na najvišem nivou, kao i praktična upotreba tog automobila. Osim kožnih sedišta, opremljen je telefonom, frižiderom, DVD plejerom, kamerom, kao i najsavremenijom auto–elektronikom.


 

-Najjeftiniji automobil na sajmu je "Zastavin" model "101 skala 55" čija je cena, sa sajamskim poustom od 18 odsto, 299.625 dinara i 60 para, odnosno 3.879 evra, po srednjem kursu Narodne banke Srbije. Među jeftinijim modelima je i "jugo koral IN 1,1", koji se prodaje sa sajamskim popustom po ceni od 327.242 dinara i 32 pare, odnosno 4.240 evra. Taj automobil je ponuđen i za 22.000 dinara manje u ekonomik varijanti, koja nije izložena na Novosadskom sajmu, ali se u toku Sajma automobila može ugovoriti njegova kupovina.

-Popusti i pokloni za kupovinu automobila 

Gotovo svi izlagači u Novom Sadu odobravaju popust na prodaju modela, poklanjaju dodatnu opremu, ili od cene odbijaju porez na dodatu vrednost. Cena "zastave 10" na Sajmu je 10 odsto niža, a "101 skala 55" može da se kupi sa popustom od 20 procenata. Ostali modeli domaćeg proizvođača prodaju se sa popustom od 18 procenata.

"Džip" i "Krajsler" vozila ("Jeep" i "Chrysler") na Novosadskom sajmu su jeftinija od tri do 21 odsto. Najviši popust je za "krajsler vojadžera" (chrysler voyager), za porodice sa troje i više dece. Takvim porodicama "dodž avendžer" (dodge avenger) se prodaje sa popustom od osam odsto. "Fordovi" modeli na prodaji su sa popustom od 22 odsto.

"Honda džez" (honda jazz) može da se kupi uz popust od 500 evra, "sivik" (civik) je tri odsto, a "akord" (accord) pet odsto jeftiniji. Besplatni servisi i senzori za parkiranje posebni su pokloni za "Hondina" vozila, u vreme Sajma automobila na Novosadskom sajmu.

"Micubiši" (Mitsubishi) poklanja kofer sa nosačima, a za pojedine modele "Suzuki" i do 2.500 evra. "Mazdina" vozila na Sajmu se mogu pazariti uz popust od 1.500 do 2.000 evra, dok je cena KIA modela umanjena za porez na dodatu vrednost.

Za "Audi" modele odobrava se popust od četiri do pet odsto na bruto cenu. Kod pojedinih modela taj popust je i do 6.000 evra. "Be-em-ve" (BMW), u zavisnosti od modela, tokom Sajma automobila "Auto šou – Novi Sad" (Auto Show – Novi Sad) poklanja tri odsto popusta ili opremu vrednu i do 2.530 evra.
"Opelova" vozila, u zavisnosti od modela, su od 1.500 do 2.000 evra jeftinija, a "Ševroletova" (Chevrolet) od 1.000 do 2.000 evra.

U toku Sajma sva "Folksvagenova" (Volkswagen) vozila su četiri odsto jeftinija, a "Škodina" od pet do 11 procenata.

"Pežoi" (Peugeot) su jeftiniji i do 2.000 evra, "Renoi" do 1.500, a "Sitroenove" (Citroen) cene su pet procenata niže. Na modele "bravo" i "panda", italijanskog proizvođača "Fiat", odobren je popust od tri odsto, a za "grande" od dva do četiri odsto.

-Ponuda lizing kuća

Kupovina putničkog i teretnog programa na lizing i ove godine je olakšana kroz ponude lizing kuća koje se utrkuju da ponude bolje uslove. "Uspeh počinje lizingom", "Poverenje povezuje", "Lizing kao Švajcarska", samo su neki od slogana kojim ovi ponuđači finansijskih usluga privlače potencijalne buduće vlasnike vozila.

Neke od akcija pripremljene su posebno za Sajam automobila na Novosadskom sajmu, poput specijalne akcije "S lizinga", "S renta" i firme "Stojanov auto" koja prodaje "Hondina" vozila. Automobil je moguće kupiti preko operativnog ili finansijskog lizinga, a kao primer u tim kompanijama daju kupovinu "honde akord 2.0 sport" (honda accord 2.0 sport), koja košta 21.680 evra, a, uz depozit od 20 odsto, rata na 60 meseci iznosi 351 evro.

"Hipo lizing" (Hypo leasing) kao prednosti ističe prilagođeno finansiranje ličnoj i poslovnoj situaciji klijenta, ličnog savetnika, brzu i efikasnu proceduru, kao i slobodu odlučivanja o visini mesečne rate i trajanju lizinga.

Siguran kurs i niže kamatne stope promoviše "VB lizing", koji nudi mogućnost indeksiranja mesečnih rata u švajcarskim francima. Ta kompanija nudi tri modela lizinga za fizička i pravna lica. Minimalno učešće je 20 odsto za pojedince, odnosno 5 odsto za pravna lica na bazi cene vozila sa PDV-om. Vozila se finansiraju na period od 2 do 6 godina

"Porše lizing" (Porsche leasing) ima dve vrste plaćanja, finansijski lizing i program pod nazivom "Rent plus". U prvom slučaju rok otplate je do 72 meseca, isplatom poslednje rate vozilo prelazi u vlasništvo primaoca lizinga, rate su fiksne, a obezbeđen je povrat PDV-a. "Rent plus" program je ugovorni odnos koji omogućuje zakup vozila uz značajno nižu mesečnu ratu, uz mogućnost njegove potpune otplate po isteku roka od 60 meseci.

Maksimalno opterećenje mesečnog dohotka fizičkih lica kod operativnog lizinga je 50 odsto. Ukoliko se plati depozit od 25 odsto, mesečno zaduženje može biti utvrđeno i u iznosu više od 50 odsto. Odobrenje je moguće dobiti za kratko vreme na štandovima izlagača na Novosadskom sajmu, a sve kuće uglavnom nude i skraćenu listu potrebne dokumentacije za sve zainteresovane klijente.

 

 (Dalje)

Kelleners KS 335i

23 Okt 2007 - 01:27 Tuning Link


Iz nemačke tjuning kuće Kelleners Sport posle obrade limuzinske i karavan verzije BMW-a serije 3 (modeli E90 i E91), sada stiže i modifikovana serija 3 u Coupe varijanti (model E92). Budući da vlasnik kompanije (Ralf Kelleners) ima dugogodišnje trkačko iskustvo, ono je i upotrebljeno u razvoju ovog BMW-a, naročito u optimizaciji novih aerodinamičkih elemenata na karoseriji i doteranom vešanju (potonje može da bude niže do maksimalno 45 mm). Ti elementi su, osim za poboljšanje aerodinamike i voznih osobina, zaslužni za moćniji i sportskiji izgled ove "Trojke", a obuhvataju novi prednji spojler, atraktivnije pragove, kao i spojler na poklopcu prtljažnika. Bez novih felni ne ide, pa je Kelleners Sport za ovu "Trojku" ponudio i atraktivne točkove od 19 inča, nazvane Vegas 2, a tu su i proširen trag točkova, pojačane kočnice (diskovi 355 x 33 mm) i novi sportski izduvni sistem (u ponudi ili dva završetka prečnika po 100 mm ili četiri završetka sa po 76 mm). Poznati 3,0 litarski bi-turbo agregat sa 6 cilindara ovde umesto standardnih 306KS razvija 360KS i 480Nm obrtnog momenta, dok je maksimalna brzina umesto elektronski ograničenih 250 km/h na serijskom modelu, kod ove "Trojke" porasla na 275 km/h (pojačanje snage motora Kelleners Sport inače naplaćuje 2700 evra). Ni unutrašnjost nije ostavljena po strani, tačnije doterana je novim elementima od aluminijuma i karbona. Ovde i napomena da Kelleners Sport nudi i kit za povećanje snage motora novog BMW-a M3, zahvaljujući kome M3 umesto fabričkih 420KS i 400Nm razvija 460KS i 425Nm.