
Osim prototipa Mixim concept, Nissan je za salon u Frankfurtu spremio i
zanimljivu studiju na bazi Micre C+C, nazvanu Colour + Concept (prva slika),
kao i blago modifikovanu standardnu Micru za 2008. (druga slika). Micra C+C Colour
+ Concept je osmišljena i dizajnirana u Nissanovom evropskom dizajnerskom
centru u Londonu (Nissan Design Europe), a poenta svega je da se skrene pažnja
kako na obnovljenu Micru za 2008. godinu, tako i na najnoviju tehnologiju u
proizvodnji boja za automobile. Micra C+C Colour + Concept se pre svega ističe
dvobojnom karoserijom, čiji gornji deo je ofarban u tzv. Liquid Metal zlatnu
boju, dok je kao kontrast ostatak karoserije nalazi u beloj boji. Kontrast boja
se nastavlja i u interijeru, pa su tako gornji delovi unutrašnjosti u beloj, a
donji u crnoj boji. Što se tiče pomenute redizajnirane, i kako u Nissanu
napominju, zrelije i sofisticiranije Micre za 2008. godinu, razlike u odnosu na
aktuelni model su zaista minimalne, pa su uočljive tek na drugi ili treći
pogled. Aktuelna Micra inače uskoro slavi svoj peti rođendan, pa su u Nissanu ovaj
trenutak iskoristili za još jedno suptilno zatezanje bora ovog modela, kako bi
ostao u trci sa japanskim konkurentima, kao što su nova Mazda2, obnovljeni Suzuki
Swift, upravo doterana Toyota Yaris, a ne treba zaboraviti i novu Hondu Jazz,
koja će se pojaviti za manje od dva meseca. Ukratko, Micru za 2008. karakterišu
diskretno doterani eksterijer (više diskretnih hromiranih detalja, zatamnjena
kućišta prednjih svetala, B stubovi u crnoj boji i sl.) i interijer (novi
dizajn presvlaka za sedišta, nove boje i materijali u kabini), kao i bogatija
standardna i opciona oprema (između ostalog, tu je i Speed Limit Warning sistem,
koji vozača zvučnim signalom opominje da je "probio" ranije podešenu
maksimalnu brzinu). Ponuda modela je sada pojednostavljena, pa je Micra za
2008. dostupna u četiri osnovna paketa opreme : Visia, Acenta, Tekna i Active
Luxury. Motori ostaju benzinci od 1,2 litra (sa 65 i 80KS), 1,4 L (sa 88KS), 1,6L sa 110 konja i 1,5 litarski dizelaš sa 86KS.

Dok svi proizvođači hrle na salon automobila u Frankfurtu (11. – 23. septembar), u italijanskom Fiatu su se odlučili za drugačiju taktiku, pa će zvaničnu svetsku premijeru restilizovane Lancije Muse održati u Veneciji, na tamošnjem filmskom festivalu, koji se održava od 29. avgusta do 8. septembra. Nova Musa u osnovi ne donosi nikakvu revolucija na polju dizajna, ali će ovim kozmetičkim tretmanom i nešto dinamičnijim izgledom, pokušati, ako ne da pridobije nekog novog kupca, ono bar da zadrži stare (a ti stari kupci su zaslužni za činjenicu da je Musa tokom 2006. i 2007. najprodavaniji kompaktni MPV model u Italiji). Italijani ističu da nova Musa nudi miks elegancije i neformalnosti, kao i unutrašnjost sa tipičnom italijanskom atmosferom. Najveće izmene na prednjem delu Muse se tiču modifikovane maske hladnjaka (sa Lancijinim novim logom), kao i novog branika sa drugačijim otvorima za vazduh, koji je dobio i veliku hromiranu lajsnu. Redizajnirana Musa je inače nešto duža u odnosu na sada već staru verziju, što je posledica modifikovanog zadnjeg dela automobila, koji ima i povećanu zapreminu prtljažnika (sada 390 litara, što je za 70 litara više u odnosu na prethodnika). Uz nova zadnja LED svetla, Musa je pozadi dobila i drugačije oblikovan branik (takođe sa hromiranom lajsnom), a pozitivna posledica promena pozadi je i za 4 cm niži utovarni prag, čime je olakšano ubacivanje prtljaga. Uz nove aluminijumske točkove, nove boje za karoseriju (uključujući i dvobojne kombinacije), bolju zvučnu izolaciju, bogatiju standardnu i opcionu opremu (panoramski stakleni krov, dvozonski klima uređaj, Bose muzički sistem), kao i kvalitetnije materijale u unutrašnjosti, to je to. Što se palete motora tiče, tu nema novina, pa Musu i dalje pokreću već poznati 1,4 litarski benzinci sa 77 i 95 konja, kao i Multijet dizelaši zapremine 1,3 litra (sa 70 i 90 konja) i 1,9 litarski sa 100KS. U ponudi su klasični manuelni menjači i DFN robotizovani sekvencijalni menjač. Kako se navodi u saopštenju, uprkos kompaktnim dimenzijama (dužina nešto preko 4, širina 1,70, visina 1,66 metra), Musa i dalje putnicima nudi visoku bezbednost i maksimalni komfor.

Osim one prerade Mercedesa CLS 350 (o kome je već bilo reči pre nekoliko dana), tjuner ART je za salon u Frankfurtu (11. – 23. septembar) pripremio i svoje viđenje Mercedesove GL klase. Osim robusnog aero body paketa za karoseriju (tu su novi branici sa većim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerom, dodatna dnevna svetla u LED tehnologiji, prednja Xenon svetla sa novim crnim kućištima, širi pragovi, zadnji difuzor), najvažnije promene su u stvari na motorima. Tako model ML 320CDI umesto serijskih 224KS i 510Nm sada u ART-ovoj verziji razvija 269KS i 612Nm, a model GL 420CDI umesto standardnih 306KS i 700Nm, sada ima 367KS i 840Nm ! To su bili dizelaši, a sad evo kako je prošao benzinski model GL 500. Naime, njegov V8 motor je pojačan sa 388KS i 530Nm na 462 konja i 615Nm. Ovaj poslednji GL, težak inače 2300 kg, postiže 255 km/h i ubrzava do 100 km/h za 6 sekundi. Ovaj ART-X64 je dobio i novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika (sa po dva završetka na levoj i desnoj strani automobila za bolji zvuk) i nove felne veličine od 18, 19, 20 ili čak 22 inča (na ove poslednje se montiraju gume dimenzija 302/35 R22). Tu je i ogibljenje koje zahvaljujući posebnom elektronskom modulu može da se spušta za 35 do 70 mm. Da kažemo i da je i unutrašnjost doživela promene u vidu "oplemenjivanja" kožom, alkantarom, novim sportskim volanom i aluminijumskim pedalama.

Korejski Chevrolet je kupcima u zemljama zapadne Evrope ponudio novu verziju svog SUV modela Captiva. Naime, pored već poznatog 2,0 litarskog VCDi dizelaša sa 110kW/150KS i 320Nm, Captiva je sada dobila i oslabljenu verziju tog motora sa 93kW/127KS pri 4000 obrt./min.i 295Nm obrtnog momenta. Sa ovim motorom, Captiva postiže maksimalnih 179 km/h, ubrzanje do 100 km/h traje 11,7 sekunde, dok je prosečna potrošnja po fabričkim podacima 7,2 litra dizela na 100 km. Cena za ovu Caprivu 2,0 VCDi u Francuskoj iznosi 25.700 evra. Chevrolet u Captivu inače ugrađuje i 2,4 i 3,2 litarske benzince sa 136, odnosno 230 konja.
Popusti za Chevrolet, Mazdu, Suzuki i Seat

U moru različitih letnjih popusta, koje odobravaju domaći uvoznici automobila, izdvajamo ponude za kupovinu Chevroleta, Mazdi, Suzukija i Seata. Kupci korejskih Chevroleta mogu da uštede od 700 do 1500 evra, zavisno od modela, a budući vlasnici japanske Mazde od 1500 do 2300 evra. Maleni Chevrolet Spark je na sniženju od tačno 1000 evra (osnovni model košta 6760 evra), Aveo je jeftiniji za 700 evra (bazni model sa troja vrata zapada 8420 evra), dok za Lacetti važi popust od 1100 evra (za modele sa dizel motorima) do 1500 evra, koliko su jeftinije verzije sa benzinskim agregatima. Tako je bazni Lacetti 1,4 16V SE sa petora vrata i motorom od 94 konja, moguće kupiti već za 12.940 evra. Sve navedene cene uključuju PDV. Još veće popuste odobrava Mazda, i to prilikom kupvine Mazde3 i Mazde6. Naime, sve do 31. oktobra, Mazda6 je jeftinija za 2300 evra (u ponudi se inače nalaze i benzinske i dizel varijante sa paketom opreme Active), dok se za Mazdu3 odobrava popust od 1500 evra. Sada najpovoljnija Mazda3 1,4i CE sa benzinskim motorom od 84KS, košta 15.150 evra sa PDV-om, a osnovna Mazda6 1,8i Active sa benzincem od 120KS staje 21.400 evra, takođe sa PDV-om. Suzuki od 28. avgusta, u okviru svoje posebne ponude, nudi model Swift 1,3 GC sa petora vrata po nižoj ceni od 10.500 evra, ali budući da je broj automobila ograničen, potencijalni kupci treba da požure. I na kraju, španski Seat takođe pokreće novu prodajnu kampanju, tokom koje će svi automobili ove marke (sa zaliha) biti jeftiniji za 6 % (uz izuzetak MPV modela Altea, za koga važi sniženje od 8 procenata). U toku trajanja ove prodajne akcije, Seat svim potencijalnim kupcima, koji automobile kupuju na kredit ili lizing, neće naplaćivati troškove obrade.

Ruska kompanija GAZ Group (poznata po proizvodnji Volgi) danas je na moskovskom salonu automobila Interauto Show, predstavila svoj najnoviji model nazvan GAZ Siber. Ako vam se učinilo da ste ovaj auto već negde videli, u pravu ste. Ovo je stari Chrysler Sebring, samo sa restilizovanim prednjim i zadnjim krajem automobila. Naime, još u aprilu prošle godine, GAZ je otkupio prava na proizvodnju stare generacije Chryslera Sebring, a na njegovoj bazi je britanska kompanija UltraMotive razvila novi GAZ Siber. Naravno, Siber je u potpunosti prilagođen ruskim uslovima saobraćaja, pa je u odnosu na originalni Chrysler Sebring dobio tvrđe ogibljenje i viši klirens, odnosno rastojanje od tla (hmm, možda ne bi bilo loše da ovakav Siber vidimo i na našim "putevima"). Osnovne karakteristike automobila izgledaju ovako : motor je benzinac zapremine 2,0 litra i razvija 104kW/141KS, a osnovna oprema sadrži klima uređaj, dva vazdušna jastuka, ABS, traction control, halogena prednja svetla, podesiv servo upravljač, podesivo vozačko sedište po visini, hi-fi sistem sa šest zvučnika, el. retrovizore itd. Bazna verzija Sibera će u Rusiji koštati oko 18.000 dolara (oko 13.200 evra), a najavljuje se i proširenje palete motora sa 2,4 i 2,7 litarskim agregatima, kao i uvođenje varijante sa automatskim menjačem. Proizvodnja Sibera počinje u martu naredne godine, a tokom 2008. planira se produkcija od 20.000 komada, a 2009. 40.000. Fabrika inače ima kapacitet od 100.000 automobila godišnje, a radnici su prošli obuku u Chrysleru i kompaniji Magna Steyr (osim toga Chrysler će asistirati i u nadgledanju kontrole kvaliteta, da bi obezbedio da Siber zadovoljava tražene standarde).

Nemački tjuner G-Power (ima skoro tri decenije iskustva u preradi BMW automobila) je u BMW M3 CSL (serija E46) uspeo da smesti 5,0 litarski V10 motor iz aktuelnih BMW-ovih modela M5 i M6, ali kako inžinjerima iz G-Powera ni to nije bilo dovoljno, pomenuti agregat sada umesto standardnih 373kW/507KS razvija svih 410kW/550KS i 580Nm obrtnog momenta, što je već "teritorija" supersportskih automobila. Ovolika snaga je zaslužna za katapultiranje ovog M3 CSL do 100 km/h za 4,2 sekunde, do 100 km/h mu treba 11,6 sekundi, a maksimalma brzina je skočila na 335 km/h (serijski CSL može 285 km/h). U poređenju sa standardnim modelom M3 CSL (ima 360KS i 370Nm), ovaj G-Power ima bolji odnos težina/snaga, tačnije taj odnos iznosi 2,7 kg/1KS (standardni M3 CSL 3,9 kg/1KS). Osim motora, novo je i sportsko KW ogibljenje, podešeno na stazi Nirburgring, a tu su i novi Silverstone desetokraki alu točkovi, veličine 21 inča. Da ne bude zabune, ovo nije nikakav unikatni prototip, koji je napravljen samo radi pokazivanja sposobnosti G-Powera, već će ova nemačka tjuning kuća (naravno za lepu sumu) svakome ko želi i ima finansijskih mogućnosti, napraviti jednu ovakvu konverziju. I ne samo na ovom modelu, već i u slučaju modela serije BMW 3 coupe (verzija E92), Z4, X5 i novog M3. Ako Vam to nije dovoljno, G-Power priprema još brutalnije verzije ovog motora, koje će razvijati 471kW/640KS, pa čak i 559kW/750KS !!
Nissan Mixim concept

Japanski Nissan će na salonu automobila u Frankfurtu sredinom septembra izložiti i svoju najnoviju studiju, nazvanu Mixim concept. Radi se o automobilu kompaktnih dimenzija, namenjenog pre svega mlađim vozačima (naravno pod uslovom da ikada uđe u serijsku proizvodnju u ovakvom ili sličnom izdanju), koji vreme uglavnom provode za kompjuterom i surfujući internetom. Zato su i volan i ostale komande u kabini insiprisani interfejsima, koji su poznati igračima kompjuterskih igrica. Auto inače ima tri mesta za sedenje, a pažnju pre svega privlači centralna pozicija vozačevog sedišta, dok su ostala dva sedišta smeštena sa njegove leve i desne strane (postoji i pomoćno četvrto sedište za svaki slučaj, a spakovano je u poseban modul iza vozačevog sedišta). Mixim concept pokreću dva elektromotora (Nissan "Super Motor"), koji koriste kompaktne litijum-jonske baterije (bez obzira na to, Mixim je težak samo 950 kg). Jedan motor pokreće prednju osovinu, a drugu zadnju, pa Mixim concept ima integralni pogon na sva četiri točka. Sam Mixim concept je inače manji coupe, koji se ističe oštrim linijama, vratima, koja se otvaraju visoko u vis, velikim vetrobranom (koji se estetski uklapa sa bočnim staklima pa liči na vizir zaštitne kacige), kao i LED prednjim dnevnim svetlima. Kao što je već napomenuto, Mixim concept se odlikuje kompaktnim dimenzijama, koje mu olakšavaju manevrisanje u gradu, a one izgledaju ovako : dužina 3700 mm, širina 1800 mm, visina 1400 mm, dok se međuosovinsko rastojanje proteglo na 2530 mm. Drugim rečima, Mixim concept je kraći i niži, ali i nešto širi od Micre.

Nezavisna organizacija EuroNCAP, koja sprovodi tzv. crash testove automobila radi utvrđivanja njihove bezbednosti (i na osnovu rezultata podeljuje ocene u obliku već famoznih zvezdica), danas je objavila rezultate najnovije serije njihovih testova. Ocenjivani su Fiat 500, Renault Twingo II, Kia Ceed i Peugeot 308. Tako je novi retro Fiat 500 osvojio ukupno 35 bodova, odnosno svih pet zvezdica za bezbednost putnika, čime su potvrđene najave Fiatovih čelnika da će bez obzira na male dimenzije, novi 500 biti itekako bezbedan automobil. Fiat 500 je osvojio i tri zvezdice (od mogućih 5) za sigurnost dece, kao i dve od četiri zvezdice za bezbednost pešaka. S druge strane, njegov možda i najveći konkurent Renault Twingo II, nije uspeo da postigne isti rezultat, tačnije Twingo II je osvojio ukupno 28 bodova, što je bilo dovoljno tek za četiri zvezdice prilikom ocenjivanja bezbednosti putnika (za bezbednost dece i pešaka Twnigo je dobio po dve zvezdice). Možda najveće iznenađenje ove serije testiranja jeste izuzetan rezultat nove Kije Ceed, koja je postala prvi automobil ove marke, koji je osvojio svih pet zvezdica za bezbednost putnika otkako je EuroNCAP 2003. prvi put ocenjivao neki Kijin automobil. U pogledu sigurnosti dece, Kia Ceed je dobila četiri od mogućih pet zvezdica, a za bezbednost pešaka dve od četiri zvezdice. I novi Peugeot 308 je dobio svih pet zvezdica za sigurnost putnika, što je bilo i za očekivati, pa i ne predstavlja neko iznenađenje. Za bezbednost dece, 308-ica je ocenjena sa 4 zvezdice, a za sigurnost pešaka sa tri od pet zvezdica.

Nemački tjuner Brabus je predstavio novi Brabus Power Xtra D3 S kit za povećanje
snage motora Mercedesovog modela C 220 CDI. Konkretno, snaga je porasla za 37kW/50KS,
odnosno sa 125kW/170KS na 162kW/220KS, a "o istom trošku" je povećan
i obrtni moment sa 400 na 480Nm. Naravno motor zadovoljava Euro4 standarde, a Brabus
za ovu preradu daje i garanciju u trajanju od tri godine ili 100.000 km. Osim
bolje elastičnosti motora, porast snage se odrazio i na performanse ove C
klase, pa tako sprint od 0 do 100 km/h traje 7,8 sekundi (skoro sekundu bolje
od fabričkog modela), a maksimalna brzina iznosi 239 km/h, ili 10 km/h više u
odnosu na serijski primerak. Osim motorom, u Brabusu su se pozabavili i
izgledom C klase, pa potencijalnim kupcima nude i sportsko-elegantan
aerodinamički kit (novi branici, spojleri, pragovi, zadnji difuzor, spojler na
poklopcu prtljažnika, dodatna svetla napred, nova maska bez trokrake zvezde),
sportsko i spušteno ogibljenje, pojačani kočioni sistem, sportski izduvni
sistem od nerđajućeg čelika sa četiri cevi, kao i ekskluzivno opremljenu kožnu unutrašnjost. Zvanična premijera ovog Brabusa C 220 CDI održaće se na salonu automobila u Frankfurtu sredinom septembra.

Kao što smo već pisali pre nekoliko dana, Peugeot će na salonu u
Frankfurtu
(11. – 23. septembar), osim 207-ice SW u Outdoor verziji, prikazati i
model 207
SW RC, odnosno sportsku varijantu ovog malog karavana dužine 4,16
metara. Tada
međutim (osim jedne slike) nisu bile
dostupne i preciznije informacije o ovom automobilu. Ipak, juče je
francuski
proizvođač konačno objavio i tehničke podatke za 207-icu SW RC i par
novih
slika. Pod haubom se skriva već poznati 1,6 litarski THP (Turbo High
Pressure) motor,
razvijen u saradnji sa bavarskim BMW-om (koriste ga i Mini Cooper S i
Peugeot
207 RC u varijanti sa troja vrata), a uparen je sa 5-stepenim manuelnim
menjačem. Ovaj četvorocilindraš sa turbo punjačem i 16 ventila razvija
128kW/175KS
i 240Nm obrtnog momenta (dostupan u rasponu od 1600 pa do 4500
obrt./min., a sa
overboost funkcijom privremeno raste na 260Nm). To je dovoljno za
maksimalnu
brzinu od 220 km/h, ubrzanje do stotke za 7,6 sekundi, prosečnu
potrošnju od
7,4 litara benzina (fabrički podatak) i emisiju CO2 od 175 grama po
kilometru. Da
se radi o sportskijoj verziji 207-ice SW, govore detalji poput
17-inčnih alu
felni sa gumama Bridestone Potenza (dimenzija 205/45 R17), hromiranih
retrovizora, duplog završetka izduvne cevi, panoramskog staklenog
krova, zadnjeg krovnog
spojlera, kožnog volana, aluminijumskih pedala, a tu je i niže i tvrđe
podešeno ogibljenje, kao i diskovi kočnica od 302 mm na prednjim
točkovima, a pozadi od 249 mm. U standardnoj opremi se nalazi i šest
vazdušnih jastuka, kao i elektronski bezbednosni sistemi kao što su
ABS, EBD, EBA i ESP.
Mitsubishi Concept-cX po drugi put

Prošlog meseca je japanski Mitsubishi objavio prve dve zvanične skice njihovog novog koncept automobila, spremnog za predstojeći septembarski salon automobila u Frankfurtu, a sada su končano objavljene i prve slike ovog automobila u njegovoj definitivnoj formi. Kako to već obično biva, na skicama je Concept-cX izgledao mnogo atraktivnije i dinamičnije, dok je u realnosti "ispalo" da auto ima daleko viši krov i ipak manje atraktivnu spoljašnost. Ipak, bez obzira na manje razočarenje, određena doza privlačnosti i dalje postoji, jer prednji deo veoma liči na (uspešno) dizajnersko rešenje novog Lancera i sportskog modela EVO X. Kako bilo, Concept-cX u stvari predstavlja najavu nove generacije kompaktnog Mitsubishijevog SUV modela. Concept-cX koristi novi, visoko efikasni 1,8 litarski dizel motor sa turbinom promenljive geometrije (VG), dizelskim oksidacionim katalizatorom (DOC) i filterom čestica čađi (DPF) u izduvnom sistemu, što sve zajedno čini da ovaj agregat zadovoljava Euro5 norme. Motor inače raspolaže sa 136KS i 280Nm obrtnog momenta. Ekološki su podobni i materijali korišćeni u kabini, a dobijeni su, između ostalog, i od bambusa. Takođe, Concept-cX ima ugrađenu i novu Mitsubishijevu SST transmisiju (Sport Shift Transmission), drugim rečima menjač sa duplim kvačilom, kakav smo već videli kod modela VW grupacije. Naravno, pogon je na sva četiri točka, a radi se o elektronski kontrolisanom 4WD sistemu, koji snagu prenosi na 19-inčne točkove (gume 225/45R19) i koji je zaslužan za odličnu upravljivost i izuzetnu stabilnost po svim vrstama podloge. Inače, Concept-cX je dugačak 4100 mm, širok 1755 mm i visok 1555 mm, pa svojim kompaktnim dimenzijama omogućava lako manevrisanje kroz gradske gužve, čemu doprinosi i odlična preglednost za vozača, uslovljena visokom pozicijom sedenja.

Mercedesov najnoviji SLK 55 AMG Black Series je i zvanično upravo krenuo u prodaju, i to po ceni od 92.500 evra. Pokreće ga nova verzija 5,4 litarskog V8 motora, koji sada razvija 298kW/400KS, što mu omogućava maksimalnu brzinu od 278 km/h i ubrzanje do 100 km/h za samo 4,5 sekunde. Pored snažnijeg motora, novi SLK 55 AMG Black Series je dobio i fiksni tvrdi krov (izrađen od karbona), modifikovana prednja krila (takođe od karbon fibera), restilizovani prednji spojler, kao i novi AMG-ov sportski filter za vazduh i novi izduvni sistem sa četiri završetka (po dva na levoj i desnoj strani). Da bi se snaga ovog automobila adekvatno prenela na podlogu, inžinjeri AMG-a su između ostalog za ovaj SLK predvideli vešanje, koje se podešava po visini i nove 19-inčne alu točkove, dok se za zaustavljanje brinu kočioni diskovi prečnika 360 mm napred, odnosno 330 mm nazad. U unutrašnjosti je SLK 55 AMG Black Series bogatiji za nova AMG sedišta ("kadice"), upravljač presvučen kožom i alkantarom, kao i detaljima od karbon fibera. Kome to nije dosta, na raspolaganju je i široka paleta dodatne opreme, koja uključuje i kompletnu kožnu unutrašnjost (sedišta, armaturna ploča, centralna konzola, nasloni za ruke i oplate vrata), a tu je i poseban AMG karbon paket i za kabinu i za eksterijer.
Audi je konačno i zvanično objavio prve fotografije i specifikacije
svog novog modela A4 za 2008. godinu, čija se premijera inače planira
za salon automobila u Frankfurtu (održava se od 11. do 23.
septembra). Ovog puta,
u prilici smo da
konačno u celosti vidimo i zadnji kraj, kao i unutrašnjost novog A4.
Ipak, bez
obzira na nove slike, prvi utisak i dalje važi. Naime, čisto
dizajnerski
posmatrano, novi A4 praktično predstavlja samo Audi A5 sa parom vrata
više i
višim krovom (naročito zadnji kraj veoma liči na pomenuti A5, što važi
i za tipičnu
Audijevu instrument tablu, koja je takođe slična onoj iz A5, ali ima i
elemente
iz modela A6 i Q7). Jednostavno, iznenađenje je izostalo, pa i novi
Audi A4
zadržava već poznati korporativni look nemačke marke. Zato je možda
zanimljivije šta se krije ispod limenog odela. Pre svega, prednja
osovina je
pomerana unapred za 154 mm, što je omogućilo inžinjerima da motor
pomere više unazad
u odnosu na pomenutu prednju osovinu. Rezultat svega ovoga je bolja
distribucija težine automobila i poboljšanje njegovih voznih osobina.
Inače,
novi A4 se bazira na platformi, koju koristi i A5 i prilično je veći od
aktuelnog modela, odnosno dugačak je 4703 mm, a širok 1830 mm (sadašnji
A4 je dugačak 4586 mm, a širok 1805 mm). U unutrašnjosti, zahvaljujući
dužem međuosovinskom rastojanju od 2808 mm, putnici imaju više mesta u
odnosu
na prethodnu generaciju ovog automobila (putnici na zadnjim sedištima
su
dobili dodatnih 36 mm više za kolena, a više je mesta i za glavu i
ramena). Već
na prvi pogled je jasno da su u kabini upotrebljeni materijali viskog
kvaliteta
i da su kvalitet završne obrade, komfor i ergonomija na nivou, koji se
od Audija i očekuje. Inače, zapremina
prtljažnika iznosi 480 litara, a Cw količnik otpora vazduha 0,27.
Naravno, fabrika navodi da je novi A4 u svakom pogledu bolji od
istoimenog prethodnika (šteta što se od njega i dizajnerski ne
razlikuje mnogo), pa su tako poboljšane i vozne osobine, bolja je
zvučna izolacija, standardna oprema je bogatija, bezbednost putnika je
na višem nivou (šest vazdušnih jastuka, ABS, EBD, EBA i ESP sistemi su
standard), a tu je i novi Audi Lane Assist, odnosno sistem, koji
upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključenih žmigavaca.
Preko novog Audi Drive Select sistema, vozač ima mogućnost da podesi
odziv motora, menjača, upravljanja i ogibljenja po svom nahođenju. Osim
toga, upravljački sistem se prilagođava brzini kretanja, a kompletan
sistem amortizacije je podesiv.
Visoki kvalitet, prostranija i komfornija kabina, kao i bolja
ergonomija su već pomenuti. Uprkos tome
što za izradu karoserije nije korišćen aluminijum, osnovni model A4 1,8
TFSI je
ipak težak samo 1410 kg. Aluminijum je s druge strane iskorišćen pri
razvoju potpuno
novog vešanja, koji je napravljeno uglavnom od ovog laganog materijala.
Što se
motora tiče, u početku će se A4 opremati sa dva benzinca i tri
dizelaša. To su
1,8 litarski TFSI benzinac od
118kW/160KS i 250Nm, sledi 3,2 litarski V6 benzinac sa 195kW/265KS i
330Nm
obrtnog momenta (standardno sa Quattro integralnim pogonom), dok
dizelaše
predstavljaju 2,0 TDI sa 105kW/143KS i 320Nm, 2,7 TDI sa 140kW/190KS i
400Nm,
kao i 3,0 TDI od 176kW/240KS i 500Nm obrtnog momenta. Najsnažniji A4
3,2 FSI
Quattro do 100 km/h ubrzava za samo 6,2 sekunde i postiže elektronski
ograničenih 250 km/h (troši 9,2 litra goriva na 100 km), dok osnovni
benzinac 1,8 TFSI stiže do stotke za 8,6
sekunde i postiže maksimalno 225 km/h (potrošnja mu iznosi 7,1 litar).
Kod dizelaša najbrži je naravno 3,0 TDI,
koji do 100 km/h stiže za 6,1 sekundu, a postiže maksimalnu brzinu od
250 km/h (troši 6,9 litara dizela na 100 km).
Srednji 2,7 TDI model postiže 226 km/h, ubrzava do 100 km/h za 7,7
sekundi, a prosečno troši 6,6 litara. I na kraju, najslabiji 2,0 TDI
postiže maksimalnih 215 km/h, ubrzanje do stotke traje 9,4 sekunde, a
potrošnja iznosi samo 5,5 litara dizela (fabrička tvrdnja). Iako se u
početku neće nuditi DSG menjač sa duplim kvačilom (pojaviće se za oko
godinu dana), kupci će ipak moći birati između tri transmisije, odnosno
na
raspolaganju će biti klasičan 6-stepeni manuelni menjač, automatski
tiptronic i
CVT multitronic. Prvi primerci novog Audija A4 će se kod nemačkih
prodavaca
naći krajem novembra ove godine (cena od 26.000 evra pa naviše), dok se
prodaja na ostalim tržištima očekuje na
samom početku naredne godine. Za kraj smo dodali i zvaničan fabrički video novog A4.

Italijanski Maserati (koji je konačno ove godine ostvario prvi profit posle sušnih 17 godina otkako je pod vlašću Fiata) će na skorašnjem salonu automobila u Frankfurtu sredinom septembra predstaviti novu verziju svoje elegantne limuzine Quattroporte, za koju u Maseratiju napominju da je i najsportskija do sada. Novi Quattroporte Sport GT S se bazira na već poznatoj Sport GT verziji Quattroportea, a ono slovo S je tu da naglasi "izuzetno dinamičko ponašanje i beskompromisno upravljanje." Za to se između ostalog brine i spušteno ogibljenje (napred za 10 mm, a pozadi za 25 mm). Tu su i nove kočnice razvijene zajedno sa poznatom kompanijom Brembo, a napravljene su od gvožđa i aluminijuma. Ono po čemu se prepoznaje ovaj Quattroporte jeste pre svega crna boja, na kojoj se nije štedelo. Tako su u crnoj boji karoserija, saćasta maska hladnjaka, stakla, izduvne cevi, a i kvake na vratima su u boji karoserije. Unutrašnjost se bogatija za sportska prednja sedišta (kombinacija koža/alkantara) i detalje od karbona. Auto je postavljen na sedmokrake tamno hromirane točkove veličine 20 inča sa Pirelli gumama, a snaga se na točkove prenosi preko automatske transmisije sa 6 stepeni prenosa. Očekuje se cena od oko 90.000 funti ili skoro 135.000 evra.