home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nemačka tjuning kompanija Mansory na salonu automobila u Frankfurtu, između ostalih svojih kreacija, predstavlja i Le MANSory Bentley Continental GTC, kojim se odaje počast već odavno legandarnoj 24-časovnoj trci u Le Manu. Naravno, u skladu sa imenom, Mansory će napraviti samo 24 primerka ovog eksluzivnog automobila (a to će naravno i papreno naplatiti). Modifikacije spoljašnjosti počinju novim prednjim branikom sa integrisanim spojlerom, dnevnim LED svetlima i većim otvorima za vazduh, tu su i novi pragovi, prošireni blatobrani, 22-inčni točkovi i četiri hromirana završetka izduvnog sistema. Motor je zahvaljujući promenama na elektronskoj jedinici pojačan na 478kW/641KS pri 6100 o/min. i 780Nm obrtnog momenta, dostupnog već od 1600 o/min. Ne iznenađuje zato maksimalna brzina od 328 km/h i ubrzanje do 100 km/h za samo 4,4 sekunde (ne treba smetnuti sa uma da je ovaj Bentley težak oko dve tone). Za zaustavljanje se brinu Brembo diskovi od 412 mm napred, odnosno 405 mm nazad.

 





Prototip Artege GT bio je izložen još na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi, a sada je mlada nemačka kompanija na salonu u Frankfurtu konačno promovisala i serijsku verziju ovog dvoseda, koji će kupcima biti dostupan sredinom naredne godine (naravno onima koji imaju 75.000 evra, koliko će Artega GT sa porezom koštati u Nemačkoj). Sem zanimljivog spoljašnjeg izgleda (potpisuje ga Henrik Fisker, zaslužan za Aston Martin DB9), Artega GT pažnju privlači i kompaktnim dimenzijama. Naime, dužima iznosi samo 3950 mm (koliko približno ima jedan VW Polo), širina je 1880 mm, a visina samo 1180 mm. Bez obzira na ove dimenzije, dvoje odraslih ima sasvim dovoljno mesta za udoban smeštaj; štaviše moguće je ugraditi i jedno dečje sedište, ukoliko kupac to želi, a tu su i dva prtljžnika ukupne zapremine 300 litara. Za pogon je odabran Volkswagenov 3,6 litarski V6 FSI motor sa 300KS i 350Nm obrtnog momenta (pri 2400 o/min.), uparen sa 6-stepenom Direct-Shift transmisijom. Ovako snažan agregat u kombinaciji sa malom težinom od 1100 kg (karoserija je inače od karbon fibera), zaslužan je za ubrzanje do 100 km/h za manje od 5 sekundi, dok je maksimalna brzina 270 km/h. Za bezbednost se brinu elektronski sistemi kao što su ASP (Artega Stability Program), ABS i traction control TC. U Artegi su optimisti i veruju da će ostvariti profit i pre nego što prva serija od 500 komada bude našla svoje kupce.

 



Subaru je na 62. salonu automobila u Frankfurtu i zvanično predstavio novu generaciju svog malog modela Justy. Ipak, novi Justy nije baš ni toliko nov. Naime, ovaj Justy je samo klon već nekoliko godina dobro poznatog Daihatsua Sirion (negde poznat i kao Daihatsu Boon, Toyota Passo i Perodua Myvi). Razlike između dva Japanca se svode samo na drugačiju prednju masku i znak proizvođača, dok je sve ostalo praktično isto. Za Subaru saradnja sa drugim brendovima u proizvodnji malih automobila nije nikakva novost. Tako je Justy predstavljen 1995. bio samo brat blizanac tadašnjeg Suzukija Swift, a dosadašnji Justy GX3 iz 2003. je bio klon aktuelnog Suzukija Ignis (uz sve to, oba Subarua je i proizvodio Suzuki u svojoj mađarskoj fabrici). Sada je mesto Suzukija zauzeo Daihatsu, odnosno Toyota, budući da je ova poslednja vlasnik Daihatsua. Novi Subaru Justy će tako biti kraći, širi i niži od svog prethodnika, budući da su mu dimenzije ovakve : dužina 3610 mm, širina 1665 mm i visina 1550 mm. Za poređenje, sadašnji Justy je dugačak 3770 mm, širok 1605 mm, a visok 1565 mm. Novi Justy će, bar u početku, pokretati samo jedan trocilindrični benzinski 1,0 litarski motor sa 12 ventila (nije bokser) i snagom od 51kW/70KS i 94Nm obrtnog momenta (u kombinaciji sa manuelnim 5-stepenim menjačem), a nudiće se u dva paketa opreme : 1,0S i 1,0E. Da ne bude zabune, pogon je samo na prednjoj osovini. Već i osnovni paket podrazumeva šest vazdušnih jastuka, el.podizače prednjih stakala, centralno zaključavanje, ABS+EBD, radio-CD plejer itd. U Subaruu napominju da Justy nudi prostranu kabinu, izuzetne manevarske sposobnosti, ekonomične motore i malu emisiju CO2.

 



Bugatti Veyron Pur Sang

14 Sep 2007 - 00:28 Noviteti Link

Bugatti je na salonu u Frankfurtu pokazao javnosti novu jedinstvenu verziju svog Veyrona 16.4, nazvanu Pur Sang ("čistokrvni") i namenjenu čistom uživanju u vožnji (naravno onih koji mogu da si ga priušte). Međutim, biti bogat ovaj put nije dovoljno da bi se tek tako postalo vlasnik Veyrona Pur Sang, jer će Bugatti proizvesti samo 5 (pet) primeraka ove specijalne verzije. Poenta svega jeste karoserija napravljena u kombinaciji aluminijuma i karbona, ali koja na sebi nema boju, pa do izražaja dolazi  aluminijumski look. Cena ? Sitnica od 1,4 miliona evra (bez poreza) ali to nije bila neka prepreka, jer je svih pet komada ovog Veyrona prodato za manje od 24 sata posle promocije u Frankfurtu.



Seat Ibiza Ecomotive

14 Sep 2007 - 00:26 Noviteti Link

I Seat je na salonu automobila u Frankfurtu promovisao model, koji se odlikuje redukovanom potrošnjom goriva i emisije CO2. Radi se o modelu Ibiza Ecomotive, a na njemu je Seat primenio znanje velikog tate Volkswagena, koje ovaj ima sa modelima BlueMotion. Dakle, poboljšana aerodinamika vozila (cW umesto 0,315 iznosi 0,30), modifikovana elektronska kontrolna jedinica 1,4 litarskog TDI dizel motora sa DPF filterom za čestice čađi, duži prenosni odnosi u menjaču i Dunlop gume SP10A 165/70 R14 sa smanjenim otporom kotrljanja; zaslužni su za emisiju CO2 od 99 grama po kilometru i prosečnu potrošnju od samo 3,8 litara na 100 km (standardna Ibiza 1,4 TDI sa 80KS troši 4,5 litara). Ubrzanje do 100 km/h traje 12,8 sekundi, dok je maksimalna brzina 177 km/h. Nova Seat Ibiza Ecomotive stiže na tržište početkom naredne godine.    



Sem modela B6 S V8, nemačka Alpina na salonu u Frankfurtu predstavlja i manji B3 Bi-turbo u verzijama Coupe i Cabrio, koji se baziraju na BMW-ovoj seriji 3. Uz obavezan atraktivniji aero body kit, B3 Bi-turbo je dobio i tvrđe podešeno ogibljenje (uz idealni raspored težine od 50:50 zaslužno za odlične vozne karakteristike), ZF-ovu Switch-Tronic 6-stepenu transmisiju (odlikuje se veoma brzim promenama stepeni prenosa), pojačani kočioni sistem, točkove od 18 inča (Michelin gume 225/40 ZR18 napred, 265/40 ZR18 nazad), modifikovanu unutrašnjost (interijer u koži, sportska sedišta) i kao vrhunac svega - pojačani 3,0 litarski redni šestocilindrični motor sa dva turbo punjača. Ovaj agregat sada razvija 265kW/360KS pri 5500 o/min. i 500Nm obrtnog momenta u rasponu od 3800 do 5000 o/min. Drugim rečima, specifična snaga iznosi 89kW/121KS po litri zapremine. Konačan rezultat ? Ubrzanje do 100 km/h za 4,8 sekunde (Cabrio 5,0 s) i maksimalna brzina od 285 km/h. B3 Bi-turbo Coupe prosečno troši 9,7 litara benzina na 100 km, dok mu emisija CO2 iznosi 232 g/km. S druge strane, B3 Bi-turbo Cabrio se zadovoljava sa 9,9 litara, dok emisija CO2 iznosi 237 g/km.




BMW Alpina B6 S V8

13 Sep 2007 - 02:18 Tuning Link

Nemački tjuner Alpina na salonu u Frankfurtu izlaže svoju novu igračku za boljestojeće individualce, kojima standardna BMW serija 6 nije dovoljno uzbudljiva. Naime, ljudi iz ove kompanije su seriju 6 opremili novim aerodinamičkim paketom za oštriji izgled (novi spojleri, pragovi, zadnji branik sa difuzorom, nova hauba motora od karbona sa dodatnim otvorima za vazduh), standardni 4,4 litarski V8 motor je pojačan na 530KS i 725Nm obrtnog momenta, a zajedno sa specijalistima iz firme ZF, Alpinini inžinjeri su razvili novu Sport Switch-Tronic transmisiju (u odnosu na standardni 6-stepeni menjač, vreme potrebno za menjanje brzina je smanjeno za 50%). Za poboljašanju upravljivost i dinamiku vožnje zaslužan je elektronski kontrolisani sistem amortizacije (razvijen u saradnji sa Sachs Race Engineeringom), a paket promena zaokružuju novi točkovi (veličine 20 inča) i novi kočioni sistem sa diskovima prečnika 374 mm napred i 370 mm nazad. Rezultat svega je maksimalna brzina od 318 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 4,5 sekundi (Coupe verzija), dok kabriolet varijanti do 100 km/h treba 4,8 sekunde, dok joj maksimalna brzina iznosi 313 km/h. Impresivne brojke, ali su impresivne i sledeće cifre : emisija CO2 kod Alpine B6 S V8 Coupe iznosi 294 grama po kilometru, a kod B6 S V8 Cabrio svih 306 g/km. Iako potrošnja kod vlasnika ovakvih automobila nije na listi prioriteta, ipak da je pomenemo. Coupe troši prosečno 12,3 litara, a Cabrio 12,8 litara goriva na 100 km.




Kia Eco_ceed

13 Sep 2007 - 02:15 Concept cars Link

Korejska Kia je na salon automobila u Frankfurt dovezla i koncept Eco_ceed, ekološki podobnu verziju novog trovratnog modela Pro_ceed, koji predstavlja odgovor ove fabrike na slične automobile iz VW-a, Škode, Renaulta, Forda, Opela, Audija, Seata i ostalih. U Eco_ceed je ugrađen 1,6 litarski CRDi dizel motor sa 85kW/115KS, a zahvaljujući pre svega poboljšanoj aerodinamici (umesto 0,33 cW vrednost iznosi 0,29) i novom ISG sistemu (Kijin Start & Go sistem), potrošnja je spala na samo 3,9 litra dizela na 100 km, a emisija CO2 na 104 g/km. U poređenju sa standardnim modelom, Eco_ceed troši 0,8 litra manje goriva (-17 %) i ima za 20 g/km manju emisiju CO2.   



Japanski Daihatsu na salonu automobila u Frankfurtu promoviše dva nova koncept automobila. Prvi je OFC-1, koji najavljuje budući oblik novog "otvorenog sportskog automobila". Drugim rečima, ovako bi mogao da izgleda naslednik aktuelnog modela Copen. Za razliku od Copena, koji ima metalni sklopivi krov, OFC-1 je opremljen atraktivnim trodelnim staklenim krovom, koji se otvara/zatvara za manje od deset sekundi. Kao i Copen, i OFC-1 je automobil skromnih dimenzija (dužina 3395 mm, širina 1475 mm, visina 1290 mm, međuosovinsko rastojanje 2230 mm) i male težine (820 kg). Unutrašnjost ovog dvoseda Daihatsu kratko opisuje kao progresivnu, visoko-kvalitetnu i sportsku. Detalji poput 17-inčnih alu točkova (gume 165/50R17) i spojlera na poklopcu prtljažnika, treba da nagoveste sportski potencijal ovog automobila (naravno među automobilima ove klase). Ispod haube se krije trocilindrični benzinski turbo motor sa 12 ventila i interkulerom, zapremine 658 kubika i snage 47kW/64KS pri 6000 o/min. i 103Nm obrtnog momenta pri 3000 o/min. Prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 4,6 litra na 100 km, a emisija CO2 101 gram po kilometru. Motor je uparen sa 7-stepenom CVT transmisijom, sva četiri točka imaju ventilirajuće disk kočnice, a tu je i elektronski kontrolisano ogibljenje. Druga studija ove japanske marke u Frankfurtu je HSC, koji je napravljen na bazi aktuelne generacije modela Cuore, pa sa njim deli isto međuosovinsko rastojanje (2,49 metra) ali je od njega kraći, širi i niži (dužina mu iznosi 3,39, širina 1,48, a visina 1,53 metra). Ovaj koncept sa 4 vrata (tzv. samoubilačka i bez B stuba) i 4 sedišta takođe pokreće maleni trocilindrični benzinac, zapremine 658 kubika, ali u HSC-u razvija par konja manje, tačnije 60KS i 65Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min.(snaga se na prednje točkove prenosi preko CVT transmisije). Prosečna potrošnja je očekivano skromna (4,1 litara benzina na 100 km), dok emisija CO2 iznosi 95 g/km.

 



Fiat 500 Cup by MS Design

13 Sep 2007 - 02:09 Tuning Link

Ljudi iz tjunerske firme MS Design su salon automobila u Frankfurtu iskoristili da javnosti pokažu svoje viđenje novog Fiata 500 (očigledno namenjen onima, koji ne mogu da se strpe i sačekaju na najavljeni sportski Fiat 500 Abarth sa 135KS). Ovaj mališa je dakle namenjen mladim i sportski orijentisanim vozačima, a u MS Designu su se svojski potrudili da ovom kreacijom privuku njihovu pažnju. Rezultat je zaista agresivan i dinamičan izgled, kome kumuju novi prednji branik sa većim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerom, prošireni blatobrani, moćniji pragovi, modifikovani zadnji branik sa difuzorom, veliko krilo na vratima prtljažnika, veliki aluminijumski točkovi veličine 17 inča (kroz koje se naziru crvena kočiona klješta) i crvene dekorativne trake na bokovima automobila.

   



Geiger Biturbo Corvette C6

13 Sep 2007 - 02:05 Tuning Link

I ranije je nemački tjuner Geiger Cars bio poznat po originalnim, pa i ekstremnim preradama, ali kako stvari sada stoje, najnovija kreacija na bazi aktuelne Corvette C6 ima sve šanse da baci u zaborav sve što je do sada napravljeno u ovoj kompaniji. Naime, Geiger je na salonu automobila u Frankfurtu izložio Biturbo Corvettu C6 sa 6,0 litarskim V8 motorom, koji uz pomoć dva turbo punjača oslobađa snagu od 451kW/614KS. To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 3,6 sekundi i maksimalnu brzinu od 348 km/h. Sasvim u skladu sa motorom je i spoljašnji izgled, koji bode oči upadljivom narandžastom bojom (sa crnom dekoracijom, koja se proteže od prednjeg ka zadnjem kraju automobila), 19-inčnim crnim petokrakim točkovima i aerodinamičkim paketom, koji podrazumeva novi prednji branik sa tri velika otvora za vazduh i integrisanim spojlerom, novu haubu motora i modifikovani zadnji kraj, na kome se ističu difuzor, LED svetla i čak četiri završetka izduvnog sistema. Posle svega, osnovna cena od 129.000 evra i nije preterana...




Sem nove Fabije u karavan verziji, Škoda ima još dve zanimljive premijere na ovogodišnjem  salonu automobila u Frankfurtu. To su proterenska Fabia Scout na bazi pomenute Fabije karavan i ekološki podobna Fabia GreenLine. Kao i u slučaju već poznatih Octavie Scout i Roomstera Scout, i Fabia Scout nije pravi terenac, već više šminkersko i lifestyle vozilo bez preteranih off-road pretenzija, za koje ionako nije sposobna (pogon je i dalje samo na prednjoj osovini). Dakle, sve se svodi na atraktivniji spoljašnji izgled (robusniji branici da dodatnom zaštitom u donjem delu, široki plastični zaštitni elementi na donjem delu vrata i na blatobranima, veći i atraktivniji točkovi, svetla za maglu, krovni nosači) i bogatiju opremu. Fabia Scout je u ovom trenutku zvanično i dalje samo dizajnerska vežba, ali šanse za serijsku proizvodnju su vrlo velike. U slučaju serijske proizvodnje, kako se nezvanično pominje, paleta motora bi obuhvatala 1,4 i 1,9 litarske TDI dizelaše sa 59kW/80KS, odnosno 77kW/105KS, kao i benzinac sa 63kW/85KS. Što se Fabije GreenLine tiče (treća slika), radi se o modelu, koji se odlikuje smanjenom potrošnjom goriva i emisije CO2. U osnovi, Škoda je na Fabiji GreenLine samo primenila već poznati recept velikog tate Volkswagena sa njegovim BlueMotion modelima. Motor je 1,4 litarski TDI PD dizelaš sa 59kW/80KS i obaveznim filterom čestica čađi. Rezultat je prosečna potrošnja od 4,1 litara dizela na 100 km, dok emisija CO2 iznosi 110 grama po kilometru.

  



Toyota iQ Concept

12 Sep 2007 - 01:48 Concept cars Link

Novi Toyotin iQ Concept, koji je juče predstavljen na salonu u Frankfurtu, može da se posmatra i kao odgovor japanskog giganta na Mercedesov Smart (dakle Toyotin "genijalac" protiv Mercedesovog "pametnjakovića"), a treba da raskrsti sa konvencionalnim shvatanjem dizajniranja i razvoja ultra-kompaktnih, gradskih automobila. Prema navodima Toyote, iQ Concept treba da reflektuje životni stil svog vlasnika, koji žele da se izraze i kroz dinamičan i provokativan dizajn svog automobila. Dizajn ove studije inače potpisuje ED2, Toyotin evropski dizajn studio, smešten u južnoj Francuskoj. iQ concept je dugačak samo 2980 mm (425 mm kraći od Toyote Aygo i 770 mm manje od Yarisa) ali uprkos tome ima mesta za četiri putnika (tri odrasla i jedno dete), i to u jedinstvenoj 3+1 kombinaciji rasporeda sedenja. iQ Concept je inače širok 1680 mm, a visok 1480 mm. Da bi se stvorilo dovoljno mesta za četiri osobe, veći deo komandi (uključujući i one za audio sistem i navigaciju) je integrisan u upravljač. Od zanimljivih detalja vredi izdvojiti i 17-inčne točkove i stakleni panoramski krov. Bez obzira na svoju veličinu, iQ Concept po navodima Toyote nudi visok stepen bezbednosti, za šta se, između ostalog, brine i ojačana sigurnosna putnička ćelija.




I Karmann (najveći nemački nezavisni proizvođač automobila i snadbevač auto delova) ima svetsku premijeru na salonu automobila u Frankfurtu. Iako se karijera aktuelnog Volkswagenovog Pola već polako bliži kraju, Karmann je odlučio da na njegovoj osnovi napravi studiju malog kabrioleta. Tačnije, za osnovu je uzet sportski Polo GTI, a konačan rezultat je privlačan mali kabriolet, koji je ipak zadržao četiri sedišta (mada je pitanje koliko je realno upotrebljiva zadnja klupa). Iako su u modi tvrdi sklopivi krovovi, Karmann se ipak odlučio da na ovom Polu zadrži klasičan platneni krov (mada sa integrisanim staklenim šiberdahom). Kada je taj krov sklopljen, u prtljažniku ostaje samo 148 litara korisne zapremine, a kada je krov podignut, prtljažni prostor raste na 304 litra (34 litra više od serijskog Pola GTI). Osim toga, zadnje  staklo se pomera gore-dole, čime je olakšano ubacivanje predmeta u prtljažnik. Inače, ovaj Polo Cabrio je i 130 mm duži i 40 mm širi od serijskog primerka. Karmann je na svoj Polo Cabrio "nabacio" i nove desetokrake 17-inčne točkove u crnoj boji (sa Yokohama gumama dimenzija 215/45), dodao modifikovane branike, zadnji difuzor, dok je dupli završetak izduvnog sistema sada smešten centralno.




Pored novog Logana u Pick-up varijanti, Dacia na salonu automobila u Frankfurtu predstavlja i Logan sa snažnijim 1,5 litarskim dCi dizelašem, koji raspolaže sa 63kW/85KS pri 3750 o/min. i 200Nm obrtnog momenta pri 1900 o/min. (90 % momenta je inače raspoloživo već od 1500 o/min.). Da podsetimo da je dosad u ponudi bila samo slabija verzija ovog motora sa skromnih 51kW/70KS. Naravno, sa povećanjem snage, poboljšane su i performanse Logana, kako limuzine, tako i karavana (Logan MCV). Konkretno, ubrzanje do 100 km/h je kod limuzine smanjeno sa 15 na 13 sekundi, a kod karavana MCV sa 17,8 na 14,3 sekunde. Međutim, bez obzira na veću snagu, prosečna potrošnja (po fabričkim tvrdnjama) je i dalje skromna, odnosno kod limuzine iznosi 4,6 litara, a kod karavana 5,2 litra dizela na 100 km. Emisija ugljen-dioksida (CO2) je naravno smanjena, pa kod Logana limuzine iznosi 120 grama po kilometru, a kod Logana MCV 137 grama.