home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Hyundai i10

20 Okt 2007 - 00:39 Top secret Link

Ovo je prva slika potpuno nemaskiranog naslednika aktuelnog ali već 10 godina starog Hyundaija Atos, koji će u skladu sa novim načinom obeležavanja modela u ovoj korejskoj kompaniji poneti ime i10. Kao i dosadašnji Atos (negde se prodavao i kao Hyundai Amica, pa čak i kao Dodge!), i novi i10 je pre svega mali gradski automobil sa petora vrata i dužine oko 3,5 metra, koji će konkurente imati u Peugeotu 107/Citroenu C1/Toyoti Aygo, Fiat Pandi, Chevrolet Sparku, Renaultu Twingo, Kiji Picanto i sličnima. Kako se očekuje, novi Hyundai i10 će se nuditi sa tri motora, i to dva benzinaca i jednim dizelašem, s tim što će se prvo pojaviti 1,1 litarski benzinac sa 65KS i dizelaš iste zapremine sa 75KS, dok jači benzinski agregat od 1,2 litra i 80 konja stiže nešto kasnije. Prema sadašnjim nezvaničnim informacijama, novi i10 će se pojaviti u prodaji početkom naredne godine, a proizvodiće se u Hyundaijevoj fabrici u Indiji.





Pojavljivanje novih lakih komercijalnih vozila PSA grupacije (Peugeot Bipper, Citroen Nemo) i Fiata (model Fiorino) izazvalo je momentalnu reakciju francuskog Renaulta, koji je juče lansirao i komercijalnu verziju nedavno predstavljene druge generacije svog polivalentnog modela Kangoo (od 1997. do danas prva generacija Kangooa Exspress je prodata u 1,3 miliona primeraka). Kao i ranije, i novi Kangoo Express predstavlja praktično, prostrano i pouzdano vozilo namenjeno profesionalcima, s tim što novi model za 2008. godinu ide i korak dalje kako bi udovoljio pooštrenim potrebama svojih korisnika u pogledu komfora, ekološke podobnosti, bezbednosti i ekonomičnosti. Dizajnerski posmatrano, može se reći da je novi Kangoo Express uspešna evolucija svog istoimenog prethodnika, što u praksi znači kratak prednji deo, kratki prepusti karoserije, veliko vetrobransko staklo, visok krov, asimetrično podeljena zadnja vrata i praktična bočna klizna vrata. Dužina ovog komercijalnog vozila je 4,21 metra, širina 1,83 metra, visina od 1,81 do 1,84 metra, međuosovinsko rastojanje 2,70 metra (za 10 cm više od starog modela), širi je i trag točkova (napred 1,52, pozadi 1,54 metra), nosivost je od 650 do 800 kg (zavisno od verzije), dok korisna zapremina prtljažnog prostora iznosi između 3 i 3,6 kubna metra (ova potonja brojka važi u slučaju da je oboreno i suvozačevo sedište kada je moguće prevoziti i terete dugačke do 2,92 metra). Ponudu motora čine 1,5 litarski dCi dizelaš u tri verzije (50kW/70KS, 63kW/85KS i 78kW/105KS), kao i dva benzinca : 1,6 8V sa 66kW/90KS i 1,6 16V sa 77kW/105KS. Pokretan npr. dizelašem od 85 konja i 200Nm obrtnog momenta, Kangoo Express ima prosečnu potrošnju od 5,2 litre dizela na 100 km(fabrički podatak), dok emisija CO2 iznosi 137 g/km. Sa slabijim benzincem od 90KS i 128Nm Kangoo Express troši 7,8 litara benzina, a sa jačim od 105KS i 148Nm potrošnja iznosi 7,7 litara na 100 km. Narednih meseci pojaviće se i Kangoo Express 1,6 16V sa pogonom na bioetanol E85. U standardnoj opremi ovog komercijalca nalaze se ABS, BAS, servo volan, podešavanje sigurnosnih pojaseva po visini, disk kočnice na sva četiri točka i točkovi od 15 inča, dok se kao opcija nude i cruise control sa limiterom brzine, parking senzori pozadi, automatsko paljenje svetala i brisača, Bluetooth konekcija, ESP sistem, ASR kontrola trakcije, bočni vazdušni jastuci i sl.

 



Opel je promocijom nove Astre Sedan (negde nazvane Astra Notchback) konačno u potpunosti zaokružio ponudu ovog svog modela u C segmentu (od ranije su već u ponudi hatchback sa petora vrata, GTC sa troja vrata, karavan, komercijalni Van i kupe-kabriolet). Ipak, i dalje je nejasno zašto je moralo da se čeka pune četiri godine na ovu varijantu (standardna Astra H je naime predstavljena još u septembru 2003. godine na salonu u Frankfurtu). U osnovi, Astra Sedan je prvenstveno namenjena rastućim tržištima centralne i istočne Evrope (uključujući tu i Rusiju i Tursku), gde kupci i dalje prednost daju klasičnim limuzinama u odnosu na modele bez odvojenog gepeka. I upravo su Turska i Rusija tržišta na kojima se očekuje i najveća prodaja ovog modela (ovde treba napomenuti da se čak 67 odsto kupaca u Turskoj i 65 % u Rusiji odlučuje za automobile u obliku klasične limuzine). Imajući to i vidu, nimalo ne iznenađuje činjenica da je za nedavnu promociju i prve probne vožnje Astre Sedan odabrano tursko letovalište Antalija. Uostalom, i prvo zvanično pojavljivanje predserijske verzije Astre Sedan održano je u Turskoj, tačnije još prošle godine na salonu automobila u Istanbulu. I proizvodnja ovog modela će se odvijati u centralnoj Evropi, tačnije u poljskom gradu Gljivice, gde je serijska proizvodnja Astre Sedan počela krajem avgusta. Dok bi se o lepoti dizajnerskog rešenja zadnjeg kraja i moglo raspravljati, nepobitna je činjenica da će Astra Sedan kupce pridobijati pre svega velikim prtljažnikom (sada zapremine 490 litara ili 140 litara više od Astre hatchback) i većim prostorom i komforom za putnike na zadnjoj klupi. Zasluga za to pripada dužem međuosovinskom rastojanju, koje sada iznosi 2703 mm (isto kao kod Astre karavan, a 9 cm više od Astre hatcback). Produženo rastojanje između osovina se pozitivno odrazilo i udobnost i na stabilnost automobila (kako na pravcu tako i u krivinama). Vozne osobine su iste kao i kod ostalih Astri, što znači da je ova Sedan verzija predvidljiva u vožnji i omogućuje i dinamičniju vožnju, kojoj doprinosi i relativno precizan servo upravljač. Naravno, sem produženog međuosovinskog rastojanja, veća je i dužina, tačnije Astra Sedan je dugačka 4587 mm (338 mm više od Astre sa petora vrata), široka je 1753 mm, a visoka 1458 mm. Prostor ispred vozača i uopšte dizajn interijera nam je poznat već iz ostalih Astri tako da tu nema iznenađenja. Paletu motora čine benzinci od 1,6 i 1,8 litara (slabiji ima 115KS i 155Nm, snažniji 140KS i 175Nm) i CDTI dizeleši od 1,3 litra (90KS i 200Nm) i 1,9 litara sa 100KS i 240Nm. U ponudi se nalaze manuelni menjači sa 5 i 6 stepeni prenosa i 4-stepeni automatik (ovaj poslednji u kombinaciji sa 1,8 litarskim benzincem). Slabiji 1,6L benzinac postiže maksimalno 191 km/h (prosečno troši 6,8 litara na 100 km), snažniji 1,8 litarski ostvaruje maksimalnu brzinu od 207 km/h (sa automatskim menjačem 188 km/h) i prosečno troši 7,4 litara goriva, dok dizelaši postižu 172 km/h (1,3 CDTI), odnosno 187 km/h (1,7 CDTI). Potrošnja slabijeg dizel agregata u proseku iznosi 5,1 litru, a snažnijeg 4,8 litara goriva na 100 km (naravno ovo su fabrički podaci). Prodaja nove Opel Astre Sedan u Srbiji počinje početkom novembra, a cene se u zavisnosti od motora i opreme (Essentia, Enjoy i Cosmo) kreću od 17.240 evra za baznu verziju sa 1,6 litarskim benzincem od 115 konja pa do 22.291 evro za najskuplju verziju sa 1,8 litarskim benzincem i automatskim menjačem. Najjeftiniji dizelaš je Astra Sedan 1,3 CDTI sa 90KS, koja u osnovnoj varijanti kod nas ima cenu od 18.040 evra (sve navedene cene su sa uračunatim PDV-om). Sve verzije u opremi imaju prednje disk kočnice, četiri vazdušna jastuka, ABS sistem, CBC (Cornering Brake Control), BA (pomoć pri naglom kočenju), EHPS elektro-hidraulički servo upravljač, podešavanje sedišta vozača po visini, el. podizače prednjih stakala, centralno zaključavanje i zadnju klupu deljivu u odnosu 60:40, dok se doplaćuje za klima uređaj i ESP (elektronska kontrola stabilnosti).




Posle tjuning kuća Heico i Evolve, sada i MR Sweden Motorsport predstavlja svoje viđenje najmanjeg Volvoa C30, i to u dizel verziji. Serijski 2,4 litarski petocilindrični D5 turbo-dizel agregat u ovom Volvou razvija 136kW/185KS. Zahvaljujući promenama na elektronskoj kontrolnoj jedinici motora i novom sportskom filteru za vazduh, MR Sweden Motorsport je iz ove mašine izvukao dodatnih 29kW/40KS, pa sada snaga iznosi 165kW/225KS pri 4100 o/min. i 432Nm pri 2400 o/min. Rezultat je ubrzanje od 0 do 100 km/h, koje traje 7,5 sekundi, dok je maksimalna brzina 225 km/h. Sem motora, MR Sweden Motorsport se potrudio da se njihov C30 i vizuelno razlikuje od fabričkog modela. Aerodinamički paket sadrži novi prednji i zadnji branik, istaknutije pragove, zadnji krovni spojler i petokrake ASA aluminijumske točkove od 18 inča sa gumama od 235 mm. Šlag na tortu je i podešavajuće ogibljenje, kojim se auto može približiti asfaltu maksimalno do 60 mm.




Honda je juče u Japanu i zvanično promovisala novu, drugu generaciju svog modela Fit, koji je u Evropi poznat kao Jazz. Prve slike i nezvanične detalje o ovoj novoj Hondi smo objavili pre tačno mesec dana, a sada su dostupni i oficijelni podaci, koji samo potvrđuju ono što smo tada napisali. Dosadašnji model se pokazao kao veoma uspešan gradski automobil, ekonomičan, prostran (za svoju veličinu), sa odličnim manevarskim sposobnostima i naprednim stajlingom. Što se stajlinga novog Fita tiče, ovde se u osnovi radi o dizajnerskoj evoluciji sadašnjeg modela Fit/Jazz, jer se očigledno Honda drži izreke da se pobednički tim ne menja (za poslednjih 6 godina je prodato preko 2 miliona Fita/Jazza u 115 zemalja sveta). Najuočljivije izmene se zapažaju na prednjem delu (veoma podseća na prethodni evropski Civic sa petora vrata), gde je novi Fit dobio drugačije oblikovana svetla, novu haubu, modifikovani branik i atraktivniju masku. Sa strane nema epohalnih promena, dok su pozadi zapažaju izmenjena svetla, novi branik i malo drugačiji D stub. Honda je takođe dodala i pet novih boja za karoseriju tako da se sada u paleta nalazi ukupno 12 boja eksterijera. Naravno, novi Fit je nešto veći u odnosu na dosadašnji istoimeni model, samim tim i prostraniji (ima više mesta za kolena i glave putnika na zadnjoj klupi). Naime, dužina je porasla za 55 mm, pa umesto dosadašnjih 3845 iznosi 3900 mm, širina je 1695 mm (+ 20 mm), visina 1525 mm (kao i kod starog modela), dok je međuosovinsko rastojanje veće za 50 mm i iznosi 2500 mm. I unutrašnjost je modernizovana, tačnije instrument tabla je osavremenjena, više je mesta za sitnice, a bolji je i kvalitet upotrebljenih materijala. I novi Fit će naravno zadržati Hondin sistem veoma jednostavnog i praktičnog preklapanja zadnjih sedišta. Zahvaljujući kitu za reparaciju pneumatika i odsustvu klasičnog rezervnog točka, korisna zapremina prtljažnika iznosi svih 427 litara (po VDA normama). Novi Fit pokreću revidirani i-VTEC benzinski motori od 1,3 litra (74kW/100KS pri 6000 obrt./min.) i 1,5 litra sa 88kW/120KS pri 6300 obrt./min. U ponudi su 5-stepeni manuelni i 5-stepeni automatski menjač, CVT transmisija, kao i 4WD verzija sa pogonom na sva četiri točka. Snažniji motor se ugrađuje i u RS (Road Sailing) verziju, koja se odlikuje nešto tvrđim vešanjem i sportskijim izgledom eksterijera i interijera. Zvanična svetska promocija će se održati na salonu automobila u Tokiju (27.10. – 11.11. 2007.), prodaja u Japanu počinje već za neki dan, tačnije 26. oktobra, dok se prodaja u Evropi očekuje u prvoj polovini naredne godine. Cene u Japanu počinju od 1,14 milona jena (9800 američkih dolara) i završavaju se cifrom od 1,7 milioina jena, odnosno 14.600 dolara.




Posle bezbrojnih najava, špekulacija i brojnih nezvaničnih crteža i fotografija, konačno imamo priliku da vidimo kako će stvarno izgledati budući Audi A1. Doduše, ovo na slikama je Audijeva studija zvanično nazvana Metroproject Quattro concept sa hibridnim pogonom, koju će nemačka fabrika prvi put predstaviti javnosti 24. oktobra na salonu automobila u Tokiju, ali serijski model u obliku Audija A1 se neće mnogo razlikovati od ovog koncepta. Istovremeno, Audi Metroproject Quattro concept se praktično ne razlikuje od crteža, koje smo objavili pre nekoliko meseci i za koje su u engleskom CarMagazinu tvrdili da se radi o oficijelnim crtežima. Ukratko, Metroproject Quattro concept se odlikuje prilično agresivnim izgledom, čemu doprinose prokupeovski krov sa aluminijumskim lukovima, odsustvo B stuba, veliki desetokraki točkovi, dva završetka izduvnog sistema i tradicionalna Audijeva "single frame" maska hladnjaka. Pod haubom se skriva 1,4 litarski TFSI turbo benzinac sa 110kW/150KS (uparen sa S-tronic menjačem sa duplim kvačilom), dok se na zadnjoj osovini nalazi i elektromotor sa 30kW/41KS i 200Nm obrtnog momenta (koristi litijum-jonske baterije). Taj elektromotor je u stanju da u gradskim sredinama samostalno pokreće ovaj Audi, čija autonomija sa jednim punjenjem pomenutih baterija iznosi do 100 kilometara. Takođe, Metroproject Quattro concept je opremljen i tehnologijama poput stop/start sistema i regeneracije kočione sile. Performanse izgledaju ovako : ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 7,8 sekundi, dok je maksimalna brzina 201 km/h. Po fabričkim podacima ovaj hibridni Audi troši 4,9 litara benzina na 100km, a emisija CO2 iznosi 112 g/km. Što se serijskog Audija A1 tiče (prodaja počinje 2009.), pokretaće ga benzinski i dizel motori u rasponu od 1,2 do 2,0 litra zapremine, a očekuje se cena od 25.500 dolara pa naviše. U Audiju se nadaju da će godišnje prodavati 80.000-100.000 primeraka ovog njihovog "Mini killera".




Biti najbrži na legendarnoj nemačkoj stazi Nirburgring nije samo pitanje slave, već i potvrda superiornosti. E, tu potvrdu je nedavno (tačnije 25. septembra) dobio Pagani Zonda F Clubsport sa 7,3 litarskim V12 agregatom, koji je stazu prešao u rekordnom vremenu od 7:27:82, što je za skoro dve desetinke bolje od dosadašnjeg rekordera u klasi serijskih automobila - Porschea Carrera GT. Možda dve desetinke i ne zvuče nešto posebno ali je i to bilo dovoljno da se sruši dosadašnji vladar "Zelenog pakla" kako vozači (ne bez razloga) nazivaju ovu stazu.  




Japanci su potpuno novu generaciju Mazde6 prvi put zvanično predstavili javnosti još sredinom prošlog meseca na salonu automobila u Frankfurtu, a nedavno su mogli da je isprobaju i specijalizovani automobilski novinari na posebnoj prezentaciji održanoj u našem komšiluku, tačnije u Budimpešti. Suvišno je ponavljati šta je dosadašnja "Šestica" značila za Mazdu, njenu prodaju i imidž, ali nije na odmet podsetiti da je sada već stara Mazda6 od početka 2002. do maja ove godine u Evropi prodata u 440.000 primeraka (od toga samo u Nemačkoj 120.000). Naravno, Japanci od novog modela očekuje još bolje prodajne rezultate, a da li će tako i biti videćemo kada stignu prvi prodajni rezultati (kako stvari sada stoje, kod nas nova Mazda6 stiže početkom naredne godine po za sada nepoznatoj ceni). Kao i ranije, i nova generacija Mazde6 će se nuditi u tri karoserijske varijante : kao klasična limuzina sa četvoro vrata, hatchback sa petora vrata i kao Wagon, odnosno karavan. Čisto dizajnerski posmatrano (a to se moglo i očekivati), Mazda i sa novom "Šesticom" nastavlja sa predstavljanjem stilski atraktivnih i dinamičnih automobila; sve u skladu sa poznatom "Zoom-Zoom" filozofijom, ali koja je sada evoluirala na viši, tzv. Kizuna nivo (što bi moglo da se protumači kao "emotivna veza između čoveka i mašine"). Naravno, poput privlačne spoljašnjosti, i unutrašnjost odiše modernim, dinamičnim stajlingom (poboljšana ergonomija i komfor, kao i kvalitetniji materijali se ionako podrazumevaju). Nova  Mazda6 je u obliku klasične limuzinske verzije sa četvoro vrata duža za 65 mm, šira 15 mm i viša za 5 mm u odnosu na istoimenu prethodnicu (sada dužina/širina/visina iznose : 4735 mm/1795 mm/1440 mm), što će omogućiti pre svega više mesta za putnike na zadnjim sedištima (u kabini ima za 20 mm više mesta za noge, a 9 mm za ramena). Takođe je produženo i međuosovinsko rastojanje za 50 mm i iznosi 2725 mm. U slučaju karavana, dužina je narasla za 75 mm (ukupno 4375 mm), visina za 10 mm (1490 mm), dok je širina kao kod limuzine - 1795 mm. Prema najavama iz Mazde, načinjen je i značajan skok u pogledu kvaliteta celog vozila. Mehanički se nova Mazdina limuzina srednje klase (D segment) oslanja na nedavno predstavljeni Ford Mondeo (koristi njegovu CD3 platformu, koju će dobiti i novi Volvo S60), što naravno ne čudi budući da je američki gigant vlasnik japanske kompanije. Ipak, Mazda6 je manja i lakša od pomenutog Mondea, a nešto je i lakša od svoje prethodnice (do 35 kg). To će u praksi značiti i nižu potrošnju (do 11,7 %), redukovanu emisiju CO2, kao i dinamičnije vozne osobine. Osim novog dizajna, boljih voznih osobina, veće fukcionalnosti, bolje ergonomije, manje potrošnje, bolje aerodinamike (limuzina ima cW vrednost 0,27, karavan 0,28), unapređene bezbednosti (ABS, DSC, TCS, BA sistemi i šest vazdušnih jastuka kao standard), Mazda6 se može pohvaliti i bogatijom standardnom i opcionom opremom, u kojoj se nalaze Xenon prednja svetla, LED zadnja svetla, aktivni cruise control, Bluetooth sistem, parking senzori, nadzor pritiska u pneumaticima, dvozonski automatski klima uređaj, grejana sedišta, Bose stereo sistem, glasovne komande itd. Novitet je takođe i 2,5 litarski benzinski motor sa 125kW/170KS i 226Nm obrtnog momenta sa kojim limuzinska verzija postiže 220 km/h i ubrzava do 100 km/h za 8 sekundi, dok karavanu i hatchbacku do stotke treba 8,3 sekunde. Ostatak palete agregata čine već poznati 1,8 litarski (120KS i 165Nm) i 2,0 litarski benzinci (147KS i 184Nm), kao i 2,0 litarski dizelaš sa 140KS i 330Nm (ima i DPF filter čestica). Od menjača će na raspolaganju biti manuelni sa pet i šest stepeni, kao i automatska transmisija sa pet brzina (uz model sa 2,0 litarskim benzincem). Tokom 2009. godine će se pojaviti i sportska MPS varijanta, a u planu je i hibridna verzija (kombinacija benzinskog motora od 2,5 litra i elektromotora). Pomenuti novinari sa početka teksta jedinu veću zamerku su uputili "bezosećajnom električnom servoupravljaču", dok su posebno pohvalili dobre kočnice, koje sjajno odrađuju svoj posao. Takođe su istakli da "vešanje nove "Šestice" omogućava brze prolaske kroz krivine", da "kod preterivanja dolazi do podupravljanja koje ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti donekle toleriše, ali ukoliko preterate, tehnologija čini svoje i vraća vas u područje gde nema opasnosti".



Bitter Vero

18 Okt 2007 - 00:52 Noviteti Link


Nemačka kompanija Bitter prezentovala je svoje novo viđenje luksuzne limuzine, nazvane Vero, koja treba da predstavlja alternativu već etabliranim modelima ove klase : BMW-u serije 7, Audiju A8 i Mercedesu S klase. Zanimljivo pri svemu ovome jeste da je Bitter za osnovu iskoristio australijski Holden Statesman (produžena verzije Holdena Commodore), koji je naravno pretrpeo opsežne izmene kako bi mogao da opravda cenu od čak 121.975 evra, koliko Bitter ceni svoj novi model (cena u Nemačkoj). Ipak, ovo nije i prvi put da je Bitter prepravio neki Holdenov automobil. Pre dve godine je ova nemačka kompanija na bazi Holdena Monaro napravila svoj model, koji je poneo ime Bitter CD02 Coupe. Kako bilo, novi Bitter Vero je dugačak 5,2 metra, a zahvaljujući međuosovinskom rastojanju od preko 3 metra, putnici na zadnjim sedištima zaista nemaju nikakvih problema za mestom za noge. Unutrašnjost je sva u najkvalitetnijoj koži i drvu, sa luksuznim dodacima poput DVD sistema sa monitorima inkorporiranim u prednje naslone za glavu, Bose stereo sistema i satelitske navigacije. To naravno nije sve što je Bitter napravio na ovom automobilu. U odnosu na original iz Holdena, Vero ima redizajniran prednji i zadnji kraj (bi-xenon prednja svetla, novi branici, maska hladnjaka, hauba od karbon fibera i novi završeci izduvnog sistema), dorađeno ogibljenje i nove 20-inčne aluminijumske točkove. Motor je naravno GM-ov, a radi se o 6,0 litarskom V8 agregatu sa 270kW/367KS i 590Nm obrtnog momenta, uparenim sa automatskim menjačem sa pet stepeni. U Bitteru se nadaju da će pronaći 100 kupaca godišnje, prvo u Nemačkoj, a kasnije i u Francuskoj, Španiji, Švajcarskoj i Belgiji.

 




Koliko kilometara može preći prosečan vozač u Nissanu Qashqai dCi sa jednim punjenjem njegovog rezervoara ? Odgovor na to pitanje je potražilo sedam test vozača iz Nissanovog evropskog tehničkog centra (NTCE) u Velikoj Britaniji. Na put sa potpuno serijskim Qashqaijem dizel (dakle bez ikakvih naknadnih modifikacija) su krenuli 25. septembra u šest ujutru, i to od krajnjeg jugozapada Engleske (Land´s End) do severa Škotske (John o´Groat´s). Posle pređenih 867 milja ili 1387 kilometara na odredište su stigli narednog dana u 17:30h, a da nijednom nisu morali da stanu da bi napunili rezervoar. Dakle, od juga do severa Velike Britanije sa samo jednim rezervoarom i prosečnom potrošnjom od jedva 4,2 litra dizela na 100 km. Što je najlepše, kada su stigli do cilja, u rezervoaru je ostalo još sedam litara goriva, što bi bilo dovoljno za dodatnih 110 milja ili 176 kilometara, pa je tako autonomija ovog Qashqaija 1,5 dCi sa jednim rezervoarom skoro neverovatnih 977 milja ili 1563 km !!    



Ovo su prve oficijelne fotografije nove generacije Citroenovog modela C5, koji će se na tržištu naći u martu (berlina), odnosno aprilu (karavan) naredne godine. Kao što se i pretpostavljalo, novi Citroen C5 je dizajnerski veoma sličan konceptu C-Airscape (naročito napred i pozadi), koji je francuski proizvođač predstavio prošlog meseca na salonu automobila u Frankfurtu. Ipak, ili bolje reći nažalost, novi C5 se neće proizvoditi kao kabriolet, već kao i dosad - samo u varijantama berlina (limuzina) i Break (karavan). Dužina berline iznosi 4,78, širina 1,86 i visina 1,45 metra, dok je Break dugačak 4,83, širok 1,86 i visok 1,48 metra (međuosovinsko rastojanje iznosi 2,82 metra). Od motora će na raspolaganju biti dizelaši 1.6HDiF (81kW/110KS i 240Nm), 2.0HDiF (101kW/138KS i 320Nm), 2.2HDiF (127kW/173KS i 370Nm), kao i 2.7HDiF sa 153kW/208KS i 440Nm., a benzinski motori su 1.8i 16V (93kW/127KS i 170Nm), 2.0i 16V (105kW/143KS i 200Nm) i 3.0 V6 sa 158kW/215KS. U svakom slučaju, novi C5 donosi daleko atraktivniji izgled u odnosu na istoimenog prethodnika, prostraniju i komforniju unutrašnjost (više mesta za noge putnika pozadi zahvaljujući i izostanku centralnog tunela), već famozni upravljač sa nepokretnim centralnim delom upravljača, bolje vozne osobine (skuplje verzije imaju Citroenovo Hydractiv 3 hidropneumatsko ogibljenje), veću bezbednost (kruća karoserija, ABS, EBD, EBA i ESP sistemi kao standard, do 9 vazdušnih jastuka u opremi) i već pomenute moderne motore. Od opreme treba izdvojiti još i Cruse control sa limitatorom brzine, elektronsku parkirnu kočnicu, novu generaciju NaviDrive sistema (uključuje 7-inčni displej, GSM telefon, audio sistem i satelitsku navigaciju), Hill Start Assist (za pomoć pri polasku na uzbrdici), parking senzore napred i pozadi, Lane Departure Warning System (LDWS), odnosno sistem koji upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključivanja žmigavaca, xenon prednja svetla i AFS (Adaptive Front Lighting System) svetla, koja "prate krivinu". Nezvanično, cena osnovne verzije novog C5 bi u Francuskoj trebalo da iznosi oko 22.000 evra. Da podsetimo, prvi Citroen C5 je predstavljen još krajem 2000. godine na salonu automobila u Parizu, karavan tokom sledeće 2001., dok su oba doživela redizajn 2004.

  




BMW je odlučio da zvaničnu svetsku premijeru novog modela M3 u klasičnoj limuzinskoj verziji (E90 M3) održi na salonu automobila u Tokiju, koji počinje sledeće nedelje. Sem ovog modela, Bavarci će Japancima po prvi put prikazati i BMW Concept X6 i obnovljenu seriju 6. Da podsetimo, novi M3 sedan je prvi M3 u obliku klasične limuzine još od serije E36 i, kao što smo ranije pisali, ima prednji kraj identičan već predstavljenom modelu M3 u Coupe verziji (svetla, branik, gril hladnjaka), a ne onakav kakav se nalazi na običnim limuzinama E90. Rezultat je zaista moćan izgled u tipičnom M look-u, čemu doprinose i upadljivo prošireni blatobrani, dodatni otvori za vazduh, četiri završetka izduvnog sistema i atraktivni točkovi od 18 inča sa gumama 245/40 napred, odnosno 265/40 nazad (kao opcija će se nuditi i veći od 19 inča). Međutim, za razliku od modela M6 i M3 Coupe, novi M3 sedan nema krov od karbon fibera. I M3 sedan će imati isti motor kao M3 Coupe, dakle  4,0 litarski V8 agregat sa 309kW/420KS pri 8300 o/min. i 400Nm obrtnog momenta pri 3900 o/min. Ono što je važno jeste da je 85% obrtnog momenta dostupno već od 2000 o/min., odnosno 340Nm je na raspolaganju već pri 2000 o/min. Maksimalna brzina je i dalje elektronski ograničena na 250 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje 4,9 sekundi. Dok je M3 Coupe odgovor Bavaraca na Mercedes CLK 63 AMG (i na budući Audi RS5), ovaj M3 sedan cilja na Audi RS4, Mercedes C 63 AMG i Lexus IS-F. Snaga njegovog V8 agregata se na zadnje točkove prenosi preko manuelnog menjača sa 6 stepeni ili preko BMW-ove nove sedmostepene M DCT transmisije sa duplim kvačilom. Treba pomenuti da je raspored težine idealnih 50:50, a da se u opremi (bilo standardnoj bilo opcionoj) nalaze i elektronski sistemi kao što su ASC (Automatic Stability Control), DSC (Dynamic Stability Control), CBC (Cornering Brake Control) i EDC (Electronic Damper Control) sa tri moda podešavanja : Sport, Normal i Comfort. Dodali smo i video sa reklamom za novi M3 sedan, koju je BMW objavio pre nekoliko dana.




Alfa Romeo 147 Ducati

17 Okt 2007 - 00:38 Noviteti Link


Alfa Romeo će uskoro promovisati novu specijalnu i limitiranu verziju svog modela 147, koji će biti napravljen u saradnji sa Ducatijem, kako bi se obeležila ovogodišnja titula Ducatijevog vozača Kejsija Stonera u Moto GP šampionatu. Radi se o Alfi 147 Ducati koju pokreće  pojačani 1,9 litarski MJet dizel agregat i koji umesto standardnih 110kW/150 raspolaže sa 125kW/170KS. Alfa 147 Ducati takođe dobija i Alfin Q2 diferencijal sa zatvaračem i kožna sportska sedišta, dok će se za agresivniji izgled brinuti jedinstvena "rosso Ducati" crvena boja i ekskluzivni aluminijumski točkovi od 18 inča.




Specijalista za doradu ogibljenja, kompanija H&R, ponudila je novi set sportskih opruga za Audijev R8, čime se prednji kraj ovog automobila sa centralno smeštenim motorom od 420 konja približio asfaltu za dodatnih 15 mm, a zadnji za 30 mm. Prema saopštenju ove kompanije, za razliku od standardnog modela, njihov Audi R8 sa novim komponentama ogibljenja, nižim težištem i boljim voznim osobinama, uspeo je da savlada trkačku stazu Nirburgring za manje od osam minuta. H&R, osim za Audi R8, svoje opruge i distancijere nudi i za čitav niz novih modela različitih brendova. Tako je BMW M3 Coupe dobio novi set opruga, koje su odgovorne za nižu siluetu ovog modela za 15 do 25 mm, a tu su i TRAK + distancijeri, uz čiju pomoć je M3 dobio širi trag točkova za 6, 10, 20, 24 ili 30 mm. Rezultat je niže težište automobila i bolje vozne osobine. To važi i za sledeće automobile za koje H&R od nedavno takođe nudi svoje komponente za doradu ogibljenja : nova Mazda2 (ogibljenje spušteno za 40 mm), Fiat Linea (za 30 mm), nova Subaru Impreza (za 35 mm), Kia Cee´d Sporty Wagon (za 30 mm napred, a pozadi 35 mm) i Peugeot 308 (za 35 mm), dok je Peugeot 4007 približen zemlji za 40 mm, a dobio je i TRAK + distancijere, čime je proširen trag točkova za 40 do 60 mm.

  



Nissan GT-R !!

16 Okt 2007 - 22:33 Noviteti Link


Čekanju je konačno došao kraj ! Od večeras su dostupne prve slike i detalji potpuno novog Nissana GT-R (više se ne zove Skyline GT-R), koji će biti prava zvezda predstojećeg 40. salona automobila u Tokiju (27.10. – 11.11.2007.). Kao što smo ranije pisali, Nissan GT-R je japanski odgovor na sportske automobile poput Porschea 911 Turbo i Corvette Z06, a ostavljajući po strani njegov atraktivan izgled, najviše pažnje naravno privlači twin-turbo 3,8 litarski V6 agregat sa 473KS pri 6400 o/min. i 587Nm obrtnog momenta u rasponu od 3200 do 5200 o/min. Snaga se na sva četiri točka prenosi preko "GR6" automatskog šestostepenog menjača sa duplim kvačilom i komandama za menjanje brzina na volanu (manuelne transmisije neće biti ni kao opcije). Performanse izgledaju ovako : od mirovanja do 60 milja na sat (96 km/h) novi GT-R ubrzava za 3,5 sekunde, četvrt milje (402 metra) prelazi za 11,7 sekundi, dok je maksimalna brzina 192 milje na sat ili 309 km/h. Govori se i o EVO verziji sa svih 530 konja ali to još uvek nije potvrđeno. Inače, novi GT-R je dugačak 4,65 metra, širok 1,92 metra, težak 1740 kg, količnik otpora vazduhu cW iznosi 0,27, dok su točkovi veličine 20 inča sa gumama dimenzija 255/40ZR20 napred, odnosno 285/35ZR20 nazad. Prema ranijim najavama GT-R će se nuditi u tri verzije : Base, Premium i Black Edition, a osnovni Base model koštaće u Japanu 7,8 miliona jena ili oko 67.700 američkih dolara (što je skoro dva puta manje od cene Porshea 911 Turbo). Kupci Base i Premium verzija moći će da biraju između kabine u sivoj ili crnoj boji, dok Black Edition (kao što mu i ime kaže) uvek dolazi sa crnim interijerom. Bez obzira na verziju, bočni vazdušni jastuci, kao i SRS vazdušne zavese se uvek doplaćuju. U ponudi će biti 6 boja karoserije, i to Dark Metal Blue, Super Black, Titanium Gray, Ultimate Metal Silver, Vibrant Red i White Pearl. Prodaja u Japanu počinje u decembru ove godine, dok se dolazak u Severnu Ameriku i Evropu očekuje sredinom 2008. godine. Amerikanci špekulišu da bi osnovna verzija novog Nissanovog supersportiste kod njih mogla da košta ispod 80.000 dolara (56.500 evra). Nažalost, cena u Evropi će najverovatnije biti daleko viša...