Iz nemačkog Brabusa stiže još jedna obrada već odavno legendarnog Mercedesa G klase. Novi Brabus G-K8 pokreće V8 motor zapremine 5439 kubika, koji zahvaljujući Brabusovom paketu za povećanje snage sada razvija 550KS i 780Nm obrtnog momenta. Sa ovolikom snagom ne iznenađuje podatak da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje manje od pet sekundi, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 250 km/h. Kako bi i vizuelno naglasio snagu koja se krije pod haubom, Brabus G-K8 je sav u crnoj boji : karoserija, stakla, točkovi i unutrašnjost u crnoj koži. Cena za sada nije objavljena.
Popusti kod kupovine Seata, Mazde i Mercedesa
Prodavci Seata u našoj zemlji (recimo Porsche Beograd Ada, Radnička 4, tel. 011/3530-400) u ponudi imaju modele Leon, Altea i Altea XL sa 1.9 TDI i 2.0 TDI dizel motorima, koji se prodaju sa sniženjem od 5 odsto. Kupac dobija i pet godina besplatnog kasko osiguranja u saradnji sa firmom Porsche Mobility. U ponudi je i poseban model Ibiza City Star, koji pokreće 1,4 litarski motor sa 85KS i koji košta 12.950 evra. U njegovoj opremi se nalaze Climatronic automatski klima uređaj, ABS, farovi za maglu, alu felne od 15 inča, tempomat, preklopivi el. retrovizori sa grejačima, el. podizači napred, daljinsko centralno zaključavanje, 5 vrata i priprema za radio. Zvaničan sajt uvoznika za Srbiju je www.seat.rs
I Mazdini dileri u Srbiji imaju zanimljivu ponudu za sve zainteresovane za kupovinu Mazde3. Tačnije, sve do 31. avgusta Mazda3 se prodaje sa popustom od 1500 evra. Inače, Mazde u Srbiji prodaju firme Profil Internacional iz Beograda (Karađorđeva 13, tel. 011/328 37 22, internet : www.mazda-profil. co.yu), General Auto (Beograd, Stevana Prvovenčanog 50, tel. 011/397 05 44), Grand M (Novi Sad, Bulevar Vojvode Stepe 50, tel. 021/542 800) i Auto MG iz Niša (bul. 12 februar 81, tel. 018/581 336). Iz Mazde najavljuju da će uskoro njihove automobile prodavati i ovlašćeni dileri u Čačku i Subotici.
Zastupnik Mercedesovih automobila, firma Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora (www.mercedes-benz.co.yu), u susret letu i predstojećim odmorima pripremila je specijalnu letnju ponudu odnosno ograničenu količinu Mercedes-Benz vozila, kako kažu, povoljnijih nego ikad. Ovi specijalni uslovi kupovine Mercedesa traju do 30. juna.
Koliko Peugeot 308 HDI 110 može da bude štedljiv automobil, pokazuje ova vest iz Australije. Naime, bračni par John i Helen Taylor je u standardnom Peugeotu 308 HDI (ima 1,6 litarski turbo-dizel motor sa 80kW/109KS i 240Nm) za 25 dana vožnje obalom Australije prešao skoro 14.500 km, a pritom je ova 308-ica u proseku potrošila samo 3,1 litar dizela na 100 km puta. To znači da je ovaj bračni par sa jednim rezervoarom od 60 litara prelazio čak 1917 km.

Renault će porodicu modela Laguna (nakon standardnih verzija Berline i GrandTour) proširiti i dugo očekivanom Lagunom Coupe, čija prezentacija će biti upriličena večeras na Kanskom filmskom festivalu.
Kao što se i očekivalo, serijska Laguna Coupe se dizajnerski ne razlikuje previše od istoimenog koncept vozila sa prošlogodišnjeg salona automobila u Frankfurtu. To podrazumeva privlačno oblikovanu spoljašnjost (naročito ako se uporedi sa prilično bledim i uzdržanim dizajnom standardne Lagune treće generacije), ali je dvobojna unutrašnjost mekih i čistih linija iz Lagune Coupe Concept ipak "prizemljena" i veoma nalik onoj iz Lagune i Lagune GrandTour. Još neki dizajnerski elementi sa Lagune Coupe Concept, poput atraktivnijeg rešenja prednjeg kraja i skrivenih kvaka, nisu preneti na serijsku verziju, a to naravno važi i za atraktivna vrata, koja su se na konceptu otvarala u vis. Laguna Coupe je dobila i dva nova motora i to 3.5 V6 benzinac sa 175kW/240KS i 330Nm obrtnog momenta (ubrzanje do stotke ovako motorizovane Lagune Coupe u verziji sa automatskim 6-stepenim menjačem je ispod 7 sekundi), kao i 3.0 V6 dCi dizelaš sa 173kW/235KS i 450Nm. Ostatak palete će činiti 2,0 litarski benzinci i dizelaši poznati iz standardnih Laguna. Laguna Coupe je inače dugačka 464 cm, široka 183 cm, visoka 140 cm, međuosovinsko rastojanje iznosi 269 cm, a postavljena je na točkove od 17 ili 18 inča (zavisno od verzije). Više detalja će Renault saopštiti naknadno, kako se bude približavao jesenji salon automobila u Parizu, gde će Laguna Coupe u stvari doživeti svoju pravu svetsku premijeru. Naravno, kao i ostale Lagune, i Coupe će biti izuzetno bezbedan automobil; to se kod Renaulta jednostavno podrazumeva. Kao i nedavno predstavljena Laguna GT, i nova Laguna Coupe je opremljena novim Renaultovim Active Drive upravljačkim sistemom na sva četiri točka (4WS – four wheel steer system), koji omogućava da se zadnji točkovi okreću paralelno ili u suprotnom smeru od prednjih. Renault tvrdi da je ovaj sistem ekstremno efikasan, da pruža poboljšano manevrisanje i izuzetnu preciznost upravljanja, kao i da unapređuje aktivnu bezbednost, posebno kod kočenja i prilikom manevra izbegavanja pri velikim brzinama.




VIDEO I
VIDEO II
Posle Ibize 1,4 TDI Ecomotive i Leona 1,9 TDI Ecomotive, nova Alhambra Ecomotive (upravo predstavljena na salonu automobila u Madridu) je još jedan u nizu Seatovih automobila koji se odlikuje smanjenom potrošnjom goriva i redukovanom emisijom CO2. To je postignuto poboljšanjem aerodinamike vozila, modifikovanom elektronskom kontrolnom jedinicom 2,0 litarskog TDI dizel motora (140KS i 310Nm) sa DPF filterom za čestice čađi, dužim prenosnim odnosima u šestostepenom menjaču i gumama sa smanjenim otporom kotrljanja (točkovi su inače od 16 inča). Rezultat je potrošnja koja po fabričkim podacima iznosi 6 litara goriva na 100 km (manja za 0,6 litra u odnosu na standardni model) i emisija CO2 redukovana za 16 grama po kilometru (umesto 175 iznosi 159 g/km). Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 11,9 sekundi (standardni model 12,2 sec), dok je maksimalna brzina porasla sa 192 na 195 km/h. U standardnoj opremi Alhambre Ecomotive se, između ostalog, nalaze ABS, EBA i ESP sistemi, klima uređaj, cruise control, putni kompjuter, MP3 CD radio sa 10 zvučnika, svetla za maglu i sportski podešeno ogibljenje.
Još jedan novitet Seata na salonu u Madridu jeste i Leon Linea R, odnosno Leon sa novim sportskim paketom, koji dopunjuje već ionako bogatu paletu ovog modela. Linea R aero body kit sadrži agresivnije branike, modifikovanu prednju masku, pragove, zadnji krovni spojler, dva završetka izduvnog sistema, aluminijumske točkove od 18 inča, kožni volan, aluminijumske detalje u interijeru i naravno posebne Linea R oznake.

Novi Ford Ka i Ford Mondeo Coupe
Nemački magazin AutoBild u svom najnovijem izdanju objavljuje prve prave fotografije konačnog izgleda novog Forda Ka. Ford će naime ove godine paletu svojih vozila, sem novom Fiestom (promovisanom na martovskom salonu u Ženevi), osvežiti i potpuno novom, drugom generacijom modela Ka, koji se prvi put pojavio još 1996. godine na salonu automobila u Parizu (i novi Ka će zvaničnu svetsku premijeru imati na salonu u Parizu, na jesen ove godine). Sudeći po ovim slikama, i budući Ka (kao uostalom i novu Fiestu) odlikuju Fordov kinetički dizajn, a naročito se ističe nos automobila, što je pre svega zasluga prepoznatljivog Fordovog dizajna branika sa velikim trapezoidnim grilom, kao i velikih prednjih svetala. Karakterističnom izgledu doprinose i točkovi smešeteni u same uglove automobila i kratki prepusti karoserije. Kao što je već dobro poznato, novi Ford Ka će deliti platformu i motore sa novim Fiatom 500 (benzinci od 1,2 i 1,4 litra sa 69 i 100KS, kao i 1,3L dizel od 75 konja), a i proizvodiće se u istoj Fiatovoj fabrici u Poljskoj. Kasnije će paleta biti proširena i malim 2+2 kabrioletom i manjom karavan varijantom. Novi Ka će se u prodaji naći pred kraj ove godine, dok bi cene trebalo da budu slične onima koje važe za aktuelni model (u Velikoj Britaniji se očekuje da osnovna verzija novog Forda Ka košta oko 7500 funti).
AutoBild u novom broju otkriva i Fordove planove za predstavljanje kupea sa četvora vrata (slično Volkswagenovom Passatu CC), koji će se bazirati na platformi Forda Mondea. Novi Mondeo Coupe će biti jedan od pripadnika velike porodice ovog modela, planiranog za 2012. godinu, jer će se pored kupea kupcima nuditi i limuzina, karavan, S-MAX minivan a moguće i coupe-cabrio varijanta.
Najnoviji proizvod nemačke tjuning kompanije G-Power (ima višedecenijsko iskustvo u obradi modela bavarskog BMW-a), jeste modifikovana kabriolet verzija BMW-a M6. Već i samo njegovo ime dovoljno govori o čemu se to ovde radi. Ovaj automobil je, kao i njegov rođak G-Power BMW-a M6 Hurricane Coupe, opremljen 5,0 litarskim V10 agregatom (u fabričkoj verziji raspolaže sa 373kW/507KS i 520Nm obrtnog momenta), koji posle dorade u G-Poweru oslobađa svih 467kW/635KS i 600Nm pri 7200 o/min. To je postignuto zahvaljujući ugradnji dva ASA T1-12 kompresora, što kao rezultat daje ubrzanje do stotke od 4,6 sekunde, do 200 km/h mu treba 11,9 sekundi, a do 300 km/h 34,5 sekunde. Naravno, maksimalna brzina sada daleko premašuje elektronski limitiranih 250 km/h na fabričkom primerku, tačnije brzinomer se zaustavlja tek na 320 km/h. Uz motor bilo je neophodno izvršiti i prepravke na ogibljenju, kočnicama i aerodinamici vozila. Tako je M6 Hurricane Cabrio dobio redizajnirani prednji branik sa velikim usisnicima za vazduh i sa integrisanim spojlerom, nove pragove, difuzor od karbon fibera pozadi, G-Power Silverstone aluminijumske točkove od 21 inča (sa Dunlop gumama dimenzija 255/30 ZR 21 napred, 295/25 ZR 21 pozadi), G-Power kočioni sistem sa diskovima od 380 x 34 mm i G-Power-ovo RS podešavajuće ogibljenje. Sve ovo ima i svoju cenu, koja u Nemačkoj iznosi 183.000 evra.
Mali holandski proizvođač sportskih automobila Donkervoort (čiji modeli slede Lotusov način gradnje automobila - mala težina i poprilično snage uz neograničeno uživanje u vožnji), konačno je startovao sa proizvodnjom svog najnovijeg modela D8 GT, koji je u formi koncept vozila predstavljen javnosti još na prošlogodišnjem salonu automobila u Ženevi. Novi D8 GT je u stvari kupe baziran na modelu D8 Roadster, od koga ima duže međuosovinsko rastojanje (za 8 cm). Osim toga, modifikovano je i ogibljenje, kočioni sistem je ojačan, dok je upotrebom karbona (vrata, krov) težina spuštena na samo 650 kg (zasluga pripada i laganim točkovima od 17 inča). Donkervoort će u D8 GT ugrađivati Audijev četvorocilindrični 1,8 litarski turbo motor, koji u zavisnosti od varijante razvija 180, 210 i 270KS. U Donkervoortu najavljuju proizvodnju samo oko 50 primeraka godišnje i to po ceni od 90.000 evra (bez poreza).
Posle nedavnog doterivanja modela DB9 (o tome OVDE), Aston Martin je odlučio da osveži i model V8 Vantage, koji se inače na tržištu nalazi od 2005. godine (od tada je širom sveta prodato preko 10.000 primeraka). Estetski se doterani V8 Vantage 4.7 ne razlikuje mnogo od dosadašnje verzije (realno za to nije ni bilo potrebe), ali se zato prava novost krije pod poklopcem motora. To je 4,7 litarski V8 agregat (ranije 4,3L), koji sada raspolaže sa 420KS (+ 11%) pri 7000 o/min. i 470Nm obrtnog momenta (+ 15%) pri 5750 o/min. Rezultat je ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) za samo 4,7 sekunde i najveća brzina od 180 milja na sat (288 km/h). Ipak, bez obzira na povećanu zapreminu i snagu, ovaj V8 motor ima manju potrošnju goriva i emisiju CO2 (za 13%) u odnosu na prethodnika, delom zahvaljujući i modernizovanoj Sportshift transmisiji. Treba napomenuti da su zahvaljujući revidiranom ogibljenju unapređene i vozne karakteristike automobila. Kao što je napomenuto na početku, V8 Vantage 4.7 se vizuelno ne razlikuje mnogo od dosadašnje varijante. Spolja se primećuju tek novi aluminijumski točkovi od 19 inča, dok je najveće promene ipak doživeo interijer gde se, pre svega, zapažaju revidirana centralna konzola i unapređeni HDD (Hard Disk Drive) navigacioni sistem. V8 Vantage se i dalje nudi kao Coupe i kao Roadster, kao i u verzijama sa manuelnim menjačem i opcionom Sportshift transmisijom. Cene za Aston Martin V8 Vantage 4.7 će biti objavljene naknadno, a isporuke kupcima startuju u trećem kvartalu ove godine.
Iako je nemačka kompanija Karmann u proteklih nekoliko decenija u svojoj fabrici u Osnabrucku za Volkswagen proizvela više od 600.000 Golfova u kabriolet izdanju, čelnici VW-a su ipak odlučili da od 2010. godine sami proizvode sledeću generaciju Golfa Cabrio. Tako bar piše nemački časopis Handelsblatt, koji navodi da za sada još nije poznato u kojoj fabrici će Volkswagen proizvoditi budući Golf VI Cabrio. Ako se ova vest pokaže kao tačna, biće to novi udarac za Karmann, budući da su prošle godine prestali sa proizvodnjom Chryslera Crossfire, a i Audi je prekinuo ugovor o proizvodnji njihovog modela A4 Cabrio. Inače, ova slika budućeg Golfa VI Cabrio je iz nemačkog AutoBilda, čiji renderinzi obično i nisu daleko od konačnog proizvoda (da li su u pravu i ovaj put, pokazaće vreme). Ipak, postavlja se pitanje svrsishodnosti Golfa VI Cabrio u situaciji kada već postoji VW Eos kao predstavnik nemačke fabrike u ovoj klasi (delimičan odgovor verovatno leži u činjenici da će Golf Cabrio ipak biti pristupačniji širem krugu zainteresovanih kupaca nego što je to Eos).
Zastava Promet - novi Fordov prodavac u Kragujevcu
Izvor : Grand Motors PR
Grand Motors, generalni uvoznik Fordovih vozila za Srbiju (www.ford.co.yu), od nedavno ima novog partnera za prodaju i servisiranje – akcionarsko društvo Zastava Promet u Kragujevcu.
U protekle dve godine, od kako posluje u privatnom vlasništvu, Zastava Promet je rekonstruisala postojeći objekat na ulasku u Kragujevac, što je, između ostalog, omogućilo da započne saradnju i sa kompanijom Grand Motors.
U novootvorenom prodajnom salonu, na površini od 350 m², izloženi su najtraženiji Fordovi modeli iz putničkog i programa lakih komercijalnih vozila. Servisne usluge sadašnjim i budućim vlasnicima Fordovih automobila pružaju se u novom delu objekta, površine 400 m², u kojem istovremeno može da se opsluži osam vozila. Na programu Fordovih vozila biće angažovano devet zaposlenih.
Za ovu godinu je planirano da se u Kragujevcu i okolini proda 100 Fordovih
vozila. Zastava Promet je u rekonstrukciju i opremanje poslovnog prostora
namenjenog Fordovom programu investirala više od 500.000 evra.
Novi partner Grand Motorsa je kompanija sa bezmalo pedesetogodišnjom tradicijom
u prodaji i servisiranju putničkih i komercijalnih vozila. Godinama je bila
najveći prodavac Zastavinih automobila i među najuspešnijim u plasmanu vozila
iz programa Zastava-Iveco. Danas je Zastava Promet jedan od tržišnih lidera u
svojoj branši.
Ovo je Veritas III, novi sportski jednosed, koji je u formi koncept vozila svetlost dana ugledao još 2001. godine.
Za razliku od koncepta koji je imao ugrađen BMW-ov V12 agregat, serijski primerak ovog roadstera će pokretati V10 motor (takođe iz BMW-a). Radi se o 5,0 litarskoj mašini iz BMW-a M5 i M6, ali u Veritasu RS III razvija okruglo 600 konja (standardnio raspolaže sa 507KS).
Zahvaljujući laganim materijalima (karoserija je od karbon-kevlara), Veritas RS III je težak samo 1070 kg, pa ne iznenađuje najava da ubrzanje od 0 do 100 km/h postiže za samo 3,2 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi 347 km/h.
Proizvodnja će biti limitirana na samo 50 primeraka godišnje, s tim što se prve isporuke kupcima očekuju krajem ove godine (tokom 2009. pojaviće se i hardtop coupe verzija).
Volkswagen Passat R36 Variant Styling Study i Volkswagen Golf GTI Performance
Poput Audija, koji na Wörther Tour tjuning skupu u Austriji (traje od 21. do 25. maja) predstavlja dve Clubsport studije na bazi svojih modela A3 i TT, i matični Volkswagen je iskoristio ovaj događaj da javnosti pored Sciroccoa GT24 prikaže i Passat R36 Variant Styling Study i Golf GTI Performance.
Passat R36 Variant Styling Study i dalje pokreće standardni atmosferski 3,6 litarski V6 motor sa okruglo 300KS i 350Nm obrtnog momenta (uparen sa šestostepenim DSG menjačem sa duplim kvačilom), ali je zato njegov izgled atraktivniji u odnosu na standardni model. Zasluga za to pripada aluminijumskim točkovima od 20 inča (sa VW Touarega R-Line), spuštenom sportskom ogibljenju, hromiranim delovima ofarbanim u Moonlight Blue boju karoserije i sportskom izduvnom sistemu sa velikim izduvnim cevima. U paketu su još i Brembo kočioni sistem, dvobojna Recaro sportska sedišta, kao i sportski volan u istim bojama kao i sedišta.
Golf GTI Performance predstavlja zanimljivo i vizuelno veoma privlačno viđenje popularnog Golfa. Za atraktivan izgled su zaslužni agresivan aerodinamički paket (redizajnirani prednji branik sa velikim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerom, proširenja blatobrana, ispupčeniji pragovi, novi zadnji branik sa velikim završecima izduvnog sistema), zatim atraktivni točkovi, vrata koja se otvaraju u vis, spušteno ogibljenje i kombinacija crne i narandžaste boje za karoseriju (u istoj kombinaciji je i kožna unutrašnjost).

Američki RENNtech, specijalizovan za tjuniranje Merdecesovih automobila, od sada nudi i kit za povećanje snage Bentleya Continental i Continental Flying Spur, kao i digitalni modul za podešavanje visine ovih automobila (nudi 8 nivoa podešavanja i spuštanje ogibljenja do 50 mm). Što se njihovog 6,0 litarskog twin-turbo W12 motora tiče, RENNtech kit podrazumeva reprogramiranu elektroniku motora, što za posledicu ima porast snage sa serijskih 552KS na 625KS i 765Nm obrtnog momenta. RENNtech kit za povećanje snage motora košta 6400 američkih dolara (4060 evra), a digitalni modul za podešavanje visine staje 1395 dolara (885 evra).
Iako je nedavno u javnost procurela informacija da će naslednik aktuelnog Saabovog modela 9-5 biti promovisan krajem ove godine na salonu automobila u Parizu, do toga ipak neće doći. Prema poslednjim vestima, njegova zvanična svetska premijera će biti održana skoro šest meseci kasnije, u martu naredne godine na salonu u Ženevi. Sudeći po ovom renderingu koji prikazuje njegov mogući izgled, dizajn novog 9-5 će biti inspirisan Saabovim konceptom Aero-X, koji je svojevremeno naišao na odličan prijem i publike i stručnjaka. Sem privlačnijeg dizajna, budući 9-5 će dobiti i motore veće zapremine (najsnažniji bi trebalo da razvija do 350 konja), veće dimenzije, modifikovanu GM-ovu Epsilon II platformu, kao i tvrđe podešeno ogibljenje i unapređeno upravljanje.